abonnement Unibet Coolblue
pi_178401655
Voor mijn wachtwoord dingen (email, facebook etc) wil ik gebruik gaan maken van Keepass. Ik laat dat programma een wachtwoord genereren en sla dat op in een bestand die ik via Google Drive kan raadplegen met 1 keywachtwoord. Vrij simpel allemaal.

Maar op de laptop en mobiel gebruik ik altijd het onthouden van wachtwoorden (Chrome), zodat ik niet altijd hoef in te loggen en het ww dan automatisch wordt ingevuld. Heeft zo'n Keepass dan nog wel nut, of moet ik steeds in- en uitloggen als ik het echt veilig wil doen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178402088
Keepass is benaderbaar vanuit alle locaties en je wachtwoorden zijn niet ineens in gevaar als bijvoorbeeld je laptop gejat wordt.

Ik gebruik zelf trouwens Lastpass. Die kan ook wachtwoorden zelf invullen mbv browser-extensions of de mobiele app. Lastpass is niet open source.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178402308
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:06 schreef Jordy-B het volgende:
Keepass is benaderbaar vanuit alle locaties en je wachtwoorden zijn niet ineens in gevaar als bijvoorbeeld je laptop gejat wordt.

Ik gebruik zelf trouwens Lastpass. Die kan ook wachtwoorden zelf invullen mbv browser-extensions of de mobiele app. Lastpass is niet open source.
Bedoel je met het eerste niet dat je wachtwoord dan juist wel in gevaar is als de laptop wordt gejat? Omdat die overal automatisch worden ingevuld door Chrome.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178402409
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:20 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedoel je met het eerste niet dat je wachtwoord dan juist wel in gevaar is als de laptop wordt gejat? Omdat die overal automatisch worden ingevuld door Chrome.
Als je keepass gebruikt, dan zijn je wachtwoorden niet ineens in gevaar als je laptop gejat wordt.

Windows' login is in een poep en een scheet gekraakt en je kan de door chrome opgeslagen wachtwoorden zo opvragen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178402416
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:25 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Als je keepass gebruikt, dan zijn je wachtwoorden niet ineens in gevaar als je laptop gejat wordt.

Windows' login is in een poep en een scheet gekraakt en je kan de door chrome opgeslagen wachtwoorden zo opvragen.
Ja dus mijn vraag is, heeft Keepass nut als ik toch Chrome de wachtwoorden laat invullen?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178402454
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja dus mijn vraag is, heeft Keepass nut als ik toch Chrome de wachtwoorden laat invullen?
Wachtwoorden bij banken, verzekeringen en mn DigiD ga ik echt niet laten onthouden door chrome. Zeker voor die wachtwoorden is Keepass een prima oplossing.
pi_178402467
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja dus mijn vraag is, heeft Keepass nut als ik toch Chrome de wachtwoorden laat invullen?
Ja, omdat de door Chrome ingevulde wachtwoorden een veiligheidsrisico vormen als je laptop gejat wordt.

Keepass is altijd bereikbaar (mits er internet is, maar zonder internet valt er weinig in te loggen) en door de generator ben je veel minder geneigd om wachtwoorden te herhalen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178402473
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

Wachtwoorden bij banken, verzekeringen en mn DigiD ga ik echt niet laten onthouden door chrome. Zeker voor die wachtwoorden is Keepass een prima oplossing.
Ja precies, misschien moet ik niet alles beveiligen, zoals facebook etc gewoon een wachtwoord die ik regelmatig wijzig, maar niet één die ik niet kan onthouden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178402488
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja precies, misschien moet ik niet alles beveiligen, zoals facebook etc gewoon een wachtwoord die ik regelmatig wijzig, maar niet één die ik niet kan onthouden.
De pest met wachtwoorden die makkelijk te onthouden zijn, is dat ze makkelijk te kraken zijn. En wachtwoorden hergebruiken is helemaal gevaarlijk.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178402550
Lastpass is altijd bereikbaar ook zonder internet.

Je gaat toch geen wachtwoorden opslaan in chrome. Wat is dan het nut van een passwoord nog? Lastpass laat ook wel zien hoe slecht chrome is want je kunt je wachtwoorden zelfs importeren volgens mij.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178402706
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:35 schreef ITrade het volgende:
Lastpass is altijd bereikbaar ook zonder internet.

Je gaat toch geen wachtwoorden opslaan in chrome. Wat is dan het nut van een passwoord nog? Lastpass laat ook wel zien hoe slecht chrome is want je kunt je wachtwoorden zelfs importeren volgens mij.
Oke, dus lastpass is eigenlijk veiliger, omdat zij, met extensies, het ww kunnen invullen?

