abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178383975
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump wil geen boots on the ground.

Een paar kruisraketten richting Damascus kan ook zonder soldaten in Syrie.
Trump Says He Wants U.S. Troops to Leave Syria Soon
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178383986
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik weet het echt niet hoe dat geregeld is, het zal me niet verbazen, maar ik wil graag weten hoe dat precies zit. Verder vind ik wel de verontwaardiging hypocriet, niet omdat het niet 'fout' zou zijn, maar omdat geinstitutionaliseerde corruptie, zelf verrijking etc, al jaren een probleem is in de Amerikaanse politiek. Het is vrij makkelijk terug te vinden dat ook voorgaande Presidenten familieleden aan probeerden te stellen, dat ministers dit deden, vriendjespolitiek, lobbyen, en profiteren van de functie. Nu waren ze niet allemaal miljardair zoals Trump was, dus nu is het allemaal wat meer voor de camera's, maar laten we niet te geschrokken zijn.
Ik vind dat echt een heel slecht argument om niet verontwaardigd te mogen zijn. Een president met een zakenimperium zoals Trump is er nog nooit - of ik in geval al heel lang niet meer - geweest. Dus was het constant inhuren van eigen diensten nooit een issue. Daarnaast speelt nog dat een president traditioneel afstand doet van zijn bezittingen voor de duur van het presidentschap, terwijl Trump direct en indirect zeer betrokken is bij zijn zaken.

Dus dat Trump zich verrijkt ten koste van de Amerikaanse burger mag best aan de kaak gesteld worden. Net als andere voorbeelden van corruptie en nepotisme dat net zo goed moeten.

En wat het aanstellen van familieleden betreft is het bij Trump natuurlijk echt bizar. Jared Kushner vervult meer taken dan een minister.
pi_178384037
En ten slotte is "hoe dat precies zit" helemaal niet bekend, omdat Trump er zelf enorm schimmig over doet. Als hij nou eens zijn tax returns zou vrijgeven zoals zijn voorgangers, bijvoorbeeld...
pi_178384039
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik weet het echt niet hoe dat geregeld is, het zal me niet verbazen, maar ik wil graag weten hoe dat precies zit. Verder vind ik wel de verontwaardiging hypocriet, niet omdat het niet 'fout' zou zijn, maar omdat geinstitutionaliseerde corruptie, zelf verrijking etc, al jaren een probleem is in de Amerikaanse politiek. Het is vrij makkelijk terug te vinden dat ook voorgaande Presidenten familieleden aan probeerden te stellen, dat ministers dit deden, vriendjespolitiek, lobbyen, en profiteren van de functie. Nu waren ze niet allemaal miljardair zoals Trump was, dus nu is het allemaal wat meer voor de camera's, maar laten we niet te geschrokken zijn.
Kan mij niet herinneren dat Obama zich omringde met familieleden en zijn positie misbruikte om zichzelf te verrijken.

Sowieso ontgaat mij de relevantie. We mogen volgens jou geen kritiek hebben op het nepotisme en machtsmisbruik omdat het iets van alle tijden zou zijn. Waar slaat dat op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 8 april 2018 @ 12:47:43 #130
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178384040
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:40 schreef Nintex het volgende:

[..]

Trump wil geen boots on the ground.

Een paar kruisraketten richting Damascus kan ook zonder soldaten in Syrie.
Geen boots on the ground? Er wandelen er honderden illegaal rond in Oost-Syrië.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_178384098
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik weet het echt niet hoe dat geregeld is, het zal me niet verbazen, maar ik wil graag weten hoe dat precies zit. Verder vind ik wel de verontwaardiging hypocriet, niet omdat het niet 'fout' zou zijn, maar omdat geinstitutionaliseerde corruptie, zelf verrijking etc, al jaren een probleem is in de Amerikaanse politiek. Het is vrij makkelijk terug te vinden dat ook voorgaande Presidenten familieleden aan probeerden te stellen, dat ministers dit deden, vriendjespolitiek, lobbyen, en profiteren van de functie. Nu waren ze niet allemaal miljardair zoals Trump was, dus nu is het allemaal wat meer voor de camera's, maar laten we niet te geschrokken zijn.
Namen en rugnummers?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178384142
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 12:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan mij niet herinneren dat Obama zich omringde met familieleden en zijn positie misbruikte om zichzelf te verrijken.

