abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178402832
Drie weken geleden begonnen met het kijken van ghost adventurers op spike.nl. Vond het zo leuk dat ik er meerdere keek op een dag. Ik sta sceptisch tegenover een evt geestenwereld maar ben wel openminded. Naarmate ik meer shows keek en creepy onverklaarbare dingen zag/ hoorde merkte ik aan mezelf dat ik er meer in begon te geloven. Na het kijken van de shows werd ik vaak om middernacht wakker tussen 2:20 en 2:40 van geklop/ gebons. Ik ben geen lichte slaper, woon midden in het centrum en ken onderhand na 2 jr hier wonen de geluiden van het huis. Dit geklop is nieuw en kan het niet plaatsen. Ik vermoed dat het op mijn voordeur plaatsvindt. Ik ben toen gestopt met het kijken van die docus ook ivm drukte en heb er eigenlijk niet meer zoveel aan gedacht. De geluiden stopten toen ook. Gisteren toch maar 4 afleveringen gekeken, uiteraard overdag en ik dacht bij mezelf, clueless zul je zien dat jr om 2:20 wakker wordt van gebons hh. Nee, gebeurt vast niet dacht ik nog bij mezelf. Er is geen verband. Vandaag was ik dus heerlijk aan het slapen toen ik opeens wakker schrok, luid gebons/ geklop ergens vlak bij me in de buurt. Mijn ogen vlogen wijd open. Ik pakte mijn telefoon en guess what: Het was 2:20 uur. Ik heb sindsdien niet meer geslapen. Hele nacht wakker gelegen en gekeken of dat geluid weer zou komen. Is niet gebeurd. Ik maak me nu best zorgen. Volgens mij is er een verband met de docus. Ik heb gegoogled en dit schijnt wel vaker voor te komen. Iemand tips hoe ik me kan lostrekken van dit negatieve?
pi_178402863
Stoppen met kijken dus.
pi_178402930
Dat zeker! Ik heb negativiteit naar me toe getrokken. Ik kom net twee mensen tegen die ik 2 jr niet gezien heb en die me haten tot op het bot. Ik vond het doodeng worden nu
pi_178402956
Bizar joh, je gaat haast denken dat als je ergens mee bezig bent daar ook de focus bij gaat liggen. Maar dat is niet zo, het is echt niet zo dat als je een BMW koopt je ineens overal Bmw's ziet of wanneer je vriendin zwanger is je ineens overal zwangere vrouwen ziet...
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 9 april 2018 @ 11:03:16 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178403138
Camera ophangen bij de voordeur om 's nachts te filmen, docu's kijken en wachten maar :Y

Verder jammer dat je niet precies twee uur later wakker wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_178403754
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 11:03 schreef heywoodu het volgende:
Camera ophangen bij de voordeur om 's nachts te filmen, docu's kijken en wachten maar :Y

Verder jammer dat je niet precies twee uur later wakker wordt.
Daar ga ik niet aan beginnen. Ik wil met rust worden gelaten. Volgens mij heb ik me van het weekend zodanig opgeladen dat ik nu een magneet ben voor het negatieve..overigens wat is er dan om 4:20?
pi_178404379
Het menselijk brein is een extreem krachtig orgaan, dat tot veel in staat is, veel meer dan veel mensen nu weten en beseffen. Dat geldt ook voor het zelf invullen van allerlei zintuigelijke waarnemingen die gerelateerd zijn aan hetgene waar de focus op gelegd is. Dingen waar je gedurende de dag veel mee bezig bent, komen 's nachts in je dromen terug, al dan niet in aangepaste vorm.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
  maandag 9 april 2018 @ 12:15:42 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178404410
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 11:40 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Daar ga ik niet aan beginnen. Ik wil met rust worden gelaten. Volgens mij heb ik me van het weekend zodanig opgeladen dat ik nu een magneet ben voor het negatieve..overigens wat is er dan om 4:20?
Dan heb je alleen maar last van geesten die 420 friendly zijn. Dat is relaxter.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178404514
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 11:40 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Daar ga ik niet aan beginnen. Ik wil met rust worden gelaten. Volgens mij heb ik me van het weekend zodanig opgeladen dat ik nu een magneet ben voor het negatieve..overigens wat is er dan om 4:20?
Misschien is er op dat tijdstip iemand overleden in dat huis?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178409129
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 12:19 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Misschien is er op dat tijdstip iemand overleden in dat huis?
Of met een kettingzaag in stukken gezaagd, over de blender daarna zullen wij het maar niet hebben.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178415963
Wat ben ik toch blij dat ik deze topic heb geopend waarbij ik serieuze intenties had, zulke diepgang! Gelukkig maar, ik heb totaal niet het gevoel met quasi grappige vijftienjarigen te praten
pi_178415985
Moderator, topic mag dicht
pi_178416040
Dank je wel TS :(
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178416206
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 21:46 schreef cluelezz het volgende:
Wat ben ik toch blij dat ik deze topic heb geopend waarbij ik serieuze intenties had, zulke diepgang! Gelukkig maar, ik heb totaal niet het gevoel met quasi grappige vijftienjarigen te praten
Misschien eens een afspraak met de psych maken.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178416317
Ik vond het een boeiend topic, maar TS is erg ondankbaar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178429907
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:01 schreef Sigaartje het volgende:
Ik vond het een boeiend topic, maar TS is erg ondankbaar.
Wees gerust, ik bedoelde jou niet. Ik had het over een paar kinderachtige reacties
pi_178436866
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:59 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Jank niet zo, dat trekt geesten aan.
Wat jammer dat je zo niet grappig bent.
pi_178436898
Gelukkig is het topic nog open :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:06:41 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178437028
Als je bevattelijk bent voor dat soort dingen, kunnen amuletten en talismans helpen.
pi_178437686
Waarschijnlijk ben je heel gevoelig. HSP-er. Dan blijven dingen, en ervaringen heel lang hangen.
Je droomt, en in jouw droom lijkt alles heel echt. Het is gewoon een verwerken van wat je die dag meegemaakt hebt.
Stop met kijken naar die docu's. Doet je geen goed.
Het is nooit zo dat je door kijken naar horror of docu's ineens paranormale verschijnselen krijgt.
Dat heb je zonder die films dan ook.
Het doet je geen goed, dus stop er mee.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 08:08:25 ]
pi_178437970


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2018 07:42:32 ]
pi_178443879
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 10:48 schreef cluelezz het volgende:
Drie weken geleden begonnen met het kijken van ghost adventurers op spike.nl. Vond het zo leuk dat ik er meerdere keek op een dag. Ik sta sceptisch tegenover een evt geestenwereld maar ben wel openminded. Naarmate ik meer shows keek en creepy onverklaarbare dingen zag/ hoorde merkte ik aan mezelf dat ik er meer in begon te geloven. Na het kijken van de shows werd ik vaak om middernacht wakker tussen 2:20 en 2:40 van geklop/ gebons. Ik ben geen lichte slaper, woon midden in het centrum en ken onderhand na 2 jr hier wonen de geluiden van het huis. Dit geklop is nieuw en kan het niet plaatsen. Ik vermoed dat het op mijn voordeur plaatsvindt. Ik ben toen gestopt met het kijken van die docus ook ivm drukte en heb er eigenlijk niet meer zoveel aan gedacht. De geluiden stopten toen ook. Gisteren toch maar 4 afleveringen gekeken, uiteraard overdag en ik dacht bij mezelf, clueless zul je zien dat jr om 2:20 wakker wordt van gebons hh. Nee, gebeurt vast niet dacht ik nog bij mezelf. Er is geen verband. Vandaag was ik dus heerlijk aan het slapen toen ik opeens wakker schrok, luid gebons/ geklop ergens vlak bij me in de buurt. Mijn ogen vlogen wijd open. Ik pakte mijn telefoon en guess what: Het was 2:20 uur. Ik heb sindsdien niet meer geslapen. Hele nacht wakker gelegen en gekeken of dat geluid weer zou komen. Is niet gebeurd. Ik maak me nu best zorgen. Volgens mij is er een verband met de docus. Ik heb gegoogled en dit schijnt wel vaker voor te komen. Iemand tips hoe ik me kan lostrekken van dit negatieve?
Je bent er gevoelig voor. Onbewust zijn die documentaires blijven hangen en heb je daarmee je brein gevoed.
Zeker de tweede keer, jezelf onbewust opnieuw gefocust op die 2:20 en toen weer wakker geworden.
Het kan indd niet zo zijn, dat als je een docu kijkt, je ineens paranormale verschijnselen krijgt.
Je bekijkt het alleen (en slaat het teveel op), maar je neemt zelf geen deel aan de paranormale handelingen.
pi_178445035
hmm
Lambo of Rekt
pi_178460529
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:37 schreef EggsTC het volgende:
hmm
Kun je dit iets nader toelichten? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jouw mening.
pi_178461635
Maar als je wel de TS bent; ik zou me even verre houden van deze materie en kijken of het wat verandert, het kan zomaar zijn dat je mind tricks met je uithaalt. De psyche is erg krachtig in verbeelding en associatie..
Lambo of Rekt
pi_178461651
Daarom kijk ik dit soort shit dus niet (meer). Ik heb het gevoel dat door dit te kijken mijn 'antennes' open zet en daardoor dichter bij die geesteswereld kom te staan. En vervolgens word ik er paranoia van.

