abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:09:40 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178424787
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ken best veel vrouwen die fysiek zwaar werk doen. De zorg, dierverzorging, productie werk, schoonmaak, wieden op het land en ga zo maar door. Stikt van de vrouwen daar.
Ligt eraan wat je als zwaar werk beschouwd. Ik kan me voorstellen dat jij dit zo ziet trouwens en ik ben het eigenlijk ook wel met je eens. Ik doelde meer op fysiek zware 'mannenberoepen' en dan zijn de meeste mensen geneigd om vooral aan de bouw en tuin te denken.
Resistance is futile.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:24:27 #152
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178425055
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je als zwaar werk beschouwd. Ik kan me voorstellen dat jij dit zo ziet trouwens en ik ben het eigenlijk ook wel met je eens. Ik doelde meer op fysiek zware 'mannenberoepen' en dan zijn de meeste mensen geneigd om vooral aan de bouw en tuin te denken.
Fysiek zwaar werk is precies wat het zegt, fysiek zwaar. Moeten sjouwen en doen.
Nu inmiddels zijn er wel wat hulpmiddelen in de zorg, maar toch is het nogsteeds fysiek zwaar werk.
Zo werk ik nu in de productie en ok ok, de kratten zijn maar 6/7 kilo, maar dat gaat wel de hele dag door in een zeer rap tempo, inc hoog op de pallets moeten stapelen. Toen ik nog appels sorteerde waren het kratten van 15/20 kilo.
In beide gevallen werkte ik grotendeels met andere vrouwen. Die de hele dag staan en sjouwen.

Er is idd een schifting tussen wat als 'mannenberoepen' wordt gezien en de rest. Maar dat dat fysiek zwaar is is vooral een smoes. Hovenier zou te zwaar zijn, maar dagelijks mensen die dat zelf niet kunnen in en uit bed sjouwen e.d. kan wel?

Ik weet nog dat toen ik jong was en naar de opleiding hoefsmid keek er letterlijk werd gezegd dat ik dat niet zou kunnen. Datzelfde werd ook tegen grotere meiden gezegd, maar niet tegen die meer schriele jongens.
Inmiddels zijn er een heel aantal vrouwelijke hoefsmeden, die het niet minder doen dan hun mannelijke collega's.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  PR en moderator dinsdag 10 april 2018 @ 14:20:15 #153
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_178426133
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 06:15 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Penisnijd! Een oude bekende !!
Juist geen penisnijd. BH-nijd :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 10 april 2018 @ 16:40:23 #154
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_178428980
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klopt, ik ken geen enkele vrouw die fysiek zwaar werk doet en ik ken er ook geen één die dat best zou willen als ze de kans maar kreeg.
Ik dacht niet aan fysiek zwaar (zie opmerkingen van Cause Mayhem), maar meer aan beroepen waar je gruwelijk vies van wordt, de vuilnismannen, de baggeraars, mijnwerkers, de gasten die olietanks schoonmaken. Of juist beroepen die je moeilijk met het huishouden en kinderen kunt combineren, zoals CEO van grote, internationale bedrijven.
Ja, vrouwen doen dat en kunnen dat, maar veel vrouwen zien het (onterecht) niet zitten.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:53:44 #155
399061 kuolema
vermaledijd
pi_178432261
Vroeger wilde ik liever een jongen zijn en fantaseerde ik daarover, al gedroeg en kleedde ik me gewoon als meisje. Vooral in de puberteit werd het lastig. Ik had enorm veel moeite met de komst van mijn vrouwelijke vormen en wanneer ik langs een mannenkledingwinkel liep werd ik heel verdrietig omdat ik die kleding nooit zou kunnen dragen als man. Me slechts verkleden zou nooit voldoende zijn. Ik verlangde ernaar het lichaam van een man te hebben. Tegelijkertijd heb ik me nooit helemaal jongen of man gevoeld. Ik beeldde me soms in dat ik een man was, maar wanneer ik dan weer werd herinnerd aan mijn vrouwelijke lichaamskenmerken was dat heel pijnlijk.

Tegenwoordig heb ik geen wens meer om van het andere geslacht te zijn. Maar ik voel me ook niet prettig in een vrouwenlichaam. Ik voel me vrouw noch man maar gedraag me zoals ik biologisch gezien ben. Qua kleding draag ik veel uniseks dingen. Ik heb daar nu vrede mee. In het verleden heb ik wel eens strakkere shirts met lage hals en dergelijke gedragen, omdat dat ‘hoorde’, maar ik voelde me er enorm ongemakkelijk bij, niet mezelf. Afgezien van mijn lichaam voel ik me ook psychisch geen vrouw. Zo voel ik me bijvoorbeeld niet aangesproken als men het heeft over vrouwen in het algemeen.
Ik haat mijn vrouwelijke vormen, vooral mijn borsten. Het voelt alsof ze niet bij me horen, niet zoals mijn handen en voeten bijvoorbeeld. Ik heb een paar keer met een mes in mijn handen gestaan en wilde ze eraf snijden.
Ik heb ooit een binder gekocht maar daar was ik niet tevreden over. Helaas heb ik vrij grote borsten dus werkt dat niet echt.

Wat ik echt zou willen is een androgyn lichaam. Een lichaam dat past bij hoe ik me voel. Geen borsten, geen heupen, geen penis en geen baard. En geen vagina, maar wat dan het alternatief is zou ik niet weten …
Ik heb ooit opgezocht wat het zou kosten om mijn borsten te laten verwijderen en in mijn geval zou er waarschijnlijk niets van vergoed worden. Ik heb filmpjes gekeken van de operaties en van mensen die ze hadden ondergaan en dat vond ik fijn om te zien, stelde me gerust. Dat het wel kan.

Dit alles is niet simpelweg onzekerheid of algehele ontevredenheid over mijn lichaam, wat ik óók ken, maar dit is iets wat daar los van staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 12-04-2018 13:40:01 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:00:52 #156
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178436821
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik vind jouw bijdragen zelden nuttig, maar hier maak je een goed punt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het punt is dat over het algemeen de mannen in een oorlogssituatie in het leger moeten en de vrouwen niet. Dat "vrouwen en kinderen" moet je waarschijnlijk zien als "burgerslachtoffers". Er zijn dus militairen (mannen) geraakt en burgers (vrouwen en kinderen).

En daar kom je dus op het punt dat veel vrouwen best wel man willen zijn, maar niet in het leger willen of een typisch mannenberoep als vuilnisman willen uitoefenen.
En mannen willen best vrouw zijn, lekker met hun tieten spelen, maar niet maandelijks bloeden of een kind baren.
Nonsens. Als jij dat mogelijk maakt wil ik (man) best. graag zelfs, een kind baren. Maar vuilnisvrouw worden kan makkelijk. Maar die willen het niet. En oorlog en in het leger gaan ook niet. Neen, die voeren liever oorlog thuis, wetende dat ze altijd het recht aan hun kant hebben.

Vroeger was er een bij een echtscheiding ook een schuldvraag. Tegenwoordig niet meer, aös een van beiden vindt dat de relatie blijvend verstoord is dan wordt een scheiding uitgesproken. En die zijn tegenwoordig nagenoeg altijd financieel, kontakt met de kinderen, maar ook kontakt met de kinderen voor de grootouders van de man zijn kant, in het nadeel van de man.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:11:33 #157
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178437152
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:00 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]


[..]

Nonsens. Als jij dat mogelijk maakt wil ik (man) best. graag zelfs, een kind baren. Maar vuilnisvrouw worden kan makkelijk. Maar die willen het niet. En oorlog en in het leger gaan ook niet. Neen, die voeren liever oorlog thuis, wetende dat ze altijd het recht aan hun kant hebben.

Vroeger was er een bij een echtscheiding ook een schuldvraag. Tegenwoordig niet meer, aös een van beiden vindt dat de relatie blijvend verstoord is dan wordt een scheiding uitgesproken. En die zijn tegenwoordig nagenoeg altijd financieel, kontakt met de kinderen, maar ook kontakt met de kinderen voor de grootouders van de man zijn kant, in het nadeel van de man.
Er is en wordt hard gevochten om in het leger te mogen en zelfs dienstplicht te hebben. Hier is dat (dienstplicht voor vrouwen) vorig jaar of dit jaar ingevoerd voor vrouwen. Aantal andere landen ook inmiddels, maar vele willen er nog niet aan. Dat is dus geen kwestie van niet willen, maar niet mogen of nog beperkt worden. Dat daar geen aandacht voor is is dus baarlijke onzin.

Zelfde met je haantjes verhaal, echt elke dierenorganisatie zou daar dolgraag wat aan doen. Verdomd, zelfs de branche zelf wil daar wat aan doen en exerimenteert met manieren om hanen toch op te kunnen fokken en zaken zoals zorgen dat de eieren minder/geen haantjes meer bevatten.

Je beeld op scheiding is ouderwets. Partner alimentatie is ingeperkt (en zie ik de aankomende jaren nog wel verder ingeperkt worden) en de rechten van vaders zijn verbetert. En co ouderschap is tegenwoordig het uitgangspunt.
De problemen die er nog zijn komen uit het verleden en om eerlijk te zijn vechten de vrouwen rechten organisaties hier harder voor dan de mannen rechten organisaties (die er bar weinig zijn).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:12:13 #158
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178437167
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik ben aseksueel, ik wil met niemand seks
Je bedoelt niemand wil met jou seks, en daarom ben jij aseksueel.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:21:56 #159
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178437435
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 13:00 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik ken best veel vrouwen die fysiek zwaar werk doen. De zorg, dierverzorging, productie werk, schoonmaak, wieden op het land en ga zo maar door. Stikt van de vrouwen daar.
Zijn dat fysiek zware beroepen? Nou nou. Al eens gehoord van werken in de mijnen, hoogovens, staalindustrie, de bouw. Ik heb nog nooit in mijn leven een vrouw "zwaar" zien schoonmaken, en op het land wieden heb ik ook nog nooit gezien. Misschien in Azie, Rusland?
De zorg, ja, die kan zwaar zijn. Maar wordt ook steds lichter met bv apparatuur om iemand uit bed te tillen enz.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:44:33 #160
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178438139
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Er is en wordt hard gevochten om in het leger te mogen en zelfs dienstplicht te hebben. Hier is dat (dienstplicht voor vrouwen) vorig jaar of dit jaar ingevoerd voor vrouwen. Aantal andere landen ook inmiddels, maar vele willen er nog niet aan. Dat is dus geen kwestie van niet willen, maar niet mogen of nog beperkt worden. Dat daar geen aandacht voor is is dus baarlijke onzin.

Zelfde met je haantjes verhaal, echt elke dierenorganisatie zou daar dolgraag wat aan doen. Verdomd, zelfs de branche zelf wil daar wat aan doen en exerimenteert met manieren om hanen toch op te kunnen fokken en zaken zoals zorgen dat de eieren minder/geen haantjes meer bevatten.

Je beeld op scheiding is ouderwets. Partner alimentatie is ingeperkt (en zie ik de aankomende jaren nog wel verder ingeperkt worden) en de rechten van vaders zijn verbetert. En co ouderschap is tegenwoordig het uitgangspunt.
De problemen die er nog zijn komen uit het verleden en om eerlijk te zijn vechten de vrouwen rechten organisaties hier harder voor dan de mannen rechten organisaties (die er bar weinig zijn).
Jaja, al mijn nichtjes zijn onlangs op keuring geweest en wachten nu op hun oproep. Ga weg met je nonsens. Helemaal niets dienstplicht voor vrouwen.

Ik zie scheiding ouderwets? Neen, ik ben deze tijd ver vooruit. Waarom moet een man überhaupt partnerallimentatie betalen? We zijn toch gelijk? Ja, we zijn allemaal gelijk, alleen vrouwen zijn in de praktijk toch wat "gelijker" dan mannen. Dat de vrouwen zichzelf redden, dat moeten mannen ook, en daar bovenop moeten ze ook nog partner allimentatie betalen.

Die jongens baby kuikentjes, dat die geshredderd worden, is weer echt een vrouwen en ambtenaren oplossinng. een man, een echte man zou zeggen, zet ze uit in het bos of op de hei. Geef die baby jongens in ieder geval het recht om voor hun leven te vechten, daar buiten in de natuur. Zelfs dat recht wordt deze mannelijke diertjes afgenomen.

Het ouderschapsverlof is net gewijzigd. Mannen krijgen (ik meen) 3 dagen, vrouwen 3 maanden, betaald ouderschapsverlof.? Jaja, maar dat is positieve discriminatie, dat mag dan wel weer.
Geef de man eens een paar maanden met de baby, krijgt ie ook een betere band. dacht je dat ie dat niet zou willen, paar maanden ouderschapsverlof? En als men meent dat de vrouw moet "bijkomen" van de bevalling is dat ook geen reden, want als het niet lukt om te werken kan men zich ziekmelden. Daar hoeft men geen algemeen ouderschapsverlof van maanden voor vrouwen voor in te voeren.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:41:59 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_178439344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:44 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Jaja, al mijn nichtjes zijn onlangs op keuring geweest en wachten nu op hun oproep. Ga weg met je nonsens. Helemaal niets dienstplicht voor vrouwen.

Ik zie scheiding ouderwets? Neen, ik ben deze tijd ver vooruit. Waarom moet een man überhaupt partnerallimentatie betalen? We zijn toch gelijk? Ja, we zijn allemaal gelijk, alleen vrouwen zijn in de praktijk toch wat "gelijker" dan mannen. Dat de vrouwen zichzelf redden, dat moeten mannen ook, en daar bovenop moeten ze ook nog partner allimentatie betalen.

Die jongens baby kuikentjes, dat die geshredderd worden, is weer echt een vrouwen en ambtenaren oplossinng. een man, een echte man zou zeggen, zet ze uit in het bos of op de hei. Geef die baby jongens in ieder geval het recht om voor hun leven te vechten, daar buiten in de natuur. Zelfs dat recht wordt deze mannelijke diertjes afgenomen.

Het ouderschapsverlof is net gewijzigd. Mannen krijgen (ik meen) 3 dagen, vrouwen 3 maanden, betaald ouderschapsverlof.? Jaja, maar dat is positieve discriminatie, dat mag dan wel weer.
Geef de man eens een paar maanden met de baby, krijgt ie ook een betere band. dacht je dat ie dat niet zou willen, paar maanden ouderschapsverlof? En als men meent dat de vrouw moet "bijkomen" van de bevalling is dat ook geen reden, want als het niet lukt om te werken kan men zich ziekmelden. Daar hoeft men geen algemeen ouderschapsverlof van maanden voor vrouwen voor in te voeren.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oor-vrouwen-a1591204

Dienstplicht voor vrouwen is nu ook ingestelt. Meisjes die 18 worden krijgen nu ook 'de brief'.


Partner allimentatie mag van mij ook afgeschaft worden. Veel echte feminsten is het een doorn in het oog zelfs. Maar is dus all ingeperkt en inperking wordt eerder gestimuleerd dan tegengewerkt door vrouwen organisaties.

Je haantjes gelul is te dom voor woorden, dus daar ga ik niet op in.

Vrouwen organisaties zijn helemaal voor meer verlof voor mannen en dat geld ook voor mij. Maar je vergeet even mee te nemen dat het verlof voor vrouwen geen luxe is, maar ook tijd voor lichamelijk herstel is en voor het voeden die eerste tijd.
Hoe feministischer de samenleving, hoe meer gelijkheid in verlof trouwens (zie zweden bv).
Ziekteverlof zou de werkgever geld kosten, zwangerschapsverlof wordt (tot bepaalde mate) betaald waardoor werkgevers minder tot geen financiele last hebben van die laatste loodjes/hersteltijd.

