abonnement Unibet Coolblue
pi_178350682
Het valt mij op dat veel mensen altijd maar meer willen en op kleine dingen neer kijken, niks mis mee maar ik ben totaal niet zo.
Grote, dure dingen vind ik ook mooi en zou ik ook wel willen hebben maar de drang er naar heb ik niet.

Ik woon in een kleine kamer, koop goedkoop eten en spullen, naast school, m'n bijbaan en af en toe naar de kroeg doe ik niet zo veel. Veel geld heb ik ook niet maar als ik dat wel had zou ik het zo ook wel prima vinden.
Vroeger was dat niet zo, ik wilde altijd nieuwe en dure dingen hebben en doen. Ik heb het gevoel dat ik dat soort dingen nu een stuk meer kan waarderen nu ik niet zo vaak meer wat koop of doe en me gelukkiger voel met wat ik heb in plaats van altijd alles maar beter te willen.

Zijn er hier meer mensen die zich zo voelen? Het valt me de laatste tijd op dat ik een van de weinige ben in mijn omgeving die er zo over denkt.
It's not too late to change your hikikomori ways!
  vrijdag 6 april 2018 @ 17:55:20 #2
370352 I
Eye for an I
pi_178350803
Welkom in de wereld van het materialisme.
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 17:57:26 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178350846
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:48 schreef LookAtMe het volgende:
Het valt mij op dat veel mensen altijd maar meer willen en op kleine dingen neer kijken, niks mis mee maar ik ben totaal niet zo.
Grote, dure dingen vind ik ook mooi en zou ik ook wel willen hebben maar de drang er naar heb ik niet.

Ik woon in een kleine kamer, koop goedkoop eten en spullen, naast school, m'n bijbaan en af en toe naar de kroeg doe ik niet zo veel. Veel geld heb ik ook niet maar als ik dat wel had zou ik het zo ook wel prima vinden.
Vroeger was dat niet zo, ik wilde altijd nieuwe en dure dingen hebben en doen. Ik heb het gevoel dat ik dat soort dingen nu een stuk meer kan waarderen nu ik niet zo vaak meer wat koop of doe en me gelukkiger voel met wat ik heb in plaats van altijd alles maar beter te willen.

Zijn er hier meer mensen die zich zo voelen? Het valt me de laatste tijd op dat ik een van de weinige ben in mijn omgeving die er zo over denkt.
Hier is toch helemaal niets mis mee? Nou ja, goedkoop eten is meestal niet zo heel gezond, dus wellicht dat dat een beetje beter zou kunnen, maar it's all good toch? ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178350884
Het is geen toeval dat in onze cultuur geen tegenovergesteld woord is voor veeleisendheid. :{
pi_178350944
Ik kan op zich met redelijk weinig. Tenminste. Ik ben niet heel uitgeverig.

Waarschijnlijk volgens jouw standaard dan toch nogbsteeds wel veel. Maar heb ook twee kinderen die ergens moeten slapen.
Whatever...
pi_178350949
Ik ben blij met wat ik heb, hoef niet nieuwste mobiel, hoef niet de grootste televisie, hoef niet de snelste laptop, niet de zwaarste motor en niet het het grootste huis.
Ik vind het trouwens net zo leuk bij de inbrengwinkel, ben blij met wat ik heb en dat is genoeg.
pi_178351065
Heb een huis van 210m2 en wil meer
pi_178351095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik ben blij met wat ik heb, hoef niet nieuwste mobiel, hoef niet de grootste televisie, hoef niet de snelste laptop, niet de zwaarste motor en niet het het grootste huis.
Ik vind het trouwens net zo leuk bij de inbrengwinkel, ben blij met wat ik heb en dat is genoeg.
dat is goed samengevat :Y
Juin uit Eigen Tuin!
pi_178351173
Herkenbaar, ik geef niet zoveel om materialistische dingen. Auto, heel belangrijk maar welk model hoe snel die is maakt me eigenlijk niks uit. Zolang die zuinig rijdt, en cruise control heeft. Ben op zoek naar een uhis, maar wil eigenlijk niet groter dan 60m2 met wat grond. Niet te vinden, alle huizen zijn veel te groot. Wat moet ik met die ruimte?
Helaas leven we in een economie/maatschappij waarin meeste mensen onbewust denken dat meer, groter, duurder gelukkiger maakt. En zodra je dat hebt er achter komt dat dat het eigenlijk ook niet is dus weer iets groter/duurder moet hebben. Gelukkig zijn er genoeg mensen die zich wel beseffen dat het belangrijk is dat je geen schulden hebt, een veilig, warm en droog huis hebt, en genoeg eten/kleding hebt, genoeg is om echt gelukkig te zijn.
pi_178351179
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:06 schreef hoechst het volgende:
Heb een huis van 210m2 en wil meer
Wat moet met je met die extra ruimte? opvullen met nog meer troep?
pi_178351259
Ach en qua vriend, belangrijkste is dat hij zichzelf kan redden, die hoeft niet de duurste auto te hebben of grootste huis. Gewoon gezellig zijn vind ik belangrijker.
pi_178351297
Ik niet, meer, veel en groter!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 18:31:20 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178351670
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:17 schreef halfway het volgende:
Ik niet, meer, veel en groter!
Er is ook niks mis mee dat je dat wil, maar dat betekent niet dat hoe hij het ziet fout is natuurlijk :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178351698
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:17 schreef halfway het volgende:
Ik niet, meer, veel en groter!
net zoals je moeder ;(
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 18:34:47 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178351765
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:32 schreef Handleiding het volgende:

[..]

net zoals je moeder ;(
:D _!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178351818
Ik vind het super sympathiek van je! Als je een keer uit de ban springt is het echt genieten en groots!

Trouwens, dit herken ik heel erg :) Soms zijn kleine dingen (de paardenbloem die tussen de stoep en mijn drempel groeit) zo mooi van zichzelf, waarom moet het dan groots
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_178351992
Ja ik herken dit wel. Ook had ik vroeger wel enige drang naar duurder en meer. Maar gelukkig is dat totaal verdwenen, heb zelfs een lichte afkeer tegen materialisme.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178352738
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:11 schreef Struyaard het volgende:

[..]

