abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 6 april 2018 @ 10:52:47 #1
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_178342347
Het is weer zover .. Ik ben maar weer is begonnen met de pil sinds december na ruim anderhalf jaar gestopt te zijn. Maar welke pil? Ik ben maar even begonnen met de microgonon 30, hier kreeg ik steeds maar doorbraakbloedingen door. Nu ben ik overgestapt naar de yasmin die een andere samenstelling heeft. Deze pil geeft alleen nog steeds doorbraakbloedingen dus ben zo'n beetje een maand achter elkaar ongesteld geweest. Verder ondervind ik geen andere problemen ermee. Misschien dat dit alleen even in het beginsel is, en dat ik eraan moet wennen, de tijd zal het leren.
Maar ja het is natuurlijk ^bloedirritant(haha).En natuurlijk wil graag een oplossing en dan het liefst gewoon met een goed pilletje zonder al teveel bijwerkingen. In het verleden heb ik microgonon 50 gebruikt, maar hier werd ik zo ziek van! Yasmin heeft naar mijn weten geen hogere dosis dan 30.

Dus beste dames, heeft er iemand van jullie naar enige zoektocht of misschien niet hoeven zoeken en gewoon met wat geluk een juiste pil gevonden, die wat zwaarder is (50). Laat het mij weten, en wie weet is dit probleem voor mij opgelost!
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
pi_178342360
Prikpil ftw! _O_
pi_178342410
Zijn je doorbraakbloedingen maandelijks? Als je geen stopweek inbouwt, lijkt het me het handigst dat wel te doen. (Kan ook minder frequent dan maandelijks)
  vrijdag 6 april 2018 @ 10:59:57 #4
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_178342472
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zijn je doorbraakbloedingen maandelijks? Als je geen stopweek inbouwt, lijkt het me het handigst dat wel te doen. (Kan ook minder frequent dan maandelijks)
De doorbraakbloedingen waren er al naar een paar dagen. En ja, ik doe altijd aan een stopweek, ook met doorbraakbloedingen.
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
  vrijdag 6 april 2018 @ 11:04:23 #5
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_178342539
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:53 schreef Poes. het volgende:
Prikpil ftw! _O_
Hmm de prikpil, dit zal een nieuwe wereld voor mij zijn.. zou het kunnen overwegen, natuurlijk wel even wat informatie over inwinnen.
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
pi_178342623
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:53 schreef Poes. het volgende:
Prikpil ftw! _O_
Lijkt me geen oplossing, bij alleen progestagenen heb je de meeste kans op behoud doorbraakbloedingen.
pi_178342642
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:04 schreef ijsparasol het volgende:

[..]

Hmm de prikpil, dit zal een nieuwe wereld voor mij zijn.. zou het kunnen overwegen, natuurlijk wel even wat informatie over inwinnen.
Mijn ervaring; eerste keer (op m'n 16e) drie maanden non stop gebloed, na de tweede prik bleef m'n menstruatie helemaal uit.
Tweede keer (op m'n 21e) twee maanden gebloed, daarna nooit weer een drup gezien. Zit er nu al vijf jaar aan.

Ik werd op m'n 11e ongesteld, elke maand enorm veel pijn en lag 2 dagen ziek op bed. Op m'n 12e aan de ''gewone'' pil gegaan, kramp en pijn bleef, maar het was iets dragelijker. Sinds de prikpil geen enkel krampje/pijntje meer gehad _O_
pi_178342645
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:09 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Lijkt me geen oplossing, bij alleen progestagenen heb je de meeste kans op behoud doorbraakbloedingen.
Zie mijn post na de jouwe ;)
pi_178342673
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:04 schreef ijsparasol het volgende:

[..]

Hmm de prikpil, dit zal een nieuwe wereld voor mij zijn.. zou het kunnen overwegen, natuurlijk wel even wat informatie over inwinnen.
Geen ervaring mee maar wat ik lees is dit:
https://www.anticonceptie.nl/product/prikpil/

Zelf heb ik jarenlang de pil geslikt vanwege menstruatieproblemen.
Voelde me er goed bij. Nooit de pil doorgeslikt tijdens de stopperiodes, was altijd op tijd met menstruatie en goed beveiligd tegen ongewenste zwangerschap.
Wat achteraf dus niet nodig was, want ik was onvruchtbaar.
Ik had veel last van buikpijn, huilbuien en stemmingswisselingen en de pil 'genas' dat.

Prikpil lijkt mij niks.
pi_178342758
''Als je de prikpil langer dan zes maanden blijft gebruiken, vermindert de kans op onregelmatige bloedingen en neemt de kans op het helemaal wegblijven van de menstruatie toe. ''
pi_178342872
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:10 schreef Poes. het volgende:

[..]

Zie mijn post na de jouwe ;)
Fijn als dat bij jou zo is inderdaad!
Of dat voor TS zo is, is maar de vraag natuurlijk.

Dit lijkt me goed om eens met de huisarts te bespreken.
pi_178342929
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:22 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Fijn als dat bij jou zo is inderdaad!
Of dat voor TS zo is, is maar de vraag natuurlijk.

Dit lijkt me goed om eens met de huisarts te bespreken.
Ja geen idee, iedereen reageert weer anders op hormonen. Hiddendoe werd er rustiger van (de pil) en ik kreeg juist depressies en andere narigheden :+
pi_178342944
Prikpil heb ik 2 keer gebruikt. 6 maanden niet ongesteld, wel 6 maanden vreselijk humeurig. En vervolgens 9 maand voordat mijn eigen menstruatie weer op gang kwam.. Hij wordt ook vaak afgeraden als je ooit nog kinderen wil..

Van micro30 kreeg ik teveel bijwerkingen en van micro20 bloedingen tussendoor.

Ik heb een poos de Yaz24 gebruikt, en nu de Qlaira. Deze pillen hebben een kortere stopperiode (de ene 4 dagen, de andere 2). Die gaan bij mij beter qua bijwerkingen(hoogstens hoofdpijn), en bloedingen heb ik helemaal niet meer. Ze gaan bij mij goed samen met mijn chronische klachten, dus ik gebruik het vooral als medicijn daarvoor..
pi_178342969
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Prikpil heb ik 2 keer gebruikt. 6 maanden niet ongesteld, wel 6 maanden vreselijk humeurig. En vervolgens 9 maand voordat mijn eigen menstruatie weer op gang kwam.. Hij wordt ook vaak afgeraden als je ooit nog kinderen wil..

Van micro30 kreeg ik teveel bijwerkingen en van micro20 bloedingen tussendoor.

Ik heb een poos de Yaz24 gebruikt, en nu de Qlaira. Deze pillen hebben een kortere stopperiode (de ene 4 dagen, de andere 2). Die gaan bij mij beter qua bijwerkingen(hoogstens hoofdpijn), en bloedingen heb ik helemaal niet meer. Ze gaan bij mij goed samen met mijn chronische klachten, dus ik gebruik het vooral als medicijn daarvoor..
Ik was na 4 jaar gebruik binnen 6 maanden weer vruchtbaar :+
pi_178345932
Snap vrouwen echt niet. Je chemisch helemaal vol spuiten.
pi_178347883
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:28 schreef tailfox het volgende:
Snap vrouwen echt niet. Je chemisch helemaal vol spuiten.
Alternatief is een drukker Nederland, ongelukkige ouders, ongelukkige kindjes en veel meer hoofdpijn en PMS :P
  vrijdag 6 april 2018 @ 16:08:30 #17
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_178348459
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 14:28 schreef tailfox het volgende:
Snap vrouwen echt niet. Je chemisch helemaal vol spuiten.
Ja, ik zou het liever ook niet willen...Maar dat liever dan steeds dat gehannes met condooms. Dan is de spontaniteit er ook vaak af.
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
pi_178348846
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 15:46 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Alternatief is een drukker Nederland, ongelukkige ouders, ongelukkige kindjes en veel meer hoofdpijn en PMS :P
condooms:)
pi_178355388
Microgynon op merknaam of stofnaam?

