abonnement Unibet Coolblue
pi_178361525
quote:
Nederlanders die geen afstand nemen van hun dubbele nationaliteit moeten hun stemrecht verliezen. Ook mogen ze niet meer verkiesbaar zijn voor politieke functies.

Dat zegt PVV-leider Geert Wilders in een gesprek met De Telegraaf.

Het idee is niet helemaal nieuw: in 2012 stond in het verkiezingsprogramma van de PVV dat het stemrecht voor niet-Nederlanders bij gemeenteraadsverkiezingen zou moeten worden ingetrokken en dat mensen met een dubbele nationaliteit geen volksvertegenwoordiger mogen zijn. "Wie bijvoorbeeld ook de Turkse of Marokkaanse wet moet gehoorzamen kan niet vrijuit spreken", stond er toen.

Nu gaat Wilders dus nog een stap verder. Hij werkt aan een wetsvoorstel en wil ook de grondwet veranderen naar het voorbeeld van Australië. Daarin staat dat mensen met een dubbele nationaliteit geen functie in het parlement mogen vervullen. Dat leidde in het najaar tot het vertrek van de vicepremier, omdat die behalve de Australische ook de Nieuw-Zeelandse nationaliteit bleek te hebben.

Overleven van Nederland
Het voorstel van Wilders geldt voor alle nationaliteiten, zegt hij, ook bijvoorbeeld voor Zweden. Bij het aantreden van het huidige kabinet diende hij een motie van wantrouwen in tegen onder meer minister Ollongren van Binnenlandse Zaken, die behalve de Nederlandse de Zweedse nationaliteit heeft.

Ook wil Wilders geen uitzondering maken voor koningin Máxima. "Ik zou er geen probleem mee hebben als zij haar Argentijnse nationaliteit zou kwijtraken." Hij motiveert zijn voorstel met de stelling dat het om "het overleven van Nederland" gaat. "Overleven van de Nederlandse cultuur en zorgen dat we zelf de baas worden. Over ons land, onze cultuur, onze wetten."

Wilders wijst erop dat "ongeveer een kwart" van de gekozen gemeenteraadsleden in de vier grote steden "een naam heeft die niet-westers-allochtoon lijkt. Dat zegt nog niks, dan heb ik het alleen over de naam." Daarmee wil hij geen oordeel geven over de loyaliteit van diegenen aan Nederland, maar met de invloed van mensen uit wat hij noemt "een totaal andere cultuur" is het veel verder dan wij nu denken, aldus Wilders.

Gevraagd of hij niet steeds harder op de trom slaat vanwege de toenemende concurrentie op rechts, antwoordt Wilders ontkennend. "Ik ben wat dat betreft de anti-populist."

Bron:staatsomroep
Goed idee in principe, alleen niet uitvoerbaar door Turkse en Marokkaanse wetgeving...
pi_178361548
Wat een debiel idee weer :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_178361597
Dat mensen nog serieus reageren op iets wat die man uitkraamt. Lekker laten spelen in de zandbak.
pi_178361632
En zélf de israëlische vlag in zijn kantoor ophangen.
pi_178361635
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:04 schreef loni55 het volgende:
En zélf de israëlische vlag in zijn kantoor ophangen.
Dat is dan wel weer merkwaardig.
pi_178361641
Stupide standpunt. Maar ja, Wilders. Wat verwacht je...
pi_178361654
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:06 schreef Jigzoz het volgende:
Stupide standpunt. Maar ja, Wilders. Wat verwacht je...
Hoeveel paspoorten heb jij?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178361685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:05 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer merkwaardig.
Eerder een openbaring voor mensen die na kunnen denken.
pi_178361745
Niet stemmen bij geen baan. Weg PVV.
pi_178362002
Ik begrijp niet goed waarom dit zo’n debiel idee is.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 7 april 2018 @ 11:41:07 #11
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178362023
ik vind dat mensen alleen mogen stemmen als ze
1: werkzaam zijn
2: studeren
3: pensioen ontvangen en maatschappelijk betrokken blijven
4: geen dubbele nationaliteit hebben
5: een afgeronde opleiding hebben van minimaal vmbo niveau 3

[ Bericht 7% gewijzigd door Onnoman op 07-04-2018 11:46:19 ]
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178362089
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:41 schreef Onnoman het volgende:
ik vind dat mensen alleen mogen stemmen als ze
1: werkzaam zijn
2: studeren
3: pensioen ontvangen
4: geen dubbele nationaliteit hebben
5: een afgeronde opleiding hebben van minimaal vmbo niveau 3
Nederlandse nationaliteit hebben is geen noodzaak, volgens jou?
  zaterdag 7 april 2018 @ 11:45:41 #13
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178362109
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Nederlandse nationaliteit hebben is geen noodzaak, volgens jou?
dat is soort van vanzelfsprekend
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178362122
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:41 schreef Onnoman het volgende:
ik vind dat mensen alleen mogen stemmen als ze
1: werkzaam zijn
2: studeren
3: pensioen ontvangen
4: geen dubbele nationaliteit hebben
5: een afgeronde opleiding hebben van minimaal vmbo niveau 3
Beetje strenger mag best, als we toch bezig gaan. Mensen krijgen uitsluitend stemrecht als ze:
1. minimaal 1.000 euro inkomstenbelasting per maand betalen
2. minimaal een HBO-opleiding afgerond hebben
3. minimaal twee kinderen hebben
4. geen strafblad hebben
5. verklaren niet in goden en andere bovennatuurlijke nonsens te geloven
6. nooit gebruik maken van alternatieve geneeswijzen

De rest vul ik nog wel een keer aan.
  zaterdag 7 april 2018 @ 11:46:56 #15
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178362137
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Beetje strenger mag best, als we toch bezig gaan. Mensen krijgen uitsluitend stemrecht als ze:
1. minimaal 1.000 euro inkomstenbelasting per maand betalen
2. minimaal een HBO-opleiding afgerond hebben
3. minimaal twee kinderen hebben
4. geen strafblad hebben
5. verklaren niet in goden en andere bovennatuurlijke nonsens te geloven
6. nooit gebruik maken van alternatieve geneeswijzen

De rest vul ik nog wel een keer aan.
kinderen hebben? haha sukkel :D

mijn lijstje is wat geloofwaardiger dan die van jou iig :)
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178362153
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:46 schreef Onnoman het volgende:

[..]

kinderen hebben? haha sukkel :D
Ja, kinderen hebben. haha mongool :D

Mensen met kinderen denken vaker aan de lange termijn.
pi_178362168
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Beetje strenger mag best, als we toch bezig gaan. Mensen krijgen uitsluitend stemrecht als ze:
1. minimaal 1.000 euro inkomstenbelasting per maand betalen
2. minimaal een HBO-opleiding afgerond hebben
3. minimaal twee kinderen hebben
4. geen strafblad hebben
5. verklaren niet in goden en andere bovennatuurlijke nonsens te geloven
6. nooit gebruik maken van alternatieve geneeswijzen

De rest vul ik nog wel een keer aan.
7. Het wetboek uit hun hoofd kennen.
8. Het Wilhelmus helemaal kunnen zingen of opzeggen.
9. Elke provincie plus hoofdsteden op kunnen dreunen.
10. Elk jaar de Keukenhof en Madurodam bezoeken.
11. Altijd brood met kaas meenemen in een trommeltje naar het werk.
pi_178362180
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:49 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

7. Het wetboek uit hun hoofd kennen.
8. Het Wilhelmus helemaal kunnen zingen of opzeggen.
9. Elke provincie plus hoofdsteden op kunnen dreunen.
10. Elk jaar de Keukenhof en Madurodam bezoeken.
11. Altijd brood met kaas meenemen in een trommeltje naar het werk.
Geen muziek van Frans Bauer in huis hebben.
  zaterdag 7 april 2018 @ 11:51:02 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178362192
We weten allemaal toch dat het hem enkel gaat om een bepaalde groep mensen die geen afstand kunnen doen van hun tweede nationaliteit buitenspel te zetten? :D Echt bizar weer dit. Krijgen we weer tweederangsburgers. En het volk maar juichen :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_178362209
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, kinderen hebben. haha mongool :D

Mensen met kinderen denken vaker aan de lange termijn.
Op dit moment worden wij geregeerd door een kinderloze kuttekop.
pi_178362224
quote:
Wilders wijst erop dat "ongeveer een kwart" van de gekozen gemeenteraadsleden in de vier grote steden "een naam heeft die niet-westers-allochtoon lijkt. Dat zegt nog niks, dan heb ik het alleen over de naam." Daarmee wil hij geen oordeel geven over de loyaliteit van diegenen aan Nederland, maar met de invloed van mensen uit wat hij noemt "een totaal andere cultuur" is het veel verder dan wij nu denken, aldus Wilders.
Wtf probeert hij hier nou te zeggen? "Ze hebben dan wel geen westers klinkende naam, maar ik wil niet zeggen dat ze niet loyaal zijn, maar ze zijn mogelijk niet loyaal want mogelijk komen ze uit een andere cultuur en mogelijk beinvloedt dat stemgedrag".

