abonnement Unibet Coolblue
pi_178423049
Heb een fiets met red en een fiets met ultegra.. Maar mijn handen passen gewoon fijner op ultegra grepen. Red is kleiner ofzo. Volgende keer voor mij ook gewoon weer shimano
everyone's a critic...
even you ! !
pi_178423090
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

daar stond ik 2 jaar geleden een heeeeeeeeeeel eind buiten haha.
Zat er al helemaal doorheen, na 120km fietsen had ik weinig puf om nog extra gas te geven. (en ben soberso geen klimmer :P)
Van te voren rustiger aan moeten doen. :P
pi_178423804
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 20:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat heb ik laatst zelf gedaan. Heb geen linkje maar het is heel simpel.

Zet de fiets horizontaal tegen een deurpost aan.

Reach
Meet de afstand hart balhoofd (bovenkant) tot aan de deur en meet de afstand van het hart bracket tot de deur en trek het 1e getal van het 2e af. Dat is je reach.

Stack

Meet vanaf de grond tot hart bracket en vanaf de grond tot hart balhoofd (bovenkant) trek weer het 1e getal van het 2e af en je hebt je stack. Hierbij is het belangrijk dat de fiets horizontaal staat, dus beter helpt even iemand je met een waterpas op het stuur.
Thanks.

Zit al denk ik twee jaar te kijken naar een nieuwe racefiets, mijn huidige tweedehands gekocht om te kijken of het racen wat voor mij was. Heb een Bulls welke Ultegra is afgemonteerd, frame is dacht ik een 61cm. Reach net gemeten 40cm en stack 63cm. Wou eigenlijk tot eind van het jaar wachten op de Canyon sale om dan een Aeroad te kopen, alleen begint het nu te kribbelen doordat de BD me dit jaar gunstig gezind is.

https://www.planetx.co.uk(...)ce-11-aero-road-bike

Zag deze aero fiets van Planetx laatst voorbij komen en je krijgt hier wel behoorlijk veel waar voor je geld. Alleen heb ik behoorlijk lange benen dus was ik bang dat ik er niet oppas. Seat tube is 550mm, mijn huidige frame is 610mm. Qua reach past die exact alleen de stack van mijn huidige fiets is 630mm, aero fiets van Planetx is 590mm is dit te overbruggen? Jammer dat bijna al die aero fietsen niet echt gemaakt zijn voor lange mensen.

Zat wellicht ook te denken om een frame uit China te kopen en dan een fiets zelf op te bouwen. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan, geen idee bijvoorbeeld hoe je een balhoofd en bb in de fiets perst/ monteert. Als ik de diverse geometrie bekijk op de site van Dengfu pas ik bijna nergens op, en als ik ergens op pas dan wordt het een slagschip. Lastig.
pi_178424041
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:11 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Thanks.

Zit al denk ik twee jaar te kijken naar een nieuwe racefiets, mijn huidige tweedehands gekocht om te kijken of het racen wat voor mij was. Heb een Bulls welke Ultegra is afgemonteerd, frame is dacht ik een 61cm. Reach net gemeten 40cm en stack 63cm. Wou eigenlijk tot eind van het jaar wachten op de Canyon sale om dan een Aeroad te kopen, alleen begint het nu te kribbelen doordat de BD me dit jaar gunstig gezind is.

https://www.planetx.co.uk(...)ce-11-aero-road-bike

Zag deze aero fiets van Planetx laatst voorbij komen en je krijgt hier wel behoorlijk veel waar voor je geld. Alleen heb ik behoorlijk lange benen dus was ik bang dat ik er niet oppas. Seat tube is 550mm, mijn huidige frame is 610mm. Qua reach past die exact alleen de stack van mijn huidige fiets is 630mm, aero fiets van Planetx is 590mm is dit te overbruggen? Jammer dat bijna al die aero fietsen niet echt gemaakt zijn voor lange mensen.

Zat wellicht ook te denken om een frame uit China te kopen en dan een fiets zelf op te bouwen. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan, geen idee bijvoorbeeld hoe je een balhoofd en bb in de fiets perst/ monteert. Als ik de diverse geometrie bekijk op de site van Dengfu pas ik bijna nergens op, en als ik ergens op pas dan wordt het een slagschip. Lastig.
Dat China spul zou ik niet aan beginnen, al helemaal niet als je geen ervaring er mee hebt.

Die Planetx vind ik persoonlijk niet mooi, maar ja dat is persoonlijk. Zoals je zelf al zegt heb je aardig wat stack nodig, bij aero fietsen heb je dan veel spacers nodig, wat een fiets echt uit zijn verband haalt en niet mooi is.

Kijk eens naar een Endurace van Canyon, dan heb je meer stack.

Ik lees niet of je bij je huidige stack en reach ook spacers gebruikt en hoelang je stuurpen is.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178424077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:27 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

helaas valt er hier weinig te trainen op klimmen.. ritje naar de holterberg heen en terug is al snel 100km. Needse berg is maar een heeeel klein pukkeltje ;) Mijn gewicht werkt ook niet mee #viesdikmet88kg. Maar je hebt wel gelijk.. het is gewoon hard trappen :)

Dit weekend verjaardag in Duiven, mooi met de fiets ernaar toe via de Posbank en ff bij Mantel langs voor wat kleine dingen. Word weer een mooi 100+ ritje :)
Holterberg is geen klimmen.

De meeste progressie met klimmen maak je door gewoon je basisconditie te vergroten, dat kan ook prima in de polder. Vermogen is vermogen, of dat nou op het vlakke is of omhoog.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2018 @ 12:30:35 #131
145146 Andyy
pi_178424087
quote:
Dat frame is loodzwaar vergeleken met de concurrentie. Wel veel waar voor je geld
pi_178424101
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:30 schreef Andyy het volgende:

[..]

Dat frame is loodzwaar vergeleken met de concurrentie. Wel veel waar voor je geld
7.3kg volledig afgemonteerd voor een aerofiets vind ik niet super zwaar, maar das een S.
Maar idd, een frame is meer dan alleen looks..veel meer.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf dinsdag 10 april 2018 @ 12:35:21 #133
145146 Andyy
pi_178424154
Frame weegt 1350, voorvork 450. Meeste concurrenten zitten rond de 1050 voor aeroframes, lichtste aeroframes zijn rond de 850. Maar dan zit je wel in een ander prijscategorie
pi_178424219
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Holterberg is geen klimmen.

De meeste progressie met klimmen maak je door gewoon je basisconditie te vergroten, dat kan ook prima in de polder. Vermogen is vermogen, of dat nou op het vlakke is of omhoog.
klopt dat het gewoon vermogen is.. moet nu alleen met dat vermogen mezelf naar boven sjouwen :P
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:44:57 #135
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178424370
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zijwaartse speling op de remgrepen, shifterrubber dat binnen twee maanden begint te scheuren, bevestigingsbout van de achterderailleur die eruitknalt bij het demonteren... Shimano voelt gewoon degelijker aan.

Maar SRAM schakelt veel fijner en is veel mooier!
!!! :')
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:51:40 #136
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178424485
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:11 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Thanks.

Zit al denk ik twee jaar te kijken naar een nieuwe racefiets, mijn huidige tweedehands gekocht om te kijken of het racen wat voor mij was. Heb een Bulls welke Ultegra is afgemonteerd, frame is dacht ik een 61cm. Reach net gemeten 40cm en stack 63cm. Wou eigenlijk tot eind van het jaar wachten op de Canyon sale om dan een Aeroad te kopen, alleen begint het nu te kribbelen doordat de BD me dit jaar gunstig gezind is.

https://www.planetx.co.uk(...)ce-11-aero-road-bike

Zag deze aero fiets van Planetx laatst voorbij komen en je krijgt hier wel behoorlijk veel waar voor je geld. Alleen heb ik behoorlijk lange benen dus was ik bang dat ik er niet oppas. Seat tube is 550mm, mijn huidige frame is 610mm. Qua reach past die exact alleen de stack van mijn huidige fiets is 630mm, aero fiets van Planetx is 590mm is dit te overbruggen? Jammer dat bijna al die aero fietsen niet echt gemaakt zijn voor lange mensen.

Zat wellicht ook te denken om een frame uit China te kopen en dan een fiets zelf op te bouwen. Alleen heb ik dit nog nooit gedaan, geen idee bijvoorbeeld hoe je een balhoofd en bb in de fiets perst/ monteert. Als ik de diverse geometrie bekijk op de site van Dengfu pas ik bijna nergens op, en als ik ergens op pas dan wordt het een slagschip. Lastig.
Ik denk dat je die aero/aeroad ff uit je hoofd moet zetten ivm de lagere stack. Als je lang bent en niet zo diep zit wordt het toch geen gezicht met een omgedraaide stuurpen en spacertower. Ik zou zoals Patty opteert naar een mooie Endurance CF gaan kijken met een fatsoenlijke afmontage, minstens ultegra. Heb je dan nog geld over zet er een paar mooie wielen in. Dan kom je qua houding en geo veel beter uit en das toch belangrijker dan een aero frame.
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:57:48 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_178424586
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik lees niet of je bij je huidige stack en reach ook spacers gebruikt en hoelang je stuurpen is.
Dit is inderdaad heel belangrijk om een oordeel te kunnen vellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fretwork op 10-04-2018 13:22:54 ]
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_178424768
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:06 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Zijwaartse speling op de remgrepen, shifterrubber dat binnen twee maanden begint te scheuren, bevestigingsbout van de achterderailleur die eruitknalt bij het demonteren... Shimano voelt gewoon degelijker aan.