Sowieso ontgaat mij de relevantie. We mogen volgens jou geen kritiek hebben op het nepotisme en machtsmisbruik omdat het iets van alle tijden zou zijn. Waar slaat dat op?
Obama heeft het tot twee keer toe geprobeerd maar werd teruggefloten. En heb ik gezegd dat je geen kritiek op Trump zijn nepotisme mag hebben? Ik vraag me alleen af of deze verontwaardiging nieuw is of dat je al langer in de gaten had dat het een probleem is in Amerika misschien.
  zondag 8 april 2018 @ 12:53:49 #133
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178384154
John F. Kennedy maakte zijn broer Bobby Kennedy Attorney General, waar daarna een wet met zijn naam over is gemaakt wat het verbiedt... om wat te noemen.
pi_178384163
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Namen en rugnummers?
JFK maakte zijn broer Robert minister. Naar aanleiding daarvan werden de regels voor het aannemen van familieleden aangescherpt. Maargoed, dan hebben we het over 60 jaar geleden.
pi_178384167
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Obama heeft het tot twee keer toe geprobeerd maar werd teruggefloten. En heb ik gezegd dat je geen kritiek op Trump zijn nepotisme mag hebben? Ik vraag me alleen af of deze verontwaardiging nieuw is of dat je al langer in de gaten had dat het een probleem is in Amerika misschien.
Wat heeft Obama geprobeerd? Kom op met die bronnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178384174
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind dat echt een heel slecht argument om niet verontwaardigd te mogen zijn. Een president met een zakenimperium zoals Trump is er nog nooit - of ik in geval al heel lang niet meer - geweest. Dus was het constant inhuren van eigen diensten nooit een issue. Daarnaast speelt nog dat een president traditioneel afstand doet van zijn bezittingen voor de duur van het presidentschap, terwijl Trump direct en indirect zeer betrokken is bij zijn zaken.

Dus dat Trump zich verrijkt ten koste van de Amerikaanse burger mag best aan de kaak gesteld worden. Net als andere voorbeelden van corruptie en nepotisme dat net zo goed moeten.

