abonnement Unibet Coolblue
pi_178383363
Ik heb 2 exact dezelfde brilmonturen.

Een bril komt van de Pearl met standaard brons glazen, breking 1.5. Sterkte is -2.50

De ander is van internet met dunnere 1.61 glazen. Sterkte is -3.00

Nu zijn de glazen van de internetbril iets dikker dan de Pearlbril. Terwijl ik verwacht had dat de dunnere glazen het verschil in sterkte wel zou opheffen. Verkeerd gedacht of spelen er nog andere zaken? Bril is verder wel goed hoor, maar vroeg het gewoon af.
.
  zondag 8 april 2018 @ 12:11:50 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178383462
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Sterkte heeft niks met de dikte van de glazen te maken als je het over zulke cijfers hebt.
pi_178383516
Dunne glazen zijn meestal duurder omdat ze dan worden geslepen. Overigens is de Pearl duur en doen ze aan leeftijdsdiscriminatie.
pi_178383518
Dikte van de rand van het brilleglas.
.
pi_178383697
De opticien tekent in het glas af waar jouw oog staat in de bril. Dit in combinatie met de bril bepaalt de uiteindelijke dikte van het glas aan de buitenkant van de bril.

Dus al hebben jij en een vriend dezelfde sterkte en dezelfde bril, zal je een verschillende dikte van het glas vinden aan de zijkant van de bril.

Vooraf is niet (nauwelijks?) in te schatten hoe dik het glas zal worden aan het buitenkant van het montuur.
pi_178384002
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 12:11 schreef Lunatiek het volgende:
Sterkte heeft niks met de dikte van de glazen te maken
Ehmz jawel hoor. Hoe sterker hoe dikker. Tevens hoe groter het montuur hoe groter de randen van de glazen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_178384092
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
De opticien tekent in het glas af waar jouw oog staat in de bril. Dit in combinatie met de bril bepaalt de uiteindelijke dikte van het glas aan de buitenkant van de bril.

Dus al hebben jij en een vriend dezelfde sterkte en dezelfde bril, zal je een verschillende dikte van het glas vinden aan de zijkant van de bril.

Vooraf is niet (nauwelijks?) in te schatten hoe dik het glas zal worden aan het buitenkant van het montuur.
De brillen zijn beide voor mijn kind, met dezelfde pupilafstand.
.
pi_178385014
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 12:50 schreef Fer het volgende:

[..]

De brillen zijn beide voor mijn kind, met dezelfde pupilafstand.
Opvallend, misschien zetten beide de ogen op een andere plek in de bril? Ik ben benieuwd naar de opinie van een opticien, de verhoging naar -3 zal toch niet zo veel invloed hebben?
pi_178385049
montuurvorm en formaat van t glas speelt ook een rol.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_178385115
nm. gaat dus om exact hetzelfde montuur.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_178385505
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 12:11 schreef Lunatiek het volgende:
Sterkte heeft niks met de dikte van de glazen te maken
Sterkte heeft juist alles met de dikte van de glazen te maken! :D Je kent het gezegde "jampotglazen"? Kinderen die zeer slecht zien en daarom brillen met "jampotglazen" nodig hebben en daarmee gepest worden. Althans, vroeger konden ze nog niet zo dun slijpen als nu.
  zondag 8 april 2018 @ 14:23:01 #12
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178386010
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2018 12:46 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ehmz jawel hoor. Hoe sterker hoe dikker. Tevens hoe groter het montuur hoe groter de randen van de glazen.
Niet als het verschil in sterkte 0.5 bedraagt. Dat is nihil. Zeker in deze tijd waarin jampotglazen grotendeels tot het verleden behoren, en daar is met -3.00 nooit sprake van.
En het ging hier om hetzelfde montuur.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')