Kan me nog herinneren dat ik ook zo'n ghosthunter-achtig iets zat te kijken en dat ik een hond intens zag reageren op een energie die ook gemeten werd. Toen realiseerde ik me dat het echt was en sindsdien kijk ik het niet meer.

Zo ook de realistische horror films van tegenwoordig, a la Insidious. Ik kan er niet meer tegen.

[ Bericht 23% gewijzigd door DutchBlend op 12-04-2018 00:37:40 ]
pi_178461660
Ik moet eerlijk zeggen dat dit topiconderwerp me niet vreemd voorkomt. Ik heb er nooit over gepraat en zal daar wellicht ook weinig over doen, want mensen denken je gestoord bent.

Zo'n 20 jaar geleden wilde ik beginnen met een boek over de vrijheid van de mens als geest. Dat de mens in de positie is vrij is om te kiezen waar hij gaat. Het ging over goed en slecht, en het kwade etc. En godsdiensten ook. Een hoofdstuk ging over slechte geesten en demonen. Daar deed ik onderzoek naar en gelukkig was er ook internet. Ik was al een tijdje begonnen met schrijven toen er gewoon rare dingen om me heen begonnen te gebeuren.
Niet dat het me in eerste instantie opviel, maar ik hoorde wel eens wat en zag het een en ander in mijn ooghoeken, schaduwen. En ik kreeg een gevoel dat ik nog nooit had gehad. Ik voelde me bedreigd. Het was echt geen inbeelding.

Toen ik met het schrijven stopte, hield het ook op. Na een paar jaar pakte ik de pen weer op en het gedonder begon weer. Ook af en toe ook zomaar een klop terwijl er niemand in huis was.

Misschien beeld ik het me in en misschien is het ook allemaal normaal verklaarbaar. Zou zo maar kunnen, maar toen ik dit topic las, dacht ik gelijk, he, heb ik ook gehad.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178461673
Ik ben niet de ts idd. Maar wil dat dan zeggen dat je niet geïnteresseerd kunt zijn?
Maar laat maar weer.
  donderdag 12 april 2018 @ 00:38:42 #29
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_178461692
Ik heb dat ook een paar gehad, dat ik in m'n droom geklop hoorde of m'n naam, of wat voor angstaanjagends ook, en dat ik dan heel hard wakker schrok, waarbij het dan nét lijkt alsof het niet in je droom was, maar in de wakkere werkelijkheid, en je dáár wakker van werd. Maar nee, dat is in je droom... het onderbewuste kan een bitch zijn. ;)
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_178461701
Ik vind het moeilijk hier om te schiften wie serieus is en wie niet.
Denk dat ik te naïef ben hier voor. :{
pi_178461709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:38 schreef Aansteker707 het volgende:
Ik heb dat ook een paar gehad, dat ik in m'n droom geklop hoorde of m'n naam, of wat voor angstaanjagends ook, en dat ik dan heel hard wakker schrok, waarbij het dan nét lijkt alsof het niet in je droom was, maar in de wakkere werkelijkheid, en je dáár wakker van werd. Maar nee, dat is in je droom... het onderbewuste kan een bitch zijn. ;)
Heel vaak is het gewoon verklaarbaar, of toeval. Je moet je nooit gek laten maken. Samenloop van omstandigheden kan altijd.
Het stuk tussen in slaap vallen en dromen en andersom is zeer gevoelig voor hallicunaties. Als je heel dicht bij de grens zit van wakker worden, en het lichaam is niet wakker en je geest wel, is de kans op hallicunatie zeer groot. Eigenlijk zijn het droomflarden, maar omdat delen van je hersenen bezig zijn te ontwaken, zoals gehoor en zicht, vermengt zich dat en dan lijkt het heel erg realistisch.Terwijl het gewoon fantasie is.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178461711
Ja en slaapverlamming is ook een optie. Dan maken mensen ook duistere dingen mee. Maar misschien is dat wel wat Sigaartje beschrijft. Omdat je lichaam nog verlamd is.
pi_178461723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:41 schreef Gooddeal het volgende:
Ik vind het moeilijk hier om te schiften wie serieus is en wie niet.
Denk dat ik te naïef ben hier voor. :{
Het grote probleem is dat forumleden hier die niet in "er is meer dan dit leven" (in de ruimste zin van het woord) je vierkant uitlachen en dat is het grote gros van de forumleden hier. Ik vind dat zeer storend.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 12 april 2018 @ 00:45:08 #34
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_178461725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:42 schreef Sigaartje het volgende:
Heel vaak is het gewoon verklaarbaar, of toeval. Je moet je nooit gek laten maken. Samenloop van omstandigheden kan altijd.
Het stuk tussen in slaap vallen en dromen en andersom is zeer gevoelig voor hallicunaties. Als je heel dicht bij de grens zit van wakker worden, en het lichaam is niet wakker en je geest wel, is de kans op hallicunatie zeer groot. Eigenlijk zijn het droomflarden, maar omdat delen van je hersenen bezig zijn te ontwaken, zoals gehoor en zicht, vermengd zich dat en dan lijkt het heel erg realistisch.Terwijl het gewoon fantasie is.
Exact. Goed helder verwoord. Dat is het precies ja. Hoewel 'gewoon fantasie'... alsof JIJ het zou fantaseren? Dat doe je niet bewust. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet, wat dat betreft is dat allemaal ook een groot mysterie. Maar idd, indrukken die op een of andere vreemde manier uit de vertaalmachine van het onderbewustzijn rollen.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_178461730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:45 schreef Aansteker707 het volgende:

[..]

Exact. Goed helder verwoord. Dat is het precies ja. Hoewel 'gewoon fantasie'... alsof JIJ het zou fantaseren? Dat doe je niet bewust. Hoe dat precies werkt weet ik ook niet, wat dat betreft is dat allemaal ook een groot mysterie. Maar idd, indrukken die op een of andere vreemde manier uit de vertaalmachine van het onderbewustzijn rollen.
Met fantasie bedoel ik ook dromen. Alles wat geen realiteit is, is fantasie. Dus ook onbewuste fantasie. Zo gebruik ik het woord.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  donderdag 12 april 2018 @ 00:47:28 #36
475718 Aansteker707
Voor al uw vuurgenot.
pi_178461733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:44 schreef Sigaartje het volgende:
Het grote probleem is dat forumleden hier die niet in "er is meer dan dit leven" (in de ruimste zin van het woord) je vierkant uitlachen en dat is het grote gros van de forumleden hier. Ik vind dat zeer storend.
Je hoeft daar niet per sé waarde aan toe te kennen hè.
Ik produceer één van de vijf elementen, en wel de meest explosieve! Watch out!
pi_178461747
Wat TS denk ik moet doen, is noteren hoe laat hij naar bed gaat en in slaap valt. Verschijnselen zoals hij beschrijft, laten we even zeggen dat ze uit zijn eigen geest komen, doen zich voor tussen 0 en 1 uur na het in slaap vallen. Het zit in de vroege slaap.
Ik zeg dit om dingen uit te kunnen sluiten. In die eerste periode doen zich ook nachtangsten voor, ook met hallicunaties, die zijn gewoon verklaarbaar. Zit in je hoofd.