Okido, Geert. Topidee weer. Absoluut niet haalbaar, maar het is leuk dat je voor de bühne meedoet.
pi_178362233
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Beetje strenger mag best, als we toch bezig gaan. Mensen krijgen uitsluitend stemrecht als ze:
1. minimaal 1.000 euro inkomstenbelasting per maand betalen
2. minimaal een HBO-opleiding afgerond hebben
3. minimaal twee kinderen hebben
4. geen strafblad hebben
5. verklaren niet in goden en andere bovennatuurlijke nonsens te geloven
6. nooit gebruik maken van alternatieve geneeswijzen

De rest vul ik nog wel een keer aan.
7 man zijn, die weten het altijd beter als die softe vrouwen. :D
8 Een BMI van < 27 hebben
pi_178362240
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:51 schreef Onnoman het volgende:

[..]

nee losertje jij zit gewoon de boel te belazeren
je hersens zitten in je tieten die je niet hebt :D
Dit dus
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178362243
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:53 schreef Basp1 het volgende:

[..]

7 man zijn, die weten het altijd beter als die softe vrouwen. :D
8 Een BMI van < 27 hebben
Mooi, klaar, niks meer aan doen.
  zaterdag 7 april 2018 @ 11:54:29 #25
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178362257
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, tyfuskleuter, ik neem dat censuskiesrecht van Wilders inderdaad absoluut niet serieus. Fijn dat je dat begrijpt.
misschien zou je dat wel eens moeten doen pauperkabouter
want zo slecht is het niet
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178362346
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:52 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Wtf probeert hij hier nou te zeggen? "Ze hebben dan wel geen westers klinkende naam, maar ik wil niet zeggen dat ze niet loyaal zijn, maar ze zijn mogelijk niet loyaal want mogelijk komen ze uit een andere cultuur en mogelijk beinvloedt dat stemgedrag".

Okido, Geert. Topidee weer. Absoluut niet haalbaar, maar het is leuk dat je voor de bühne meedoet.
Krisztina Marfai Arib.
Ook wel bekend als Mevrouw Wilders.
pi_178362467
Het is zeer uitzonderlijk dat de rechter iemand zijn of haar recht om te stemmen afneemt. Volgens het CBS waren er begin 2016 56 personen ontzet uit het kiesrecht „vanwege de ernst van het door hen gepleegde delict.”

Zelfs als het OM eist dat iemand uit zijn kiesrecht wordt ontzet, wordt dit vaak niet gehonoreerd door de rechter. In 2005 eiste het OM bijvoorbeeld dat Mohammed B. - veroordeeld voor de moord op Theo van Gogh - zijn (actief en passief) kiesrecht zou verliezen, om te voorkomen dat hij een partij zou kunnen oprichten. De rechtbank weigerde dit met de reden dat B. ‘de democratie in al zijn facetten verwerpt’ en het ‘niet reëel is’ dat B. gebruik zal maken van zijn passieve kiesrecht; oftewel, het recht om jezelf verkiesbaar te stellen.


Iig voor Jihadisten dan
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178362504
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nogal altijd boos omdat ik niet in je godje wil geloven?
Nee hoor, ik vind alleen dat je alleen dat je erg bekrompen bent. En erg onsympathiek.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178362550
Kunnen we mannen die op een anoniem forum een bitchfight hebben ook meteen uitsluiten van het kiesrecht?
pi_178362571
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Kunnen we mannen die op een anoniem forum een bitchfight hebben ook meteen uitsluiten van het kiesrecht?
En iedereen die een feestboek account heeft ook. Dan mogen er dadelijk nog maar 10 transgenders stemmen in NL. :D
pi_178362575
Terug ontopic.

Mijn mening is dat twee paspoorten gewoon niet kan. Voor niemand.
Een paspoort moet voldoende zijn. In dat paspoort kunnen ook je rechten voor een ander land worden opgenomen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178362593
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:18 schreef Sigaartje het volgende:
Terug ontopic.

Mijn mening is dat twee paspoorten gewoon niet kan. Voor niemand.
Een paspoort moet voldoende zijn. In dat paspoort kunnen ook je rechten voor een ander land worden opgenomen.
Prima.

Wat doen we met de mensen die hun nationaliteit niet op kunnen zeggen?
pi_178362651
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:20 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Prima.

Wat doen we met de mensen die hun nationaliteit niet op kunnen zeggen?
Soort overgangsregeling?

Het probleem met een dubbel paspoort in de politiek is dat je dan te maken hebt met twee nationaliteiten.

Als je in het bestuur zit van een land, moet je ook volledig gaan voor het belang van dat land.

Een tweede paspoort, nationaliteit, kan verstrengeling veroorzaken van twee belangen. Zodat je daarbij gehinderd kunt worden in je functioneren.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178362700
In Australie hadden ze ook een wet die bv mensen met een andere nationaliteit passief kiesrecht ontnam...

Dat betekent dat mensen die een dubbele nationaliteit bezaten niet verkozen konden worden, of eenmaal verkozen uit hun functie ontzet.
Lange tijd waren ze die wet vergeten totdat er opeens ontdekt werd dat men op die manier zittende politici hun zetel ontnomen kon worden en toen brak een hele hausse uit doordat bij een hoop politici en bestuurders daarvan gebruik gemaakt kon worden gemaakt.

Dat ging zover dat zelfs de vice-premier, de leider van de australische rechts-nationale National Party bleek per ongeluk ook de nieuw-zeelandse nationaliteit te hebben via zn vader...
iets dat hij niet eens wist, maar dor politieke tegenstanders misbruik kon worden om hem uit zn functie te laten zetten...

Uiteindelijk hebben de australiers juist bewust verkoezen deze wetgeving te ontmantelen, juist omdat het nut ervan total niet bestaat en het eerder schadelijk is:
Het leide tot een constitutunionele crisis
2017–18 Australian parliamentary eligibility crisis

beetje opvallend als nu een nederlandse politicus ook zulke problemen in nederland wil introduceren, om een niet bestaand probleem ermee aan te pakken

[ Bericht 5% gewijzigd door RM-rf op 07-04-2018 12:32:34 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_178362715
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:24 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Soort overgangsregeling?

Het probleem met een dubbel paspoort in de politiek is dat je dan te maken hebt met twee nationaliteiten.

Als je in het bestuur zit van een land, moet je ook volledig gaan voor het belang van dat land.

Een tweede paspoort, nationaliteit, kan verstrengeling veroorzaken van twee belangen. Zodat je daarbij gehinderd kunt worden in je functioneren.
Wat voor overgangsregeling?

Het gaat hier niet om politici die een dubbele nationaliteit hebben, dus het tweede deel van je post is irrelevant. Wilders zegt dat burgers met een dubbele nationaliteit niet zouden moeten mogen stemmen.