Maar dat alles neemt niet weg dat al die zaken die je noemt juist uit die ouderwetse samenleving komen, town vrouwen daar nogmverdomd weinig over tenzeggen hadden en van ellende nodig hadden.
Je mocht bv als vrouw niet meer werken als je ging trouwen en als je ging scheiden en kinderen had kwam je ook maar heel erg moeizaam aan de bak. Daar komt partner allimentatie vandaan.
Is niet meer nodig, geheel mee eens, maar nogmaals, zo'n voordeel is het nooit geweest. Enkel in deze overgangstijd een klein beetje en de meeste vrouwen vinden het niet onredelijk als dat nog verder ingeperkt wordt of geheel wegvalt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_178441611
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:10 schreef Lunatiek het volgende:

Het punt is dat over het algemeen de mannen in een oorlogssituatie in het leger moeten en de vrouwen niet. Dat "vrouwen en kinderen" moet je waarschijnlijk zien als "burgerslachtoffers". Er zijn dus militairen (mannen) geraakt en burgers (vrouwen en kinderen).

En daar kom je dus op het punt dat veel vrouwen best wel man willen zijn, maar niet in het leger willen of een typisch mannenberoep als vuilnisman willen uitoefenen.
En mannen willen best vrouw zijn, lekker met hun tieten spelen, maar niet maandelijks bloeden of een kind baren.
Maar wie heeft uberhaupt de drang tot oorlog. Dan zou het eigenlijk niet eerlijk zijn om vrouwen er dan bij te betrekken, als die het liefst conflicten op vreedzame wijze opgelost hadden zien ook al duurt het langer en leveren ze erbij in. Ik heb mij er helaas niet helemaal in kunnen verdiepen, maar dat is mijn gevoel erbij. Mannen zijn fysiek sterker. Je kunt best verlangen dat heteroseksuele vrouwen zware beroepen doen en vechten in de oorlog, maar stel dan ook je eisen bij wat betreft het vrouwelijk lichaam en maak je ideale vrouw gespierd met weinig borsten. Ik dacht eerst dat testosteron het reactie vermogen beinvloedde en prestatie onder stress. Maar is toch cortisol. Mannen kunnen vaak beter met stres omgaan dan vrouwen. Maar de vraag is hoe kan dat? https://news.utexas.edu/2(...)-effects-study-shows
Geen gek idee, generatie van aseksuele vrouwen, gezin verdwijnt en de mensheid roeit elkaar uit. Wat is de zin van het leven en hoeveel meerwaarde heeft het uberhaupt.

[ Bericht 4% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 11-04-2018 07:44:24 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 11 april 2018 @ 17:18:52 #163
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_178451579
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar wie heeft uberhaupt de drang tot oorlog. Dan zou het eigenlijk niet eerlijk zijn om vrouwen er dan bij te betrekken, als die het liefst conflicten op vreedzame wijze opgelost hadden zien ook al duurt het langer en leveren ze erbij in. Ik heb mij er helaas niet helemaal in kunnen verdiepen, maar dat is mijn gevoel erbij. Mannen zijn fysiek sterker. Je kunt best verlangen dat heteroseksuele vrouwen zware beroepen doen en vechten in de oorlog, maar stel dan ook je eisen bij wat betreft het vrouwelijk lichaam en maak je ideale vrouw gespierd met weinig borsten. Ik dacht eerst dat testosteron het reactie vermogen beinvloedde en prestatie onder stress. Maar is toch cortisol. Mannen kunnen vaak beter met stres omgaan dan vrouwen. Maar de vraag is hoe kan dat? https://news.utexas.edu/2(...)-effects-study-shows
Geen gek idee, generatie van aseksuele vrouwen, gezin verdwijnt en de mensheid roeit elkaar uit. Wat is de zin van het leven en hoeveel meerwaarde heeft het uberhaupt.
Het idee dat vrouwen liever conflicten op vreedzame manier oplossen klopt natuurlijk voor geen meter, omdat vrouwen de fysieke kracht missen van mannen, hebben ze door de eeuwen heen hun conflicten anders op moeten lossen, meestal door de reputatie van andere vrouwen totaal kapot te maken.

Kijk maar naar conflicten op het werk, vrouwen hebben altijd wel ruzie met een of andere collega, mannen veel minder.

Oorlog zal er altijd zijn of mannen of vrouwen nou aan de macht zijn, het probleem is het type mens dat zich aangetrokken voelt tot posities van macht, daarom is een Hillary precies even gevaarlijk als een Trump.

En het feit dat vrouwen nu de dienstplicht hebben maakt echt geen ene drol uit, een beschaving zoals wij in het westen hebben zal nooit haar vrouwen opofferen in de zelfde aantallen als de mannen.

