abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178322311
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.
edit: de wiki-functie lijkt even stuk helaas. neem van me aan: het is handig, als het werkt :P.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_178322373
N. Haar stats waren trouwens 4584 kg en 55.5 cm lang precies op het lijntje O+
Dit is voor mij wel een hele geruststelling ik was namelijk best onzeker of ze wel genoeg bij mij dronk, omdat ze telkens maar 1 borst drinkt, en maar heel kort. Wat een stress kun je daar van krijgen zeg! :D
pi_178322673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:54 schreef TolstoiFan het volgende:
FF, waarom zijn jullie potjes gaan geven? Iedereen geeft aan dat de baby's het nog niet echt nodig hebben en dat ik me geen zorgen moet maken. Waarom kozen jullie dan voor potjes en niet het gewoon op z'n beloop laten? Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, vind mezelf momenteel niet echt helder :P
Mijn meiden zaten onder de groeicurves en sliepen dramatisch. Ik weet van mijn zoon dat nadat hij goed begon te eten hij beter begon te groeien, veel beter begon te slapen en veel minder melk hoefde. Mijn meiden zaten nog steeds op elke 3 uur drinken waar ik ook vanaf wilde. Vanaf het moment dat ze beter begonnen te eten minderde de voedingen en 's nachts wakker worden werd daarna ook minder. En ik ben er vrij zeker van dat dat komt door het eten. En daarnaast zitten ze nu netjes op de -2 curve ipv onder de -2,5 curve. En ja, melk is nog de basis en vast voedsel extra, dus voedsel erin proppen doe ik niet, maar als ze het een niet willen en het ander wel dan is die keuze snel gemaakt, groente is groente. Ik merk hier ook nog steeds een correlatie tussen goed gegeten/gedronken en een goede nacht. Goed gegeten is geen garantie voor een goede nacht, maar slecht gegeten meestal wel voor een slechte nacht.

Maar goed, het verschilt sowieso enorm per kind. Peuter zat met 4 maanden al te bietsen om eten, dat heb ik de meiden nog steeds niet zien doen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178323783
Goeie stats Mini en Bella! *O*

Vervelend dat ie niet goed inslaapt en slecht eet TolStoi! Dat eten is nog een beetje ver van mijn bed dus geen advies dus dan krijg je van mij een :*

En die discussie over of een baby je kan bespelen hadden wij hier ook. Dat ging overigens van discussie naar ruzie met oude koeien uit de sloot naar vriend die in de logeerkamer sliep :') o|O Dus wie nu gelijk heeft weet ik niet... :P

M. moet elke keer lachen als ik hem afzet bij het kdv O+ Hij schijnt het daar wel naar z’n zin te hebben (ik vind het toch elke keer weer spannend om te horen hoe het ging als ik ‘m weer ophaal) :@
  donderdag 5 april 2018 @ 15:03:17 #5
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_178324088
Goede stats, Mini en Bella!

Tolstoi: wij zitten met hetzelfde dilemma. Aangezien ze heel goed weet dat ze niet aan de apparaten in de tv-kast mag komen, heb ik het idee dat ze al redelijk goed weet "als ik dit doe, gebeurt dat" en dus dat ze het enigszins kan manipuleren. Maarja.. Als het kiezen is tussen 'niet slapen, want baby huilt maar door' en 'kut slapen, want er ligt een derde persoon in bed en dat past niet', kies ik midden in de nacht toch liever voor het tweede. Ik ben eigenlijk tegen "laten huilen", maar ik wil haar ook niet aanleren dat huilen = je zin krijgen.

Gevolg: elke avond neem ik me voor haar wel te troosten, maar in haar eigen bed te laten; elke keer als ze dan na een uur nog huilt eindigt ze toch in ons bed :+ Ah well..
pi_178325074
Tolstoi, je schrijft dat het frustrerend is dat je steeds iets helemaal klaar maakt en dat het dan amper gegeten wordt. Dat was voor mij een reden om potjes te gebruiken. We merkten dat Y erg graag eet, met Rapley raakte hij wel eens gefrustreerd omdat er weinig naar binnen ging. Dus om de dag een potje bij het avondeten. En dat potje at hij dan ook meestal maar voor de helft of een kwart op.
Nu met tien maanden kan hij al behoorlijk goed zelf het eten naar binnen harken, dus nu eet hij voornamelijk met ons mee, maar af en toe nog wel eens een potje. Tja, ik maak het mezelf makkelijk hoor. En met die potjes is niets mis. Je kan het gewoon eens proberen. En over hoeveelheden hoef je je niet druk te maken. Eten is vooral een ontdekkingstocht voor die kleintjes.

Wat betreft het 'bespelen'. Dat is het denk ik niet. Zo vernuftig is het allemaal niet bij die baby sukkels. Wel is het denk ik: behoefte aan lichamelijk contact, geruststelling, nabijheid. En dat kan op een gegeven moment ook wel een patroon worden: dat ze er zo aan wennen dat alleen slapen getraind moet worden. Dat was bij Y het geval een tijdje geleden. Maar als het ineens zo heftig is, lijkt me dat er iets aan de hand was. Als alleen in eigen bed slapen sowieso altijd tot huilen leidt en je baby zodoende altijd op/bij jou slaapt, dan kan er gewenning komen en als je dat wilt doorbreken kost het wel even moeite.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_178326204
FF, als je meiden inderdaad onder de curve zaten, dan begrijp ik je beweegredenen. S. zit heel hoog in de curve, hij zit op P85. Het is een flinke jongen, ook qua lengte, alles mooi in proportie.

Stroopwafel, ik wil hem ook niet laten huilen. 's Avonds alleen kort om te kijken of het een inslaaphuiltje is, dan laat ik hem huilen, maar zodra hij hysterischer wordt en zichzelf echt overstuur maakt, dan ga ik hem zeker niet laten huilen. Maar ik wil hem net als jij de jouwe niet aanleren dat huilen = je zin krijgen. De grens is misschien wel heel erg dun tussen die 2 gebieden??

Franny, daar ben ik dus bang voor dat we nu een patroon ontwikkelen waar we later weer veel meer werk aan hebben om het af te leren. Maar als je zelf zo moe bent na zo'n 2-3 weken behoorlijk slecht slapen, dan heb je de energie niet om die training te doen.
Het rare is, dat dit dus alleen 's avonds / 's nachts speelt. Overdag slaapt ie super, kunnen we hem wakker in bed leggen en gewoon weglopen. Binnen 5 minuten slaapt ie. 's Avonds lukt dat dus niet op het moment.

Alles wat ik verstandelijk probeer te beredeneren, wordt door dat verschil tussen overdag en nacht moeilijk te bevatten. Is het pijn bij liggen, waarom dan alleen 's nachts en overdag niet? Zijn het tandjes, waarom alleen 's nachts? Is het verlatingsangst, waarom dan ook niet overdag en wel 's nachts?
En dat het ook van het ene op het andere moment over is en je hem 's nachts wel makkelijk weg kan leggen. Eerst een paar uur drama en dan opeens wel kunnen slapen in zijn eigen bedje :? :? Na een nachtvoeding lukt dat ook goed, snap gewoon niet waarom het dan eerst zo'n drama moet zijn.
Misschien is het ook gewoon niet verstandelijk te beredeneren :+ :+ :+

Las net op het internet dat de periode rond de 9 maanden wel bekend staat als periode waarin baby's slechter slapen vanwege de lichamelijke en mentale ontwikkelingen die ze doormaken.
Hij is nu 9 maanden, dus het zou kunnen.

Mijn man is ervan overtuigd dat dat eten wel gaat komen, dus ik laat hem daarin maar een beetje leiden. Alleen dat slaapgebrek en dat huilen 's nachts, het gaat af en toe echt door merg en been. En het mooie is nog dat manlief er gewoon bij in slaap kan vallen :? :? :?

In ieder geval fijn om jullie ervaringen te lezen, gedeelde smart is halve smart :)
pi_178326614
Tolstoi: 's nachts en overdag slapen zijn echt 2 totaal verschillende dingen. Ik snap wel dat je je dat afvraagt, waarom het overdag wel goed gaat, maar dat valt niet te beredeneren. Wij hebben het omgekeerde :+ 's nachts slaapt-ie uren achter elkaar door en overdag wordt-ie standaard na 45 minuten weer wakker.

Qua bespelen: het kan soms echt zo lijken, maar daar zijn baby's echt nog niet toe in staat. Gewenning kan inderdaad wel optreden, en op een heel basaal niveau oorzaak-gevolg ook ("Als ik huil, komt er iemand"), maar voor echt "bespelen" is een veel ingewikkeldere redenering nodig en dat cognitieve vermogen heeft een baby echt nog niet ("ik wil dat er iemand komt" 》 "als ik huil komt er iemand" 》 "dan moet ik dus gaan huilen als ik wil dat er iemand komt").

Naja, geen idee of je hier wat aan hebt :P mij helpt deze gedachte altijd wel, om te beseffen dat-ie het écht niet doet om me te pesten :+

Ohja, wat stom trouwens dat ze bij het CB zo star waren over bijvoeding, minilot! :{
Bij ons kwam het laatst tijdens dat groepsconsult ter sprake en toen werd er eigenlijk totaal niet moeilijk over gedaan toen ik zei dat wij pas met 6 maanden willen beginnen.
Nou ja, de andere ouders keken me wel zo aan: :? :? omdat die al nauwelijks de 4 maanden af konden wachten geloof ik :D

Al zal het ook niet aan Pitbull z'n kaakjes liggen trouwens; die doet z'n bijnaam wel eer aan :')
Hij knauwt/sabbelt echt de he-le dag op z'n handjes (bij voorkeur op de mijne trouwens), al 2 maanden lang. Iedereen die het ziet, begint over tandjes, maar dat lijkt me nu echt nog niet...

[ Bericht 32% gewijzigd door twist02 op 05-04-2018 17:19:25 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 5 april 2018 @ 17:24:19 #9
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178326765
Ik herken het wel van mijn oudste, Tolstoi.
Daar was het zo dat ik op een gegeven moment dacht 'ik trek het niet meer, misschien moeten we toch eens een slaaptraining doen' en dan ging het zo ineens weer een stuk beter.

Hij heeft wel vaker periodes dat het slapen ruk gaat en dan ineens weer beter, toch?

Ik geloof niet dat ze je manipuleren in die zin. Ik geloof wel dat ze weten dat huilen=mama komt, wat dat is wat belangrijk is voor overleving.
En ik geloof er wel in dat er een behoefte is zoals Franny ook zegt en dat het wellicht kan uitmonden in een verkeerde slaapassociatie, maar ik denk niet dat dat direct na een paar weken ontstaat.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178328492
Inderdaad. Ik denk dat je een baby niet kan verwennen, maar ik denk wel dat je dingen / gewoontes kan laten aanwennen. En dat is prima, zolang deze gewoontes geschikt zijn voor zowel ouders als baby denk ik. En wat andere er van vinden maakt imo dan niets uit
pi_178328629
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 17:24 schreef Sylver_ het volgende:
En ik geloof er wel in dat er een behoefte is zoals Franny ook zegt en dat het wellicht kan uitmonden in een verkeerde slaapassociatie, maar ik denk niet dat dat direct na een paar weken ontstaat.
Ik denk dat dit best snel kan ontstaan, maar dat dit per kind anders is. Mijn peuter is heel erg van de regelmaat en gewoontes bijvoorbeeld en we moeten echt uitkijken als hij bijvoorbeeld ziek is. Toen hij als dreumes ziek was heeft hij een week bij ons in bed gelegen en toen hebben wij ons best moeten doen om dat patroon te doorbreken.
pi_178328904
Tolstoi, heb je al eens naar zijn oortjes laten kijken? Bij ons was dit gedrag vrijwel altijd het gevolg van oorontstekingen, inclusief prima slapen overdag en ‘s nachts brullen. Ik noem het maar even ter overweging :)
pi_178331219
Jentin, oortjes heb ik aan gedacht, maar niet naar laten kijken, omdat ik denk dat dat het niet is. Hij lijkt geen pijn aan zijn oortjes te hebben, zit er niet aan e.d. Maar misschien toch eens laten checken om het uit te sluiten.

Sylver, hij heeft inderdaad periodes dat het kut gaat en dan weer uit het niets beter.

IS dit nu de omgekeerde Fok-wet: S. heeft vanavond 3/4 boterham gegeten (nog nooit eerder zoveel boterham gegeten) en hij ligt nu te slapen zonder gedoe :o :o :o Lekker gedronken en gewoon in zijn bedje kunnen leggen *O*
Misschien elke dag met hem gaan zwemmen of denkt ie opeens weer een ander ritme te pakken.

* doet een klein schietgebedje voor de rest van de avond en nacht *
pi_178331512
Tolsoi mijn duimen draaien dat hij lekker door gaat slapen zodat mama en papa ook even kunnen rusten :*
pi_178332173
Heel fijn TolStoi! *O*
  donderdag 5 april 2018 @ 21:55:51 #16
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_178333680
Wat goed tolstoi *O*
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_178334086
^O^ voor jullie aanmoedigingen :D :D

Helaas is ie inmiddels alweer wakker en zit ie weer bij ons beneden -O-
Maar het kan dus wel, dus wellicht gaat het straks gewoon weer lukken :Y
pi_178335143
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Jentin, oortjes heb ik aan gedacht, maar niet naar laten kijken, omdat ik denk dat dat het niet is. Hij lijkt geen pijn aan zijn oortjes te hebben, zit er niet aan e.d. Maar misschien toch eens laten checken om het uit te sluiten.

Sylver, hij heeft inderdaad periodes dat het kut gaat en dan weer uit het niets beter.

IS dit nu de omgekeerde Fok-wet: S. heeft vanavond 3/4 boterham gegeten (nog nooit eerder zoveel boterham gegeten) en hij ligt nu te slapen zonder gedoe :o :o :o Lekker gedronken en gewoon in zijn bedje kunnen leggen *O*
Misschien elke dag met hem gaan zwemmen of denkt ie opeens weer een ander ritme te pakken.

* doet een klein schietgebedje voor de rest van de avond en nacht *
Ah, nouja, geen vernieuwende tip van mij dus ;) Wij merkten verder ook nooit wat aan hem, behalve die drama-avonden en nachten. Dat vond ik er ook altijd zo lastig aan. Maar goed, ander kind natuurlijk!

Maarrr ik lees een goed begin van de avond! Jammer dat hij weer wakker werd, maar het begin is er en dat geeft in elk geval hoop ;) Succes!

/topic uithobbelt
pi_178338445
Wat een beroerde nacht hier. M. spookt al vanaf 1 uur :O Slaap is overrated toch? :')

M. heeft net voor het eerst gerold geloof ik? Hij lag op zijn rug tussen ons in en toen ik hem net wou aaien (wegens beweeglijkheid :')) lag hij op z’n buik :D Ik weet echt niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen (met slaapzak aan en beperkte ruimte :')).

[ Bericht 5% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 06-04-2018 04:16:39 ]
pi_178338471
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 03:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wat een beroerde nacht hier. M. spookt al vanaf 1 uur :O Slaap is overrated toch? :')

M. heeft net voor het eerst gerold geloof ik? Hij lag op zijn rug tussen ons in en toen ik hem net wou aaien (wegens beweeglijkheid :')) lag hij op z’n buik :D Ik weet echt niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen (met slaapzak aan en beperkte ruimte :')).
Gezellig, zo’n feestbeest. ;)
Wel leuk dat hij dan toch omrolde.

Hier een spookje wat ruim 1,5 uur wakker bleef en half 3 de slaap weer vatte.
Ze is nu alweer wakker. Hopelijk schiet ze op en gunt ze mij nog wat slaap voordat 6 uur de wekker weer gaat. -O-
pi_178339555
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 04:42 schreef vencodark het volgende:

[..]

Gezellig, zo’n feestbeest. ;)
Wel leuk dat hij dan toch omrolde.

Hier een spookje wat ruim 1,5 uur wakker bleef en half 3 de slaap weer vatte.
Ze is nu alweer wakker. Hopelijk schiet ze op en gunt ze mij nog wat slaap voordat 6 uur de wekker weer gaat. -O-
Heeft ze je nog wat slaap gegund?! :)
pi_178339719
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 07:45 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Heeft ze je nog wat slaap gegund?! :)
Ja. :o Had er eigenlijk niet meer op gerekend gezien de dag ervoor maar ze dronk slechts een paar minuten en ging voor 5 uur weer slapen. :Y
En de jouwe?
pi_178340013
Zo weekend, ik heb weer tijd om aan te haken :+

Slaap ja dat blijft hier ook een onderwerp. Na een aantal dagen bij ons in bed (want na een uur proberen nog niet stil) lukte het plots een paar avonden om haar vroeg (19:30-20:30) slapend in bed te hebben, ze was echt heel moe. Ze sloeg dan ook haar laatste voeding over en kwam in de nacht (ook niet ideaal, maar ok). Gister was ik wat laat thuis en ben ik weer om 20:30 gaan proberen maar lukte het weer helemaal niet. Om 23:00 maar tussen ons in gelegd.
Nu proberen alle verwachtingen los te laten, dan kan het altijd nog meevallen.

Vandaag eens proberen een pasfoto te maken voor haar 1ste id kaart :D .

En ik heb echt zin in het weekend, kom maar op met dat mooie weer! *O*
pi_178340451
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 08:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja. :o Had er eigenlijk niet meer op gerekend gezien de dag ervoor maar ze dronk slechts een paar minuten en ging voor 5 uur weer slapen. :Y
En de jouwe?
Fijn!

Hier ook, van 5-7 in een houding waarvan ik nu nog een pijnlijke schouder heb :') Gelukkig werk ik op vrijdag alleen ‘s middags en ik heb vanavond een etentje, daar hebben ze vast nog wel een extra stoel voor mijn wallen :')

Ik word al wel de hele ochtend door M. een soort van geaaid. Baby’s, wat zijn ze leuk he? *; :P
pi_178340801
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 08:46 schreef Nolita het volgende:
En ik heb echt zin in het weekend, kom maar op met dat mooie weer! *O*
Zeg dat! Er is hier ook ineens zon dus ik heb ons ook maar in zomerse kleuren gehezen. In de hoop dat de zon blijft hangen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178341954
Bwuh, Pitbull spuugde net echt letterlijk z'n hele fles weer uit :'(
Hoop niet dat-ie ziek wordt :{
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178342193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:33 schreef twist02 het volgende:
Bwuh, Pitbull spuugde net echt letterlijk z'n hele fles weer uit :'(
Hoop niet dat-ie ziek wordt :{
Oef! Kus voor 'm!
Let me see you stripped down to the bone
pi_178342257
Zo, baby-yoga was weer leuk! *O*

O. op matje in de gymzaal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..nu beginnen aan bus & trein & busreis van ruim twee uur naar de Efteling (en dan vanavond zelfde weg weer terug) met O. in de draagzak. Heel benieuwd hoe het gaat! Wel lekker weer in elk geval :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_178342479
Arme pitbull, ongelooflijk wat er dan uit komt hè (de eerste keer huilde ik van schrik :@) hopelijk eenmalig!

Mini wat een leuke romper heeft o aan! En een hele onderneming voor de boeg. Veel succes en plezier, komt vast goed!
pi_178342955
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:33 schreef twist02 het volgende:
Bwuh, Pitbull spuugde net echt letterlijk z'n hele fles weer uit :'(
Hoop niet dat-ie ziek wordt :{
Oh wat zielig ;( Hopelijk was het eenmalig! :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178343000
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:00 schreef Nolita het volgende:
Mini wat een leuke romper heeft o aan! En een hele onderneming voor de boeg. Veel succes en plezier, komt vast goed!
Romper: https://sleep-no-more.com ^O^

En dank!
Let me see you stripped down to the bone
pi_178343252
Pitbull niet ziek worden he :*

Mini wat een gaaf rompertje zeg! En een lange reis, ben benieuwd hoe dat verloopt. Veel plezier!!