Wat interessant is, voor een partij die vanuit het buitenland gefinancierd wordt.
pi_178362722
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:24 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Soort overgangsregeling?

Het probleem met een dubbel paspoort in de politiek is dat je dan te maken hebt met twee nationaliteiten.

Als je in het bestuur zit van een land, moet je ook volledig gaan voor het belang van dat land.

Een tweede paspoort, nationaliteit, kan verstrengeling veroorzaken van twee belangen. Zodat je daarbij gehinderd kunt worden in je functioneren.
Wat doen we met mensen die getrouwd zijn met een buitenlander ? In de slaapkamer kan immers ook wel enige invloed op de loyaliteit uitgeoefend worden.

Of met politici die zich hier kandidaat stellen maar hun financiering uit het buitenland halen ? Of zelfs de vlag van een ander land in hun fractiekamer hebben hangen ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_178362785
weer een fundamenteel mensenrecht wat de partij van de Vrijheid wil verbieden. moeten ze ondertussen hun naam niet veranderen.

Daarnaast is Wilders over the Hill. dit soort voorstellen en de non reactie die daarop komt bewijst dat. ik verwacht dat hij binnenkort uit de politiek zal stappen
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_178362811
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:28 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Wat doen we met mensen die getrouwd zijn met een buitenlander ? In de slaapkamer kan immers ook wel enige invloed op de loyaliteit uitgeoefend worden.

Of met politici die zich hier kandidaat stellen maar hun financiering uit het buitenland halen ? Of zelfs de vlag van een ander land in hun fractiekamer hebben hangen ?
Je zult ergens een grens moeten trekken. Dat van die paspoorten is ern heel concrete. Dat kun je handhaven. Met wie je het bed deelt niet.

Nou kan er wel geroepen worden dat de Wilders een debiel is, maar hij heeft hier wel een punt. Ongeacht zijn beweegredenen.

Stel je voor dat Zweden besluit Russische oorlogschepen toe te laten in de Oostzee en Nederland wil dat niet in Brussel, dan heeft onze minister van Binnenlandse Zaken een probleem.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178362814
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:32 schreef DestroyerPiet het volgende:
weer een fundamenteel mensenrecht wat de partij van de Vrijheid wil verbieden. moeten ze ondertussen hun naam niet veranderen.

Daarnaast is Wilders over the Hill. dit soort voorstellen en de non reactie die daarop komt bewijst dat. ik verwacht dat hij binnenkort uit de politiek zal stappen
Dan is hij zijn bodyguards kwijt. Durft hij dat ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_178362890
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:33 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Dan is hij zijn bodyguards kwijt. Durft hij dat ?
hij gaat net als Hirshi Ali gewoon ergens in amerika in een of andere "denktank" zitten cashen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_178363014
Welk probleem - behalve wat vervelende onderbuikgevoelens wegnemen - gaat opgelost worden met dit plan?
pi_178363029
Geertje heeft wel gedegen onderzoek gedaan.

quote:
Wilders wijst erop dat "ongeveer een kwart" van de gekozen gemeenteraadsleden in de vier grote steden "een naam heeft die niet-westers-allochtoon lijkt. Dat zegt nog niks, dan heb ik het alleen over de naam."
8)7
pi_178363049
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:33 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je zult ergens een grens moeten trekken. Dat van die paspoorten is ern heel concrete. Dat kun je handhaven. Met wie je het bed deelt niet.

Nou kan er wel geroepen worden dat de Wilders een debiel is, maar hij heeft hier wel een punt. Ongeacht zijn beweegredenen.

Stel je voor dat Zweden besluit Russische oorlogschepen toe te laten in de Oostzee en Nederland wil dat niet in Brussel, dan heeft onze minister van Binnenlandse Zaken een probleem.
Je haalt er weer allerlei dingen bij die niet relevant zijn. Nogmaals, dit gaat niet over politici met een dubbel paspoort.
pi_178363096
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:47 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Je haalt er weer allerlei dingen bij die niet relevant zijn. Nogmaals, dit gaat niet over politici met een dubbel paspoort.
Je hebt gelijk.
Ik heb niet goed gelezen.
Mijn excuses.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zaterdag 7 april 2018 @ 12:50:55 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_178363124
quote:
Wilders wijst erop dat "ongeveer een kwart" van de gekozen gemeenteraadsleden in de vier grote steden "een naam heeft die niet-westers-allochtoon lijkt
Misschien is het voor de rechtsjes ook handig als ze eens zouden leren tellen voordat ze met de grote jongens gaan meepraten.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 7 april 2018 @ 12:52:43 #46
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178363152
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:45 schreef Arth_NL het volgende:
Geertje heeft wel gedegen onderzoek gedaan.

[..]

8)7
Wat een nare man is het ook. :D
wooblabalurg
pi_178363186
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:51 schreef Dven het volgende:
We weten allemaal toch dat het hem enkel gaat om een bepaalde groep mensen die geen afstand kunnen doen van hun tweede nationaliteit buitenspel te zetten? :D Echt bizar weer dit. Krijgen we weer tweederangsburgers. En het volk maar juichen :')
Dat juichen valt wel mee, ik zie de PVV alleen maar krimpen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 7 april 2018 @ 12:56:03 #48
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_178363207
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:54 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dat juichen valt wel mee, ik zie de PVV alleen maar krimpen.
Omdat andere partijen de voorkeur krijgen inmiddels, wat niet wil zeggen dat velen het alsnog niet hiermee eens zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_178363288
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat andere partijen de voorkeur krijgen inmiddels, wat niet wil zeggen dat velen het alsnog niet hiermee eens zijn.
Ik hoop dat de economische voorspoed en de mindering van inkomende immigranten dit nog verder weg zal nemen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_178363564



Wel of niet stemmen in Nederland...dat maakt niet uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 07-04-2018 14:12:17 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 7 april 2018 @ 13:55:05 #51
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178364008
Ach ja, artikel 1 van onze grondwet zit Geert al langer in de weg. Zo verrassend is dit natuurlijk niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 7 april 2018 @ 14:21:31 #52
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178364400
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:45 schreef Arth_NL het volgende:
Geertje heeft wel gedegen onderzoek gedaan.

[..]

8)7
Hypocrisie, zo moeilijk nie.
geertwilderspvv twitterde op donderdag 14-12-2017 om 11:26:05 PVV Rotterdam!!Nr 1: Géza Hegedüs Nr 2: Marjan Gonsalveshttps://t.co/VigzseUPhY reageer retweet
  zaterdag 7 april 2018 @ 14:51:15 #53
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178364906
Geert wordt wel snel seniel hee.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
  zaterdag 7 april 2018 @ 15:03:42 #54
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178365172
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:10 schreef halfway het volgende:
Het is zeer uitzonderlijk dat de rechter iemand zijn of haar recht om te stemmen afneemt. Volgens het CBS waren er begin 2016 56 personen ontzet uit het kiesrecht „vanwege de ernst van het door hen gepleegde delict.”
Waarschijnlijk zelfs nog veel minder. Die 56 komen uit een opschoonactie in de BRP (het bevolkingsregister).

Vroeger waren er meer mensen tijdelijk of blijvend ontzet uit het kiesrecht. Bijvoorbeeld mensen die onder curatele staan (een bepaalde groep verstandelijk gehandicapten). Na de Tweede Wereldoorlog zijn er ook veel collaborateurs ontzet uit het kiesrecht. En daarnaast ook mensen die tot een gevangenisstraf van langer dan een jaar zijn veroordeeld. Ook bijvoorbeeld bedelaars en mensen die uit de ouderlijke macht ontzet waren, mochten tijdelijk niet stemmen.
Bij Grondwetsherzieningen in 1983 en 2008 zijn al die redenen geschrapt, met uitzondering van een aantal misdrijven waar het als bijkomende straf opgelegd kan worden.

