abonnement Unibet Coolblue
pi_178322828


Hoi, welkom in het VBL-subforum! Zoals in de Index beschreven staat; hier vind je voetbal en alles wat daarmee te maken heeft. Van strafschop tot schwalbe en van de Nederlandse Eredivisie tot de Peruaanse competitie; het kan allemaal in dit forum worden besproken!

Allereerst geldt de algemene FOK! FAQ & Policy. Daar dien je je in het algemeen aan te houden, maar VBL heeft ook wat aandachtpunten die specifiek voor VBL gelden.

We gaan normaal met elkaar om.

VBL is een druk subforum met veel users en iedereen support wel een bepaalde club. Dat kan af en toe wel eens botsen. Met rivaliteit is helemaal niks mis, maar we gaan wel gewoon met respect met elkaar om. Sfeerverziekende posts (schelden, ziektes posten, doodverwensingen, racisme etc.) zien wij het liefst zo min mogelijk en deze zullen wij dan ook wijzigen, als het ons opvalt. Tuurlijk spelen emoties mee tijdens bijvoorbeeld live wedstrijden en daar houden wij natuurlijk rekening mee.

Valse tussenstanden.

Het is niet toegestaan om valse tussenstanden te plaatsen in de live wedstrijden topics. Voor de wedstrijdvolgers zonder beelden is het irritant en niet grappig. Niet doen dus, het kan een ban opleveren.

Help, ik zoek een topic!

Veel topics van bijvoorbeeld clubs, competities, spelers en trainers zijn geplaatst in het handige-linkjes-topic. Kijk eerst eens daar en gebruik de zoektips die in de OP staan om jouw gezochte topic te vinden.

Nieuwstopics openen en centrale topics.

De laatste tijd is er wat onduidelijkheid over nieuwstopics en centrale topics binnen VBL. Wij hebben daar niet echt een duidelijke regel voor, daar zit wat flexibiliteit in. Geopende topics naar aanleiding van een nieuwsbericht kunnen goede discussies opleveren en kunnen ook meer users aantrekken. Het ligt aan het type nieuwsbericht of een apart topic de moeite waard kan zijn.

Bij dit voorbeeld is het gelijk duidelijk dat het bericht makkelijk in het NAC Breda-topic geplaatst kan worden. Bij dit voorbeeld is eenvoudig in te schatten dat er veel reacties komen en dat een apart topic handig is naast het Ajax-topic.

Naast deze voorbeelden heb je de twijfels, waarvan dit een goed voorbeeld is. Het is niet altijd eenvoudig om van tevoren de nieuwswaarde van een bericht in te schatten en of een apart topic de moeite waard is. Daarom kijken we het eerst een tijdje aan en daarna kan alsnog besloten worden of het topic gemerged wordt met een centraal topic.



Naast dit Feedbacktopic zijn de VBL-mods op meerdere manieren te bereiken.

swtb_new_pm.png DonRaja (PM)
swtb_new_pm.png Drizzt_DoUrden (PM)
swtb_new_pm.png LosBuenosMuchachos (PM)


Valt je iets op dat niet in VBL thuis hoort, maak dan gebruik van de topicreport (mod.gif, kan anoniem). VBL is zoals gezegd erg druk, dus niet alles kan altijd gezien worden. Het wordt op prijs gesteld als gebruik wordt gemaakt van de topicreport (werkt het snelste). Verder kun je dit Feedback topic gebruiken voor op- en aanmerkingen, suggesties, complimenten, kritiek enzovoorts.

:P
Noot noot.
pi_178322843
Dat weet ik Don. Misschien kan een FA die deze onrust heeft veroorzaakt even reageren?
Noot noot.
pi_178322859
Dat nieuwe banbeleid klopt idd niet ik kreeg ook 1 week terwijl ik al tijden geen ban heb gehad.. gebruiken ze het niet meer of klassejustitie?