We hadden het hier laatst over lepelteentjes bij onze babietje's. N. heeft ze bij haar grote tenen, en die heb ik nu nog steeds niet geknipt - omdat ik bang ben dat ik in haar vel knip of zo :{ hoe doen jullie dat? :')
pi_178343657
CE niets in de gordijnen. Maar er zijn wel dingen die je als mama echt niet wilt zien. :D

Tolstoi ik baal met je mee. :*
Misschien juist iets eerder naar bed brengen? Ik begin te merken bij Banaan dat als ik iets te laat ben hij veel moeilijker, of niet, slaapt. Te vroeg werkt ook niet trouwens.

Nanuke en Bella mooie stats. :)

Mini goeie actie van O. :D
Met vier maanden beginnen met bijvoeding vind ik ook wel erg vroeg. Ik zie bij Banaan echt nog niet dat hij eraan toe zou zijn.

Songeur dat klinkt wel pittig met drie kindjes. :*

Belle ’s nachts een eerste rol maakt wel wat goed voor je slechte nacht, toch? :D

Zielig voor Pitbull Twist. :*

Banaan voelt zich weer stukken beter, het is weer gedaan met de langere slaapjes overdag. Nou wil ik leren wanneer hij klaar is voor de draagzak, zodat ik in ieder geval minder tijd kwijt ben aan het in slaap krijgen. :)

Overdosis smileys. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178345216
Ohh wat flut Twist, hopelijk iets eenmaligs en anders beterschap :* Er heerst echt van alles, ik woon op het ogenblik samen met twee zeehonden en een zaag :')

Veel plezier in de Efteling mini O+ Het is er een prachtige dag voor ja!

PKM hahaha, bespaar me de details :D Hoe bedoel je wanneer hij klaar is voor de draagzak?

Songeur :*

Tolstoi, ik las een keer een artikel (van Kiind denk ik) dat kinderen een kleine maag hebben, terwijl ze wel heel hard moeten groeien en dat ze daardoor behoefte hebben aan calorierijk voedsel vol voedingsstoffen (borstvoeding bijvoorbeeld, of kaas of avocado) Daarom houden ze vaak niet zo van groenten, want daar hebben ze calorie-wise niet zoveel aan. Vond ik best logisch klinken, zeker in combinatie met de natuurlijke voeding van jonge kinderen. Maar eigenlijk ben ik na een week of wat maar gewoon gestopt met me af te vragen waarom kinderen dingen doen. Ook omdat er duizend antwoorden bestaan en je meestal net alleen het antwoord kunt vinden wat je niet wilt horen en wat weinig houvast geeft. Het is zo verschillend per kindje, per moment en zelfs per minuut, dus nou ja.. Ik probeer me er maar zoveel mogelijk aan over te geven en als dat niet lukt, probeer ik het nog een keer. Eten ze nu niet? Dan morgen wel weer. Willen ze alleen maar melk? Dan zullen ze wel melk nodig hebben. Slapen ze vanavond niet? Morgen weer een nacht. 's Nachts lijkt alles sowieso erger, dan kan ik beter niet stilstaan bij dit soort dingen, dus geef ik me maar over. En als alles dan nog niet lukt, zoek ik passende ondersteuning.

Dus was ik vandaag bij de LK, want micro hapt wel erg klein aan. Ik heb er geen last van, maar wilde even laten controleren of er niks in z'n mondje aan de hand was en of hij wel voldoende melk binnen krijgt op deze manier. LK was het met me eens, lijkt te komen door een iets te kort tongriempje, maar hij krijgt voldoende tepel en voldoende melk binnen, dus prima. Hij is gewogen en was wat gezakt op de curve, maar dat kon hij zich met P99,9 wel veroorloven :D Nu 6,5 kilo bij zes weken, dat lijkt me toch een prima score O+
Make your own kind of music.
pi_178346221
Ben heel benieuwd hoe Minilot is gevaren met O op hun wereldreis naar de Efteling O+

Mijn dame heeft vandaag goede dutjes dag, vanochtend 2 uur :o en nu ligt ze ook al 1,5 uur met een korte onderbreking waarbij ze haar speentje wilde en gewoon verder ging _O_ Ik heb al lekker opgeruimd en wasjes gedaan en nu geniet ik even van de rust :D Vanavond ga ik ook nog lekker uit eten met een vriendin dus ik heb een fijne dag vandaag O+

Cass, jouw benadering van eten bij die kleintjes klinkt heel positief en fijn, ik denk dat ik het ook zo ga proberen als de tijd daar is. En wat fijn dat de kleine zo goed groeit.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 6 april 2018 @ 15:13:15 #36
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_178347169
O mensen, hier kan ik wel aan wennen hoor O+ Met O in de kinderwagen op een terras in de zon ijsjes eten 8-)
Dat het het terras is van de snackbar met uitzicht op het parkeerterrein van de supermarkt, laten we even buiten beschouwing :7
pi_178347362
Oh CE ik bedoel daarmee dat ik probeer om te kijken wanneer hij klaar is om te gaan slapen. :D Naar bed gaan, maar dan op Banaan zijn manier.
Wat is Micro groot zeg. Banaan weegt dat nog niet eens (denk ik). _O-
Je uitleg voor vast voedsel vind ik een heel fijne, die hou ik in gedachten voor later.

Stroop wat lekker! O+

Klinkt goed Rena.

Banaan viel in de wagen in slaap, zonder eerst te huilen en zonder speen. Natuurlijk wel wakker bij de voordeur. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178350185
Fijn dat het weer lekker weer wordt zeg! Ik zit nu lekker een boekje te lezen in het park bij mij om de hoek, in het zonnetje met mijn mooie baby in de draagzak O+

Mini, tof dat je dat gewoon gaat ondernemen, veel plezier!

Pannekoekenmix, fijn dat het weer wat beter gaat met banaan!

Arme pitbull Twist, hopelijk gaat het weer beter!

Cass, klinkt als een goed groeiende baby! Mooi ook je overpeinzing over baby's en hun beweegredenen. Meeveren is wat hier ook het fijnste werkt. 'Gewoon' proberen te geven wat hij nodig heeft. Dat lukt de ene keer beter dan de andere keer, maar het uitgangspunt is fijn.

Slapen is hier nog een beetje een ding. Vannacht elke 1,5 uur wakker geweest om te voeden. Merk ook dat het slapen anders gaat sinds hij naar het kdv gaat. Probeer ook hier niet te druk om te maken en gelukkig was ik vrij, maar :O

Edit: en toen gooide er even een kindje een steen op m'n baby in het park :{ Ik schrok, B wakker en huilen. Was geen grote steen en B had geen schade geloof ik, maar kindje stond alweer klaar om nog een grotere te gooien. Gelukkig had de moeder het toen door en die schrok onwijs toen ze er achter kwam dat hij gewoon mijn baby geraakt had. Tot zover mijn chille moment en nu maar weer naar huis gegaan }:|
pi_178350683
Ach Fleur, balen van je nacht en je pijnlijke schouder. En een rollende M! Die kleintjes kunnen echt in beperkte ruimte veel voor elkaar krijgen O+

Venco, jij ook al zo'n slechte nacht :{ , gelukkig kreeg je nog een uurtje slaap voor de wekker weer vroeg ging!

Nolita, wat een gedoe kan dat slapen zijn hè, wel fijn dat het een paar nachten goed ging!
En inderdaad *O* *O* *O* *O* voor het heerlijke weer. Werd tijd onderhand :+ :+ :+

Twist, arme Pitbull, hoe gaat het nu met hem?

Mini, respect voor die halve wereldreis die je vandaag maakt :D Ben erg benieuwd hoe het gegaan is! Veel plezier in de Efteling

Bella, teennageltjes heb ik ook nog niet geknipt en S. is inmiddels 9 maanden. Ze lijken minder hard te groeien en af en toe "scheur" ik er een stukje af :@
Met een knippertje durf ik het niet, zijn voetjes houdt hij letterlijk geen seconde stil. Misschien als ze slapen???

PKM, het is inderdaad een moeilijk te kiezen moment, soms ben je te vroeg met naar bed brengen, dan is het keten. Soms ben je te laat, dan is het ook keten 8)7
A small window of opportunity :')

CE, goede instelling qua eten e.d. Was ik maar iets minder onzeker en twijfelachtig :@
Klinkt wel logisch wat je schrijft. S. vindt avocado in ieder geval ook erg lekker :)

Rena, *O* voor de goede dutjes!

Stroopwafel, fijn hè dit weer. Lekker genieten!

Ellie, jammer dat je lekkere genieten verstoord werd door een steengooiend kind }:|

Hier een redelijke nacht, nadat S. wakker was geworden en even beneden had gezeten, heeft manlief hem weer naar bed gebracht, maar alleen maar huilen. Uiteindelijk heb ik hem gevoed en toen kon ik hem weer zonder gedoe terugleggen. 's nachts rond 2 nog een keer gevoed, om 3 uur was ie weer wakker, maar na 10 minuutjes troosten viel ie gelukkig weer in slaap tot half zes. Daarna weer gevoed en nog geslapen tot half negen.

Vandaag lekker met hem geshopt. S. was heerlijk aan het flirten met iedereen O+ O+ O+
Nu gaan alleen de slaapjes overdag ook al de hele dag k*t }:|
pi_178353498
:O
Bijna thuis. Stiekem toch wel een tikkie vermoeiend, maar het was erg leuk!

O. was ook al even in de Efteling toen hij zes weken oud was (ik heb een abonnement) en het verschil met om zich heen kijken en op dingen reageren is natuurlijk flink! :) Het was heel lekker weer en we hebben knusjes op terrassen in de zon zitten voeden. :9 O. had het goed naar zijn zin en heeft de hele tijd heel verliefd naar mijn vrienden zitten lachen O+
De paar uur openbaar vervoer vandaag gingen ook prima. Voor het eerst een daverende poepluier verschoond in een rijdende sprinter, dat was tamelijk avontuurlijk :7

Dus ja, vermoeiend maar tof en voor herhaling vatbaar :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_178353748
Pfff, niet normaal hoeveel melk, maagzuur en poep er uit zo'n kleintje kan komen zeg :'(
Geen idee wat er mis is, maar iets zit er niet lekker... :N

Denk trouwens wel dat ik een randje van een tandje voel :o klopt op zich ook wel met al het sabbelen, kwijlen en knagen wat-ie doet, maar dat doet-ie al serieus 2 maanden aan een stuk :')

Was die petitie dat baby's niet ziek mogen zijn al gestart? :{w
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178355089
Klinkt goed mini! Ik ben volgens mij nog nooit in de Efteling geweest :@

Klinkt wel alsof ie ergens last van heeft Twist! Hopelijk gaat het snel beter met hem!
pi_178356404
Mini fijn dat je dagje geslaagd was, klinkt goed!

Ellie, jeetje wat naar dat er een steentje op je baby werd gegooid..was het opzet? Dan zou ik best boos zijn geworden denk ik!

Tolstoi heb je er last van dat de slaapjes overdag niet lukken? Zolang N er vrolijk onder blijft vind ik dat geen probleem namelijk.

Twist, toch niet eenmalig dus, beterschap!

Ik heb haar vandaag om 17:45 het laatst gevoed. Ze was afgeleid nadat papa thuis kwam, voor mijn gevoel niet veel gedronken. Ik ging sporten en zij samen naar vrienden. Kom ik net thuis heeft vriend haar net (22:00) in bed gelegd en al die tijd is ze vrolijk wakker geweest (sinds 16:00) en heeft ze niet eens meer om een voeding gevraagd.
Nu ben ik enorm in dubio om haar zo nog even wakker te maken/aan te leggen, zodat ze de nacht doorkan tot morgenochtend. Maar ook wel twijfel of ze gaat drinken als ze moe is en/of ze daarna verder slaapt...lastig.
Dit is de 3de avond deze week dat ze rond 18:00 de laatste voeding heeft (1x kwam ze om 3:00; 1x om 4:30). Dus liever nu nog even en dan morgenvroeg weer...iemand ervaring/tips? Ik heb haar nog nooit wakker gemaakt voor een voeding, tenzij in de ochtend als we weg moeten natuurlijk..
pi_178356570
Ik zou het gewoon een keer uitproberen. Je merkt vanzelf wel of het lukt/kan. Ik kan Dirk uit bed halen om hem te laten drinken en weer verder laten slapen. Ik heb echter nooit het idee gehad dat hij daarna langer sliep. Dusja.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178356699
Dilemma heeft zichzelf opgelost vandaag, ze werd zelf al wakker net. :)
pi_178357123
Ohja en wat stom dat dat kindje een steen op B. gooide Ellie! :N

Fijn van de goede dutjes Rena! Hier doet M. dat blijkbaar vooral wanneer anderen op het passen :') Vanmiddag toen mijn schoonmoeder aan het oppassen was heeft ie geslapen van 12:30-16:15 :? :z
pi_178359989
Beterschap voor je kleine Pitbull, twist :*

Een paar uur met een baby met het openbaar vervoer _O_ ik zou het niet durven

Vanochtend was het brood op, dus nu als alternatief is het baby vs. banaan

O+
  zaterdag 7 april 2018 @ 08:19:31 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_178360020
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 08:09 schreef Skittles het volgende:
Beterschap voor je kleine Pitbull, twist :*

Een paar uur met een baby met het openbaar vervoer _O_ ik zou het niet durven

Vanochtend was het brood op, dus nu als alternatief is het baby vs. banaan
[ afbeelding ]
O+
O+!
disclaimer
pi_178360025
Skittles O+ wat n prachtige nieuwsgierige ogen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178360117
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 08:09 schreef Skittles het volgende:
Beterschap voor je kleine Pitbull, twist :*

Een paar uur met een baby met het openbaar vervoer _O_ ik zou het niet durven

Vanochtend was het brood op, dus nu als alternatief is het baby vs. banaan
[ afbeelding ]
O+
Wat een toffe foto en wat een geweldige blik van je kleine! Zoveel persoonlijkheid in zo'n ukkie! _O_ Wat een schatje zeg! O+

En wat betreft OV: ik moet ook wel, want ik heb geen rijbewijs. :7 Wat zou je er niet aan durven? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178360146
Skittles O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178360174
Skittles O+ En wat een enorme banaan :D

Ellie, wat schrikken joh!

Klinkt fijn rena, je fijne dag O+ Hoe was je etentje?

Hier lijkt micro steeds minder last te hebben van spugen, daarom sliep hij vannacht voor het eerst in de cosleeper in plaats van op mij, samen rechtop. Ik sliep dus ook voor het eerst sinds zijn geboorte weer plat :o Wat een genot! Hij heeft ‘t spugen opgehouden, denk ik, want vanochtend spuugde hij als vanouds weer alles onder :')
Make your own kind of music.
pi_178360213
Ladies, vandaag met het semi zomerse weer he. Moet ik voor de kleine kapitein al attributen aanschaffen :? Brilletje, hoedje, zonnebrand ect? Of slaat dat nu nog helemaal nergens op :D :@?

Wil vanmiddag even met de bups naar t strand rijden en in t zand spelen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178360220
Ooooh Skittles, wat een knapperd O+ O+

Minilot, ik vind het ook knap, maar als ik er over nadenk waarom ik het niet zou durven heb ik eigenlijk weinig redenen, over het algemeen gedraagt mijn kleine diva zich keurig in het openbaar (alleen pas in de Gamma zette ze het een keer op een ontroostbaar krijsen :') , een solidaire moeder liet me toen voor bij de kassa _O_ ).

Hier begint ze eenkennig te worden; ik weet dat het officieel "te vroeg" is, maar ik merk het vooral bij mijn schoonvader en beste vriendin van de week, zelfs al kijken ze maar naar haar begint ze heel zielig te huilen :o En toen ik haar gister even op schoot zette bij betreffende vriendin krijste ze alsof ze vermoord werd :') , zodra ze weer bij mij is is het over. Ze kijkt dan ook heel wantrouwig.

Cass; etentje was top, lekker veel sushi zitten wegwerken, dat heb ik zo gemist tijdens de zwangerschap O+ Wat fijn dat het beter lijkt te gaan met micro en het spugen, behalve vanmorgen dan, hopelijk was het eenmalig!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178360654
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 08:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Wat een toffe foto en wat een geweldige blik van je kleine! Zoveel persoonlijkheid in zo'n ukkie! _O_ Wat een schatje zeg! O+

En wat betreft OV: ik moet ook wel, want ik heb geen rijbewijs. :7 Wat zou je er niet aan durven? :)
Ik baar geen slapers. Cas krijst bij voorkeur moord en brand en valt dan na een hoop gedoe aan de borst in slaap. Dat zit niet lekker buitenshuis. Lou ging voor het eerst met de trein toen ze bijna 2 was :') en dat was al spannend en geen succes.

CassE weer voor het eerst plat geslapen! *O*

LDG, ik ga straks wel een zonnehoedje halen en smeer hem in met zonnebrand. Ik verbrand supersnel, dus ben daar altijd heel voorzichtig mee.

En als ik hier dan toch ben om te spammen: Cas heeft sinds een paar dagen door hoe hij vooruit komt!

pi_178360799
En als we het over zonnebrand hebben... welke? :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178360988
Ik ga ook regelmatig met het ov. Korte stukken, lange stukken, kan allemaal. Ik heb wel een rijbewijs maar doordeweeks geen auto tot mijn beschikking. Ik deed zonder kind al veel met het ov, dus met kind is dat niet anders. En ja, soms huilt hij even. Dat is dan maar zo. Over het algemeen kalmeert hij snel en zo niet dan vind ik het vooral voor Dirk sneu. :P

Wat een knapperd Skittles! Vooruit kruipen en een hele geniale foto met banaan. O+

Rena, eenkennigheid lijkt me echt zo lastig. Voor nu lijkt Dirk enorm te genieten van alle aandacht, van wie dan ook. Ik duim dat dat blijft.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178361066
Skittles, die bananenfoto en dat filmpje O+ O+ O+ O+
Super schattig en wat krijgen ze veel voor elkaar hè met die kleine lijfjes O+
S. tijgert alleen nog maar, soms trekt ie wel z'n knietjes eronder, maar dan schuift ie achteruit :D

Zonnebrand en hoedje ben ik ook wel benieuwd naar. Manlief vindt dat nog niet nodig, want de zon heeft nog niet veel kracht en een beetje zon is ook goed voor de kleine. Ik ben liever wat voorzichtiger met dat tere huidje, dat nog nooit echt aan zonlicht bloot gesteld is geweest.

Ik heb nog een vraag over zitten: S. kan nog niet uit zichzelf gaan zitten. Als je hem zittend neerzet, blijft ie best goed zitten, maar na een tijdje (30 - 90 sec) valt ie wel om. Tegenwoordig zit ie echter vaak bij ons op schoot, omdat ie liggend niet meer wil. Vraag me af of dat dan toch niet te belastend is voor zijn ruggetje zolang ie zelf nog niet kan zitten.
Hij probeert het wel, maar hij wil vanuit een soort sit-up in zittende positie komen _O- _O- Dat lukt natuurlijk niet, de slimmerd _O-
Verder ligt ie ook veel tijd om z'n buik om de boel te verkennen.