In 2015 kwam men erachter dat er in de BRP nog 750 mensen waren die uit het kiesrecht waren ontzet (want daar wordt het geregistreerd). In bijna alle gevallen bleek dat ten onrechte te zijn. Vooral mensen die onder curatele gesteld zijn (die reden is in 2008 geschrapt), maar ook mensen die voor 1983 tijdelijk uit het kiesrecht ontzet waren, maar het nooit teruggekregen hadden.

Uiteindelijk bleven er 56 mensen over. Hiervan kon men niet achterhalen waarom ze ooit uit het kiesrecht ontzet waren. Daar ging men nog een zoekactie doen, en als er dan nog niet een reden boven tafel kwam, kregen ook zij het kiesrecht terug.
  zaterdag 7 april 2018 @ 15:08:57 #55
8369 speknek
Another day another slay
pi_178365268
Lekker voter surpression daar spint de PVV wel garen bij. Mensen met een dubbel paspoort zouden toch nooit op hem stemmen.

Ik weet een betere, alleen stemrecht vanaf drie keer modaal, bye bye PVV.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178365282
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Kunnen we mannen die op een anoniem forum een bitchfight hebben ook meteen uitsluiten van het kiesrecht?
Prima, tevens alle mensen met een usericon die op fok posten.
  zaterdag 7 april 2018 @ 15:10:52 #57
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178365298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:26 schreef RM-rf het volgende:

Uiteindelijk hebben de australiers juist bewust verkoezen deze wetgeving te ontmantelen, juist omdat het nut ervan total niet bestaat en het eerder schadelijk is:
Het leide tot een constitutunionele crisis
2017–18 Australian parliamentary eligibility crisis
Voor zover ik weet gaat de heksenjacht op parlementariërs met een mogelijke dubbele nationaliteit gewoon door in Australië. Probleem is dat het verbod daar in de Grondwet staat, en die is notoir lastig te wijzigen. Er is een referendum voor nodig, en de laatste keer dat een Grondwetsreferendum slaagde in Australié is 40 jaar geleden.
  zaterdag 7 april 2018 @ 15:15:20 #58
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178365366
Het is wel een geweldige manier voor de Russen om de Nederlandse politiek te beďnvloeden.
Poetin kent een aantal willekeurige Kamerleden ongevraagd de Russische nationaliteit toe, en ze worden vervolgens direct uit de Kamer geflikkerd. Want ze hebben een dubbele nationaliteit.
  zaterdag 7 april 2018 @ 15:20:28 #59
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178365453
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 15:15 schreef freako het volgende:
Het is wel een geweldige manier voor de Russen om de Nederlandse politiek te beďnvloeden.
Poetin kent een aantal willekeurige Kamerleden ongevraagd de Russische nationaliteit toe, en ze worden vervolgens direct uit de Kamer geflikkerd. Want ze hebben een dubbele nationaliteit.
:D
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178365588
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 15:15 schreef freako het volgende:
Het is wel een geweldige manier voor de Russen om de Nederlandse politiek te beďnvloeden.
Poetin kent een aantal willekeurige Kamerleden ongevraagd de Russische nationaliteit toe, en ze worden vervolgens direct uit de Kamer geflikkerd. Want ze hebben een dubbele nationaliteit.
In welke tijd dan? Ayaan zat hoelang in de kamer?

Laat me eens goed lachen jongens, vertel het mij, na hoeveel jaar vroeg men naar een bonnetje?
Heerlijk dit wat mij betreft.
Kan men zijn eigen achterzijde wel afvegen?
pi_178365887
Column in de Telegraaf


Het zal wel een diepe wens zijn van Wilders 1 miljoen moslims te deporteren/ weg te jagen.
Maar hij kan dat niet openlijk zeggen.
In de tussentijd in afwachting van betere tijden dat men rijp is voor zijn wens, gaat hij stap voor stap nieuwe pesterijtjes verzinnen . Wie weet , wordt dat toch als wegjagen opgepikt door mensen.
  zaterdag 7 april 2018 @ 15:56:28 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178365975
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 15:51 schreef Bluesdude het volgende:
Column in de Telegraaf
[ afbeelding ]

Het zal wel een diepe wens zijn van Wilders 1 miljoen moslims te deporteren/ weg te jagen.
Maar hij kan dat niet openlijk zeggen.
In de tussentijd in afwachting van betere tijden dat men rijp is voor zijn wens, gaat hij stap voor stap nieuwe pesterijtjes verzinnen . Wie weet , wordt dat toch als wegjagen opgepikt door mensen.
Zelfs de Telegraaf trekt zijn handen er vanaf. Wow.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178366007
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 april 2018 15:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zelfs de Telegraaf trekt zijn handen er vanaf. Wow.
Jazeker..... Er is nog hoop !
Noch is het vaderland niet verloren....
pi_178369065
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 15:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

In welke tijd dan? Ayaan zat hoelang in de kamer?

Laat me eens goed lachen jongens, vertel het mij, na hoeveel jaar vroeg men naar een bonnetje?
Heerlijk dit wat mij betreft.
Kan men zijn eigen achterzijde wel afvegen?
Kun jij het discussiëren niet gewoon overlaten aan users die wel in staat zijn om coherente ideeën te formuleren?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178369104
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kun jij het discussiëren niet gewoon overlaten aan users die wel in staat zijn om coherente ideeën te formuleren?
Hier ben ik 8-)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178369589
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 15:51 schreef Bluesdude het volgende:
Column in de Telegraaf
[ afbeelding ]

Het zal wel een diepe wens zijn van Wilders 1 miljoen moslims te deporteren/ weg te jagen.
Maar hij kan dat niet openlijk zeggen.
In de tussentijd in afwachting van betere tijden dat men rijp is voor zijn wens, gaat hij stap voor stap nieuwe pesterijtjes verzinnen . Wie weet , wordt dat toch als wegjagen opgepikt door mensen.
Concurrentie op radicaal rechts hč. Dan moet er geherprofileerd worden.
  zaterdag 7 april 2018 @ 18:45:03 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178369705
Weer zo;n natte scheet om onder de aandacht te blijven
pi_178369829
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Beetje strenger mag best, als we toch bezig gaan. Mensen krijgen uitsluitend stemrecht als ze:
1. minimaal 1.000 euro inkomstenbelasting per maand betalen
2. minimaal een HBO-opleiding afgerond hebben
3. minimaal twee kinderen hebben
4. geen strafblad hebben
5. verklaren niet in goden en andere bovennatuurlijke nonsens te geloven
6. nooit gebruik maken van alternatieve geneeswijzen

De rest vul ik nog wel een keer aan.
Maar geen andere nationaliteit hebben vind je dan wel een probleem :? Wat een mazzel dat je geen Wilders heet dan.
pi_178370559
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar geen andere nationaliteit hebben vind je dan wel een probleem :? Wat een mazzel dat je geen Wilders heet dan.
Even concreet: Kuzu zegt vanavond dat hij zijn Turkse nationaliteit opgeeft, maar wel onvoorwaardelijk Erdogan blijft steunen. Welk probleem is er dan opgelost?
pi_178370782
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Even concreet: Kuzu zegt vanavond dat hij zijn Turkse nationaliteit opgeeft, maar wel onvoorwaardelijk Erdogan blijft steunen. Welk probleem is er dan opgelost?
Geen enkel; maar natuurlijk wordt verwacht dat Kuzu dat niet doet; en als hij dat wel doet dat een deel van zijn achterban dat hem kwalijk zal nemen.

Maar dat was mijn punt niet. Stel dat SGP'ers doen alsof zij niet in god geloven, maar wel altijd de Christelijke waarden hoog in het vaandel houden? Welk probleem is er dan opgelost?

Het punt dat ik wilde maken is dat je je hypocriet opstelt.
pi_178370817
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Geen enkel; maar natuurlijk wordt verwacht dat Kuzu dat niet doet; en als hij dat wel doet dat een deel van zijn achterban dat hem kwalijk zal nemen.

Maar dat was mijn punt niet. Stel dat SGP'ers doen alsof zij niet in god geloven, maar wel altijd de Christelijke waarden hoog in het vaandel houden? Welk probleem is er dan opgelost?

