abonnement Unibet Coolblue
pi_178374986
...of liftend naar elders?

Hoe gaan jullie het allerliefst op reis?

TS begint:

Ik ga het allerliefst met de auto op de bonnefooi op reis, soms een tentje in het wild opzetten, dan weer een hotelletje. Een paar dagen blijven waar het leuk is of om uit te rusten / ivm bezichtigingen, en dan weer verder.
Bijkomen in 4 sterren hotels en genieten van luxe maar het vervolgens veel leuker hebben bij dat hotelletje van dat tachtigjarige echtpaar, van wie je na twee dagen het complete levensverhaal hebt aangehoord, en die je uiteindelijk samen, stralend van verliefdheid, uit staan te zwaaien.
Aankloppen bij een boer met de vraag of de tent opgezet mag worden in een weiland resulteert niet zelden in alleraardigst contact en een ongekende gastvrijheid waarbij men er alles aan doet om het verblijf zo aangenaam mogelijk te maken. Uitgenodigd worden voor de maaltijd waarbij moeder de vrouw alles uit de kast haalt om het allerlekkerste op tafel te zetten en lange avonden aan even lange tafels waarbij de hele familie uiteindelijk aanschuift en de ene na de andere fles wijn van eigen gaard ontkurkt wordt. Onvergetelijke avonden, diepzinnige gesprekken en grappen waar iedereen om lacht en de vraag of we elkaar wel goed begrijpen totaal irrelevant is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ik2 op 08-04-2018 14:18:40 ]
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178375459
Dit jaar voor het eerst naar een all inclusive resort geweest.
Had het niet verwacht, maar het is me prima bevallen.
En ik ga er zeker nog een keer naar terug ook.
Juin uit Eigen Tuin!
  One tough cookie zondag 8 april 2018 @ 02:01:00 #3
169210 liesje1979
pi_178379413
Met beiden heb ik ervaring, al sla ik nergens mijn tentje op, ik heb niet eens een tent. Maar ik heb wel kampeer ervaring op campings. Een all inclusieve vakantie zou ik nu niet meer zo goed trekken, al vond ik het in die tijd prima. Zo ben ik op de Dominicaanse republiek geweest maar niet eens in de bruisende hoofdstad. :')
Maar een paar dagen zou ik misschien nog kunnen waarderen na een paar drukke reisweken. Al moet ik niet meer denken aan iets als een animatieteam. _O-
Ik boek meestal lage prijsklasse-middenklasse hotelletjes. In een heel warm land wil ik wel af en toe een zwembad. Of de zee. Verder vind ik het fijn om een eigen badkamer te hebben en op loopafstand van het centrum, dan vind ik het al snel best, maar een balkon en of bad is extra lyxe en als ik dat af en toe heb geniet ik daar erg van.
  zondag 8 april 2018 @ 04:37:12 #4
476709 Ik2
Gradueel
pi_178379822
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:11 schreef Symphonic het volgende:
Dit jaar voor het eerst naar een all inclusive resort geweest.
Had het niet verwacht, maar het is me prima bevallen.
En ik ga er zeker nog een keer naar terug ook.
Waar was dat dan?
Ik zeg niets meer, dat was het.
  zondag 8 april 2018 @ 04:40:19 #5
476709 Ik2
Gradueel
pi_178379824
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 02:01 schreef liesje1979 het volgende:
Met beiden heb ik ervaring, al sla ik nergens mijn tentje op, ik heb niet eens een tent. Maar ik heb wel kampeer ervaring op campings. Een all inclusieve vakantie zou ik nu niet meer zo goed trekken, al vond ik het in die tijd prima. Zo ben ik op de Dominicaanse republiek geweest maar niet eens in de bruisende hoofdstad. :')
Maar een paar dagen zou ik misschien nog kunnen waarderen na een paar drukke reisweken. Al moet ik niet meer denken aan iets als een animatieteam. _O-
Ik boek meestal lage prijsklasse-middenklasse hotelletjes. In een heel warm land wil ik wel af en toe een zwembad. Of de zee. Verder vind ik het fijn om een eigen badkamer te hebben en op loopafstand van het centrum, dan vind ik het al snel best, maar een balkon en of bad is extra lyxe en als ik dat af en toe heb geniet ik daar erg van.
snap ik, heb je al wat geboekt voor deze zomer?
Ik zeg niets meer, dat was het.
  One tough cookie zondag 8 april 2018 @ 12:15:50 #6
169210 liesje1979
pi_178383510
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 04:40 schreef Ik2 het volgende:

[..]

snap ik, heb je al wat geboekt voor deze zomer?
Voor de zomer niet. Maar ik ga eind deze week een weekje naar Albanie, en in mei ga ik van Belgrado naar Bar,
  Moderator zondag 8 april 2018 @ 12:41:41 #7
45833 crew  Fogel
pi_178383920
Wildkamperen heb ik een keer gedaan, 2 nachten op een berg. Was leuk, maar ik heb liever comfort.
All-inclusive resorts zijn OK als je (kleine) kinderen bij je hebt, of als je doel is om echt geen ene fuck te doen.

Mijn perfecte vakantie is ergens een huis of apartement met een privezwembad (of in ieder geval met heel weinig anderen gedeeld) als uitvalsbasis gebruiken voor dagtrips met een huurauto. Geen gedoe, volledige vrijheid, heerlijk *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zondag 8 april 2018 @ 12:44:33 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178383968
Ik heb nog nooit een all inclusive vakantie gedaan.

Het reizen zat er bij mij al jong in. Mijn ouders namen ons weken mee op roadtrips in de zomervakantie. Zo ben ik in bijna alle Europese landen geweest als kind O+

Mijn ideale vakantie is dan ook nog steeds lekker roadtrippen. Een maand in Amerika of we vliegen ergens heen in Europa en huren daar een auto. Op die manier leer je de landen ook het beste kennen. In mei gaan we 9 dagen naar Kroatië. Weer een auto huren en lekker verkennen O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 april 2018 @ 12:45:13 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_178383978
Nog nooit all-inclusive op vakantie geweest. Vroeger altijd kamperen toen ik klein was en huisje of hotel tijdens de wintersport. Denk dat ik nu als volwassene niet sndl meer zal kamperen :+ niet op een camping in ieder geval, wild lijkt me nog wel vet.

Denk dat backpacken toch nog wel mijn favoriete manier van reizen is, gewoon beetje zwerven van hot naar her. Wel af en toe op een plek voor langere tijd blijven en ook niet alles zo goedkoop mogelijk. Beetje comfort is niks mis mee :7
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 8 april 2018 @ 14:07:31 #10
476709 Ik2
Gradueel
pi_178385696
quote:
11s.gif Op zondag 8 april 2018 12:15 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Voor de zomer niet. Maar ik ga eind deze week een weekje naar Albanie, en in mei ga ik van Belgrado naar Bar,
mooimooi, goede reis alvast.
Ik zeg niets meer, dat was het.
  zondag 8 april 2018 @ 14:09:36 #11
476709 Ik2
Gradueel
pi_178385741
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:41 schreef Fogel het volgende:
Wildkamperen heb ik een keer gedaan, 2 nachten op een berg. Was leuk, maar ik heb liever comfort.
All-inclusive resorts zijn OK als je (kleine) kinderen bij je hebt, of als je doel is om echt geen ene fuck te doen.

Mijn perfecte vakantie is ergens een huis of apartement met een privezwembad (of in ieder geval met heel weinig anderen gedeeld) als uitvalsbasis gebruiken voor dagtrips met een huurauto. Geen gedoe, volledige vrijheid, heerlijk *G*
Ik vind een all inclusive wel wat als je juist alleen maar een fuck gaat doen.
Ik zeg niets meer, dat was het.
  zondag 8 april 2018 @ 14:11:14 #12
476709 Ik2
Gradueel
pi_178385777
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:44 schreef MaJo het volgende:
Ik heb nog nooit een all inclusive vakantie gedaan.

Het reizen zat er bij mij al jong in. Mijn ouders namen ons weken mee op roadtrips in de zomervakantie. Zo ben ik in bijna alle Europese landen geweest als kind O+

Mijn ideale vakantie is dan ook nog steeds lekker roadtrippen. Een maand in Amerika of we vliegen ergens heen in Europa en huren daar een auto. Op die manier leer je de landen ook het beste kennen. In mei gaan we 9 dagen naar Kroatië. Weer een auto huren en lekker verkennen O+
Nooit geweest, wil er ook graag naartoe.
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178385791
Kroatië _O_
Al moet je de kust wel mijden tijdens het hoogseizoen.
  zondag 8 april 2018 @ 14:15:03 #14
476709 Ik2
Gradueel
pi_178385857
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:45 schreef Fok-it het volgende:
Nog nooit all-inclusive op vakantie geweest. Vroeger altijd kamperen toen ik klein was en huisje of hotel tijdens de wintersport. Denk dat ik nu als volwassene niet sndl meer zal kamperen :+ niet op een camping in ieder geval, wild lijkt me nog wel vet.

