Sterker nog... Die ligt hoogst waarschijnlijk al in een RB15 mock upquote:Op zaterdag 7 april 2018 23:35 schreef wawowiewa het volgende:
Honda gaat lekker zul je zien dat die straks beter is dan renault, en dan lepelen ze hem in de RBR
Horner gaf, volgens mij in hetzelfde interview, ook aan dat het zijn (Verstappen) misstaken was.quote:Op zaterdag 7 april 2018 23:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zei Horner ook, dat Max helemaal niet bezig was met een snellere tijd neerzetten.
Dit verhaal klinkt aannemelijk. Jeremy Clarksson ging ooit ook zo de berm in met een RS200quote:Verstappens teamgenoot Daniel Ricciardo in Jip en Janneke: “wat Max overkwam heeft met de hybride motoren te maken. Met een ouderwetse V8 kon dit niet. Dan geef je een dot gas en hup daar ga je. Als een rechte lijn. Deze motoren zijn veel grilliger. Geen rechte lijn, maar golfjes
Hier lijkt gesuggereerd te worden dat het wel de fout van max is? Lekker vaag allemaal.quote:Verstappen's crash in qualifying in Bahrain has come just two weeks after the Dutchman also spun in the Australian Grand Prix, but team boss Christian Horner has denied suggestions the youngster is pushing too hard.
"It is just racing," Horner told Sky Sports. "That lap was never going to be a quicker lap, it was purely about giving the engine the opportunity to learn the optimum settings.
"It was a mistake but he will have the chance to bounce back from it."
Oh hij maakt ze wel. Monaco met Grosjean, toen die Ricc van de baan reed, iets te gretig toen met Massa wat hem punten kostte. Het zijn er alleen niet zo veel per seizoen en het zit hier vol mensen die gelijk roeptoeteren dat het een brokkenpiloot is na 1 foutje. Die gasten kijken pas nadat ze van Max zijn gaan horen en vergeten even hoe de weg naar de f1 eruit heeft gezien voor Max( zo'n beetje alles winnen wat er te winnen valt, meerdere wk's karten.) Het zijn dezelfde gasten die zijn vader zo'n brokkenpiloot vinden, was die ook niet, kijk Maleisie 2001 maar eens terug. Zijn vader had te kampen met ontstellend slechte management keuzes en veelal gewoon brak materiaal.quote:Op zaterdag 7 april 2018 23:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik dat ook wel weinig vind. Het is maar net wat je als fout telt denk ik.
Rotterdam Marathon, Parijs - Roubaixquote:
quote:Op zondag 8 april 2018 08:18 schreef Floriz87 het volgende:
Autosport.com
[..]
Hier lijkt gesuggereerd te worden dat het wel de fout van max is? Lekker vaag allemaal.
Horner is altijd vaag met z'n bewoording. Je kan er 2 betekenissen uithalen, 1 fout van Max of 2 fout van het team.quote:it was purely about giving the engine the opportunity to learn the optimum settings.
"It was a mistake but he will have the chance to bounce back from it."
Indycar race van vannacht terugkijken, Formule 2 race, Blancpain race. Er is nog genoeg interessants te doen voor die tijd.quote:
Wat moet ervan maken. Schijnbaar was het wel duidelijk om met een afwijkend deployment schema te rijden. Maar had had iemand moeten waarschuwen voor die onverwachtse piek, we zullen het nooit weten.quote:The Red Bull driver put in a time good enough to get him through to Q2, and was completing a second high-speed lap to help sort out some engine settings.
Ik vind het ronduit klote dat het zo werkt. In de autosport hoort een coureur alles te regelen. Dan maar die boost(kers)-knop terug.quote:Op zondag 8 april 2018 09:21 schreef Fer het volgende:
Ik denk ook nog steeds dat het onverwachtse ERS deploymant was, ofwel de MGU-K ging meehelpen op de punt en levert dus maximaal 120kw extra. Max zegt 150pk, dat kan een foute omrekening zijn, of de MGU-K draaide toen niet op de volle 120kw.
Misschien herinneren jullie Belgie vorig jaar nog, waar Alonso een bocht volgas nam tijdens de Q. Dat had hij nooit gedaan dat weekend en hierdoor was het ERS in de war geraakt en gaf geen deployment meer op het rechte stuk richting busstop.
De ECU/CE probeert door middel van gaspedaal, remmen, stuurhoeken enz, inzicht te krijgen waar op het circuit de auto rijdt (gps is makkelijker, maar mag niet), en zo programeren ze exact in op welke momenten het ERS moet opladen en waar het juist vermogen moet afgeven.
Dat het dan misgaat, kan een miscommunicatie zijn of een fout van een Renault engineer, Redbull engineer of Max zelf.
Natuurlijk verwacht Max het niet op dat punt, het had daar ook niet mogen gebeuren dus is het eveneens onverwacht vanuit de techniek.quote:Op zondag 8 april 2018 09:48 schreef truthortruth het volgende:
Wat nu een beetje in de lucht blijft hangen is of die 150pk onverwachts was voor Max of onverwachts vanuit de techniek...
Volgens mij is dat juist wat nu een beetje blijft zweven, weet jij hoe die autos afgesteld zijn en Max het misschien wel had moeten anticiperen, of had het echt nooit mogen gebeuren. Het is voor mij onduidelijk. Maar goed, ik heb er geen verstand van, ik vind het alleen onduidelijk.quote:Op zondag 8 april 2018 11:59 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Natuurlijk verwacht Max het niet op dat punt, het had daar ook niet mogen gebeuren dus is het eveneens onverwacht vanuit de techniek.
Nee, daar zit hij al op de limiet, het extra vermogen waardoor de wielen doorslaan betekent dat hij alle grip achter kwijt is en daar kan je gewoon niet op anticiperen.quote:Op zondag 8 april 2018 12:01 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist wat nu een beetje blijft zweven, weet jij hoe die autos afgesteld zijn en Max het misschien wel had moeten anticiperen, of had het echt nooit mogen gebeuren. Het is voor mij onduidelijk. Maar goed, ik heb er geen verstand van, ik vind het alleen onduidelijk.
Dat ligt wel in de planning voor 2021.quote:Op zondag 8 april 2018 11:27 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ik vind het ronduit klote dat het zo werkt. In de autosport hoort een coureur alles te regelen. Dan maar die boost(kers)-knop terug.
Nu dusquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |