abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178349549
Heel lang getwijfeld of ik dit hier neer wilde zetten.....

Ik ben met mijn vrouw al 30 jaar samen, bijna 25 daarvan getrouwd.
We hebben altijd een hele goede relatie gehad, dat is ook nu nog steeds zo (op het geestelijke vlak dan).
Sinds onze kinderen zijn uitgevlogen, is ons seksleven van een laag pitje naar praktisch uit gegaan.
We waren al niet meer zo actief als in onze jonge jaren, maar dat is ook niet zo heel gek. We hebben allebei onze lichamelijke problemen, maar we hadden toch regelmatig nog wel seks en goed ook (geen op en neer 10 minuten werk).

Tegenwoordig lijkt het wel of ze totaal geen interesse meer heeft. Wel vaak sexy praten (ik ga je vanavond eens goed verwennen), maar vervolgens elke toenadering afwijzen.
Uiteraard heb ik al meerdere malen geprobeerd om er met haar over te praten, maar dat mondt uit in onredelijke verwijten mijn kant uit en de daarbij behorende ruzie. Na een bepaalde tijd heb je daar ook je bekomst wel van :(

Ik weet onderhand niet meer wat ik nog kan doen. Een ander is voor mij geen optie, daarvoor hou ik gewoon teveel van haar, maar een relatie zonder lichamelijke intimiteit zie ik ook niet zitten.

Moest het ook eerder van me af schrijven, dan dat ik advies wil overigens.
  vrijdag 6 april 2018 @ 18:34:39 #2
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178351759
Wat voor onredelijke verwijten?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178352216
waarom praat je niet met haar erover?
pi_178352931
Laten we eerlijk zijn, er is een reden waarom prostitutie nog steeds bestaat overal op de wereld in iedere stad en/of dorp.

Niet dat ik wil zeggen dat het de oplossing is, je kan natuurlijk ook overwegen eerlijk te zijn naar je vrouw toe, dat je er erg mee zit dat je niet snapt waarom ze afwijst na zulke woorden en/of dat je relatietherapie bijv. zou willen.

Er zijn mogelijkheden, maar je kent je eigen vrouw het best natuurlijk in hoeverre je erover kan praten en wat er wel of niet in zit.
  vrijdag 6 april 2018 @ 19:37:09 #5
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_178353142
het is heel simpel. of zij laat zich vanavond nog flink nemen! en als zij dat verzoek dan (weer) weigert dan zeg je haar dat je opzoek gaat naar avontuur en plezier elders.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samuel24 op 06-04-2018 21:07:06 ]
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_178353228
Hoe lang geleden zijn de Kids uitgevlogen? 3 jaar geleden? Vorige week?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  vrijdag 6 april 2018 @ 20:08:21 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178353639
Wat voor verwijten gooit ze dan?

En wat geeft zij als reden aan waarom ze niet wil?


Doe je dingen in 't huishouden?
Is ze gestrest?
pi_178354235
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:08 schreef Cue_ het volgende:


Doe je dingen in 't huishouden?
Pikstraf zonder dat ie het weet?
  vrijdag 6 april 2018 @ 20:51:55 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178354502
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:39 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Pikstraf zonder dat ie het weet?
Meer dat als zij alles doet en ze moe is daardoor.
Of graag ziet dat hij helpt, schijnt te werken qua opwinding, indirect.
pi_178354558
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:08 schreef Cue_ het volgende:
Wat voor verwijten gooit ze dan?

En wat geeft zij als reden aan waarom ze niet wil?

Doe je dingen in 't huishouden?
Is ze gestrest?
Verwijten die totaal niets met het heden te maken hebben. Jaren geleden lag ik geestelijk in de puinpoeier, dat krijg ik nu nog voor m'n voeten gegooid.
Huishouden help ik veel in, moet ook wel, zelf kan ze door haar problemen al jaren niet alles meer. Dat doe ik ook graag.
Stress...niet meer dan anders. Sterker nog, ze heeft in vrijwilligerswerk weer iets gevonden wat ze leuk vindt.

Redenen geeft ze niet.

Praten heb ik echt vaak geprobeerd, ik word niet gauw kwaad en kan goed uit m'n woorden komen, maar ik krijg er gewoon niet uit wat er nu aan de hand is.
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:11:32 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178354849
Blijkbaar heeft zij er dus geen problemen mee. Dan dus accepteren.

Of proberen op andere manieren haar te veroveren. Dus misschien juist periode niets doen, en evt dan enkel een tijd enkel zoenen en zo langzaam opbouwen.
Misschien houdt ze t wel ad omdat jij als er eens wat gebeurd altijd meer wil.

Of misschien wil ze dat je meer doorpakt en meer een mannetje gedraagd.

Of ze durft er niet over te praten en kan ze 't evt wel op papier aan je kwijt.

Of je neemt er geen genoegen mee en gata weg

Of je zoekt het buiten de deur.
pi_178354980
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:11 schreef Cue_ het volgende:
Blijkbaar heeft zij er dus geen problemen mee. Dan dus accepteren.

Of proberen op andere manieren haar te veroveren. Dus misschien juist periode niets doen, en evt dan enkel een tijd enkel zoenen en zo langzaam opbouwen.
Misschien houdt ze t wel ad omdat jij als er eens wat gebeurd altijd meer wil.

Of misschien wil ze dat je meer doorpakt en meer een mannetje gedraagd.

