Van te voren rustiger aan moeten doen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
daar stond ik 2 jaar geleden een heeeeeeeeeeel eind buiten haha.
Zat er al helemaal doorheen, na 120km fietsen had ik weinig puf om nog extra gas te geven. (en ben soberso geen klimmer )
Thanks.quote:Op maandag 9 april 2018 20:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat heb ik laatst zelf gedaan. Heb geen linkje maar het is heel simpel.
Zet de fiets horizontaal tegen een deurpost aan.
Reach
Meet de afstand hart balhoofd (bovenkant) tot aan de deur en meet de afstand van het hart bracket tot de deur en trek het 1e getal van het 2e af. Dat is je reach.
Stack
Meet vanaf de grond tot hart bracket en vanaf de grond tot hart balhoofd (bovenkant) trek weer het 1e getal van het 2e af en je hebt je stack. Hierbij is het belangrijk dat de fiets horizontaal staat, dus beter helpt even iemand je met een waterpas op het stuur.
Dat China spul zou ik niet aan beginnen, al helemaal niet als je geen ervaring er mee hebt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Thanks.
Zit al denk ik twee jaar te kijken naar een nieuwe racefiets, mijn huidige tweedehands gekocht om te kijken of het racen wat voor mij was. Heb een Bulls welke Ultegra is afgemonteerd, frame is dacht ik een 61cm. Reach net gemeten 40cm en stack 63cm. Wou eigenlijk tot eind van het jaar wachten op de Canyon sale om dan een Aeroad te kopen, alleen begint het nu te kribbelen doordat de BD me dit jaar gunstig gezind is.
https://www.planetx.co.uk(...)ce-11-aero-road-bike
Zag deze aero fiets van Planetx laatst voorbij komen en je krijgt hier wel behoorlijk veel waar voor je geld. Alleen heb ik behoorlijk lange benen dus was ik bang dat ik er niet oppas. Seat tube is 550mm, mijn huidige frame is 610mm. Qua reach past die exact alleen de stack van mijn huidige fiets is 630mm, aero fiets van Planetx is 590mm is dit te overbruggen? Jammer dat bijna al die aero fietsen niet echt gemaakt zijn voor lange mensen.
Zat wellicht ook te denken om een frame uit China te kopen en dan een fiets zelf op te bouwen. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan, geen idee bijvoorbeeld hoe je een balhoofd en bb in de fiets perst/ monteert. Als ik de diverse geometrie bekijk op de site van Dengfu pas ik bijna nergens op, en als ik ergens op pas dan wordt het een slagschip. Lastig.
Holterberg is geen klimmen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:27 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
helaas valt er hier weinig te trainen op klimmen.. ritje naar de holterberg heen en terug is al snel 100km. Needse berg is maar een heeeel klein pukkeltje Mijn gewicht werkt ook niet mee #viesdikmet88kg. Maar je hebt wel gelijk.. het is gewoon hard trappen
Dit weekend verjaardag in Duiven, mooi met de fiets ernaar toe via de Posbank en ff bij Mantel langs voor wat kleine dingen. Word weer een mooi 100+ ritje
Dat frame is loodzwaar vergeleken met de concurrentie. Wel veel waar voor je geldquote:Op dinsdag 10 april 2018 12:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
https://www.planetx.co.uk(...)ce-11-aero-road-bike
7.3kg volledig afgemonteerd voor een aerofiets vind ik niet super zwaar, maar das een S.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dat frame is loodzwaar vergeleken met de concurrentie. Wel veel waar voor je geld
klopt dat het gewoon vermogen is.. moet nu alleen met dat vermogen mezelf naar boven sjouwenquote:Op dinsdag 10 april 2018 12:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Holterberg is geen klimmen.
De meeste progressie met klimmen maak je door gewoon je basisconditie te vergroten, dat kan ook prima in de polder. Vermogen is vermogen, of dat nou op het vlakke is of omhoog.
!!!quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zijwaartse speling op de remgrepen, shifterrubber dat binnen twee maanden begint te scheuren, bevestigingsbout van de achterderailleur die eruitknalt bij het demonteren... Shimano voelt gewoon degelijker aan.
Maar SRAM schakelt veel fijner en is veel mooier!
Ik denk dat je die aero/aeroad ff uit je hoofd moet zetten ivm de lagere stack. Als je lang bent en niet zo diep zit wordt het toch geen gezicht met een omgedraaide stuurpen en spacertower. Ik zou zoals Patty opteert naar een mooie Endurance CF gaan kijken met een fatsoenlijke afmontage, minstens ultegra. Heb je dan nog geld over zet er een paar mooie wielen in. Dan kom je qua houding en geo veel beter uit en das toch belangrijker dan een aero frame.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Thanks.