Het punt dat ik wilde maken is dat je je hypocriet opstelt.
O.
pi_178371098
Toch is dit onderwerp wel eentje dat voor mij persoonlijk amusant is.

Een jaar of 10 geleden; toen ik nog in 3 VWO zat, had ik een discussie met mijn godsdienst en maatschappijleerleraar.

Hij vond het maar apart dat ik het oké zou vinden als via ons democratisch systeem de Sharia zou worden ingevoerd. Ten eerste zou het nooit zo ver komen dat moslims sympathie krijgen voor de sharia: immers: ze vluchten er juist voor weg. Ten tweede zou het nooit voorkomen dat zij zich dan politiek zouden organiseren. Ten derde zouden dat soort ontwikkelingen dan gewoon bij wet tegen gegaan moeten worden: het zou niet zo mogen zijn dat ons democratisch systeem zichzelf zou opheffen.

Grappig hoe je als 15 jarig rechts jochie zonder levenservaring de realiteit beter zou voorspellen dan een 60 jarige linkse rakker. Natuurlijk is dit een hyperbool van de realiteit en dat wisten mijn docent en ik ook wel tijdens onze discussies. Toch zijn de paralellen zichtbaar.

In de 2e kamer heb je partijen als denk, en lokaal bovendien partijen als nida. Het zorgt voor een nieuw politiek probleem, waar wilders een theoretische oplossing voor biedt, welke principieel niet de mijne is of zal zijn. Links had nooit gedacht dat het zo ver zou komen, en is nu het enige slachtoffer. In België doet een partij mee aan lokale verkiezingen die openlijk een samenleving volgens Islamitische idealen nastreeft. Ik geniet er zelfs van: het legt prachtig bloot hoe het ideaal van links niet blijkt te sporen met de realiteit van links, en het kost hen ook nog zetels. Anders dan gerechtigheid zou men het niet kunnen noemen.

Het mag dan in de praktijk nog niet zo ver komen dat de sharia ingevoerd wordt; het geeft toch stof tot nadenken: wie zijn degenen die zeiden dat dit niet ging gebeuren, hoe voorspelden wij 15, 20 jaar geleden, dat onze maatschappij er nu uit zou zien? Hoe zit het met de integratie nu er in de politiek partijen actief zijn die zich sterk maken voor het behouden van de Islamitische cultuur? Ik maak me grote zorgen.
pi_178371113
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O.
O. Het interesseert me geen fuck.
of
O. Je hebt eigenlijk wel een punt?
pi_178371136
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

O. Het interesseert me geen fuck.
of
O. Je hebt eigenlijk wel een punt?
Dat eerste natuurlijk.
pi_178371181
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat eerste natuurlijk.
Ook niet allebei?
pi_178371191
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ook niet allebei?
Nope.
pi_178371252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nope.
Hypocriet zijn is een ding, het zelf niet doorhebben (doen alsof?: hypocriet én schijnheilig -het gaat vaak samen) is toch iets anders. Ik bedoel: geef het dan gewoon toe, ik zou het alleen maar mooi vinden.

Geen geblondeerde haar beter ben je.
En je hebt nog een punt ook.
Ik ben het toch niet met je eens.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 07-04-2018 19:58:14 ]
pi_178371759
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:37 schreef Mr.Major het volgende:
Toch is dit onderwerp wel eentje dat voor mij persoonlijk amusant is.

Een jaar of 10 geleden; toen ik nog in 3 VWO zat, had ik een discussie met mijn godsdienst en maatschappijleerleraar.

Hij vond het maar apart dat ik het oké zou vinden als via ons democratisch systeem de Sharia zou worden ingevoerd. Ten eerste zou het nooit zo ver komen dat moslims sympathie krijgen voor de sharia: immers: ze vluchten er juist voor weg. Ten tweede zou het nooit voorkomen dat zij zich dan politiek zouden organiseren. Ten derde zouden dat soort ontwikkelingen dan gewoon bij wet tegen gegaan moeten worden: het zou niet zo mogen zijn dat ons democratisch systeem zichzelf zou opheffen.

Grappig hoe je als 15 jarig rechts jochie zonder levenservaring de realiteit beter zou voorspellen dan een 60 jarige linkse rakker.
Hoezo heb jij na 10 jaar gelijk gekregen?
Nederlandse moslims in het algemeen zijn niet zo pro-sharia . En willen die niet invoeren in Nederland.. En die er wel voor zijn organiseren zich in kleine clubjes, wel of niet politiek te noemen. En die blijven klein, zonder een zetel op dit moment . Mogelijk over 10 jaar wel een enkele zetel in een gemeenteraad. Maar daar houdt het ook op. Zover nu is te overzien
Jij hebt niks gelijk gekregen.

En dat shariatypes de Nederlandse democratie ooit kunnen afschaffen is angsthazerij van islamietenhaters
pi_178372057
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:00 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Bla bla bla open deur die ik ook onderschrijf bla bla bla
Het feit dat je precies stopt met citeren voor deze zin:
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:37 schreef Mr.Major het volgende: Natuurlijk is dit een hyperbool van de realiteit en dat wisten mijn docent en ik ook wel tijdens onze discussies. Toch zijn de paralellen zichtbaar.
Geeft aan dat je zelf ook doorhebt dat dit argument op mijn schrijven niet van toepassing is. Scheelt mij weer de onderbouwing.

Jammer joh.

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 19:37 schreef Mr.Major het volgende:

Hoe zit het met de integratie nu er in de politiek partijen actief zijn die zich sterk maken voor het behouden van de Islamitische cultuur?
Deze vraag is natuurlijk veel te ongemakkelijk.

Het antwoord is echter simpel: men kan kiezen: integreer ik via rechts dwangbeleid, links deugbeleid, of integreer ik niet. Deze keuze voor hen die het betreft is vanzelfsprekend.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 07-04-2018 20:16:15 ]
pi_178372567
Major,

Iemands quote vervalsen is vals spelen of trollerig.
Vooral dat blabla..... is met gestrekt been iemand onderuit willen halen.

Wellicht heb ik je niet goed begrepen. Dat is dan mijn fout.
Maar jouw fout is dat jouw reactie nog steeds niet zo duidelijk maakt, wat je linkse leraar van 10 jaar geleden dan fout dacht en jij wel goed.
Was is het jouw mening toen dat men niet hoefde te vrezen voor een afschaffing van de Nederlandse democratie door islamisten ? Nog niet eens een sterke organisatie over 10 jaar, dus nu ?
Prima mening.
Maar je linkse ouwe leraar die zei van wel ?
pi_178372856
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:25 schreef Bluesdude het volgende:
Major,

Iemands quote vervalsen is vals spelen of trollerig.
Vooral dat blabla..... is met gestrekt been iemand onderuit willen halen.

Wellicht heb ik je niet goed begrepen. Dat is dan mijn fout.
Maar jouw fout is dat jouw reactie nog steeds niet zo duidelijk maakt, wat je linkse leraar van 10 jaar geleden dan fout dacht en jij wel goed.
Wat is het jouw mening toen dat men niet hoefde te vrezen voor een afschaffing van de Nederlands democratie door islamisten ? Nog niet eens een sterke organisatie over 10 jaar, dus nu ?
Prima mening.
Maar je linkse ouwe leraar die zei van wel ?
Dat was ook de bedoeling, ervan uitgaande dat je het bewust deed. Ik hoopte op een verbale blessure. Bij een kleine miscommunicatie trek ik mijn been weer in. Het was slechts bedoeld als tactisch spel in een discussie.

Het was een discussie in feite over een paralelle samenleving. Niet of het ooit zover zou komen, maar wat we dan zouden doen. De discussie ontstond na aanleiding van een discussie over hoe we zouden moeten integreren. Opmerkelijk feit is dat een islamitische jongen uit mijn klas op de PVV zou stemmen. Uiteindelijk slechts anekdotisch uiteraard, maar de analyse die volgt is wel nuttig: hoe zit het nu met het beleid waar "links" zo lang voor pleit: ze zijn de beoogde achterban kwijtgeraakt aan conservatieve partijen.