Of ze durft er niet over te praten en kan ze 't evt wel op papier aan je kwijt.

Of je neemt er geen genoegen mee en gata weg

Of je zoekt het buiten de deur.
Thanks.
Ik ben er gelukkig niet zo een die nooit genoeg heeft, maar een half jaar helemaal niets is ook voor mij echt te weinig.

Langzaam weer opbouwen ga ik zeker proberen.

Weggaan of buiten de deur zijn beide geen optie. We zijn dan qua seks niet meer actief, ik hou nog steeds van mijn vrouw en dat verandert niet.
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:21:32 #13
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178355052
Klinkt toch behoorlijk als menopauze. Komt wel goed, maar kan jaren duren.
pi_178355564
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:54 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Verwijten die totaal niets met het heden te maken hebben. Jaren geleden lag ik geestelijk in de puinpoeier, dat krijg ik nu nog voor m'n voeten gegooid.
Huishouden help ik veel in, moet ook wel, zelf kan ze door haar problemen al jaren niet alles meer. Dat doe ik ook graag.
Stress...niet meer dan anders. Sterker nog, ze heeft in vrijwilligerswerk weer iets gevonden wat ze leuk vindt.

Redenen geeft ze niet.

Praten heb ik echt vaak geprobeerd, ik word niet gauw kwaad en kan goed uit m'n woorden komen, maar ik krijg er gewoon niet uit wat er nu aan de hand is.
Ben je vreemdgegaan?
pi_178355594
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef loni55 het volgende:

[..]

Ben je vreemdgegaan?
Nee.
pi_178355659
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:49 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Nee.
Zij?
pi_178356320
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:52 schreef loni55 het volgende:

[..]

Zij?
'vrijwilligerswerk'
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_178356712
Maar wat voor antwoord krijg je dan als je bijvoorbeeld vraagt of zij de seks mist? Of hoe zei dat voor zich ziet in de toekomst?
  zaterdag 7 april 2018 @ 01:23:50 #19
53151 T42
Pinball Wizard
pi_178359296
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:37 schreef Samuel24 het volgende:
het is heel simpel. of zij laat zich vanavond nog flink nemen! en als zij dat verzoek dan (weer) weigert dan zeg je haar dat je opzoek gaat naar avontuur en plezier elders.
of wel verkrachten omdat tegen de zin of chantage top idee voor je relatie
  Moderator zaterdag 7 april 2018 @ 02:07:16 #20
441859 crew  Lenny77
pi_178359520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:37 schreef Samuel24 het volgende:
het is heel simpel. of zij laat zich vanavond nog flink nemen! en als zij dat verzoek dan (weer) weigert dan zeg je haar dat je opzoek gaat naar avontuur en plezier elders.
Grow up kereltje!
Deze mensen zijn 30 jaar samen en hebben god weet wat allemaal samen meegemaakt en doorstaan.
Het is niet zoals bij jullie die elkaar gelijk geile reuen anaal zitten te bespringen.

Hier is iets aan de hand. Lege nest syndroom? Die vraag van Bokje over hoelang de kinderen weg zijn is een goeie. Menopauze en zwaar hormonaal? Zou de beschuldigingen kunnen verlaren, maar ook geen zin meer in sex. Geen libido, vaginale droogte,... Schaamte over haar falend lichaam?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_178359781
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 02:07 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Grow up kereltje!
Deze mensen zijn 30 jaar samen en hebben god weet wat allemaal samen meegemaakt en doorstaan.
Het is niet zoals bij jullie die elkaar gelijk geile reuen anaal zitten te bespringen.

Hier is iets aan de hand. Lege nest syndroom? Die vraag van Bokje over hoelang de kinderen weg zijn is een goeie. Menopauze en zwaar hormonaal? Zou de beschuldigingen kunnen verlaren, maar ook geen zin meer in sex. Geen libido, vaginale droogte,... Schaamte over haar falend lichaam?
Dat bedoelde ik in mijn OP met het eigenlijk geen advies willen. De serieuze reacties ga ik op in, maar de rest weet ik gelukkig wel te negeren.

De kinderen zijn een jaar geleden uitgevlogen. Even rustig nadenkend en een korte maar goede nachtrust achter de rug hebbende, denk ik dat het een combinatie van heel veel dingen is.
Empty nest, menopauze, mogelijk ook de druk van het nieuwe werk (ook al heb je het ergens naar je zin).

Voor nu laat ik het gewoon rusten, het is me absoluut geen breuk waard. Over een tijd gaan we gewoon weer proberen het gesprek erover aan te gaan.
pi_178360902
Praten heb je al veel geprobeerd zeg je, maar toch denk ik dat je het daar wel moet zoeken. Er is niet veel anders hoe je er achter kan komen. De manier van praten kan op heel veel verschillenden manieren.

Wat vaak kan helpen is opgen vragen stellen zonder dat hier iets van een mening of verwijt achter schuilt. Eventueel zou je ook nog een goede vriend/vriendin in vertrouwen kunnen nemen die laten vragen wat er speelt omdat vragen van een eigen partner soms te 'bedreigend' kunnen zijn. Zeker als zij jou (terecht of onterecht, bedoeld of onbedoeld) de schuld geeft van bepaalde zaken.

Stress is enorm killing voor de seksualitiet is mijn eigen ervaring. En stress heb je in vele vormen en nog meer oorzaken. Als je er achter kan komen wat er precies bij haar speelt en als je dan die vorm van stress kan doen afnemen, ben je misschien al een heel eind.