Vandaag is S. precies even lang bij ons als dat hij in mijn buik gezeten heeft O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Wat gaat de tijd toch snel, soms wil ik het wel eens stopzetten ;(
Maar al die ontwikkelingen zijn ook zo fantastisch om mee te mogen maken O+ O+
pi_178361105
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 09:48 schreef Nanuke het volgende:
En als we het over zonnebrand hebben... welke? :@
Als het maar een hoge spf (30+) heeft en dik gesmeerd wordt.
Voor Cas heb ik Lovea gehaald. Zijn huid is heel gevoelig en de drogist hier raadde me dit merk aan


Even lang in de buik als uit de buik O+ Toffe mijlpaal is dat O+
pi_178361298
Ohhh lekker rena :Y)

Wij gebruiken ook Lovea. Ik verbrand ook in deze zon, dus ik smeer mijn baby zeker in als we naar buiten gaan :o

Even lang in als uit de buik O+ Mijlpaaltje
Make your own kind of music.
  zaterdag 7 april 2018 @ 10:49:33 #61
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_178361507
*O* mijlpaal voor Tolstoi! Vond dat hier ook wel een momentje. Al was het maar omdat dat echt het einde van de zwangerschapsdementie was en ik dus permanent afscheid moest nemen van mijn vergane hersencellen :')

Wij gebruiken ook Lovea. Hadden ze hier alleen in een spray (wat ik niet fijn vind, zeker niet bij een baby), maar schijnt een van de twee merken te zijn met minste zooi qua chemicaliën erin. Weet zo gauw niet meer hoe die andere heet.
  zaterdag 7 april 2018 @ 10:50:54 #62
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_178361518
En Mini 2 uur met het OV! Doe ik je ook niet na hoor.. Ga wel eens met O in het OV, maar kijk daar dan zo tegen op. Puntje bij paaltje komt het altijd wel goed, maar toch..

En nu heb ik zin in sushi }:|
pi_178361839
Vandaag gaat de kapitein met me mee naar de kapper, die dot haar op zn bollie lijkt echt nergens op _O-. Ik hoop dat ze er iets mee kunnen en het niet verpesten :D.

Stiekem ga ik zo zelf ook nog even n plukje afknippen, om te bewaren. Zn eerste pluizige babyhaartjes O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178362008
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 10:49 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
*O* mijlpaal voor Tolstoi! Vond dat hier ook wel een momentje. Al was het maar omdat dat echt het einde van de zwangerschapsdementie was en ik dus permanent afscheid moest nemen van mijn vergane hersencellen :')

:o :o :o Komen die hersencellen niet meer terug???? :o :o :o
Ik dacht dat morgenochtend alles weer in oude staat hersteld zou zijn :+ :+ :+
:P :P :P

Vind het toch ook meer een momentje dan ik had gedacht, ben er ook wel een beetje emo onder :'(

ZO, en nu naar buiten en genieten van het weer :D :D
pi_178362148
Stenen gooien is toch wel het laatste wat je verwacht Ellie.

Volgens mij kan zitten weinig kwaad Tolstoi. Banaan zit heel veel in de draagzak, is toch ook prima. :) Ik denk juist dat zittend bij jullie op schoot zijn spieren sterker zal maken.
Gefeliciteerd met je negen maander. :*

Mini wat goed zo’n eind met het OV! Ik moet er niet aan denken. Moeilijke eter, lastige slaper. De lachjes maken voor mij een hoop goed maar of dat voor andere reizigers nou ook zo werkt, ik verwacht van niet. :D

Beterschap voor Pitbull. :*

Skittles wat een blik! O+ Banaan vond je video ook mooi. ;)

Lekker Cass eindelijk weer plat slapen.

Ik probeer Banaan in de wagen uit de zon te houden maar twijfel ook nog of we iets moeten gaan kopen. Wat is het makkelijkst, toch een parasol? Hij houdt niet van de zon in zijn gezicht, alleen insmeren is dan niet genoeg.

Gisteravond was ik alleen met Banaan. Toen hij naar bed moest, moest ik nog eten. Hij dronk zich in slaap, werd ondanks twintig minuten wachten wakker bij wegleggen.

Lief he LDG dat eerste haar. O+ Zo heerlijk zacht. Ik hoop dat het over tien jaar nog net zo zacht is en zo lekker ruikt. En ik hoop dat ik dan nog mag aaien. :D

Die krampjes he, wanneer wordt dat minder?
Ik dacht dat het hoogtepunt bij drie maanden lag maar zie echt geen verbetering. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178362225
Wat knap van cas!

Een zonnehoedje heb ik gisteren ook maar meteen gescoord, een brilletje leek me niet fijn voor een baby. Zonnebrandcreme moet ik wel nog even halen! Ik zou sowieso insmeren als je een tijdje direct zonlicht verwacht!

Mooie mijlpaal Tolstoi!
Over het ruggetje, hier wil ze sinds 3-4 maanden eigenlijk alleen maar zitten en niet meer liggen op schoot (tenzij voeding of moe), dus ook gewoon gedaan zo..

Oh ldg eerste keer kapper al! Ben wel benieuwd naar een voor en een na foto!
pi_178362582
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:52 schreef Nolita het volgende:

Oh ldg eerste keer kapper al! Ben wel benieuwd naar een voor en een na foto!
ja, hij heeft een rare lange ontembare kruin/pluk/krul bovenop zn hoofd en overal rare lange pieken en kaal in zn nek :') hoop dat ze er iets van kunnen maken :D en een prima reden om zelf ook weer naar de kapper te gaan O+ want dat heb ik ook al niet meer gedaan sinds hoogzwanger :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178362641
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 10:02 schreef Nanuke het volgende:

Rena, eenkennigheid lijkt me echt zo lastig. Voor nu lijkt Dirk enorm te genieten van alle aandacht, van wie dan ook. Ik duim dat dat blijft.
Ja, ik hoop ook dat het iets tijdelijks is, vanmorgen was mijn schoonvader hier weer even en ze begon weer heel erg te pruilen toen ze hem zag -O- Ik vind het zo lullig, want hij is altijd zo lief voor haar. Hij heeft wel een bril en een snor, zou dat haar ineens beangstigen ofzo :?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178362686
Rena, de kapitein moet altijd even schakelen als hij nieuwe mensen ziet. Als iemand meteen op hem duikt zodra hij/zij binnenkomt vind hij het niet fijn. Als ze hem gewoon even laten en met mij in gesprek gaan vindt ie t prima en kan iedereen daarna alles met m doen :Y hij lijkt soms even te willen checken of t "goed volk" is :D als hij merkt aan ons dat het ok is, vindt hij t ook prima.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178362752
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:23 schreef rena het volgende:

[..]

Ja, ik hoop ook dat het iets tijdelijks is, vanmorgen was mijn schoonvader hier weer even en ze begon weer heel erg te pruilen toen ze hem zag -O- Ik vind het zo lullig, want hij is altijd zo lief voor haar. Hij heeft wel een bril en een snor, zou dat haar ineens beangstigen ofzo :?
Mijn zoontje had bij mijn vader dat hij hem heel leuk vond en enthousiast naar hem toe ging, maar zodra hij zijn leesbril opzette was het huilen en wilde hij niks meer van m'n vader weten. Is hij nu overigens allang overheen, maar het kan dus best aan zoiets liggen
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178363223
Nog even een actieshot van de babyyoga van gisteren. *) Naast schommelende O. zijn gymnastiekvriendinnetje R. - ze kijken gedurende de hele les verlekkerd naar elkaar :')



Hier ook nog officieel veel te jong voor eenkennigheid, maar O. is door mij de laatste weken steevast binnen drie tellen stil te krijgen, en dat krijgt verder niemand voor elkaar, zijn vader ook niet. Vind ik wel een tikkie sneu voor paps..
Let me see you stripped down to the bone
pi_178363272
Aww LDG, De Krul! Snif.. Vaarwel pluk haar!
Let me see you stripped down to the bone
pi_178363702
S. dacht "laat ik er meteen nog een mijlpaal achteraan doen": ik vond hem net zittend in zijn bedje :o :o
Ik schrok ervan, nu moeten we bedje en box asap omlaag doen.
Ik legde hem even kort op ons bed neer, en daar deed ie het weer 2 keer achter elkaar, de kanjer O+ O+ O+
En hij bewijst z'n mama meteen het tegendeel, je kunt best gaan zitten vanuit een sit-up :o :o :o

Maar slapen :{w :{w :{w

[ Bericht 18% gewijzigd door TolstoiFan op 07-04-2018 13:48:16 ]
pi_178363719
Goed zo, zittende S.! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_178364136
Dirk heeft de slaap van S. ingepikt denk ik. Die slaapt praktisch nooit langer dan een uur. Net 3. Ik herhaal: 3! Uur! Dus ik heb mijn kledingkast uitgeruimd, was gevouwen, beneden opgeruimd, afgewassen en op de bank gezeten met mijn haakwerk. En vannacht maar 1 nachtvoeding. Ik voel me bijna als herboren. :o

kom maar op, fok!wet, het is te fijn om niet te delen. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178364342
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:23 schreef rena het volgende:

[..]

Ja, ik hoop ook dat het iets tijdelijks is, vanmorgen was mijn schoonvader hier weer even en ze begon weer heel erg te pruilen toen ze hem zag -O- Ik vind het zo lullig, want hij is altijd zo lief voor haar. Hij heeft wel een bril en een snor, zou dat haar ineens beangstigen ofzo :?
Ik kwam gisteren mijn moeder tegen in de winkel en Z. was net wakker. Toen ze mijn moeder zag begon ze ook heel zielig te jammeren.
Dikke tranen, pruillip en een intens hulpeloze blik naar mij. :')
Kort erna kwam ik de schoonmoeder van mijn zus tegen en tegen haar begon ze bijna te lachen.
Gekke baby’s. :P
pi_178364419
Nanuke, drie uur overdag, wauw! ^O^ voor de beeb
Let me see you stripped down to the bone
pi_178364421
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 14:04 schreef Nanuke het volgende:
Dirk heeft de slaap van S. ingepikt denk ik. Die slaapt praktisch nooit langer dan een uur. Net 3. Ik herhaal: 3! Uur! Dus ik heb mijn kledingkast uitgeruimd, was gevouwen, beneden opgeruimd, afgewassen en op de bank gezeten met mijn haakwerk. En vannacht maar 1 nachtvoeding. Ik voel me bijna als herboren. :o

kom maar op, fok!wet, het is te fijn om niet te delen. :D
Nanuke, wat ontzettend fijn! Ben stiekem wel een beetje jaloers, maar gun het jou ook :*

S. heeft net een hele banaan naar binnen gewerkt. Ik dacht we delen er eentje, maar daar dacht ie duidelijk anders over :+ :+
NU probeer ik hem voor de 2e keer in bed te leggen, hopelijk slaapt ie nu wel. Of niet, omdat ie merkt dat ik er toch enigszins gespannen bij ben.
Kijken of ik snel even de stofzuiger door de woonkamer kan halen, morgen bezoek en het is een bende :7
pi_178364449
Heh. O. viel zojuist in de tuin in mijn armen in slaap zodra mijn dude de takkenversnipperaar aanzette. :') #whitenoise
Let me see you stripped down to the bone
pi_178364482
Nadeel is wel: ik wilde 'm eigenlijk in de draagzak hijsen om boodschappen te gaan doen, maar nou vind ik het zonde om 'm wakker te maken :')

Eind van de middag nog even naar het dorpsstrandje met veldje.
O.'s eerste keer blote voeten in het gras! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_178364548
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 14:25 schreef minilot het volgende:
O.'s eerste keer blote voeten in het gras! *O*
O+
En die takkenversnipperaar _O- Kan die hier ook niet even langs komen. Krijg S. niet in slaap :(
pi_178364586
Wij zijn nog niet gekapt, maar hebben wel vast een zonnehoed :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+

[ Bericht 9% gewijzigd door littledrummergirl op 09-04-2018 07:35:32 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178364705
:D Zomerkapitein!
Staat 'm goed! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_178364750
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 14:31 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

O+
En die takkenversnipperaar _O- Kan die hier ook niet even langs komen. Krijg S. niet in slaap :(
Heh, het bleek hier ook van korte duur.

Knalwakker nu:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_178364835
Haha leuk ldg! Kapper is niet neer nodig, met hoed zie je toch niets! :P

En leuk de foto van O bij de babygym!

WoW nanuke 3 uur slaap overdag! :o Hier staat de teller tot nu toe op 45 minuten sinds 8 uur vanochtend. Dadelijk even wandelen dan zal ze zich toch wel weer overgeven. :D
pi_178365143
Stomme vraag misschien Tolstoi, maar is S. er vervelend onder? Want zo niet dan zou ik m lekker laten. Ik heb heel lang Dirk geprobeerd te laten slapen, want dat 'hoorde'. Uiteindelijk werkte dat alleen maar averechts. Nu zijn er zeldzame momenten dat hij overdag echt aangeeft moe te zijn en dan is het wegleggen en slapen. :) Het gaat hier ook met ups en downs, maar baby's doen wat ze zelf willen. En ik merk dat ik snel geneigd ben om te denken 'jamaar afgelopen week/maand werkte het ook zo dus nu doen we dat ook', maar soms verzinnen ze ineens wat anders.

Klein voorbeeld: Dirk ging echt vanaf dat hij een maand of 3/4 was tussen 19 en 19.30 uur naar bed. Sinds anderhalve week is dat een strijd. Dus na een paar dagen die strijd aan te gaan en veel gedoe te hebben, kwam ik weer eens tot de conclusie dat dat niet werkt. Paar dagen afgewacht en uitgeprobeerd, en blijkt: naar bed brengen tussen 20.30 en 21.30 is succesvol. Jammer van onze avonden met z'n 2en, maar beter dan hele avonden Dirk in een ritme te proberen te dwingen wat niet werkt.

Soms ontwikkelen ze zich zo snel dat ze de draad even kwijt zijn. Komt vanzelf wel weer. Tot die tijd, probeer mee te veren. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178365156
Kapitein met z'n zomerhoed. O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178365345
De kleine kapitein en z'n hoed, wat staat het hem goed O+

Nanuke, je hebt gelijk. S. is er niet vervelend onder, hij blijft vrolijk en lachen, maar je ziet aan hem dat ie moe is. De eerste periode met hem was ook lastig met slapen, toen hebben we geleerd dat een uitgeruste baby veel beter slaapt en dat we hem eigenlijk te lang wakker hielden omdat we signalen niet goed herkenden.
Aangezien de nachten al bagger gaan, ben ik bang dat als de slaapjes overdag ook niet meer/slechter lukken, dat ie dan helemaal 's nachts niet meer slaapt.
Maar inderdaad meeveren, ik zal het proberen :7 :7

[ Bericht 0% gewijzigd door TolstoiFan op 07-04-2018 15:41:35 ]
pi_178366390
Met het oog op rooming-in laten we O. voorlopig ook 's avonds niet urenlang in een andere ruimte slapen dan waar we zelf zijn. Hij dut in de avond gewoon op ons, op de bank of op een dekentje op de grond tot we zelf naar bed gaan en dan nemen we 'm mee. Is dat zo ongebruikelijk? Ik lees hier vooral over vroege bedtijden, maar hoe combineer je dat dan met een eventueel cosleep-principe? :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 7 april 2018 @ 16:25:01 #90
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178366441
Er zijn vrij veel baby's/kinderen die als ze zich bewust zijn van alle tofheid om hun heen bij actieve prikkels, niet meer gaan slapen.
Dus dan mik je ze op je eigen/hun slaapkamer en ga je zelf nog even leven, tot je zelf gaat tukken.
Of je gaat er doodstil naast zitten/liggen, kan ook
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178366443
Gras! Zand! Heel koud water!







..het was een nuttige dag voor de prille zintuigen! *)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 7 april 2018 @ 16:25:39 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178366459
Spekpootjes! Heerlijk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178366522
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 16:25 schreef Molo het volgende:
Spekpootjes! Heerlijk!
Ik bijt er ook graag in! :9 O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_178367881
De kapper wilde niet aan zn pluk/krul zitten _O- het zou allemaal goed komen zei ze. Wel heeft ze wat vage plukken gelijk geknipt, maar dat zie je amper :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178368181
Mini wat een gave foto's. O+

Ondanks rooming in ligt Banaan 's avonds wel in onze slaapkamer en wij niet. Nou is onze woonkamer er direct naast dus als er wat is dan hoor ik het wel. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178371838
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 15:02 schreef Nanuke het volgende:
Stomme vraag misschien Tolstoi, maar is S. er vervelend onder? Want zo niet dan zou ik m lekker laten. Ik heb heel lang Dirk geprobeerd te laten slapen, want dat 'hoorde'. Uiteindelijk werkte dat alleen maar averechts. Nu zijn er zeldzame momenten dat hij overdag echt aangeeft moe te zijn en dan is het wegleggen en slapen. :) Het gaat hier ook met ups en downs, maar baby's doen wat ze zelf willen. En ik merk dat ik snel geneigd ben om te denken 'jamaar afgelopen week/maand werkte het ook zo dus nu doen we dat ook', maar soms verzinnen ze ineens wat anders.
Oooooh, wat herkenbaar wat jij schrijft, zo denk/dacht ik ook de laatste tijd. Ik probeer nu veel beter op haar signalen te letten en tot noch toe gaat dat best goed (gisteren een ochtenddutje van 2 uur en 's middags nog een keer :o ) maar ik reken er ook op dat het zo weer kan veranderen nu voordat ik me er aan ga hechten :')

"Fijn" om te lezen dat er meer baby's eenkennig beginnen te worden, hopelijk gaat het ook gauw weer over :) Minilot; ik heb het ook hoor dat ik C soms sneller stil krijg dan haar papa :@ Ik kan uit haar huiltjes nu echt halen welke houding ze wel of niet prettig vindt doordat ik het meest bij haar ben op dit moment.

Ik zag een hele schattige kapitein met hoed :D O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178373852
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 14:34 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij zijn nog niet gekapt, maar hebben wel vast een zonnehoed :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
Staat 'm fantastisch O+ O+ !

De zoektocht naar een zonnehoedje ging hier wat matig :') normaal hadden ze het wel bij de Zeeman. Nu 0. Door naar de Primark aan de overkant, maar daar hadden ze voor jongens alleen petjes. Dan is zijn nekje niet bedekt/beschermt en dat vind ik wel belangrijk -O- En er moesten touwtjes aan zitten, zodat hij het niet eraf kan trekken als we bijvoorbeeld over een paar maanden mogen fietsen. Ik wil niet 100x stoppen om zijn hoed op te rapen.
Uiteindelijk wel geslaagd bij de H&M voor een vissershoedje *O*
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:15:01 #98
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178373931
Ik val even binnen vanuit een drukke week. Er ligt een baby op mijn schoot te slapen na een mislukte in eigen bed slapen-poging. Dat lukt mij deze week weer eens vaker niet dan wel. Na ronde 3 drinken kon ik hem wel loskoppelen maar ik vrees voor het effect van de transfer en kies nog even voor stilte.
Mini, ik hield hem de eerste tijd ook beneden tot ik zelf naar bed ging, andere ruimte voelde onnodig en onlogisch. Maar opeens sloop erin dat hij steeds eerder aan de nacht wilde beginnen en dat steeds slechter kon in de woonkamer. Toen werd het dus logisch om hem in de wieg te leggen tot ik zelf naar bed ging. Nu hij zo eikelt met de avonden belandt hij soms weer met me beneden of ik ga vroeg met hem mijn eigen bed in en negeer hem naast me terwijl ik nog even mijn eigen ding doe. Maar omdat ik wel erg herken dat er onhandige gewoontes in kunnen slijten, houd ik vast aan het avondritueel en in bed leggen, want wie weet, soms gaat hij dan wel gewoon slapen.

Volstoppen met eten heb ik trouwens deze week ook extra gedaan na wat FF schreef, met nog yoghurt en een flesje dat er nog stond zelfs een keer en dan nog de borst. Maakt voor de nacht niks uit, lijkt het. Maar we blijken nu ook op weg naar tand 7. Daar kan vrijwel niks tegenop...