Ik geloof ook niet dat de sharia ooit ingevoerd zal worden, en zelfs als dat zo zou zijn zou ik mijn politieke nederlaag accepteren. Maar wat ik wel zie gebeuren is dat er politieke ontwikkelingen gaande zijn welke negatief uitpakken. Dat werd (en wordt) ontkend door diegenen die nu zetels verliezen, terwijl zij daarvoor gewaarschuwd zijn:

Dat linkse tolerante beleid van multiculti, gaat niet leiden tot integratie. Het zal ertoe leiden dat mensen zich vasthouden aan de eigen cultuur, wat zorgt voor velerlei problemen, sociaal, maatschappelijk en cultureel. Problemen waar ook die mensen het slachtoffer van zijn.

De mensen zelf, ik neem ze niets kwalijk. Ik vind het prachtig dat denk in de politiek is gekomen en dat zij vertegenwoordigd worden. Ik heb het idee dat mijn leraar toen dat nooit voor mogelijk zou hebben gehouden. Hoezo: de PvdA kwam toch voor hen op? Dat zij zich zouden vasthouden aan eigen cultuur en waarden, dat was bangmakerij van rechts.

De moraal: af en toe is het belangrijk terug te blikken op vroeger, om te kijken hoe we toen verwachtten dat problemen zich zouden ontwikkelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 07-04-2018 20:43:38 ]
pi_178373480
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:35 schreef Mr.Major het volgende:
Dat linkse tolerante beleid van multiculti, gaat niet leiden tot integratie.
Die integratie is toch gaande ?
Het intolerante idee dat het niet zo is, is eerder een symptoon van het blokkeren van die integratie. Van mensen die anti-integratie zijn.
Overigens is de gehate club DENK al een voorbeeld van integratie.
Niet een voorbeeld van total assimilation....... onherkenbaar zijn als buitenlander. Helemaal oerhollands lijken.

quote:
De mensen zelf, ik neem ze niets kwalijk. Ik vind het prachtig dat denk in de politiek is gekomen en dat zij vertegenwoordigd worden. Ik heb het idee dat mijn leraar toen dat nooit voor mogelijk zou hebben gehouden. Hoezo: de PvdA kwam toch voor hen op? Dat zij zich zouden vasthouden aan eigen cultuur en waarden, dat was bangmakerij van rechts.
Dus je weet niet zeker dat je leraar een club als DENK voor onmogelijk hield ?
10 jaar geleden leek het ook dat een dergelijke kamerfractie er niet zou komen.
In theorie is alles mogelijk.
10 jaar geleden was het algemeen al duidelijk dat vooral islamieten niet zo happig zijn hun geloof en band met de afkomst te verloochenen.
Je leraar moet dat ook gezien hebben.
Wellicht bedoelde hij dat op langere termijn er toch een assimilatie komt. Wat nu duidelijker zichtbaar is dan 10 jaar geleden. Dat proces van integratie en steeds meer Nederlands worden zal zich doorzetten.
Maar verwacht niet binnen 100 jaar dat men ( de 7e, 8e generatie ) niet meer islamitisch zal zijn. Velen van de volgende generaties idd niet, velen ook weer wel.
Maar islamitisch zijn én Nederlands kan prima samengaan. Zoals Joods én Nederlandszijn samen gaat.

Btw, DENK is geen club die islamitische stellingen voorop stelt. Bij leden speelt betrokkenheid met deze afkomst , dan wel actief geloven wel mee. Bij hun kiezers nog meer.
pi_178374154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die integratie is toch gaande ?
Het intolerante idee dat het niet zo is, is eerder een symptoon van het blokkeren van die integratie. Van mensen die anti-integratie zijn.
Overigens is de gehate club DENK al een voorbeeld van integratie.
Niet een voorbeeld van total assimilation....... onherkenbaar zijn als buitenlander. Helemaal oerhollands lijken.

[..]

Dus je weet niet zeker dat je leraar een club als DENK voor onmogelijk hield ?
10 jaar geleden leek het ook dat een dergelijke kamerfractie er niet zou komen.
In theorie is alles mogelijk.
10 jaar geleden was het algemeen al duidelijk dat vooral islamieten niet zo happig zijn hun geloof en band met de afkomst te verloochenen.
Je leraar moet dat ook gezien hebben.
Wellicht bedoelde hij dat op langere termijn er toch een assimilatie komt. Wat nu duidelijker zichtbaar is dan 10 jaar geleden. Dat proces van integratie en steeds meer Nederlands worden zal zich doorzetten.
Maar verwacht niet binnen 100 jaar dat men ( de 7e, 8e generatie ) niet meer islamitisch zal zijn. Velen van de volgende generaties idd niet, velen ook weer wel.
Maar islamitisch zijn én Nederlands kan prima samengaan. Zoals Joods én Nederlandszijn samen gaat.

Btw, DENK is geen club die islamitische stellingen voorop stelt. Bij leden speelt betrokkenheid met deze afkomst , dan wel actief geloven wel mee. Bij hun kiezers nog meer.
Ach, natuurlijk is er integratie gaande. Alleen de vraag is wat de kwantiteit en kwaliteit daarvan is. Daarnaast is de allochtone populatie geen uniforme massa die allemaal hetzelfde doen. Het gaat hier niet om de mensen die het wel goed doen, maar om de groep die dat minder doet.

Ik vraag me af of Denk zo'n toonbeeld van integratie is. Misschien de fractieleden wel, maar een groot deel van de kiezers is maar wat blij dat ze op een turkse partij stemmen. Bij nieuwsuur was er iemand die zei: ik stem op denk was dat is een turkse partij (parafrasering?). Dat noem ik geen integratie. Een partij Islam in belgie is dat immers ook niet. Haten doe ik ze ook niet overigens. Oerhollands hoeft men van mij ook zeker niet te worden. Ik zeg ook niet dat de Islam en Nederland niet samen kunnen gaan, ik denk dat in een te groot aantal gevallen het niet samen gaat, ondanks dat dat wel kan.

Onmogelijk is een groot woord. Natuurlijk was dat "mogelijk" maar zoals jij zei: dat was toen niet aannemelijk. Toch zagen velen het al aankomen; dat was bangmakerij. Welke onaannemelijke bangmakerij zal in de toekomst toch uitkomen?

Ironisch daarbij is juist dat degenen die dit niet zagen aankomen diegenen zijn die nu zetels verliezen, die nu hun waarden zien verdampen, die nu zeggen dat het nu goed gaat.

Ik denk het wel. Onder het mom voor tolerantie worden intolerante standpunten salonfähig gemaakt, opmerkelijk is dat juist links erin trapt. Het volgende dat gaat gebeuren is dat de linkse partijen worden aangevallen, en dat denk nog meer zetels krijgt; buiten politiek spel gezet wordt en dat de polarisatie nog verder toeneemt. Jij noemt denk integratie; ik dus zeker niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 07-04-2018 21:31:16 ]
pi_178374685
Vraag mij toch altijd af hoe hij dit soort statements gaat uitleggen aan zijn Hongaarse vrouw. Of aan alle joden met een Israëlisch paspoort.
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:41:29 #85
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_178374710
Leuk bedacht maar gaat niet gebeuren
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_178374819
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:40 schreef Rangono het volgende:
Vraag mij toch altijd af hoe hij dit soort statements gaat uitleggen aan zijn Hongaarse vrouw. Of aan alle joden met een Israëlisch paspoort.
Maar schat, jij hebt toch nog steeds trek in een biefstukje 's avonds? Als ik dit niet zeg verliest mijn partij zijn bestaansrecht.

Dus je houdt nog van me?

Natuurlijk.