Op stofnaam kreeg ik ook doorbraakbloedingen. Op merknaam niet.
pi_178355542
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:27 schreef tailfox het volgende:

[..]

condooms:)
Die werken niet tegen oestrogeenonttrekkingsmigraine.
pi_178355606
Waarom oraal? Heb je al een gedacht aan een (koper) spiraal?
pi_178360790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:27 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik was na 4 jaar gebruik binnen 6 maanden weer vruchtbaar :+
Dan heb je geluk. Ik was na 1 keer gelijk niet meer ongesteld en het duurde ongeveer een half jaar/jaar voor ik weer ongesteld werd.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_178361432
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 09:47 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Dan heb je geluk. Ik was na 1 keer gelijk niet meer ongesteld en het duurde ongeveer een half jaar/jaar voor ik weer ongesteld werd.
Waarom heb je hem dan genomen? Beviel het niet?
pi_178381956
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 10:41 schreef Poes. het volgende:

[..]

Waarom heb je hem dan genomen? Beviel het niet?
Handiger dan de pil. Maaja toen erna had ik zoiets van dan liever toch de gewone pil. En die slik ik al jaren weer.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_178382272
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 10:55 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Handiger dan de pil. Maaja toen erna had ik zoiets van dan liever toch de gewone pil. En die slik ik al jaren weer.
:D

Ik persoonlijk snap niet hoe de gewone pil handiger is dan 4x per jaar een spuitje halen bij de huisartsassistente ;)
pi_178382376
En zo’n implantaat in je arm dan? Dat heeft gelijdelijke afgifte itt injectie
pi_178382423
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:08 schreef ijsparasol het volgende:

[..]

Ja, ik zou het liever ook niet willen...Maar dat liever dan steeds dat gehannes met condooms. Dan is de spontaniteit er ook vaak af.
Beste optie op dit moment is een mirena spiraal.

Geen pillen elke dag, minimale hoeveelheid hormonen en met 1 doktersafspraak voor een jaar of 5 beschermd.
Whatever...
pi_178382577
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 11:18 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Beste optie op dit moment is een mirena spiraal.

Geen pillen elke dag, minimale hoeveelheid hormonen en met 1 doktersafspraak voor een jaar of 5 beschermd.
Koperspiraal geeft helemaal geen hormoon af. Toegegeven dat de menstruaties zijn alsof je doodbloeden, maar buiten dat is het voor mij de beste keus ooit wat anticonceptie betreft.
pi_178382757
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:10 schreef Poes. het volgende:

[..]

:D

Ik persoonlijk snap niet hoe de gewone pil handiger is dan 4x per jaar een spuitje halen bij de huisartsassistente ;)
Ja, is wel handiger. Maar ik werd na 1 keer superlang niet meer ongesteld. Gelijk een jaar niet.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_178382866
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 11:35 schreef Vimbavimba het volgende:

[..]

Ja, is wel handiger. Maar ik werd na 1 keer superlang niet meer ongesteld. Gelijk een jaar niet.
En dát is precies de reden dat ik voor de prikpil heb gekozen. Ik vind menstruaties zo vreselijk smerig :r
pi_178382928
Mirena is qua hormonen weinig maar heb maanden pijn gehad van dat ding, en bloedingen. Van de prikpil werd ik mega depressief en bij veel andere pillen ook veel bijwerkingen. Pijnlijke borsten, snel boos, hoofdpijn, moe, misselijkheid. Zou het liefst alles door de plee spoelen en condooms gebruiken. Daarom is het zo lastig advies geven, mensen reageren er zooo verschillend op en enige optie is proberen.
pi_178395329
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 11:26 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Koperspiraal geeft helemaal geen hormoon af. Toegegeven dat de menstruaties zijn alsof je doodbloeden, maar buiten dat is het voor mij de beste keus ooit wat anticonceptie betreft.
Nja, volgens mijn vrouw was het alsof ze continue aan het bevallen was met dat ding. Snel eruit. Een grote ontstekingsreactie. Maar dat heeft inderdaad niet iedereen. Is maar net waar je lichaam gevoelig voor is. Meeste mensen hebben minder last van een mirena begreep ik.
Whatever...
  maandag 9 april 2018 @ 11:05:56 #33
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_178403182
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:37 schreef ferrari_rood het volgende:
Microgynon op merknaam of stofnaam?