Wat moet met je met die extra ruimte? opvullen met nog meer troep?
Beter teveel dan te weinig.
En ik hoorde van iemand dat je het beter maar in 1x goed moet doen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 19:23:07 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178352886
Ik ben een gadget freak maar verder zal het me inderdaad best een beetje jeuken allemaal.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  PR/Manusje van alles vrijdag 6 april 2018 @ 19:23:54 #20
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178352908
Nope, ik ben blij dat ik geld heb om dure dingen te kopen wanneer ik wil. Of om verre reizen te maken. Prima dat jij jezelf gelukkig kunt maken met het idee dat dit ook wel voldoende voor je is. Ik zou er niet gelukkig mee zijn.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178356688
Heb niks met grote huizen, dure auto's, vakanties, uitgaan. Hobby's kosten weinig. Wil geen kinderen.

En toch kies ik qua carrière tot nu toe voor het geld. Kansloos. :')
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178356731
spullen, wat moet je er mee.
Met geld kan je nog vrijheid kopen.
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:49:56 #23
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178356801
ik ben precies hetzelfde. ik ben ook snel tevreden met weinig.
Maar niet heus.....Daaaag.
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 6 april 2018 @ 22:54:10 #24
357044 Budapestenaar
pi_178356882
Herkenbaar. Ik geef totaal niet om gadgets, dure kleren, een dikke auto of een luxe huis. Geef veel liever geld uit aan een leuk tripje.
pi_178357155
Om eerlijk te zijn ken ik niemand in mijn omgeving die zo materialistisch is.

Duurzaamheid vind ik trouwens wel belangrijk en over het algemeen betaal je daar ook iets meer voor. Dus ja, ik betaal veel voor bijvoorbeeld een laptop, maar daar doe ik ook gerust 10 jaar mee. Het is vooral de weggooi- en alles-moet-zo-goedkoop-mogelijk-cultuur wat mij niet bepaald aanspreekt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_178357296
Mensen die altijd meer willen zijn nooit gelukkig. Herkenbaar epistel TS.
pi_178357492
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zou er niet gelukkig mee zijn.
Maar wordt je echt gelukkig van dure spullen kopen? Bij wat voor spullen voel je nu echt nog geluk dat je die ooit gekocht hebt dan?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 23:28:17 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178357655
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 23:19 schreef ITrade het volgende:

[..]

Maar wordt je echt gelukkig van dure spullen kopen? Bij wat voor spullen voel je nu echt nog geluk dat je die ooit gekocht hebt dan?
Oh die dingen heb ik wel hoor. Maar, mijn leven zou niet minder zijn als ik dat niét gekocht had. Maar ik kan nog steeds heel erg blij worden van sommige dingen die ik gekocht heb :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178357883
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 23:28 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh die dingen heb ik wel hoor. Maar, mijn leven zou niet minder zijn als ik dat niét gekocht had. Maar ik kan nog steeds heel erg blij worden van sommige dingen die ik gekocht heb :)
Zoals wat?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator vrijdag 6 april 2018 @ 23:41:46 #30
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178357953
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 23:38 schreef ITrade het volgende:

[..]

Zoals wat?
Ooit, jaren en jaren geleden bladerde ik door zo'n home styling glossy weet je wel? Ken je vast wel. Ze liggen ook wel vaker bij auto dealers. Nou, als je daar doorheen bladert staat daar vaak reclame in, onder andere van horloges.

ik draaide de pagina om en zag een pagina grote afbeelding van een Breitling Navitimer. Destijds onbereikbaar voor me. Maar inmiddels heb ik dat horloge gekocht, en ik ben er nog steeds heel erg blij mee.

Mijn leven was nét zo goed geweest als ik dat ding niet gekocht had, want het blijft uiteindelijk maar een ding natuurlijk, maar als ik 'm om heb kan ik daar toch nog steeds heel blij van worden.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178357966
Weinig geld en spullen betekent vaak afhankelijk zijn van externe factoren, wat dan weer oncomfortabel kan zijn. Ik wil niet in de bus zitten, tussen het plebs in economy vliegen, dat mijn kids naar een slechte school gaan of niet op voetbal kunnen. Dus nee, ik herken die melancholische drang naar weinig niet.
Jesus saves but death prevails.
pi_178358388
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 23:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ooit, jaren en jaren geleden bladerde ik door zo'n home styling glossy weet je wel? Ken je vast wel. Ze liggen ook wel vaker bij auto dealers. Nou, als je daar doorheen bladert staat daar vaak reclame in, onder andere van horloges.

ik draaide de pagina om en zag een pagina grote afbeelding van een Breitling Navitimer. Destijds onbereikbaar voor me. Maar inmiddels heb ik dat horloge gekocht, en ik ben er nog steeds heel erg blij mee.

Mijn leven was nét zo goed geweest als ik dat ding niet gekocht had, want het blijft uiteindelijk maar een ding natuurlijk, maar als ik 'm om heb kan ik daar toch nog steeds heel blij van worden.
Hier zat ik dus juist net aan te denken. Als kind zou ik dat misschien ook wel gehad hebben, zelf keek ik ook wel eens naar een dure horloge op hun website vroeger. Ik zat daarbij te denken aan dat toen ik klein was je iets wilde hebben en je dan dus een doel had. Je kon er over lezen en het "verlangen" naar zo'n product. Je werkt ervoor en bereikt uiteindelijk het doel.

Dat het geluk van jou niet zozeer in de horloge zelf zit maar juist in het totaal plaatje.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  Moderator zaterdag 7 april 2018 @ 00:13:35 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178358449
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 00:09 schreef ITrade het volgende:

[..]

Hier zat ik dus juist net aan te denken. Als kind zou ik dat misschien ook wel gehad hebben, zelf keek ik ook wel eens naar een dure horloge op hun website vroeger. Ik zat daarbij te denken aan dat toen ik klein was je iets wilde hebben en je dan dus een doel had. Je kon er over lezen en het "verlangen" naar zo'n product. Je werkt ervoor en bereikt uiteindelijk het doel.

Dat het geluk van jou niet zozeer in de horloge zelf zit maar juist in het totaal plaatje.
Dat klopt wel, maar het horloge is toch wat het samenbrengt, dus als ik het horloge zie ben ik toch altijd weer erg blij.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178368063
Wil je deze levenswijsheid op een tegel zetten en er patent op hebben? Dan moet ik je teleurstellen. Koop een willekeurig boekje of tijdschrift over gelukkig kunnen zijn en deze uitspraak staat erin.