We hebben zo heerlijk op een terrasje gezeten vandaag :). Zo anders dan afgelopen zomer! Nu zat hij kaarsrecht in een kinderstoel en at een broodje en keek naar de vogels en brabbelde wat. Zó gezellig O+.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:18:26 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178374036
Dank Skittles voor de winkeltips, wij moeten ook nog een hoedje! Die van de kapitein is zeker prachtig maar ik opteer ook voor een touwtje, ik ken dit kind inmiddels.

En tnx voor de reminder van even-lang-in-als-uit, die zou hier zomaar ongemerkt voorbij kunnen gaan anders.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 8 april 2018 @ 07:30:55 #100
221912 minilot
Nancy boy
pi_178380116
22:00, 03:00, 07:15 - ik zeg, prima nachtje :) Dank voor de hoedjesreminder, inzake mijn bleekscheetje ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 8 april 2018 @ 08:03:40 #101
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178380220
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:18 schreef Lemijn het volgende:
Dank Skittles voor de winkeltips, wij moeten ook nog een hoedje! Die van de kapitein is zeker prachtig maar ik opteer ook voor een touwtje, ik ken dit kind inmiddels.

En tnx voor de reminder van even-lang-in-als-uit, die zou hier zomaar ongemerkt voorbij kunnen gaan anders.
de kapitein eet zn hoedje ook t liefste op hoor :+ maar ik vond t zo tof staan dat ik m niet kon laten liggen :') we kopen vast ook nog n praktische :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178380912
Bedankt voor de zonnehoedjes tip ^O^
Van de week maar een gaan scoren.

Ik werd vanmorgen wakker van een neusje tegen m’n gezicht met het nodige gelach O+
Aankleden en verschonen is nu echt een strijd geworden, hij blijft nog geen seconde op zijn rug liggen. Helaas helpt het ook niet als ik hem iets in de handen geef.
  zondag 8 april 2018 @ 10:18:49 #103
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178381360
Wij doen aankleden ect nu grotendeels zittend :') kaptein gaat ook nonstop alle kanten op. Laatst had ik m terwijl ie op zn buik rolde n luier broekje aangetrokken. Na n half uur was hij tot door zn dikke slaapzak heen doorweekt. Had ik zn broekje op gevoel opgetrokken en hing zn zaakje aan de voorkant over de rand heen 8)7.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 8 april 2018 @ 10:22:29 #104
221912 minilot
Nancy boy
pi_178381416
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij doen aankleden ect nu grotendeels zittend :') kaptein gaat ook nonstop alle kanten op. Laatst had ik m terwijl ie op zn buik rolde n luier broekje aangetrokken. Na n half uur was hij tot door zn dikke slaapzak heen doorweekt. Had ik zn broekje op gevoel opgetrokken en hing zn zaakje aan de voorkant over de rand heen 8)7.
:D O+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 8 april 2018 @ 10:41:43 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178381730
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij doen aankleden ect nu grotendeels zittend :') kaptein gaat ook nonstop alle kanten op. Laatst had ik m terwijl ie op zn buik rolde n luier broekje aangetrokken. Na n half uur was hij tot door zn dikke slaapzak heen doorweekt. Had ik zn broekje op gevoel opgetrokken en hing zn zaakje aan de voorkant over de rand heen 8)7.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- O+ O+ O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178381831
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij doen aankleden ect nu grotendeels zittend :') kaptein gaat ook nonstop alle kanten op. Laatst had ik m terwijl ie op zn buik rolde n luier broekje aangetrokken. Na n half uur was hij tot door zn dikke slaapzak heen doorweekt. Had ik zn broekje op gevoel opgetrokken en hing zn zaakje aan de voorkant over de rand heen 8)7.
:D :'( :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178381856
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij doen aankleden ect nu grotendeels zittend :') kaptein gaat ook nonstop alle kanten op. Laatst had ik m terwijl ie op zn buik rolde n luier broekje aangetrokken. Na n half uur was hij tot door zn dikke slaapzak heen doorweekt. Had ik zn broekje op gevoel opgetrokken en hing zn zaakje aan de voorkant over de rand heen 8)7.
_O- _O- O+ O+
  Moderator zondag 8 april 2018 @ 11:18:24 #108
382129 crew  Donna
pi_178382428
Joe! Mijn eerste post in dit topic zodat ik het topic in m'n actieve lijst krijg. :)

Ons meisje is inmiddels alweer 10 dagen oud en na 8 dagen ziekenhuis (ze heeft tijdens de bevalling GBS infectie opgelopen en daar hoort een antibioticakuur van 7 dagen bij) zijn we nu sinds vrijdag thuis.
Het gaat allemaal best goed en vanochtend was het 9:15 voordat we wakker werden. Uiteraard de nodige voedingen en luierwissels gehad vannacht, maar toch :7 .
pi_178382453
Welkom! Dat is niet de start die je graag zou willen, Donna. Maar fijn dat jullie nu lekker thuis zijn. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178382520
Welkom Donna! Wat een nare start maar gelukkig is nu alles goed en zijn jullie als een gezinnetje thuis O+ O+ *O*
pi_178382679
Welkom Donna *O*

LDG _O- daarom check ik het zaakje altijd even want ik doe nu standaard de luier zo om haha.

V tijgert :o
Wel met onze telefoon als lokaas maar hij komt echt vooruit!
pi_178383454
Haha ldg, dat gebeurt je wss maar 1 keer. :D

Welkom Donna, fijn dat jullie samen thuis zijn, lekker genieten!

Tof flav, tijgeren O+
pi_178384386
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij doen aankleden ect nu grotendeels zittend :') kaptein gaat ook nonstop alle kanten op. Laatst had ik m terwijl ie op zn buik rolde n luier broekje aangetrokken. Na n half uur was hij tot door zn dikke slaapzak heen doorweekt. Had ik zn broekje op gevoel opgetrokken en hing zn zaakje aan de voorkant over de rand heen 8)7.
_O-
Hij heeft nog niet rollend geplast? :D

Welkom Donna! :*
Eindelijk met zijn drietjes. O+

Banaan sliep anderhalf uur in de draagzak, met dreigementen om halverwege wakker te worden. Nou slaapt hij verder aan de borst. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178388713
Welkom Donna!

LDG _O-

En ik zag mini’s O. nog met blote voetjes in het gras, superleuk!

M. is de wereld om zich heen duidelijk meer aan het ondekken, hij is sinds deze week geinteresseerd in krakende babyboekjes en knuffeltjes met belletjes etc. En hij is van rug naar buik gerold en buik naar rug binnen 24 uur. Leuk die updates, kan niet wachten tot ie nog meer kan! O+

Ik liet tijdens het typen van dit bericht per ongeluk mijn telefoon op zijn slapende hoofd vallen.. :X Maar geen wakker kind en volgens mij ook geen schade :P
  zondag 8 april 2018 @ 21:52:08 #115
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178396408
Haha Fleur, dat is mij ook al meerdere keren gebeurd... hij is er ook al wel verontwaardigd huilend door wakker geworden hier :P. En leuk he, al die nieuwe dingen steeds? Ik heb dit weekend ook weer zo genoten. Hij heeft ontdekt dat je jezelf achteruit kan duwen. Kaarsrecht naar achteren ging hij, zo grappig.

Een zonnehoedje hebben we inmiddels! En zon hadden we vandaag ook, heerlijk bij iemand in de tuin gezeten. Mini, de ontmoeting met de zee is hier ook al gepland, dat gaat zijn vader doen binnenkort. Ik zal hem tippen om zeker Jacobs voeten even in het zand en in de golven te hangen ^O^ .

Verder verbaas ik me over jullie rollers tijdens het omkleden :D . Jacob is zeker geen brave ligger maar hij is nog steeds te paaien met een speeltje dat op de commode ligt op cruciale momenten. Hoop dat dat nog even zo blijft eigenlijk...

Welkom Donna! Wat akelig van jullie start, hopelijk komen jullie nu lekker tot rust thuis en heb je alle tijd om elkaar beter te leren kennen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178400514
:W :z

Welkom Donna. Wat een heftige start.

Jacob die de wereld achteruit ontdekt. Leuk hè. O+ Gedaan met de rust.

LDG _O-
Ik lees wel al dat er met jongetjes andere dingen zijn om op te letten.

Verder ben ik het even kwijt, sorry jongens. Ik zit er even doorheen. Mijn goede slaper wordt al een week elke 45 minuten wakker de hele nacht. Dat in combi met een peuter die om half 6 wel klaar is met slapen en man die allerlei uithuizige activiteiten heeft wat er voor zorgt dat ik 4 dagen alleen met ze doorbreng deze week. Ik weet even niet waar ik de energie vandaan moet halen om een gezellige mamma te zijn. :{
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 9 april 2018 @ 07:37:11 #117
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178400617
Das idd pittig kris :* veel koffie voor jou vandaag c_/
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178400627
Donna O+ Gefeliciteerd en welkom hier *O*

Kris, ik snap het goed, zulke weken wil je gewoon overslaan.

M. heeft gisteren echt zoveel gepoept eindelijk! Lijkt de osteopaat te helpen :D
Gek trouwens hoeveel mensen adviseren om met een thermometer aan de slag te gaan om ‘een handje te helpen’. :{w lijkt me niet de juiste manier :N
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178400655
Poeh, sterkte Kris :* je hoeft ook niet altijd de gezellige mama te zijn hè, je bent ook gewoon een mens ;)

Welkom Donna, gefeliciteerd! *O*
Heftige start zo, hopelijk wordt het snel allemaal wat rustiger voor jullie :*

Ldg _O- ik moest heel hard lachen :D ik heb het ook wel onderschat hoor, dat zaakje van die kleintjes ;)

Pitbull is niet echt ziek geworden, maar hij is ook niet helemaal lekker :{
Drinkt slecht, spuugt veel (maar gelukkig geen hele flessen meer), poept achterlijk veel (wasmachine draait overuren zeg maar), maar slaapt wel goed en is belachelijk vrolijk :?

Voorlopig steek ik het maar even op z'n doorkomende tandje ofzo en kijken we het nog wel even aan.

Dit weekend al wel lekker buiten gespeeld, op het gras O+

LeSage, fijn! ^O^
Die thermometer tip is inderdaad niet echt goed, maar als je kijkt hoeveel verlichting het soms geeft, snap ik het ergens wel. Maar beter dat je de oorzaak aanpakt natuurlijk :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178400721
Welkom Donna! Fijn dat jullie eindelijk thuis zijn, hoop op een iets rustigere periode voor jullie.

Kris, ik kan me voorstellen dat je niet uitkijkt naar vier dagen alleen met de kinderen, hoop dat in ieder geval de nachten wat beter worden voor je.

Hebben jullie genoten van het fijne weer? Wij wel! Heerlijk naar de boerderij en de speeltuin geweest en in de tuin rondgehangen. Ik vind het wel even puzzelen nog welke kleding ik M. aan moet doen met dit weer.
pi_178400732
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 07:39 schreef LeSage het volgende:
Donna O+ Gefeliciteerd en welkom hier *O*

Kris, ik snap het goed, zulke weken wil je gewoon overslaan.

M. heeft gisteren echt zoveel gepoept eindelijk! Lijkt de osteopaat te helpen :D
Gek trouwens hoeveel mensen adviseren om met een thermometer aan de slag te gaan om ‘een handje te helpen’. :{w lijkt me niet de juiste manier :N
Hoe bedoel je, met een thermometer aan de slag? :?
pi_178400854
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 08:01 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, met een thermometer aan de slag? :?
Een thermometer werkt vaak stimulerend als er iets aan zit te komen ;)

Ja, kleertjes vind ik ook altijd lastig met 'gewoon lekker' weer. Zelf loop ik al snel in korte mouwen enzo, maar kan dat moeilijk inschatten wat fijn is bij baby's
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178401623
Dirk ging gister om 9u op bed na een voeding. Toen meldde hij zich weer om 00.30 en om 8u moest ik hen gewoon wakker maken. :o Ik ben er ondersteboven van! Nu ligt hij te brabbelen in de box en draait alle kanten op. Wat een gezelligheid. O+

Kleren voor Dirk vind ik ook moeilijk met dit lekkere weer. Hij had het vannacht ook warm blijkbaar, kroop steeds onder zn deken weg.

Krisvc, dat klinkt echt hels. ;( :* Sterkte!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 9 april 2018 @ 11:31:19 #124
221912 minilot
Nancy boy
pi_178403605
Op avontuur bij de kaakchirurg (Voor het eerst), mijn problemen gevende kies is er in tien verschillende brokken uitgebikt, dat was een tamelijk onplezant geluid. oO<
Hopen dat O. vanmiddag een beetje relaxed en lief is wanneer mijn shitload aan verdoving is uitgewerkt. :')

Zo hier eens teruglezen!

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 09-04-2018 11:51:23 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_178404211
Oei Minilot, sterkte met bijkomen!

Nanuke, wat een goede nacht zeg :Y

Kris, sterkte met de kleintjes, hopelijk zijn ze een beetje lief voor je. Elke 45 minuten wakker klinkt hels :X

LeSage, fijn dat M weer lekker gepoept heeft! Ik snapte nooit waarom moeders daar zo lyrisch over waren tot ik zelf een baby kreeg _O- , ons meisje lijkt eindelijk gewend aan de KV overdag en heeft nu weer elke dag bijna een poepluier.

Twist, balen van Pitbull zijn kwaaltjes, maar fijn dat hij ondanks dat nog blij is!

Ik ben lyrisch over de nieuwe functie van mijn meisje, het heeft even geduurd maar ze is nu echt zo veel sterker in het nekje :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178405650
Welkom Donna en nog gefeliciteerd *O*

Mini sterkte met de verdoving. Hopelijk valt de napijn mee. En wat een heerlijke spekbeentjes heeft O. O+

Rena wat een dotje is het toch O+

Kris sterkte :* Kun je nog hulp van anderen krijgen?

Verder was ik stiekem soort van ‘blij’ te lezen dat de andere (bijna) 9-maanders ook nog zo stunten met hun slaap. Gedeelde smart enzo @Lemijn en Tolstoi. Hier slaapt J. nu ‘s nachts best goed (tussenin, want anders krijsen) maar ‘s avonds not so much. Overdag is er geen peil meer op te trekken. Van een goede slaper naar ineens korte dutjes van een half uur en daarna uiteraard chagrijnig want nog moe. Oh en hij gaat nu rollen in bed. Prima, maar dan stoot ‘ie zijn hoofd weer of lanceert zijn speen de kamer door en weer brullen. Tralalala hetiseenfasehetiseenfaseeee :%
  maandag 9 april 2018 @ 13:26:34 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178405957
Haha, oh ja dat al dan niet slapend rollen en opdrukken en dan hoor ik al BONK en ja hoor.... wat een sukkels ook :') . Maar inderdaad dus, gedeelde smart! Gelukkig is hij nu op de crèche, daar slaapt hij altijd bij :o. Het gaat zo goed daar, echt fijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178406713
ZO’N DAG }:|

Hij begon vannacht al. Micro voeden, mini wakker, micro huilen, mini wil op mama slapen, micro spugen, mini weer wakker, micro voeden, micro rechtop houden, mini dorst enzovoorts. Vanochtend, uurtje geslapen, de rest ook allemaal doodop, maakt niet uit want yay nieuwe dag! Fout gedacht: kinderkoortje. Mini moe, mini in de weerstand, niet aankleden, niet eten, man chagrijnig, micro honger, micro voeden, zelf ontbijten: brood op, toch geen tijd voor ontbijt, autostoelendans, mini naar de psz, man naar werk, micro en ik brood halen, snel wat eten, micro voeden, jas aan want afspraak, micro spuugt zichzelf en mij helemaal onder, natte jurk, geen tijd, opschieten naar kdv intake voor mini, vertellen hoe gaaf mijn kind is, gauw naar huis, micro voeden, mini ophalen van psz, oma halen, boodschappen doen, mini in de weerstand, micro honger, naar huis rijden, kinderkoor, micro voeden, mini gepoept, micro gepoept, allebei schone luier, handen wassen, broccoli snijden, mini naar bed, mini in de weerstand, micro spuugt oma onder, micro honger, mini slapen, micro andere borst, aardappels schillen, micro poept zijn hele pak onder, pak uitwassen, nog eens voeden, jongens hoe laat is het nu?

TWEE UUR?! :{ }:| :X Oef. Ik lach er maar gewoon even om :')

Edit: en dan vergeet ik nog dat mini tijdens het helpen verschonen van micro even van de kruk keilde, zo met haar tanden op tafel :X
Make your own kind of music.
  maandag 9 april 2018 @ 14:43:26 #129
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178407227
Oei! *; <- da’s een knuffel want die heb je wel verdiend zeg. Maar oh ik moet nog steeds in elke halve zin zo glimlachen om micro. Sorry. Succes met de tweede helft van de dag!

edit: ik zit mobiel. Het lijkt meer een liefdesverklaring maar ik zie niet alle smileys dus laat het maar zo :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178412548
Ik mag hopen dat je middag een stuk fijner was CE! :*

Hoe gaat het met minilot en de kaak?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178412711
Oei CE, hoop dat de rest van de middag beter is verlopen.

Leuk he rena die nieuwe features O+

Het eerste tandje zit er echt aan te komen nu.
Onder de oppervlakte zit iets wits en meneer is al de hele dag huilerig en kwijlt weer veel.
Had net 38.3 gemeten. Hij ligt nu eindelijk, na veel gehuil en gerol, te slapen met een zetpilletje.
pi_178413891
Zo hoeven ook niet meer terug naar de kinderarts! Ik ben zo blij en gelukkig dat alles zo goed gaat, het is echt een model baby uit boekjes. Het begin was even stressvol 2 dagen in het ziekenhuis geweest met N. omdat ze dysmatuur was voor mn zwangerschapsduur. 2600 gram en nu weegt deze kleine meid bijna 5 kg!!!!!! *O* _O_ *O* _O_
pi_178413900
Ah flav, hopelijk werkt het zetpilletje snel :*
pi_178413943
CassE hopelijk is de rest van de dag relaxed verlopen, wat een stressvolle ochtend! :*
Hoe gaat het met Micro? En mini is ze al gewend aan haar broertje? O+

Ik kan echt niet wachten tot wij voor een broertje of zusje gaan, die interactie lijkt mij zo mooi om te zien (als ze samen kunnen spelen) O+ :D :@
  maandag 9 april 2018 @ 20:25:50 #135
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178413951
Hier ook een beginnende tand, arm prul stopt steeds iets in zn mond om erop te knagen en piept t dan uit van de pijn, arm ding -O- hopelijk ist snel door.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178413980
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 20:25 schreef littledrummergirl het volgende:
Hier ook een beginnende tand, arm prul stopt steeds iets in zn mond om erop te knagen en piept t dan uit van de pijn, arm ding -O- hopelijk ist snel door.
VSM heeft tandengel ik weet niet of dat iets is? :@ lijkt mij zo zielig :'( hopelijk is de pijn snel weg!
  maandag 9 april 2018 @ 20:29:06 #137
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178414028
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 20:27 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

VSM heeft tandengel ik weet niet of dat iets is? :@ lijkt mij zo zielig :'( hopelijk is de pijn snel weg!
we hebben dentinox :Y, dat doet zn werk wel, maar niet zo heel lang. Nu houden we maar vooral even t hard plastic speelgoed uit zn buurt. Op zachte dingen knaagt ie ook en dat vind ie kennelijk niet zo vervelend :D gekke jongen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178414197
Bij behoefte aan knagen bij tandenpijn wil een koud stukje komkommer uit de koelkast nog weleens fijn zijn.

