abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178366255
Mijn telefoon begint te zeuren dat hij te vol staat met meuk. Maar ik vind het vreemd, want ook als ik veel meer verwijder dan ik er ooit op heb gehad, staat er dat hij vol is.

Of laat ik het anders stellen. In het begin staat er niks op en is hij leeg. Nu staat er (bijna) niks op en is hij vol.

Wat moet ik doen dan?
pi_178366262
Is je iPhone te vol of je iCloud?
pi_178366622
die tig foto's backuppen en verwijderen van je telefoon?
pi_178366874
Klotezooi zeg
  zaterdag 7 april 2018 @ 18:49:00 #5
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178369779
Is hij helemaal up to date qua updates? Ik had er laatst ook last van. Toen de iPhone een update gegeven en toen gaf hij bij opslag al meteen de optie om rotzooi (waarvan ik niet eens wist dat het ruimte in nam) te verwijderen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_178371287
Lekker veel info TS. Welke iPhone, hoeveel opslagruimte, welke IOS versie...

Zoek bij instellingen onder opslag (verschilt per IOS versie waar die optie staat), daar kan je zien wat de meeste ruimte inneemt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_178375519
Je hebt waarschijnlijk teveel apps geinstaleerd.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zondag 8 april 2018 @ 14:00:01 #8
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178385525
Waarom noemt niemand dat je gewoon kunt kijken wat de meeste ruimte in beslag neemt?

Instellingen => Algemeen => iPhone opslag
  zondag 8 april 2018 @ 14:44:58 #9
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178386444
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waarom noemt niemand dat je gewoon kunt kijken wat de meeste ruimte in beslag neemt?

Instellingen => Algemeen => iPhone opslag
Persoonlijk noemde ik het niet omdat ik A: ervan uitga dat vrijwel iedereen wel weet dat dat een van de eerste stappen is die je kan zetten bij ruimtegebrek en B: hij al liet weten veel te hebben verwijderd, maar dat dat niks hielp. Dat heb ik ooit ook eens gehad (vooral foto's nam echt onwijs veel ruimte in beslag - hoeveel ik ook verwijderde), maar na een software update draaide alles weer fatsoenlijk en had ik weer meer ruimte.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 8 april 2018 @ 15:20:06 #10
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178387290
TS lijkt mij een behoorlijke leek, dus kan het nooit kwaad even voor de zekerheid te melden dat je precies kunt zien wat je geheugen opvreet.
  zondag 8 april 2018 @ 16:29:26 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178388777
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 15:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
TS lijkt mij een behoorlijke leek, dus kan het nooit kwaad even voor de zekerheid te melden dat je precies kunt zien wat je geheugen opvreet.
Ja, maar zelfde TS liet al blijken (zo las ik het iig) dat hij dingen had verwijderd en het geheugen daarbij in de gaten heeft gehouden. Dus dan zit hij al in de storage settings waar idd te zien is hoeveel geheugen elke app vreet :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 8 april 2018 @ 18:01:42 #12
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178391180
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 16:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, maar zelfde TS liet al blijken (zo las ik het iig) dat hij dingen had verwijderd en het geheugen daarbij in de gaten heeft gehouden. Dus dan zit hij al in de storage settings waar idd te zien is hoeveel geheugen elke app vreet :)
Dat is mogelijk. Ik las dat TS een melding van vol geheugen kreeg en die melding nog steeds kreeg na het een en ander verwijderd te hebben.

Desondanks kan het geen kwaad om even naar je gebruik te kijken af en toe :)
pi_178401154
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 14:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waarom noemt niemand dat je gewoon kunt kijken wat de meeste ruimte in beslag neemt?

Instellingen => Algemeen => iPhone opslag
Daar zegt hij dus dat de fotobibliotheek vol staat maar dat snap ik dus niet want ik heb alles verwijderd. Of is verwijderen soms geen verwijderen?
  maandag 9 april 2018 @ 10:09:28 #14
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_178402138
Staat het nog bij ‘onlangs verwijderd’?
  maandag 9 april 2018 @ 11:11:40 #15
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178403277
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 08:58 schreef klotezooi2 het volgende:

[..]

Daar zegt hij dus dat de fotobibliotheek vol staat maar dat snap ik dus niet want ik heb alles verwijderd. Of is verwijderen soms geen verwijderen?
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 10:09 schreef Mano_ het volgende:
Staat het nog bij ‘onlangs verwijderd’?
Dit inderdaad. Bij Apple moet je alles minimaal twee keer verwijderen, want: gebruiksgemak.
pi_178416695
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 10:09 schreef Mano_ het volgende:
Staat het nog bij ‘onlangs verwijderd’?
Ja dat dus.

Blijkt dat verwijderen pas verwijderen is als je na het verwijderen de verwijderde items verwijdert. Weer wat geleerd.
pi_178613355
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 11:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

Dit inderdaad. Bij Apple moet je alles minimaal twee keer verwijderen, want: gebruiksgemak.
En Apple verkoopt je graag die grotere iCloud, zodat de kans dat je die permanent gaat/moet gebruiken steeds groter wordt.