Maar altijd bereikbaar, ook zonder internet, hoe raadpleeg je dan je database als je op mobiel zit? Ik log namelijk niet altijd in via de laptop, maar ook wel via een andere locatie.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178402719
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja precies, misschien moet ik niet alles beveiligen, zoals facebook etc gewoon een wachtwoord die ik regelmatig wijzig, maar niet één die ik niet kan onthouden.
Ook wachtwoorden die de browser mag bewaren staan ook in Keepass, Als je eens van pc wisselt of zo dan wil je die wachtwoorden natuurlijk ook weer weten natuurlijk.
pi_178402833
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke, dus lastpass is eigenlijk veiliger, omdat zij, met extensies, het ww kunnen invullen?

Maar altijd bereikbaar, ook zonder internet, hoe raadpleeg je dan je database als je op mobiel zit? Ik log namelijk niet altijd in via de laptop, maar ook wel via een andere locatie.
Via de lastpass app. Ik weet alleen niet of die zonder internet werkt eigenlijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178403328
Thnx voor de info. Ik zal Lastpass eens bekijken
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178417202
Ik gebruik Enpass ipv Lastpass. Bij Enpass kun je zelf aangeven waar de wachtwoorden moeten worden opgeslagen, ipv dat ze bij Lastpass op de server staan. Browser plugins zijn ook beschikbaar, en een mobile app zodat je ook daar geen wachtwoorden hoeft over te tikken.
pi_178418220
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:41 schreef Light het volgende:
Ik gebruik Enpass ipv Lastpass. Bij Enpass kun je zelf aangeven waar de wachtwoorden moeten worden opgeslagen, ipv dat ze bij Lastpass op de server staan. Browser plugins zijn ook beschikbaar, en een mobile app zodat je ook daar geen wachtwoorden hoeft over te tikken.
Thnx. Is die app ook gratis?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178418273
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:36 schreef Patroon het volgende:

[..]

Thnx. Is die app ook gratis?
Op de computer (desktop/laptop) is het gratis, de mobile app is gratis voor de eerste 20 accounts die je erin opslaat. Als je meer wilt, moet je betalen. (Ze moeten ergens geld aan verdienen natuurlijk, en met 20 accounts heb je in ieder geval de mogelijkheid om het ook op mobiel te testen.)
pi_178418305
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:40 schreef Light het volgende:

[..]

Op de computer (desktop/laptop) is het gratis, de mobile app is gratis voor de eerste 20 accounts die je erin opslaat. Als je meer wilt, moet je betalen. (Ze moeten ergens geld aan verdienen natuurlijk, en met 20 accounts heb je in ieder geval de mogelijkheid om het ook op mobiel te testen.)
Oké tof. Ik kom lang niet aan 20.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178423074
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke, dus lastpass is eigenlijk veiliger, omdat zij, met extensies, het ww kunnen invullen?

Maar altijd bereikbaar, ook zonder internet, hoe raadpleeg je dan je database als je op mobiel zit? Ik log namelijk niet altijd in via de laptop, maar ook wel via een andere locatie.
je kan offline beschikbaarheid aanzetten, in de "security challenge" kost dit je punten, maar ach dat is maar een leuke gimmick
pi_178425577
KeePass heeft ook verschillende Android clients beschikbaar. Ik gebruik zelf Keepass2Android op mijn telefoon. Database staat op mijn stack, keyfile alleen lokaal op de devices waarop ik 'm gebruik. (en de passphrase alleen in mijn hoofd uiteraard)

De passwordmanager van de meeste browsers is inderdaad waardeloos, zou niet aanraden die te gebruiken. Maar als je eenmaal een passwordmanager gebruikt die automatisch synct wil je dat toch niet meer.
pi_178445247
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:43 schreef Patroon het volgende:

[..]

Oke, dus lastpass is eigenlijk veiliger, omdat zij, met extensies, het ww kunnen invullen?

Dat kan met Keepass ook en heb je geen extensie voor nodig. Gewoon ctrl + v indrukken en hij vult username + password in.

Android client wordt met toetsenbord geleverd, waardoor je ook niet zomaar het risico loopt dat je custom toetsenbord je karakters gaat vastleggen. Database in de cloud gepompt, keyfile op m'n devices, wachtwoord onthouden en het werkt als een trein. Werk er nu een paar jaar mee, nog nooit problemen gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')