Ohmy CE wat een dag :X

Wat fijn Bella! *O*
pi_178414198
Succes met de tandjes LDG en Flav!

CE dat klonk niet fijn! Hopelijk is het nu beter..

Jullie meisje groeit goed Bella! *O* Ik zit nu ook al soms te fantaseren over een broertje/zusje, maar nu nog niet want denk niet dat mijn lijf dat nu trekt, of mijn baas :')

M. heeft jengelt aan 1 stuk door sinds ik hem opgehaald heb. Volgens mijn moeder was ie de hele dag heel lief en heeft ie veel geslapen, ja daar wel :')
  maandag 9 april 2018 @ 20:39:41 #140
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178414243
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 20:36 schreef Skittles het volgende:
Bij behoefte aan knagen bij tandenpijn wil een koud stukje komkommer uit de koelkast nog weleens fijn zijn.

Ohmy CE wat een dag :X

Wat fijn Bella! *O*
that reminds me! Volgens mij hebben we ook nog ergens n bijtpeeltje wat in de koelkast kan :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178414442
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 20:39 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

that reminds me! Volgens mij hebben we ook nog ergens n bijtpeeltje wat in de koelkast kan :D
Die zijn ook heel fijn ja!
  maandag 9 april 2018 @ 21:39:00 #142
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178415732
Jacob houdt ook wel van knagen op leer. Van mijn riem, of schoen, of werktas. Maar zal inderdaad ook weer een bijtring in de koelkast gooien, goed idee. Want soms verwart hij mijn vingers met leer en dat doet pijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178417276
Wij hebben van die rubberen speeltegels die op de grond horen te liggen. Meestal zit er wel een stuk ergens in een mond tegenwoordig, die schijnen heel fijn zijn om op te kauwen en onder te kwijlen.

Welkom Donna! Vervelend van de slechte start maar hopelijk maakt het nu samen thuis zijn dat je dat snel vergeet.

LDG, voor dat soort verhalen zit ik nou op fok! :D In dezelfde categorie, weet iedereen al dat je die luierbroekjes gewoon open hoort te scheuren aan de zijkant? Mn man vond het maar vervelend uittrekken die dingen :D

Cass en Kris, klinkt heel vermoeiend bij jullie. Hopelijk wordt het snel beter. En niks mis met hulp zoeken of eventueel kijken of ze een extra ochtend/middag naar het kdv kunnen!

Ik heb vanavond voor het eerst geknutseld voor school. Peuter ging nooit naar het kdv dus was niet nodig, maar morgen vieren ze juffendag en met drie kinderen kom je er niet onderuit om iets te doen. Peuter heeft dus twee mini bloempotjes gekleurd (van de vijf, hij had geen zin meer) met daarbij vergeet me niet zaadjes. Stuk folie er omheen en het ziet er verbazingwekkend leuk uit! Totaal niet alsof ik dat vandaag na mn werk nog snel even ergens vandaan gehaald heb...

En broertjes/zusjes O+ Ik kan echt zo gelukkig worden door alleen maar te kijken naar hoe peuter met zijn zusjes speelt. Loop ik even naar boven om de een op bed te leggen, hoor ik de ander hard lachen en ligt ze met haar broer op de mat te spelen. Peuter kan ze ook al verrassend goed troosten en hij probeert ze nu te leren hoe ze een toren moeten bouwen van lego primo. Nog zonder succes overigens :D En ze moeten tegenwoordig in de stoel zitten zodat hij ze voor kan lezen en hij helemaal blij wordt als ze het juiste plaatje aanwijzen (terwijl ze gewoon met de armen zwaaien en dan uiteindelijk wel in de buurt komen).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_178417708
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:47 schreef FlyingFish het volgende:

En broertjes/zusjes O+ Ik kan echt zo gelukkig worden door alleen maar te kijken naar hoe peuter met zijn zusjes speelt. Loop ik even naar boven om de een op bed te leggen, hoor ik de ander hard lachen en ligt ze met haar broer op de mat te spelen. Peuter kan ze ook al verrassend goed troosten en hij probeert ze nu te leren hoe ze een toren moeten bouwen van lego primo. Nog zonder succes overigens :D En ze moeten tegenwoordig in de stoel zitten zodat hij ze voor kan lezen en hij helemaal blij wordt als ze het juiste plaatje aanwijzen (terwijl ze gewoon met de armen zwaaien en dan uiteindelijk wel in de buurt komen).
O+ Dat klinkt echt zoals ik me dat altijd heb voorgesteld O+
pi_178418206
CE, zo'n ochtenden mogen verboden worden. Hoe was je middag?

quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

O+ Dat klinkt echt zoals ik me dat altijd heb voorgesteld O+
Wil je ook een andere kant horen? :p
Ik voel me net een politieagent momenteel.
"Nee willen, niet afpakken! Geef Kevin maar een ander speeltje, dan geeft hij die auto misschien wel aan jou. WILLEM! Niet slaan! Je mag Kevin niet pijn doen. Nee niet slaan!! Ga maar even op de mat zitten. Jij ook geen auto's afpakken Kevin. Nee Kevin, je mag je broer niet aan de haren trekken, nee!"

Maar ze kunnen ook niet meer zonder elkaar hoor en ze geven elkaar ook heel veel knuffels en kusjes en ow wee als Willem wel een afscheidskusje krijgt en Kevin niet, dan is het huis te klein. Soms zou het wel makkelijk zijn als ze SAMEN konden spelen of als ze niet net met dat autootje zouden willen spelen wat de andere in zijn hand of mond heeft. Maar goed, dat zal nog wel een jaar of 18 duren vermoed ik...
pi_178418343
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:36 schreef Adrian4 het volgende:
CE, zo'n ochtenden mogen verboden worden. Hoe was je middag?

[..]

Wil je ook een andere kant horen? :p
Ik voel me net een politieagent momenteel.
"Nee willen, niet afpakken! Geef Kevin maar een ander speeltje, dan geeft hij die auto misschien wel aan jou. WILLEM! Niet slaan! Je mag Kevin niet pijn doen. Nee niet slaan!! Ga maar even op de mat zitten. Jij ook geen auto's afpakken Kevin. Nee Kevin, je mag je broer niet aan de haren trekken, nee!"

Maar ze kunnen ook niet meer zonder elkaar hoor en ze geven elkaar ook heel veel knuffels en kusjes en ow wee als Willem wel een afscheidskusje krijgt en Kevin niet, dan is het huis te klein. Soms zou het wel makkelijk zijn als ze SAMEN konden spelen of als ze niet net met dat autootje zouden willen spelen wat de andere in zijn hand of mond heeft. Maar goed, dat zal nog wel een jaar of 18 duren vermoed ik...
Dit had ik dus ook verwacht, maar dat valt eigenlijk enorm mee. Peuter pakt alleen 'zijn' speelgoed soms af wat tot een korte huilbui bij een van de meisjes leidt, en hij is als man of ik thuis kom na een werkdag redelijk snel jaloers dat zij ook aandacht krijgen, maar verder gaat het verbazingwekkend soepel en vindt hij ze echt leuk en 'helpt' ook heel graag. Maar goed, ze kunnen hem nu nog niet zelf opzoeken en ik verwacht dat het dan nog wel gaat veranderen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_178418581
Kan iemand mijn brein even vertellen dat ie uit mag en kan gaan slapen als de baby slaapt? Heb al 2 weken een slecht slapende baby, en nu ineens heeft ie besloten vanaf 19.30 al in coma te liggen en kan ik niet slapen 8)7 Mijn tieten staan ook op ontploffen, die snappen ook niet wat ze overkomt, na al eeuwig niet langer dan minstens elke 3 uur leeg te zijn gedronken. Dus aauw. Lig nu te 'wachten' tot B een keer wakker wordt }:|
pi_178418598
En wat ik verder onthouden heb:

Welkom Donna! Pittige start zeg! Konden jullie samen blijven in het ziekenhuis?

Cass, dat klinkt als een pittig dagje! Fijn dat je wel positief blijft!

Bella, fijn dat het zo goed gaat en dat jullie niet meer terug hoeven!

FF, wat klinkt dat lief zo samen zeg! O+
pi_178418920
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:36 schreef Adrian4 het volgende:
CE, zo'n ochtenden mogen verboden worden. Hoe was je middag?

[..]

Wil je ook een andere kant horen? :p
Ik voel me net een politieagent momenteel.
"Nee willen, niet afpakken! Geef Kevin maar een ander speeltje, dan geeft hij die auto misschien wel aan jou. WILLEM! Niet slaan! Je mag Kevin niet pijn doen. Nee niet slaan!! Ga maar even op de mat zitten. Jij ook geen auto's afpakken Kevin. Nee Kevin, je mag je broer niet aan de haren trekken, nee!"

Maar ze kunnen ook niet meer zonder elkaar hoor en ze geven elkaar ook heel veel knuffels en kusjes en ow wee als Willem wel een afscheidskusje krijgt en Kevin niet, dan is het huis te klein. Soms zou het wel makkelijk zijn als ze SAMEN konden spelen of als ze niet net met dat autootje zouden willen spelen wat de andere in zijn hand of mond heeft. Maar goed, dat zal nog wel een jaar of 18 duren vermoed ik...
Ja ik herinner me dit ook nog wel van thuis trouwens als oudste met 2 jongere broertjes. Mijn ouders hadden elke zomer spijt geloof ik dat ze weer 3 kinderen op de achterbank hadden geparkeerd om mee naar Zuid-Frankrijk te rijden _O- :')

Haha Ellie kun jij mijn baby dan vertellen dat ie best mag gaan slapen? En uberhaupt ‘s ochtends wel weer een keer in z’n eigen bed wakker mag worden :') Al is het maar voor 1 nachtje omdat dat even hoop geeft en zulks :s)
pi_178420389
Ellie, rot om zo te ‘wachten’ op je baby. Ik hoop dat je nog wat geslapen hebt de rest van de nacht.

FF, ik ervaar tot nu toe ook meer jouw kant. S. is zo dol op zijn broertje. We lagen net nog even met zijn allen in bed en dan knuffelt hij M. spontaan. Andersom kan M. echt aanbiddend kijken naar S. O+

M. voor het eerst een nachtje op zijn eigen kamertje. Ik had de wieg voor de zekerheid naast me laten staan, maar die is ongebruikt gebleven :o zou me wat zijn als die overgang zo soepel gaat.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178420428
Ellie, viel je in slaap of meldde B. zich toch nog?

FF, die interactie klinkt zo leuk! Onze peuter is ook al helemaal gek op zijn zusje maar kan nog niet heel veel met d’r, ze is natuurlijk ook pas 7 weken oud.

LeSage, wat fijn dat de overgang de eerste nacht zo goed ging! Ligt hij nu ver bij jullie vandaan of is zijn kamertje dichtbij?

Onze nacht was weer prima, en als klap op de vuurpijl heb ik over jullie gedroomd :D Jullie geloofden niet dat ik echt een baby had en toen belde Stormqueen mij om eea te controleren. Gelukkig ging M. toen huilen als bewijs dat er wel degelijk een baby in huis was. Tot zo ver mijn nacht.
pi_178420643
BFD toch? De rest van de dag geen tijd om wat te plaatsen dus trap ik m maar af.

M. op ontdekkingstocht. Die neus van mijn vriend is overigens al weken niet meer veilig.. :')


pi_178420769
Die neusactie is zo herkenbaar. :D :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178420789
Die droom _O-

Fleur, wat een mooi kindje O+

Na zo’n goede nacht is de ochtend wel weer drama. Ik had zo’n goede hoop nadat er zondag eindelijk poep was. Maar inmiddels is dat de laatste keer geweest en weigert M. zelfs flessen te eten, omdat hij zo’n pijn heeft. Ik word zo wanhopig van dat overstrekken steeds en van het feit dat er nog maar de helft aan eten binnen komt nu :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178420901
LeSage, Wat houdt je tegen om lactulose op te halen bij de HA? Ik ben niet van het dingen geven aan baby's als het niet nodig is, maar als M. er zoveel last van heeft en zelfs z'n flessen laat staan dan lijkt me het wel meerwaarde hebben. Sterkte in elk geval. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:25:25 #156
221912 minilot
Nancy boy
pi_178421293
Een wat actievere BFD-foto laat nog even op zich wachten, O. is onder zeil van het geluid van vogeltjes bij het open raam. :)



Fleur, goeie collage! Die geconcentreerde blik linksboven! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 10-04-2018 09:58:45 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_178421391
Oh Cass, dat klinkt echt als een enorme rotdag :{ :* Ging het gisteren beter?

Flav, ja, de laatste dagen doet ze ineens een hoop nieuwe dingen en ze lijkt er zelf ook zo'n plezier van te hebben, echt prachtig om te zien :D O+ Hoe gaat het met jouw kleine man vandaag? Zielig dat tandjes zo vervelend door moeten komen -O-

FF, wat klinkt dat lief zoals je peuter is voor zijn zusjes O+

Oh Ellie, ik voel helemaal wat je bedoeld qua stuwende borsten, hoewel ik dat bijna niet meer heb nu ik alleen nog ochtend en avond geef.

Oh LeSage, wat zielig voor M ;( Als volwassene is niet kunnen poepen al vervelend laat staan voor zo'n kleintje wat er zo'n pijn van heeft ;( Wat Nanuke ook zegt; zou je er niet wat voor halen als dat kan helpen? :*

Fleur; wat een knapperd die M en dat neussabbelen is zo schattig, hier wordt voornamelijk mijn arm gegrepen als ik haar verschoon en ze trekt hem dan met beste kracht richting haar mondje _O-

O die lekker ligt te slapen O+ C ligt in bed met een draaiende wasmachine boven haar slaapkamer, hopelijk bibbert ze haar bedje niet uit :P

Ik ben zo verliefd op mijn meisje, ze zit in zo'n leuke fase nu en lacht bijna de hele dag O+ O+ We gaan elke dag lekker een eind wandelen en dat doet ons allebei erg goed :) Ik merk gewoon dat als zij lekker in haar velletje zit dat ik dat ook automatisch meer zit.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:46:33 #158
221912 minilot
Nancy boy
pi_178421540
Yay Rena, wat fijn dat je je beter voelt en wat klink je heerlijk verzot op C.! O+
Blij dat het nu echt lente is: naar buiten gaan is voor mamma's met verse babies mijns inziens zeer heilzaam :9

En ik duim voor een poepluier van jewelste vandaag voor M.!

Mijnes poept momenteel ook wel eens vier dagen niet, maar lijkt daar verder niet door gehinderd te worden. Afgelopen zaterdagmiddag en toen pas vanmorgen weer..
Ik had het vorige week nog wel bij het CB gevraag, maar de arts zei dat bij borstvoeding op deze leeftijd onregelmatig poepen niet vreemd is en zo lang de beeb blij overkomt is het vooral een teken dat -ie de melk efficient omzet in spekbeentjes. :7

[ Bericht 22% gewijzigd door minilot op 10-04-2018 09:54:33 ]
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:49:39 #159
221912 minilot
Nancy boy
pi_178421585
Oh, en O. rolt ineens de hele tijd van rug naar buik, zowel links- als rechtsom! Het is wel een beetje sneu, want hij *wil* helemaal niet op zijn buik liggen, maar voelt toch een instinctieve roldrang, dus het is de hele tijd brullen :')
Hij doet het tot nu toe wel alleen op de bank en op bed, ik heb het 'm nog niet op de vlakke grond zien doen, dus ik vind dat het nog niet helemaal telt als achievement unlocked. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_178422277
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:49 schreef minilot het volgende:
Oh, en O. rolt ineens de hele tijd van rug naar buik, zowel links- als rechtsom! Het is wel een beetje sneu, want hij *wil* helemaal niet op zijn buik liggen, maar voelt toch een instinctieve roldrang, dus het is de hele tijd brullen :')
Hij doet het tot nu toe wel alleen op de bank en op bed, ik heb het 'm nog niet op de vlakke grond zien doen, dus ik vind dat het nog niet helemaal telt als achievement unlocked. :7
Telt wel een beetje hoor. ;) Knappe jongen!
Ik heb met Z ook net weer geoefend. Ze wilt heel graag maar haar been werkt nog niet mee (buik-rug) dus ik help haar nog een beetje.
Dan krijgt ze misschien the feeling. :)
En zichzelf van zitten naar liggend optrekken aan mijn handen gaat wel ineens heel vlot. Vindt ze ook leuk om te doen.
pi_178422508
Lekker ontdekken, Fleur O+

O. heeft goed bekeken. Slapen met vogeltjes bij het raam O+

Cas heeft een fase van verlatingsangst in combinatie met eenkennigheid. Het is een gezellige leuke week vol frustratiehuil :') :+

Omnomnom


En hij weet nu hoe hij zich tot staan op moet trekken. Nog meer frustratiehuils omdat dit niet liggend vanaf de grond lukt. Ei :')



Ik ben in volledige ontkenning dat dit pakje te klein is
pi_178422828
Fleur wat een vlotte roller. :D
Leuk die foto. Banaan bekijkt dingen niet meer zo maar stopt ze gelijk in zijn mond.

Jacob in zijn achteruit. O+

Kris elke drie kwartier wakker is wel heel vaak. :*

Fijn Sage dat hij in zijn bedje wilde slapen. Hopelijk blijft het goed gaan. Wat sneu dat hij zo'n pijn heeft. :*
Met thermometer helpen lijkt mij ook niet goed. Laatst poepte Banaan wel bij het checken van zijn temperatuur, dat maak ik sowieso liever niet nog eens mee. :D

Nanuke wat een nacht! Had jij laatst niet een slechte slaper?

Wat een plaatje Rena. En heerlijk dat jullie het zo fijn hebben samen. :s)

Lol Kazy om je roller.
Banaan rolde pas ook in zijn bed. Het zag eruit als wanneer een grote bromvlieg met pijn rondtolt. :D

CE wat een dag. :*

Flav hopelijk heeft je mannetje snel minder last.