EDIT: FAQ staat trouwens niet bij sticky

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2018 13:58:02 ]
pi_178322907
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:53 schreef Jojoortje het volgende:
Dat weet ik Don. Misschien kan een FA die deze onrust heeft veroorzaakt even reageren?
Ik zal het achter doorgeven.
BFF met GGMM
  Forum Admin donderdag 5 april 2018 @ 13:59:16 #5
35723 crew  GGMM
pi_178322934
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:52 schreef DonRaja het volgende:
Wij (mods) bannen niet en bepalen ook niet de bantijd.
Een gebande kan altijd mailen naar forum@fok.nl
Slap.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_178322936
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:57 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik zal het achter doorgeven.
Thanks. :*
Noot noot.
pi_178323526
Mag je nu wel of geen #FREE meer posten?

Prima als je als FA een beleidsmutatie toepast maar communiceer dit dan voortaan wel even vooraf uit naar je users. Zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Want er is jarenlang geen neuk gegeven om # FREE en plotseling verdwijnen er mensen...

Lekkere communicatie weer...
blablablabla
  Forum Admin donderdag 5 april 2018 @ 14:38:16 #8
35723 crew  GGMM
pi_178323604
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:33 schreef Elan het volgende:
Mag je nu wel of geen #FREE meer posten?

Prima als je als FA een beleidsmutatie toepast maar communiceer dit dan voortaan wel even vooraf uit naar je users. Zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Want er is jarenlang geen neuk gegeven om # FREE en plotseling verdwijnen er mensen...

Lekkere communicatie weer...
En blijkbaar is het banbeleid ook gewijzigd

MED / Het nieuwe FOK! banbeleid (waarvan we hopen dat hij niet nodig is!)

Nu krijg je 2 weken voor #FREEONLOGISCH (bij wijze van spreken dan he, ik wil onlogisch er niet per se bijhebben)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_178323830
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:33 schreef Elan het volgende:
Mag je nu wel of geen #FREE meer posten?

Prima als je als FA een beleidsmutatie toepast maar communiceer dit dan voortaan wel even vooraf uit naar je users. Zodat iedereen weet waar hij aan toe is. Want er is jarenlang geen neuk gegeven om # FREE en plotseling verdwijnen er mensen...

Lekkere communicatie weer...
Dit mag al jaren niet. Je wordt ook niet meteen geband vanwege een enkele #freeuser post. Wellicht wel vanwege het stelselmatig ermee doorgaan. Ook na eerdere bans en/of waarschuwingen. Grote kans dat de hogere bantijden ook daarmee te maken hebben. Of met andere notes die nog open staan. Een combinatie van dus. Maar zoals Don al zei, daarvoor moet je bij een FA zijn, niet bij ons.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  Forum Admin donderdag 5 april 2018 @ 14:57:41 #10
35723 crew  GGMM
pi_178323983
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:49 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Maar zoals Don al zei, daarvoor moet je bij een FA zijn, niet bij ons.
Reageer dan niet.

Nu kom je met louter aannames, waarvan als je een beetje nagedacht zou hebben je zelf al had kunnen weten dat er niets van klopt, en niemand kan er op reageren omdat je afsluit met "ja maar ik ga er niet over'

Dit voegt echt niets toe zo.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 5 april 2018 @ 15:07:53 #11
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178324187
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:49 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Dit mag al jaren niet. Je wordt ook niet meteen geband vanwege een enkele #freeuser post. Wellicht wel vanwege het stelselmatig ermee doorgaan. Ook na eerdere bans en/of waarschuwingen. Grote kans dat de hogere bantijden ook daarmee te maken hebben. Of met andere notes die nog open staan. Een combinatie van dus. Maar zoals Don al zei, daarvoor moet je bij een FA zijn, niet bij ons.
Bedankt voor de uitleg LBM.

Dit voegt echt wat toe!
pi_178324208
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitleg LBM.