Denk dat backpacken toch nog wel mijn favoriete manier van reizen is, gewoon beetje zwerven van hot naar her. Wel af en toe op een plek voor langere tijd blijven en ook niet alles zo goedkoop mogelijk. Beetje comfort is niks mis mee :7
...jouw signature.
Ik zeg niets meer, dat was het.
  zondag 8 april 2018 @ 14:16:28 #15
476709 Ik2
Gradueel
pi_178385889
quote:
99s.gif Op zondag 8 april 2018 14:11 schreef CrashO het volgende:
Kroatië _O_
Al moet je de kust wel mijden tijdens het hoogseizoen.
te druk? veeeels te druk dus. Mijn voorkeur heeft trouwens altijd wel het voorjaar als ideale reistijd, in Europa althans. Als alles in bloei staat.
Ik zeg niets meer, dat was het.
  Moderator zondag 8 april 2018 @ 14:29:27 #16
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178386129
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 14:11 schreef Ik2 het volgende:

[..]

Nooit geweest, wil er ook graag naartoe.
Zeker doen, echt een prachtig land O+

quote:
99s.gif Op zondag 8 april 2018 14:11 schreef CrashO het volgende:
Kroatië _O_
Al moet je de kust wel mijden tijdens het hoogseizoen.
Wij gaan in mei, hopelijk valt de drukte dan nog mee :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Beste/leukste mod 2022 zondag 8 april 2018 @ 21:41:16 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_178396184
quote:
17s.gif Op zondag 8 april 2018 14:15 schreef Ik2 het volgende:

[..]

...jouw signature.
Dank :7
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_178397827
Ik denk niet dat ik in een all-inclusive resort zou gaan zitten, zelfs als ik er voor betaald werd.
  maandag 9 april 2018 @ 06:59:41 #19
476709 Ik2
Gradueel
pi_178400432
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 21:41 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dank :7
nogmaals gelezen :7
fijne dag nog!
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178400492
Rondreizen vind ik het allerleukst en dat was met 1 kind goed te doen, nu met de tweede erbij heb ik ervaren dat dat geen succes is. De volgende vakantie gaan we dus naar een all in resort
pi_178400639
Mijn favoriete vorm van reizen in lekker op de bonnefooi met tent achterin de auto en dan van dag tot dag bepalen waar je dan heen gaat. Ik hou van afwisseling, en hoef niet 3 weken op dezelfde plek te zitten. Heb dit een paar keer gedaan, door met zwager/schoonzus 3 weken op een animatiecamping in spanje te gaan zitten maar dat hoeft voor mij niet meer. Doe mij maar lekker rondreizen, wat zien van de wereld :)

Moet wel bekennen dat ik begin dit jaar voor het eerst in mijn leven in een all-inclusive resort ben geweest, en dat beviel ook eigenlijk best goed. Maar dan wel max. een weekje ;)

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zeker doen, echt een prachtig land O+

[..]

Wij gaan in mei, hopelijk valt de drukte dan nog mee :)
Ik ben een paar jaar terug eind mei in Kroatië geweest (Plitvice en Rovinj) en dat was allebei erg druk. In Plitvice kwamen de toeristen echt overal en nergens vandaan, en Rovinj waren vooral Duitsers en Oostenrijkers.
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 9 april 2018 @ 07:52:03 #22
80382 manny
30 is best veel
pi_178400678
All Inclusive is top als je zin hebt een weekje complete onthaasting en lekker eten en drinken. Mits:

- je betaalt. dus geen neckerman 3 sterren egypte situatie, maar bij goede ketens boeken en dan is het dus ook niet meer 299 voor een week.

- De basisregel ten alle tijden gehandhaafd wordt: "Do not leave the compound". Je zit all inclusive. De gedachte is dus niets doen. Om 11 uur in de ochtend de eerste cocktail naar binnen aan de rand van het zwembad. De hele dag hapjes, drankjes doen en aan de wifi lurken. Uiteindelijk een kilo of 5 zwaarder het vliegtuig in rollen na een week. Geen woestijnbuggy, geen dagtripje naar.... trap er niet in.

