abonnement Unibet Coolblue
pi_178347488


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle (CC), leningen voor MKB.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Crowdestate (CET), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
All4funding (A4F), inspirerend investeren
Knab crowdfunding (KNAB), investeren met een knab bankrekening
Duurzaam Investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
New Funding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Crowdpartners, investeren in het mkb
Crowdbricks, investeren in onroerend goed
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
Zonnepanelen Delen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
One Planet Crowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lenderspender, peer-to-peer lending
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horeca Crowdfunding Nederland
Crowd About Now
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horeca Crowdfunding Nederland
Waarde voor je Geld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_178347874
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 15:20 schreef Horsemen het volgende:
Ook Collin doet dit dan niet helemaal op de manier die de AFM adviseert. De AFM geeft aan: “Volgens de AFM zouden projecten na 90 dagen betalingsachterstand moeten worden afgeboekt.”
Interessant, mag ik die na 90 dagen dan ook toepassen bij mijn aangifte IB?
pi_178348124
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:55 schreef mrbombastic het volgende:
Nieuwe investeringsmogelijk op crowdestate.nl

Nieuwbouw Halen

[..]

Ziet er wel interessant uit op het eerste gezicht.
wat wordt er bij Crowdestate betaald bij vervroegde aflossing? Moet de leningnemer dan een boeterente betalen?
pi_178348243
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 15:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ook Collin doet dit dan niet helemaal op de manier die de AFM adviseert. De AFM geeft aan: “Volgens de AFM zouden projecten na 90 dagen betalingsachterstand moeten worden afgeboekt.”

Dit advies heb ik ook gebruikt om de waarde van mijn portefeuille in crowdfunding te bepalen bij mijn belastingaangifte.

Wat ik net geschreven heb klopt toch niet helemaal.

Ik heb even het een en ander nagevraagd en nagelezen.
Ik heb toch een lening nemer die twee maanden niets betaald heeft. Dus vandaar die voorziening.

Collin neemt geen voorziening op voor leningen in moeilijkheden met een aangepast schema, dus waarvoor is overeengekomen de aflossing voor enige maanden op te schorten en de rente wel gewoon door te betalen. ( leningen met een ingepaste aflossingsvrije periode).

Dus om de statistieken op te poetsen heeft Collin er alle belang bij dat tenminste de rente doorbetaald blijft worden bij problemen. (Wij als investeerders zijn natuurlijk ook blij als de rente doorbetaald wordt !)

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-04-2018 16:23:58 ]
pi_178348453
Actueel netto rendement Collin
Gemiddelde rente: 7,54%
Beheervergoeding: 1,24% (Goud)
Afgeboekt: 0,00%
Voorzieningen: 0,59%
Netto rendement: 5,71%
Ik ben per december 2017 gestopt met investeren via Collin.
pi_178348584
Gemiddelde rente: 7,20 %
Beheervergoeding:1,08 % (goud)
Afgeboekt:0,00 %
Voorzien: 0,94 %
Netto rendement: 5,18%

Ik denk dat Collin er van uit gaat dat we in geval van voorzieningen en afboekingen toch gewoon de volledige beheervergoeding gaan betalen, anders is het percentage van de beheervergoedingen bij diverse mensen voor mij een raadsel.
pi_178349732
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 15:45 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Interessant, mag ik die na 90 dagen dan ook toepassen bij mijn aangifte IB?
Dat doe ik wel ja.
pi_178350099
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:03 schreef Horsemen het volgende:
Dat doe ik wel ja.
En die 90 dagen zijn dan gerekend vanaf het moment dat je de aangifte IB invult? Of vanaf 1 januari?
pi_178350407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 17:17 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

En die 90 dagen zijn dan gerekend vanaf het moment dat je de aangifte IB invult? Of vanaf 1 januari?
Als een project per 1 januari een achterstand had van 90 of meer dagen.
Het is namelijk gebruikelijk, bijvoorbeeld onder Basel II-wetgeving (die geldt voor banken), om achterstanden van meer dan 90 dagen te kwalificeren als een wanbetaling.
pi_178351134
Nieuws inzake Hengelsport van Benthem
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geldleenster is gewoon met het bedrijf gestopt en probeert de crowd genoegen te laten nemen met 10 % van de vordering. Ik ga bij Collin navragen of geldleenster in gemeenschap van goederen getrouwd is, waarom de moeder niet wordt aangesproken, wat de vermogenspositie van de moeder is (eigen huis, inkomen) Geldleenster is begin 20, die heeft nog een leven lang om af te lossen dus er is geen noodzaak deze lening nu tegen een schijntje te laten vervallen.

Om het dramatisch effect wat te vergroten (en de crowd te bewegen om nu maar snel akkoord te gaan met het voorstel zodat Collin er mooi van af is) wordt nog aangevoerd dat Geldleenster een tijdelijke baan heeft...... met andere woorden het kan zo maar ophouden. En dat in deze arbeidsmarkt.....

Ik neem aan dat hier meer forumleden in deze lening zitten ?

Ik ga in ieder geval niet akkoord...

[ Bericht 0% gewijzigd door paardendokter op 06-04-2018 19:13:06 ]
pi_178351647
En de rabobank is er weer zonder kleerscheuren uitgekomen........
pi_178352085
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:09 schreef paardendokter het volgende:
Nieuws inzake Hengelsport van Benthem
Onvoorstelbaar, was al gestopt met CCF na de tariefsverhoging.

Mevr. heeft het voor haarzelf goed geregeld. Haar spulletjes netjes aan de buurman verkocht, vuurwerkzaakje gehad, etc, en komt er zonder kleerscheuren uit (CCF ook overigens).

Laat haar hier mee wegkomen, en ze haalt dit grapje de komende jaren nog wel vaker uit.
pi_178352763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:09 schreef paardendokter het volgende:
Nieuws inzake Hengelsport van Benthem
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geldleenster is gewoon met het bedrijf gestopt en probeert de crowd genoegen te laten nemen met 10 % van de vordering. Ik ga bij Collin navragen of geldleenster in gemeenschap van goederen getrouwd is, waarom de moeder niet wordt aangesproken, wat de vermogenspositie van de moeder is (eigen huis, inkomen) Geldleenster is begin 20, die heeft nog een leven lang om af te lossen dus er is geen noodzaak deze lening nu tegen een schijntje te laten vervallen.

Om het dramatisch effect wat te vergroten (en de crowd te bewegen om nu maar snel akkoord te gaan met het voorstel zodat Collin er mooi van af is) wordt nog aangevoerd dat Geldleenster een tijdelijke baan heeft...... met andere woorden het kan zo maar ophouden. En dat in deze arbeidsmarkt.....

Ik neem aan dat hier meer forumleden in deze lening zitten ?

Ik ga in ieder geval niet akkoord...
Ik zit niet in deze lening maar als ik dit zo lees zou ik Collin opbellen en helemaal door de telefoon trekken. In mijn ogen een zeer slecht voorstel, wel een stemming uitschrijven maar ondertussen meerdere keren herhalen om een positief advies te geven en met klap op de vuurpijl zie ik ook nog 'rare' constructies met een woning.

Laat ze maar een paar jaar vuurwerk verkopen en een groot gedeelte van deze opbrengst naar de investeerders gaan...
pi_178352852
Wat is de ervaring met crowdestate? Afgezien van de sponsoring voor 1 dag...Project in Halen ziet er goed uit.
pi_178352912
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:21 schreef bubbels234 het volgende:
Wat is de ervaring met crowdestate? Afgezien van de sponsoring voor 1 dag...Project in Halen ziet er goed uit.
Ik heb een aantal projecten bij hun en ben tot op heden tevreden. Een grote plus vind ik dat je investering direct vanaf het moment dat je betaald al rendement oplevert.
pi_178352966
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:21 schreef bubbels234 het volgende:
Wat is de ervaring met crowdestate? Afgezien van de sponsoring voor 1 dag...Project in Halen ziet er goed uit.
Zit inmiddels in een 7-tal projecten. Tot nu toe geen problemen. Rente gaat lopen op moment van storting. Altijd projecten genomen met 1e hypothecaire zekerheid en soms huurgaranties.

Wat het waard is wordt pas duidelijk bij defaults.
pi_178353944
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:14 schreef mike79_n het volgende:
Gemiddelde rente: 7,20 %
Beheervergoeding:1,08 % (goud)
Afgeboekt:0,00 %
Voorzien: 0,94 %
Netto rendement: 5,18%

Ik denk dat Collin er van uit gaat dat we in geval van voorzieningen en afboekingen toch gewoon de volledige beheervergoeding gaan betalen, anders is het percentage van de beheervergoedingen bij diverse mensen voor mij een raadsel.
Het komt ook omdat je bij Collin (tot nu toe) per project de fee per jaar vooruitbetaalt terwijl je over dat jaar nog weinig of geen rentetermijnen ontvangen hebt.
Als je vanaf nu niets meer doet, zal je beheervergoeding (die bij je bij persoonlijk rendement staat) steeds een beetje dalen (in ieder geval tot je weer je jaarlijkse fee betaalt).
pi_178354129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:47 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar, was al gestopt met CCF na de tariefsverhoging.

Mevr. heeft het voor haarzelf goed geregeld. Haar spulletjes netjes aan de buurman verkocht, vuurwerkzaakje gehad, etc, en komt er zonder kleerscheuren uit (CCF ook overigens).

Laat haar hier mee wegkomen, en ze haalt dit grapje de komende jaren nog wel vaker uit.
Ik ben sinds eind vorig jaar gestopt met CCF.
pi_178354195
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 18:09 schreef paardendokter het volgende:
Nieuws inzake Hengelsport van Benthem
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geldleenster is gewoon met het bedrijf gestopt en probeert de crowd genoegen te laten nemen met 10 % van de vordering. Ik ga bij Collin navragen of geldleenster in gemeenschap van goederen getrouwd is, waarom de moeder niet wordt aangesproken, wat de vermogenspositie van de moeder is (eigen huis, inkomen) Geldleenster is begin 20, die heeft nog een leven lang om af te lossen dus er is geen noodzaak deze lening nu tegen een schijntje te laten vervallen.

Om het dramatisch effect wat te vergroten (en de crowd te bewegen om nu maar snel akkoord te gaan met het voorstel zodat Collin er mooi van af is) wordt nog aangevoerd dat Geldleenster een tijdelijke baan heeft...... met andere woorden het kan zo maar ophouden. En dat in deze arbeidsmarkt.....

Ik neem aan dat hier meer forumleden in deze lening zitten ?

Ik ga in ieder geval niet akkoord...
Belachelijk, CCF laat zich eigen gewoon afschepen, of geeft niks om de investeerders, moeder en dochter hebben gewoon een betalingsverplichting! En anders moeten ze zich maar failliet laten verklaren.
pi_178354450
Onderstaand treft u twee tabellen aan waarin bovengenoemd voorstel uiteen wordt gezet.

Hoe wordt de slotbetaling van ¤ 10.503,34 verdeeld?


Openstaande incasso juli 2017

¤ 1.469,33

14%


Externe (juridische) kosten

¤ 4.200,00

40%


Slotbetaling richting de investeerders

¤ 4.834,01

46%


Totaal

¤ 10.503,34

100%



Leningaanvraag Hengelsportcentrum van Bentehem 23556 voorstel


Leenbedrag

¤ 65.000,00

100%


Afgelost (13 termijnen)

¤ 14.083,29

22%


Openstaand (47 termijnen)

¤ 50.916,71

78%


Slotbetaling conform voorstel

¤ 4.834,01

7%


Afboeking

¤ 46.082,70

71%
pi_178354503
Of te wel maar 4800 terug naar de investeerders, en dan vragen of je eens of oneens wilt stemmen.

Nou dat is niet zo moeilijk voor die paar tientjes denk ik?

Lees aub mee CCF!!!
  zaterdag 7 april 2018 @ 12:46:04 #22
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_178363039
Spuit 11 met Collin statistieken;

Gemiddelde rente: 7,55%
Beheervergoeding: 1,13%
Afgeboekt:0,00%
Voorzien:0,00%
Netto rendement:6,42%

Het zijn maar 6 projecten overigens en ik heb al heel lang niet meer bij collin geïnvesteerd
pi_178365888
De Aankoop Vastgoed Den Haag projecten bij GVE: in een paar dagen bijna vol.
Het zijn geen slechte projecten, maar de Aankoop Beleggingspanden Amsterdam projecten waren veel beter en die waren na 6 dagen nog niet vol.
Voor mij een groot mysterie!!
pi_178366066
Stilletjes is deze week Aurora Flowers #2 afgelost *O* Toch weer een succesje voor KOM.
Pecunia non olet
pi_178366745
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 16:00 schreef obligataire het volgende:
Stilletjes is deze week Aurora Flowers #2 afgelost *O* Toch weer een succesje voor KOM.
zeker! Was ook een A+ project, dus dan mag je verwachten dat er in principe geen problemen komen. Toch al weer mijn 4e afgeloste project bij KOM (van 10). Fingers crossed.
pi_178367832
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 15:51 schreef TisIk het volgende:
De Aankoop Vastgoed Den Haag projecten bij GVE: in een paar dagen bijna vol.
Het zijn geen slechte projecten, maar de Aankoop Beleggingspanden Amsterdam projecten waren veel beter en die waren na 6 dagen nog niet vol.
Voor mij een groot mysterie!!
Aflossingsvrije periode was 36mnd IPV 60. 120mnd annuiteitenlening was maar 35k IPV 200k. Denk dat dit net wat interessanter is voor investeerders.
+ Project zal bij livegaan al voor 50% vol + zakelijke investeerders mogen nu ook meeinvesteren.

[ Bericht 5% gewijzigd door djh77 op 08-04-2018 05:25:07 ]
pi_178378751
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:18 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ik zit niet in deze lening maar als ik dit zo lees zou ik Collin opbellen en helemaal door de telefoon trekken. In mijn ogen een zeer slecht voorstel, wel een stemming uitschrijven maar ondertussen meerdere keren herhalen om een positief advies te geven en met klap op de vuurpijl zie ik ook nog 'rare' constructies met een woning.

Laat ze maar een paar jaar vuurwerk verkopen en een groot gedeelte van deze opbrengst naar de investeerders gaan...
Slecht voorstel, maar kans op WSNP is er natuurlijk wel. Dan vang je nog minder.

Da's een beetje de pest met dit soort dingen.
pi_178380131
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 01:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Slecht voorstel, maar kans op WSNP is er natuurlijk wel. Dan vang je nog minder.

Da's een beetje de pest met dit soort dingen.
Dat zou kunnen inderdaad maar het zou ook kunnen dat ze niet het achterste van hun tong laten zien. Daarbij blijft het vervelende dat de belangen van het platform en de investeerders niet het zelfde zijn. Ik blijf het een slechte zaak vinden dat het platform de vraag niet neutraal voorlegt.

Helaas zal uiteindelijk de meerderheid weer voor stemmen waarbij de geldnemer er erg gemakkelijk mee weg komt, het platform geen enkele pijn voelt en de investeerders alleen de schade mogen dragen.

Daarbij is het natuurlijk wel zo dat iedere situatie weer anders is.
In dit geval (ik zit er overigens niet in) zou ik zeker niet akkoord gaan met die grijpstuiver.
pi_178393193
Voor de geïnteresseerden in de Belgische Crowd Estate projecten: de jaarrekeningen van de vennootschappen staan bij de Belgische Bank gratis ter inzage. Makkelijker is het om de vennootschap te zoeken in het register van de Kruispunt Bank voor Ondernemingen. Zij hebben vanaf de pagina met de bedrijfsinformatie de en directe link naar de jaarrekeningen bij de KBB.
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_178394759
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Als je dit leest denk je toch alleen maar "Hoe Dan?"

FB linkje laat wel wat werk zien overigens..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178395642
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 20:48 schreef kopersneek het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Als je dit leest denk je toch alleen maar "Hoe Dan?"
Lijkt me ook wat erg ambitieus. _O-

Dit is een leukere m.i.:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
[1% CB] Groei Binnenvaart Inspectie
Pecunia non olet
pi_178397488
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 07:35 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat zou kunnen inderdaad maar het zou ook kunnen dat ze niet het achterste van hun tong laten zien. Daarbij blijft het vervelende dat de belangen van het platform en de investeerders niet het zelfde zijn. Ik blijf het een slechte zaak vinden dat het platform de vraag niet neutraal voorlegt.

Helaas zal uiteindelijk de meerderheid weer voor stemmen waarbij de geldnemer er erg gemakkelijk mee weg komt, het platform geen enkele pijn voelt en de investeerders alleen de schade mogen dragen.

Daarbij is het natuurlijk wel zo dat iedere situatie weer anders is.
In dit geval (ik zit er overigens niet in) zou ik zeker niet akkoord gaan met die grijpstuiver.
Schuldhulpverleners willen altijd graag iemand de WSNP induwen. Weer een streepje. Daar wordt men op beoordeeld.

Het platform steekt er het liefst zo min mogelijk tijd en moeite in. En ze weten natuurlijk ook wel dat het alternatief WSNP is.

In geval van WSNP krijg je nog minder en valt er niets meer akkoord te gaan. Zo'n verdeling is dan gewoon bindend.
pi_178400341
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dit is een leukere m.i.:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
[1% CB] Groei Binnenvaart Inspectie

Deze heb ik inderdaad ook meegenomen: duidelijk verhaal, en mijns inziens een bedrijf op een plek waar het kan werken.
  maandag 9 april 2018 @ 09:05:15 #35
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178401232
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:20 schreef obligataire het volgende:
Lijkt me ook wat erg ambitieus. _O-
een drie maal zo grote showroom is 'natuurlijk' drie x zoveel omzet en drie x zoveel winst.
Daar moeten dan waarschijnlijk wel weer personeelskosten van worden afgetrokken want dat red je niet meer met stagiaires.

Dat je grootse opdrachtgever wegloopt vergeten we maar even voor het gemak.
En in april nog geen jaarcijfers? zo'n onderneming moet die toch op 2 januari al kunnen ophoesten?

[ Bericht 5% gewijzigd door Speekselklier op 09-04-2018 09:12:12 ]
Tot nooit .......
pi_178401439
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 06:20 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Deze heb ik inderdaad ook meegenomen: duidelijk verhaal, en mijns inziens een bedrijf op een plek waar het kan werken.
Ik ook, en prima cijfers over de afgelopen jaren. Er zijn natuurlijk altijd wel een paar mitsen en maren bij te plaatsen zoals het ontbreken van zekerheden, maar de rente is daar ook naar.

Ik heb trouwens ook een voorinschrijving geplaatst bij Crowdestate. Loop er momenteel een beetje tegen aan dat ik meer terug krijg dan ik kan investeren.
pi_178401831
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 06:20 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Deze heb ik inderdaad ook meegenomen: duidelijk verhaal, en mijns inziens een bedrijf op een plek waar het kan werken.
Website ziet d'r ook wel ok. Niet schokkend, maar wel helder verhaal de organisatie doet etc.
pi_178403103
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:54 schreef Halcon het volgende:
In geval van WSNP krijg je nog minder en valt er niets meer akkoord te gaan. Zo'n verdeling is dan gewoon bindend.
De kans dat het dan minder is is zeker aanwezig, overigens kan het in de praktijk ook meer zijn.

In een praktijkvoorbeeld zoals dit zit ik als investeerder niet te wachten op die grijpstuiver die er nu terug komt maar zie ik liever een gedeelde “pijn” in de vorm van WSNP. Ten opzichte van het totaal plaatje van dit voorbeeld is het m.i. een slecht voorstel voor de investeerders. Uiteindelijk zal er ongetwijfeld weer een ruime meerderheid akkoord gaan met dit voorstel.
pi_178403171
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2018 11:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De kans dat het dan minder is is zeker aanwezig, overigens kan het in de praktijk ook meer zijn.

In een praktijkvoorbeeld zoals dit zit ik als investeerder niet te wachten op die grijpstuiver die er nu terug komt maar zie ik liever een gedeelde “pijn” in de vorm van WSNP. Ten opzichte van het totaal plaatje van dit voorbeeld is het m.i. een slecht voorstel voor de investeerders. Uiteindelijk zal er ongetwijfeld weer een ruime meerderheid akkoord gaan met dit voorstel.
Stel dat de investeerders niet akkoord gaan en de ondernemer in de WNSP mag. Kan Collin dan ook fluiten naar de voorgeschoten juridische kosten en maandtermijn?
pi_178403369
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2018 11:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De kans dat het dan minder is is zeker aanwezig, overigens kan het in de praktijk ook meer zijn.

In een praktijkvoorbeeld zoals dit zit ik als investeerder niet te wachten op die grijpstuiver die er nu terug komt maar zie ik liever een gedeelde “pijn” in de vorm van WSNP. Ten opzichte van het totaal plaatje van dit voorbeeld is het m.i. een slecht voorstel voor de investeerders. Uiteindelijk zal er ongetwijfeld weer een ruime meerderheid akkoord gaan met dit voorstel.
Het kan meer zijn, maar dat is vaker niet dan wel. WSNP is vaak de tijd uitzitten en niet heel hard je best doen voor schuldeisers.

Uit praktisch oogpunt zijn mensen haast gedwongen akkoord te gaan. Of je moet de pit en bewijzen hebben om iemand eruit te houden.
pi_178403731
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 11:05 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Stel dat de investeerders niet akkoord gaan en de ondernemer in de WNSP mag. Kan Collin dan ook fluiten naar de voorgeschoten juridische kosten en maandtermijn?
Als er niet tot een beter akkoord gekomen kan worden en er niets meer terug zou komen vanuit de WSNP zou dat kunnen ja (wat ze in theorie dan weer bij de investeerders op het bordje kunnen leggen). Als iedereen weer braaf akkoord gaat kost het ze zeker geen cent.
pi_178403962
https://mailchi.mp/horeca(...)2205353?e=663884b45f

Heidi's Skihut Nijmegen HCN open
pi_178404250
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 22:54 schreef Halcon het volgende:

[..]

In geval van WSNP krijg je nog minder en valt er niets meer akkoord te gaan. Zo'n verdeling is dan gewoon bindend.
Dan zou ik die route belopen, de kans dat er na 36 maanden meer dan 4600 euro binnenkomt lijkt me redelijkerwijs aanwezig.

En zo niet dan is ze 3 jaar kwijt waarin ze in een flinke houtgreep gezeten heeft.

Ook al heeft ze een tijdelijk dienstverband dan kan er toch nog een loonbeslag komen?
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_178404327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 00:31 schreef JasperKokx het volgende:
Beste allen,

Wij begrijpen dat er veel vragen zijn omtrent dit project. Wellicht even een korte toelichting over onze holding. Wij zijn vanuit Immensus verantwoordelijk voor Colins in Breda, Lot & Daan in Rotterdam, Surya te Utrecht, 91 Spices in Rottterdam en 21 Domino's Pizza vestigingen in Nederland.

Daarnaast voeren wij back office voor onze eigen ondernemingen en externe vergelijkbare organisaties. Dit bedrijf heeft zijn oorsprong gevonden in de exploitatie van de genoemde pizza restaurants. Ik ben daar vanaf jongs af aan betrokken geweest en draai nu al enige tijd mee in alle projecten (11 jaar). Zo zijn er meer collega's intern meegegroeid bij immensus, daarmee hebben wij een gemotiveerde club collega's met passie voor de horeca.

Wij zien juist een enorme potentie in het pand aan het Stationsplein van Enschede. Bepaalde unieke aspecten die wij hebben gezien tijdens onze ervaringen in de randstad willen wij graag in dit prachtige pand overbrengen naar Enschede. De presentatie tot dusver is ontzettend goed ontvangen door onze lokale partners als o.a. Grolsch, die veel ervaring hebben in Enschede.

Met betrekking tot het project Perron²² kunt u dus concluderen dat dit een initiatief is vanuit de holding Immensus. Gedragen door de gehele organisatie. De bouw werkzaamheden voor dit project zijn inmiddels begonnen en Immensus heeft tot nu toe daarvoor al 400.000 daad werkelijke euro's geïnvesteerd in het project.

Ik attendeer u nogmaals graag op onze pagina op HCF. Echter, nodig ik liever uit voor een kopje koffie bij ons op kantoor in Utrecht gelegen aan de Kapelweg of op de bouw plaats in Enschede op het Stationsplein.

Met vriendelijke groet,

Jasper Kokx

https://horecacrowdfundin(...)ede-01056030?admin=1
De leningovereenkomst gelezen van Perron 22. Jasper Kokx is hierin niet terug te vinden. Er wordt alleen door Hassan al Morabit in privé meegetekend:
https://franchiseplus.nl/(...)andacht-geeft-groeit

Prive is er waarschijnlijk niet veel. De ondernemer woont in een appartementje van 50 m2 met een woz van 97k
https://www.google.nl/map(...).2222268!4d5.1687679

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 09-04-2018 12:20:00 ]
pi_178405376
Onderstaande mail heb ik naar GvE gestuurd naar aanleiding van een update over een probleem project:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot op heden heb ik nog geen verhelderend antwoord mogen ontvangen. Ze moesten het navragen bij de deurwaarder hoe het zat, mijns inziens geeft dat weer aan hoe serieus GvE achter ons geld aan gaat; zelfs als er geld opgehaald is, weten ze niet waar het gebleven is.

Ik heb de Skihut ook maar weer meegepakt. Tot nu toe nog helemaal zonder defaults bij HCN.
  maandag 9 april 2018 @ 13:04:37 #46
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178405629
Iemand al reactie gehad van FNC omtrent

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loopt alweer 10 dagen achter.
pi_178405632
GVE is werkelijk een drama met inhoudelijk antwoorden op vragen.
Heb zelf meerdere malen vragen gesteld en dan vervolgens er achteraan moeten bellen.

wordt ook nooit schriftelijk geantwoord, altijd telefonisch, áls er al geantwoord wordt....

welk project was dat, 5097?

ik zit met hetzelfde geval met project 6070.

al tijden geleden gehoord dat er per maand gestort wordt, ik zie echter helemaal niks.
pi_178405668
Ik heb er bij FNC momenteel 11 die al 10 dagen achter lopen.....
pi_178405684
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:04 schreef xzaz het volgende:
Iemand al reactie gehad van FNC omtrent

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Loopt alweer 10 dagen achter.
Nee, maar zij communiceren meestal rond de 10e of 11e over achterstanden.
  maandag 9 april 2018 @ 13:08:07 #50
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178405700
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:07 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb er bij FNC momenteel 11 die al 10 dagen achter lopen.....
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 13:07 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Nee, maar zij communiceren meestal rond de 10e of 11e over achterstanden.
Gaat weer lekker dus, ik zal eens 10 dagen de automatische incasso terugtrekken kijken hoe snel ze dan zijn.
pi_178405712
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:20 schreef obligataire het volgende:

[..]

Lijkt me ook wat erg ambitieus. _O-

Dit is een leukere m.i.:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
[1% CB] Groei Binnenvaart Inspectie

Vind ik ook. Heb ik ook meegepakt. Naburig bunkerstation staat goed bekend.
pi_178405719
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:04 schreef bleyenburg het volgende:
GVE is werkelijk een drama met inhoudelijk antwoorden op vragen.
Heb zelf meerdere malen vragen gesteld en dan vervolgens er achteraan moeten bellen.

wordt ook nooit schriftelijk geantwoord, altijd telefonisch, áls er al geantwoord wordt....

welk project was dat, 5097?

ik zit met hetzelfde geval met project 6070.

al tijden geleden gehoord dat er per maand gestort wordt, ik zie echter helemaal niks.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178406160
Pecunia non olet
pi_178406178
Komst van 8ste Locatie Kinderopvang (FNC) (die eerder 4 van de 6 termijnen te laat heeft betaald) heeft nu opeens een termijn te vroeg betaald :)
Verwacht: 01-05-2018 Werkelijk: 06-04-2018

[ Bericht 10% gewijzigd door djh77 op 09-04-2018 13:47:36 ]
pi_178406370
Nieuwsbrief Lightwell om crowdfunding te doen slagen:
https://www.geldvoorelkaa(...)sbrief9april2018.pdf
pi_178406627
Project 16049 GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is 11 dagen te laat met betalen. Nog geen info vanuit GVE ontvangen omtrent de reden.
8 van de 84 termijnen voldaan
pi_178407123
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:07 schreef djh77 het volgende:
Project 16049 GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is 11 dagen te laat met betalen. Nog geen info vanuit GVE ontvangen omtrent de reden.
8 van de 84 termijnen voldaan
Oeps, ja die kan ik mij nog wel vaag herinneren. Twijfelgeval bij mij maar uiteindelijk toch niet gedaan want hij komt niet in mijn lijstje voor. Hopelijk een foutje en komt er niet op korte termijn een mail aan.
Nog wel goede zekerheden?
pi_178407313
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2018 12:07 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dan zou ik die route belopen, de kans dat er na 36 maanden meer dan 4600 euro binnenkomt lijkt me redelijkerwijs aanwezig.

En zo niet dan is ze 3 jaar kwijt waarin ze in een flinke houtgreep gezeten heeft.

Ook al heeft ze een tijdelijk dienstverband dan kan er toch nog een loonbeslag komen?
Je hebt ook hogere kosten bij de WSNP. De kans dat er meer binnenkomt is lastig in te schatten zonder het dossier precies te kennen, maar mensen werken zich vaak niet het zweet in de bilnaad als ze in de WSNP zitten.

Als je niet al te gek doet, heb je inderdaad 3 jaar, maar dat weet je wel vooraf en daarna zijn schulden niet meer invorderbaar. Met die wetenschap is dat wel vol te houden.

Je kunt loonbeslag leggen, maar dat zullen andere schuldeisers ook doen. Dan mag je wat boven de beslagvrije voet uitkomt delen met de andere schuldeisers. Het is dan ook te hopen dat er geen preferente schuld bij zit, dan vis je helemaal achter het net.

Ik zou wel benieuwd zijn wat er is gebeurd met de voorraden. Lijkt me dat je die ten gelde maakt en ten goede moet laten komen van de schuldeisers. Overigens vind ik het wel apart dat 'n bedrijf dat al zolang bestaat en zogenaamd goed zou draaien, slechts 5k heeft om te investeren in 'n webshop.

Overigens is ook moeder hoofdelijk aansprakelijk.
  maandag 9 april 2018 @ 15:10:43 #59
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_178407632
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:49 schreef Halcon het volgende:
Overigens is ook moeder hoofdelijk aansprakelijk.
Dan kan ze dus gewoon de WSNP in gaan.
Zit ze drie jaar aan droog brood en kan de crowd gewoon moeder plukken.
(waarom is die nog niet aangesproken eigenlijk ??)
Tot nooit .......
pi_178407747
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:49 schreef Halcon het volgende:

[..]

Je hebt ook hogere kosten bij de WSNP. De kans dat er meer binnenkomt is lastig in te schatten zonder het dossier precies te kennen, maar mensen werken zich vaak niet het zweet in de bilnaad als ze in de WSNP zitten.

Als je niet al te gek doet, heb je inderdaad 3 jaar, maar dat weet je wel vooraf en daarna zijn schulden niet meer invorderbaar. Met die wetenschap is dat wel vol te houden.

Je kunt loonbeslag leggen, maar dat zullen andere schuldeisers ook doen. Dan mag je wat boven de beslagvrije voet uitkomt delen met de andere schuldeisers. Het is dan ook te hopen dat er geen preferente schuld bij zit, dan vis je helemaal achter het net.

Ik zou wel benieuwd zijn wat er is gebeurd met de voorraden. Lijkt me dat je die ten gelde maakt en ten goede moet laten komen van de schuldeisers. Overigens vind ik het wel apart dat 'n bedrijf dat al zolang bestaat en zogenaamd goed zou draaien, slechts 5k heeft om te investeren in 'n webshop.

Overigens is ook moeder hoofdelijk aansprakelijk.
Dit spel van zekerheden uitwinnen op een juiste manier uitspelen om tot een maximale opbrengst te komen voor de schuldeisers gaat naar mijn mening doorlopend mis bij de CF platforms. Het hier bediscussierde geval is CCF dacht ik? CCF zit niet in mijn portefeuille, maar ook GvE, zoals hiervoor al aangehaald is compleet hopeloos vwb recovery.
KoM is op het moment wat beter met recovery (bij de 3 defaults die ik heb is er nu met 1 een lopende betalingsregeling, die nagekomen wordt). Bij de andere 2 wordt er in ieder geval gepoogd om tot een regeling te komen, we zullen zien wat er uit komt.
pi_178408419
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:10 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dan kan ze dus gewoon de WSNP in gaan.
Zit ze drie jaar aan droog brood en kan de crowd gewoon moeder plukken.
(waarom is die nog niet aangesproken eigenlijk ??)
Ja, normaal gesproken wel. Na drie jaar krijgt dochterlief een schone lei, maar moeder niet. Je kunt ook nu je vordering toch verhalen op de moeder? Ze is hoofdelijk aansprakelijk voor het gehele bedrag. Al haal je het alleen bij de moeder. Dat vechten ze onderling maar uit. Sta je als schuldeiser buiten.
pi_178408472
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:17 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dit spel van zekerheden uitwinnen op een juiste manier uitspelen om tot een maximale opbrengst te komen voor de schuldeisers gaat naar mijn mening doorlopend mis bij de CF platforms. Het hier bediscussierde geval is CCF dacht ik? CCF zit niet in mijn portefeuille, maar ook GvE, zoals hiervoor al aangehaald is compleet hopeloos vwb recovery.
KoM is op het moment wat beter met recovery (bij de 3 defaults die ik heb is er nu met 1 een lopende betalingsregeling, die nagekomen wordt). Bij de andere 2 wordt er in ieder geval gepoogd om tot een regeling te komen, we zullen zien wat er uit komt.
Ja, het is een vak apart schulden incasseren. Komt ook nog bij dat je 'n goed dossier moet aanleggen als er meerdere mensen hoofdelijk aansprakelijk zijn. Dus niet alleen via dochterlief communiceren, maar ook via haar moeder.

Voor mij is het overigens wel een reden om het rustig aan te doen met crowdfunden. Je ziet eigenlijk gewoon dat men zich er vanaf wil maken met zo min mogelijk moeite.

Daarnaast ben ik er ook gewoon te conservatief voor denk ik. Als iemand tientallen jaren een succesvolle vis- en vuurwerkzaak heeft gehad, dan zou zo iemand naar mijn idee een investering van 81k makkelijk volledig zelf moeten kunnen dragen. Zo niet, dan klopt er wat niet, ondanks dat de KVK-cijfertjes er misschien goed uitzien.
pi_178408555
Funding Circle krijgt akkoord voor borgstellingskredieten

https://www.participaties(...)llingskredieten.aspx
pi_178411173
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Te mooi om waar te zijn (denk dat het gesaldeerde EV feitelijk rond de nul ligt) :r
Pecunia non olet
pi_178411243
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
En nog zo een met hetzelfde verhaal :r
Pecunia non olet
pi_178411686
U heeft geïnvesteerd in het volgende kredietproject: 647565658 - [1%CB] Tweede Catering Vestiging.

Voor dit project is geen volledige financiering bereikt. Wij hebben opnieuw gekeken naar de aanvraag, het doel van het krediet en daarmee de mogelijkheid tot uitbetaling onderzocht. Na een herberekening hebben wij besloten het krediet alsnog goed te keuren, zodat de ondernemer zijn plannen kan realiseren, en stellen u hiervan graag op de hoogte.

Re-Brown is een lunchroom en cateringservice die sinds 2010 gevestigd is in Den Bosch (Noord-Brabant). Het bedrijf verzorgt verschillende soorten lunches en maaltijden die ze voornamelijk bezorgen aan bedrijven. De bedoeling is om de tweede vestiging een wat luxere uitstraling te geven. Het zakelijk krediet zal worden aangewend aangewend ter financiering van de overname en voor het inrichten van interieur en keuken. Na twee termijnen op het platform te hebben gestaan is er besloten om gedeeltelijk uit te betalen. Met de behaalde financiering kan de ondernemer de overname en het inrichten van interieur en keuken financieren.

Voor deze keer dan :)
Pecunia non olet
  maandag 9 april 2018 @ 20:32:04 #67
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178414081
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:07 schreef djh77 het volgende:
Project 16049 GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is 11 dagen te laat met betalen. Nog geen info vanuit GVE ontvangen omtrent de reden.
8 van de 84 termijnen voldaan
Op hun faceboek nog wel volop leven, 2 weken terug waren ze nog aan het verbouwen.

Heb nog een ander project op achterstand maar ook daar lijkt niets aan de hand, maja afwachten maar weer.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178415075
Mondygo loopt volgens mij achter met betalingen. Staat ook in het oranje.
pi_178416949
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Motorgarage Inrichting Nieuw Pand

Ook een aardige. Nog 800 euro over..........

http://ottenhoffmotoren.nl/
Pecunia non olet
pi_178417705
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:09 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zelfse gevraagd en wel reactie (maar nog geen termijn)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178418568
Ik zit net even op FNC Duitsland te kijken. Mein Gott wat een slechte projecten aldaar. Bedrijven die gerade op de afgrond afstevenen krijgen een B toegekend......
Pecunia non olet
pi_178420829
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:29 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Motorgarage Inrichting Nieuw Pand

Ook een aardige. Nog 800 euro over..........

http://ottenhoffmotoren.nl/
Haha! Daar heb ik ruim 40 jaar gelden mijn eerste 2 de hands BMW gekocht! Toen een super vakman!
Had mijn duit wel willen investeren helaas al vol.
pi_178421781
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Haha! Daar heb ik ruim 40 jaar gelden mijn eerste 2 de hands BMW gekocht! Toen een super vakman!
Had mijn duit wel willen investeren helaas al vol.
Hij zat daar op een toplocatie als ik het goed zag. Vlakbij de grachtengordel?
Pecunia non olet
pi_178422623
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:03 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hij zat daar op een toplocatie als ik het goed zag. Vlakbij de grachtengordel?
Schimmelstraat Amsterdam, op dit moment is die buurt behoorlijk aan het verhippen. Ik kan de pitch niet lezen zou jij me die willen sturen per PM. Vind het wel leuk om even te kijken hoe die toko nu draait. Er zal inmiddels wel een andere eigenaar in zitten want Ruud Ottenhof zelf zou nu denk ik wel over de 80 zijn als hij nog leeft. :) Het was de BMW specialist voor Amsterdam wat betreft reparatie en onderhoud. Deed ook veel onderhoud voor de Amsterdamse Politie.
pi_178422649
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Schimmelstraat Amsterdam, op dit moment is die buurt behoorlijk aan het verhippen. Ik kan de pitch niet lezen zou jij me die willen sturen per PM. Vind het wel leuk om even te kijken hoe die toko nu draait. Er zal inmiddels wel een andere eigenaar in zitten want Ruud Ottenhof zelf zou nu denk ik wel over de 80 zijn als hij nog leeft. :) Het was de BMW specialist voor Amsterdam wat betreft reparatie en onderhoud. Deed ook veel onderhoud voor de Amsterdamse Politie.
Trouble met de gemeente in 2016: https://www.hartvannederl(...)clinch-met-gemeente/

Harm is nu de directeur: https://nl-nl.facebook.com/harm.ottenhoff

Sinds 4 weken een nevenvestiging (of verhuizing?) in Badhoevedorp
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door djh77 op 10-04-2018 11:06:52 ]
pi_178422728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:58 schreef djh77 het volgende:

[..]

Trouble met de gemeente in 2016: https://www.hartvannederl(...)clinch-met-gemeente/
Leuk! Nog steeds dezelfde koffie tafel als vroeger. Bracht je je motor voor een kleinigheid dan wachte je aan de tafel met een kop koffie! Wel dus een andere eigenaar. Vermoedelijk een zoon.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:58 schreef djh77 het volgende:


Sinds 4 weken een nevenvestiging (of verhuizing?) in Badhoevedorp
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/quote]

Daar zal hij dan wel geld voor opgehaald hebben. Jammer als die weg is uit de schimmelstraat want het was een uniek echt amsterdams bedrijf. Maar dat zie je wel in het filmpje over de Canta's.

[ Bericht 19% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-04-2018 11:15:11 ]
pi_178423481
Werkkapitaal onroerend goed 60mnd zit vol. Een goed moment om de rente op het 120 mnd project te verhogen lijkt me:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18083
pi_178423548
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 11:49 schreef djh77 het volgende:
Werkkapitaal onroerend goed 60mnd zit vol. Een goed moment om de rente op het 120 mnd project te verhogen lijkt me:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=18083
Mee eens voor 10 jaar wil ik op dit moment minstens 6% met een stijgende rente in het vooruitzicht..
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:23:30 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178423982
Heeft iemand uberhaupt al FNC betaling gehad?
pi_178423992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:23 schreef xzaz het volgende:
Heeft iemand uberhaupt al FNC betaling gehad?
Ja op 27-3, 4-4 en 6-4. De volgende 10 projecten van mij hebben een achterstand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178425529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ja op 27-3, 4-4 en 6-4. De volgende 10 projecten van mij hebben een achterstand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er wordt vaak gewaarschuwd voor Horeca, maar de bouwsector kan er ook wat van...... o|O
Pecunia non olet
pi_178426053
Gefermenteerde :r frisdrank op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17878
pi_178426322
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 12:41 schreef djh77 het volgende:
Reuniecommissie (GvE) is niet tot stand gekomen. blijven steken op 59%:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17340
De reüniecommissie afgelopen zaterdag voor 41,9 k gesponsord door investeerder 024417. Daarmee is het project toch nog vol gekomen.
pi_178426353
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:30 schreef FINONAF het volgende:

[..]

De reüniecommissie afgelopen zaterdag voor 41,9 k gesponsord door investeerder 024417. Daarmee is het project toch nog vol gekomen.
Ja ik dacht laat ik die jongens toch een kans geven c_/
Pecunia non olet
pi_178426618
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:30 schreef FINONAF het volgende:

[..]

De reüniecommissie afgelopen zaterdag voor 41,9 k gesponsord door investeerder 024417. Daarmee is het project toch nog vol gekomen.
Vreemd genoeg na de 60 dagen termijn. De status was echt "niet tot stand gekomen". Toch vreemd dat deze nu toch tot stand is gekomen. Ik neem aan door iemand uit het eigen netwerk. Deze had dan ook wel een dagje eerder kunnen inleggen.
pi_178426800
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:30 schreef FINONAF het volgende:

[..]

De reüniecommissie afgelopen zaterdag voor 41,9 k gesponsord door investeerder 024417. Daarmee is het project toch nog vol gekomen.
Deze investeerders heeft voorheen ook al 75k en 50k geinvesteerd. Zal wel een grote investeerder zijn die een dealtje sluit?!
pi_178427308
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:15 schreef djh77 het volgende:
Gefermenteerde :r frisdrank op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17878
Via FNC ooit meegedaan aan een ander exotisch drankje, Omi's Apfelstrudel :9 Ik heb het nog nooit ergens zien staan in de winkel maar er wordt keurig afgelost :) , is een kapitaalkrachtige aanbieder.
Dat gevoel heb ik bij deze niet.......
Pecunia non olet
pi_178427600
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 15:16 schreef obligataire het volgende:

[..]

Via FNC ooit meegedaan aan een ander exotisch drankje, Omi's Apfelstrudel :9 Ik heb het nog nooit ergens zien staan in de winkel maar er wordt keurig afgelost :) , is een kapitaalkrachtige aanbieder.
Dat gevoel heb ik bij deze niet.......
Was nog in het Zencap tijdperk:
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2015 12:24 schreef obligataire het volgende:
Omi's Apfelstrudel https://www.zencap.nl/en/loan-request/detail/475
doet nog niet veel. Mooi project met hele goede financiële ratio's, maar de lage rente van 6,26% in combinatie met de hoge kosten van Zencap, werkt nogal tegen?
  dinsdag 10 april 2018 @ 16:22:59 #89
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178428625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:24 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ja op 27-3, 4-4 en 6-4. De volgende 10 projecten van mij hebben een achterstand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
staat nu de laatste periode op 'Vervroegd ingelost'.
pi_178428742
Nieuwe op CcF: https://www.collincrowdfund.nl/aquapretpark-vlietlanden/

M.i. wordt het aquapark gekocht van ondernemer met financiering bij GvE: https://www.crowdfundmark(...)ak-rotterdam-ommoord
quote:
Waar wordt de financiering voor aangewend?
De nieuwe activiteit van Hans Bosveld wordt het Aquapretpark, de “natte” tegenhanger van de overdekte speeltuin. Op www.aquapretpark.nl is een impressie te zien. Sinds medio juni 2015 exploiteert de franchisegever van De Ballebak deze aaneengesloten speeltuin op het water in recreatiegebied Vlietland bij Leidschendam
pi_178429181
quote:
Voor 200.000,- ¤ je bedrijf verkopen aan een 25-jarige, thuiswonende oproepkracht en een annuïtair aflopende terugkoopverplichting afgeven van 100.000,- ¤. Dus mislukt het project dan heb je (oplopend) minstens een ton verdiend.....
Maar gelukkig lees ik in de pitch: De huidige ondernemer blijft hem ondersteunen zolang dat nodig is. 8)7
pi_178429786
Nieuwe GvE:

Verbouwing woonhuis
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17911

---

Verder zag ik zojuist een nieuwe FNC die ik denk ik wel mee wil nemen.
Boomkwekerij Teeltkosten, goed verhaal, aardige cijfers +2017.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/37831
pi_178430326
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:22 schreef SunnyCrowder het volgende:
Nieuwe GvE:

Verbouwing woonhuis
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17911

---

Verder zag ik zojuist een nieuwe FNC die ik denk ik wel mee wil nemen.
Boomkwekerij Teeltkosten, goed verhaal, aardige cijfers +2017.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/37831
Het woonhuis in Den Haag sla ik over (te weinig rente), de kwekerij uit Opheusden wil ik wel meenemen, In Opheusden wonen louter brave oppassende burgers die hun verplichtingen netjes nakomen :9
Pecunia non olet
pi_178430846
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:28 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op CcF: https://www.collincrowdfund.nl/aquapretpark-vlietlanden/

M.i. wordt het aquapark gekocht van ondernemer met financiering bij GvE: https://www.crowdfundmark(...)ak-rotterdam-ommoord

[..]