Gelukkig zijn er ook alternatieven, bijvoorbeeld Stack met handige app die volautomatisch al je fotos en videos uploadt naar een 1tb gratis cloud. Kun je ze zonder problemen wissen op je iphone en icloud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr_Belvedere op 19-04-2018 00:39:03 ]
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_178615578
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 00:32 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

En Apple verkoopt je graag die grotere iCloud, zodat de kans dat je die permanent gaat/moet gebruiken steeds groter wordt.

Gelukkig zijn er ook alternatieven, bijvoorbeeld Stack met handige app die volautomatisch al je fotos en videos uploadt naar een 1tb gratis cloud. Kun je ze zonder problemen wissen op je iphone en icloud.
Of je zorgt gewoon voor genoeg intern geheugen:



^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door Splackavellie02 op 19-04-2018 08:38:50 ]
pi_178615715
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:05 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Of je zorgt gewoon voor genoeg intern geheugen:

[ afbeelding ]

^O^
imgur blokkeert fok alweer :s)
pi_178617333
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 08:26 schreef mschol het volgende:

[..]

imgur blokkeert fok alweer :s)
Het zal eens niet. Ik heb de 256GB versie en heb nog bijna 40GB vrije ruimte.
pi_178617569
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:38 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het zal eens niet. Ik heb de 256GB versie en heb nog bijna 40GB vrije ruimte.
64GB en nog ruim 40GB vrij op de telefoon w/
wat men met meer dan 60GB op een telefoon moet is mij een raadsel..
pi_178618633
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 10:51 schreef mschol het volgende:

[..]

64GB en nog ruim 40GB vrij op de telefoon w/
wat men met meer dan 60GB op een telefoon moet is mij een raadsel..
Het toestel daadwerkelijk gebruiken..

Ik gebruik mijn iPhone als smartphone voor mail, sociale communicatie en professionele communicatie, net zoals iedereen zijn smartphone denk ik gebruikt. Daarnaast:

1.Als camera, zowel voor foto’s als voor video’s. En zelfde met de verbeterde compressie, neemt 40K 60fps video van turnwedstrijden, paardrijden, dansoptredens, workshops, verjaardagen en vakanties behoorlijk wat ruimte in beslag. Helemaal als je ook B-Roll schiet met de intentie om achteraf te editten.

Als ik wat serieuzer foto’s maak, helemaal met de lenzen die ik nu voor mijn iPhone besteld heb, schiet ik naast de standaard foto’s ook in RAW voor de enkele keren dat ik een foto echt goed wil bewerken. Dit neemt ook meer ruimte in beslag.

2.Als console via de lightning-naar-HDMI adapter. De kinderen spelen Minecraft of een van de Lego games op de TV met een Bluetooth MFi controller. Ik doe hetzelfde met Talos Principle, The Witness, Animus: Stand Alone, Transistor, Portal Knights, en old school games als de GTA serie en KOTOR. Of zelfs Sonic, Rayman en DuckTales als ik heel nostalgisch ben, al speel ik die liever in handheld mode met de Gamevice controller.

Een beetje high end spel neemt al snel 1,5-4GB in beslag.

3. Ik gebruik de iPhone als multimedia center, zowel thuis als voor onderweg. Een app als Bobby Movie werkt bijvoorbeeld perfect met een Chromecast en biedt een veel bredere selectie aan recente films en series dan Netflix of Videoland.

Als ik onderweg ben (helemaal als ik in het buitenland ben) is zelfs de 5GB data per dag die ik heb niet afdoende. Voor die momenten gebruik ik Infuse Pro 5. Ook deze werkt goed met de Chromecast, maar nog beter met de lightning-naar-HDMI adapter, gezien je dan niet afhankelijk bent van WiFi. Ook zoekt die app automatisch de metadata en ondertiteling bij elk videobestand op, zodat je Library mooi overzichtelijk blijft. En een beetje kwaliteit film, zelfs met de H265-codec, neemt ook al snel 2-4GB ruimte in beslag, en 500MB-1GB per aflevering voor series. Dan gaat het rap met je interne geheugen.

4.Dankzij de lightning-naar-HDMI adapter gebruik ik mijn iPhone ook steeds vaker als soort miniPC. Met een extern beeldscherm, een Bluetooth toetsenbord en Office suites van zowel Apple als Google en Microsoft, is het verbazingwekkend praktisch om rapporten van collega’s te corrigeren, aan te vullen, of om zelf te schrijven.

Voor die laatste taak is de iPhone X de minst geschikte iPhone, omdat de langere beeldverhouding tot een uitgerekt beeld op een extern scherm leidt. Ik pak in dat geval meestal liever de iPad, omdat de iOS interface daarop beter werkt op een groot scherm dan de iPhone interface. Maar de iPad heb ik niet altijd bij me, en de iPhone wel, dus het is fijn dat het in ieder geval kan.