Op stofnaam kreeg ik ook doorbraakbloedingen. Op merknaam niet.
Ik heb de officiële merknaam gehad en een goedkope variant ervan een aantal jaar geleden.

Van de goedkope variant kreeg ik veel bijwerkingen.

En de officiële microgonon 30 kreeg ik dus doorbraakbloedingen.

En ik heb de microgonon 50 gehad hier kreeg ik GEEN doorbraakbloedingen van, maar werd er wel ziek van.

Nu bij de yasmin wacht ik toch nog hoopvol af omdat ik hem een maand nu slik..en de hele maand ongesteld geweest door de pil heen. Nu eindelijk niets:) dus ook afwachten en naar alternatieven kijken..
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
pi_178403575
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 11:05 schreef ijsparasol het volgende:

[..]

Ik heb de officiële merknaam gehad en een goedkope variant ervan een aantal jaar geleden.

Van de goedkope variant kreeg ik veel bijwerkingen.

En de officiële microgonon 30 kreeg ik dus doorbraakbloedingen.

En ik heb de microgonon 50 gehad hier kreeg ik GEEN doorbraakbloedingen van, maar werd er wel ziek van.

Nu bij de yasmin wacht ik toch nog hoopvol af omdat ik hem een maand nu slik..en de hele maand ongesteld geweest door de pil heen. Nu eindelijk niets:) dus ook afwachten en naar alternatieven kijken..
Hmm lastig geen idee wat je nog kunt proberen. Eventueel de diana35 is iets sterker dan de microgynon maar niet zo sterk als de microgynon 50.

Of stediril is bijna hetzelfde als microgynon maar andere hulpstoffen wellicht reageer je daar beter op. Ik heb ook nog de jazz gehad dan heb je amper een stopwerk. Wellicht doet die nog iets voor je.
  donderdag 19 april 2018 @ 21:51:20 #35
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_178629924
Ik vraag mij af of er eentje is die gelijk staat aan de microgonon 50..of is dat de enige?
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
pi_178637239
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:44 schreef Koettie het volgende:
Mirena is qua hormonen weinig maar heb maanden pijn gehad van dat ding, en bloedingen. Van de prikpil werd ik mega depressief en bij veel andere pillen ook veel bijwerkingen. Pijnlijke borsten, snel boos, hoofdpijn, moe, misselijkheid. Zou het liefst alles door de plee spoelen en condooms gebruiken. Daarom is het zo lastig advies geven, mensen reageren er zooo verschillend op en enige optie is proberen.
Precies dit. Story of my anticiconceptieverleden.

Na de bevalling kreeg ik echter Cerazette (desogestrel), de borstvoedingpil, en alleen de eerste drie maanden waren rottig qua hoe ik me voelde (misselijk) en tot 9 maanden toe wel lange doorbraken gehad (maar wel met tussenpozen van 3 maanden) maar het afgelopen jaar heb ik 2 keer een paar dagen (amper) gebloed.

Ik raad hem aan als alle andere methodes je in de steek laten. 0 bijwerkingen nadat je lichaam gewend is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2018 10:04:39 ]
pi_178637407
En dat is ook persoonlijk, ik bleef bloeden met de Cerazette. Momenteel gebruik ik de mirena en qlaira. Gaat nu opzich wel goed, heb alleen constant een droge bek en drie keer zo vaak koortslippen als eerst. Maar goed, minste van een aantal kwaden, voel me mentaal namelijk wel oké.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koettie op 20-04-2018 12:00:06 (Typos) ]
pi_178638158
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 10:13 schreef Koettie het volgende:
En dat is ook persoonlijk, ik bleef bloeden met de Cerazette. Momenteel gebruik ik de mirena en qlaira. Gaat nu opzich wel goed, heb alleen constant een droge bek en drie keer zo vaak koortslippen dan eerst. Maar goed, minste van een aparte kwaden, voel me mentaal namelijk wel oké.
Hoe lang heb je het gebruikt dan? En vind koortslippen en droge mond best heftige bijwerkingen. :{
pi_178638173
Je hebt al meerdere kids toch? Kan je man niet knippen of had jij een open relatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2018 11:06:52 ]
pi_178638887
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 11:05 schreef Myrr het volgende:

[..]

