abonnement Unibet Coolblue
pi_178384965
Zo'n 4 a 5 maanden geleden ben ik door een onverwachte beweging van mijn dochtertje met mijn nagels langs haar wang gegaan. Nu zie je 2 krassen naast elkaar van een halve cm ong. Ik ben al een tijdje aan het smeren met een crème van de apotheek, Maar ik heb niet het idee dat het wat doet. Soms zie je er vrij weinig van, soms heel goed. Ligt aan het licht denk ik...

Heeft iemand een tip hoe ik dit verder kan behandelen?
  Designer zondag 8 april 2018 @ 13:37:41 #2
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_178385078
Nagels knippen.
🐙
  zondag 8 april 2018 @ 13:38:12 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_178385090
Had het menselijk lichaam maar een methode om wondjes te laten genezen, dat zou toch wel handig zijn he?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 8 april 2018 @ 13:40:09 #4
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_178385125
Wondjes moet je schoon houden en verder helemaal niks. Littekens vervagen vanzelf.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_178385131
Na 5 maanden doe je er niet zo veel meer aan denk ik.

Dat word later wajong...
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_178385142
Niet smeren joh.
Noot noot.
pi_178385152
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 13:40 schreef KillemWieft het volgende:
Wondjes moet je schoon houden en verder helemaal niks.
Het is al helemaal geheeld, buiten die 2 streepjes dan.
pi_178385261
Mazzel dat het een dochter betreft, die kan die littekens makkelijk wegplamuren later.

Ff serieus: Het zijn dus littekens, ik neem aan dat die apotheek creme daarvoor bedoeld is. Werkt dus niet helemaal.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Forum Admin zondag 8 april 2018 @ 14:10:32 #9
58651 crew  murp
murp
pi_178385766
Niets aan te doen helaas
pi_178385823
Bio oil kan helpen.
  zondag 8 april 2018 @ 14:14:41 #11
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_178385845
weg laten laseren. zo wil je je kind niet rond laten lopen toch?
pi_178385848
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 14:13 schreef tailfox het volgende:
Bio oil kan helpen.
Ja, ik heb ook het één en het ander gelezen over vitamine e olie. Ik bespreek het wel eerst met huisarts wat ik het best kan doen.
  zondag 8 april 2018 @ 14:16:10 #13
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178385881
Heb je stilleto-nagels die een stuk de huid in zijn gegaan dan? Krassen geven normaal geen littekens, helemaal niet bij jong grut.
And so is the past
pi_178385904
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2018 14:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Heb je stilleto-nagels die een stuk de huid in zijn gegaan dan? Krassen geven normaal geen littekens, helemaal niet bij jong grut.
Er zijn mensen voor minder bij de kinderbescherming terecht gekomen. Just saying.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178385915
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het is al helemaal geheeld, buiten die 2 streepjes dan.
Dan zijn het dus littekens geworden en doe je er niks meer aan. Ben je bang dat ze geen model meer kan worden? :')
pi_178385926
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 14:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja, ik heb ook het één en het ander gelezen over vitamine e olie. Ik bespreek het wel eerst met huisarts wat ik het best kan doen.
Doe even normaal! :X
pi_178385955
Veel plekjes kunnen nog verdwijnen. Ook na een jaar, vooral bij jonge kinderen. Ik heb 3 jaar lang een plek op m’n been gehad die donkerder was vanwege een struikel ongeluk. Zie je nu niks meer van. Zelfde met acne ‘littekens’. Soms is het hyperpignentatie en geen litteken weefsel, dan trekt het nog weg.

Mocht het een probleem blijven dan kan ze er later misschien met peelings/laser wat aan laten doen. Qua smeren is het nu te laat, het is geheeld. Smeersels halen niks uit bij littekens die al gevormd zijn.
pi_178386008
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 14:19 schreef Krollie het volgende:

[..]

Doe even normaal! :X
Ik overreageer dus :') Nee, niet bang dat ze geen model word, well bang dat ze gepest wordt oid
  zondag 8 april 2018 @ 14:35:26 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178386255
Een baby kan met een vleselijke wond op z'n/haar gezicht rondlopen en er is een paar jaar later al niets meer voor zichtbaar. Menselijk lichaam doet dat allemaal zelf, zeker op jonge leeftijd. Nageltjes wat beter knippen of uittrekken kan uiteraard ook want voorkomen is nog altijd beter dan natuurlijk genezen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_178386282
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 14:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik overreageer dus :') Nee, niet bang dat ze geen model word, well bang dat ze gepest wordt oid
Dat wordt ze sowieso als je haar zo blijft pamperen.
Noot noot.
pi_178386313
siliconengel
pi_178386957
quote:
10s.gif Op zondag 8 april 2018 13:37 schreef DeZwabber het volgende:
Nagels knippen.
Bam. Beste antwoord ever _O_
  zondag 8 april 2018 @ 15:14:18 #23
64781 bonke
pipo koeie
pi_178387172
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:35 schreef Dven het volgende:
Een baby kan met een vleselijke wond op z'n/haar gezicht rondlopen en er is een paar jaar later al niets meer voor zichtbaar. Menselijk lichaam doet dat allemaal zelf, zeker op jonge leeftijd. Nageltjes wat beter knippen of uittrekken kan uiteraard ook want voorkomen is nog altijd beter dan natuurlijk genezen.
dit dus, ze groeit er wel overheen
pies on joe toe
pi_178387310
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zo'n 4 a 5 maanden geleden ben ik door een onverwachte beweging van mijn dochtertje met mijn nagels langs haar wang gegaan. Nu zie je 2 krassen naast elkaar van een halve cm ong. Ik ben al een tijdje aan het smeren met een crème van de apotheek, Maar ik heb niet het idee dat het wat doet. Soms zie je er vrij weinig van, soms heel goed. Ligt aan het licht denk ik...

Heeft iemand een tip hoe ik dit verder kan behandelen?
Ik heb mezelf ook wel eens ergens langsgehaald met mijn arm en eerst werd het een dik soort litteken en ik denk dat het wel bijna een jaar heeft geduurd voordat het is weggetrokken!

Ik zou het gewoon laten.
-
  zondag 8 april 2018 @ 17:05:33 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178389618
Is het niet gewoon een beetje kleurverschil wat bijwerkt met wat zonlicht? Heeft het ook echt korstjes gehad? Dan zal dat het misschien zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 8 april 2018 @ 17:16:36 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178389971
Jeetje, wat een valse reacties :')

Biodermal littekencreme, na 2 maanden zie je geen kleurverschil meer.
Resistance is futile.
pi_178390134
Even de zomerzon van dit jaar er overheen en dan zie je het waarschijnlijk niet meer.
  zondag 8 april 2018 @ 17:21:37 #28
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_178390144
Gewoon doorgaan met krassen, op een gegeven moment ziet het er weer egaal uit.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_178392644
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 14:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik overreageer dus :') Nee, niet bang dat ze geen model word, well bang dat ze gepest wordt oid
Dan leer je je kind daar weerbaar tegen te zijn. Dat doen veel ouders niet. Als je je kind met zelfvertrouwen opvoedt doet pesten niks. Sterker nog: dan worden ze niet gepest.
pi_178393836
Van die speciale bleekcreme tegen hyperpigmentatie en vlekjes
pi_178393900
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 17:21 schreef Fripsel het volgende:
Even de zomerzon van dit jaar er overheen en dan zie je het waarschijnlijk niet meer.
Maybe.. maar misschien ook niet.
Ik heb ook een krasje op mijn wang, ooit als kind van een ring gekregen.
Het is een minuscuul krasje, dus ik dacht dat het ook wel weg zou gaan; maar hij zit er toch echt nog steeds.
pi_178401453
Nog erger krassen en hopen dat het dan wel normaal geneest.
pi_178403564
Niks er op smeren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 9 april 2018 @ 11:36:53 #34
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178403703
Maar waar moeten we aan denken?