Klopt! Dit betreft GvE project 12092 waar ik in zit. Ik mag aannemen/hopen dat de verkoper, Hans Bosveld, de GvE lening inclusief rente gaat aflossen. Ik heb GvE net maar even een mailtje gestuurd om ze hiervan op de hoogte te stellen.
pi_178431660
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het woonhuis in Den Haag sla ik over (te weinig rente), de kwekerij uit Opheusden wil ik wel meenemen, In Opheusden wonen louter brave oppassende burgers die hun verplichtingen netjes nakomen :9
"Voor de overbrugging van 2017 tot en met 2019 is de financiering aangevraagd." Waarom dan 5 jaar aflossing?
pi_178432889
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 21:14 schreef wouterde het volgende:
Mondygo loopt volgens mij achter met betalingen. Staat ook in het oranje.
Dat lijkt inderdaad niet goed te gaan. September 2017 tot en met februari 2018 alleen maar rente, in maart 2018 gelukkig weer aflossing + rente, maar het lijkt in april dus alsnog mis te gaan. Mailtje van GVE zou op z'n plaats zijn.
pi_178435313
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
[1% CB] Grill-restaurant Renovatie
Hoge winst in 2016 maar moet -denk ik- over meerdere vennoten verdeeld worden, goede balanscijfers. Solvabiliteit 53%, CR>2. Neig naar ja.

http://sefarestaurant.nl/over-ons/
https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html

[ Bericht 10% gewijzigd door obligataire op 10-04-2018 21:32:08 ]
Pecunia non olet
pi_178438341
Bij SamenInGeld lijkt het project in Amsterdam te vroeg op hun homepage te staan.


Javastraat 138 hs
¤ 206.750

168.000 schijf 1 voor 4.75%
38.750 schijf 2 voor 5.5%

https://www.sameningeld.nl/
https://investeren.sameni(...)-138-hs-te-amsterdam

[ Bericht 6% gewijzigd door dyna18 op 10-04-2018 23:52:37 ]
pi_178438860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:55 schreef dyna18 het volgende:
Bij SamenInGeld lijkt het project in Amsterdam te vroeg op hun homepage te staan.

[ afbeelding ]
Javastraat 138 hs
¤ 206.750

168.000 schijf 1 voor 4.75%
38.750 schijf 2 voor 5.5%

https://investeren.sameni(...)-138-hs-te-amsterdam
Aaand its gone
pi_178440617
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 16:00 schreef Ron1986 het volgende:
Funding Circle krijgt akkoord voor borgstellingskredieten

https://www.participaties(...)llingskredieten.aspx
https://fd.nl/beurs/12487(...)n-op-tegen-de-banken

https://nam04.safelinks.p(...)PUD2Hw%3D&reserved=0

Ik ben benieuwd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Horsemen op 11-04-2018 04:29:25 ]
  woensdag 11 april 2018 @ 07:55:07 #101
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_178441923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:15 schreef djh77 het volgende:
Gefermenteerde :r frisdrank op gve:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17878
ff wat achtergrond info over kombucha. Ik maak dit spul zelf: de zwam (die zichzelf vermeerdert) leeft op thee met suiker. De drank die het maakt is probiotisch dus goed voor darmen ed. Mijn ervaring bij hippe tentjes is dat ze het te kort laten staan en de drank veel suiker bevat. Zelf laat ik het tenminste 4 weken 'trekken' om een drank met lage ph waarde te krijgen zodat het 'zo gezond mogelijk' is. Mijn eigen ervaring is dat als je de juiste samenstelling hebt (lang laten trekken) het voordelen biedt bij maagproblemen/ontsteking/vieze mondgeuren ed en ik geloof in de probiotische mogelijkheden voor darmen. Maar alleen als het op de juiste manier geproduceerd is. En die stabiliteit-continu dezelfde kwaliteit, is idd erg moeilijk. Als health freak geloof ik er niet zo in dat een producent de zwam lang genoeg zijn werk laat doen en voor de zoete smaak, er te veel suiker inhoudt. En dat kan een prima commerciële overweging zijn. Maar voor echte healthfreaks zoals ik, is dat geen goede optie. Maar dat is mijn persoonlijke idee.

In groene tentjes in het buitenland wordt het regelmatig verkocht.

[ Bericht 2% gewijzigd door dubbeltjez op 11-04-2018 18:33:15 ]
  woensdag 11 april 2018 @ 07:57:54 #102
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_178441939
dubbel
  woensdag 11 april 2018 @ 08:30:40 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178442137
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:55 schreef dubbeltjez het volgende:

[..]

ff wat achtergrond info over kombucha. Ik maak dit spul zelf: de zwam (die zichzelf vermeerderd) leeft op thee met suiker. De drank die het maakt is probiotisch dus goed voor darmen ed. Mijn ervaring bij hippe tentjes is dat ze het te kort laten staan en de drank veel suiker bevat. Zelf laat ik het tenminste 4 weken 'trekken' om een drank met lage ph waarde te krijgen zodat het 'zo gezond mogelijk' is. Mijn eigen ervaring is dat als je de juiste samenstelling hebt (lang laten trekken) het voordelen biedt bij maagproblemen/ontsteking/vieze mondgeuren ed en ik geloof in de probiotische mogelijkheden voor darmen. Maar alleen als het op de juiste manier geproduceerd is. En die stabiliteit-continu dezelfde kwaliteit, is idd erg moeilijk. Als health freak geloof ik er niet zo in dat een producent de zwam lang genoeg zijn werk laat doen en voor de zoete smaak, er te veel suiker inhoudt. En dat kan een prima commerciële overweging zijn. Maar voor echte healthfreaks zoals ik, is dat geen goede optie. Maar dat is mijn persoonlijke idee.

In groene tentjes in het buitenland wordt het regelmatig verkocht.
'Mijn ervaring', 'Ik geloof'. Is het ook wetenschappelijk of is het A Vogel?
pi_178442201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:30 schreef xzaz het volgende:

[..]

'Mijn ervaring', 'Ik geloof'. Is het ook wetenschappelijk of is het A Vogel?
Dat is natuurlijk vragen naar de bekende weg, maar dat had je vast al in de gaten.
Ik vind overigens de reactie van dubbeltjezz wel genuanceerd: er staat op een nette manier dat het bedrijf gewoon inspringt op een hype. Ik geloof niet dat er 5 jaar gebrouwen zal gaan worden.
pi_178442374
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

De leningovereenkomst gelezen van Perron 22. Jasper Kokx is hierin niet terug te vinden. Er wordt alleen door Hassan al Morabit in privé meegetekend:
https://franchiseplus.nl/(...)andacht-geeft-groeit

Prive is er waarschijnlijk niet veel. De ondernemer woont in een appartementje van 50 m2 met een woz van 97k
https://www.google.nl/map(...).2222268!4d5.1687679
heb jij (of een andere fokker) hierover navraag gedaan bij HCN?
Dit is erg opvallend, HCN-onwaardig eigenlijk. Ben wel benieuwd naar hun reactie.
pi_178442523
quote:
12s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:54 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

heb jij (of een andere fokker) hierover navraag gedaan bij HCN?
Dit is erg opvallend, HCN-onwaardig eigenlijk. Ben wel benieuwd naar hun reactie.
Vind het totaalplaatje ook niet passen bij het antwoord van HCN aan Mijnheer007 al zegt het prive vermogen niet altijd wat over het zakelijke vermogen. Je zou alleen niet verwachten dat de grote baas van zo'n concern in een klein appartementje achteraf woont.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 09:08 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit antwoord kreeg ik gisteren van HCN. Wat mij betreft geeft dit mij genoeg vertrouwen om dit project mee te pakken.
pi_178442935
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:07 schreef djh77 het volgende:
Project 16049 GVE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is 11 dagen te laat met betalen. Nog geen info vanuit GVE ontvangen omtrent de reden.
8 van de 84 termijnen voldaan
Bij navraag reactie van GVE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind toch slechte zaak dat je als investeerder helemaal niets te horen krijgt van GvE. Het geld had bij GVE al zeker een halve maand geleden binnen moeten zijn.
pi_178442964
Zijn er hier FOK!'ers welke in het pannel bij GvE zitten? Ik heb het overwogen maar ben te druk met m'n zaak.
pi_178443566
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:36 schreef Ron1986 het volgende:
Zijn er hier FOK!'ers welke in het pannel bij GvE zitten? Ik heb het overwogen maar ben te druk met m'n zaak.
Ik zit er niet in, en heb er ook geen behoefte aan, want de belangen van investeerders hebben niet bepaald een hoge prioriteit.
pi_178443741
-dubbel-

[ Bericht 95% gewijzigd door marathon2000 op 11-04-2018 11:16:36 ]
pi_178443860
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:22 schreef obligataire het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
[1% CB] Grill-restaurant Renovatie
Hoge winst in 2016 maar moet -denk ik- over meerdere vennoten verdeeld worden, goede balanscijfers. Solvabiliteit 53%, CR>2. Neig naar ja.

http://sefarestaurant.nl/over-ons/
https://www.tripadvisor.n(...)olland_Province.html
Helaas te weinig informatie. Kan hij zelf de investering niet betalen? Kan hij met deze goede cijfers geen goedkopere lening sluiten bij de bank? Wat zijn de zekerheden?
pi_178443898
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:13 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik zit er niet in, en heb er ook geen behoefte aan, want de belangen van investeerders hebben niet bepaald een hoge prioriteit.
Vraag me inderdaad ook af wat de toegevoegde waarde er van is..
pi_178443995
@Ron1986: ik zit/zat er in.
pi_178444082
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:37 schreef bleyenburg het volgende:
@Ron1986: ik zit/zat er in.
Dus een beetje inactief op dit moment, heeft het enkele toegevoegde waarde?
pi_178444293
@obligataire 10 april 21:22
Op de website van het restaurant kan ik er niets over vinden, maar op TripAdvisor staat dat het vlees halal is. Ik ben van mening dat klanten bij een restaurant dat halal vlees aanbiedt ook de mogelijkheid moeten hebben om niet halal vlees te kopen. Ik investeer daarom niet in dit restaurant.
pi_178444307
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt! Dit betreft GvE project 12092 waar ik in zit. Ik mag aannemen/hopen dat de verkoper, Hans Bosveld, de GvE lening inclusief rente gaat aflossen. Ik heb GvE net maar even een mailtje gestuurd om ze hiervan op de hoogte te stellen.
Ik zit ook in de GvE lening van de Waterspeelplaats/ Ballenbak Rotterdam.!
Rest schuld van de heer Bosman op GVE lening zal ongeveer 180K zijn exclusief de nog verschuldigde rente. Hij verkoopt voor 215K met achtergestelde lening van 35K. Dus dhr Bosveld zou aan deze transactie 180k overhouden. Als hij nog wat gespaard heeft voor de boeterente zou hij door de verkoop de lening van GvE moeten kunnen aflossen.