Overigens, vergeet ook niet naar jezelf te kijken. Wat kan jij anders doen? Zijn er zaken waar jij wellicht dingen niet handig hebt aangepakt, gezegd, gedaan waardoor zij zich afsluit? Ben jij je anders gaan gedragen sinds de kinderen weg zijn? Zijn er zaken waar je zelf stress van krijgt of onrustig wordt? Waar laat jij zaken liggen?

In een relatie komen problemen zelfden van één kant en kan er aan beide kanten wel iets gedaan om worden ter verbetering. Succes!
Music was my first love, and it will be my last.
pi_178361025
Lastig TS,

Probeer het er vooral niet te vaak over te hebben. Dat gaat op de irritatie werken en dan ben je nog verder van huis.

Misschien kun je er op aanhaken als ze je weer eens aan het lekker maken is. Waarom ze dat doet als ze het toch niet van plan is. En wat dat met jou doet.

Oude koeien uit de sloot halen vind ik een beetje laf van haar. Geestelijk in puin liggen is nou eenmaal niet iets waar je zelf voor kiest :{

Onderschat ook de menopauze niet wat dat met een vrouw doet. Maar lastig is het allemaal wel.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 7 april 2018 @ 10:10:19 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_178361072
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 20:54 schreef mc3347 het volgende:

[..]

Verwijten die totaal niets met het heden te maken hebben. Jaren geleden lag ik geestelijk in de puinpoeier, dat krijg ik nu nog voor m'n voeten gegooid.
...

Dit vind ik nog steeds erg vaag. Heb je toen dingen gezegd of gedaan waar ze nog niet overheen is of is het letterlijk "Ja en jij was toen overspannen en wilde toen ook niet en dus dat!"?

Het is niet alsof ze met opzet onredelijke verwijten spuit. Blijkbaar zit het zo in haar hoofd, of misschien kan ze zelf niet onder woorden brengen wat het precies is.

Is het mogelijk hulp te zoeken om hier samen achter te komen? Staat ze daarvoor open?
  zondag 8 april 2018 @ 10:50:09 #25
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178381867
Het vreemde is dat ze "sexy" opmerkingen maakt overdag en er ´s avonds niets gebeurt....

Wat gedachten die dan bij mij opkomen.
-Dan praten over sex, dat je behoefte hebt en de gezamenlijke sex mist.
-Als ze "sexy" praat, er op ingaan en zeggen, waarom niet nu, waarom wachten. Zeggen, ja, ik wil ook graag, NU!
-Er verder meteen dan er over praten wat ze dan wel met je gaat doen om je te verwennen. Dan kun je dat ´s avonds zeggen; je had gezegd, beloofd dat je me zo en zo zou verwennen. Ik had me er zo op verheugd. Waarom wil je nu niet meer?
-Koop haar bij gepaste gelegenheden iets erotisch getint. Dus geen sexmachine maar bv onderkleding. En dan niet van die goedkope troep die voor een vrouw van jullie leeftijd niet passend is, waar ze niet mooi mee staat, die door haar als ordinair wordt gezien. Maar van een goed merk met een goede pasvorm (spiek in haar ondergoedkast voor de maat). Zou geen bh kopen want dat is echt ingewikkeld qua pasvorm. Dus goed merk, passend bij haar leeftijd en figuur, en dan wel een die toch qua prijs boven het bedrag ligt dat zij normaal uitgeeft eraan. Dus een waar ze ook bij een sportclubje of artsbezoek zich zeker in voelt. Maar ook mooi is en waar ze zich aantrekkelijk in kan voele dus. Daaraan ziet ze dat ze voor jou toch echt nog een vrouw is, die aantrekkingskracht heeft op jou. en als ze dan weer wat sexy´s belooft (vanavond zal ik jou eens lekker verwennen) meteen zeggen, doe je dat (geschenkje) dan aan dat staat je zo goed en vind ik zo mooi.
Af en toe een opmerking over haar uiterlijk of iets over de kleur van de lipstick of over de haren. Dus blijk geven dat je het opmerkt en dat het je interesseert hoe ze er uit ziet.

Heb dat zelfs al andersom toegepast. eens flink ruzie gemaakt over een goedkope spijkerbroek die ze vaak droeg. Gezegd, als ik iemand in zo een broek wil zien kan ik ook een bouwvakker nemen. Die staat je niet, daar ben je helemaal niet aantrekkelijk in. Ik wil die niet meer zien, en anders maak ik er een leuke short van (knip de pijpen ervan af). Het gaat er om dat ze merkt dat zij en haar uiterlijk jou NIET egaal zijn. Misschien even kort boos maar de boodschap blijft beslist hangen. Ziet ze er, gerelateerd aan haar leeftijd, nog goed of redelijk uit?

Weet niet hoe jullie "aanvangen" met vrijen maar adviseer vaker te beginnen met strelen en knuffelen. Sextherapeuten horen vaker (van vrouwelijk clienteel) dat ze geen zin hebben maar door knuffelen, aanraking, strelen, dan toch zin krijgen.
Gaan jullie samen naar bed, of blijf jij nog 2 uurtjes aan de computer of tv hangen? Want dat is dus een sex-mood-killer!
Doen jullie nooit samen een middagdutje?