OIT wat een droom. De taken van een mod zijn uitgebreider dan ik dacht. _O-

Mini ook al een roller. :o
Banaan weet best hoe het ongeveer moet maar kijkt mij liever aan met "help" op zijn gezichtje geschreven. Ik ben vandaag ook extra met hem aan het oefenen. Soms lijkt hij gewoon lui, hij is veels te blij met naar alles kijken om te gaan rollen. :')

Ghehe Skittles die frustraties. _O-

Banaan kwam om tien uur en twaalf uur voor voeding en bleef toen bij me in bed omdat ik in slaap viel. Hij begint wat verlatingsangst te krijgen, hij huilt als ik uit zicht ben of als ik me omdraai. Ik vind het nog wel schattig. *;

Heel veel Banaan want ze zijn allemaal leuk. :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178423250
Ik raak niet aangehaakt vandaag, maar kom wel nog een keer klagen. Gisteren werd zo heftig dat we 's avonds even met z'n drietjes keihard hebben staan huilen en daarna rustig zijn gaan eten voor de tv en toen kwam godzijdank mijn man thuis. Vandaag is niet veel beter.. Twee ziekige kinderen die ik niet mag tillen door wond en bekkenklachten, waarvan één baldadige peuter en één continue spugende baby met buikpijn die nauwelijks kan drinken door zijn snotneus :'( Ik ben zelf ziek en heb veel pijn en ugh :'( Ik vind ze zo leuk en wil zo graag een leuke gezellige speeltuinmoeder zijn, maar ik heb nu even zo de balen. Helaas is de gastouder ermee gestopt, extra dagje zit er dus niet in. De enige opvang die op korte termijn beschikbaar was had na veel passen en meten een plekje op vrijdag (waar we wel heel blij mee zijn trouwens). Nou ja, dag voor dag en uur voor uur. Even in- een uitademen en hier even spuien en daaaaar gaaaaan we weer :s)

Ik werd gisterenavond wel getrakteerd op de allerbreedste allerliefste allereerste lach van baby micro O+ Als het lukt plaats ik straks nog een foto, want het is BFD *O* Vanavond maar even gluren naar jullie pracht O+
Make your own kind of music.
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:47:11 #164
221912 minilot
Nancy boy
pi_178423446
Oh Skittles, wat een lief pakje ook, en dat tongetje uit de mond! O+ Zo vastberaden, gaaf! Tevens herkenbaar, vasthouden aan te kleine kleertjes. Babysaurus hier besloot op zijn derde vermaandag niet alleen om te rollen, ook moesten we toch echt naar standje twee in de Tula en zitten broekjes in maat 68 blijkbaar al best okee. Aaargh, het gaat zo hard! ;(
Maar gauw een nieuwe maken O-)

En yay, Banaan! Veel Banaan is beter dan weinig Banaan :Y Die laatste, die ogen, woah! Wordt een hartenbrekertje, wat ik je brom! *;
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 10 april 2018 @ 11:52:58 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_178423534
Oh CE, arme ziel! Is ook niet niks, je fysieke toestand én een peuter én een spuugbaby! Knuffel voor je. Fijn dat het vandaag wat beter gaat. En lachjes, zeker eerste, maken alles fijner :Y
Je woont zeker niet op fietsafstand van mij? Ik zou gerust voor je willen oppassen. *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door minilot op 10-04-2018 12:07:26 ]
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:22:47 #166
221912 minilot
Nancy boy
pi_178423974
Direct post-lunch weer in slaap gevallen. Dat schiet niet op voor BFD! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_178424051
Minilot, veel frisse lucht doet de mens inderdaad goed, en ze ligt dan ook altijd zo gezellig te kletsen en contact te maken met me in de wagen, mensen die me langs zien lopen zien me vast hele gesprekken voeren met mijn kind :') Ik praat ook veel met haar ook al zegt ze nog niet veel terug, het is soms net of ze me begrijpt :P

Wat knap dat O al helemaal omrolt, hier worden woeste pogingen gedaan maar ze komt nog niet verder dan haar zij tot grote frustratie, als ik haar naar haar buik help vindt ze het prachtig zoals je op mijn laatste foto zag. Maar de geluiden die hier soms uit de box komen als ze wil draaien zijn geweldig :')

Cas :D Wat een snuitje op die tweede foto O+ en wat een geweldig leuk pakje heeft hij aan :Y

Banaan O+ Dat snuitje op die laatste foto is wel erg wijs hoor, alsof hij alles al wel weet :)

Oh Cass, wat klinkt dat vervelend allemaal ;( Heb je ook geen vriendin in de buurt die misschien een dagje of wat kan helpen?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 10 april 2018 @ 12:30:27 #168
221912 minilot
Nancy boy
pi_178424083
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 12:28 schreef rena het volgende:
als ik haar naar haar buik help vindt ze het prachtig zoals je op mijn laatste foto zag
Nog even teruggekeken en aaaa, wat een dotje toch! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_178425151
BFD *O*

Hier is het hondenspeelgoed ook niet meer veilig :o
Tijd om alles op te ruimen nu meneer door de kamer gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:33:45 #170
221912 minilot
Nancy boy
pi_178425227
Jaaaa, wakker. En bonusspekarmpjes! *)



Mooi actieshot, Flav! :D

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 11-04-2018 11:25:34 ]
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 10 april 2018 @ 13:48:58 #171
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178425524
Eten :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:06:20 #172
221912 minilot
Nancy boy
pi_178425885
Wat een mooie ogen zeg, Lemijn O+ En die blosjes! :9
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:16:24 #173
409579 LuDann
All the way
pi_178426068
Bluh Cass, dat klinkt niet fijn allemaal. -O- Sterkte en beterschap joh! Zo'n spugende baby maakt het allemaal net even wat extra ingewikkeld he, herkenbaar hoor.

OIT, ik moest grinniken om je droom. _O- Wat fijn dat de nachten nog steeds zo goed gaan. Hier ook wel hoor, maar dan in de vorm van 4-3-4 uur tussen de voedingen. Dikke prima!

LeSage, wat vervelend dat hij zo'n last heeft van het niet-poepen zeg. Ik zou ook lactulose halen. Bliksem poept ook heel weinig (nu alweer 8 dagen geleden) maar lijkt er geen last van te hebben.

Skittles, kom maar door met dat pakje als 'ie de jouwe te klein is hoor. *)

Mini, een roller! *O* Ik reken hem goed, wat knap!

Noh Lemijn, die sprekende ogen van je jongetje. O+ Het is echt een knap joch.

Ik heb verder niet alles meegelezen, ik vind het moeilijk om aangehaakt te komen (ben ook weer begonnen met werken). Dinsdag is de enige dag die dat beide kinderen even elders zijn, dus ik voorzie dat ik de komende tijd alleen op dinsdag kom posten. :') Ben ik er wel fijn bij met BFD. :9 Mijn bijdragen bij deze:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder heeft Bliksem gisteren zijn eerste vaccinaties gehad, hij is er goed beroerd van geweest. Gelukkig vandaag al weer helemaal opgeknapt. Minder leuk was dat de groei lichtjes af begint te buigen. -O- Voelt als een herhaling van Wolk. We gaan het nog maar even aankijken, wat meer aan proberen te leggen. Lastige is dat aanleggen op mijn verzoek echt een worsteling is maar hij uit zichzelf gewoon niet zo vaak komt (overdag om de 3 uur en snachts dus om de 4 uur). Hij weegt nu iets meer dan 5 kilo.

Oh ja, wat ook nog gebeurd is: we hebben vorige week als bedankje voor een heel geslaagde kraamweek onze kraam een draagconsult cadeau gedaan. Was een groot succes. O+

[ Bericht 2% gewijzigd door LuDann op 10-04-2018 14:32:54 ]
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:26:24 #174
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178426245
Ja ik vind 'm ook niet lelijk O+ . Hij eet daar droge rijst trouwens, ging op dag 2 zonder knoeien naar binnen. Net deden we brood met banaan en mandarijn. Hij blijft eten, ongelooflijk.

Die halfblote O, wat heerlijk! En dat wordt opruimen inderdaad Flav... alhoewel dat toch niet 100% lukt. Ik wil niet in een leeg huis wonen namelijk. Hij ligt nu te spelen met de deksel van mijn doos met administratie.

Ha, bliksem! Gezellig lachje zie ik daar. Balen van groei, Lu. Kan me voorstellen dat je bang bent voor herhaling maar misschien is vaker aanbieden deze keer wel genoeg, zou kunnen toch?

Ik weet niet welke ik leuker vindt, de slapende banaan of de wakkere banaan O+ .

On en die Cas! Kijk 'm nou zitten, en staan zelfs! Zo grappig vind ik dat. Doet de mijne echt niet hoor. En dat pakje is niet te klein, het is gewoon klaar voor het lekkere weer.

Wat is ie lekker aan het ontdekken Fleur. Ik hoop voor je vriend dat hij nog geen tanden heeft :P .

Zo, inmiddels is Jacob aan het andere eind van de kamer en ligt in de spiegel naar me te grijnzen. En nu 10 sec later is hij bij de boeken en stapelbekers beland (inderdaad die van Secret Santa!). Dadelijk gaan we op pad om een paspoort aan te vragen, want over een paar weken mogen we op vakantie *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:30:07 #175
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178426318
BFD O+ O+ O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:32:03 #176
409579 LuDann
All the way
pi_178426354
Lekker Lemijn, waar gaan jullie heen?
pi_178429591
O en de spekarmpjes :9

Flav, de hond op de achtergrond denkt er het zijne van :D O+ Ondernemend mannetje die V!

Jacob :9 O+

Oh wat een geweldig pakje bij die Bliksem O+ Wat sneu dat hij zo'n last had van de vaccinaties en wat balen van zijn groei, had je zelf dat idee al of kwam het als een verrassing?

Het is zo'n lachebekkie, maar in de wagen kan ze me soms echt aankijken met haar "Wat mot je?" blik :') Ik moet dan soms hardop lachen :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178429599
Die niet-poepende baby's hè, willen die misschien Pitbull's hoe-schijt-ik-7x-per-dag-m'n-luier-én-romper-vol-cursus volgen? :7

Echt, dat ventje heeft gewoon geen darmstelsel hoor; alles loopt er in één rechte lijn dwars doorheen :N
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178430945
Lief aangeboden, Twist, maar dat sla ik dan toch ook weer over. Ik heb wel een ik-plas-en-spuug-3-pakjes-op-een-dag-vol-baby. Mijn wasmachine wordt er moe van.

Knappe koppies weer hier O+

Lactulose raadde de arts van het cb af. Ik ga morgen beginnen met pap geven en zoveel mogelijk fruithapjes (pruimen!!) proberen, voor de vezels :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:30:51 #180
409579 LuDann
All the way
pi_178431776
Wolk kende die truc ook Twist, dan heb ik toch liever dit hoor. :7

Krijg je zomaar het boze oog van je baby, Rena. :+

Wat leuk zo'n bewegelijke baby LeSage. :Y
pi_178432486
Right. Dus ik zou as vrijdag een avondje van huis weg zijn zonder man en kinderen.
Nu heb ik dus nog steeds niet geoefend met Z dat ze uit een flesje drinkt. :@
Is dit rijkelijk te laat? En voor de eerste avond weg zonder mij, kan ze dan naar mijn ouders of schoonouders? Of beter thuis met man?
Ze is sowieso nogal gericht naar mij en dat wordt nu door man erop geschoven dat ik haar teveel draag en te makkelijk/snel oppak bij huilen.

Ik zit zo in twijfel of ik wel moet gaan. En voel me waardeloos dat ik nog altijd niets geprobeerd/geoefend heb.
Net hele discussie met man over gehad.
Ik overweeg ook om af te zeggen maar eigenlijk wil ik dat niet.
-O-
pi_178432930
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:13 schreef twist02 het volgende:
Die niet-poepende baby's hè, willen die misschien Pitbull's hoe-schijt-ik-7x-per-dag-m'n-luier-én-romper-vol-cursus volgen? :7

Echt, dat ventje heeft gewoon geen darmstelsel hoor; alles loopt er in één rechte lijn dwars doorheen :N
Ik heb hier ook een schijter 😃.
pi_178433040
Daar waar we vorige week bij t cb nog te horen kregen dat hij toch echt met z'n voeten zou moeten spelen en we die interessant moesten maken voor hem, is op de rug liggen inmiddels reden om met allebei de handen een voet te pakken en heen en weer te schommelen. Hij ligt sowieso geen moment meer stil. Rollen, op handen en knieën, pogingen doen zich op te trekken aan de rand van de box, voor/achteruit bewegen. Nadeel: hij heeft geen idee meer hoe hij in slaap moet komen. Baby's, wonderlijke wezens zijn het. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178433197
Venco, ik draag Dirk ook veel en pak hem altijd op bij huilen. Hij is graag bij mij, maar net zo graag bij ieder ander waar hij aandacht van krijgt. Hij lacht ook eerder naar anderen dan naar mij. :')
Wat oefenen betreft, dat kan nu ook nog. Of morgen. En als t vrijdag niet wil, kan je toch altijd eerder naar huis? Dat is niet wat je wilt maar dan heb je het in elk geval geprobeerd toch.
En mijn ervaring is dat het eigenlijk niet uitmaakt wie er oppast, maar ik vond het zelf makkelijker als ik wist dat hij bij man was. Maar ook dat kan bij jouw baby heel anders zijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:09:40 #185
409579 LuDann
All the way
pi_178434861
Ik zou kiezen voor diegene die jou het beste gevoel geeft Venco. En gewoon de komende dagen oefenen met een flesje. Geen man over boord toch? :) En anders ga je weer naar huis, wat Nanuke zegt. :Y

Nanuke, ik moest een beetje lachen. Spelen met zijn voeten interessanter maken, echt hoor. _O- Klinkt heel suf. Maar wel fijn dat hij lekker aan het ontdekken is!
pi_178435261
Ik heb de mevrouw van het cb ook best een beetje uitgelachen, Ludann. Ik vind het zo'n rare instelling. Alsof ik zijn interesse/ontwikkeling kan afdwingen. :') En zo ja, hoe dan? Voeten verven? Kietelen?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:29:58 #187
221912 minilot
Nancy boy
pi_178435613


*)

[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 11-04-2018 11:23:32 ]
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:33:21 #188
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178435761
Ladies, mag mijn zevenmaander maisbrood :? Dat eten we zelf eigenlijk altijd dus dat hebben we, maar er zitten wel wat grovere korrels in her en der.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:57:52 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178436698
Ik geef hem al vanaf het begin donker brood met pitten. Het CB zegt voorzichtig opbouwen, ik zeg geen apart brood kopen voor een baby die toch weinig eet.

Venco, ik vond het ook spannend, maar het proberen is het enige dat helpt, en hoe kleiner hij was hoe liever ik gewoon zijn vader of een ander al bekend persoon had, maar in alle gevallen vroeg ik ze om hem bij zich te houden als hij huilde en met die wetenschap kon ik wel weg.
edit: wat ga je doen? hoe lang ga je weg? misschien kan het wel om de voedingen heen eventueel?

Gezellig het Nanuke dat ze steeds beweeglijker worden en meer kunnen: Maar RIP aan het slapen inderdaad.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:59:43 #190
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178436773
Rena wat een goeie blik heeft ze daar :D. Daar zou ik ook om lachen.

En LeSage wat ligt hij lekker tussen de knuffels en tijdschriften! Nam hij geen hapje?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178437202
S. heeft weer iets onder de leden, temperatuur is 38,8.
Vanaf welke temperatuur moet je bij een 9maander naar de huisarts / HAP?

Vind het ook lastig nu om te bepalen wat hem aan te doen nu hij verhoging heeft.
Hij heeft nu een romper aan, bovenstuk van zijn pyjama en een zomerslaapzak zonder mouwen met een dun dekentje, want anders gaat ie steeds met de ritssluiting van de slaapzak spelen. Nu wat minder, want hij is echt zijn eigen vrolijke zelf niet :'( :'( (en hij slaapt nu).
pi_178437465
Lu balen van de stagnerende groei. Helemaal in combinatie met je enorme dieet. Misschien heeft Bliksem alleen tijd nodig nu hij geen last meer heeft van de allergie. :*

Twist mijn niet poepende baby wist vandaag romper, hoeslaken en matrasbeschermer flink te raken. En mijn arm aangezien ik hem nietsvermoedend optilde. Ruilen niet nodig. :D

Venco probeer het flesje eerst eens, dan weet je of Z hem pakt. En qua oppas, kies waar jij je het fijnst bij voelt, anders maak je je misschien vooral zorgen als je weg bent.

Banaan stoppen we zijn teentjes in zijn mondje. Geen idee of het zijn voeten interessanter maakt maar alles om op te sabbelen is fijn. Ik hap er ook weleens op. O+

Ik heb flink met Banaan gerold vandaag maar hij had weinig interesse, wel frustraties. Als ik hem met rust liet lag hij heerlijk gespreid als een zeester in de box. In zijn bed rolde hij naar zijn zij en wou hij wel door rollen maar het bedje was te smal. :P

Ik ben benieuwd of hij wil slapen vannacht, hij sliep om vier uur ineens door tot half zeven.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178438161
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:13 schreef TolstoiFan het volgende:
S. heeft weer iets onder de leden, temperatuur is 38,8.
Vanaf welke temperatuur moet je bij een 9maander naar de huisarts / HAP?

Vind het ook lastig nu om te bepalen wat hem aan te doen nu hij verhoging heeft.
Hij heeft nu een romper aan, bovenstuk van zijn pyjama en een zomerslaapzak zonder mouwen met een dun dekentje, want anders gaat ie steeds met de ritssluiting van de slaapzak spelen. Nu wat minder, want hij is echt zijn eigen vrolijke zelf niet :'( :'( (en hij slaapt nu).
Ik zou zeggen op dag 4 met temperatuur hoger dan 38,5. Of meteen bij hoger dan 40,0. Dat is wat wij aan hielden.
pi_178440353
Per ongeluk de beeb wakker gebatst :X Wilde nu ruim anderhalf uur eerder drinken dan normaal. Naja, eigen schuld. :7 #cosleepfun

Beterschap voor S.-je, Tolstoi! :*

Rest van de BFD's bekijk ik morgen wel, mijn telefoon staat nu in bed op een heel donkere en gelige nachtstand. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178440633
Bedankt voor jullie meedenken. :)
Punt is dat mijn man die dag thuiskomt van een 12- uur lange werkdag en dus doodop is. Daarom zou hij liever hebben dat ze die avond naar een oppas gaat.
Ik ga uit eten met vroegere schoolvriendinnen dus tussen 18:30 en ongeveer 22:00 á 22:30 weg.
‘s Avonds heeft ze nogal eens haar huiluurtje dus daar ziet man na een lange werkweek en dag nogal tegenop.
Ik zal vandaag eens oefenen met dat flesje. Wil toch graag gaan.

En verder: dametje heeft geslapen van 20:30 tot nu! :o *O*
Zal wel voor 1 nachtje zijn maar wat heerlijk. O+
Ik heb weer echte slapers in mijn ogen. :P
  woensdag 11 april 2018 @ 04:59:44 #196
409579 LuDann
All the way
pi_178440830
Echt hè Nanuke. :')

Pkm: ja misschien wel. We kijken het nog even aan, hopelijk trekt het bij.

En wat wil jij liever, Venco? Bij man of bij iemand anders? Lekkere ruk qua slapen maakte je baby zeg. O+

Ik gaf Bliksem een droomvoeding om 23 uur, sliep 'ie door tot 4:30. :') Toen werd 'ie wakker en in plaats van drinken had hij meer belangstelling in lachen naar mij en het lampje. Toen 'ie uiteindelijk ging huilen van mijn aandringen met de borst heb ik hem maar weer teruggelegd in de co-sleeper. Hij heeft misschien 6 slokken gehad. Schiet niet echt op zo met meer erin krijgen dus! Nja, misschien slaapt hij nu maar kort.
pi_178441562
Dat maakt extra voedingen erin krijgen niet makkelijker Lu. Slaapt hij overdag ook nog continu? Of kun je dan misschien hier en daar wat extra slokken erin smokkelen?

Ik las over een wakker gebatste baby. :')

En beterschap voor je kleintje Tolstoi.

Ik weet het even niet meer van moeheid. M'n minstens 8 borstvoeding momenten op een dag heb ik wel al gehad nu. En tussen 3 en half 5 was er helemaal geen slaap. Ik was echt zo ontzettend boos toen. Heb uit pure frustratie en boosheid keihard liggen huilen. Niet helemaal the way to go, maar wat moet je er anders mee?
Anyway, vandaag een lekker lange dag op het werk en de kindjes ook in m'n eentje naar de opvang brengen en weer ophalen. Ga ze maar eens wakker maken anders komen we te laat. :')

Goed, lekker onsamenhangend verhaal. Moe.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 11 april 2018 @ 06:54:09 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178441580
Ik geloof dat ik toch niet mijn baby naar een oppas zou brengen zodat mijn man een rustigere avond heeft na een werkdag. Ook omdat zij dan lekker thuis kan blijven en ze tijd doorbrengen met elkaar wat nuttig is voor hun band en vooral omdat het een beetje klinkt als slappe hap. Van een afstand he. Moeten de kinderen wijken zodat hij kan rusten?
Maar goed kiezen voor de optie waarbij je zelf het meest relaxed eet is ook veel waard.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178441673
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 06:54 schreef Lemijn het volgende:
Ik geloof dat ik toch niet mijn baby naar een oppas zou brengen zodat mijn man een rustigere avond heeft na een werkdag. Ook omdat zij dan lekker thuis kan blijven en ze tijd doorbrengen met elkaar wat nuttig is voor hun band en vooral omdat het een beetje klinkt als slappe hap. Van een afstand he. Moeten de kinderen wijken zodat hij kan rusten?
Maar goed kiezen voor de optie waarbij je zelf het meest relaxed eet is ook veel waard.
Begrijp ik. :) Maar snap het ook wel van mijn man.
Die werkt de hele week 12-Uur diensten dus na 5 dagen ben je gewoon op.
Aan de andere kant: die kinderen zijn ook zijn verantwoording en ik ga dus eigenlijk nooit weg.
Afgelopen jaren dat ik (behalve voor werk) een avondje weg was, zijn op 1 hand te tellen.
Hij baalt gewoon dat het net op deze vrijdag is en hij maakt zich zorgen dat hij met zn vermoeidheid minder kan hebben.
En hij hoopt natuurlijk dat hij haar wel kan troosten als ik weg ben.

