abonnement Unibet Coolblue
pi_178418170
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:30 schreef LXIV het volgende:

[..]

deep state
Jij geloofde dat Trump daadwerkelijk tegen oorlog is? Over naïef iemand vertrouwen geloven..
Met extra vezels!
pi_178418187
Als Trump daadwerkelijk zo persoonlijk aangedaan was had ie ook wat Syrische vluchtelingen opgenomen.

En niet extra bommen gegooid op dat conflictgebied.
Met extra vezels!
  maandag 9 april 2018 @ 23:35:42 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178418198
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:33 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Jij geloofde dat Trump daadwerkelijk tegen oorlog is? Over naïef iemand vertrouwen geloven..
Ja. Hij is nooit deel geweest van het kartel. Op dat vlak vond ik hem altijd wel consistent. Maar hij is ook afhankelijk van de info waarmee hij gevoed wordt. Dag-in, dag-uit.
Verder is het natuurlijk wel een leugenachtige en narcistische gekkie, maar dat is anno 2018 een vereiste om wereldleider te mogen worden. Daar kan hij verder ook niks aan doen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178418215
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik pleit persoonlijk dan ook nergens voor het gooien van bommen. Ik verzet mij alleen tegen de aanname dat dictator en erkend mensenrechtenschender Assad onschuldig moet zijn. Daar geloof ik niet in.
Je gaat dus alleen maar af op je eigen geloof in plaats van op feiten. :')

Soort religekkie, maar dan anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2018 23:36:57 ]
pi_178418252
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:35 schreef Volkorenbrood het volgende:
Als Trump daadwerkelijk zo persoonlijk aangedaan was had ie ook wat Syrische vluchtelingen opgenomen.

En niet extra bommen gegooid op dat conflictgebied.
https://www.independent.c(...)fugees-a8188506.html
  maandag 9 april 2018 @ 23:45:15 #281
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178418319


SHIT IS HAPPENING.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  maandag 9 april 2018 @ 23:46:46 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178418335
Er hoeft maar één zo'n vliegtuig uit de lucht geschoten te worden, waarom gereageerd wordt met het terugvuren van een anti-schipraket en de boel gaat los. Dan kan niemand zonder gezichtsverlies meer de-escalleren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178418380
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Maar even los van de vraag wie het heeft gedaan. Is al bewezen dat er nu weer chemische bommen zijn gegooid op onschuldige burgers?

Dat lijkt me stap één.
Geen slecht punt.

Persoonlijk zie ik geen reden om te twijfelen aan het voorval, wel aan het aantal doden en de gebruikte chemische stof.

Anders dan wat veel mensen denken is videomateriaal heel moeilijk te faken. Een afwijkend detail dat niet klopt valt direct op. Ik heb geen enkel voorbeeld daarvan gezien in de afgelopen 48 uur. Het feit dat alleen Syrië en Rusland dit in twijfel trekken, wat ze de vorige keren ook onterecht deden, onderstreept dit voor mij.

We zullen zien :)
Incelfrikandel
  maandag 9 april 2018 @ 23:55:53 #284
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178418426
https://www.cnnturk.com/d(...)us-jetleri-havalandi

Schip voor de kust van syrie zou 60 rakketen hebben.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178418437
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Geen slecht punt.

Persoonlijk zie ik geen reden om te twijfelen aan het voorval, wel aan het aantal doden en de gebruikte chemische stof.

Anders dan wat veel mensen denken is videomateriaal heel moeilijk te faken. Een afwijkend detail dat niet klopt valt direct op. Ik heb geen enkel voorbeeld daarvan gezien in de afgelopen 48 uur. Het feit dat alleen Syrië en Rusland dit in twijfel trekken, wat ze de vorige keren ook onterecht deden, onderstreept dit voor mij.

We zullen zien :)
Ik ben benieuwd.

Ik hoop maar dat er niets iets wordt ingezet op basis van iets wat achteraf toch weer niet helemaal blijkt te kloppen.

Trump beslist niet alleen natuurlijk, maar z'n plan om ermee te stoppen daar, kan wel de ijskast in.
pi_178418618
ReutersPolitics twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 00:26:50 JUST IN: Trump, meeting with military leaders, says we're making a decision tonight or shortly thereafter as to the horrible attack that was made near Damascus; says we have a lot of options militarily on Syria https://t.co/Y5dFFExUwC reageer retweet
pi_178418868
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

En daarom dus misschien juist wel een berekende optie....

Assad is er niets ontziend en gewiekst genoeg voor.
Laten we ervan uitgaan dat hij die rommel gebruikt heeft. Wie levert hem die zooi. De Russen?
Want dat is de volgende stap. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Het gaat steeds verder escaleren. Dan hebben we nog de rebellen. Ook tuig.