Zelf ben ik een massage liefhebber. Doen jullie dat ook? Je zou haar kunnen vragen je schouder en rug eens te masseren (pijn). Niet teveel willen. En dan bied je haar aan om ook haar te masseren. En jij kan dan jouw massage bij haar dan erotischer doen. Ook hier weer opbouwen, niet al te recht op je doel af.

Mannen zijn als benzine, vrouwen als diesel. Mannen hebben slechts een vonkje nodig om te ontvlammen, fel te branden en een liter benzine is dan gauw verstookt, in tegenstelling tot diesel, die moet je voorgloeien, komt langzaam op temperatuur en je kunt met een liter diesel langer doorgaan.

Succes ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 8 april 2018 @ 10:56:13 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178381971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 10:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onderschat ook de menopauze niet wat dat met een vrouw doet. Maar lastig is het allemaal wel.
Het is zinnig voor TS zich daar eens over in te lezen. Het kan heel heftig zijn, met enorme stemmingswisselingen. Erger dan de puberteit. Eventueel naar de huisarts gaan om voorlichting, controles op kwalen, en oplossingen (hoewel die er niet altijd zijn).
pi_178389189
Dank voor alle opmerkingen/tips. Menopauze gaan we zeker meer overlezen. Ik kende alleen de hotflashes, maar wist niet dat er zoveel tegelijk gaande was.

@Leesfoknl: Opbouwen is altijd al goed gegaan ;) We wisselden ook vaak tussen langzaam beginnen en gaandeweg steeds meer en 'vluggertjes' .

Ik zeg niet dat alles aan haar ligt, natuurlijk heb ik ook mijn fouten (gelukkig is niemand perfect). Wat mij gewoon bevreemdde was de totale gedaantewisseling (als je dat zo kunt noemen).

Voor nu neem ik in ieder geval de tijd om alles te laten bezinken en ga over enige tijd weer eens rustig kijken of de situatie al beter ligt, zonder veel aan te dringen en nog meer het gesprek te zoeken.
  zondag 8 april 2018 @ 20:20:14 #28
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178394135
Hier nog een link naar een voordracht van de een of andere universiteit of groep, over dit onderwerp. In het begin dacht ik, dat is niks, maar wat verder vond ik dat de vrouw toch wel erg goede dingen zei. Zij is een sexuologe / gezinstherapeute met 30 jaar ervaring.
Dus als je 15-20 minuutjes over hebt .......... Engels gesproken, duits onderschrift. Maar als dat een probleem is, ik denk dat je het ook met nederlands onderschrift vindt. Deze speeches duren altijd maximaal 18 minuten.


Als je nieuwsgierig bent wat die TEDxCU speeches nou eigenlijk zijn, en misschien ook speeches over andere them?s wilt zien, hier een link naar wat info ...
https://www.focuslearning(...)le-ted-presentaties/

[ Bericht 3% gewijzigd door LeesFoknl op 08-04-2018 21:10:57 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_178438093
Ik vind het heel mooi om te zien hoe je er in staat en hoe volwassen je bent. Daar heb ik echt respect voor, je houdt echt van je vrouw. Goed dat je advies zoekt in plaats van het probleem te vermijden. Ik zou het ook niet buiten de deur zoeken want daar heb je toch niks aan. Je doel is om het tussen jou en je vrouw weer goed te hebben. Probeer dan echt te achterhalen wat er in haar hoofd speelt; zet jezelf aan de kant en laat haar spreken en toon begrip. Doe dit niet gehaast, onverwachts of te vaak. Pak dus gewoon een goed moment.
Je kan haar ook nog verrassen met iets, ik weet niet wat ze leuk vindt maar probeer misschien terug te gaan in de tijd van 25/30 jaar geleden toen jullie net samen waren. Wat deden jullie samen, wat vonden jullie toen zo leuk? Neem haar mee op date
pi_178453023
Ik snap ook niet dat ze wel sexy praat maar vervolgens niet wil, iemand die geen zin heeft praat toch niet sexy?, die denkt er noggeeneens aan en denkt aan andere dingen (tv-programma, de was doen, hoe gaat het met de kinderen, etc.). Of wil ze wel maar niet met joi, en heeft zij een ander?, bijvoorbeeld een lover bij dat vrijwilligerswerk? Ik zou ook menopauze etc. kunnen denken, maar dat sexy praten hoort daar niet bij.

Ga op onderzoek uit. Heeft ze een eigen telefoon?, zeg dat die van jou leeg is en dat je even wil internetten op die van haar en bekijk inhoud (apps, sms, internetbrowser). Rekeningen bekijken (telefoon, pintransacties, credit card), soms zelfs km-stand van de auto (verder gereden dan...?). Voice activated recorder verbergen in auto kan ook, daar worden nogal eens dingen besproken, maar zorg dat ze 'm niet vindt. Als je echt lef hebt, vragen wat ze van een open huwelijk zou vinden, als ze enthousiast is heeft ze al iemand op het oog.

Ik hoop dat ze gewoon een fase heeft, en dat mag altijd natuurlijk, maar beter even checken.
  donderdag 12 april 2018 @ 09:19:00 #31
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178464420
Slechtste advies ooit!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 12 april 2018 @ 10:06:15 #32
465093 Sexy_Lexy_83
Jeuk van Taalnazi’s
pi_178464935
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:25 schreef Aristai het volgende:
Ik snap ook niet dat ze wel sexy praat maar vervolgens niet wil, iemand die geen zin heeft praat toch niet sexy?, die denkt er noggeeneens aan en denkt aan andere dingen (tv-programma, de was doen, hoe gaat het met de kinderen, etc.). Of wil ze wel maar niet met joi, en heeft zij een ander?, bijvoorbeeld een lover bij dat vrijwilligerswerk? Ik zou ook menopauze etc. kunnen denken, maar dat sexy praten hoort daar niet bij.