Hoe lang heb je het gebruikt dan? En vind koortslippen en droge mond best heftige bijwerkingen. :{
5 maanden ofzo, toen was ik het wel zat. En het is wel irritant maar beter dan mentaal overhoop liggen. Voel nu nu stabiel en dat is heel fijn.

Heb wel een open relatie en geen kinderen. Slik anticonceptie ook niet als anticonceptie, dan was ik allang overgestapt op condooms. Slik het tegen endometriose dus zit er helaas pindakaas aan vast.
  vrijdag 20 april 2018 @ 14:27:50 #41
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_178640971
Mirena spiraal, wil nooit meer wat anders.. Weinig last van uithalen en zetten en sowieso niet meer ongesteld. Hoe relaxed!
pi_178641068
Tegenwoordig heb je ook nog een kyleena spiraal. Minder hormonen dan Mirena.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_178667140
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 11:44 schreef Koettie het volgende:
Zou het liefst alles door de plee spoelen en condooms gebruiken.
Dit is hoe mijn vriend en ik het doen. En hij begrijpt volkomen dat ik geen pil slik en vindt het eerder onbegrijpelijk dat zo veel vrouwen vrijwillig hormonen slikken. Hoezo is enkel condoom als voorbehoedsmiddel bij jullie geen optie?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_178667165
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:51 schreef ijsparasol het volgende:
Ik vraag mij af of er eentje is die gelijk staat aan de microgonon 50..of is dat de enige?
Cilest is nog een ‘35’ pil.

Een 50 is minder wenselijk, vooral door het verhoogd risico op thrombose. Dat risico is vooral aanwezig bij rokende 35+-ers.
Hierdoor wordt zo’n ‘zware pil’ nog amper voorgeschreven.
pi_178667834
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 03:32 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Dit is hoe mijn vriend en ik het doen. En hij begrijpt volkomen dat ik geen pil slik en vindt het eerder onbegrijpelijk dat zo veel vrouwen vrijwillig hormonen slikken. Hoezo is enkel condoom als voorbehoedsmiddel bij jullie geen optie?
Ik slik het tegen endometriose. Ik 'mag' niet ongesteld worden.

https://endometriose.nl/endometriose/

Vriend zou het verder ook geen probleem vinden.
pi_178668370
Aaah, okay!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_178687721
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 03:32 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Dit is hoe mijn vriend en ik het doen. En hij begrijpt volkomen dat ik geen pil slik en vindt het eerder onbegrijpelijk dat zo veel vrouwen vrijwillig hormonen slikken. Hoezo is enkel condoom als voorbehoedsmiddel bij jullie geen optie?
Een gynefixspiraal is geen optie?

4 koperen ringetjes, verder geen hormonen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_178690940
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een gynefixspiraal is geen optie?

4 koperen ringetjes, verder geen hormonen.
Op het moment zijn we beide tevreden en ben eigenlijk niet op zoek naar een alternatief. Maar misschien komt er een punt dat ik toch zoiets in overweging zou nemen! ;)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  maandag 23 april 2018 @ 13:42:33 #49
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178691846
Mirena spiraal, geen omkijken naar, heerlijk.
Al ruim 18 jaar niet ongesteld geweest, alleen elke 5 jaar even naar bij het laten zetten.

Koperspiraal, als je daar goed op reageert lijkt me dat nog idealer, want geen hormonen. Maar helaas werkte dat niet voor mij. Ik bleef bloeden en had veel pijn.