En wat het aanstellen van familieleden betreft is het bij Trump natuurlijk echt bizar. Jared Kushner vervult meer taken dan een minister.
Maar ik heb niet gezegd dat je niet verontwaardig mag zijn. Ik verwacht alleen dat we inzien dat deze verontwaardiging er al veel langer had moeten zijn.
pi_178384194
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat heeft Obama geprobeerd? Kom op met die bronnen.
http://theweek.com/speedr(...)te-house-jobs-denied
pi_178384208
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 12:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Namen en rugnummers?
https://www.politico.com/(...)ives-243395?lo=ap_d1
pi_178384217
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar ik heb niet gezegd dat je niet verontwaardig mag zijn. Ik verwacht alleen dat we inzien dat deze verontwaardiging er al veel langer had moeten zijn.
Sorry, maar ik vind dit echt onzin. Verontwaardiging en kritiek op zelfverrijking is er altijd geweest. Ook onder Obama en ver daarvoor. Wat Trump tentoonspreid is gewoon letterlijk ongekend.
pi_178384224
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar ik heb niet gezegd dat je niet verontwaardig mag zijn. Ik verwacht alleen dat we inzien dat deze verontwaardiging er al veel langer had moeten zijn.
Nee, je blijft in twijfel trekken of er wel sprake is van machtsmisbruik. Als er vervolgens voorbeelden worden gegeven, dan vraag je om 'argumenten'. En als je dan toch toe moet geven dat Trump onbehoorlijk handelt, dan roep je dat het iets van alle tijden is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178384281
quote:
Goed verhaal wel. Obama heeft twee keer geprobeerd familieleden aan te stellen, dat werd geweigerd op grond van anti-nepotismewetgeving, en Trump is van mening dat die wetgeving niet meer geldt. Hoe handig.
pi_178384282
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 12:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dit echt onzin. Verontwaardiging en kritiek op zelfverrijking is er altijd geweest. Ook onder Obama en ver daarvoor. Wat Trump tentoonspreid is gewoon letterlijk ongekend.
Ik vind het van hetzelfde laken een pak om eerlijk te zijn. Dit is exact waar ik voor waarschuwde toen de verkiezing aanvankelijk tussen de tweede Clinton of de derde Bush zou gaan. Toen er geruchten opdoken dat Michelle Obama wel eens een poging zou kunnen wagen voor het Witte Huis. En dit zijn nog allemaal de posities die je elke dag ziet. Wat dan mbt de ministers, op de departementen, en ga zo maar verder.
pi_178384307
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 12:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, je blijft in twijfel trekken of er wel sprake is van machtsmisbruik. Als er vervolgens voorbeelden worden gegeven, dan vraag je om 'argumenten'. En als je dan toch toe moet geven dat Trump onbehoorlijk handelt, dan roep je dat het iets van alle tijden is.
Het enige wat ik in twijfel trek Koos is jouw verontwaardiging.
pi_178384314
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 13:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vind het van hetzelfde laken een pak om eerlijk te zijn. Dit is exact waar ik voor waarschuwde toen de verkiezing aanvankelijk tussen de tweede Clinton of de derde Bush zou gaan. Toen er geruchten opdoken dat Michelle Obama wel eens een poging zou kunnen wagen voor het Witte Huis. En dit zijn nog allemaal de posities die je elke dag ziet. Wat dan mbt de ministers, op de departementen, en ga zo maar verder.
Dit is een pure afleidingsmaneuvre. Alle dingen die je noemt zijn niet gebeurd. Dat in tegenstelling tot wat Trump al heeft gedaan.
pi_178384325
quote:
10s.gif Op zondag 8 april 2018 13:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goed verhaal wel. Obama heeft twee keer geprobeerd familieleden aan te stellen, dat werd geweigerd op grond van anti-nepotismewetgeving, en Trump is van mening dat die wetgeving niet meer geldt. Hoe handig.
Klopt, maar van hetzelfde laken een pak mijn inziens, de ene probeert het en de ander faalt, de volgende doet het gewoon op eigen houtje, maak me nu al zorgen om de President na Trump dus.
pi_178384331
quote:
quote:
he documents released Monday also include the full text of a legal opinion Justice issued in 2009 to the Obama White House, concluding that the law did not permit the appointment of President Barack Obama's half-sister Maya Soetoro-Ng to a commission on White House fellowships nor that of the president's brother-in-law Conrad Robinson to a commission on physical fitness. Soetoro-Ng appears to have quietly left the fellowships panel, which she had joined before the legal memo was finalized. Robinson was never named to the fitness board.
Belangrijke posities wel. Zonder problemen vergelijkbaar met die van Kushner of Ivanka.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178384341
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 13:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt, maar van hetzelfde laken een pak mijn inziens, de ene probeert het en de ander faalt, de volgende doet het gewoon op eigen houtje, maak me nu al zorgen om de President na Trump dus.
Oké, je maakt je er zorgen over. Dus dan ben je met mij van mening dat het slecht is als een president zich zo gedraagt, neem ik aan. Dus dan is het toch erg als één president er in slaagt waar dat bij anderen niet eens lukte? :?
pi_178384344
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 13:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het enige wat ik in twijfel trek Koos is jouw verontwaardiging.
Probleem is alleen dat ik niet alleen sta hierin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178384369
quote:
13s.gif Op zondag 8 april 2018 13:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is een pure afleidingsmaneuvre. Alle dingen die je noemt zijn niet gebeurd. Dat in tegenstelling tot wat Trump al heeft gedaan.
Dat het niet is gebeurd maakt het niet minder erg.
pi_178384373
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 13:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat het niet is gebeurd maakt het niet minder erg.
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')