abonnement Unibet Coolblue
pi_178571894
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 07:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ter info: hij kreeg een paar ton schadevergoeding na een bedrijfsongeval.
Alsnog :P

Geld is geld.
  dinsdag 17 april 2018 @ 10:34:40 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178572232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:14 schreef Ruislip het volgende:

[..]

Alsnog :P

Geld is geld.
En je kunt het hem gunnen. Maar is het een compliment waard zoals in het geval als iemand dat bij elkaar gewerkt zou hebben?
The love you take is equal to the love you make.
pi_178581679
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En je kunt het hem gunnen. Maar is het een compliment waard zoals in het geval als iemand dat bij elkaar gewerkt zou hebben?
Waarom niet.

Veel mensen in goede functies zijn daar ook min of meer met geluk terecht gekomen. Het begint vaak al met het gezin waarin je geboren wordt bijvoorbeeld.
pi_178581839
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 09:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet niet, als je tonnen hebt gekregen zal het geen kinderachtig ongeval zijn geweest.
Deels halfzijdig verlamd.
Kan wel gewoon bewegen moet er alleen meer bij nadenken.

[ Bericht 5% gewijzigd door hoechst op 17-04-2018 17:35:08 ]
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:01:56 #155
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178582671
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:05 schreef Ruislip het volgende:

[..]

Waarom niet.

Veel mensen in goede functies zijn daar ook min of meer met geluk terecht gekomen. Het begint vaak al met het gezin waarin je geboren wordt bijvoorbeeld.
Jij ziet geen onderscheid met ergens goed je best voor doen en dat een compliment waard vinden? Ok.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 17 april 2018 @ 18:02:20 #156
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_178582680
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 17:14 schreef hoechst het volgende:

[..]

Deels halfzijdig verlamd.
Kan wel gewoon bewegen moet er alleen meer bij nadenken.
Rot voor je.
The love you take is equal to the love you make.
pi_178582914
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 18:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij ziet geen onderscheid met ergens goed je best voor doen en dat een compliment waard vinden? Ok.
Dat zeg ik niet per se. Maar in deze maatschappij vind ik ook dat we mensen die 'succes' behalen ook wel te makkelijk ophemelen.

Paar dagen geleden was er zo'n aflevering van de Reunie op TV waarin ze na 40 jaar weer eens gingen kijken hoe het ging met een Gymnasium klas uit Wassenaar.

Die lui groeiden op in de slappe was, en gezegd moet worden dat ze ook allemaal wel iets hadden bereikt. Een specifieke heer had zelfs een hele gevangenis waarin mensen zich konden ontwikkelen opgezet in Afrika. Iedereen vol lof natuurlijk.

Terwijl ik zoiets heb : Het is ook allemaal wel erg voorspelbaar. Ik vind het te makkelijk om de reet te kussen van dat soort lui die toevalligerwijs met hun neus in de boter gevallen zijn. Ik ben zelf ook in een rijk gezin opgegroeid en heb het nu ook ''goed'' voor elkaar. Ja ik heb mijn universiteit gehaald, ben niet in de criminaliteit beland, nu een prima baan en goed huis, maar wat ik nu bereikt heb had ik waarschijnlijk niet bereikt als ik in een achterbuurt was opgegroeid. Ik vind het daarom ook niet knap van mijzelf. Ik voel mijzelf dan ook niet beter dan de schoonmaker uit Turkije die bij mij op kantoor de vuilnisbakken leegt. Hij heeft veel minder kansen gehad dan ik en veel minder vangnetten. Ik vind het niet echt een prestatie eigenlijk.

Bij sommige individuele verhalen vind ik het inderdaad knap wat mensen hebben bereikt, maar vaak is het bijna onmogelijk om te ontsporen en is het al bij je geboorte uitgeschreven dat je op een bepaalde manier succesvol gaat worden. Vind dat niet per se een compliment waard nee.
  donderdag 26 april 2018 @ 23:22:54 #158
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_178763239
Ik ervaar best wel eens afgunst, maar ik ben me ervan bewust dat ik dat bij mezelf moet zoeken (ik heb nog weinig dingen op de rit. Niet op het gebied van: studie, werk, relatie, financieel e.d. in ieder geval).
Het contrast tussen mij en anderen wordt steeds groter, hoe meer mensen hun leven opbouwen. Dus het 'succes' van anderen kan confronterend zijn ja. Ik misgun het hen niet... maar zou wel willen dat ik zelf ook iets meer zou bereiken. En ja, deels heb ik dat misschien in eigen hand maar er zijn wel wat factoren waardoor sommige dingen (zoals een fulltimebaan) gewoon voorlopig geen mogelijkheid zijn. Ondanks dat ik een hekel heb aan denken in onmogelijkheden :) soms moet je ook reëel zijn. Dus het is aan mij om een invulling te vinden waarmee ik redelijk gelukkig ben, ondanks dat mensen om me heen dingen bereiken die voor mij voorlopig niet haalbaar zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door pietkanarie op 26-04-2018 23:34:27 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_178780027
Ontopic: soms, maar eigenlijk nog maar heel zelden. In mijn jongere jaren veel meer. Verschil met nu? Veel positiever, zelfverzekerder, tevreden en besef van eigenwaarde.
  zaterdag 28 april 2018 @ 02:14:27 #160
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_178785559
Om op de vraag terug te komen;

Nee, nooit meer
zonde van energie en het brengt je werkelijk niks
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_178785784
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:16 schreef Angel-Joy het volgende:
Zulke mensen zijn niet mijn vrienden maar kennissen. Zodra ik merk dat ze me niks gunnen, vaak zijn het ook de mensen die niet klaar voor je staan als er iets is, dan neem ik afstand
Dit dus ja. Moet je gewoon geen aandacht aan besteden. Dat soort mensen geven geen energie.
pi_178786884
Als ik merk dat iemand jaloers is op mij, dan wrijf ik het er extra in.

Maar pas op dat je ongevraagd advies van vrienden/familie niet als afgunst/jaloezie gaat zien.
Want mensen maken regelmatig bepaalde keuze gebaseerd op emotie ipv feiten. Als achteraf blijkt dat de gemaakte keus niet de beste was, dan wordt het niet snel toegegeven en vrienden en familie zullen zeggen: I told you. (wat tot irritatie gaat leiden)

Met name als er al veel tijd en energie is ingestoken, dan wordt het lastiger voor mensen om toe te geven dat ze de verkeerde keus hebben gemaakt en de andere partij(en) gelijk te geven dat ze te lang dom bezig zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')