Er zullen absoluut vrouwen zijn die graag mee willen vechten als er een oorlog uitbreekt, maar de meerderheid zal spontaan zwanger worden zodat ze niet hoeven te dienen.
pi_178454858
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2018 14:01 schreef Seven. het volgende:
Ik ben vrouw en ik geef mijn mannelijke kanten vrij baan. Ik heb hier zelf lang mee geworsteld, die rolpatronen en domweg niet kunnen voldoen aan het vrouwelijke rolpatroon, maar ook niet kunnen voldoen aan het mannelijke rolpatroon. Bovendien, ik vind mijn lijf mooi, zelfs al weeg ik 5 kilo teveel.

Voor mij kwam de ommekeer toen ik me besefte dat vrouwen helemaal niet het zwakke geslacht zijn. En mannen hebben het ook niet makkelijker in het leven. 70% van alle zelfmoorden worden gepleegd door mannen. We offeren onze mannen op in tijden van oorlog. Het onderwijs is volledig gefemininiseerd, met als gevolg dat meisjes het nu beter doen op school.

We leren jongetjes dat ze niet mogen huilen, dat gevoelig zijn slecht en zwak is, dat ze geen uiting mogen geven aan hun emoties, dat ze moeten vechten, dat ze leiders moeten zijn, dat ze moeten scoren (vrouwen, werk, school). Maar niet elke jongen steekt zo in elkaar. Jongens mogen domweg zichzelf niet zijn.

We geven meisjes poppen om mee te spelen, zodat ze een over-empatisch vermogen ontwikkelen, we leren meisjes om confrontaties uit de weg te gaan, om overal sorry voor te zeggen, om te gehoorzamen, om lief te zijn en vooral geen grote bek te hebben en voor jezelf op te komen (dan kom je niet aan de man later). Tomboy meisjes worden wel redelijk geaccepteerd tot ze tieten krijgen, dan zijn het ineens 'vieze potten'.

Wat we onze kinderen vooral niet leren is om gewoon zichzelf te zijn, om gewoon tevreden te zijn met hun lijf en de dingen die ze doen. We leren onze kinderen dat het leven een wedstrijd is, en dat heeft hele trieste gevolgen. Onze kinderen moeten de mooiste en de beste zijn maar 95% van de mensen zijn nu eenmaal niet de mooisten en de besten (en dat is OK), geen wonder dat er zoveel verknipte figuren rondlopen.

Mijn overtuiging is tegenwoordig dan ook dat mannelijke en vrouwelijke rolpatronen helemaal niet goed zijn voor de psychische gesteldheid van de mens.
Interessante stelling.

Ik zie er wel wat in, ik kom best vaak in aanraking met mensen bij wie deze verwachte rolmodellen mensen in een keurslijf douwen waar ze zich niet thuis kunnen voelen.
Het wordt van je verwacht, je wilt niet teleurstellen dus doe je 't maar.

Ik trek het wel wat breder, voor mij zijn dit soort hokjes allemaal..dom.

Ik heb niks met voetbal voornamelijk omdat die hokjes me zo tegenstaan. Ik stel me dan een groepje mannen (sorry) voor die in de kroeg hangen over hun barkrukken heen kijkend naar een voetbalwedstrijd op het grote scherm met een groot glas bier in de hand. Lallend EEEUUUEEEEEHHHEEEUUUU!!!!!! ofzo :') en de ajaxsupporters schreeuwen wat een achtelijke gladiolen die fijenoordsupporters zijn.
100m verderop nog een kroeg. Groepje barkrukhangende lallende mannen met hun pilsje in de hand. EEEUUUUUUUEEEEEEEEE!!!!!!!
Overal bier op de grond. Lallend roepen de fijenoordsupporters hoe achterlijke gladiolen die ajaxsupporters wel niet zijn.

Voor mij zijn zij allemaal hetzelfde. Zelfde voor al die hokjesdenkers. En voor mij zijn rolmodellen ook hokjes.

Er is trouwens wel een verschil tussen man en vrouw, maar er wordt voor mijn gevoel veel meer geëxtremifiseerd dan realistisch gezien als basisverschil gekenmerkt zou moeten worden.
Je wilt natuurlijk wel structuur bieden aan je kinderen, maar hoe doe je dat dan zonder rolmodellen? Dat lijkt me lastig.
pi_178454999
Ik denk ook niet dat die rolpatronen goed zijn hoor. Mijn pa is elektrotechnicus heeft twee zonen, en mij. Ik ben de meest technische van de drie, heb ook best wel twee rechterhanden. Maar ik ben een vrouw, dus mij vertrouwen met het klussen. :N Net als dat hij mijn ex vroeger mee vroeg naar de speaker beurs, en mijn broer een keer mee kabels liet trekken op het werk. Ik mocht wel een keer mee komen helpen met de administratie.