Mensen moeten doen wat goed voor ze voelt. De één hecht veel waarde aan de kleine alledaagse dingen, terwijl de ander juist gedreven wordt door grote ambities om ergens heel goed in te zijn of succes in het leven te hebben. Het is beide OK.
pi_178382876
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Ik ben blij met wat ik heb, hoef niet nieuwste mobiel, hoef niet de grootste televisie, hoef niet de snelste laptop, niet de zwaarste motor en niet het het grootste huis.
Ik vind het trouwens net zo leuk bij de inbrengwinkel, ben blij met wat ik heb en dat is genoeg.
^O^

De enige reden waarom ik een paar jaar geleden überhaupt een nieuwe mobiel kocht, was zodat ik whatsapp kon installeren :P

Verder heb ik een voorkeur voor spullen van relatief goede kwaliteit, mede omdat die langer meegaan. Goedkoop is vaak duurkoop.

Wat is een inbrengwinkel? :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:43 schreef ITrade het volgende:
Ja ik herken dit wel. Ook had ik vroeger wel enige drang naar duurder en meer. Maar gelukkig is dat totaal verdwenen, heb zelfs een lichte afkeer tegen materialisme.
Heeft je username daar heel toevallig nog iets mee te maken? :P
pi_178383023
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

^O^

De enige reden waarom ik een paar jaar geleden überhaupt een nieuwe mobiel kocht, was zodat ik whatsapp kon installeren :P

Verder heb ik een voorkeur voor spullen van relatief goede kwaliteit, mede omdat die langer meegaan. Goedkoop is vaak duurkoop.

Wat is een inbrengwinkel? :P

Haha herkenbaar, ik moest een nieuwe mobiel nadat ik een berichtje kreeg dat Whats app niet meer via mijn ouwe afgeragde nokia kon.

De inbrengwinkel is een kringloop winkel. We hebben hier ook een ruilwinkel, kun je bv een te kleine of een te grote trui ruilen voor een goede maat trui, of die eene broek die toch niet zo lekker zat weer ruilen voor een andere broek. Heb er laatst nieuwe schoenen gekregen, was de miskoop van een ander, en ze zei al, jij brengt zo vaak kleding, neem nu eens wat mee.

Laatste nieuwe aankoop was een tv, had allerlei media markt bonnen gekregen en met 2 euro bijbetalen kon ik een tv ophalen, de 'kenners' zeiden al, die is verouderd en je had beter blablabla, nou kan er gewoon op tv kijken en al die poespas heb ik niet nodig. Ik hoef niet zo nodig haarscherp de neusharen van Judge Rinder te zien.
pi_178383204
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heeft je username daar heel toevallig nog iets mee te maken? :P
Nee niet echt, hoezo?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  zondag 8 april 2018 @ 12:27:52 #38
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178383673
Het is meer een afweging. Ik kan goed zonder veel dure dingen, maar daar bespaar ik geld op, zodat ik als het nodig is wel iets duurs kan kopen.

Bijvoorbeeld sokken: je ziet ze nauwelijks dus waarom zou je er een fortuin aan uitgeven? Maar als ik ga hiken, heb ik wel goede sokken nodig om blaren te voorkomen. Dan vind ik het niet erg om 40 euro of zoiets voor een perfect paar te betalen. Dat zijn dan kwaliteitssokken, en geen meuk met een gouden randje. Ik zie geen reden om dagelijks met sokken van 40 euro te lopen.

Verder is het een kwestie van smaak. Veel heel dure dingen vind ik spuuglelijk, vooral omdat ze zijn gemaakt om er duur uit te zien (de kosten van het maken zijn meestal marginaal), ook kleding. Veel mensen kijken daarbij naar het merk. Als je ècht goed spul wilt hebben, ga je naar een goede kleermaker en laat je het op maat maken. De naam van de maker staat hooguit discreet ergens aan de binnenkant, voor de rest zie je geen merk, alleen kwaliteit.

Moraal van het verhaal: ik betaal graag meer als wat ik koop ook echt een meerwaarde heeft voor mij. Als ik de keuze heb tussen duur en goedkoop en het duurdere artikel heeft voor mij geen meerwaarde, dan koop ik dus het goedkopere. Het duurdere zou geldverspilling zijn.
  Leukste jonkie 2022 zondag 8 april 2018 @ 12:58:53 #39
213457 engine
pi_178384248
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 23:42 schreef Shivo het volgende:
Weinig geld en spullen betekent vaak afhankelijk zijn van externe factoren, wat dan weer oncomfortabel kan zijn. Ik wil niet in de bus zitten, tussen het plebs in economy vliegen, dat mijn kids naar een slechte school gaan of niet op voetbal kunnen. Dus nee, ik herken die melancholische drang naar weinig niet.
Precies de reden waarom ik een goed salaris belangrijk ben gaan vinden. Ik vind het gewoon prettig als ik me niet al te veel zorgen over geld hoef te maken. Veel (dure) spullen heb ik nog steeds niet.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_178384415
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:23 schreef jogy het volgende:
Ik ben een gadget freak maar verder zal het me inderdaad best een beetje jeuken allemaal.
Ik hecht aan bepaalde dingen veel waarde (inrichting van mijn huis; mijn muziek; bepaalde kleding) terwijl andere dingen (grootte van huis; auto; bepaalde basiskleding zoals ondergoed/sokken) totaal niet belangrijk zijn voor me en het allemaal wel best is zolang het praktisch is.
pi_178387391
Ik heb weinig inkomen dus ik moet wel tevreden zijn met weinig. Maar ik ben sowieso niet heel materialistisch ingesteld. Ik heb nooit om de nieuwste gadgets of merkkleding gegeven, ook niet toen het financieel wel kon.

Ik hecht meer waarde aan ervaringen en contacten met anderen. Ik besteed mijn geld liever aan het bezoeken van een vriendin die verder weg woont en daar gewoon thuis een kopje thee drinken, bijkletsen en een filmje kijken of spelletje doen.