Ga op onderzoek uit. Heeft ze een eigen telefoon?, zeg dat die van jou leeg is en dat je even wil internetten op die van haar en bekijk inhoud (apps, sms, internetbrowser). Rekeningen bekijken (telefoon, pintransacties, credit card), soms zelfs km-stand van de auto (verder gereden dan...?). Voice activated recorder verbergen in auto kan ook, daar worden nogal eens dingen besproken, maar zorg dat ze 'm niet vindt. Als je echt lef hebt, vragen wat ze van een open huwelijk zou vinden, als ze enthousiast is heeft ze al iemand op het oog.

Ik hoop dat ze gewoon een fase heeft, en dat mag altijd natuurlijk, maar beter even checken.
Sow :o
Sweet but not that sweet !
  donderdag 12 april 2018 @ 10:26:16 #33
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_178465244
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:25 schreef Aristai het volgende:
Ik snap ook niet dat ze wel sexy praat maar vervolgens niet wil, iemand die geen zin heeft praat toch niet sexy?, die denkt er noggeeneens aan en denkt aan andere dingen (tv-programma, de was doen, hoe gaat het met de kinderen, etc.). Of wil ze wel maar niet met joi, en heeft zij een ander?, bijvoorbeeld een lover bij dat vrijwilligerswerk? Ik zou ook menopauze etc. kunnen denken, maar dat sexy praten hoort daar niet bij.

Ga op onderzoek uit. Heeft ze een eigen telefoon?, zeg dat die van jou leeg is en dat je even wil internetten op die van haar en bekijk inhoud (apps, sms, internetbrowser). Rekeningen bekijken (telefoon, pintransacties, credit card), soms zelfs km-stand van de auto (verder gereden dan...?). Voice activated recorder verbergen in auto kan ook, daar worden nogal eens dingen besproken, maar zorg dat ze 'm niet vindt. Als je echt lef hebt, vragen wat ze van een open huwelijk zou vinden, als ze enthousiast is heeft ze al iemand op het oog.

Ik hoop dat ze gewoon een fase heeft, en dat mag altijd natuurlijk, maar beter even checken.
Of je bent gewoon eerlijk tegen elkaar... helemaal na zo'n lang huwelijk...
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_178475769
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:25 schreef Aristai het volgende:
Ik snap ook niet dat ze wel sexy praat maar vervolgens niet wil, iemand die geen zin heeft praat toch niet sexy?, die denkt er noggeeneens aan en denkt aan andere dingen (tv-programma, de was doen, hoe gaat het met de kinderen, etc.). Of wil ze wel maar niet met joi, en heeft zij een ander?, bijvoorbeeld een lover bij dat vrijwilligerswerk? Ik zou ook menopauze etc. kunnen denken, maar dat sexy praten hoort daar niet bij.

Ga op onderzoek uit. Heeft ze een eigen telefoon?, zeg dat die van jou leeg is en dat je even wil internetten op die van haar en bekijk inhoud (apps, sms, internetbrowser). Rekeningen bekijken (telefoon, pintransacties, credit card), soms zelfs km-stand van de auto (verder gereden dan...?). Voice activated recorder verbergen in auto kan ook, daar worden nogal eens dingen besproken, maar zorg dat ze 'm niet vindt. Als je echt lef hebt, vragen wat ze van een open huwelijk zou vinden, als ze enthousiast is heeft ze al iemand op het oog.

Ik hoop dat ze gewoon een fase heeft, en dat mag altijd natuurlijk, maar beter even checken.
Nee, dat gaat niet gebeuren. We zijn in 30 jaar altijd open naar elkaar geweest en alleen omdat het nu op 1 vlak minder gaat, wil dat niet zeggen dat ik dat soort dingen ga doen.
Als iemand een ander heeft, zijn daar meer aanwijzingen voor dan alleen maar lichamelijke afwijzing.

Tijd laten rusten en dan gewoon weer gaan praten lijkt me een heel stuk gezonder.
  donderdag 12 april 2018 @ 20:27:36 #35
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178475879
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:25 schreef Aristai het volgende:
Ik snap ook niet dat ze wel sexy praat maar vervolgens niet wil, iemand die geen zin heeft praat toch niet sexy?, die denkt er noggeeneens aan en denkt aan andere dingen (tv-programma, de was doen, hoe gaat het met de kinderen, etc.). Of wil ze wel maar niet met joi, en heeft zij een ander?, bijvoorbeeld een lover bij dat vrijwilligerswerk? Ik zou ook menopauze etc. kunnen denken, maar dat sexy praten hoort daar niet bij.
Het "sexy praten" misschien niet, de wispelturigheid wel (voor sommige vrouwen, het is voor iedereen andere).
Menopauze is a bitch.
  donderdag 12 april 2018 @ 21:40:24 #36
434472 Flogging
En toen was er koffie!
pi_178478064
Hoe vaak maak jij toenaderingen?
Is er wel eens gewoon intimiteit zonder dat jij verdere avances maakt?
pi_178478281
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:40 schreef Flogging het volgende:
Hoe vaak maak jij toenaderingen?
Is er wel eens gewoon intimiteit zonder dat jij verdere avances maakt?
Zeker weten. Ik ben ondertussen ook wel op een leeftijd dat niet elke aanraking tot seks hoeft te leiden (even kort door de bocht). Het is ook niet dat we elkaar helemaal niet meer kussen oid.
Onze relatie is, op dit ene punt na, niet compleet verziekt (gelukkig!).
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 22:24:51 #38
441859 crew  Lenny77
pi_178479275
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:19 schreef LeesFoknl het volgende:
Slechtste advies ooit!
Echt hé..
Trouwens, als ze een ander zou hebben dan zou ze ook niet sexy tegen hem praten.
Maar los daarvan, waar ben je dan in godsnaam mee bezig..