Nu ben ik ook fysiek ziek, een erfelijke vorm van reuma die vaker van vrouw op vrouw word overgedragen dus mijn perspectief is sowieso vertekend. Maar ik vind het ergens ook wel weer naïef om mannen en vrouwen 100% gelijk te willen trekken. Sommige dingen zijn gewoon anders. En dan zeg ik niet dat het ene per definitie beter is dan het ander, maar dat was de vraag ook niet van dit topic toch? De vraag was of jij wel eens van het andere geslacht zou willen zijn.
pi_178455239
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:22 schreef Morrigan het volgende:
Vroeger wilde ik wel een man zijn, maar ondertussen heb ik het vrouw zijn wel geaccepteerd. Geslacht heb je nu eenmaal niet voor het kiezen en ik heb niet het lichaam om man te worden.
Kan me hier wel in vinden. Bij mij bleef het bij fantaseren, maar nu snap ik ook dat ik er gevoelsmatig tussenin zit en niet het 1 of het ander ben.
En een mannenlijf, ach tis functioneel wel oké :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:58 schreef Somberling het volgende:
Ik lees hier dat sommige vrouwen met hun piemel willen helikopteren. Dat is iets wat ik me moeilijk voor kan stellen, ik heb een man dat nooit zien doen.
Ik zou ook niet weten wat daar zo geweldig aan is :')
pi_178455309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan me hier wel in vinden. Bij mij bleef het bij fantaseren, maar nu snap ik ook dat ik er gevoelsmatig tussenin zit en niet het 1 of het ander ben.
En een mannenlijf, ach tis functioneel wel oké :P

[..]

Ik zou ook niet weten wat daar zo geweldig aan is :')
Ik denk dat dat een beetje vergelijkbaar is met dat mannen roepen dat ze de hele dag aan hun eigen tieten zouden zitten. :P
pi_178455431
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:03 schreef Fripsel het volgende:
Ik denk ook niet dat die rolpatronen goed zijn hoor. Mijn pa is elektrotechnicus heeft twee zonen, en mij. Ik ben de meest technische van de drie, heb ook best wel twee rechterhanden. Maar ik ben een vrouw, dus mij vertrouwen met het klussen. :N Net als dat hij mijn ex vroeger mee vroeg naar de speaker beurs, en mijn broer een keer mee kabels liet trekken op het werk. Ik mocht wel een keer mee komen helpen met de administratie.

Nu ben ik ook fysiek ziek, een erfelijke vorm van reuma die vaker van vrouw op vrouw word overgedragen dus mijn perspectief is sowieso vertekend. Maar ik vind het ergens ook wel weer naïef om mannen en vrouwen 100% gelijk te willen trekken. Sommige dingen zijn gewoon anders. En dan zeg ik niet dat het ene per definitie beter is dan het ander, maar dat was de vraag ook niet van dit topic toch? De vraag was of jij wel eens van het andere geslacht zou willen zijn.
Ik had daar dus idd nog geen antwoord op gegeven, maar wilde dat wel gaan rechttrekken maar werd afgeleid :')

Als kind fantaseerde ik al hoe het zou zijn om een vrouw te zijn, probeerde ik 't me voor te stellen.

Tijdens de pubertijd veranderde dit gevoel niet echt voor mij. Ik kreeg meer beharing en m'n stem werd dieper, maar 't voordeel was dat m'n lichaam qua vorm niet echt veranderde en de dingen die wel veranderden vond ik wel praktisch (behalve dan een baard en de rotzooi die je krijgt bij orgasmes).

Ik denk dat ik vooral niet een grote ontevredenheid had over m'n lichaam omdat ik hier heel functioneel/nuchter naar kijk. Mijn lijf is dat, dus no problem :P

Owja, ergens op fok loopt een ander topic met de vraag wat je zou willen zijn als je zou kunnen kiezen en ik koos voor blanke vrouw. Blanke man ben ik al geweest en beviel me best prima.

Verder was de vraag van dit topic denk ik wel duidelijk op zich, maar er zijn ook best veel posts die afweken van deze vraag en gingen meer over dienstplicht en zo??

[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 11-04-2018 23:24:52 ]
pi_178455472
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had daar dus idd nog geen antwoord op gegeven, maar wilde dat wel gaan rechttrekken maar werd afgeleid :')

Als kind fantaseerde ik al hoe het zou zijn om een vrouw te zijn, probeerde ik 't me voor te stellen.

Tijdens de pubertijd veranderde dit gevoel niet echt voor mij. Ik kreeg meer beharing en m'n stem werd dieper, maar 't voordeel was dat m'n lichaam qua vorm niet echt veranderde en de dingen die wel veranderden vond ik wel praktisch (behalve dan een baard en de rotzooi die je krijgt bij orgasmes).

Ik denk dat ik vooral niet een grote ontevredenheid had over m'n lichaam omdat ik hier heel rationeel/nuchter naar kijk. Mijn lijf is dat, dus no problem :P

owja, ergens op fok loopt een ander topic met de vraag wat je zou willen zijn als je zou kunnen kiezen en ik koos voor blanke vrouw. Blanke man ben ik al geweest en beviel me best prima.

Verder was de vraag van dit topic denk ik wel duidelijk op zich, maar er zijn ook best veel posts die afweken van deze vraag en gingen meer over dienstplicht en zo??
Oh jawel maar ik vind wel dat sommige het dan een beetje uit hun context trekken dat wanneer je zegt dat je als je kon kiezen je bijvoorbeeld voor man zou gaan, of andersom, dat je daarmee zegt dat alles beter zou zijn.