Ach ik weet ook wel dat ik het niet persoonlijk moet opvatten. Had jij snoetje en pluisje al brokjes gegeven?
pi_178374940
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar schat, jij hebt toch nog steeds trek in een biefstukje 's avonds? Als ik dit niet zeg verliest mijn partij zijn bestaansrecht.

Dus je houdt nog van me?

Natuurlijk.

Ach ik weet ook wel dat ik het niet persoonlijk moet opvatten. Had jij snoetje en pluisje al brokjes gegeven?
Ik denk dat deze scenario aannemelijker is:

Zijn vrouw: 'maar ik heb ook een dubbel paspoort'.
Wilders:'ja, maar schat jij bent Hongaars en christelijk/atheďstisch. Je weet toch dat ik het heb over moslims uit de zandbak?
Zijn vrouw: nat slipje.
Wilders: :7
pi_178375220
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:50 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ik denk dat deze scenario aannemelijker is:

Zijn vrouw: 'maar ik heb ook een dubbel paspoort'.
Wilders:'ja, maar schat jij bent Hongaars en christelijk/atheďstisch. Je weet toch dat ik het heb over moslims uit de zandbak?
Zijn vrouw: nat slipje.
Wilders: :7
Zolang ie de katten maar eten geeft. Het was immers zijn publiciteitsstuntje, en dat hadden ze dan ook zo afgesproken.
pi_178375267
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zolang ie de katten maar eten geeft. Het was immers zijn publiciteitsstuntje, en dat hadden ze dan ook zo afgesproken.
Maar alle gekheid op een stokje: het blijft toch erg bijzonder allemaal.

Die joodse man bij de PVV heeft ook een Israëlisch paspoort volgens mij. En sowieso: lullen over loyaliteit, als je de Israëlisch vlag in je PVV-kamertje hebt hangen. :')
pi_178375351
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:21 schreef Mr.Major het volgende:

Ach, natuurlijk is er integratie gaande. Alleen de vraag is wat de kwantiteit en kwaliteit daarvan is.
Je vergeet nog de vraag hoeverre autochtonen bereid zijn de segregatiemuren af te breken.
Door bepaalde mensen vanwege hun afkomst als een gevaar te beschouwen, zit men die muren te verhogen.
quote:
Ik vraag me af of Denk zo'n toonbeeld van integratie is.
Nee... een toonbeeld is die club niet . Dat schreef ik ook niet. Maar DENK is wel een voorbeeld van integratie.
Overigens is FvD ook geen toonbeeld. En de PVV is helemaal mislukt als toonbeeld.

quote:
Misschien de fractieleden wel, maar een groot deel van de kiezers is maar wat blij dat ze op een turkse partij stemmen. Bij nieuwsuur was er iemand die zei: ik stem op denk was dat is een turkse partij (parafrasering?). Dat noem ik geen integratie.
Zei die kiezer dat in het Nederlands? Dan is dat een voorbeeld van integratie. Er zijn ook veel kiezers die denken dat het Nederlandse verdedigd moeten worden en die stemmen dan op PVV of FvD. Vóór het Nederlandse belang. Een Turk kan kiezen voor een partij vanwege zijn Turkse groep. Democratie is ook bedoeld dat diverse bevolkingsgroepen zich kunnen laten gelden. Ook een daad van integratie van die Turkse kiezer.

quote:
Onmogelijk is een groot woord. Natuurlijk was dat "mogelijk" maar zoals jij zei: dat was toen niet aannemelijk. Toch zagen velen het al aankomen; dat was bangmakerij. Welke onaannemelijke bangmakerij zal in de toekomst toch uitkomen?
10 jaar geleden wees niets op een spoedige komst van een partij als DENK.
Ook een uitgesproken orthodoxe islamitische partij op het Binnenhof viel niet te verwachten. Niet in de opiniepeilingen, niet in de analyses.
Nu dit laatste nog steeds niet . Het is bangmakerij als men beweert
a Zo'n partij zal er zeker komen en veel zetels in de Tweede Kamer krijgen
b En men zal zo sterk zijn dat men allerlei foute wetten door kan drukken.

quote:
Ironisch daarbij is juist dat degenen die dit niet zagen aankomen diegenen zijn die nu zetels verliezen, die nu hun waarden zien verdampen, die nu zeggen dat het nu goed gaat.
Linkse partijen zagen de komst van DENK niet aankomen ? Rechtse partijen ook niet.
En linkse waarden verdampen door rechtse politiek beleid en verrechtsing en verruwing van de samenleving.
quote:
Ik denk het wel. Onder het mom voor tolerantie worden intolerante standpunten salonfähig gemaakt,
Dit is een bangmakertje... welke intolerante standpunten, door wie en met welk argument van tolerantie?

quote:
Het volgende dat gaat gebeuren is dat de linkse partijen worden aangevallen, en dat denk nog meer zetels krijgt; buiten politiek spel gezet wordt en dat de polarisatie nog verder toeneemt. Jij noemt denk integratie; ik dus zeker niet.
Ik volg je niet.... zeg je nu dat DENK zetels van linkse partijen snoept? Dat kan er nooit veel zijn. 3 op dit moment
Of bedoel je ook dat de boze bange burger op DENK reageert door rechts te gaan stemmen?
pi_178375707
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:51 schreef Dven het volgende:
We weten allemaal toch dat het hem enkel gaat om een bepaalde groep mensen die geen afstand kunnen doen van hun tweede nationaliteit buitenspel te zetten?
Dat is maar de vraag. Indien ze van een bepaalde nationaliteit geen afstand zouden kunnen doen op grond van buitenlandse wetgeving, zou je als alternatief een bepaalde rechtshandeling verplicht kunnen stellen, die onomstootbaar enige band met derde landen verbreekt en symbool staat voor trouw aan Nederland.

Meeste mensen met een dubbele nationaliteit hebben die vanuit vrije wil en onderhouden banden met andere landen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178375781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Indien ze van een bepaalde nationaliteit geen afstand zouden kunnen doen op grond van buitenlandse wetgeving, zou je als alternatief een bepaalde rechtshandeling verplicht kunnen stellen, die onomstootbaar enige band met derde landen verbreekt en symbool staat voor trouw aan Nederland.

Meeste mensen met een dubbele nationaliteit hebben die vanuit vrije wil en onderhouden banden met andere landen.
Ja dat kan dus niet hč :')

Wat Nederland nu als oplossing heeft bedacht, is dat een tweede nationaliteit niet meer geregistreerd wordt zodat die hopelijk uit zicht raakt - ook uit het zicht van het land van die tweede nationaliteit, en dan vooral als het om de in Nederland geboren kinderen gaat.

Daarmee is het hele plan van Wilders trouwens, naast verwerpelijk, ook niet meer uitvoerbaar. :')
pi_178375803
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja dat kan dus niet hč :')
hoezo niet?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178375892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:25 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

hoezo niet?
Omdat dat net zoiets is als zeggen "Ik wil geen spaghetti eten, maar langwerpige, dunne, niet-holle macaroni's"
pi_178375957
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat dat net zoiets is als zeggen "Ik wil geen spaghetti eten, maar langwerpige, dunne, niet-holle macaroni's"
Zou je het ook minder abstract kunnen verwoorden? Het is duidelijk dat er enkele praktische problemen zijn bij het formeren van een dergelijke rechtshandeling, maar dat een dergelijke rechtshandeling onmogelijk zou zijn lijkt mij ietswat voorbarig.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178376030
Wilders is helemaal zwaar gefrustreerd door de afgang in de laatste gemeenteraadsverkiezingen...

in rotterdam moesten ze zelfs 1 zetel na de uitslag geven aan denk _O- _O-

in den haag van 7 naar 2

in rotterdam zelfs 1 fukking zetel _O- _O- _O-

en dan is geertje natuurlijk zwaar gefrustreerd en mogen allochtonen niet meer na de stembus van hem want de allochtonen stemmen natuurlijk niet massaal op de nazi partij van wilders.....