Ts, maar goed dat jij nog verstand genoeg hebt ;)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:42:24 #39
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178481543
Mijn visie;

Jonge man en jonge vrouw leren mekaar kennen.
Vinden mekaar aardig, aantrekkelijk en besluiten mekaar meer te zien.
Besluiten samen sex te hebben, en mekaar in hun families te integreren.
Besluiten samen op vakantie te gaan, en waarheen.
Na enkele jaren besluiten ze te trouwen.
Samen besluiten ze dat ze samen een huis kopen, en dat zoeken ze samen uit.
Samen besluiten ze een of enkele kinderen te maken
samen besluiten ze hoe ze hun kinderen opvoeden,
samen hoe ze hun geld besteden, wat prioriteit heeft.
Welke school, ze voor hun kindeen kiezen
welk kind wat (betaalde) bijles moet krijgen. Welke vereniging, of balletles of paardrijden
In bed besluiten ze samen wanneer ze vrijen

Alles, 30 jaar lang, doet het paar alls samen, in overleg.
En dan besluit één van de twee ALLEEN: ik wil geen sex meer.
De behoefte van die ander is absoluut niet relevant.
Alternatieven of andere manieren van vrijen (naast neuken is er nog vanalles dat prettig is en tot een orgasme kan brengen) komen er niet.

Alleen dit is dan niet meer bespreekbaar, en daarom kan er ook geen compromis uit de bus rollen.
IK weet niet wat vaker voorkomt, dat de man geen sex meer wil of dat de vrouw niet meer wil. Maar in beide gevallen is het het spijtig en vaak ook onnodig als er niet over gesproken wordt en een alternatief of compromis gevonden kan worden.

En dat mis ik dus in ts-er zijn verhaal. Een gesprek blijkt heel moeilijk te zijn en ze zijn daardoor dus ver af van een compromis waar ze beiden zich in kunnen vinden. En in dit geval wil de man duidelijk graag praten, maar houdt de vrouw dat af.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:52:23 #40
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_178481665
Geen idee hoor maar is dat niet zoals het gaat? Je hoort het vaker.

Als je geen ander wilt en van haar houdt dan heb je 2 keuzes.
Accepteren of vragen of je toch buiten mag spelen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_178481701
Mee eens, even laten rusten en over een tijdje weer proberen te praten is inderdaad gezonder.

Het is jammer dat jullie er nu niet over kunnen praten, en dat ze dan verwijten begint te maken, geen redenen geeft, en dat er volgens jou sprake is van een gedaantewisseling. Als je al 30 jaar een team en open en eerlijk bent dan moet je dat nu wel vreemd vinden.

Ik zeg niet dat ze een ander heeft, het kan vanalles zijn (menopauze, nieuwe werk, empty nest, dat je er een paar kilo's bij hebt gekregen door de jaren, etc.), maar je wordt niet veel wijzer tussentijds dus onderzoek is nodig als je het wil begrijpen.

Is ze al bij de huisarts geweest? Heb jij al internet geraadpleegd om verhalen van mensen met vergelijkbare situaties te vinden en lezen (al gezegd, dead bedroom + forum)?, etc.?

Desalniettemin, de sleutel ligt bij haar. Als serieuze troost, seks is maar seks, er zijn ook heel veel andere leuke dingen om te doen in het leven.

Sterkte & sucseks!
  vrijdag 13 april 2018 @ 01:02:56 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178481758
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:42 schreef LeesFoknl het volgende:
Mijn visie;

Jonge man en jonge vrouw leren mekaar kennen.
Vinden mekaar aardig, aantrekkelijk en besluiten mekaar meer te zien.
Besluiten samen sex te hebben, en mekaar in hun families te integreren.
Besluiten samen op vakantie te gaan, en waarheen.
Na enkele jaren besluiten ze te trouwen.
Samen besluiten ze dat ze samen een huis kopen, en dat zoeken ze samen uit.
Samen besluiten ze een of enkele kinderen te maken
samen besluiten ze hoe ze hun kinderen opvoeden,
samen hoe ze hun geld besteden, wat prioriteit heeft.
Welke school, ze voor hun kindeen kiezen
welk kind wat (betaalde) bijles moet krijgen. Welke vereniging, of balletles of paardrijden
In bed besluiten ze samen wanneer ze vrijen

Alles, 30 jaar lang, doet het paar alls samen, in overleg.
En dan besluit één van de twee ALLEEN: ik wil geen sex meer.
De behoefte van die ander is absoluut niet relevant.
Alternatieven of andere manieren van vrijen (naast neuken is er nog vanalles dat prettig is en tot een orgasme kan brengen) komen er niet.