Ieder huisje heeft zijn kruisje uiteindelijk.
pi_178455487
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:15 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een beetje vergelijkbaar is met dat mannen roepen dat ze de hele dag aan hun eigen tieten zouden zitten. :P
Ik denk 't ja :P
Maar ik denk eerlijk gezegd dat ik daar vrij snel op uitgekeken zou zijn :P
En 't lijkt me best een gedoe om steeds met die BH's te moeten kloten, met passen en dan gaat ie weer stuk en zit ie niet goed en rugpijn en starende mannen met een sliertje kwijl in een mondhoek..... ja lache man! :D :') :P
Op een gegeven moment heb je 't toch wel gezien. Neem ik aan.
pi_178455508
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:23 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oh jawel maar ik vind wel dat sommige het dan een beetje uit hun context trekken dat wanneer je zegt dat je als je kon kiezen je bijvoorbeeld voor man zou gaan, of andersom, dat je daarmee zegt dat alles beter zou zijn.

Ieder huisje heeft zijn kruisje uiteindelijk.
Vetgedrukte is natuurlijk niet zo. Ze weten niet beter :P

Yep. Elk voordeel hep ze nadeel en elk nadeel hep ze voordeel. En das logisch :P
pi_178464246
ChildoftheStars wil ook niet echt man zijn, maar ze bedoelt de verschillen tussen mannen en vrouwen en hun levensstijl in de samenleving, anders was het ook geen vraag he, dan was die gewoon: zou je een mens willen zijn. Zelf zou ik alleen een dag een fysiek aantrekkelijke man willen zijn, fotomodel of zo, dat lijkt me wel wat :P maar na 1 dag heb je dat ook wel weer gezien.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:18 schreef LordHorusNL het volgende:

Het idee dat vrouwen liever conflicten op vreedzame manier oplossen klopt natuurlijk voor geen meter, omdat vrouwen de fysieke kracht missen van mannen, hebben ze door de eeuwen heen hun conflicten anders op moeten lossen, meestal door de reputatie van andere vrouwen totaal kapot te maken.

Kijk maar naar conflicten op het werk, vrouwen hebben altijd wel ruzie met een of andere collega, mannen veel minder.

Oorlog zal er altijd zijn of mannen of vrouwen nou aan de macht zijn, het probleem is het type mens dat zich aangetrokken voelt tot posities van macht, daarom is een Hillary precies even gevaarlijk als een Trump.

En het feit dat vrouwen nu de dienstplicht hebben maakt echt geen ene drol uit, een beschaving zoals wij in het westen hebben zal nooit haar vrouwen opofferen in de zelfde aantallen als de mannen.

Er zullen absoluut vrouwen zijn die graag mee willen vechten als er een oorlog uitbreekt, maar de meerderheid zal spontaan zwanger worden zodat ze niet hoeven te dienen.
Ja nou zo ken ik ook nog wel een paar voorbeelden. Ik zelf los conflicten gewoon op door een compromis of door toe te geven aan de ander (hier werk ik aan om vaker op compromis aan te dringen), maar kennelijk zijn er toevallig weinig van zulke vrouwen in jouw omgeving. Veel mannen in mijn omgeving zijn helemaal niet geneigd om water bij de wijn te doen of zich in anderen in te leven, teken van zwakte en ze worden boos als ik dat wel doe.
En de dienstplicht is als het goed is al gewijzigd, heb het niet gevolgd kijk nu even op defensie.nl, ik ben er blij mee en ik denk veel vrouwen met mij (uitzondering moeders misschien), ik wil niet in het leger dienen als er zo'n extreme situatie is in de zin van, ik zou het niet lang volhouden en ben eigenlijk te egoistisch daarvoor maar er is moreel geen enkel verschil tussen mij en een man die ook niet gespierd/sterk/handig, lang en van nature zichzelf opofferend en stressbestendig is dus wil ik ook niet dat dit er wel kunstmatig is.

quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2018 14:01 schreef Seven. het volgende:
70% van alle zelfmoorden worden gepleegd door mannen. We offeren onze mannen op in tijden van oorlog. Het onderwijs is volledig gefemininiseerd, met als gevolg dat meisjes het nu beter doen op school.

We leren jongetjes dat ze niet mogen huilen, dat gevoelig zijn slecht en zwak is, dat ze geen uiting mogen geven aan hun emoties, dat ze moeten vechten, dat ze leiders moeten zijn, dat ze moeten scoren (vrouwen, werk, school). Maar niet elke jongen steekt zo in elkaar. Jongens mogen domweg zichzelf niet zijn.

We geven meisjes poppen om mee te spelen, zodat ze een over-empatisch vermogen ontwikkelen, we leren meisjes om confrontaties uit de weg te gaan, om overal sorry voor te zeggen, om te gehoorzamen, om lief te zijn en vooral geen grote bek te hebben en voor jezelf op te komen (dan kom je niet aan de man later). Tomboy meisjes worden wel redelijk geaccepteerd tot ze tieten krijgen, dan zijn het ineens 'vieze potten'.

Wat we onze kinderen vooral niet leren is om gewoon zichzelf te zijn, om gewoon tevreden te zijn met hun lijf en de dingen die ze doen. We leren onze kinderen dat het leven een wedstrijd is, en dat heeft hele trieste gevolgen. Onze kinderen moeten de mooiste en de beste zijn maar 95% van de mensen zijn nu eenmaal niet de mooisten en de besten (en dat is OK), geen wonder dat er zoveel verknipte figuren rondlopen.