Daarnaast: ik ben niet verbaasd dat als je zulke programma's krijgt, je onrustig slaapt. :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178461761
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:43 schreef DutchBlend het volgende:
Ja en slaapverlamming is ook een optie. Dan maken mensen ook duistere dingen mee. Maar misschien is dat wel wat Sigaartje beschrijft. Omdat je lichaam nog verlamd is.
Tijdens een slaapverlamming kun je volgens mij niet plots je telefoon pakken en kijken hoe laat het is. Heeft met het onderbewuste en zijn angsten te maken.
pi_178461764
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:56 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Tijdens een slaapverlamming kun je volgens mij niet plots je telefoon pakken en kijken hoe laat het is. Heeft met het onderbewuste en zijn angsten te maken.
True, je bent immers verlamd.
  donderdag 12 april 2018 @ 01:36:44 #41
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_178461865
Door het kijken van dit soort programma's zet je je antennes blijkbaar open voor entiteiten van de andere wereld. Ik heb het zo ver laten komen dat ik elke nacht voor ik ga slapen bepaalde rituelen uitvoer die ik van een druïde uit Armorica heb geleerd. Hierbij is wel open vuur vereist en je hebt maretak nodig, maar je creëert er een barrière mee tussen het hier en daar waar de sterkste entiteiten niet doorheen komen. Een soort natuurwetten zeg maar.
  donderdag 12 april 2018 @ 04:57:55 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178462664
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 01:36 schreef Heremeteit het volgende:
Door het kijken van dit soort programma's zet je je antennes blijkbaar open voor entiteiten van de andere wereld. Ik heb het zo ver laten komen dat ik elke nacht voor ik ga slapen bepaalde rituelen uitvoer die ik van een druïde uit Armorica heb geleerd. Hierbij is wel open vuur vereist en je hebt maretak nodig, maar je creëert er een barrière mee tussen het hier en daar waar de sterkste entiteiten niet doorheen komen. Een soort natuurwetten zeg maar.
Er zijn talloze van dergelijke beschermende middelen. Van het traditionele bidden-voor-het-slapen-gaan tot droomvangers of een piramide op je nachtkastje en nog veel meer.
Ze werken echter alleen als je erin gelooft. TS zal dus zijn eigen beschermmiddel moeten zoeken (en stoppen met kijken).
pi_178465795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:51 schreef Sigaartje het volgende:
Wat TS denk ik moet doen, is noteren hoe laat hij naar bed gaat en in slaap valt. Verschijnselen zoals hij beschrijft, laten we even zeggen dat ze uit zijn eigen geest komen, doen zich voor tussen 0 en 1 uur na het in slaap vallen. Het zit in de vroege slaap.
Ik zeg dit om dingen uit te kunnen sluiten. In die eerste periode doen zich ook nachtangsten voor, ook met hallicunaties, die zijn gewoon verklaarbaar. Zit in je hoofd.

Daarnaast: ik ben niet verbaasd dat als je zulke programma's krijgt, je onrustig slaapt. :)
Ik ga rond dezelfde tijd naar bed, 22:30 uur en val rond 11 uur in slaap schat ik, mischien een kwartier later. Ik schrik om 2:20 wakker en zit dan niet meer in de vroege slaap. Sinds zondag heb ik zulke shows niet meer gekeken en geen geklop/gebons meer gehoord. Ik denk overigens dat de energie in mijn huis de laatste maanden geswitcht is sinds ik een nieuwe onderbuurman heb. Die gast is geloof ik mid vijftig met een ww uitkering. Sinds hij hier is komen wonen is hij passief aggresief aanwezig,hij slaat met deuren. Hij heeft zelfs de voordeur een keer gemold doordat hij de deur te hard dichtsloeg. Toen hij de deur niet dichtkreeg ging hij de deur herhaaldelijk nog harder dichtslaan om te probeer de deur dicht te krijgen. Ik had toen echt een wtf moment. Het is overigens niet nodig om de deuren keihard dicht te slaan. Ik merk dat ik een beetje bang ben voor deze kerel en kan mij niet aan het gevoel onttrekken alsof hij iets met dat gebons te maken heeft, alsof hij negatieve energieën heeft meegenomen. Ik denk overigens niet dat hij achter het gebons zit. Zijn deur kraakt en ik zou dan voetstappen moeten horen of een deur die dicht wordt gedaan.
pi_178467240
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:31 schreef Charlotte3 het volgende:

[..]