Het zal toch niet zo zijn dat de heer Bosman denkt de aflossing lening gewoon door te betalen vanuit de exploitatie Ballenbak Rotterdam en denkt de 180k voor andere doeleinden te gebruiken!

[ Bericht 6% gewijzigd door NaRegenDeZon op 11-04-2018 10:58:19 ]
pi_178444410
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Ik zit ook in de GvE lening van de waterspeelplaats/ Ballenbak Rotterdam.!
Rest schuld van de heer Bosman op GVE lening zal ongeveer 180K zijn exclusief de nog verschuldigde rente. Hij verkoopt voor 215K met achtergestelde lening van 35K. Dus dhr Bosveld zou aan deze transactie 180k overhouden. Als hij nog wat gespaard heeft voor de boeterente zou hij door de verkoop de lening van GvE moeten kunnen aflossen.
Exacte restschuld (excl rente) = E 186.250
Exacte restschuld (incl rente) = E 206.650

quote:
Het zal toch niet zo zijn dat de heer Bosman denkt de aflossing lening gewoon door te betalen vanuit de exploitatie Ballenbak Rotterdam en denkt de 180k voor andere doeleinden te gebruiken!
Dat zal me niets verbazen als dat gaat gebeuren. Het is niet het eerste project waarbij dat geldt
pi_178444485
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Het zal toch niet zo zijn dat de heer Bosman denkt de aflossing lening gewoon door te betalen vanuit de exploitatie Ballenbak Rotterdam en denkt de 180k voor andere doeleinden te gebruiken!
Nu weet je het toevallig omdat de andere financiering ook via crowdfunding is aangevraagd. Anders had je er misschien niets van meegekregen :)
pi_178444806
quote:
Het zal toch niet zo zijn dat de heer Bosman denkt de aflossing lening gewoon door te betalen vanuit de exploitatie Ballenbak Rotterdam en denkt de 180k voor andere doeleinden te gebruiken!
ach NRDZ: na meat & co en wat andere akkefietjes bij GVE sta ik nergens meer van te kijken
pi_178445037
Van die oldtimer verhuurder die alles heeft moeten verkopen (#10341?), en die zijn hele schuld zou aflossen, horen we ook niets meer, wel een reguliere termijn onlangs ontvangen.
Pecunia non olet
pi_178445102
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:03 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Nu weet je het toevallig omdat de andere financiering ook via crowdfunding is aangevraagd. Anders had je er misschien niets van meegekregen :)
We kunnen nu ook zien of de omzetverwachting is uitgekomen

NOT
pi_178445198
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2018 18:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt! Dit betreft GvE project 12092 waar ik in zit. Ik mag aannemen/hopen dat de verkoper, Hans Bosveld, de GvE lening inclusief rente gaat aflossen. Ik heb GvE net maar even een mailtje gestuurd om ze hiervan op de hoogte te stellen.
Dat waterparkje heeft een bewogen geschiedenis, sinds 2015 al 2 of 3 keer van exploitant gewisseld. Opvallend is dat in de pitch van GvE staat dat een ondergrens voor openstelling 20 graden is (wat mij logisch lijkt) en in de pitch van Collin wordt de temperatuur tactisch verlaagd naar 18 graden. Brrrrr....
pi_178445500
Ik zit zelf niet in de Ballebak, maar zijn hier problemen mee?
pi_178445541
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:00 schreef kopersneek het volgende:
Ik zit zelf niet in de Ballebak, maar zijn hier problemen mee?
Niet met de Ballebal, maar het Aquapark van dezelfde eigenaar en waarvoor financiering loopt via GvE is inmiddels verkocht aan een medewerker die vervolgens financiering gaat vragen via CCF
pi_178445677
quote:
Dit geeft toch wel vertrouwen in de professionaliteit van FNC moet ik zeggen, met name wat betreft hun risk assessment. Ik zie sommige van de andere crowdfundplatformen niet snel zo'n vergunning krijgen...

quote:
"'Dat we borgstellingskredieten mogen afgeven, zien we als een stempel van goedkeuring. We hebben een jaar lang gewerkt aan deze due dilligence', aldus Broekema. Economische Zaken was met name streng op de kredietanalyse van het bedrijf en de afhandeling van wanbetaling."
pi_178446135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:01 schreef djh77 het volgende:

[..]

Niet met de Ballebal, maar het Aquapark van dezelfde eigenaar en waarvoor financiering loopt via GvE is inmiddels verkocht aan een medewerker die vervolgens financiering gaat vragen via CCF
Aangezien projecten bij CcF bijna standaard volstromen is dit dus goed nieuws voor de GvE investeerders. Nu nog even GvE er op attent maken dat deze lening inderdaad vervroegd afgelost moet gaan worden, dan zijn de GvE investeerders uit de brand zou ik zeggen.
pi_178446942
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:31 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Aangezien projecten bij CcF bijna standaard volstromen is dit dus goed nieuws voor de GvE investeerders. Nu nog even GvE er op attent maken dat deze lening inderdaad vervroegd afgelost moet gaan worden, dan zijn de GvE investeerders uit de brand zou ik zeggen.
Maar staat er dan iets over in de algemene voorwaarden dat een lening afgelost dient te worden wanneer de business verkocht wordt?
  woensdag 11 april 2018 @ 13:14:32 #128
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178447020
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 20:17 schreef gve74 het volgende:

[..]

Dat lijkt inderdaad niet goed te gaan. September 2017 tot en met februari 2018 alleen maar rente, in maart 2018 gelukkig weer aflossing + rente, maar het lijkt in april dus alsnog mis te gaan. Mailtje van GVE zou op z'n plaats zijn.
Mondygo stond bij mij altijd al op oranje net als die oordopjes fabrikant. Dus lijkt me nog geen reden tot bezorgdheid.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178447062
Wedstrijdzeilschip op KNAB

• Leenbedrag: ¤ 400.000
• Rente: 7,5%
• Looptijd: 40 maanden

Zekerheden:

• Eerste hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 400.000 op het het schip.
• Gedurende de looptijd van de leningis het schip verzekerd voor een bedrag minimaal gelijk aan de lening van De uitkering van de verzekering wordt verpand aan de investeerders van Knab Crowdfunding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even goed over nadenken, maar deze lijkt mij eindelijk weer een interessant bij Knab
pi_178447726
quote:
Aantal vragen gestuurd mbt deze pitch naar GVE, verwacht alleen niet dat ze voor het weekend beantwoord worden.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_178448199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:09 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Maar staat er dan iets over in de algemene voorwaarden dat een lening afgelost dient te worden wanneer de business verkocht wordt?
In de algemene voorwaarden: de lening is direct opeisbaar is in geval van vervreemding van (een aanzienlijk deel van) de goederen van geldnemer.
In de leningovereenkomst (van een ander geval in mijn portefeuille, ik zit niet in het aquaparadijs): direct opeisbaar in geval van overdracht van een belangrijk deel van de activa.

De overeenkomst die ik er even bijgepakt heb is van
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, al ruim een jaar gesloten, betaald gewoon netjes door (er is wat communicatie geweest dat ze op zoek zijn naar een nieuwe lokatie).
Ik denk dat hier in geval van problemen (nu 28 vd 60 betaald) toch wel een probleem ligt voor het platform: volgens de voorwaarden en overeenkomst had de lening opgeeist moeten worden op het moment van beeindigen van de activiteiten (dan is er immers nog wat te halen zou je zeggen), platform doet dit niet, en doet een schietgebedje dat het goed blijft gaan.
Tja, wat moeten we daar nu weer mee als investeerder? GvE aanschrijven en verlangen dat ze het restant per direct opeisen?
En zo heb ik er inderdaad nog minimaal 1 in de portefeuille, ook GvE: zaak weg, geen communicatie, maar betaling loopt (nog wel) gewoon door.
pi_178449610
duurzame winkelconcepten op CC vanuit WAAR:
https://www.capitalcircle(...)r-green-creatives-ii
  woensdag 11 april 2018 @ 18:40:44 #133
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_178453300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:38 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk vragen naar de bekende weg, maar dat had je vast al in de gaten.
Ik vind overigens de reactie van dubbeltjezz wel genuanceerd: er staat op een nette manier dat het bedrijf gewoon inspringt op een hype. Ik geloof niet dat er 5 jaar gebrouwen zal gaan worden.
Eensch.
Ik kan alleen maar over mijn eigen ervaring praten en ik heb aantoonbaar goede reacties op het spul. Dit itt Kefir waar ik niet dezelfde effecten mee heb.
Ik ben idd fan van A Vogel waar ik eveneens goede effecten van heb.

Of het wetenschappelijk onderbouwd is? Vast niet, want niemand kan patent op kombucha vastleggen. Dat geldt evengoed voor knoflook, appelazijn, etcetc. Dat betekent niet dat ze niet (super) werkzaam zijn.
pi_178453771
Heb laatst zo'n kombucha bij Marqt gehaald (dus volgens mij is er wel concurrentie), maar ik vond het heel vies smaken... flesje kostte wel 3,50
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_178454031
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:43 schreef djh77 het volgende:
duurzame winkelconcepten op CC vanuit WAAR:
https://www.capitalcircle(...)r-green-creatives-ii
Ik zit ook al in de eerste lening. Probeer ook wat van de tweede mee te pakken. Vanwege de materiele zekerheden, solvabiliteit en de afnameverplichting van de franchisers.
pi_178454549
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:31 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Aangezien projecten bij CcF bijna standaard volstromen is dit dus goed nieuws voor de GvE investeerders. Nu nog even GvE er op attent maken dat deze lening inderdaad vervroegd afgelost moet gaan worden, dan zijn de GvE investeerders uit de brand zou ik zeggen.
Als ik dit zo weer lees, pfff.
Lekker stoppen met crowdfunding, heb er nu ong 25 lopen, maar er komt er geen eentje meer bij.
pi_178455676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:42 schreef quepos het volgende:

[..]