Of als het mooi weer is lekker een dagje naar de sauna om de hoek waar je op sommige dagen maar een tientje entree betaalt. Dat ik er 2 drankjes drink en gewoon weer thuis eet. Maar wel een heerlijk middagje ontspannen heb. Dat vind ik veel lekkerder dan het nieuwste van het nieuwste kopen en er na 2 weken weer op uit gekeken zijn.

Spullen moeten voor mij functioneel zijn, maar verder hecht ik er weinig waarde aan dat ik geen smart tv heb ofzo.
En bij de Kringloop kun je ook hele leuke kleding kopen die er soms nog als nieuw uitziet. En mijn halve huisraad komt er ook vandaan. Maar als je dat niet weet zou je dat niet zeggen.

Dus ik ben tevreden met weinig en verkies ervaringen en contacten met anderen boven spullen. Ik geloof ook gewoon echt dat dat je veel meer voldoening geeft en gelukkiger maakt. Er zijn maar weinig mensen die op hun sterfbed denken aan wat voor mooi horloge ze 40 jaar geleden toch hadden.

Als ik meer geld zou hebben zou ik het dus eerder meer aan reizen, vakanties, dagjes weg etc besteden dan allemaal nieuwe spullen kopen. Natuurlijk zijn er wel dingen die ik graag vernieuwd zou zien, zoals de topper van mijn boxspring ofzo. Maar dat zou dus iets zijn wat echt nodig en functioneel is. Ik zou niet opeens een nieuwe tv kopen, want deze werkt nog prima.

En in mijn omgeving zie ik die veranderde mindset van meer waarde hechten aan ervaringen dan aan spullen juist meer. Maar dat ligt misschien ook aan de levensfase.

[ Bericht 1% gewijzigd door _Hestia_ op 08-04-2018 15:31:59 ]
pi_178387807
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:11 schreef Struyaard het volgende:

[..]

Wat moet met je met die extra ruimte? opvullen met nog meer troep?
Gaan we nu net doen alsof 210 m2 extreem groot is?
  zondag 8 april 2018 @ 16:08:54 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178388332
Als je tevreden bent met weinig, waarom open je dan dit topic?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178389116
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 16:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je tevreden bent met weinig, waarom open je dan dit topic?
Goede vraag!
  zondag 8 april 2018 @ 16:55:40 #45
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178389404
Alleen maar goed dat je gewoon doet wat goed voelt TS. Ik wou dat ik zo in elkaar zou zitten. Dol op gadgets (of dvd's/camera dingetjes, mooie film statues, etc) en koop toch graag de nieuwste versie van iets met de redenatie van ''ach, kan ik in ieder geval vooruit''. Zo praat ik het goed in ieder geval :D Al haal ik wel puur dingen die ik echt nodig heb, of die mijn man echt nodig heeft. Ik word toch elke keer extra blij als ik iets heb kunnen halen wat al lang op het lijstje stond. Dat gezegd hebbende, ik kan ook gewoon super happy zijn in periodes waarin we even niks halen/niks nodig hebben/whatever. Geld...het maakt niet gelukkig, het voegt alleen nog meer gemak en lichte blijheid toe.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_178389529
Ja hoor. Ik heb geen moeite om goedkoop te leven en wat te bezuinigen als het moet. Alles went. Behoefte aan mooie en dure spullen heb ik ook niet. Waarom ook? Het zijn maar spullen, als je ziek wordt of doodgaat heb je er niks aan.
pi_178389673
Veel spullen heb je inderdaad niets aan, komt nog bij, waar laatje die zut?
pi_178390553
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 17:01 schreef DoubleDip het volgende:
Ja hoor. Ik heb geen moeite om goedkoop te leven en wat te bezuinigen als het moet. Alles went. Behoefte aan mooie en dure spullen heb ik ook niet. Waarom ook? Het zijn maar spullen, als je ziek wordt of doodgaat heb je er niks aan.
Wat een rare redenatie. Ja, als je doodgaat heb je er niets meer aan. Maar misschien is het wel leuk voor die periode tot aan je dood. Ik weet niet wat jij doet, maar ik ben niet aan het wachten op die dood.
pi_178390698
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:48 schreef LookAtMe het volgende:
Het valt mij op dat veel mensen altijd maar meer willen en op kleine dingen neer kijken, niks mis mee maar ik ben totaal niet zo.
Grote, dure dingen vind ik ook mooi en zou ik ook wel willen hebben maar de drang er naar heb ik niet.

Ik woon in een kleine kamer, koop goedkoop eten en spullen, naast school, m'n bijbaan en af en toe naar de kroeg doe ik niet zo veel. Veel geld heb ik ook niet maar als ik dat wel had zou ik het zo ook wel prima vinden.
Vroeger was dat niet zo, ik wilde altijd nieuwe en dure dingen hebben en doen. Ik heb het gevoel dat ik dat soort dingen nu een stuk meer kan waarderen nu ik niet zo vaak meer wat koop of doe en me gelukkiger voel met wat ik heb in plaats van altijd alles maar beter te willen.

Zijn er hier meer mensen die zich zo voelen? Het valt me de laatste tijd op dat ik een van de weinige ben in mijn omgeving die er zo over denkt.
Dat zei ik ook altijd toen ik minder te besteden had. Maar als je maandelijks meer pecuñas op je rekening krijgt bijgeschreven ga je er ook naar leven. Maar goed, wel fijn dat je dat materialistische niet echt nodig hebt voor je gevoel. Word je ook niet gelukkiger van. Ja even...
pi_178390749
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 17:01 schreef DoubleDip het volgende:
Ja hoor. Ik heb geen moeite om goedkoop te leven en wat te bezuinigen als het moet. Alles went. Behoefte aan mooie en dure spullen heb ik ook niet. Waarom ook? Het zijn maar spullen, als je ziek wordt of doodgaat heb je er niks aan.
Dan heb je dus of geen cent te makken, of een spaarrekening waar veel geld op staat, waar je ook niets aan hebt als je dood gaat.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178390838
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 17:40 schreef halfway het volgende:

[..]

