abonnement Unibet Coolblue
pi_178353630
lk krijg veel tegenstrijdige argumenten op dit gebied. Veel familie, vrienden, studenten etc. raden mij aan om pas in het tweede studiejaar eventueel bij een vereniging te gaan. Dit omdat je in het eerste jaar nog niet weet of je daadwerkelijk door wilt gaan met de studie en je moet kijken of het allemaal wel haalbaar is. Daarnaast zeggen ze dat je veel tijd kwijt bent aan activiteiten van de vereniging, bijv. een verplichte borrel of een keer uiteten. In principe komt het erop neer dat de vereniging op 1 zou komen te staan, en de studie op 2.

Anderen zeggen juist dat het prima te combineren is en je genoeg tijd hebt naast de vereniging voor andere dingen. Hierdoor ontstaan bij mij twijfels of ik het eerste jaar al lid moet worden. Ik ga sowieso al op kamers.

Nu ben ik zelf van plan om sowieso een bijbaantje te gaan nemen voor rond de 9 uur per week. Ik moet immers ook mijn huur betalen en ik ben niet van plan om een torenhoge studieschuld op te bouwen. Naast mijn studie wil ik natuurlijk ook extracurriculaire activiteiten doen, en ik vraag mij af of hier tijd voor is naast een vereniging.

Zijn hier eerstejaars studenten die bij een vereniging zitten en zo ja, hoe ervaren jullie dit? Of juist mensen die er spijt van hebben dat ze gelijk lid zijn geworden? Ik moet hierbij wel zeggen dat de vereniging die ik op het oog heb niet corporaal is, maar wel enkele wekelijkse verplichtingen kent.

Ik hoor graag van u.
pi_178354067
Sowieso is het niet meer hip om bij een studentenvereniging te gaan na alle schandalen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178354204
Waarom zou je überhaupt bij een studentenvereniging willen? :')
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:22:51 #4
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178356286
Niet luisteren naar mensen die bij voorbaat al zeggen dat je niet bij een vereniging moet

Gewoon proberen
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_178357073
Heb je overwogen om in eerste instantie bij een studievereniging te gaan? Dit is namelijk vaak de eerste stap die eerstejaarsstudenten zetten.
pi_178358195
Als je lid wil worden zou ik dat in je eerste jaar doen. Zeker als het een vereniging is waar ze wel wat regeltjes hebben wordt er voor zover ik weet toch wat raar aangekeken tegen tweedejaars die instromen. En het is volgens mij (zit zelf niet bij een studentenvereniging) echt wel te combineren. Ligt wel een beetje aan hoe intens de studie is die je gaat doen.

Als je veel extracurriculaire dingen wil doen zal je wel concessies moeten doen op het gebied van werken (meer lenen dus), maar dat is een afweging die je gedurende je studie gewoon aan kan passen.
pi_178358313
ewa bradda bredebroer,

alles goed dan?

examen 16-17 gr gr
pi_178360119
Ja ben er in het eerste jaar bij gegaan. Maar het hangt enorm van de vereniging af. Wil je bij het corps dan zou ik het niet doen (kost veel tijd en geld). Wil je net als ik bij een vereniging met weinig verplichtingen, dan kan het prima.
pi_178360125
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 23:57 schreef Baretta00 het volgende:
Als je lid wil worden zou ik dat in je eerste jaar doen. Zeker als het een vereniging is waar ze wel wat regeltjes hebben wordt er voor zover ik weet toch wat raar aangekeken tegen tweedejaars die instromen. En het is volgens mij (zit zelf niet bij een studentenvereniging) echt wel te combineren. Ligt wel een beetje aan hoe intens de studie is die je gaat doen.

Als je veel extracurriculaire dingen wil doen zal je wel concessies moeten doen op het gebied van werken (meer lenen dus), maar dat is een afweging die je gedurende je studie gewoon aan kan passen.
Valt erg mee, ook bij het corps kun je best als tweedejaars beginnen. Ze zullen het in elk geval begrijpen. Maar het kost wel veel tijd, dat kan ten koste van je studie gaan.
pi_178360131
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:37 schreef madam-april het volgende:
Waarom zou je überhaupt bij een studentenvereniging willen? :')
Met name voor je sociale contacten, best handig als je mensen in je nieuwe stad leert kennen. En voor de gezellige avonden met je dispuut/jaarclub.
pi_178376679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:37 schreef madam-april het volgende:
Waarom zou je überhaupt bij een studentenvereniging willen? :')
Netwerk, CV, sociale contacten, stad leren kennen etc.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 23:02 schreef sigtop het volgende:
Heb je overwogen om in eerste instantie bij een studievereniging te gaan? Dit is namelijk vaak de eerste stap die eerstejaarsstudenten zetten.
Ja, dat sowieso. Vooral voor kantoorbezoeken, schoolboeken of tentamentrainingen kan 't goed van pas komen.
pi_178376703
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 00:04 schreef Longcat. het volgende:
ewa bradda bredebroer,

alles goed dan?

examen 16-17 gr gr
Ja man sws, oude tijden.