Dit voegt echt wat toe!
No problemo :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_178324770
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:08 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

No problemo :)
tu hablas espanyol?
pi_178325179
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:49 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Dit mag al jaren niet. Je wordt ook niet meteen geband vanwege een enkele #freeuser post. Wellicht wel vanwege het stelselmatig ermee doorgaan. Ook na eerdere bans en/of waarschuwingen. Grote kans dat de hogere bantijden ook daarmee te maken hebben. Of met andere notes die nog open staan. Een combinatie van dus. Maar zoals Don al zei, daarvoor moet je bij een FA zijn, niet bij ons.
Duidelijk.
Wellicht kunnen jullie het dan ook weg-editten indien jullie het tegenkomen? Want er zijn de afgelopen jaren alleen al in de SC tientallen misschien wel honderden keren posts voorbij gekomen waarin op enig moment #FREE [insert username] stond, vaak ook terwijl Don of Drizzt meeposten in dat betreffende topic. Bepaalde users hadden het zelfs maandenlang in hun sig staan.

Terwijl posts met een kanker-referentie vaak wel direct aangepast worden.
blablablabla
pi_178325188
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:35 schreef Doublepain het volgende:

[..]

tu hablas espanyol?
Mais oui, bien sûr!
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_178325237
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:55 schreef Elan het volgende:

[..]

Duidelijk.
Wellicht kunnen jullie het dan ook weg-editten indien jullie het tegenkomen? Want er zijn de afgelopen jaren alleen al in de SC tientallen misschien wel honderden keren posts voorbij gekomen waarin op enig moment #FREE [insert username] voorbij gekomen zijn, vaak ook terwijl Don of Drizzt meeposten in dat betreffende topic.

Terwijl posts met een kanker-referentie vaak wel direct aangepast worden.
Dat weet ik niet precies natuurlijk, maar dat proberen we ook altijd te doen. Maar zoals je al zegt, als het tientallen, zo niet honderden keren gepost wordt, schieten er ook vast wel eens een paar doorheen. Maar in principe worden ze altijd ge-edit of verwijderd. Atlhans, dat proberen we en zullen we blijven doen :)
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_178325259
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:56 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Mais oui, bien sûr!
?(geen idee hoe ik het ondersteboven doe)que?
pi_178325415
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 16:00 schreef Doublepain het volgende:

[..]

?(geen idee hoe ik het ondersteboven doe)que?
¿

alt 168
pi_178325448
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:59 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Dat weet ik niet precies natuurlijk, maar dat proberen we ook altijd te doen. Maar zoals je al zegt, als het tientallen, zo niet honderden keren gepost wordt, schieten er ook vast wel eens een paar doorheen. Maar in principe worden ze altijd ge-edit of verwijderd. Atlhans, dat proberen we en zullen we blijven doen :)
Waarom mag dat niet eigenlijk?
pi_178325494
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 16:10 schreef Saind het volgende:

[..]

¿

alt 168
Ik krijg dit op mijn macbook: ¡§•
pi_178328925
Hallo zijn de FA’s al wakker?
Noot noot.
pi_178329251
Wat is het doel van deze ban golf?

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2018 19:25:12 ]
  Moderator donderdag 5 april 2018 @ 19:27:25 #23
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_178329306
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 19:25 schreef Typisch het volgende:
Wat is het doel van deze ban golf?
Er was geen doel.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_178329504
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 19:27 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Er was geen doel.
Kom op, Drizzt. Je houdt niemand voor de gek. Waarom is het opeens beleid om users een achterlijk lange ban te geven voor ''#Free[insertuser]''? Fucking waarom. Dit gaat helemaal nergens over. Dit was ook geen beleid in mijn modperiode, daar zijn nooit users voor geband.

Gewoon uitleg, niets meer of minder. Wij zijn geen kinderen van laten we zeggen 5 jaar die nog braaf hun schoen zetten voor Sinterklaas.
Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
pi_178329528
Het is in ieder geval bijzonder belachelijk zoveel users een ban te geven voor zulks een onbenullige zaken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')