Gynefix, heb ik zelf geen ervaring mee, maar hoor er goede dingen over.
Waar het mirena spiraal en het vooral het koperspiraal lang niet voor iedereen werken schijnt deze doordat hij zo klein is minder kans op die bijwerkingen te geven.
Ook beter geschikt voor vrouwen die geen kind hebben gebaard, minder pijnlijk om te laten zetten dan.
Ook geen hormonen!

Heel vroeger wel de pil geslikt, hoop ellende mee gehad tot ik femodeen kreeg (20+ jaar geleden). Die werkte wel voor mij.
Maar ik zou voor geen goud terug willen naar de pil.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178722606
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 14:35 schreef Ticootje het volgende:
Tegenwoordig heb je ook nog een kyleena spiraal. Minder hormonen dan Mirena.
Zijn daar al langere termijn onderzoeken over? Ben beetje huiverig nu gebleken is dat de mirena dus (veel) invloed heeft op je cortisol-level.

Anyway, o.a door dit topic ook weer aan t denken. Heb deze mirena inmiddels drie jaar en hoewel hij vijf jaar werkt is de kans groot dat ik straks weer lekker ga bloeden omdat de hormonen afnemen en dat wil ik voor zijn. Gyn gaf bij het zetten ook aan dat ik hem na 4 jaar maar beter kon vervangen. Maar goed, hij bevalt niet echt omdat het maar half werkt dus dat schiet ook niet op. Maar ik heb echt geen idee wat ik nu weer moet proberen. :')
pi_178749033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 16:27 schreef tailfox het volgende:

[..]

condooms:)
de pil gebruik je niet alleen maar om te voorkomen dat je een dikke toeter krijgt. Ik heb geen zin in die maandelijkse onzin en de misselijkheid die daarbij kwam kijken. :r Ik ben blij met de pil *O* Volgend leven maar een man zijn _O_
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_178796139
Ik wou ook dat ik een man was. :')
  maandag 30 april 2018 @ 19:05:11 #53
64792 Mryc
play me one more song
pi_178842734
Toevallig vandaag nog bij de dokter geweest. Ik slik inmiddels alweer een paar jaar een lichte pil (ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 20/100), maar ik word helemaal knettergek van de bijwerkingen. Geen doorbraakbloedingen, maar wel veel psychische klachten.

Iedere keer dat ik bij de apotheek een nieuwe voorraad haal (voor een half jaar) krijg ik weer een andere merkloze variant (waarschijnlijk iedere keer een fractie goedkoper), en waar het voorheen prima ging, heb ik inmiddels bij de laatste twee varianten serieuze klachten gekregen. Volgens de dokter was er recentelijk een onderzoek geweest dat de hulpstoffen hier debet aan kunnen zijn.

Op de vraag of ik weer terug kon naar de merkloze variant die ik ruim een half jaar geleden had kreeg ik te horen dat deze niet meer bestond en dat dit lag volgens haar aan het huidige zorgstelsel :?. Zelf meer betalen voor een andere pil was geen optie.

Zit eraan te denken om nu maar helemaal van de pil af te stappen. Dan maar weer terug naar condooms. Ben dit zo ongelooflijk zat. :N
  maandag 30 april 2018 @ 19:10:30 #54
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_178842888
Ik heb mij jarenlang geërgerd aan mannelijke dokters die gewoon niet accepteerden dat goedkopere merken van de pil toch echt wel andere bijwerkingen gaven! :{w Ja, maar, ze zijn precies hetzelfde, dus dat kan niet! JA, ECHT WEL! :D

Gelukkig hier in Engeland krijg ik (voorlopig) gewoon het echte merk, moest er wel specifiek om vragen.
pi_178842957
Ik heb hier ook specifiek om de merk variant gevraagd. Van merkloze kreeg ik doorbraakbloedingen. Ik kreeg hem wel van mijn ha.
  maandag 30 april 2018 @ 19:12:47 #56
64792 Mryc
play me one more song
pi_178842984
Bij mij dus wel erkenning, door een vrouwelijke arts, maar volgens haar niets aan te doen 8)7
pi_178843673
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 19:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik heb mij jarenlang geërgerd aan mannelijke dokters die gewoon niet accepteerden dat goedkopere merken van de pil toch echt wel andere bijwerkingen gaven! :{w Ja, maar, ze zijn precies hetzelfde, dus dat kan niet! JA, ECHT WEL! :D