En als je dan alsnog actief wil doen: Club Robinson ofzo. Dan heb je gezond eten, en activiteiten.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_178400710
Toen ik afgelopen november in lanzarote was zat ik eerst in eigen geboekt hotel en dat was niet allin.

Vlucht was delayed en moesten twee dagen later vliegen, kregen allin 5 sterren hotel maar geen gebruik gemaakt van eten of wat dan ook in hotel, in de avond gewoon weer richting boulevard om daar te eten.

Allin voelt heel erg goedkoop aan met al die families die hele dag aan zwembad liggen en drukte bij de eetruimte.

Geef mij maar ergens één studio waar ik gewoon lekker zelf mijn ding kan doen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_178400733
Het ligt een beetje aan het soort vakantie. Voor een stedentrip kiezen we niet het duurste hotel, maar het moet wel handig liggen en een eigen badkamer hebben. Bij voorkeur ook een beetje iets aparts, want zo'n standaardkamer ken je na een poosje ook wel.

Voor langere vakanties willen we eigenlijk wel een eigen huisje, en dan niet zo'n campinghuisje. Een eigen zwembad is een must, een barbecue ook. Hoe minder mensen hoe beter. En we zoeken heel Airbnb af om te kijken of er ook nog iets vreemds is om een nachtje in te slapen. Zo moesten we onderweg in Duitsland overnachten en toen hebben we in een hanggemaakte houten circuswagen geslapen op een boerderij. En deze zomer kijk ik uit naar de nacht in een transparante bubbeltent onder de sterrenhemel op Bali. O+ Bootjes, boomhutten of whatever, ik vind het allemaal tof om eens te doen. Maar nooit lang, daarna toch weer lekker de luxe van een modern huisje.
pi_178401254
Wij gaan meestal voor guesthouses (air)BnBs en soms zelfs een dubbele kamer op een hostel. Echter na een maandje rondtrekken van plaats naar plaats heb je zin in iets leuks en dan doe ik graag nog eens een all-innetje of een 5* (afhankelijk van waar we zijn) voor een paar nachten om tot rust te komen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_178403289
Met de veerboot of met het vliegtuig, bij familie of in een hotel.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 9 april 2018 @ 20:46:03 #27
476709 Ik2
Gradueel
pi_178414375
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2018 08:01 schreef Myraela het volgende:
Het ligt een beetje aan het soort vakantie. Voor een stedentrip kiezen we niet het duurste hotel, maar het moet wel handig liggen en een eigen badkamer hebben. Bij voorkeur ook een beetje iets aparts, want zo'n standaardkamer ken je na een poosje ook wel.

Voor langere vakanties willen we eigenlijk wel een eigen huisje, en dan niet zo'n campinghuisje. Een eigen zwembad is een must, een barbecue ook. Hoe minder mensen hoe beter. En we zoeken heel Airbnb af om te kijken of er ook nog iets vreemds is om een nachtje in te slapen. Zo moesten we onderweg in Duitsland overnachten en toen hebben we in een hanggemaakte houten circuswagen geslapen op een boerderij. En deze zomer kijk ik uit naar de nacht in een transparante bubbeltent onder de sterrenhemel op Bali. O+ Bootjes, boomhutten of whatever, ik vind het allemaal tof om eens te doen. Maar nooit lang, daarna toch weer lekker de luxe van een modern huisje.
^O^
Ik zeg niets meer, dat was het.
  woensdag 11 april 2018 @ 16:35:29 #28
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_178450630
Lange tijd deed ik gewoon de strand vakanties met strand/zwembad. Sinds een aantal jaar ligt onze voorkeur bij het huren van een auto en een (korte) rondreis maken. Afhankelijk van de bestemming en waar we zin in hebben bekijken we de (snelheid van) de route. Het liefst leggen we daarbij ook alleen maar ons eerste hotel vast en hooguit de laatste. We hebben ooit een boeking gedaan halverwege de vakantie maar dat is dan toch een soort blok aan je been waardoor je niet ergens kan blijven hangen of juist iets kan overslaan als je er geen zin in hebt.