Dan heb je dus of geen cent te makken, of een spaarrekening waar veel geld op staat, waar je ook niets aan hebt als je dood gaat.
Ik bedoelde meer dat het niet belangrijk is en dat ik liever oud word en gezond blijf dan mooie spullen heb.
  zondag 8 april 2018 @ 17:45:48 #52
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178390865
Ik heb voor de zomer een hele mooie zonebril gekocht die maar 1 euro koste bij de kringloop. En ik ben er heel erg blij mee. :Y
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178391643
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 17:45 schreef Samuel24 het volgende:
Ik heb voor de zomer een hele mooie zonebril gekocht die maar 1 euro koste bij de kringloop. En ik ben er heel erg blij mee. :Y
Als je iets meer had betaald had je die extra n in ieder geval ook gekregen.
pi_178393863
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:49 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Haha herkenbaar, ik moest een nieuwe mobiel nadat ik een berichtje kreeg dat Whats app niet meer via mijn ouwe afgeragde nokia kon.
Mijn oude mobiel liep compleet vast toen ik dat probeerde. Ben uren bezig geweest wa er weer af te krijgen _O- :P
quote:
De inbrengwinkel is een kringloop winkel. We hebben hier ook een ruilwinkel, kun je bv een te kleine of een te grote trui ruilen voor een goede maat trui, of die eene broek die toch niet zo lekker zat weer ruilen voor een andere broek. Heb er laatst nieuwe schoenen gekregen, was de miskoop van een ander, en ze zei al, jij brengt zo vaak kleding, neem nu eens wat mee.

Laatste nieuwe aankoop was een tv, had allerlei media markt bonnen gekregen en met 2 euro bijbetalen kon ik een tv ophalen, de 'kenners' zeiden al, die is verouderd en je had beter blablabla, nou kan er gewoon op tv kijken en al die poespas heb ik niet nodig. Ik hoef niet zo nodig haarscherp de neusharen van Judge Rinder te zien.
Sowieso kringloopwinkels! ^O^
En vrijmarkten en rommelmarkten :Y

Verouderd? Zolang het maar werkt, dat is wat echt telt ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:59 schreef ITrade het volgende:

[..]

Nee niet echt, hoezo?
Dacht dat je handelt.
pi_178394577
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 20:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mijn oude mobiel liep compleet vast toen ik dat probeerde. Ben uren bezig geweest wa er weer af te krijgen _O- :P

[..]

Sowieso kringloopwinkels! ^O^
En vrijmarkten en rommelmarkten :Y

Verouderd? Zolang het maar werkt, dat is wat echt telt ^O^

Eerder vond ik rommelmarkten heel leuk, naar zo'n hal beetje de rommeltjes kijken van een ander, maar, ja er komt altijd een maar, er loopt altijd een bepaald slag volkje. Waar ze vandaan komen weet niet, zie ze normaal nooit, waar ze hun kleding kopen zou het niet weten, maar verwacht dat dat winkeltje al sinds Napoleon failliet is en het eeuwige dikke mens, al rokend, uitgezakte krullen en de fitness toestellen die ze te koop aanbied.
Op een of andere manier kom ik ook altijd het type opa met de jenever bes neus tegen die iets heeft aan te merken op kleding of tattoo's.

Jaarmarkten en vrijmarkten vind ik veel leuker, daar komt toch wat groter publiek.
pi_178395135
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 20:38 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Eerder vond ik rommelmarkten heel leuk, naar zo'n hal beetje de rommeltjes kijken van een ander, maar, ja er komt altijd een maar, er loopt altijd een bepaald slag volkje. Waar ze vandaan komen weet niet, zie ze normaal nooit, waar ze hun kleding kopen zou het niet weten, maar verwacht dat dat winkeltje al sinds Napoleon failliet is en het eeuwige dikke mens, al rokend, uitgezakte krullen en de fitness toestellen die ze te koop aanbied.
Op een of andere manier kom ik ook altijd het type opa met de jenever bes neus tegen die iets heeft aan te merken op kleding of tattoo's.

Jaarmarkten en vrijmarkten vind ik veel leuker, daar komt toch wat groter publiek.
Maakt me weinig uit, ik kom er voor de spullen (en het uitje) en eventueel de wel-leuke/interessante mensen :P

De rotzooi loop ik snel langsheen en m'n oog voor detail komt hier goed van pas :P
  maandag 9 april 2018 @ 19:52:13 #57
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_178413294
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:48 schreef LookAtMe het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zich zo voelen? Het valt me de laatste tijd op dat ik een van de weinige ben in mijn omgeving die er zo over denkt.
Er is op Tweakers een FO-topic "Financieel Onafhankelijk". Dit zijn mensen die een vrij groot percentage van hun inkomen sparen (bijv. 25-50%) en daardoor binnen een jaar of 15-20 niet meer hoeven te werken. Een aantal verdienen gewoon heel goed, maar er is een kleiner percentage net zoals jij, die zijn gewoon tevreden met weinig.

Met name van die laatste groep is er een subreddit genaamd /r/leanfire. Daar zitten veel lui die een eenvoudig leven met zo min mogelijk bezittingen zoeken, en hun huis hebben ingeruild voor bijv. een klein busje.

Een ontzettend leuk boek vond ik die van Jacob Lund Fisker, die schrijft over dat hij na zijn promoveren al heel gauw stopte met werken, en een uurtje per dag besteedde aan beleggen. De rest van zijn tijd ging in sporten, tuinieren, klussen enzovoort zitten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_178418682
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:48 schreef LookAtMe het volgende:
Het valt mij op dat veel mensen altijd maar meer willen en op kleine dingen neer kijken, niks mis mee maar ik ben totaal niet zo.
Grote, dure dingen vind ik ook mooi en zou ik ook wel willen hebben maar de drang er naar heb ik niet.

Ik woon in een kleine kamer, koop goedkoop eten en spullen, naast school, m'n bijbaan en af en toe naar de kroeg doe ik niet zo veel. Veel geld heb ik ook niet maar als ik dat wel had zou ik het zo ook wel prima vinden.
Vroeger was dat niet zo, ik wilde altijd nieuwe en dure dingen hebben en doen. Ik heb het gevoel dat ik dat soort dingen nu een stuk meer kan waarderen nu ik niet zo vaak meer wat koop of doe en me gelukkiger voel met wat ik heb in plaats van altijd alles maar beter te willen.

Zijn er hier meer mensen die zich zo voelen? Het valt me de laatste tijd op dat ik een van de weinige ben in mijn omgeving die er zo over denkt.
Ik heb dit altijd zo bizar gevonden en vaak over nagedacht hoe dit zit. Ik denk dat ik het eindelijk begrijp maar moet mijn hypothese nog testen. Lang verhaal dus zal ik nu weglaten.