Je bent er gevoelig voor. Onbewust zijn die documentaires blijven hangen en heb je daarmee je brein gevoed.
Zeker de tweede keer, jezelf onbewust opnieuw gefocust op die 2:20 en toen weer wakker geworden.
Het kan indd niet zo zijn, dat als je een docu kijkt, je ineens paranormale verschijnselen krijgt.
Je bekijkt het alleen (en slaat het teveel op), maar je neemt zelf geen deel aan de paranormale handelingen.
Hoe kan iemand er onbewust voor zorgen dat hij op een bepaald tijdstip wakker wordt zonder een wekker te zetten? Dat begrijp ik in ieder geval uit je reactie
pi_178467280
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:33 schreef Sigaartje het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat dit topiconderwerp me niet vreemd voorkomt. Ik heb er nooit over gepraat en zal daar wellicht ook weinig over doen, want mensen denken je gestoord bent.

Zo'n 20 jaar geleden wilde ik beginnen met een boek over de vrijheid van de mens als geest. Dat de mens in de positie is vrij is om te kiezen waar hij gaat. Het ging over goed en slecht, en het kwade etc. En godsdiensten ook. Een hoofdstuk ging over slechte geesten en demonen. Daar deed ik onderzoek naar en gelukkig was er ook internet. Ik was al een tijdje begonnen met schrijven toen er gewoon rare dingen om me heen begonnen te gebeuren.
Niet dat het me in eerste instantie opviel, maar ik hoorde wel eens wat en zag het een en ander in mijn ooghoeken, schaduwen. En ik kreeg een gevoel dat ik nog nooit had gehad. Ik voelde me bedreigd. Het was echt geen inbeelding.

Toen ik met het schrijven stopte, hield het ook op. Na een paar jaar pakte ik de pen weer op en het gedonder begon weer. Ook af en toe ook zomaar een klop terwijl er niemand in huis was.

Misschien beeld ik het me in en misschien is het ook allemaal normaal verklaarbaar. Zou zo maar kunnen, maar toen ik dit topic las, dacht ik gelijk, he, heb ik ook gehad.
Wow, ongelooflijk creepy. Heb je dat boek en dat specifieke hoofdstuk overigens ooit nog afgemaakt?
  donderdag 12 april 2018 @ 18:01:52 #46
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178472751
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
Bizar joh, je gaat haast denken dat als je ergens mee bezig bent daar ook de focus bij gaat liggen. Maar dat is niet zo, het is echt niet zo dat als je een BMW koopt je ineens overal Bmw's ziet of wanneer je vriendin zwanger is je ineens overal zwangere vrouwen ziet...
Exact. Ongeveer hetzelfde fenomeen dat je aan iemand denkt en dat hij dan een uur later belt. Echt bizar super toevallig.

Totdat je je realiseert dat je eigenlijk veel vaker aan iemand denkt die vervolgens niet belt.....
pi_178484759
Je droomt dat er gebonkt word, remember, je wordt pas daarna wakker, niet tijdens of voor, maar er na.
pi_178489995
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:02 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Ik ga rond dezelfde tijd naar bed, 22:30 uur en val rond 11 uur in slaap schat ik, mischien een kwartier later. Ik schrik om 2:20 wakker en zit dan niet meer in de vroege slaap. Sinds zondag heb ik zulke shows niet meer gekeken en geen geklop/gebons meer gehoord. Ik denk overigens dat de energie in mijn huis de laatste maanden geswitcht is sinds ik een nieuwe onderbuurman heb. Die gast is geloof ik mid vijftig met een ww uitkering. Sinds hij hier is komen wonen is hij passief aggresief aanwezig,hij slaat met deuren. Hij heeft zelfs de voordeur een keer gemold doordat hij de deur te hard dichtsloeg. Toen hij de deur niet dichtkreeg ging hij de deur herhaaldelijk nog harder dichtslaan om te probeer de deur dicht te krijgen. Ik had toen echt een wtf moment. Het is overigens niet nodig om de deuren keihard dicht te slaan. Ik merk dat ik een beetje bang ben voor deze kerel en kan mij niet aan het gevoel onttrekken alsof hij iets met dat gebons te maken heeft, alsof hij negatieve energieën heeft meegenomen. Ik denk overigens niet dat hij achter het gebons zit. Zijn deur kraakt en ik zou dan voetstappen moeten horen of een deur die dicht wordt gedaan.
---

quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:34 schreef cluelezz het volgende:

[..]

Hoe kan iemand er onbewust voor zorgen dat hij op een bepaald tijdstip wakker wordt zonder een wekker te zetten? Dat begrijp ik in ieder geval uit je reactie
Door onrust en vermoeidheid overdag.
Uit de tweede reactie van TS blijkt dat náást die documentaire, ook de nieuwe onderbuurman zorgt voor spanningen in zijn huis en hoofd. Het slaan met de deuren van de nieuwe buurman, zijn de bonzen waar hij over droomt.. vervolgens schrikt hij wakker tijdens een bepaalde slaapfase (REM of NREM fase). Praat met de buurman, stop met docus. :Y
pi_178490026
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je droomt dat er gebonkt word, remember, je wordt pas daarna wakker, niet tijdens of voor, maar er na.
Dit dus.
Ik heb het ook een tijdje gehad met de deurbel. _O-
Schrok me kapot! Niemand te zien op cam, maar indd je droomt over de deurbel, vervolgens schrik je wakker.
pi_178547922
Laatste dagen goed geslapen, maar helaas vandaag weer rare geluiden. Af en toe geklop hier en daar in de nacht. Op een gegeven moment was ik aan het slapen en ik word zonder verklaarbare reden wakker, ik doe meteen mijn ogen Open en denk ' iemand is op de gang' en bang meteen op dat moment een hard geluid in de gang alsof iemand uitgleed en viel. Ik weet niet of ik het gedroomd heb of dat het echt heeft plaatsgevonden
  maandag 16 april 2018 @ 10:46:38 #51
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_178548203
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:26 schreef cluelezz het volgende:
Laatste dagen goed geslapen, maar helaas vandaag weer rare geluiden. Af en toe geklop hier en daar in de nacht. Op een gegeven moment was ik aan het slapen en ik word zonder verklaarbare reden wakker, ik doe meteen mijn ogen Open en denk ' iemand is op de gang' en bang meteen op dat moment een hard geluid in de gang alsof iemand uitgleed en viel. Ik weet niet of ik het gedroomd heb of dat het echt heeft plaatsgevonden
Gewoon terug bonzen en kijken of je antwoord krijgt, dan weet je het zeker.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_178548352
Tsja je hebt ook mensen die zweren dat ze altijd om 3 uur 'snachts paranormale ervaringen hebben omdat dan de duivel rondwaart.

Ik vraag me dan altijd af of ze dit jaar na 25 maart om 2 uur 's nachts die ervaringen hebben, of dat de duivel ook de klok een uur vooruit zet met de zomertijd.
Alpha kenny one
pi_178549533
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:26 schreef cluelezz het volgende:
Laatste dagen goed geslapen, maar helaas vandaag weer rare geluiden. Af en toe geklop hier en daar in de nacht. Op een gegeven moment was ik aan het slapen en ik word zonder verklaarbare reden wakker, ik doe meteen mijn ogen Open en denk ' iemand is op de gang' en bang meteen op dat moment een hard geluid in de gang alsof iemand uitgleed en viel. Ik weet niet of ik het gedroomd heb of dat het echt heeft plaatsgevonden
Zit je jezelf niet een beetje gek te maken?
pi_178549576
Over die serie: ik heb er één gekeken (die knakker kreeg een kras op z'n rug) en 100% zeker dat dit fake was.
pi_178570944
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 11:50 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Zit je jezelf niet een beetje gek te maken?
Dat denk ik ook.. onbewust veel prikkels opgepakt.
pi_178571653
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:26 schreef cluelezz het volgende:
Laatste dagen goed geslapen, maar helaas vandaag weer rare geluiden. Af en toe geklop hier en daar in de nacht. Op een gegeven moment was ik aan het slapen en ik word zonder verklaarbare reden wakker, ik doe meteen mijn ogen Open en denk ' iemand is op de gang' en bang meteen op dat moment een hard geluid in de gang alsof iemand uitgleed en viel. Ik weet niet of ik het gedroomd heb of dat het echt heeft plaatsgevonden
Waarom ga je niet even een nachtje op de gang slapen. Of zet je een webcam er neer?

Nu zit je allemaal te gissen. Het is toch handig als je zekerheid hebt? Misschien is het wel iets van oh, was dat het, kan maar zo. Laat jezelf niet gek maken en ga op onderzoek uit.
Als het werkelijk onverklaarbaar blijkt te zijn, dan kun je assistentie inroepen, maar nu weet je in feite nog niks.