Als ik dit zo weer lees, pfff.
Lekker stoppen met crowdfunding, heb er nu ong 25 lopen, maar er komt er geen eentje meer bij.
Mwa, stoppen dan ook weer niet perse, wel kritisch zijn, en goed opletten wat er niet staat, en even na proberen te trekken, zoals een mede-fokker deed bij het aquapark wat de historie is. Ik wens nog steeds wel te denken dat door selectief en kritisch te investeren met CF een beter rendement is te halen dan de gemiddeldes waar de platforms naar streven.
Voor mij geld een stand-still in geinvesteerd bedrag: ik probeer mijn uitstaande bedrag zo'n beetje gelijk te houden op wat ik eind 2016 uit had staan.
Per platform verschuift het wel flink, en het gemiddelde netto rendement (zonder aftrek defaults) is stijgend. Onder de 7% heb ik nooit meegepakt, en momenteel zitten er relatief veel C en Dtjes van FnC bij.
  woensdag 11 april 2018 @ 21:09:06 #138
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_178456725
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:05 schreef drollenvanger het volgende:
Heb laatst zo'n kombucha bij Marqt gehaald (dus volgens mij is er wel concurrentie), maar ik vond het heel vies smaken... flesje kostte wel 3,50
terwijl je het gratis kunt maken en ook eea kunt doen aan de smaak. In kombucha land is het normaal om jonge zwammen weg te geven of te ruilen
pi_178457215
Vandaag 6 nieuwe FNC projecten voor mij allen niks. Voor wie de laatste wat vind https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/38767 zou ik toch goed oppassen want er zit een faillissements luchtje aan
https://drimble.nl/failli(...)mport-export-bv.html
pi_178457521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vandaag 6 nieuwe FNC projecten voor mij allen niks. Voor wie de laatste wat vind https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/38767 zou ik toch goed oppassen want er zit een faillissements luchtje aan
https://drimble.nl/failli(...)mport-export-bv.html
Positief is dat we in ieder geval weten waarom er over 2015 geen cijfers beschikbaar zijn. Ik ben wel benieuwd waar de B waardering op gebaseerd is.
  woensdag 11 april 2018 @ 21:46:14 #141
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_178457802
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij navraag reactie van GVE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind toch slechte zaak dat je als investeerder helemaal niets te horen krijgt van GvE. Het geld had bij GVE al zeker een halve maand geleden binnen moeten zijn.
Toch mooi, mn andere achterstand was vandaag ook weer weg dus ook dat is goed nieuws.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_178458521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 21:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vandaag 6 nieuwe FNC projecten voor mij allen niks. Voor wie de laatste wat vind https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/38767 zou ik toch goed oppassen want er zit een faillissements luchtje aan
https://drimble.nl/failli(...)mport-export-bv.html
De cijfers van die Pijpers ogen sowieso heel vreemd want als je je in een jaar 10K winst hebt gemaakt en het eigen vermogen stijgt met een halve ton, dan vraag ik me af waar die vermogenssprong door verklaard wordt. En bedankt voor de waarschuwing, faillissementen daar houden we niet van :r

Ga denk ik morgen wel meedoen met de kweker uit Opheusden en het Grill-restaurant.

Die pallethandel vertrouw ik niet, zou zomaar een bodemloze put kunnen zijn.
Pecunia non olet
pi_178463860
waarde4jegeld twitterde op woensdag 11-04-2018 om 16:48:58 Soms zijn er van die prachtige financieringsvraagstukken waarbij we al vooraf een fudinggarantie kunnen afgeven. Binnenkort meer over zo'n project, dat er aankomt! reageer retweet
Dat SiG fundingzekerheid kent, weten we. Nu maar even kijken wie bij WvjG de fundingzekerheid gegarandeerd en onder welke voorwaarden.
pi_178464359
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:02 schreef djh77 het volgende:
Dat SiG fundingzekerheid kent, weten we.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178464381
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:10 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste 7 projecten van SiG zijn allemaal door (relaties van) SiG voorgegooid toen de funding vanuit de investeerders stokte
pi_178464501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:55 schreef dyna18 het volgende:
Bij SamenInGeld lijkt het project in Amsterdam te vroeg op hun homepage te staan.

[ afbeelding ]
Javastraat 138 hs
¤ 206.750

168.000 schijf 1 voor 4.75%
38.750 schijf 2 voor 5.5%

https://www.sameningeld.nl/
https://investeren.sameni(...)-138-hs-te-amsterdam
Mooie waardestijging van 61% in 2 jaar:
pi_178464635
Pff. wat een geld voor een bezemkast
Sealien
pi_178464855
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:39 schreef Sealien het volgende:
Pff. wat een geld voor een bezemkast
Vast gouden badkraan en panoramisch uitzicht over de stad :6 .
Pecunia non olet
pi_178465195
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Mooie waardestijging van 61% in 2 jaar:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:39 schreef Sealien het volgende:
Pff. wat een geld voor een bezemkast
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Vast gouden badkraan en panoramisch uitzicht over de stad :6 .
Ja, dat hele Amsterdam is gewoon krankzinnig. Maar goed laten al die gekkies maar lekker op een hoop bij elkaar gaan zitten. Overigens is het virus nu ook overgeslagen naar Den Haag en Rotterdam https://www.telegraaf.nl/(...)en-haag-en-rotterdam

Nou ja, dat is dan weer positief voor de verschillende pandjes via SiG in Rotterdam. De waarschuwing blijft natuurlijk…. Wat snel omhoog gaat kan ook weer snel naar beneden, al zal met name Amsterdam natuurlijk altijd een aantrekkingskracht blijven houden.
pi_178465250
Tja Amsterdam, je kunt vragen wat je wilt. Zelf woon ik ook binnen de ring en mijn appartement is in 4 jaar tijd gestegen van ¤180k naar ¤320k. Blijf voorlopig nog mooi even zitten.
pi_178466032
Een nieuwe bij FnC: https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1
een lotus onderneminkje. Klein bedrag, korte looptijd. Deze ga ik denk ik wel meenemen.
Ik kan echter niks over dit bedrijfje vinden op internet.
Vreemd is dan wel weer dat op de eerste tab de vestigingsplaats Joure vermeld wordt, en op de tweede Hoensbroek (Limburg). Weer die nieuwe landkaart?
pi_178466678
snap fitness op gve met investeringsbegroting van 624k:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17825
pi_178466989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:56 schreef djh77 het volgende:
snap fitness op gve met investeringsbegroting van 624k:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17825
Dat is wel heeeel veeeel geld om een beetje te gymen!
pi_178467211
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:56 schreef djh77 het volgende:
snap fitness op gve met investeringsbegroting van 624k:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=17825
Ik heb er volgens mij al een of twee van deze zaken via CCF, dus deze laat ik sowieso aan mij voorbij gaan.
pi_178467295
Hier is de aankondiging van het project met fundingzekerheid:


OMSCHRIJVING LOOPTIJD MND RENTE BEDRAG
Meesters in de Thee 24 maanden 8.5% ¤ 100.000,00
http://www.teamasters.nl/over-ons/

[ Bericht 11% gewijzigd door djh77 op 12-04-2018 15:07:39 ]
pi_178467306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

De cijfers van die Pijpers ogen sowieso heel vreemd want als je je in een jaar 10K winst hebt gemaakt en het eigen vermogen stijgt met een halve ton, dan vraag ik me af waar die vermogenssprong door verklaard wordt. En bedankt voor de waarschuwing, faillissementen daar houden we niet van :r

Ga denk ik morgen wel meedoen met de kweker uit Opheusden en het Grill-restaurant.

Die pallethandel vertrouw ik niet, zou zomaar een bodemloze put kunnen zijn.
Ik zit er ook over na te denken om de kweker en het Grill-restaurant mee te nemen. Op de site staat dat ze over drie uur open gaan, maar is er ergens een iets specifiekere omschrijving van het tijdstip te vinden?
pi_178467339
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:38 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik zit er ook over na te denken om de kweker en het Grill-restaurant mee te nemen. Op de site staat dat ze over drie uur open gaan, maar is er ergens een iets specifiekere omschrijving van het tijdstip te vinden?
Nee, je hebt wel 48 uur om te kijken wanneer het uur verspringt. Dan weet je het exacte moment. Deze 2 projecten zullen niet direct binnen een paar minuten vol zitten. Dan heb je ook wat marge. De projecten gaan tussen 15:06 en 15:14 live

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 12-04-2018 13:13:59 ]
pi_178467347
F5 is your friend.... *O*

Maar redelijk irritant inderdaad. Precies tijdstip zou handig zijn.. of gewoon vast tijdstip gebruiken..
pi_178468574
Ter info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178469963
Ja ja we staan in de enquete van HCN *O* :
pi_178470017
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:38 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik zit er ook over na te denken om de kweker en het Grill-restaurant mee te nemen. Op de site staat dat ze over drie uur open gaan, maar is er ergens een iets specifiekere omschrijving van het tijdstip te vinden?
Sefa is open, ik heb er wel vertrouwen in en een plukje mee gedaan.

Edit de boomkwekerij is ook open. Ook wat in gestopt.
pi_178470044
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:40 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee, je hebt wel 48 uur om te kijken wanneer het uur verspringt. Dan weet je het exacte moment. Deze 2 projecten zullen niet direct binnen een paar minuten vol zitten. Dan heb je ook wat marge. De projecten gaan tussen 15:06 en 15:14 live
Bedankt, ik hebben ze beiden voor een klein bedrag meegepakt.
pi_178470048
De boomkweker meegenomen, shoarma tent niet ivm ontbreken 2017 cijfers + onverklaarde 20k toename vlottende activa in 2016 (tov 2015).
pi_178470241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:15 schreef marathon2000 het volgende:
De boomkweker meegenomen, shoarma tent niet ivm ontbreken 2017 cijfers + onverklaarde 20k toename vlottende activa in 2016 (tov 2015).
Vermoedelijk liquide middelen. Op zich niet raar want ze hadden een goed jaar. Als je het zeker wilt weten zou ik FNC bellen.
Pecunia non olet
pi_178470310
De boomkweker: "Voor de overbrugging van 2017 tot en met 2019 is de financiering aangevraagd." en dan in 2018 een lening aangaan voor een periode van 5 jaar.

Gek toch?
pi_178470829
quote:
12s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:33 schreef escortmk2 het volgende:
De boomkweker: "Voor de overbrugging van 2017 tot en met 2019 is de financiering aangevraagd." en dan in 2018 een lening aangaan voor een periode van 5 jaar.

Gek toch?
Niet heel vreemd gezien het feit dat er bij FNC geen aflosboete is. Door de lening over 5 jaar te laten lopen blijft de annuiteit beperkt. Met de opbrengst van de verkoop van het spul in 2019, kan de eindsom dan relatief eenvoudig voldaan worden.

Ik moet toegeven dat je dit ook anders kan zien.
pi_178470837
Vervroegde aflossing FNC (zou nog 4 maanden lopen)
quote:
Jobsuits is een recruitment partner voor organisaties die op zoek zijn naar medewerkers. Door de expertise op het gebied van SAP weet het bedrijf de juiste kandidaten te lokaliseren. Vanwege de groei van de onderneming was er behoefte aan een debiteurenfinanciering. Daarnaast werd de financiering gebruikt om een gedeelte van de omzetbelasting te voldoen. Wij hebben het openstaande bedrag inmiddels ontvangen, dit wordt spoedig naar u overgemaakt.
  donderdag 12 april 2018 @ 16:26:44 #168
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178471106
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:09 schreef djh77 het volgende:
Vervroegde aflossing FNC (zou nog 4 maanden lopen)

[..]