Ik heb ook uitgelegd dat Z daar toch wel aan zal moeten wennen wanneer ik over een paar weken zal gaan werken.
En hij zei zelf nog dat het misschien wel goed voor hem is.
Ik zou graag met een gerust hart weggaan i.p.v. het gevoel dat ik hem benadeel en alsnog een rotgevoel heb.
pi_178441816
Lastig Venco! Ik zou vandaag gewoon proberen met een flesje en als dat lukt gewoon Z. bij man achter laten. Snap dat ie moe is maar ook zijn verantwoordelijkheid. En lekker weggaan, daar kun je zelf enorm van opladen :) Die tijden zijn nog wel te overzien (met een baby kan het heel lang duren :')) en als het echt niet wil dan kun je altijd eerder weg lijkt me. En misschien gaat het wel heel goed!

Maar ik ben vrij makkelijk in weggaan en richting vriend te denken ‘het is ook jouw kind’. Snap dat niet iedereen zo is natuurlijk :)

Kris :* wat een rotnacht! Had je mijn baby trouwens? Die deed precies hetzelfde vannacht :') En ik heb ook van vermoeidheid lopen huilen na een aantal van deze nachten nu al een hele tijd. Je hebt er niks aan maar in het kader van gedeelde smart ofzo.. mijn wallen hangen ook op mijn enkels :')

Goed kan ietwat onsamenhangend klinken hierboven maar ook moe :O
  woensdag 11 april 2018 @ 07:46:09 #201
409579 LuDann
All the way
pi_178441843
Nou, hij is nu een half uur wakker en wil nog steeds niks drinken. -O-
pi_178441910
Mini! :D hier wordt weinig gebatst op dit moment want bed raken is slapen :O :') :@

Lastig LuDann! Niet helemaal meegekregen maar doet hij dat sinds kort? Dat minder drinken?
pi_178441955
Zeg Twist, leuke grapjes allemaal met je ruilen, maar vanmorgen vond ik dus een baby in bed met poep tot in zijn nek _O-
Ik ga er vanuit dat jij dus vandaag gespaard blijft :+

Venco, ik zou gewoon gaan. Lukt het echt niet, dan kun je terug naar huis. En je man kan toch best een avondje thuis voor de kinderen zijn? Ik heb ook weleens een werkdag van 12 uur, daarna geef ik gewoon de laatste voeding nog hoor. Beetje vermoeiend, maar dat is het dan ook.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178442091
Las daarna pas dat hij de hele week zo lang werkt. Nou ja, dan gaan en een extra dikke knuffel aan hem geven ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178442234
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:24 schreef LeSage het volgende:
Las daarna pas dat hij de hele week zo lang werkt. Nou ja, dan gaan en een extra dikke knuffel aan hem geven ;)
dit, en hem dan misschien morgen tegemoet komen door er met de kinderen uit te gaan zodat hij even kan blijven liggen ofzo. Je bent allebei moe maar je moet elkaar ook je ontspanning gunnen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178442354
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dit, en hem dan misschien morgen tegemoet komen door er met de kinderen uit te gaan zodat hij even kan blijven liggen ofzo. Je bent allebei moe maar je moet elkaar ook je ontspanning gunnen :Y
Volgende dag werkt ie ook van 6-12. En die avond ben ik toevallig ook 3 uurtjes weg. :@
Maar dat is geen probleem. Is echt die vrijdag.
pi_178442655
Venco, lastige kwestie; maar het is nu toch maar 1 keer? Als je nog wekelijks avonden weg bent zou het misschien wat anders zijn, maar 1 avond? Wij moeders hebben ook wel eens dagen dat we minder kunnen hebben, maar kunnen het dan toch ook niet altijd uit handen geven?

LeSage :D Maar fijn voor M dat hij het in ieder geval kwijt is ;)

Meer dames aan de mini pil hier? Ik zit nu in mijn 3e week en lijk wel ongesteld te zijn, dat komt wel eens voor tijdens de mini pil had ik gelezen, maar vroeg me af of het dan wat druppels zijn of dat het echt een soort ongesteldheid kan zijn? Ik had het niet echt gemist eigenlijk :+

Krisvc en Fleur, wat een rotnachten :{ :*
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 11 april 2018 @ 09:21:38 #208
409579 LuDann
All the way
pi_178442717
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:52 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Mini! :D hier wordt weinig gebatst op dit moment want bed raken is slapen :O :') :@

Lastig LuDann! Niet helemaal meegekregen maar doet hij dat sinds kort? Dat minder drinken?
Sinds gisteravond eigenlijk.

Zo frustrerend dit. |:( We lijken echt van het ene naar het andere borstvoedingsprobleem te gaan weer, net als bij Wolk toen zij klein was. Overproductie, reflux, borstontstekingen, spruw en nu weer borstweigeren. Ik ben er echt wel een beetje klaar mee eigenlijk. -O-
pi_178442750
@rena, ook minipil hier en ik ben daar nu al twee keer dwars doorheen ongesteld geworden, met drie weken ertussen }:| Wel steeds maar twee dagen en geen liters bloed, maar toch!
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 11 april 2018 @ 09:28:17 #210
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178442836
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:17 schreef vencodark het volgende:

[..]

Begrijp ik. :) Maar snap het ook wel van mijn man.
Die werkt de hele week 12-Uur diensten dus na 5 dagen ben je gewoon op.
Aan de andere kant: die kinderen zijn ook zijn verantwoording en ik ga dus eigenlijk nooit weg.
Afgelopen jaren dat ik (behalve voor werk) een avondje weg was, zijn op 1 hand te tellen.
Hij baalt gewoon dat het net op deze vrijdag is en hij maakt zich zorgen dat hij met zn vermoeidheid minder kan hebben.
En hij hoopt natuurlijk dat hij haar wel kan troosten als ik weg ben.

Ik heb ook uitgelegd dat Z daar toch wel aan zal moeten wennen wanneer ik over een paar weken zal gaan werken.
En hij zei zelf nog dat het misschien wel goed voor hem is.
Ik zou graag met een gerust hart weggaan i.p.v. het gevoel dat ik hem benadeel en alsnog een rotgevoel heb.
Hi, ik breek even in 8-)
Ik snap de overwegingen helemaal, maar vanwege het laatste punt zou ik persoonlijk kiezen voor opa en oma (dat was een optie toch?)
Een 'vreemde' oppas zou ik niet snel doen, maar opa en oma vinden het vast niet erg om lekker veel te knuffelen als ze verdrietig is.

En het is ongetwijfeld waar dat het allemaal moet kunnen van zijn kant, maar zelf zit je dan ook niet lekker bij je uitje.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178443171
Het is inderdaad man of (schoon)ouders.
Geen andere mensen.
En zojuist gekolfd en Z fles aangeboden. Ze dronk!
Niet vee maar toch zo’n 12 ml denk ik. Gezorgd dat ze niet te hongerig was.
Nu hele dag toch af en toe proberen. Ben blij. Haalt toch onrust weg nu. *O*
pi_178443515
Hier de gewone pil, in de eerste drie maanden daarvan nonstop onwijze doorbraakbloedingen. Toen een keer gestopt en gewacht tot de bloeding helemaal over was, opnieuw begonnen en toen was het over *O* kan nu ook weer doorslikken zonder doorbraakbloedingen O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178443627
Tolstoi beterschap voor S. :*

Lol Mini, nouja wakker worden doet hij toch echt zelf. :D

Venco na een dag met baby kijk je toch ook op tegen het huiluurtje? Ik wel in ieder geval. Maar als er een fijne opa en oma zijn dan zou ik daar voor kiezen.

Wat lastig Lu.8 Ik vind het zo knap dat je nog steeds volhoudt. O+

Kris volgens mij heb je het loodzwaar zo. Kan je man 's nachts wat bijspringen met fles of hulp met peuter?

Fleur ook al zware nachten, zit er iets in de melk ofzo?

Sage eindelijk weer poep! *O* Was je al met de pruimen begonnen?

Banaan slaapt ook niet lekker meer door 's nachts. Als hij in zijn bedje slaapt komt hij elke twee uur. Slaapt hij naast me dan elk uur maar dan zijn de onderbrekingen van mijn slaap niet zo groot. Ondanks dat hij bij me mag slapen heb ik 's ochtends stuwing die hij door de dag heen met moeite wegdrinkt, dat vind ik helemaal stom. Maar goed, het is te doen en doordat hij zoveel bij me ligt heb ik extra hormonen als goedmakers. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178443707
Venco, persoonlijk zou ik zeggen niet zo zeuren, het is eenmalig en het de dag erna compenseren door hem wat extra rust/uitslapen te gunnen. Maar als hij dan ook weer moet werken en jij 's avonds ook weer weg bent vind ik het wel een ander verhaal worden en begrijp ik zijn bezwaar. Desondanks zou ik het probleem bij hem neerleggen: als jij niet op je eigen kind wilt letten regel jij maar oppas en alles daar omheen (brengen/halen etc.).

Lekker vooruitzicht Lemijn, op vakantie! Wat gaan jullie doen? Peuter wilde ook weer op vakantie toen ik hem vanmorgen vroeg wat hij vandaag wilde doen. Begrijpelijk wel :D

Wat rot LuDann, ik begrjip dat dat heel frustrerend werkt. Respect dat je het desondanks nog wel vol houdt! Hopelijk verbetert het snel.

Kris en Cass, voor jullie een :* Even huilen kan soms wel opluchten, dus dat lijkt me een prima oplossing voor als niks anders werkt.

Hier was het juffendag op het kdv gisteren waardoor het allemaal wat drukker was dan normaal. De meiden hebben ook amper geslapen en kwamen overstuur thuis (maar dat is eigenlijk altijd zo na een dagje kdv). Ik heb ze toen gelijk maar op bed gelegd waarna ze wel een uurtje hebben geslapen, maar vervolgens de hele avond wakker waren. Lala was wel gezellig, maar Em was vooral nog heel moe en overstuur. Pas om 21:30 lagen ze eindelijk rustig in bed, en daarna hebben ze gelukkig wel redelijk geslapen.

We zijn hier begonnen aan missie 'weg met de speen' nadat Lala dat 's nachts al vrij veel oefent terwijl ze daar direct na het weggooien alweer spijt van heeft. Ik word een beetje moe van elke nacht die spenen te zoeken (worden de hele kamer rond gegooid, bij voorkeur in het verste niet met je handen te bereiken hoekje onder het bed). De zuigbehoefte zou nu ook al veel minder moeten zijn en stoppen voor 1 jaar is sowieso het advies, dus de spenen gaan nu voor de overdag-slaapjes iig weg. Vooral Lala is het daar niet zo mee eens.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_178444465
Alles onder de maat 68 vanmorgen maar definitief uit de kast geplukt. Schoot erbij vol :') #weekdier
Babysaurus vanmorgen, achter- en vooraanzicht. Drie maanden en twee dagen.



*

Zo lief, maar al zo groooooot!
Geneigd om voornoemde minipil in de prullenbak te gooien zodat ik straks weer een verse newborn heb om mee te kroelen :+

*Ik dacht bij het aankleden: we doen eens dierengeluiden met behulp van tenue, maar wat zegt een giraf?! :')

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 11-04-2018 11:17:54 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_178444524
Succes met de speenshizxle, FF! En een kus voor Kris: :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_178444552
Een giraffe heeft geen stembanden en zegt dus niks Mini. ;)
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_178444567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:05 schreef Krisvc het volgende:
Een giraffe heeft geen stembanden en zegt dus niks Mini. ;)
Thanks! Dan leg ik dat alsnog even aan O. uit. *)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:21 schreef FlyingFish het volgende:
Wat rot LuDann, ik begrjip dat dat heel frustrerend werkt. Respect dat je het desondanks nog wel vol houdt! Hopelijk verbetert het snel.

Dit!

[ Bericht 28% gewijzigd door minilot op 11-04-2018 11:22:39 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_178444844
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:23 schreef minilot het volgende:
@rena, ook minipil hier en ik ben daar nu al twee keer dwars doorheen ongesteld geworden, met drie weken ertussen }:| Wel steeds maar twee dagen en geen liters bloed, maar toch!
Oh wat balen :X Ik had gisteren best wat bloed en ook buik/rugpijn, viel me wel even tegen :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178444876
Venco, was jij het ook niet die een tijdje geleden aangaf dat er wat discussie met je man was over het wel of niet laten huilen van de kleine? Ik kan me voorstellen dat als je van het jonge-babies-nooit-laten-huilen-kamp bent (waar ik mezelf ook onder schaar :)) het misschien nog wel wat extra lastig is om je baby een avond bij je vermoeide echtgenoot te laten als hij daar heel anders over denkt. Hebben jullie dat onderwerp inmiddels wel een beetje beter met elkaar kunnen afstemmen? Ik hoop het :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178444894
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:25 schreef rena het volgende:

[..]

Oh wat balen :X Ik had gisteren best wat bloed en ook buik/rugpijn, viel me wel even tegen :P
Ik had precies hetzelfde. :Y Naja, maar gewoon allebei duimen dat het vanaf nu hierbij blijft. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_178445055
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:27 schreef minilot het volgende:
Venco, was jij het ook niet die een tijdje geleden aangaf dat er wat discussie met je man was over het wel of niet laten huilen van de kleine? Ik kan me voorstellen dat als je van het jonge-babies-nooit-laten-huilen-kamp bent (waar ik mezelf ook onder schaar :)) het misschien nog wel wat extra lastig is om je baby een avond bij je vermoeide echtgenoot te laten als hij daar heel anders over denkt. Hebben jullie dat onderwerp inmiddels wel een beetje beter met elkaar kunnen afstemmen? Ik hoop het :)
Klopt. :) Man wisselt soms van kamp. ;)
Soms kan hij het slecht hebben en dan laat hij haar even en op andere dagen vindt hij het zonde. Net hoe zijn pet staat. En zo zijn mijn ouders ook.
Dus qua oppas zou het weinig uitmaken.
Maar het gaat allemaal wel beter. Laatst ook tegen hem gezegd dat ik dat kleine beetje hulp echt waardeer. Dus dat hij haar soms even pakt terwijl ik boodschappen opruim i.p.v. dat ze huilt of ik de draagzak moet gebruiken.
Dat vond hij wel fijn.
Ik ben al heel blij dat ze uit het flesje dronk!
Als we dat ook nog eens hadden, pfoe.
:)
pi_178447034
Mini, wat een mooie flinkerd heb je al zeg! Maat 68, dat duurt hier nog jaaaaaren, toch?

Lu, wat balen van de voedingen. Ik kan me voorstellen dat je hier extra van baalt omdat je het met Wolk al een keer hebt meegemaakt. Ik hoop toch dat het niet een blijvend iets is en hij weer goed gaat drinken en groeien!

Venco, wat goed dat ze uit het flesje dronk! In ieder geval een zorg minder, toch? Hebben jullie inmiddels bedacht wat jullie gaan doen?

Wij hebben een heerlijke woensdag! Lekker met peuter en baby met een koffie to go naar de speeltuin geweest en zojuist wat kraamvisite uitgezwaaid. Baby was gister zo'n beetje de hele dag aan het huilen maar vandaag is ze lekker tevreden. Fijn zo, dit!
pi_178447107
Oh, vergeet ik bijna mijn vraag te stellen. Ik heb al een beetje online gezocht maar kom er niet helemaal uit.

In de kraamweek werd ons verteld dat de baby niet te lang zonder voeding mocht, 's nachts. Nu hebben wij de luxe dat M. momenteel heel goed slaapt 's nachts. Vannacht 8,5 uur achter elkaar. Ik heb haar niet wakker gemaakt voor een voeding, zou dat wel moeten? Of zou ze dit inmiddels prima aankunnen?
Overdags drinkt ze wel regelmatig trouwens, ik denk dat we vandaag uitkomen op 6-7 voedingen.
pi_178447331
OiT, heb jij zo'n mythische vroege doorslaper? Ik wist niet dat ze daadwerkelijk bestonden! :D :7
(Ik zeg het met een knipoog hoor, ik zou zelf de O+ O+ nachtvoeding O+ O+ nog niet willen missen)

Je ukkie is van half februari, toch? Niet echt een heel pasgeboren beebje. Groei wel in orde? Zo ja, prima, dunkt me. Bij twijfel gewoon consultatiebureau even polsen?
Let me see you stripped down to the bone
pi_178447384
Tevens, grmbl..! Neem je je vooraf nog zo voor dat je niet teveel speelgoed wilt, want pollepels en rollen pleepapier zijn ook leuk etcetera. Heeft O. nu al meer beginnersrammelaars dan -ie op kan. Deels gekregen, maar toch. :')

Het arsenaal:


Voornemen down the drain. :7 Zullen er vast nog veel volgen :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_178447452
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:30 schreef minilot het volgende:
OiT, heb jij zo'n mythische vroege doorslaper? Ik wist niet dat ze daadwerkelijk bestonden! :D :7
(Ik zeg het met een knipoog hoor, ik zou zelf de O+ O+ nachtvoeding O+ O+ nog niet willen missen)

Je ukkie is van half februari, toch? Niet echt een heel pasgeboren beebje. Groei wel in orde? Zo ja, prima, dunkt me. Bij twijfel gewoon consultatiebureau even polsen?
Ik weet uit ervaring dat het zo om kan slaan maar tot nu toe hebben we zo'n mythisch exemplaar, ja :D Ze slaapt beter dan de peuter nu doet :')

Yep, half februari, bijna 8 weken oud. Bij de vorige CB-afspraak groeide ze netjes. Ja. goeie, kan altijd het CB even bellen natuurlijk.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:50:13 #228
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178447688
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:33 schreef minilot het volgende:
Tevens, grmbl..! Neem je je vooraf nog zo voor dat je niet teveel speelgoed wilt, want pollepels en rollen pleepapier zijn ook leuk etcetera. Heeft O. nu al meer beginnersrammelaars dan -ie op kan. Deels gekregen, maar toch. :')

Het arsenaal:
[ afbeelding ]

Voornemen down the drain. :7 Zullen er vast nog veel volgen :+
Wel hele leuke :Y

Ik zal maar geen foto maken van onze speelgoedparadijs huiskamer :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178447734
V beet vanmorgen op mijn vinger, auw!
Er zat iets scherps in zijn mond :o
Vermoed dat tandje 1 redelijk door is, alleen laat hij mij niet echt kijken haha.
pi_178447759
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:50 schreef Sylver_ het volgende:

[..]