ben weer aanwezig dit jaar 17-18.
pi_178376755
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 08:36 schreef DoubleDip het volgende:
Ja ben er in het eerste jaar bij gegaan. Maar het hangt enorm van de vereniging af. Wil je bij het corps dan zou ik het niet doen (kost veel tijd en geld). Wil je net als ik bij een vereniging met weinig verplichtingen, dan kan het prima.
Ja dat is te begrijpen. De vereniging die ik op het oog heb is niet het corps maar ook geen totale vrijheid. Ze hebben een wekelijkse verplichte bijeenkomst en voor de rest is het vrijwillig. Alleen de introductieperiode blijkt heftig te zijn.
  zondag 8 april 2018 @ 00:41:59 #14
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178378423
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 23:02 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja dat is te begrijpen. De vereniging die ik op het oog heb is niet het corps maar ook geen totale vrijheid. Ze hebben een wekelijkse verplichte bijeenkomst en voor de rest is het vrijwillig. Alleen de introductieperiode blijkt heftig te zijn.
Welke vereniging is het?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 8 april 2018 @ 00:48:03 #15
39237 crew  H_T
2733
pi_178378512
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 08:36 schreef DoubleDip het volgende:
Ja ben er in het eerste jaar bij gegaan. Maar het hangt enorm van de vereniging af. Wil je bij het corps dan zou ik het niet doen (kost veel tijd en geld). Wil je net als ik bij een vereniging met weinig verplichtingen, dan kan het prima.
Dit. Ik heb jaren bij een studentenvereniging gezeten met een jaarcontributie van een of twee tientjes, en verder geen verplichtingen (tenzij je zelf een functie wilde gaan vervullen). Dan kan het prima. Bij clubs met elke week twee of drie verplichte avonden, jaarclubs, disputen en zo kan het allemaal wat zwaarder worden.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_178381198
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 00:41 schreef richolio het volgende:

[..]

Welke vereniging is het?
L.V.V.S Augustinus
pi_178385439
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 10:06 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

L.V.V.S Augustinus
Daar heb je wel iets meer verplichtingen. Het is niet het corps maar ik heb huisgenoten gehad die er bij zitten en het kan zeker in het begin veel tijd kosten ivm vorming cordial enzo.
pi_178385568
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:59 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Netwerk, CV, sociale contacten, stad leren kennen etc.

[..]

Ja, dat sowieso. Vooral voor kantoorbezoeken, schoolboeken of tentamentrainingen kan 't goed van pas komen.
Dit. Ik zelf zit bij een studievereniging als eerste jaars! Hierbij heb je ook borrels, tripjes en etentjes (niet verplicht en vaak low budget want opleiding financiert) daarnaast worden er veel lezingen, bedrijfsbezoeken enz in dat gebied aangeboden, of naja in iedergeval bij mijn studie is dat zo wat dus ook voordelig is voor kennisverbreding! Je bent er niet veel tijd aan kwijt tenzij je in het bestuur gaat! Daarnaast kom je vaak ook in aanraking met andere studieverenigingen met dezelfde studie in het land!

Van een studentenvereniging weet ik vrij weinig!
-
pi_178385631
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 10:06 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

L.V.V.S Augustinus
Mijn broer zat zelf bij VSL Catena in Leiden dat scheen ook een gezellige vereniging te zijn maar voor de rest weet ik weinig
-
pi_178388840
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 13:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Daar heb je wel iets meer verplichtingen. Het is niet het corps maar ik heb huisgenoten gehad die er bij zitten en het kan zeker in het begin veel tijd kosten ivm vorming cordial enzo.
Zeker het begin indd, maar daarna valt het wel mee toch?
pi_178389465
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 16:32 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Zeker het begin indd, maar daarna valt het wel mee toch?
Daarna is het te doen volgens mij, alleen reken erop dat het eerste halfjaar vrij druk is.
pi_178389478
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 14:04 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Mijn broer zat zelf bij VSL Catena in Leiden dat scheen ook een gezellige vereniging te zijn maar voor de rest weet ik weinig
Catena heeft geen echte verplichtingen, behalve het betalen van je contributie. Niet heel erg vergelijkbaar dus.
pi_178392176
Kijk het tijdens je intro even aan. In principe is het wel te combineren maar als je ook nog een bijbaantje enzo hebt wordt het wel taai. Zeker je eerste jaar bij de vereniging is belangrijk om je te profileren dus als je dan ook nog met je BSA zit is het zwaar. Helemaal niet raar om in je tweede jaar pas lid te worden..
Play hard, go pro.
pi_178409562
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 18:42 schreef Aethereal het volgende:
Kijk het tijdens je intro even aan. In principe is het wel te combineren maar als je ook nog een bijbaantje enzo hebt wordt het wel taai. Zeker je eerste jaar bij de vereniging is belangrijk om je te profileren dus als je dan ook nog met je BSA zit is het zwaar. Helemaal niet raar om in je tweede jaar pas lid te worden..
Bijbaantje is toch eerder regel dan uitzondering?
pi_178409585
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 16:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Daarna is het te doen volgens mij, alleen reken erop dat het eerste halfjaar vrij druk is.
Wellicht het eerste halfjaar wat minder werken dan. Ik zit ook nog met sport en wil absoluut niet inleveren aan studietijd. Wordt er bijv. moeilijk gedaan wanneer jij een dag wilt blokken voor je tentamen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')