Mijn overtuiging is tegenwoordig dan ook dat mannelijke en vrouwelijke rolpatronen helemaal niet goed zijn voor de psychische gesteldheid van de mens.
Hier wil ik toch nog even een kanttekening bij plaatsen. Mannen plegen eerder zelfmoord, dan gaat men er automatisch van uit dat mannen het zwaarder hebben dan vrouwen vanwege externe factoren. Ten eerste krijgen mensen die in het dieptepunt van hun depressie zitten vaak de waarschiwing dat ze zelfmoordneigingen kunnen krijgen van antidepressiva, omdat als men zich nog net iets beter voelt dan op het dieptepunt de daadkracht genoeg schijnt te worden verhoogd en de angst verminderd. Kan ook gewoon het gebruikelijke niet onderbouwde psychologische gepraat zijn, maar dat is iig wat men kennelijk ondervindt. Ten tweede , mannen gaan over het algemeen om met andere mannen, niet met vrouwen. zou het niet ook zo kunnen zijn dat het gewoonweg aangenamer is om als vrouwen onder elkaar te leven dan als mannen onder elkaar?
Onderwijs. Dat doen mannen toch zeker zelf door geen leraar te willen zijn? Zelfde verhaal van zwakke heteroseksuele vrouwen en zware beroepen.
Ik zie overal tomboy meisjes en deze lijken juist beter te worden geaccepteerd, vooral door mannen. Daarnaast denk ik: je weet zelf het beste wat je gaardheid is (of niet in deze tijd), dan boeit dat soort gepraat ook niet. Het zou geen belediging moeten zijn, net als dat mannen het niet als belediging op moeten vatten als ze homo worden genoemd. Dat is het wel, maar lesbiennes en homo's zijn niet minder.
Ik ben het met je eens over het rolpatroon. Voor mij is er geen wezenlijk onderscheid tussen mannen en vrouwen, alleen tussen aanhangers van de macho cultuur van inderdaad de beste en sterkste willen zijn zonder empathie naar en rekening houden met anderen en mensen die hier niet aan mee willen of kunnen doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:55 schreef magnetronkoffie het volgende

Er is trouwens wel een verschil tussen man en vrouw, maar er wordt voor mijn gevoel veel meer geëxtremifiseerd dan realistisch gezien als basisverschil gekenmerkt zou moeten worden.
Je wilt natuurlijk wel structuur bieden aan je kinderen, maar hoe doe je dat dan zonder rolmodellen? Dat lijkt me lastig.
Haha ik herken me in je verhaal dat je gruwt van voetbal en de sfeer eromheen. Ik doe echt mijn best om het te begrijpen, maar het lukt gewoon niet. Het boeit me daarom ook niet, alleen als ik zou moeten samenleven met iemand die er iets voor terug verwacht als diegene zich in mijn hobbies moet inleven, maar dat geforceerde zouden mannen nooit doen en hoef ik daarom sowieso al niet.
Dat laatste heb je wel gelijk in. Als ik kinderen had gehad, had ik ze niet bewust op bepaalde manier opgevoed. Doe maar wat je leuk vindt. Als ze gepest zouden worden zou ik ze uitleggen over de macho cultuur, niet om mensen die zo leven te demoniseren, maar in iets objectievere bewoording.

[ Bericht 3% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 12-04-2018 09:39:49 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178467478
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:55 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
ChildoftheStars wil ook niet echt man zijn
Ja weet ik, staat ook in de OP.
quote:
, maar ze bedoelt de verschillen tussen mannen en vrouwen en hun levensstijl in de samenleving, anders was het ook geen vraag he, dan was die gewoon: zou je een mens willen zijn.
De TT is dit:
quote:
Van het andere geslacht willen zijn
en in de OP staat dit:
quote:
Zouden jullie ook wel eens van het andere geslacht willen zijn?
dus lijkt me dat die vraag daar daadwerkelijk gesteld wordt en die vraag is door meerderen als dusdanig geïnterpreteerd.

Het hele feministische gedeelte van dit topic is niet echt aan mij besteed.

En om eerlijk te zijn vind ik de vraag "zou je een mens willen zijn?" meer iets voor F&L, de vraag welk geslacht je zou willen zijn past juist meer in R&P. Niet echt een goede vergelijking wat mij betreft.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:58:39 #174
248821 Rauw.
op je bord.
pi_178468828
Nooit, het lijkt mij werkelijk verschrikkelijk.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  Moderator donderdag 12 april 2018 @ 15:16:03 #175
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_178470056
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:31 schreef LordHorusNL het volgende:
Ten eerste zou ik als ik jouw was met beide benen uit dat feministische gedoe springen want dat soort giftige gedachtegoed neukt echt met je hoofd.

Dit zie ik bij veel vrouwen, ze kijken alleen naar de mannen die aantrekkelijk zijn en veel aandacht krijgen van andere vrouwen en worden dan op een bepaald manier jaloers en beginnen te denken dat als zij een man was dat ze dan ook zo'n stoere gast zou zijn en alle aandacht zou krijgen.

Geen ene vrouw ziet zichzelf als die kale dikke loodgieter aan het eind van de straat natuurlijk ;)

Jij voelt je aangetrokken aan bepaalde mannelijke waarden en omdat jij deze waarden als goed of beter ziet denk je automatisch dat een man zijn dus ook beter zou zijn.

Geloof me, als de gemiddelde vrouw een maand als man door zou moeten brengen zouden ze spontaan hun polsen doorsnijden.
Dat dus.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')