Of



Of erger?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_178403751
quote:
5s.gif Op maandag 9 april 2018 11:36 schreef jogy het volgende:
Maar waar moeten we aan denken?

[ afbeelding ]

Of

[ afbeelding ]

Of erger?
Nah, minder erg. Het zijn 2 dunne lijntjes naast elkaar. Minder rood ook, geen korst. Naja, het is in bepaald licht wel zo rood als bovenste foto.
pi_178403792
Ach joh, de ene heeft een pukkel, de ander heeft een streepje en de derde heeft een scheve neus. Kinderen weten niet beter en accepteren dat het bij iemand hoort. Gewoon laten zitten en het trekt vanzelf wel (bijna volledig) weg.
Somebody that I used to know
  maandag 9 april 2018 @ 12:01:02 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178404123
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 11:40 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nah, minder erg. Het zijn 2 dunne lijntjes naast elkaar. Minder rood ook, geen korst. Naja, het is in bepaald licht wel zo rood als bovenste foto.
Check, naja, je hebt je best gedaan met smeersels en dergelijke. Misschien kan je eraan denken om het verder maar even zo te laten. Voor je het weet wordt je kind onzeker omdat haar moeder de hele tijd bezig is om die krasjes te verwijderen. Geen idee hoor, het enige wat ik ooit opgevoed heb zijn woestijnratjes en een paar katten dus het is echt een loze gok :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 9 april 2018 @ 15:30:31 #38
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178407968
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 17:16 schreef Seven. het volgende:
Jeetje, wat een valse reacties :')

Biodermal littekencreme, na 2 maanden zie je geen kleurverschil meer.
Dat verschil is zonder te smeren ook wel weg. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 9 april 2018 @ 15:36:15 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178408101
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:30 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat verschil is zonder te smeren ook wel weg. :')
Kun je wel :') doen (lekker recalcitrant man!!) maar je ziet dat TS aangeeft dat het na een paar maanden nog niet weg is. En je ziet ook dat ik aangeef dat kleurverschil wel degelijk wegtrekt. En dat zeg ik omdat ik zelf ontzettend goede resultaten heb geboekt met Biodermal littekencrème.

Ik had een litteken van een paar jaar oud die nog steeds een lelijk kleurverschil gaven, 2 keer daags een klein beetje Biodermal erop en na een maand zag ik het kleurverschil amper meer. Na 2 maanden was het kleurverschil gewoon weg. Wat ik wel blijf zien is een deukje maar zelfs dat is enorm verbeterd en gezien de diepte van die wond is dat ook niet verwonderlijk. .
Resistance is futile.
pi_178408154
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:06 schreef Anne het volgende:

[..]

Maybe.. maar misschien ook niet.
Ik heb ook een krasje op mijn wang, ooit als kind van een ring gekregen.
Het is een minuscuul krasje, dus ik dacht dat het ook wel weg zou gaan; maar hij zit er toch echt nog steeds.
Maar zou smeren dan nog helpen? Ik vind het altijd maar lastig voorspellen. Ik heb plekken gehad waarvan ik dacht “WAJOW” dat word een litteken. En stomme dingen.. die zie je jaren later nog. ;(
  maandag 9 april 2018 @ 19:33:27 #41
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_178412987
Het beste is helemaal niks er op smeren. Dan neemt het lichaam de taak wel over om t zelf op te lossen. Het kan maanden duren maar je zult zien dat het echt wel weer bij trekt. :)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 10 april 2018 @ 10:33:08 #42
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178422246
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 15:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kun je wel :') doen (lekker recalcitrant man!!) maar je ziet dat TS aangeeft dat het na een paar maanden nog niet weg is. En je ziet ook dat ik aangeef dat kleurverschil wel degelijk wegtrekt. En dat zeg ik omdat ik zelf ontzettend goede resultaten heb geboekt met Biodermal littekencrème.