Ik heb dit ook heel sterk en we zijn echt zwaar in de minderheid, maar wees gerust, je zit namelijk in een super gunstige positie met gigantische voordelen en hoe minder mensen zo denken hoe gunstiger.
Het enige dat erg irritant is, is dat mensen je niet begrijpen en denken dat je zielig bent of je zelfs proberen te overtuigen dat je jezelf tekort doet en ongelukkig bent. Helemaal in een groep waar je standaard in de minderheid bent.

Mensen projecteren meestal hun eigen verlangens in anderen: "Ik wordt gelukkig van mijn dure auto dus als jij geen dure auto hebt moet je ongelukkig zijn! Heb je geen behoefte aan een dure auto dan zijn je hersenen kennelijk niet in staat om gelukkig te zijn. Och, arme jij, wat moet je zielig zijn."
Echt een logica van heb ik jou daar....

Ik heb een prima baan en toch heb ik veel liever een goedkope auto. Veel minder stress wat me veel meer geluksgevoel geeft dan dure snufjes. Laatst zat er een diepe sleutelkras over de hele zijkant (ook bij alle buren) en daar werd ik juist blij van. Niet omdat ik het mooi vond maar puur omdat het niet uitmaakt. Het was een bevestiging dat mijn voorkeur voor goedkope troep een hele hoop stress bespaart. Die gedachte maakte me blij. Hetzelfde voor veel van mijn spullen. Dingen gaan stuk en dat maakt op deze manier helemaal niks uit, was toch niet duur. Soms schaf ik weleens wat duurs aan en merk meteen dat ik me daar meer zorgen over maak. Gaat er dan iets verkeerd dan baal ik meteen als een stekker. Dat rustgevoel is me veel meer waard dan het extra geluk dat een iets luxer product geeft over een goedkoop model. Voordeel is dat ik veel geld overhoud en daarom nooit iets niet kan kopen of doen waar ik op dat moment zin in heb. Mensen denken dat ik vreselijk zuinig ben, maar ik heb alles wat ik wil en hoef nooit iets te laten vanwege het geld. Vroeg opstaan vind ik vreselijk en als er voor 100 euro extra een vliegtuig een paar uurtjes later vertrekt kies ik daarvoor. Nooit gezeur over rekeningen of rondjes, geld zat. En kom ik per ongeluk een decenniumpje zonder inkomen te zitten dan hoef ik nog steeds niet te bezuinigen, heel fijn gevoel. Vrije tijd is me meer waard dan geld dus werk ik een dagje minder in week en hou nog steeds heel veel over en mijn salaris is echt niet heel hoog (ietsje boven modaal.
En dat allemaal omdat ik een simpele smartphone ook wel prima vind. Nee, mij hoor je niet klagen over mijn goedkope smaak, jammer dat anderen dat wel doen omdat ze vinden dat je niet gelukkig kan zijn als je onder je stand leeft....
pi_178420181
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:41 schreef Dally het volgende:

[..]

Ik heb dit altijd zo bizar gevonden en vaak over nagedacht hoe dit zit. Ik denk dat ik het eindelijk begrijp maar moet mijn hypothese nog testen. Lang verhaal dus zal ik nu weglaten.

Ik heb dit ook heel sterk en we zijn echt zwaar in de minderheid, maar wees gerust, je zit namelijk in een super gunstige positie met gigantische voordelen en hoe minder mensen zo denken hoe gunstiger.
Het enige dat erg irritant is, is dat mensen je niet begrijpen en denken dat je zielig bent of je zelfs proberen te overtuigen dat je jezelf tekort doet en ongelukkig bent. Helemaal in een groep waar je standaard in de minderheid bent.

Mensen projecteren meestal hun eigen verlangens in anderen: "Ik wordt gelukkig van mijn dure auto dus als jij geen dure auto hebt moet je ongelukkig zijn! Heb je geen behoefte aan een dure auto dan zijn je hersenen kennelijk niet in staat om gelukkig te zijn. Och, arme jij, wat moet je zielig zijn."
Echt een logica van heb ik jou daar....

Ik heb een prima baan en toch heb ik veel liever een goedkope auto. Veel minder stress wat me veel meer geluksgevoel geeft dan dure snufjes. Laatst zat er een diepe sleutelkras over de hele zijkant (ook bij alle buren) en daar werd ik juist blij van. Niet omdat ik het mooi vond maar puur omdat het niet uitmaakt. Het was een bevestiging dat mijn voorkeur voor goedkope troep een hele hoop stress bespaart. Die gedachte maakte me blij. Hetzelfde voor veel van mijn spullen. Dingen gaan stuk en dat maakt op deze manier helemaal niks uit, was toch niet duur. Soms schaf ik weleens wat duurs aan en merk meteen dat ik me daar meer zorgen over maak. Gaat er dan iets verkeerd dan baal ik meteen als een stekker. Dat rustgevoel is me veel meer waard dan het extra geluk dat een iets luxer product geeft over een goedkoop model. Voordeel is dat ik veel geld overhoud en daarom nooit iets niet kan kopen of doen waar ik op dat moment zin in heb. Mensen denken dat ik vreselijk zuinig ben, maar ik heb alles wat ik wil en hoef nooit iets te laten vanwege het geld. Vroeg opstaan vind ik vreselijk en als er voor 100 euro extra een vliegtuig een paar uurtjes later vertrekt kies ik daarvoor. Nooit gezeur over rekeningen of rondjes, geld zat. En kom ik per ongeluk een decenniumpje zonder inkomen te zitten dan hoef ik nog steeds niet te bezuinigen, heel fijn gevoel. Vrije tijd is me meer waard dan geld dus werk ik een dagje minder in week en hou nog steeds heel veel over en mijn salaris is echt niet heel hoog (ietsje boven modaal.
En dat allemaal omdat ik een simpele smartphone ook wel prima vind. Nee, mij hoor je niet klagen over mijn goedkope smaak, jammer dat anderen dat wel doen omdat ze vinden dat je niet gelukkig kan zijn als je onder je stand leeft....
Ik wantrouw op de een of andere manier altijd mensen die zo bezig zijn met wat anderen denken en toch vooral claimen dat het ze helemaal niets uitmaakt wat anderen denken.