Kan ook een waterleiding zijn van iemand die doucht.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178593344
Zoek verder in de richting van Jezus.
pi_178600887
Ik heb ook slapeloze nachten gehad van Ghost Adventures, maar dan vooral vanwege de belabberde methodiek en de manier waarop de crew mekaar loopt op te hitsen en te bevestigen in hun 'verklaringen'.

Laat een scheet en ze menen "you are doomed to all eternity" te horen. En dan dat gebruik van die Kinect sensoren :D

Jammer, want het onderwerp is an sich erg boeiend. Jammer dat het zo belachelijk wordt gemaakt door dit soort pipo's.
-
pi_178600923
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:59 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Waarom ga je niet even een nachtje op de gang slapen. Of zet je een webcam er neer?

Nu zit je allemaal te gissen. Het is toch handig als je zekerheid hebt? Misschien is het wel iets van oh, was dat het, kan maar zo. Laat jezelf niet gek maken en ga op onderzoek uit.
Als het werkelijk onverklaarbaar blijkt te zijn, dan kun je assistentie inroepen, maar nu weet je in feite nog niks.

Kan ook een waterleiding zijn van iemand die doucht.
Zie b.v. ook

https://www.ted.com/talks(...)aranormal/transcript

Koolmonoxidevergiftiging :P
-
pi_178943879
slapen met een kleine lamp aan kan prima. Al die enge wezens zijn gevoelig voor licht. Heb je Kelly Cahill's boek Encounter gelezen?
pi_178982061
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 10:48 schreef cluelezz het volgende:
Drie weken geleden begonnen met het kijken van ghost adventurers op spike.nl. Vond het zo leuk dat ik er meerdere keek op een dag. Ik sta sceptisch tegenover een evt geestenwereld maar ben wel openminded. Naarmate ik meer shows keek en creepy onverklaarbare dingen zag/ hoorde merkte ik aan mezelf dat ik er meer in begon te geloven. Na het kijken van de shows werd ik vaak om middernacht wakker tussen 2:20 en 2:40 van geklop/ gebons. Ik ben geen lichte slaper, woon midden in het centrum en ken onderhand na 2 jr hier wonen de geluiden van het huis. Dit geklop is nieuw en kan het niet plaatsen. Ik vermoed dat het op mijn voordeur plaatsvindt. Ik ben toen gestopt met het kijken van die docus ook ivm drukte en heb er eigenlijk niet meer zoveel aan gedacht. De geluiden stopten toen ook. Gisteren toch maar 4 afleveringen gekeken, uiteraard overdag en ik dacht bij mezelf, clueless zul je zien dat jr om 2:20 wakker wordt van gebons hh. Nee, gebeurt vast niet dacht ik nog bij mezelf. Er is geen verband. Vandaag was ik dus heerlijk aan het slapen toen ik opeens wakker schrok, luid gebons/ geklop ergens vlak bij me in de buurt. Mijn ogen vlogen wijd open. Ik pakte mijn telefoon en guess what: Het was 2:20 uur. Ik heb sindsdien niet meer geslapen. Hele nacht wakker gelegen en gekeken of dat geluid weer zou komen. Is niet gebeurd. Ik maak me nu best zorgen. Volgens mij is er een verband met de docus. Ik heb gegoogled en dit schijnt wel vaker voor te komen. Iemand tips hoe ik me kan lostrekken van dit negatieve?
Geesten / ^Overledenen^ kunnen muziek afspelen / bepaalde geluiden laten horen, is bij mijn in huis ooit gebeurd, niet van in paniek raken er gebeurd niks.

Ook hebben we hier een "orb" gefilmd een jaar geleden.

Maarja ik lig er niet wakker van, ik weet dat ze geen ^kwade^ bedoelingen hebben.

Ze willen alleen laten zien dat ze er zijn , nog aan je denken waarschijnlijk.
pi_178988640
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 03:12 schreef DeadWorld het volgende:

[..]

Geesten / ^Overledenen^ kunnen muziek afspelen / bepaalde geluiden laten horen, is bij mijn in huis ooit gebeurd, niet van in paniek raken er gebeurd niks.

Klopt helemaal, zag het laatst nog in een Disney film

Alpha kenny one
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')