Dat hele MO is een groot wespennest waar hoofdzakelijk de grootmachten verantwoordelijk voor zijn. We mogen zowel de Russen als de VS bedanken voor de levering van al die troep, wapens en regime changes. Ondertussen ontstaan er door die chaos en oorlogen vluchtelingen stromen waar je U tegen zegt.

En of het nog niet genoeg is heb je met wereldleiders te maken die compleet doorgeslagen zijn.
pi_178418881
quote:
We mogen zowel de Russen als de VS bedanken voor de levering van al die troep, wapens en regime changes
Hoezo? Nederland stond toch ook vooraan toen er een regime change nodig was in Irak? En Nederland was toch ook voorstander van ingrijpen in Libië ?

Rosenthal stond te trappelen destijds:

quote:
Bijdrage Nederland
Een woordvoerder van Rosenthal zei dat er nog geen verzoek aan Nederland is gedaan voor een bijdrage aan een eventueel militair ingrijpen in Libië. Rosenthal zelf stelde vrijdag bij de NOS op Radio 1: ''Als je A zegt, moet je ook B zeggen''.
Bron: https://www.nu.nl/buitenl(...)ingrijpen-libie.html
pi_178418885
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoezo? Nederland stond toch ook vooraan toen er een regime change nodig was in Irak? En Nederland was toch ook voorstander van ingrijpen in Libië ?

Rosenthal stond te trappelen destijds:

[..]

Bron: https://www.nu.nl/buitenl(...)ingrijpen-libie.html
Nee Nederland was geen voorstander maar moet gewoon volgen. Het hele westen op de UK na stond er niet achter. Maar lieten het wel toe dat de VS zonder mandaat Irak binnenviel.
Libië is een ander verhaal. Maar ook daar geen grondtroepen.
pi_178418896
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:46 schreef LXIV het volgende:
Er hoeft maar één zo'n vliegtuig uit de lucht geschoten te worden, waarom gereageerd wordt met het terugvuren van een anti-schipraket en de boel gaat los. Dan kan niemand zonder gezichtsverlies meer de-escalleren.
Het probleem zijn de Russen. Die laten Syrië niet los net zoals ze de Oekraïne niet los laten. Het zou strategisch een blunder voor de Russen zijn om die landen over te laten aan de VS. Dat maakt die ellende in Syrië des te gevaarlijker met twee narcisten aan de macht. Assad is een middel om het te laten escaleren voor beide partijen. Niet meer dan dat.
pi_178418899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:57 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nee Nederland was geen voorstander maar moet gewoon volgen. Het hele westen op de UK na stond er niet achter. Maar lieten het wel toe dat de VS zonder mandaat Irak binnenviel.
Libië is een ander verhaal. Maar ook daar geen grondtroepen.
België deed niet mee, Duitsland ook niet, Frankrijk ook niet.Canada deed ook niet mee. Nederland haperde even omdat de regering was gevallen. Men vond die Powerpoint-sheetjes van Powell voldoende.

Overigens was een meerderheid van de bevolking in NL tegen en dat was toen JP het alleen nog maar had over politieke steun. Vrij snel daarna stuurde hij ook militairen.

Er moest niks. NAVO-landen die niet meededen, bestaat ook nog steeds.
pi_178419382
quote:
Here Is How Russia and America Could Go to War in Syria

[..]

Moscow has reiterated that Russia will retaliate if their forces are struck. “We have to say once again that military interference in Syria, where Russian forces have been deployed at the request of the legitimate government, under contrived and false pretexts is absolutely unacceptable and can lead to very grave consequences,” the Russian Foreign Ministry said.

The Foreign Ministry statement reinforces a recent declaration by the Chief of the General Staff Gen. Valery Gerasimov. “If lives of the Russian officers are threatened, the Armed Forces of the Russian Federation will retaliate against missile and launch systems,” Gerasimov said on March 13.

Gerasimov, as both American and Russian-based experts have noted, is not prone to bluffing and strictly follows directives from Putin. “When the Russian chief of the general staff says something, you have to listen because someone told him to say it,” Center for Naval Analyses senior research scientist Michael Kofman said recently at the Center for the National Interest.
http://nationalinterest.o(...)r-syria-25292?page=2

quote:
The former vice chief of staff to the US army and the man who advised George W. Bush on his troop surge in Iraq insisted that US President Donald Trump “must respond” following a suspected chemical attack in Syria.

Mr Keane told BBC Radio 4’s Today Programme that allies should unite with President Trump to support “high end” precision strikes against Syrian President Bashar al-Assad.

The US general sparked World War 3 fears as he said Mr Trump has the power to take out al-Assad’s entire airforce, air power and infrastructure in one night, if it wanted to.

He added: “But it would take a number of days to make sure the ships are in place to execute that.”

Mr Keane hit out at Russia and said he would tell Russians about the Trump’s intent to strike al-Assad airfields.

He said: “I would tell the Russians that we intend to do it and that your supporting of Assad, who is complicit in committing war crimes, and that you should move any of your Russian personnel away from those airfields that we may even strike.”

BBC host Justin Webb asked: “If the Russians say ‘we are not going to move’, what are you going to do?”

Mr Keane then warned: “Make the strike and let them suffer the consequences.”
https://www.express.co.uk(...)utin-Bashar-al-Assad
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:17:07 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_178420646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

België deed niet mee, Duitsland ook niet, Frankrijk ook niet.Canada deed ook niet mee. Nederland haperde even omdat de regering was gevallen. Men vond die Powerpoint-sheetjes van Powell voldoende.

Overigens was een meerderheid van de bevolking in NL tegen en dat was toen JP het alleen nog maar had over politieke steun. Vrij snel daarna stuurde hij ook militairen.

Er moest niks. NAVO-landen die niet meededen, bestaat ook nog steeds.
Toen besloten nooit meer op het CDA te stemmen zolang ik leef.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_178420683
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen besloten nooit meer op het CDA te stemmen zolang ik leef.
Ik was jong. Ik geloofde de propaganda nog.
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:59:09 #295
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178421012
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:48 schreef Cherni het volgende:

[..]

Laten we ervan uitgaan dat hij die rommel gebruikt heeft. Wie levert hem die zooi. De Russen?
Want dat is de volgende stap. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Het gaat steeds verder escaleren. Dan hebben we nog de rebellen. Ook tuig.

Dat hele MO is een groot wespennest waar hoofdzakelijk de grootmachten verantwoordelijk voor zijn. We mogen zowel de Russen als de VS bedanken voor de levering van al die troep, wapens en regime changes. Ondertussen ontstaan er door die chaos en oorlogen vluchtelingen stromen waar je U tegen zegt.

En of het nog niet genoeg is heb je met wereldleiders te maken die compleet doorgeslagen zijn.
Vooral de regeringen Bush en Obama zijn daar verantwoordelijk voor. Bush met zijn invasies van Irak en Afganistan, Obama/Clinton voor de 'Arabische lente'.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:02:34 #296
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178421044
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:59 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Vooral de regeringen Bush en Obama zijn daar verantwoordelijk voor. Bush met zijn invasies van Irak en Afganistan, Obama/Clinton voor de 'Arabische lente'.
Volgens mij hebben Obama en Clinton niet de Arabische lente veroorzaakt, maar werden ze daar net zo door verrast als Men destijds door de val van de muur werd verrast.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:08:21 #297
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178421101
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Volgens mij hebben Obama en Clinton niet de Arabische lente veroorzaakt, maar werden ze daar net zo door verrast als Men destijds door de val van de muur werd verrast.
Welnee. Er bestaat helemaal geen Arabische lente. Er moest en zou 'regime change' komen in het midden-oosten en Obama wilde geen grootschalige invasies meer na de drama's in Afganistan en Irak. Dan laat je je 'veiligheidsdiensten' uitzoeken wie er in de betreffende landen de meest effectieve tegenstanders van de regering zijn en ga je deze lieden steunen met geld, wapens en trainingen. Zelfde scenario als Reagan deed in de 80's met het steunen van de Afgaanse Taliban/Al-Qaida en de contra's in Nicaragua.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 09:19:18 #298
8781 crew  Frutsel
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:25:34 #299
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178421295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:08 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Welnee. Er bestaat helemaal geen Arabische lente. Er moest en zou 'regime change' komen in het midden-oosten en Obama wilde geen grootschalige invasies meer na de drama's in Afganistan en Irak. Dan laat je je 'veiligheidsdiensten' uitzoeken wie er in de betreffende landen de meest effectieve tegenstanders van de regering zijn en ga je deze lieden steunen met geld, wapens en trainingen. Zelfde scenario als Reagan deed in de 80's met het steunen van de Afgaanse Taliban/Al-Qaida en de contra's in Nicaragua.
Jaja
De val van de muur was zeker ook een Amerikaans complot
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:29:13 #300
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178421333
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaja
De val van de muur was zeker ook een Amerikaans complot
Was een oorzaak van massale onvrede onder de inwoners van de Warschaupactlanden en het morele en financiele faillissement van het communistische systeem. Uiteraard steunde het westen wel de diverse dissidentengroepen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')