Waarom toch?
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:22:12 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178421259
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:41 schreef Dally het volgende:

[..]

Ik heb dit altijd zo bizar gevonden en vaak over nagedacht hoe dit zit. Ik denk dat ik het eindelijk begrijp maar moet mijn hypothese nog testen. Lang verhaal dus zal ik nu weglaten.

Knip
. Vroeg opstaan vind ik vreselijk en als er voor 100 euro extra een vliegtuig een paar uurtjes later vertrekt kies ik daarvoor. Nooit gezeur over rekeningen of rondjes, geld zat. En kom ik per ongeluk een decenniumpje zonder inkomen te zitten dan hoef ik nog steeds niet te bezuinigen, heel fijn gevoel. Vrije tijd is me meer waard dan geld dus werk ik een dagje minder in week en hou nog steeds heel veel over en mijn salaris is echt niet heel hoog (ietsje boven modaal.
En dat allemaal omdat ik een simpele smartphone ook wel prima vind. Nee, mij hoor je niet klagen over mijn goedkope smaak, jammer dat anderen dat wel doen omdat ze vinden dat je niet gelukkig kan zijn als je onder je stand leeft....
Zo wil de ene een luxe smartphone en de ander een luxe vlucht. Jij wilt een luxe latere middagvlucht, waar je graag meer voor betaald, maar je geeft af op anderen die een luxe auto of luxe smartphone kopen.
Je zegt niet bezig te zijn met anderen maar in je post doe je niet anders

Heb je dat zelf überhaupt door?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178421503
Leuk topic.
Ik merk zelf wel dat ik blij word van mooie dingen. Die hoeven niet duur te zijn, duurzaam zou wel fijn zijn. Ik kan ze ook best tweedehands kopen, dan zit er juist al wat meer ‘verhaal’ aan lijkt t.

Het minst duurzame wat ik af en toe koop (naast voedsel) zijn bloemen. Dat zie ik ook echt als een luxe. Uit eten gaan ook wel. We krijgen regelmatig aanbod van broertjes of we een nieuwe tv ofzo nodig hebben, omdat ze zelf een andere willen. Soms doen we dat, dan gaat de onze naar de kringloop. Zoiets zou ik niet snel nieuw kopen :)

Ik weet dat ik kan schrapen, heb erg zuinig geleefd tijdens m’n studententijd. Maar toen ging ik eigenlijk ook te weinig naar de kapper en kon ik niet meedoen met alles wat ik zou willen, dus ik besef me dat heel erg schrapen me niet gelukkig maakt en dat ik blij kan zijn dat ik meer verdien.
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 10:02:22 #62
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178421761
Ik begrijp TS prima. Zelf geef ik ook geen fuck om dure materiële dingen, behalve als het om hobby's gaat. Dingen als auto, huis, kleding, gadgets etc geef ik bijna niets aan uit. Maar een goede verrekijker of een slaapzak mogen wat kosten. En mooie reizen maken natuurlijk, maar daar geldt dat hoe mooier/avontuurlijker de reis des te minder die kost over het algemeen. Voor de prijs van één weekend stedentrip kun je 2 maanden de wildernis in met je eigen tentje.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178421780
Er zijn miljarden mensen die er zo over denken.
Conscience do cost.
pi_178422689
Ik ben ook tevreden met weinig. Nooit dure merkkleding gehad en jassen koop ik vaak tweedehands. Mijn duurste hobby is misschien boeken lezen. Ik hou van mooie boeken en betaal er soms best veel voor.
pi_178424185
De truc is om onder je stand te leven, en te genieten van de mogelijkheden die je daarmee wint.
Doei
pi_178427546
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo wil de ene een luxe smartphone en de ander een luxe vlucht. Jij wilt een luxe latere middagvlucht, waar je graag meer voor betaald, maar je geeft af op anderen die een luxe auto of luxe smartphone kopen.
Je zegt niet bezig te zijn met anderen maar in je post doe je niet anders

Heb je dat zelf überhaupt door?
Ik neem het je absoluut niet kwalijk dat je dat denkt, achteraf gezien eigenlijk best onvermijdelijk. Ik kan er juist erg van genieten als iemand enthousiast over zijn nieuwe aankoop vertelt. Blije mensen wordt ik ook blij van. De reden om zoveel de mening van anderen te betrekken is als referentiepunt om iets te kunnen analyseren en uitleggen. De hele essentie van dit onderwerp is het verschil in denkwijze tussen mensen, of dat nou veel of weinig invloed op je heeft maakt niet uit. Dat is het onderwerp en daar richt ik me op als ik iets probeer te begrijpen.

Kennelijk heb ik de indruk gewekt dat ik afgeef op mensen die wel graag veel luxe willen. Daar was ik dan heel onduidelijk over. Ik geef af op mensen die vinden dat ik hun voorbeeld moet volgen om gelukkig te worden. Mensen hebben andere prioriteiten dus moet je lekker zelf laten beslissen en daarom geef ik absoluut niet af op mensen met een luxere smaak. Met de rest van mijn betoog probeerde ik duidelijk te maken dat ik echt niet ongelukkig ben omdat ik weinig uitgeef maar mijn geluksgevoel op een andere manier verkrijg.

Kennelijk een stuk lastiger om het goed te verwoorden dan ik dacht en heb ik de plank volledig misgeslagen aangezien mensen tot de tegengestelde conclusie komen. Leermomentje. :)
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 16:51:22 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_178429192
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:36 schreef Hoffman24 het volgende:
De truc is om onder je stand te leven, en te genieten van de mogelijkheden die je daarmee wint.
Inderdaad. Gewoon uitgeven wat je nodig hebt om gelukkig te zijn in plaats van uitgeven wat je kunt betalen. En schijt hebben aan status dingen. Als je ziet hoeveel mensen uitgeven puur om andere mensen te imponeren...

Win je vrijheid!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_178454211
Ach ja, toen ik student was, was ik tevreden met wat ik had. Nu ook, alleen hoef ik mijn uitgaven wat minder te overwegen.

De grap is dat ik dat overwegen nog steeds wel doe. Waarschijnlijk de aard van het beestje.
pi_178460008
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 17:35 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wil je deze levenswijsheid op een tegel zetten en er patent op hebben? Dan moet ik je teleurstellen. Koop een willekeurig boekje of tijdschrift over gelukkig kunnen zijn en deze uitspraak staat erin.