Maar SRAM schakelt veel fijner en is veel mooier!
Ik herken dat niet echt. Ja zijwaartse speling pas na 4 jaar, maar dan ook jaarlijks intensief gebruikt en pas na 4 jaar de rubbers vervangen. Dat van die achter der ook nog nooit meegemaakt. :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_178424779
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:38 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

klopt dat het gewoon vermogen is.. moet nu alleen met dat vermogen mezelf naar boven sjouwen :P
Minder vreten, of zorgen dat je meer vermogen gaat trappen. Spiermassa zorgt voor meer vermogen, vet niet :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:16:24 #140
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178424886
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik herken dat niet echt. Ja zijwaartse speling pas na 4 jaar, maar dan ook jaarlijks intensief gebruikt en pas na 4 jaar de rubbers vervangen. Dat van die achter der ook nog nooit meegemaakt. :')
Tommeke koopt alleen afgetrapte tweedehands zooi van Marktploats waar al 100x mee gevallen is, dus dat is geen echt goed referentiekader.

Ik doe minstens 10 jaar met shifters denk ik.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:21:08 #141
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_178424994
Ik behoud graag mijn daalgewicht..
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:27:58 #142
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_178425126
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:21 schreef Fretwork het volgende:
Ik behoud graag mijn daalgewicht..
Hoe is het eigenlijk met je afvalrace?
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:29:30 #143
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178425150
Hmm Gios staat op mp, tot nu toe alleen maar onzinbiedingen, staat voor 300 erop vaste prijs nu bied iemand 250. Dacht al ze als reservefiets op te bouwen met de ultegra groep die ik nog heb maar dit komt in de buurt. Wat nu?

Poot stijfhouden? Vind 300 echt wel een mooie deal zelf, framset was nieuw 600 en ziet er nog pico uit.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:37:15 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_178425301
Poot stijfhouden kaas, dokken of oprotten moeten ze.
pi_178425403
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:16 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tommeke koopt alleen afgetrapte tweedehands zooi van Marktploats waar al 100x mee gevallen is, dus dat is geen echt goed referentiekader.

Ik doe minstens 10 jaar met shifters denk ik.
Zoals jij met je Gios :')

Spul was gloednieuw, direct vanuit SRAM. Inmiddels is het wel 35k oud denk ik.

Die speling is niet heel hinderlijk. Die achterderrie vind ik vooral irritant. Maar goed, het schakelt verder perfect, dus ik doe er nog wel ff mee. Binnenkort ff nieuwe derrie bestellen misschien.
pi_178425492
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:37 schreef kaasplankje het volgende:
Poot stijfhouden kaas, dokken of oprotten moeten ze.
Ik maak altijd ruzie met lui die veel te laag bieden op MP.

Laatst een bood een gast op mijn Canyon zadelpen 40 euro (nieuwprijs 159,95), stond er op voor 100. Ding was nieuw. Dus ik stuur terug dat ik hem voor die prijs ergens steek waar de zon niet schijnt. Werd ie boos :')

Later heeft ie hem alsnog gekocht voor 95 euro *O*
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:49:39 #147
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_178425543
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:27 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Hoe is het eigenlijk met je afvalrace?
Valt potdikkeme vies tegen, 4kg kwijt ofzo pas. Vermogens gaan wel vooruit dus dat is in ieder geval wat. Ben ook geen enorme vetklep ofzo hoor :D
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_178425578
Ik ben best wel in orde momenteel.. trapte gisteren 45min 270w avg met hf 170 (terwijl omslag op 185 ligt). Ging dus niet voluit. Denk dat ook komt door de nieuwe houding op de nieuwe fiets.

Vanochtend zei de weegschaal 64kg. Scherpte komt erop. 8-)
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:56:14 #149
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_178425684
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk dat je die aero/aeroad ff uit je hoofd moet zetten ivm de lagere stack. Als je lang bent en niet zo diep zit wordt het toch geen gezicht met een omgedraaide stuurpen en spacertower. Ik zou zoals Patty opteert naar een mooie Endurance CF gaan kijken met een fatsoenlijke afmontage, minstens ultegra. Heb je dan nog geld over zet er een paar mooie wielen in. Dan kom je qua houding en geo veel beter uit en das toch belangrijker dan een aero frame.
Aeroad wordt inderdaad wel diep, maar met spacers wel op te lossen als je graag een Aeroad wilt. Madone lijkt geschikter te zijn.

Aan de andere kant, zit je nu goed?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_178425784
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:56 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Aeroad wordt inderdaad wel diep, maar met spacers wel op te lossen als je graag een Aeroad wilt. Madone lijkt geschikter te zijn.

Aan de andere kant, zit je nu goed?
Maar waarom zou je een frame met lage stack willen verhogen? Dan is het geen aero meer. Koop dan een passend frame.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')