Gelukkig hier in Engeland krijg ik (voorlopig) gewoon het echte merk, moest er wel specifiek om vragen.
als ze precies hetzelfde waren, dan had het toch wel hetzelfde geheten? :? Of zit ik nou dom uit mn nek te lullen? :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
  maandag 30 april 2018 @ 21:09:07 #58
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_178847014
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 19:34 schreef Apotheose het volgende:

[..]

als ze precies hetzelfde waren, dan had het toch wel hetzelfde geheten? :? Of zit ik nou dom uit mn nek te lullen? :P
Dokters woorden zoals ik al zei, niet de mijne. Natuurlijk zijn ze net wat anders met elk merk, daarom krijg je andere bijwerkingen. Maar meerdere mannelijke dokters die ik heb gehad zaten in eerste instantie dom te kijken.
  maandag 30 april 2018 @ 21:21:37 #59
64792 Mryc
play me one more song
pi_178847368
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 19:34 schreef Apotheose het volgende:

[..]

als ze precies hetzelfde waren, dan had het toch wel hetzelfde geheten? :? Of zit ik nou dom uit mn nek te lullen? :P
Microgynon 20 is de merknaam die aan ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 20/100 gegeven is. Tegenwoordig zijn daar dus tig (goedkope) kopieën van. Elk met dezelfde hoeveelheid hormonen, maar de hulpstoffen (lees: rommel) zijn iedere keer anders.
  dinsdag 1 mei 2018 @ 17:08:36 #60
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_178868676
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 19:05 schreef Mryc het volgende:
Toevallig vandaag nog bij de dokter geweest. Ik slik inmiddels alweer een paar jaar een lichte pil (ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 20/100), maar ik word helemaal knettergek van de bijwerkingen. Geen doorbraakbloedingen, maar wel veel psychische klachten.

Iedere keer dat ik bij de apotheek een nieuwe voorraad haal (voor een half jaar) krijg ik weer een andere merkloze variant (waarschijnlijk iedere keer een fractie goedkoper), en waar het voorheen prima ging, heb ik inmiddels bij de laatste twee varianten serieuze klachten gekregen. Volgens de dokter was er recentelijk een onderzoek geweest dat de hulpstoffen hier debet aan kunnen zijn.

Op de vraag of ik weer terug kon naar de merkloze variant die ik ruim een half jaar geleden had kreeg ik te horen dat deze niet meer bestond en dat dit lag volgens haar aan het huidige zorgstelsel :?. Zelf meer betalen voor een andere pil was geen optie.

Zit eraan te denken om nu maar helemaal van de pil af te stappen. Dan maar weer terug naar condooms. Ben dit zo ongelooflijk zat. :N
Tip; als je je doosje nog hebt van je gewenste pil kan je deze gewoon op internet ergens bestellen. Kijk wel uit dat je die niet pakt met het zogenaamde consult erbij want dan ben je dubbel zo duur uit.dus de goede site uitkiezen met normale prijzen.. Heb je zelf dat doosje niet meer maar misschien wel een vriendin dan kan zij die bv voor jou bestellen..het is een idee
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
pi_178868933
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 19:12 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb hier ook specifiek om de merk variant gevraagd. Van merkloze kreeg ik doorbraakbloedingen. Ik kreeg hem wel van mijn ha.
ik vind dat zo’n raar fenomeen. Je betaald hem zelf, dus waarom mag je dan niet Micro-whatever kopen als je met recept ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL aan de balie komt.
Alsof je bij de bakker alleen gesneden bruin mag kopen terwijl de bakkerij vol ligt met wit en volkoren
pi_178870332
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 19:12 schreef Mryc het volgende:
Bij mij dus wel erkenning, door een vrouwelijke arts, maar volgens haar niets aan te doen 8)7
Hiervoor moet je bij de verzekeraar zijn, niet bij de arts.
Ik vraag me af of je niet gewoon volledig vrije keuze van anticonceptie kan krijgen, zeker als het toch niet vergoed wordt.
pi_178871242
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 17:14 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik vind dat zo’n raar fenomeen. Je betaald hem zelf, dus waarom mag je dan niet Micro-whatever kopen als je met recept ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL aan de balie komt.
Alsof je bij de bakker alleen gesneden bruin mag kopen terwijl de bakkerij vol ligt met wit en volkoren
Je zorgverzekeraar moet toestemming geven. En je ha moet hem dus met een speciale code uitschrijven. Even kort door de bocht. Ik kreeg hem wel vergoed van mijn zorgverzekeraar maar was toen al wel door mijn eigen risico heen.
pi_178871328
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 18:31 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Je zorgverzekeraar moet toestemming geven. En je ha moet hem dus met een speciale code uitschrijven. Even kort door de bocht. Ik kreeg hem wel vergoed van mijn zorgverzekeraar maar was toen al wel door mijn eigen risico heen.
zit toch helemaal niet in de basisverzekering voor volwassenen? Ik betaal 100% zelf
pi_178871547
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 18:35 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zit toch helemaal niet in de basisverzekering voor volwassenen? Ik betaal 100% zelf
Aanvullend wellicht.
  woensdag 2 mei 2018 @ 08:17:56 #66
64792 Mryc
play me one more song
pi_178883745
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 17:14 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik vind dat zo’n raar fenomeen. Je betaald hem zelf, dus waarom mag je dan niet Micro-whatever kopen als je met recept ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL aan de balie komt.
Alsof je bij de bakker alleen gesneden bruin mag kopen terwijl de bakkerij vol ligt met wit en volkoren
Exact. Bizar.

Ik beland net op www.pilonline.nl. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Op de site staat:
quote:
Als je hebt besloten om van pil te veranderen is het belangrijk dat je dit aan ons doorgeeft. Stuur het nieuwe recept naar ons op en wij verwerken de wijziging in je account.

Je kunt dus niet zomaar een andere pil bestellen dan die je al had, behalve als het een alternatief is met dezelfde samenstelling.
Kan daar zo te zien gewoon Microgynon 20 bestellen (maar ook alle goedkope varianten)
pi_178884871
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 08:17 schreef Mryc het volgende:

[..]

Exact. Bizar.

Ik beland net op www.pilonline.nl. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Op de site staat:

[..]

Kan daar zo te zien gewoon Microgynon 20 bestellen (maar ook alle goedkope varianten)
laatste regel daar is belangrijk, je kan dus wel merk kiezen met zelfde dosering, maar niet overstappen naar zwaardere variant of andere verhouding.
  woensdag 2 mei 2018 @ 09:51:56 #68
64792 Mryc
play me one more song
pi_178885035
quote:
1s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:42 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

laatste regel daar is belangrijk, je kan dus wel merk kiezen met zelfde dosering, maar niet overstappen naar zwaardere variant of andere verhouding.
Ja, maar dat hoeft voor mij ook niet per se. Maar mijn apotheek en dokter zeggen dat ik eigenlijk geen keus heb voor dezelfde pil met andere hulpstoffen, en bij pilonline kan het dus blijkbaar wel gewoon.
  woensdag 2 mei 2018 @ 11:18:58 #69
425303 ijsparasol
Als je lacht ben je leuk
pi_178886657
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 09:51 schreef Mryc het volgende:

[..]

Ja, maar dat hoeft voor mij ook niet per se. Maar mijn apotheek en dokter zeggen dat ik eigenlijk geen keus heb voor dezelfde pil met andere hulpstoffen, en bij pilonline kan het dus blijkbaar wel gewoon.
*Dat is wat ik al eerder aangaf..;)
Life is just a creation of your own mind that's repeating..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')