Alleen dit is dan niet meer bespreekbaar, en daarom kan er ook geen compromis uit de bus rollen.
IK weet niet wat vaker voorkomt, dat de man geen sex meer wil of dat de vrouw niet meer wil. Maar in beide gevallen is het het spijtig en vaak ook onnodig als er niet over gesproken wordt en een alternatief of compromis gevonden kan worden.

En dat mis ik dus in ts-er zijn verhaal. Een gesprek blijkt heel moeilijk te zijn en ze zijn daardoor dus ver af van een compromis waar ze beiden zich in kunnen vinden. En in dit geval wil de man duidelijk graag praten, maar houdt de vrouw dat af.
Wat een bullshitverhaal. "Vrouw besluit eenzijdig dat ze geen seks meer wil" 8)7

Meest waarschijnlijke:
- ze zijn 30 jaar samen
- vrouw komt na al die jaren in de menopauze waardoor haar hormoonhuishouding op tilt slaat en libido afneemt, heeft daardoor geen/minder zin in seks (mogelijk ook door lichamelijke consequenties als droge vagina).
- vrouw weet door hormoonschommelingen en "buien" (wispelturigheid, opvliegers, driftbuien, vermoeidheid) ook niet goed wat ze wil of verwacht of waar ze aan toe is en kan dus niet duidelijk zijn naar TS toe.

Als TS geduld heeft, gaat het nog wel een gouden huwelijk worden, mèt seks op het jubileum.
  vrijdag 13 april 2018 @ 20:21:39 #43
341922 Academicus
Geletterd tot op het bot
pi_178496452
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:56 schreef mc3347 het volgende:
Heel lang getwijfeld of ik dit hier neer wilde zetten.....

Ik ben met mijn vrouw al 30 jaar samen, bijna 25 daarvan getrouwd.
We hebben altijd een hele goede relatie gehad, dat is ook nu nog steeds zo (op het geestelijke vlak dan).
Sinds onze kinderen zijn uitgevlogen, is ons seksleven van een laag pitje naar praktisch uit gegaan.
We waren al niet meer zo actief als in onze jonge jaren, maar dat is ook niet zo heel gek. We hebben allebei onze lichamelijke problemen, maar we hadden toch regelmatig nog wel seks en goed ook (geen op en neer 10 minuten werk).

Tegenwoordig lijkt het wel of ze totaal geen interesse meer heeft. Wel vaak sexy praten (ik ga je vanavond eens goed verwennen), maar vervolgens elke toenadering afwijzen.
Uiteraard heb ik al meerdere malen geprobeerd om er met haar over te praten, maar dat mondt uit in onredelijke verwijten mijn kant uit en de daarbij behorende ruzie. Na een bepaalde tijd heb je daar ook je bekomst wel van :(

Ik weet onderhand niet meer wat ik nog kan doen. Een ander is voor mij geen optie, daarvoor hou ik gewoon teveel van haar, maar een relatie zonder lichamelijke intimiteit zie ik ook niet zitten.

Moest het ook eerder van me af schrijven, dan dat ik advies wil overigens.
Een dierbare vriend van me had binnen zijn relatie seks met andere vrouwen. Niet veel en vaak, maar wel genoeg om zijn lusten te laten bevredigen. Hij zei me dat elke keer wanneer hij klaarkwam bij een andere vrouw, hij het liefst naar huis wilde naar zijn vrouw.

Ik moedig je niet aan tot vreemdgaan, maar misschien begrijp je de logica ervan.
Beati pauperes spiritu
pi_178503248
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:21 schreef Academicus het volgende:

[..]

Een dierbare vriend van me had binnen zijn relatie seks met andere vrouwen. Niet veel en vaak, maar wel genoeg om zijn lusten te laten bevredigen. Hij zei me dat elke keer wanneer hij klaarkwam bij een andere vrouw, hij het liefst naar huis wilde naar zijn vrouw.

Ik moedig je niet aan tot vreemdgaan, maar misschien begrijp je de logica ervan.
De logica zie ik er op een bepaalde manier misschien wel van, maar ik zou mijn vrouw nooit meer recht in de ogen kunnen aankijken als ik zoiets zou doen.
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:06:40 #45
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178508006
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 01:02 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Wat een bullshitverhaal. "Vrouw besluit eenzijdig dat ze geen seks meer wil" 8)7

Meest waarschijnlijke:
- ze zijn 30 jaar samen
- vrouw komt na al die jaren in de menopauze waardoor haar hormoonhuishouding op tilt slaat en libido afneemt, heeft daardoor geen/minder zin in seks (mogelijk ook door lichamelijke consequenties als droge vagina).
- vrouw weet door hormoonschommelingen en "buien" (wispelturigheid, opvliegers, driftbuien, vermoeidheid) ook niet goed wat ze wil of verwacht of waar ze aan toe is en kan dus niet duidelijk zijn naar TS toe.

Als TS geduld heeft, gaat het nog wel een gouden huwelijk worden, mèt seks op het jubileum.
JIj haalt "Vrouw besluit eenzijdig dat ze geen seks meer wil" aan, en noemt dat een bullshit verhaal.
Jij quote mijn tekst. Maar daar staat DAT toch helemaal niet in. Ik weet niet of je dronken bent of altijd zo doet, maar werkelijk ....
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_178553044
Inmiddels is mijn vrouw het gesprek met mij aangegaan.