Ik had een litteken van een paar jaar oud die nog steeds een lelijk kleurverschil gaven, 2 keer daags een klein beetje Biodermal erop en na een maand zag ik het kleurverschil amper meer. Na 2 maanden was het kleurverschil gewoon weg. Wat ik wel blijf zien is een deukje maar zelfs dat is enorm verbeterd en gezien de diepte van die wond is dat ook niet verwonderlijk. .
Je hebt geen resultaten geboekt met die creme, dat is gewoon de natuurlijke werking van je lichaam en huid. Je zoekt een causaal verband dat er niet is. Dus de :') is wel degelijk op zijn plaats.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 10 april 2018 @ 10:41:44 #43
456432 Kamina
Tenacious!
pi_178422374
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2018 14:16 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Heb je stilleto-nagels die een stuk de huid in zijn gegaan dan? Krassen geven normaal geen littekens, helemaal niet bij jong grut.
Jong grut krijgt sneller littekens.
1 + 1 = blauw
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:51:00 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178423503
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je hebt geen resultaten geboekt met die creme, dat is gewoon de natuurlijke werking van je lichaam en huid. Je zoekt een causaal verband dat er niet is. Dus de :') is wel degelijk op zijn plaats.
De littekens waren al jaren niet veranderd tot ik begon met smeren. En van siliconencrèmes is bewezen dat ze werken.

Samenvatting van onderstaand onderzoek:

quote:
In this prospective study, we compared the efficacy and the convenience of use of the 2 products. We enrolled 30 patients who had undergone a surgical procedure 2 weeks to 3 months before joining the study. These participants were randomly assigned to 2 treatment arms: one for treatment with a silicone gel sheet, and the other for treatment with a topical silicone gel.
quote:
First, patients' scars were photographed and evaluated using the Vancouver Scar Scale (VSS), for which their vascularity, pigmentation, pliability, height, pain, and itchiness were measured as outcomes
quote:
Then, we evaluated the VSS scores and patient questionnaire scores at 1 and 3 months and compared them with the baseline measurements.
quote:
Silicone-based products are widely used to limit pathologic scars. Using these products is cost- and time-effective, as well as more convenient and comfortable for patients. To date, a substantial number of studies have assessed the efficacy of these products in preventing scars, but have reached no definitive conclusions. However, in certain randomized, controlled studies, these products were significantly effective in reducing postoperative incision wound scarring
quote:
We enrolled 30 patients (n=30) in our study. Of these, 5 dropped out for personal reasons; therefore, 11 patients in Group I and 14 in Group II completed the study. These participants included 9 male and 16 female patients with a mean age of 37.52 yr (total range, 21-75 yr). When recording scar location, we observed 17, 7, and 1 patients with scars in the head and neck region, in the extremities, and in the trunk, respectively. All patients demonstrated tolerability for the treatment; none experienced specific clinical problems. By the conclusion of the study period, all patients' scars had improved in terms of pigmentation, height, irregularity, and overall size
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4248012/

Dus ik ga er vanuit, ook gebaseerd op mijn eigen ervaring, dat siliconengels en siliconensheets wel degelijk werken.

Ik vond ook nog deze studie:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2918339/

quote:
Silicone gel contains long chain silicone polymer (polysiloxanes), silicone dioxide and volatile component. Long chain silicone polymers cross link with silicone dioxide. It spreads as an ultra thin sheet and works 24 hours per day.[6,7] It has a self drying technology and itself dries within 4-5 minutes. It has been reported to be effective and produce 86% reduction in texture, 84% in color and 68% in height of scars.[8,9] Silicon gel exerts several actions which may explain this benefit in scars:

It increases hydration of stratum corneum and thereby facilitates regulation of fibroblast production and reduction in collagen production. It results into softer and flatter scar. It allows skin to "breathe".
It protects the scarred tissue from bacterial invasion and prevents bacteria-induced excessive collagen production in the scar tissue.
It modulates the expression of growth factors, fibroblast growth factor ? (FGF ?) and tumor growth factor ? (TGF ?). TGF ? stimulates fibroblasts to synthesize collagen and fibronectin. FGF ? normalizes the collagen synthesis in an abnormal scar and increases the level of collagenases which breaks down the excess collagen. Balance of fibrogenesis and fibrolysis is ultimately restored.
Silicone gel reduces itching and discomfort associated with scars.
Zal ik dit nog even voor je vertalen? :*
Resistance is futile.
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:04:40 #45
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_178423704
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

De littekens waren al jaren niet veranderd tot ik begon met smeren. En van siliconencrèmes is bewezen dat ze werken.

Samenvatting van onderstaand onderzoek:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4248012/

Dus ik ga er vanuit, ook gebaseerd op mijn eigen ervaring, dat siliconengels en siliconensheets wel degelijk werken.

Ik vond ook nog deze studie:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2918339/

[..]

Zal ik dit nog even voor je vertalen? :*
Je eerste studie betreft een doelgroep dit totaal niet vergelijkbaar is met jouw situatie, tevens gaat het over chirurgisch littekenweefsel kort na een operatie. :')

Voor wat betreft je 2e bron, je zei dat je een deukje had. Dat onderzoek gaat specifiek over hypertrofische littekens. Dus je mag het wel vertalen voor me, het is alleen niet zo relevant voor het punt dat je wil maken. :')

Dus houd het maar lekker bij je anekdote.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:22:32 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178423969
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je eerste studie betreft een doelgroep dit totaal niet vergelijkbaar is met jouw situatie, tevens gaat het over chirurgisch littekenweefsel kort na een operatie. :')

Voor wat betreft je 2e bron, je zei dat je een deukje had. Dat onderzoek gaat specifiek over hypertrofische littekens. Dus je mag het wel vertalen voor me, het is alleen niet zo relevant voor het punt dat je wil maken. :')

Dus houd het maar lekker bij je anekdote.
Tweede linkje wel degelijk relevant hoor, als je even de moeite genomen had om te lezen, dan had je ook gezien dat het helemaal niet over alleen hypertrofische littekens ging:

quote:
Thirty patients with scars of different types including superficial scars, hypertrophic scars, and keloids were treated with silicon gel application.
Maar goed, zolang jij weigert je te verdiepen in de materie, vind ik het zinloos om met jou verder te discussiëren. Dus als jij dan zóóó graag gelijk wil hebben, quote dan nog gauw ff met een inkoppertje erbij en dan heb je eerlijk gewonnen :* .
Resistance is futile.
pi_178424037
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:33 schreef deedeetee het volgende:
Het beste is helemaal niks er op smeren. Dan neemt het lichaam de taak wel over om t zelf op te lossen. Het kan maanden duren maar je zult zien dat het echt wel weer bij trekt. :)
Het allerbeste is er niks op smeren en het gewoon laten genezen. Waarom mag de mens absoluut geen littekens hebben? Waarom doen - vooral - moeders daar zo panisch over?
Je moet mijn huid eens zien. Zit onder de kleine littekentjes. Zijn allemaal herinneringen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:36:11 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178424172
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:27 schreef Krollie het volgende:

[..]

Het allerbeste is er niks op smeren en het gewoon laten genezen. Waarom mag de mens absoluut geen littekens hebben? Waarom doen - vooral - moeders daar zo panisch over?
Je moet mijn huid eens zien. Zit onder de kleine littekentjes. Zijn allemaal herinneringen.
Dat heeft natuurlijk alles te maken met menselijke ijdelheid. Het zou mij niet verbazen als er geen enkele diersoort is bij wie uiterlijk en zelfvertrouwen zo hand in hand gaan. Een lelijke wolf kan alsnog een dikke alpha zijn.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')