Dat is toch excl rente bij FNC?
pi_178471556
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:26 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat is toch excl rente bij FNC?
Jammer genoeg wel! Dat is de tweede al deze maand. Naast 4 projecten die achter zijn gaan lopen. Als de goede projecten zonder rente betaling vervroegd gaan aflossen en een veelvoud daarvan vertragen zonder extra rente te betalen dan wel in default gaan wordt het lastig om positieve rendementen te blijven boeken. Nu maar hopen dat bijzonderbeheer de achterblijvers weer op de rit krijgt!
pi_178471875
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Jammer genoeg wel! Dat is de tweede al deze maand. Naast 4 projecten die achter zijn gaan lopen. Als de goede projecten zonder rente betaling vervroegd gaan aflossen en een veelvoud daarvan vertragen zonder extra rente te betalen dan wel in default gaan wordt het lastig om positieve rendementen te blijven boeken. Nu maar hopen dat bijzonderbeheer de achterblijvers weer op de rit krijgt!
Ik heb de berekening wel eens gemaakt... op een lening van 60 termijnen staat er met nog 4 termijnen te gaan nog een 6% van het bedrag uit, terwijl je al 99,6% van de rente hebt ontvangen.
Volgens mijn berekening kan je het dus beter het uitbetaald krijgen en het in een nieuw project stoppen. Na 19 van de 60 termijnen heb je 50% van de rente ontvangen, terwijl er nog zo'n 72% van het bedrag uitstaat.

Ook ik vind het dus wel eens vervelend dat een project vervroegt aflost, maar door het direct weer te herinvesteren kan je dus wel degelijk een hoger rendement behalen.
  donderdag 12 april 2018 @ 17:16:24 #171
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_178472005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:07 schreef najra1990 het volgende:
Ook ik vind het dus wel eens vervelend dat een project vervroegt aflost, maar door het direct weer te herinvesteren kan je dus wel degelijk een hoger rendement behalen.
Klopt, maar daar hangt weer risico aan.
pi_178472027
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:07 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik heb de berekening wel eens gemaakt... op een lening van 60 termijnen staat er met nog 4 termijnen te gaan nog een 6% van het bedrag uit, terwijl je al 99,6% van de rente hebt ontvangen.
Volgens mijn berekening kan je het dus beter het uitbetaald krijgen en het in een nieuw project stoppen. Na 19 van de 60 termijnen heb je 50% van de rente ontvangen, terwijl er nog zo'n 72% van het bedrag uitstaat.

Ook ik vind het dus wel eens vervelend dat een project vervroegt aflost, maar door het direct weer te herinvesteren kan je dus wel degelijk een hoger rendement behalen.
Elke Euro van jou die in een bepaald project zit levert je elke maand hetzelfde bedrag aan rente op. Ongeacht of dat nu de eerste 4 of laatste 4 betaalde termijnen zijn.

En een project met nog maar 4 van de 60 termijnen te gaan heeft nagenoeg 0 risico meer. Ik laat zo'n ondernemer liever de rit uitzitten dan dat ik weer extra risico neem met de start van een nieuw project.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178472385
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Als de goede projecten zonder rente betaling vervroegd gaan aflossen.
Nu was dit niet echt een goed project.
pi_178472474
Daar is hij dan, de nieuwe SiG:

Nieuw project in Amsterdam live over 48 uur; 14 april 17.45

Vandaag plaatsen wij een nieuw project aan de Javastraat 138 hs in Amsterdam.

Het is een 3-kamer appartement op de begane grond. Het object is gelegen op normale stand in de Indische buurt/Amsterdam Oost. Alle belangrijke voorzieningen bevinden zich in de omgeving.

https://investeren.sameni(...)-138-hs-te-amsterdam
pi_178472476
Nieuwe op FnC

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Interessant.. Neem ik denk ik wel mee. Kweker loopt snel vol "voor FnC begrippen.."
pi_178472808
Nadeel van de nieuwe SIG is wel, dat ie vrij krap begroot is, met een overschot van welgeteld 16 euro per jaar. Het onderhoudsbudget (normaal 15% bij SIG) is naar beneden bijgesteld tot 8% om de begroting rond te krijgen. Tijdelijke leegstand zou misschien kunnen worden opgevangen met een huurstijging daarna, en er wordt natuurlijk een hypotheek gevestigd, maar heel ruim is het allemaal niet. Misschien hoef je in Amsterdam niet echt te vrezen voor tijdelijke leegstand, maar heel ruim is het allemaal niet. Hoe zien jullie dit?
pi_178472900
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:44 schreef Horsemen het volgende:
Daar is hij dan, de nieuwe SiG:

Nieuw project in Amsterdam live over 48 uur; 14 april 17.45

Vandaag plaatsen wij een nieuw project aan de Javastraat 138 hs in Amsterdam.

Het is een 3-kamer appartement op de begane grond. Het object is gelegen op normale stand in de Indische buurt/Amsterdam Oost. Alle belangrijke voorzieningen bevinden zich in de omgeving.

https://investeren.sameni(...)-138-hs-te-amsterdam
Het is dat ze het onderhoudsbudget hebben verlaagd in de analyse Anders waren de kosten hoger dan de opbrengsten. Nu Houden de woningeigenaren maar liefst 16 euro per jaar over.
pi_178473184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:46 schreef william0199 het volgende:
Ter info:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd.
Zal geen goed nieuws zijn.
pi_178473327
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is dat ze het onderhoudsbudget hebben verlaagd in de analyse Anders waren de kosten hoger dan de opbrengsten. Nu Houden de woningeigenaren maar liefst 16 euro per jaar over.
Wat ik mis in de berekening is de bijdrage aan de VvE of zie ik wat over het hoofd?
pi_178474528
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Mooie waardestijging van 61% in 2 jaar:
[ afbeelding ]
Ik kom Javastraat 138hs niet tegen in het Basisregister Adressen en Gebouwen en ook niet op WOZ-waardeloket. Ik heb SIG om opheldering gevraagd.
pi_178475410
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:32 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

Ik kom Javastraat 138hs niet tegen in het Basisregister Adressen en Gebouwen en ook niet op WOZ-waardeloket. Ik heb SIG om opheldering gevraagd.
Het is volgens mij 138a. Klopt prima met de overige gegevens. HS is begane grond. 138a is het enige huis met een tuin.
pi_178475590
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is dat ze het onderhoudsbudget hebben verlaagd in de analyse Anders waren de kosten hoger dan de opbrengsten. Nu Houden de woningeigenaren maar liefst 16 euro per jaar over.
Op zich is dat geen probleem omdat er ook afgelost wordt. Daarnaast zijn er twee stabiele inkomens en nog huurstromen van twee andere objecten. Hoewel, er wel wat risico's aan deze individuele investering kleven, schat ik het uiteindelijke risico op wanbetaling als zeer klein in, en zal dus mijn duit in het zakje doen.
pi_178475695
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:08 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is volgens mij 138a. Klopt prima met de overige gegevens. HS is begane grond. 138a is het enige huis met een tuin.
In de pitch staat 52m2 terwijl 138a 37m2 is. Mogelijk is 138hs gesplitst in meerdere appartementen?
pi_178475906
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:20 schreef Tsundoku het volgende:

[..]

In de pitch staat 52m2 terwijl 138a 37m2 is. Mogelijk is 138hs gesplitst in meerdere appartementen?
Of stiekem de tuin meegerekend.
pi_178476398
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Het is dat ze het onderhoudsbudget hebben verlaagd in de analyse Anders waren de kosten hoger dan de opbrengsten. Nu Houden de woningeigenaren maar liefst 16 euro per jaar over.
Die 15% is op zich ook maar een aanname (die op zich wel vaak gehanteerd wordt).

Daarbij wordt o.a. denk ik weinig rekening gehouden met de omstandigheid dat de huren (waarover de 15% wordt berekend) harder zijn gestegen dan de werkelijke kosten van reparaties.
En men kan ook eigen uren inzetten waar geen kosten tegenover staan.

Maar echt lekker conservatief is het niet nee.
Pecunia non olet
pi_178476788
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:41 schreef kopersneek het volgende:
F5 is your friend.... *O*

Maar redelijk irritant inderdaad. Precies tijdstip zou handig zijn.. of gewoon vast tijdstip gebruiken..
Abonneer je op de Mu FNC Nieuwsbrief. Kijk hoe laat de e-mail van het project dat jou aanstaat binnenkomt en tel daar exact 49, soms 50, uur bij op en je weet precies wanneer je in het project van FNC kunt investeren. Wees blij dat zij geen vaste tijd hebben!

[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 13-04-2018 07:58:46 ]
pi_178480803
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:37 schreef djh77 het volgende:
Hier is de aankondiging van het project met fundingzekerheid:
[ afbeelding ]

OMSCHRIJVING LOOPTIJD MND RENTE BEDRAG
Meesters in de Thee 24 maanden 8.5% ¤ 100.000,00
http://www.teamasters.nl/over-ons/
Waar heb je deze info vandaan? Op de website van WVJG zie ik nog niks.
pi_178481382
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:35 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Waar heb je deze info vandaan? Op de website van WVJG zie ik nog niks.
Er is een nietszeggende mail gestuurd dat er volgende week een nieuw project op hun website komt met fund garantie.
pi_178484557
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:35 schreef CFrealist het volgende:

[..]

Waar heb je deze info vandaan? Op de website van WVJG zie ik nog niks.
Op de website staat deze vanaf gisterochtend: https://waardevoorjegeld.nl/projecten zie onderaan de pagina
pi_178484899
Omdat het al een jaartje geleden was dat ik een update ontving over een GVE default heb ik maar eens een mailtje gestuurd, en zowaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178485021
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 08:39 schreef djh77 het volgende:

[..]

Op de website staat deze vanaf gisterochtend: https://waardevoorjegeld.nl/projecten zie onderaan de pagina
Thanks, ik had alleen de mail gezien.
pi_178485135
Doet er nog iemand aan het nieuwe project van CC wat vanmiddag open gaat?
pi_178485196
Project 16049 GVE geld ontvangen. Ben benieuwd wanneer de volgende termijn wordt betaald.
pi_178485252
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:44 schreef Horsemen het volgende:
Daar is hij dan, de nieuwe SiG:

Nieuw project in Amsterdam live over 48 uur; 14 april 17.45

Vandaag plaatsen wij een nieuw project aan de Javastraat 138 hs in Amsterdam.

Het is een 3-kamer appartement op de begane grond. Het object is gelegen op normale stand in de Indische buurt/Amsterdam Oost. Alle belangrijke voorzieningen bevinden zich in de omgeving.

https://investeren.sameni(...)-138-hs-te-amsterdam
Wat meer achtergrond over de leningnemer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178485364
ik zag dat Friethuys Drachten op HCN bijna vol zit

https://horecacrowdfundin(...)ys-drachten-de1cabe0

hopelijk kan ze snel verder, heb wel trek in een frietje ;-)
pi_178485401
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

dit had een mooie geweest om een "incentive" bij te doen :P

en dan is zo'n beetje de eerste hit op google:
https://www.ad.nl/den-bos(...)ers-dokken~ab7e5a90/
pi_178485675
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 april 2018 09:56 schreef escortmk2 het volgende:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

dit had een mooie geweest om een "incentive" bij te doen :P

en dan is zo'n beetje de eerste hit op google:
https://www.ad.nl/den-bos(...)ers-dokken~ab7e5a90/
En dat staat dan ook netjes vermeld in de pitch. Trouwens wel weer een projecten bombardement bij FnC: 12 open, en 14 die online komen in de komende 48 uur!
pi_178487913
Aquapark vlietlanden op ccf staat online en gaat redelijk vlot vollopen. Nu al op 2/3
https://www.collincrowdfund.nl/aquapretpark-vlietlanden/

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 13-04-2018 12:28:03 ]
pi_178488252
Heeft er iemand nog een baantje voor Pim?
pi_178488290
Update project GvE:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')