Zit al denk ik twee jaar te kijken naar een nieuwe racefiets, mijn huidige tweedehands gekocht om te kijken of het racen wat voor mij was. Heb een Bulls welke Ultegra is afgemonteerd, frame is dacht ik een 61cm. Reach net gemeten 40cm en stack 63cm. Wou eigenlijk tot eind van het jaar wachten op de Canyon sale om dan een Aeroad te kopen, alleen begint het nu te kribbelen doordat de BD me dit jaar gunstig gezind is.
https://www.planetx.co.uk(...)ce-11-aero-road-bike
Zag deze aero fiets van Planetx laatst voorbij komen en je krijgt hier wel behoorlijk veel waar voor je geld. Alleen heb ik behoorlijk lange benen dus was ik bang dat ik er niet oppas. Seat tube is 550mm, mijn huidige frame is 610mm. Qua reach past die exact alleen de stack van mijn huidige fiets is 630mm, aero fiets van Planetx is 590mm is dit te overbruggen? Jammer dat bijna al die aero fietsen niet echt gemaakt zijn voor lange mensen.
Zat wellicht ook te denken om een frame uit China te kopen en dan een fiets zelf op te bouwen. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan, geen idee bijvoorbeeld hoe je een balhoofd en bb in de fiets perst/ monteert. Als ik de diverse geometrie bekijk op de site van Dengfu pas ik bijna nergens op, en als ik ergens op pas dan wordt het een slagschip. Lastig.
Dit is inderdaad heel belangrijk om een oordeel te kunnen vellen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik lees niet of je bij je huidige stack en reach ook spacers gebruikt en hoelang je stuurpen is.
Ik herken dat niet echt. Ja zijwaartse speling pas na 4 jaar, maar dan ook jaarlijks intensief gebruikt en pas na 4 jaar de rubbers vervangen. Dat van die achter der ook nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zijwaartse speling op de remgrepen, shifterrubber dat binnen twee maanden begint te scheuren, bevestigingsbout van de achterderailleur die eruitknalt bij het demonteren... Shimano voelt gewoon degelijker aan.
Maar SRAM schakelt veel fijner en is veel mooier!
Minder vreten, of zorgen dat je meer vermogen gaat trappen. Spiermassa zorgt voor meer vermogen, vet nietquote:Op dinsdag 10 april 2018 12:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
klopt dat het gewoon vermogen is.. moet nu alleen met dat vermogen mezelf naar boven sjouwen
Tommeke koopt alleen afgetrapte tweedehands zooi van Marktploats waar al 100x mee gevallen is, dus dat is geen echt goed referentiekader.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:08 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik herken dat niet echt. Ja zijwaartse speling pas na 4 jaar, maar dan ook jaarlijks intensief gebruikt en pas na 4 jaar de rubbers vervangen. Dat van die achter der ook nog nooit meegemaakt.
Hoe is het eigenlijk met je afvalrace?quote:
Zoals jij met je Giosquote:Op dinsdag 10 april 2018 13:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tommeke koopt alleen afgetrapte tweedehands zooi van Marktploats waar al 100x mee gevallen is, dus dat is geen echt goed referentiekader.
Ik doe minstens 10 jaar met shifters denk ik.
Ik maak altijd ruzie met lui die veel te laag bieden op MP.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:37 schreef kaasplankje het volgende:
Poot stijfhouden kaas, dokken of oprotten moeten ze.
Valt potdikkeme vies tegen, 4kg kwijt ofzo pas. Vermogens gaan wel vooruit dus dat is in ieder geval wat. Ben ook geen enorme vetklep ofzo hoorquote:Op dinsdag 10 april 2018 13:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met je afvalrace?
Aeroad wordt inderdaad wel diep, maar met spacers wel op te lossen als je graag een Aeroad wilt. Madone lijkt geschikter te zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk dat je die aero/aeroad ff uit je hoofd moet zetten ivm de lagere stack. Als je lang bent en niet zo diep zit wordt het toch geen gezicht met een omgedraaide stuurpen en spacertower. Ik zou zoals Patty opteert naar een mooie Endurance CF gaan kijken met een fatsoenlijke afmontage, minstens ultegra. Heb je dan nog geld over zet er een paar mooie wielen in. Dan kom je qua houding en geo veel beter uit en das toch belangrijker dan een aero frame.
Maar waarom zou je een frame met lage stack willen verhogen? Dan is het geen aero meer. Koop dan een passend frame.quote:Op dinsdag 10 april 2018 13:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Aeroad wordt inderdaad wel diep, maar met spacers wel op te lossen als je graag een Aeroad wilt. Madone lijkt geschikter te zijn.
Aan de andere kant, zit je nu goed?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |