abonnement Unibet Coolblue
pi_178342427
Goedemiddag allemaal,

Ik volg momenteel de opleiding SPD en loop vast in het vak statistiek. Ik moet een opdracht inleveren waarin een regressie analyse voorkomt, ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen en dit is ook niet voorgekomen in de les. Omdat de lessen al een aantal weken geleden zijn afgelopen wil de leraar mij (en overige klasgenoten) ook niet verder helpen.

De centrale vraag en deelvragen zijn;

Centrale vraag
- Is er over de afgelopen 4 jaar een daling in de omzet te zien per jaar per cursus
categorie?
Deelvragen
- Hoeveel omzet is er totaal per jaar behaald afgelopen 4 jaar?
- Wat is de toename/afname van de totale omzet vergelijkend per jaar?
- Hoeveel omzet is er totaal per cursus categorie per jaar behaald de afgelopen 4 jaar?
- Wat is de toename/afname van de omzet per categorie vergelijkend per jaar?
- Wat is de gemiddelde omzet per jaar per categorie?

De vragen hebben betrekking op de organisatie waar ik werk, wij organiseren cursussen in 11 verschillende categorieėn.

Kan iemand mij op weg helpen met hoe ik hier een regressie analyse op kan loslaten?

Alvast bedankt.
Groet,
Angelique
pi_178342446
:?



:?
  vrijdag 6 april 2018 @ 11:01:08 #3
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_178342487
Sowieso is het regressie-analyse.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_178342533
Ja sorry, verkeerd getypt en kan het nu niet meer wijzigen :)
pi_178342580
Voor elk product een grafiek maken met jaartal op de x-as en omzet op de y-as en dan lineaire regressie toepassen (met andere woorden de beste rechte lijn die je kan trekken), bijvoorbeeld in Excel.

https://www.mlochemie.nl/(...)201%20%20grafiek.pdf

You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178349426
Super, bedankt. Ik ga het proberen.
pi_178358086
Kijk of de R-waarde 9 of meer is. Als die te laag is kun je geen waarde aan de voorspelling ontlenen.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')