Mensen moeten doen wat goed voor ze voelt. De één hecht veel waarde aan de kleine alledaagse dingen, terwijl de ander juist gedreven wordt door grote ambities om ergens heel goed in te zijn of succes in het leven te hebben. Het is beide OK.
Mee eens! Het is natuurlijk wel een snelle manier om gelukkig te worden door je eisen bij te stellen, bij de meeste mensen gaat dit automatisch, kunnen ze niet krijgen wat ze willen dan stellen ze hun eisen bij zodat ze wel gelukkig zijn. Hebben ze meer mogelijkheden dan worden de eisen vaak verhoogd. Maar als je gewoon als doel een tijd oefent in helemaal niets willen en zo veel mogelijk verlangens negeren, dan zal dat bijna altijd positief uitpakken hoe rijk je ook bent denk ik. Maar dat is allemaal zo bekend als de weg naar Rome.

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 11-04-2018 23:04:37 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178460579
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:41 schreef Dally het volgende:

Ik heb dit ook heel sterk en we zijn echt zwaar in de minderheid, maar wees gerust, je zit namelijk in een super gunstige positie met gigantische voordelen en hoe minder mensen zo denken hoe gunstiger.
Het enige dat erg irritant is, is dat mensen je niet begrijpen en denken dat je zielig bent of je zelfs proberen te overtuigen dat je jezelf tekort doet en ongelukkig bent. Helemaal in een groep waar je standaard in de minderheid bent.

nee zoals anderen ook al zeggen, bijna iedereen is in 2018 erg minimalistisch. materialisme is een neerwaartse spiraal van verslaving. Je moet er alleen aan beginnen als je het bij een paar aankopen kan houden en niet doorslaat. Ik begrijp wel wat je zegt over de rust die het geeft om oude dingen te hebben. Het kost heel veel energie om steeds bezig te zijn met het zoeken van informatie over de nieuwste en beste spullen die je geld pas echt waard zijn en je moet je spullen ook goed opbergen en vervangen/ onderhouden zodat ze er goed uit blijven zien enz. Dat beginnen mensen nu steeds meer te beseffen vandaar ook dat enthousiasme voor opruim goeroe's toeneemt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178460947
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Nope, ik ben blij dat ik geld heb om dure dingen te kopen wanneer ik wil. Of om verre reizen te maken. Prima dat jij jezelf gelukkig kunt maken met het idee dat dit ook wel voldoende voor je is. Ik zou er niet gelukkig mee zijn.
‘Er’? Waar zou je precies niet gelukkig mee zijn?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  PR/Manusje van alles donderdag 12 april 2018 @ 13:07:25 #72
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178467758
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:32 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

‘Er’? Waar zou je precies niet gelukkig mee zijn?
Arm zijn. Bijstandsniveau.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178472470
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:15 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

nee zoals anderen ook al zeggen, bijna iedereen is in 2018 erg minimalistisch. materialisme is een neerwaartse spiraal van verslaving. Je moet er alleen aan beginnen als je het bij een paar aankopen kan houden en niet doorslaat. Ik begrijp wel wat je zegt over de rust die het geeft om oude dingen te hebben. Het kost heel veel energie om steeds bezig te zijn met het zoeken van informatie over de nieuwste en beste spullen die je geld pas echt waard zijn en je moet je spullen ook goed opbergen en vervangen/ onderhouden zodat ze er goed uit blijven zien enz. Dat beginnen mensen nu steeds meer te beseffen vandaar ook dat enthousiasme voor opruim goeroe's toeneemt.
Dat materialisme afneemt heb ik eerlijk gezegd nog nooit gemerkt. Anekdotisch bewijs is geen bewijs dus dat ik het in mijn sociale kringen nooit heb gemerkt zegt niks. Bovendien klinken mijn posts misschien wel alsof ik met niks anders bezig ben, in werkelijkheid komt dit onderwerp zelden ter sprake en is er (op anonieme fora na) nooit sprake van een verhitte discussie. Dus ik geloof je zo.

Ik ben wel erg benieuwd hoe het gaat aflopen als deze trend echt gigantisch zou doorzetten. Ons monetaire stelsel is best wel kut opgezet. Tegenover iedere euro, staat een euro schuld. Alles bij elkaar opgeteld is 0. Als niemand schulden heeft kan er ook niemand geld hebben (wel andere waardevolle dingen natuurlijk, maar geen geld). Een rotte plek in het systeem, maar zolang de totale schuld niet afneemt boeit dat niet, en dat is toch nog nooit gebeurd. En zolang er nog mensen bijkomen zal, zelfs als de gemiddelde schuld afneemt, de totale schuld blijven stijgen en is er niks aan de hand.

Na het typen van dit stukje realiseer ik me opeens iets heel engs... Er is dus één groep mensen die heel erg gebaat is bij de migrantencrisis, en hoe minder succesvol en groter deze groep is, hoe beter voor ze. Ik hoop echt dat ik een denkfout maak en dat één van jullie die kan aanwijzen, want als dit klopt hebben we een heel groot probleem....
pi_178472617
Het materialisme is iets wat alleen maar toeneemt. Als we kijken naar hoe de jeugd zichzelf manifisteert op Instagram en Snapchat is het zien en gezien worden steeds belangrijker.

Natuurlijk is dit van alle tijden. Toen mijn ouders is hun vroegere jaren bij de slager werkte om na een aantal weken een mooi leren jasje te kunnen kopen waren ze in de zevende hemel. Echter is enkel een jasje niet meer voldoende tegenwoordig, Gucci shirts, Louis Vuitton tasjes en Adidas sneakers van over de ¤200,- zijn geen uitzondering meer tegenwoordig.

Zelf merk ik wel, nu ik langzamerhand de 25 begin te bereiken, dat het materialisme begint af te nemen. Een sportbroek/jas van de bekende merken voor ruim ¤150,- gaat er bij mij niet meer in. Maar een mooi horloge, auto of motor blijft fantastisch. Tot zover mijn micro-betoog. Materialisme is en blijft van alle tijden. Amen
  vrijdag 13 april 2018 @ 01:20:03 #75
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_178481886
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')