En als je alles in ieder geval ook op je interne geheugen opslaat, heb je het ook bij je als je ergens bent waar internet traag is of je verbinding steeds weg valt.

En ja, strikt gezien kan dit alles op een 64GB iPhone ook prima. Dat deed ik zelf ook toen ik de 8+ nog had. Maar persoonlijk vind ik het een verademing om niet constant na te hoeven denken over wat ik moet verwijderen om ruimte vrij te maken voor nieuwe dingen.

[ Bericht 36% gewijzigd door Splackavellie02 op 19-04-2018 12:26:21 ]
pi_178619697
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 12:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het toestel daadwerkelijk gebruiken..
grapjas ;)

dat doe ik ook, alleen wel waar een telefoon goed geschikt voor is: bv gamen en foto's gebeurd op dedicated apparaten die gewoon echt veel beter voor dat doel gebruikt worden.

1 apparaat gaat dat de komende jaren nog niet (imho zelfs nooit) op echt goede kwaliteit vervangen
maargoed, ieder z'n ding ^O^
pi_178619862
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:04 schreef mschol het volgende:

[..]

grapjas ;)

dat doe ik ook, alleen wel waar een telefoon goed geschikt voor is: bv gamen en foto's gebeurd op dedicated apparaten die gewoon echt veel beter voor dat doel gebruikt worden.
Zoals? Ik heb meer premium games op mijn iPhone dan er op de Nintendo Switch en PS Vita zijn. En het is naïef om anno 2018 te beweren dat een iPhone (of welke high end smartphone dan ook) niet geschikt is voor gamen.

En mijn iPhone is praktischer als camera dan de DSLR die wij eigenlijk alleen op vakantie gebruiken. Zeker voor video. Een dedicated camera die 4K/60fps schiet kost je ook al snel ¤500,- of meer. Dan is 100 euro extra betalen voor meer intern geheugen opeens niet zo’n grote stap.
quote:
1 apparaat gaat dat de komende jaren nog niet (imho zelfs nooit) op echt goede kwaliteit vervangen
maargoed, ieder z'n ding ^O^
Dat mag jij vinden. Ik ben het met je eens dat niet elke functie even goed werkt, maar ik merk wel dat in mijn gebruik de iPhone verbazingwekkend dicht bij een alles-in-een oplossing komt.
  donderdag 19 april 2018 @ 13:42:19 #25
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178620486
Eens dat je op de iPhone uitstekende games kan spelen. Doe het zelf ook niet (prefereer toch de Switch of DS als ik portable wil gamen - of de iPad Pro vanwege grotere scherm), dus ook hier moeite om mijn telefoon geheugen vol te krijgen. Maak er aardig wat foto's mee, maar mijn Nikon D610 maakt toch echt heel wat betere foto's (maar daar betaal je dan ook voor; vooral icm degelijke lenzen) (hoewel de camera kwaliteit van iPhones wel steeds beter wordt uiteraard). Voor veel mensen die ik ken zijn iPhone foto's echter meer dan voldoende. Snap dus best dat ze het geheugen snel vol krijgen. Prima all-in-one apparaat voor de meeste mensen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_178626774
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Eens dat je op de iPhone uitstekende games kan spelen. Doe het zelf ook niet (prefereer toch de Switch of DS als ik portable wil gamen - of de iPad Pro vanwege grotere scherm), dus ook hier moeite om mijn telefoon geheugen vol te krijgen.
Er gaat echt een wereld voor je open als je er een MFi controller bij koopt ^O^ Een groot deel van de spellen die ik graag speel zijn zonder controller haast onspeelbaar. Al is de Switch ook een erg leuke console.
quote:
Maak er aardig wat foto's mee, maar mijn Nikon D610 maakt toch echt heel wat betere foto's (maar daar betaal je dan ook voor; vooral icm degelijke lenzen) (hoewel de camera kwaliteit van iPhones wel steeds beter wordt uiteraard). Voor veel mensen die ik ken zijn iPhone foto's echter meer dan voldoende. Snap dus best dat ze het geheugen snel vol krijgen. Prima all-in-one apparaat voor de meeste mensen.
Dit inderdaad. Al vind ik wel dat 64GB een goede basishoeveelheid geheugen is. Zelfs met mijn absurde zware gebruik kon ik (met een beetje passen en meten) alles doen wat ik wilde. Ik kan wel begrijpen dat dat voor de meeste mensen voldoende is, helemaal met cloud services als GDrive, OneDrive, iCloud en Dropbox.

256GB is nu nog een beetje overkill, ondanks dat ik het wel fijn vind dat ik mij er geen zorgen over hoef te maken. 128GB is denk ik ideaal voor een high end smartphone anno 2018, denk ik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')