Ik ben minder van de campings, ik wil een eigen wc en douche. En all-inclusive lijkt me altijd een leuk idee maar ik weet dat het niet bij me past want ik lust niet veel, drink geen alcohol en kan minder op dan ik vooraf altijd verwacht :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 11 april 2018 @ 17:14:49 #29
319979 Fok-it
All is well
pi_178451501
quote:
14s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:35 schreef Yesse het volgende:
Lange tijd deed ik gewoon de strand vakanties met strand/zwembad. Sinds een aantal jaar ligt onze voorkeur bij het huren van een auto en een (korte) rondreis maken. Afhankelijk van de bestemming en waar we zin in hebben bekijken we de (snelheid van) de route. Het liefst leggen we daarbij ook alleen maar ons eerste hotel vast en hooguit de laatste. We hebben ooit een boeking gedaan halverwege de vakantie maar dat is dan toch een soort blok aan je been waardoor je niet ergens kan blijven hangen of juist iets kan overslaan als je er geen zin in hebt.

Ik ben minder van de campings, ik wil een eigen wc en douche. En all-inclusive lijkt me altijd een leuk idee maar ik weet dat het niet bij me past want ik lust niet veel, drink geen alcohol en kan minder op dan ik vooraf altijd verwacht :+
Dat je niet veel lust hoeft geen probleem te zijn. Gemiddeld buffet bij een all-inclusive bestaat uit frikandellen en patat dus
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 12 april 2018 @ 14:54:56 #30
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_178469748
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat je niet veel lust hoeft geen probleem te zijn. Gemiddeld buffet bij een all-inclusive bestaat uit frikandellen en patat dus
Ja maar dat vind ik dus ook niet lekker :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_178474990
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 07:57 schreef epicbeardman het volgende:
Toen ik afgelopen november in lanzarote was zat ik eerst in eigen geboekt hotel en dat was niet allin.

Vlucht was delayed en moesten twee dagen later vliegen, kregen allin 5 sterren hotel maar geen gebruik gemaakt van eten of wat dan ook in hotel, in de avond gewoon weer richting boulevard om daar te eten.

Allin voelt heel erg goedkoop aan met al die families die hele dag aan zwembad liggen en drukte bij de eetruimte.

Geef mij maar ergens één studio waar ik gewoon lekker zelf mijn ding kan doen.
Puerto del Carmen? O+

Zelf 1x all-inclusive resort gedaan en zoals verwacht was ik na een paar uur al klaar met het rondhangen in het resort en als je in Tunesië bent is er niet veel anders te doen.
1e dag ging nog maar de 7 dagen erna....
Nog nooit zo blij geweest dat ik weer naar het koude Nederland kon vliegen.

In september naar La Palma.
Vliegen, huurauto, appartement geregeld en de rest zien we wel als we daar zijn. ^O^
  donderdag 12 april 2018 @ 22:04:49 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178478747
All Inclusive in the Caribbean *O*
en dan helemaal niets doen *O*

In de afgelopen jaren 4x Dominicaanse Republiek, 2x Mexico en 1x Cuba All Inclusive. Niks van die landen gezien, maar wel heerlijk uitgerust. Voor mij de ideale vakantie als ik alleen reis.

Volgende vakantie wordt Las Vegas :7
Dat wordt een stuk actiever :P
So we just called him Fred
pi_178479536
Jaren gekampeerd, rondreizen in Griekenland en Kenia. Nu huur ik alleen maar villa's met prve zwembad. Vorig jaar Elba, Corsica en Sardinië gedaan op die manier
Geen gezeik met andere mensen en lekkere luxe
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 13 april 2018 @ 06:50:59 #34
476709 Ik2
Gradueel
pi_178483680
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:34 schreef devlinmr het volgende:
Jaren gekampeerd, rondreizen in Griekenland en Kenia. Nu huur ik alleen maar villa's met prve zwembad. Vorig jaar Elba, Corsica en Sardinië gedaan op die manier
Geen gezeik met andere mensen en lekkere luxe
_O_
lekker ja
Ik zeg niets meer, dat was het.
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:15:03 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178483832
Ik vind autorijden relaxend, dus graag met een tentje op de bonnefooi en verder reizen als het niet bevalt op die plek.

Bij lange reizen is autorijden saai en vermoeiend, dan liever de nachttrein, maar alleen in een eigen compartiment met eigen douche en toilet.

Het allerbeste vond ik de vakantie per cruiseschip. Het is vreselijk massaal, maar als je een vip-cabine boekt merk je er weinig van en kun je gewoon op je eigen balkon van de room service genieten terwijl je op weg bent naar de volgende haven.

Ik overweeg een all-inclusive te doen, met vliegreis, Tunesië of Egypte. Maar alleen omdat het lekker simpel is en je geen gelazer hebt met allerlei locale horeca-mensen die je niet verstaat. En dan een paar excursies met een gids om nog iets van het land te zien.

Hoeft niet altijd luxe: met de scooter langs b&b's lijkt me ook tof. Heb zoiets al eens gedaan met de fiets en jeugdherbergen.
  vrijdag 13 april 2018 @ 07:16:50 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178483851
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:34 schreef devlinmr het volgende:
Jaren gekampeerd, rondreizen in Griekenland en Kenia. Nu huur ik alleen maar villa's met prve zwembad. Vorig jaar Elba, Corsica en Sardinië gedaan op die manier
Geen gezeik met andere mensen en lekkere luxe
Geen gezeik met andere mensen is al een grote luxe.
pi_178487159
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Geen gezeik met andere mensen is al een grote luxe.
Was helemaal klaar met kamperen toen ik erachter kwam waarom die douches in iig Frankrijk en Kroatië van die gaten in de tussenschotten hebben op kruishoogte. Niet zozeer voor mezelf maar wel voor mijn toen minderjarige dochter en mijn vrouw.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 13 april 2018 @ 17:47:20 #38
476709 Ik2
Gradueel
pi_178493588
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 07:15 schreef Lunatiek het volgende:
Ik vind autorijden relaxend, dus graag met een tentje op de bonnefooi en verder reizen als het niet bevalt op die plek.

Bij lange reizen is autorijden saai en vermoeiend, dan liever de nachttrein, maar alleen in een eigen compartiment met eigen douche en toilet.

Het allerbeste vond ik de vakantie per cruiseschip. Het is vreselijk massaal, maar als je een vip-cabine boekt merk je er weinig van en kun je gewoon op je eigen balkon van de room service genieten terwijl je op weg bent naar de volgende haven.

Ik overweeg een all-inclusive te doen, met vliegreis, Tunesië of Egypte. Maar alleen omdat het lekker simpel is en je geen gelazer hebt met allerlei locale horeca-mensen die je niet verstaat. En dan een paar excursies met een gids om nog iets van het land te zien.

Hoeft niet altijd luxe: met de scooter langs b&b's lijkt me ook tof. Heb zoiets al eens gedaan met de fiets en jeugdherbergen.
Doen!
Ik zeg niets meer, dat was het.
  vrijdag 13 april 2018 @ 17:48:31 #39
476709 Ik2
Gradueel
pi_178493605
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2018 22:04 schreef FredvZ het volgende:
All Inclusive in the Caribbean *O*
en dan helemaal niets doen *O*

In de afgelopen jaren 4x Dominicaanse Republiek, 2x Mexico en 1x Cuba All Inclusive. Niks van die landen gezien, maar wel heerlijk uitgerust. Voor mij de ideale vakantie als ik alleen reis.

Volgende vakantie wordt Las Vegas :7
Dat wordt een stuk actiever :P
Onvoorstelbaar, maar mooi dat je het kan.
Ik zeg niets meer, dat was het.
pi_178497194
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:52 schreef Idenue het volgende:

[..]

Puerto del Carmen? O+

Zelf 1x all-inclusive resort gedaan en zoals verwacht was ik na een paar uur al klaar met het rondhangen in het resort en als je in Tunesië bent is er niet veel anders te doen.
1e dag ging nog maar de 7 dagen erna....
Nog nooit zo blij geweest dat ik weer naar het koude Nederland kon vliegen.

In september naar La Palma.
Vliegen, huurauto, appartement geregeld en de rest zien we wel als we daar zijn. ^O^
Ja klopt Puerto Del Carmen, had geluk want het weer zat voor eind november erg mee (25+ de eerste paar dagen) en daarna af en toe rond de 20-24 en dagje bewolking gehad.

Was ook eerste keer dat ik zo laat in het jaar op vakantie ging, kerstbomen stonden overal al terwijl je in de korte broek liep :)

Goede keuze voor La Palma! :)

Half mei ga ik 8 dagen Kos (Tigaki) geen allinclusive! hopelijk ook lekker weer.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_178516206
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:52 schreef Idenue het volgende:

[..]

Puerto del Carmen? O+

Zelf 1x all-inclusive resort gedaan en zoals verwacht was ik na een paar uur al klaar met het rondhangen in het resort en als je in Tunesië bent is er niet veel anders te doen.
1e dag ging nog maar de 7 dagen erna....
Nog nooit zo blij geweest dat ik weer naar het koude Nederland kon vliegen.

In september naar La Palma.
Vliegen, huurauto, appartement geregeld en de rest zien we wel als we daar zijn. ^O^
La Palma is fantastisch! Mocht je tips willen, ik ken het eiland op mijn duimpje
pi_178516779
Heb met beide ervaring. Liefste gewoon naar een resort. Maar dan liever niet all inclusive.
Veel fijner om gewoon lekker uit eten te gaan iedere dag, en ergens een ontbijtje scoren en dergelijke.
pi_178535756
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:48 schreef Brybry het volgende:

[..]

La Palma is fantastisch! Mocht je tips willen, ik ken het eiland op mijn duimpje
Thx, tips zijn altijd welkom dus als ik weet wat we gaan doen dan kom ik er op terug. :)

Tot nu toe geregeld:
Vlucht.
Huurauto voor de hele week.
Appartement in Puerto Naos.

Nu al zin in. *O*
  zondag 15 april 2018 @ 18:36:32 #44
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_178536728
Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een all inclusive resort, ik denk dat ik me na een half uur al stierlijk zou vervelen.

Ik reis het liefst gewoon met het vliegtuig ergens naartoe en dan alleen de eerste nacht boeken. Voor de rest zien we het daar wel. Wel een beetje een route uitstippelen, maar wel een beetje ruimte voor flexibiliteit overhouden. Qua overnachten heb ik geen hoge eisen, ik wil een schoon bed en een mogelijkheid om te douchen (gedeeld mag soms ook wel). Meestal ben je toch maar 1 of 2 uur op je hotelkamer buiten het slapen, dus daar wil ik dan niet teveel geld aan uitgeven. Kamperen is overigens weer helemaal niets voor mij en voor hostels ben ik inmiddels te oud heb ik de laatste reis gemerkt :P
Don't let my username fool you...
  Moderator zondag 15 april 2018 @ 18:56:37 #45
249559 crew  Lavenderr
pi_178537316
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 23:15 schreef heite het volgende:
Ik denk niet dat ik in een all-inclusive resort zou gaan zitten, zelfs als ik er voor betaald werd.
Ik wel. Vind het heerlijk zo af en toe. Lekker met een boek bij het zwembad of aan het strand en je zo'n 8 dagen laten verwennen. Héérlijk.
  maandag 16 april 2018 @ 14:03:42 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_178552953
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat je niet veel lust hoeft geen probleem te zijn. Gemiddeld buffet bij een all-inclusive bestaat uit frikandellen en patat dus
Ja? Nog nooit meegemaakt.
Misschien dat er toch kwaliteitsverschil is?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 16 april 2018 @ 14:08:46 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178553101
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:14 schreef Fok-it het volgende:
Gemiddeld buffet bij een all-inclusive bestaat uit frikandellen en patat dus
:?
Vooroordeel? Aanname?
In de all inclusive hotels waar ik ben geweest heb ik geen frikandel gezien. Zal niet zeggen dat het altijd culinaire hoogstandjes waren, maar ik heb er prima (en gezond!) gegeten.
So we just called him Fred
  maandag 16 april 2018 @ 14:10:45 #48
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_178553165
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 14:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:?
Vooroordeel? Aanname?
In de all inclusive hotels waar ik ben geweest heb ik geen frikandel gezien. Zal niet zeggen dat het altijd culinaire hoogstandjes waren, maar ik heb er prima (en gezond!) gegeten.
Ik ben er maar 1 keer geweest, in Tunesie. Nou doe ik dat noooooit meer die regio, maar het resort zelf was echt prima, ook qua eten. Diverse keukens, veel vers etc.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_178553245
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 18:09 schreef Idenue het volgende:

[..]

Thx, tips zijn altijd welkom dus als ik weet wat we gaan doen dan kom ik er op terug. :)

Tot nu toe geregeld:
Vlucht.
Huurauto voor de hele week.
Appartement in Puerto Naos.