wat een tering frustie is wilders ....en dan zoiets iets debiels verzinnen om weer aandacht te krijgen want deze wetten komen natuurlijk nooit door in de eerste en tweede kamer :9~
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178376118
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Zou je het ook minder abstract kunnen verwoorden? Het is duidelijk dat er enkele praktische problemen zijn bij het formeren van een dergelijke rechtshandeling, maar dat een dergelijke rechtshandeling onmogelijk zou zijn lijkt mij ietswat voorbarig.
Omdat Nederland niet bevoegd is. Net zoals Marokko ook geen "rechtshandeling" kan doen waarmee jij "onomstootbaar" geen band met Nederland meer zou hebben. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2018 22:37:11 ]
pi_178376209
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Omdat Nederland niet bevoegd is.
Nederland is niet bevoegd om de nationaliteit intetrekken. Nederland kan wel mensen er toe aanzetten rechtshandelingen te plegen die het praktisch onmogelijk maken actieve banden te onderhouden met bepaalde landen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178376273
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_178376321
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:05 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je vergeet nog de vraag hoeverre autochtonen bereid zijn de segregatiemuren af te breken.
Door bepaalde mensen vanwege hun afkomst als een gevaar te beschouwen, zit men die muren te verhogen.
De schuld bij een ander leggen is dat. Ook weer zoiets. Nu ligt het opeens aan de autochtonen dat wij niet tolerant genoeg zijn. Zo zuur eet je ze zelden.

quote:
Nee... een toonbeeld is die club niet . Dat schreef ik ook niet. Maar DENK is wel een voorbeeld van integratie.

Zei die kiezer dat in het Nederlands? Dan is dat een voorbeeld van integratie. Er zijn ook veel kiezers die denken dat het Nederlandse verdedigd moeten worden en die stemmen dan op PVV of FvD. Vóór het Nederlandse belang. Een Turk kan kiezen voor een partij vanwege zijn Turkse groep. Democratie is ook bedoeld dat diverse bevolkingsgroepen zich kunnen laten gelden. Ook een daad van integratie van die Turkse kiezer.
Dat was dan ook een hyperbool. Ik bestrijdt echter dat het een voorbeeld van integratie is.
Ik vind het ook wel erg ver gaan wat jij zegt. Volgens jou is het allemaal integratie. Men hoeft alleen de taal te leren (ergens anders wordt weer bepleit dat een taaleis te streng is dus wat blijft er nog over?)

Het is totale vrijblijvendheid. Het is geen integratie, het is niks. Jij noemt het dan integratie en dus is het integratie. Je verwatert de term tot het maximum en zegt dan dat het plaatsvindt.
https://mobile.twitter.co(...)465886281728/video/1

Dat gaat natuurlijk fout; een standpunt als deze is funest voor het functioneren van een land als relatief eensgezinde eenheid. Het is bovendien van een extreemheid die zijn weerga niet kent.

Waarom stem jij eigenlijk niet op denk? Of doe je dat wel?
quote:
10 jaar geleden wees niets op een spoedige komst van een partij als DENK.
Ook een uitgesproken orthodoxe islamitische partij op het Binnenhof viel niet te verwachten. Niet in de opiniepeilingen, niet in de analyses.
Misschien dat je toen ook al in denial was, maar dit zagen vele mensen gewoon aankomen. Logisch ook, als je multiculti toelaat, krijg je vanzelf ook die andere culti's in de politiek. Dat dat niet te voorspellen zou zijn geweest, is pure kolder. Het werd ook voorspelt en is ook altijd een vanzelfsprekende uitkomst geweest. Niemand die ervan opkeek, behalve diegenen die zeiden dat men vanzelf zou integreren. (Dat integreren wordt nu al verdund tot homeopathische proporties om het standpunt nog te kunnen uitdragen). Keer op keer werd er gezegd: dit gaat er gebeuren.

Nee hoor dat is bangmakerij. Bangmakerij wordt dus realiteit.

quote:
Nu dit laatste nog steeds niet . Het is bangmakerij als men beweert
a Zo'n partij zal er zeker komen en veel zetels in de Tweede Kamer krijgen
b En men zal zo sterk zijn dat men allerlei foute wetten door kan drukken.
Zegt diegene die het nooit aan zou hebben kunnen zien komen dat een partij als denk zou opkomen. Dank je de koekoek, als jij denkt dat het niet gebeurt zal het hoogstwaarschijnlijk wel gebeuren. Zo gek is het allemaal niet hoor, overigens, dat een partij invloed heeft als het in de 2e kamer zit.

Wat is er overigens zo erg of extreem of verkeerd aan Denk dat zij niet meer zetels gaan halen dan ze nu hebben dan? Als dat zo "ondenkbaar" is?


quote:
Linkse partijen zagen de komst van DENK niet aankomen ? Rechtse partijen ook niet.
En linkse waarden verdampen door rechtse politiek beleid en verrechtsing en verruwing van de samenleving.
Nee. Jawel. Neuh.

quote:
Dit is een bangmakertje... welke intolerante standpunten, door wie en met welk argument van tolerantie?

Word eens wakker.

quote:
Ik volg je niet.... zeg je nu dat DENK zetels van linkse partijen snoept? Dat kan er nooit veel zijn. 3 op dit moment
Of bedoel je ook dat de bange boze (sic.) [linkse kiezer] op DENK reageert door rechts te gaan stemmen?
Ik denk dat het er wel meer worden ja.
Ook wel misschien.
pi_178376391
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De schuld bij een ander leggen is dat. Ook weer zoiets. Nu ligt het opeens aan de autochtonen dat wij niet tolerant genoeg zijn. Zo zuur eet je ze zelden.

[..]

Dat was dan ook een hyperbool. Ik bestrijdt echter dat het een voorbeeld van integratie is.
Ik vind het ook wel erg ver gaan wat jij zegt. Volgens jou is het allemaal integratie. Men hoeft alleen de taal te leren (ergens anders wordt weer bepleit dat een taaleis te streng is dus wat blijft er nog over?)

Het is totale vrijblijvendheid. Het is geen integratie, het is niks. Jij noemt het dan integratie en dus is het integratie. Je verwatert de term tot het maximum en zegt dan dat het plaatsvindt.
https://mobile.twitter.co(...)465886281728/video/1

Dat gaat natuurlijk fout; een standpunt als deze is funest voor het functioneren van een land als relatief eensgezinde eenheid. Het is bovendien van een extreemheid die zijn weerga niet kent. Waarom stem jij eigenlijk niet op denk? Of doe je dat wel?

[..]

Misschien dat je toen ook al in denial was, maar dit zagen vele mensen gewoon aankomen. Logisch ook, als je multiculti toelaat, krijg je vanzelf ook die andere culti's in de politiek. Dat dat niet te voorspellen zou zijn geweest, is pure kolder. Het werd ook voorspelt en is ook altijd een vanzelfsprekende uitkomst geweest. Niemand die ervan opkeek, behalve diegenen die zeiden dat men vanzelf zou integreren. (Dat integreren wordt nu al verdund tot homeopathische proporties om het standpunt nog te kunnen uitdragen). Keer op keer werd er gezegd: dit gaat er gebeuren.

Nee hoor dat is bangmakerij. Bangmakerij wordt dus realiteit.

[..]

Zegt diegene die het nooit aan zou hebben kunnen zien komen dat een partij als denk zou opkomen. Dank je de koekoek, als jij denkt dat het niet gebeurd zal het hoogstwaarschijnlijk wel gebeuren.

Wat is er overigens zo erg of extreem of verkeerd aan Denk dat zij niet meer zetels gaan halen dan ze nu hebben dan? Als dat zo "ondenkbaar" is?

[..]

Nee. Jawel. Neuh.

[..]

Word eens wakker.

[..]

Ik denk dat het er wel meer worden ja.
Ook wel misschien.
iemand die het woord integratie hier 100 keer gaat tiepen

dat is zo jaren 80

volgens mij is je plaat blijven hangen al 30 jaar ofzo
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')