Blijkt dat ze nogal wat in haar koppie had. Nu had ik dat al wel gezien en gemerkt, maar er speelde iets meer dan ik had gedacht.
Het bleek een combinatie te zijn van de kinderen niet meer thuis, werkverandering (hoe leuk het ook is, ze werkt met ouderen en dat geeft behoorlijk wat geestelijke spanning), haar gewicht (al had ik dat zelf niet aan haar gezien, ze voelde zich niet 'mooi' meer), haar ouders die binnen een paar jaar van elkaar overleden zijn (wel een knappe tijd terug, maar was weer boven komen drijven), mijn verandering van rooster waardoor ik ineens vaak 's avonds thuis ben en daar kwam dan ook nog eens de overgang bij kijken.

We hebben lang met elkaar zitten praten, veel dingen uitgesproken en afgesproken dat we deze situatie niet meer willen laten terugkomen.

Kan niet zeggen hoe blij ik ben dat we eindelijk weer eens gewoon alles hebben kunnen zeggen wat we wilden zonder in een ruzie terecht te komen.

We komen er weer bovenop ^O^ *O* O+
  maandag 16 april 2018 @ 14:39:39 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178553905
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 14:06 schreef mc3347 het volgende:
Inmiddels is mijn vrouw het gesprek met mij aangegaan.

Blijkt dat ze nogal wat in haar koppie had. Nu had ik dat al wel gezien en gemerkt, maar er speelde iets meer dan ik had gedacht.
Het bleek een combinatie te zijn van de kinderen niet meer thuis, werkverandering (hoe leuk het ook is, ze werkt met ouderen en dat geeft behoorlijk wat geestelijke spanning), haar gewicht (al had ik dat zelf niet aan haar gezien, ze voelde zich niet 'mooi' meer), haar ouders die binnen een paar jaar van elkaar overleden zijn (wel een knappe tijd terug, maar was weer boven komen drijven), mijn verandering van rooster waardoor ik ineens vaak 's avonds thuis ben en daar kwam dan ook nog eens de overgang bij kijken.

We hebben lang met elkaar zitten praten, veel dingen uitgesproken en afgesproken dat we deze situatie niet meer willen laten terugkomen.

Kan niet zeggen hoe blij ik ben dat we eindelijk weer eens gewoon alles hebben kunnen zeggen wat we wilden zonder in een ruzie terecht te komen.

We komen er weer bovenop ^O^ *O* O+
He wat fijn dit!
Alhoewel het met zo'n gesprek natuurlijk niet automatisch allemaal weer 'perfect' is is het een zeer goed begin. Alleen al door het feit dat jij niet de enige bent die hiermee zit, maar ook zij het als een probleem ziet en aan oorzaken en oplossingen denkt.

Ja, jullie komen er wel weer bovenop! Nice!
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178568088
Wel sexy praten, en niks doen. klinkt bij mij als wel willen maar niet kunnen. Onzekerheid, fysiek, mogelijk weerzin. Geen idee wat?. dat kan alleen zij weten.

Je zegt dat ze steeds terug komt op toen jij in de knoei zat. Wil ze daarmee zeggen dat zij nu in de knoei zit? Of kan het zijn dat je toen niet beschikbaar was en ze daar nu ze tijd heeft last van heeft.

Advies van naar prostitué gaan lijkt me zinloos want die bieden geen genegenheid etc. Het is prettig om de lust te stillen, maar zal thuis alleen maar meer barrieres oproepen.

Je wilt nu afwachten maar dat zou ik niet doen. Je vrouw verteld iets, mogelijk iets wat ze zelf niet bewust heeft, maar wat?

Als je afwacht veranderd er niks positiefs. Stel jullie gaan tot het einde zo samen door. Zou je dat okee vinden. Nog xx jaar een fijne relatie maar geen sex meer. Hoeveel druk zal dit op de fijne relatie zetten? Ik denk dat je moet aangeven dat jij er serieus moeite mee hebt maar je er ook geen ruzie over wilt hebben en dus graag met iemand samen over wil spreken. En dan naar een ergotherapeut of seksuoloog.
pi_178571382
Meerdere goede tips voor ts hierboven. Even heel kort door de bocht als aanvulling; stel voor om iets leuks te gaan doen wat de sleur doorbreekt. Of verras haar en sleep haar ergens mee naar toe. Bijv een weekend Parijs oid. Breng wat enthousiasme terug in je relatie.

Verder ben ik het eens met een andere reageerder dat er een nieuwe man in haar leven kan zijn. Onderschat dit niet. Vraag het haar gewoon rechtstreeks. Ze geeft wel een hele serie aan redenen op, maar dat betekent niet dat er niet ook een andere man is. Een nieuwe man brengt misschien de spanning in haar leven terug die zij wellicht ook mist.
Hou wel rekening met een mogelijke waarheid die harder is dan je wil horen.
Steek je liever je kop in het zand, zorg dan ieg dat zij weer enthousiast over JOU wordt.
pi_186232388
Bijna een jaar verder nu en wilde toch even laten weten hoe het gelopen is.

We hebben veel (heel veel) met elkaar gepraat. Daar kwam uit dat we allebei toch wat dingetjes hadden om aan te werken, vooral spontaniteit was er na zo'n lange tijd een beetje uit.
We zijn daar hard mee aan het werk gegaan en ondertussen werden bij mijn vrouw de klachten van de overgang minder.

Resultaat? We kunnen weer volop van elkaar genieten!

Met onze zeer vriendelijke dank voor alle serieuze hulp en suggesties!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')