Nu al zin in. *O*
Heerlijk , ben jaloers! :D

Puerto Naos is een fijne plek,vrijwel altijd warm tot heet.
Wel het meest toeristische plekje maar dat is op La Palma maar relatief haha.

Je kunt lekker en goedkoop eten bij het Italiaanse restaurant naast de "parkeerplaats" . Eigenaar is een hele vriendelijke man die goed Engels spreekt
pi_178553969
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 14:14 schreef Brybry het volgende:

[..]

Heerlijk , ben jaloers! :D

Puerto Naos is een fijne plek,vrijwel altijd warm tot heet.
Wel het meest toeristische plekje maar dat is op La Palma maar relatief haha.
Daarom ook voor Puerto Naos gekozen, overdag zijn we toch op pad om dingen te zien en te wandelen dus in de avond nog even terrasje doen en uit eten.
Bedankt voor de tip, ik denk dat we de italiaan nog wel even bezoeken. :9

We zaten er over te denken om de Volcano route te lopen maar ik vraag me af of dat te doen is begin september met een conditie van 0. :P
pi_178554146
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:41 schreef Idenue het volgende:

[..]

Daarom ook voor Puerto Naos gekozen, overdag zijn we toch op pad om dingen te zien en te wandelen dus in de avond nog even terrasje doen en uit eten.
Bedankt voor de tip, ik denk dat we de italiaan nog wel even bezoeken. :9

We zaten er over te denken om de Volcano route te lopen maar ik vraag me af of dat te doen is begin september met een conditie van 0. :P
Pffff...ik wens je veel succes. Ik heb slechts een deel gelopen en dat was in de winter dus niet in de brandende zon. Er zijn sowieso een heleboel mooie wandeltochten, als je Googled dan kom je vanzelf websites tegen met duidelijke uitleg.

Hoop trouwens dat je geen hoogtevrees hebt en goed kunt autorijden. Er is geen vlakke weg te bekennen :D
Maar over het algemeen zijn de hoofdwegen in prima conditie. Voor mensen met hoogtevrees kan het spannend zijn omdat je altijd de zee en/of afgrond naast je hebt
pi_178554368
Ik zal er dan nog even over nadenken en wat meer info opzoeken, je kunt moeilijk halverwege stoppen als je bovenop een vulkaan zit.

Geen moeite met autorijden en hoogtes, op madeira ook de meest bizar steile en smalle weggetjes gereden.
pi_178554778
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:55 schreef Idenue het volgende:
Ik zal er dan nog even over nadenken en wat meer info opzoeken, je kunt moeilijk halverwege stoppen als je bovenop een vulkaan zit.


Je kunt nog altijd de reddingshelicopter bellen :D

Ik zou eerst een andere kortere wandeling maken zodat je een beetje een idee hebt van je eigen kunnen en de omstandigheden

Zo dacht ik even een makkelijke wandeling te maken met de kinderen. Volgens de boekjes geschikt voor kinderen en bejaarden.

Na lang zwoegen (Hoezo bejaarden?!!! ) eindelijk in de jungle aangekomen en op naar boven. Nadat ik mijzelf over een glibberig paadje langs een afgrond (zonder railingen/hek/whatever) had genavigeerd sloeg bij mij de paniek toe. Ik kon verder naar boven blijven klimmen of terugkeren en weer naar beneden via datzelfde suïcidale paadje.
Uiteindelijk toch maar het tweede gedaan :D

Moraal van het verhaal : Begin makkelijk want als een wandeling aangegeven staat als gemiddeld of zwaar dan is het ook echt pittig
pi_178555153
Het zou prettig zijn als het zonder helicopter zou kunnen. :P
Ik denk dat ik dan eerst maar even een 5 tot 10km route ga doen om te kijken hoe het is, bedankt voor de tips. ^O^
  Moderator maandag 16 april 2018 @ 15:34:44 #55
249559 crew  Lavenderr
pi_178555425
quote:
7s.gif Op maandag 16 april 2018 14:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:?
Vooroordeel? Aanname?
In de all inclusive hotels waar ik ben geweest heb ik geen frikandel gezien. Zal niet zeggen dat het altijd culinaire hoogstandjes waren, maar ik heb er prima (en gezond!) gegeten.
Ik heb ze wel gezien, maar er lag zoveel dat je die rustig kan laten liggen. Heel gevarieerd en gezond eten zoveel als je wilt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')