Ik zal maar geen foto maken van onze speelgoedparadijs huiskamer :+
Jawèèèl! :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_178447783
Flav, tand, yay! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_178448065
Mijn dag ging van 'mijn baby is de allerleukste O+' (wakker worden van kirrende babbelgeluidjes, lekker samen ontbijten waarbij hij tussendoor met broodkorsten in z'n mond naar mij aan t lachen is, spelen op de grond en daarbij de hele kamer doorracen, in slaap vallen in de box zomaar spontaan) naar 'wil je alsjeblieft even meewerken voor 10 seconden? :'( ' (Na 15 minuten wakker en alleen nog maar bij mij willen plakken, weglopen is huilen, bij me nemen is alleen maar haren trekken en slaan/knijpen want moe, draagdoek=lava, en ik wil zo graag alleen maar even een keer stofzuigen). Hij ligt nu op z'n bed te wurmen en spelen en draaien terwijl ik net in zicht op de gang op de grond zit. Verder weggaan is krijsen, dichterbij is huilen. Hopelijk gaatie nog even slapen en is t daarna weer beter.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 april 2018 @ 14:12:36 #233
269689 crew  Viv
pi_178448111
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:33 schreef minilot het volgende:
Tevens, grmbl..! Neem je je vooraf nog zo voor dat je niet teveel speelgoed wilt, want pollepels en rollen pleepapier zijn ook leuk etcetera. Heeft O. nu al meer beginnersrammelaars dan -ie op kan. Deels gekregen, maar toch. :')

Het arsenaal:
[ afbeelding ]

Voornemen down the drain. :7 Zullen er vast nog veel volgen :+
Grappig, die olifant heeft ZZ ook (gemaakt door een collega van mij). :)

En ach, als dit je enige gesneuvelde voornemen is... ;) Mijn belangrijkste voornemen op speelgoedgebied is géén lawaai-op-batterijen. Van die Vtech meuk wat dan "HALLO, IK BEN SJAAK TREKHAAK!" door de woonkamer schalt, huuu. ZZ is bijna anderhalf en so far, so good! Ze speelt er wel mee bij vrienden thuis, maar ze is nog te jong om te bedenken dat wij ook zoiets in huis kunnen halen. 8-)
pi_178448233
Wij zijn gezwicht voor het vtech trompetje :') en die is me toch vals. Helaas vind de kapitein t zijn grote liefde -O- niks maakt m zo vrolijk als die graftrompet :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178448274
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij zijn gezwicht voor het vtech trompetje :') en die is me toch vals. Helaas vind de kapitein t zijn grote liefde -O- niks maakt m zo vrolijk als die graftrompet :')
Heel gek maar als er door stomtoeval een trompetje in ons huis beland, verdwijnt ie op mysterieuze wijze in de prullenbak. :+
pi_178448421
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:20 schreef vencodark het volgende:

[..]

Heel gek maar als er door stomtoeval een trompetje in ons huis beland, verdwijnt ie op mysterieuze wijze in de prullenbak. :+
das pech, trompetje weg :o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 11 april 2018 @ 14:39:18 #237
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178448586
Ik vind die geluiddingen opzich niet erg, maar vaak kunnen ze alleen maar hard of nog harder. Dat hebben we nu opgelost door een stuk plakband over het speakertje te plakken.
Kan ze nog steeds dansen als d'r theepot aan het zingen is en word ik niet gillend gek :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 11 april 2018 @ 14:42:59 #238
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178448653
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:53 schreef Flav het volgende:
V beet vanmorgen op mijn vinger, auw!
Er zat iets scherps in zijn mond :o
Vermoed dat tandje 1 redelijk door is, alleen laat hij mij niet echt kijken haha.
Ik hou Jacob dan altijd even ondersteboven. Dan doet hij breed lachend zijn mond open!

*werkt snel verder...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 11 april 2018 @ 15:04:05 #239
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_178448957
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik hou Jacob dan altijd even ondersteboven. Dan doet hij breed lachend zijn mond open!

*werkt snel verder...
Oh, om in z'n mond te kijken!
Ik dacht even om te zorgen dat hij je vinger los laat :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_178449049
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:33 schreef minilot het volgende:
Tevens, grmbl..! Neem je je vooraf nog zo voor dat je niet teveel speelgoed wilt, want pollepels en rollen pleepapier zijn ook leuk etcetera. Heeft O. nu al meer beginnersrammelaars dan -ie op kan. Deels gekregen, maar toch. :')

Het arsenaal:
[ afbeelding ]

Voornemen down the drain. :7 Zullen er vast nog veel volgen :+
Wees blij dat je geen tweeling hebt. Zelfs als je van de eerste dan al genoeg speelgoed hebt liggen krijg je nog rammelaars kado en natuurlijk wel twee precies dezelfde elke keer...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_178449467
Mini, wat een prachtexemplaar heb je toch gemaakt O+ Die van mij kan ook al zo wijs kijken, mooi is dat O+

En nog even O+ O+ O+ voor alle mooie baby's van bfd! Heb alles gezien, maar had geen tijd te reageren. Dat hele baby/werken/weinig slapen is toch een moeilijke combi.

Ik las een fijne dag voor OIT en wisselende voor Nanuke. Sowieso blijf ik me toch verbazen hoe de ene dag die baby's zo chill en relaxed kunnen zijn en dat een dag later weer compleet anders kan zijn. Meeveren kun je leren, blijf ik maar denken :+

Hier zowel verantwoord houten speelgoed als schreeuwerig plastic. Whatever B maar het leukst vindt. Ruim wel zoveel mogelijk op en heb maar een paar dingen tegelijk liggen. Fijn als niet ons hele (toch al niet zo grote) huis wordt overgenomen door baby.

Hier probeer ik B in de avond/nacht wat minder aan te leggen. Merkte dat als hij wakker wordt, in de helft van gevallen even troosten/speentje ook helpt. Hoop die vicieuze cirkel van elke 2 uur voeden een beetje te doorbreken. Hij dronk ook elke keer weinig en drinkt nu ook echt beter, dus krijgt per saldo denk ik wel evenveel binnen. Voor de lange termijn hoop ik weer eens wat langer achter elkaar te kunnen slapen dan 1,5 uur :')
pi_178450095
Rena hier ook de minipil en wel al 2x ongesteld geworden.. :{

OiT hier ookal vroeg een doorslaper. Bij het CB zijden ze "als de groei goed is, lekker door laten slapen dan hebben ze het blijkbaar niet meer nodig"
pi_178450569
Ja hier ook nog even O+ O+ O+ voor alle foto’s gisteren! Volgende week reageer ik weer uitgebreid.. :7 Zit mobiel en ik ben een zeef (met gigantische gaten) vandaag, dan weet ik niet meer welke foto bij wie hoort en dat soort toestanden 8)7

Ik had ook wekenlang een doorslaper met 5 a 6 weken. Met de nadruk op had :') :O

Hier vooral veel knuffeltjes, hele box ligt vol met gekregen spul. En in de kraamweek van een paar mensen duplo gekregen, daar ben ik wel erg blij mee! :Y

M. slaapt _O_ weliswaar tegen mij aan maar ik ga toch proberen een dutje mee te doen :W
pi_178450992
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:18 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij zijn gezwicht voor het vtech trompetje :') en die is me toch vals. Helaas vind de kapitein t zijn grote liefde -O- niks maakt m zo vrolijk als die graftrompet :')
Kom je vrolijk spelen? Samen liedjes maken!
DO-RE-MI op de trompet!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_178451000
Wij hebben geen bergen speelgoed (alsnog meer dan zat hoor :')) maar vooral heeeel veel boekjes O+ prachtige prentenboeken, nijntje, dribbel, kikker,dikkie dik en een assortiment met flapjes en knopjes.

Kaptein vind boekjes lezen (en aflikken :%) gelukkig erg leuk, dus dat scheelt
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178451064
quote:
9s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:49 schreef Messina het volgende:

[..]

Kom je vrolijk spelen? Samen liedjes maken!
DO-RE-MI op de trompet!
en dan vooral dat maaAaaaaaken :X }:| :r :%

Maar gelukkig zit er ook een "daar moet op gedronken worden hihaho" deuntje in en dat maakt het wel weer een beetje goed :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 11 april 2018 @ 17:04:07 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_178451302
nu krijg ik acuut al die vtech aids weer in mijn hoofd ;(
ALLE DIEREN SPELEN KIEEEEKEBOEEEE, HEB JIJ ZE AAAAL GEEEZIEEEEEEEN
disclaimer
pi_178451377
Wij kregen het Bedtijd Beertje van VTech cadeau.. Godverdomme, zeg. }:| In het begin wist ik niet hoe ik ‘m uit kreeg, verschrikkelijk. _O-

O+ voor alle foto’s van gister!
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:09:18 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_178451399
IK BEN DOL OP MIJN EI IK BEN ZO BLIJ, STRAKS KOMT ER EEN KUIKEN BIJJJJJ
disclaimer
pi_178451402
Tig toettoet auto’s hier. Ik vind ze heel leuk hoor maar niet als ze ineens ‘s avonds laat aanschieten en je je eigen dood schrikt. :')

Ben trouwens voor het eerst pannenkoeken aan het bakken. Duurt lang, baby slaapt, ik ben alleen dus hopelijk blijft ze slapen terwijl ik bezig ben. :')
pi_178451651
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:50 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hebben geen bergen speelgoed (alsnog meer dan zat hoor :')) maar vooral heeeel veel boekjes O+ prachtige prentenboeken, nijntje, dribbel, kikker,dikkie dik en een assortiment met flapjes en knopjes.

Kaptein vind boekjes lezen (en aflikken :%) gelukkig erg leuk, dus dat scheelt
Leuk! Hier ook een hoop boekjes. Deels al verzameld toen ik nog lang niet zwanger was! *)

Momenteel rouleren we 's avonds met voorlezen (yep, nu al) een aantal Nijntjes: Naar de Speeltuin, Op de Fiets en Naar Zee, regelmatig afgewisseld met Max en de Maximonsters omdat dat op afstand mijn favoriete prentenboek van de hele wereld is. O+

Heeft de Kapitein al favorieten? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178451686
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:52 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Maar gelukkig zit er ook een "daar moet op gedronken worden hihaho" deuntje in en dat maakt het wel weer een beetje goed :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Let me see you stripped down to the bone
pi_178451696
Z. luistert altijd mee wanneer ik mijn zoon voorlees. O+
pi_178451721
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:22 schreef minilot het volgende:

[..]

Leuk! Hier ook een hoop boekjes. Deels al verzameld toen ik nog lang niet zwanger was! *)

Momenteel rouleren we 's avonds met voorlezen (yep, nu al) een aantal Nijntjes: Naar de Speeltuin, Op de Fiets en Naar Zee, regelmatig afgewisseld met Max en de Maximonsters omdat dat op afstand mijn favoriete prentenboek van de hele wereld is. O+

Heeft de Kapitein al favorieten? :)
Nijntje aan zee :Y en dan vooral de bladzijden met nijn op een donkerblauwe achtergrond(in de zee :P in dit geval) . Zal wel tof zijn vanwege t grote contrast.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178451738
Oh en ik heb nog eegje egel nodig O+ dat is zo'n sip lief boekje O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178451792
De overdreven hoeveelheid rammelaars wordt overigens nog wel een beetje gesust omdat ze ook wel kunnen dienen als mepspeelgoed. *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_178451804
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:28 schreef littledrummergirl het volgende:
Oh en ik heb nog eegje egel nodig O+ dat is zo'n sip lief boekje O+
Och ja! Ik ga nu bestellen!
Let me see you stripped down to the bone
pi_178451813
Wij hangen ook vanalles en nogwat met van die linkyloops overal aan vast :D scheelt n hoop gooi en smijtwerk. En kosten een hele dollar voor n megapak bij ome ali O-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178451843
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Och ja! Ik ga nu bestellen!
haha sommige dingen heb je gewoon nodig in je leven :D :@
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178453171
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:32 schreef littledrummergirl het volgende:
Wij hangen ook vanalles en nogwat met van die linkyloops overal aan vast :D scheelt n hoop gooi en smijtwerk. En kosten een hele dollar voor n megapak bij ome ali O-)
Heb je een linkje? Kan ze niet vinden op Ali, maar wel goede tip!
pi_178453532
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:34 schreef elliebell het volgende:

[..]

Heb je een linkje? Kan ze niet vinden op Ali, maar wel goede tip!
http://s.aliexpress.com/FnEBvY3m
Deze?
Protège moi de mes désirs.
pi_178453840
Ohja, paar jaar terug gekocht. Heb ze ook aan de box en het speelkleed hangen. :)
pi_178454717
quote:
ja idd gewoon wat van die zoekwoorden gebruiken idd. Ze verkopen ze als bijtringen oid. Prima dingen en n stuk goedkoper dan bij uw lokale prenatal waar zo'n pakje n tientje kost ofzo :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178454900
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja idd gewoon wat van die zoekwoorden gebruiken idd. Ze verkopen ze als bijtringen oid. Prima dingen en n stuk goedkoper dan bij uw lokale prenatal waar zo'n pakje n tientje kost ofzo :X
Laat jij ze ook gebruiken als bijtring? Ben huiverig met het plastic van AliExpress in de buurt van mn baby. Zag wel dat ze leuke rammelaars hebben van hout.
Protège moi de mes désirs.
pi_178454925
Top, thanks! Kon niet bedenken welke zoekwoorden ik moest gebruiken
pi_178454951
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Laat jij ze ook gebruiken als bijtring? Ben huiverig met het plastic van AliExpress in de buurt van mn baby. Zag wel dat ze leuke rammelaars hebben van hout.
Maar zou hout niet net zo goed een ding zijn? Qua bewerkt met lak / verf o.i.d., waar ook giftige stoffen in kunnen zitten?
pi_178455654
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:01 schreef LeSage het volgende:
Zeg Twist, leuke grapjes allemaal met je ruilen, maar vanmorgen vond ik dus een baby in bed met poep tot in zijn nek _O-
Ik ga er vanuit dat jij dus vandaag gespaard blijft :+
Ik weet niet met wie M. geruild heeft, maar het was in elk geval niet met Pitbull ;) ik gooi net poepluier nr. 6 weg en de tweede lading kleertjes van vandaag in de biotex...

Edit: overigens vermoed ik hier een heel licht buikgriepje ofzo :{ want onze Minion lijkt ook last te hebben van d'r buik en man en ik voelen ons ook al een paar dagen niet helemaal fit.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:37 schreef elliebell het volgende:
Hier zowel verantwoord houten speelgoed als schreeuwerig plastic. Whatever B maar het leukst vindt.
Dit ja :Y speelgoed is vooral bedoeld voor m'n kinderen, dus voor mij hoeft het niet per se esthetisch verantwoord te zijn ofzo :+

En die ringen zijn inderdaad briljant _O_ ik was sceptisch toen we die kregen bij de Minion, maar worden hier nog steeds dagelijks gebruikt :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door twist02 op 11-04-2018 20:37:48 ]
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178455792
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:48 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ja idd gewoon wat van die zoekwoorden gebruiken idd. Ze verkopen ze als bijtringen oid. Prima dingen en n stuk goedkoper dan bij uw lokale prenatal waar zo'n pakje n tientje kost ofzo :X
Kan best dat ik voor zo’n 20 Ringen rond de 12 á 15 euro betaald heb toen. Was wel 5 jaar terug. :P

Oh, valt mee dus.
https://www.prenatal.nl/s(...)%20Kleurcode#start=1
pi_178456177
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Laat jij ze ook gebruiken als bijtring? Ben huiverig met het plastic van AliExpress in de buurt van mn baby. Zag wel dat ze leuke rammelaars hebben van hout.
die ik heb bleken van bright starts te zijn. Waarschijnlijk made in china en is dit een losse partij. Ik heb ze even n rondje door de afwas gedaan en mn baby geeft nog geen licht in het donker, dus ik denk dat t wel goed zit
:Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178456208
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

die ik heb bleken van bright starts te zijn. Waarschijnlijk made in china en is dit een losse partij. Ik heb ze even n rondje door de afwas gedaan en mn baby geeft nog geen licht in het donker, dus ik denk dat t wel goed zit
:Y
Zou wel makkelijk zijn bij de nachtvoedingen. :P
pi_178456231
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Laat jij ze ook gebruiken als bijtring? Ben huiverig met het plastic van AliExpress in de buurt van mn baby. Zag wel dat ze leuke rammelaars hebben van hout.
neuh vooral om dingen mee aan wagen/box/maxicosi/babygym/kinderstoel te loopen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178458678
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Laat jij ze ook gebruiken als bijtring? Ben huiverig met het plastic van AliExpress in de buurt van mn baby. Zag wel dat ze leuke rammelaars hebben van hout.
Ik heb hetzelfde, plastic spul van Ali Express laat ik links liggen. Net als geverfd hout overigens en alle andere dingen die ze mogelijk in hun mond gaan stoppen ook al is het daar misschien niet voor bedoeld. Voor die paar euro's neem ik liever dat risico niet, hoe klein het ook is.

Maar die ringen zijn inderdaad wel erg fijn, wordt hier veel mee gespeeld, ook zonder ander speelgoed eraan. Ze zijn ook zeer regelmatig in de aanbieding bij de prenatal voor een euro of 6.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 11 april 2018 @ 22:22:14 #273
409579 LuDann
All the way
pi_178458787
Wij hebben die ringen ook nog overal en nergens liggen, haha.

Heeft iemand hier ervaring met de Kyleena? Is een nieuw type spiraaltje waar mijn VK me op wees. Minder hormonen dan de Mirena. Ik twijfel tussen die en een koperspiraal.
pi_178461175
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:32 schreef twist02 het volgende:
speelgoed is vooral bedoeld voor m'n kinderen, dus voor mij hoeft het niet per se esthetisch verantwoord te zijn ofzo :+
Oh, ik heb de houten rammelaars ook helemaal niet omdat ik ze nou zo mooi vind ofzo, dat maakt me niet zoveel uit. Ze horen vooral in een setje Montessori-materialen voor babies, afgestemd op specifieke ontwikkelingen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178461244
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:12 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Grappig, die olifant heeft ZZ ook (gemaakt door een collega van mij). :)

Ah, hier door de buurvrouw! :D
Let me see you stripped down to the bone
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 april 2018 @ 00:03:25 #276
269689 crew  Viv
pi_178461458
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:00 schreef elliebell het volgende:
Maar zou hout niet net zo goed een ding zijn? Qua bewerkt met lak / verf o.i.d., waar ook giftige stoffen in kunnen zitten?
Ze hebben ook onbehandeld hout (zoeken op "unfinished"), dat durf ik wel aan. Ik heb er laatst 300 hele kleine houten ringetjes gekocht waar mijn dreumes onder toezicht mee mag spelen. Ze is nogal van de fijne motoriek en die mag ze van ons niet oefenen door kattenbrokjes in/uit het etensbakje te doen. :D Oh en bewust ringetjes zodat het bij onverhoopt in de mond stoppen niet snel een verstikking kan opleveren en makkelijk door een arts eruit gehengeld kan worden. :')
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 23:49 schreef minilot het volgende:
Ah, hier door de buurvrouw! :D
Misschien is jouw buurvrouw wel tevens mijn collega. :7
pi_178461493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:03 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Misschien is jouw buurvrouw wel tevens mijn collega. :7
Hehe - zou cool zijn, maar ze is al in de tachtig! :7

En wat slim, hengelbare ringetjes! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_178463292
Ik vind het wel lastig qua speelgoed, geen idee waar mijn 3 maander behoefte aan heeft. Tot nu toe doet zo’n kraakboekje en knuffeltjes met belletjes het wel goed. Deze week maar eens in verdiepen :@

Speaking of mijn 3 maander, hij sliep vannacht voor het eerst in 1,5 week weer _O_ dus ik ook *O*. Ik werd om 05:45 wakker van fluitende vogeltjes O+ En vlak daarna hij ook en hij tukt nu even naast mij verder. Ik ben blij O+

Edit: Ik weet dat dit de aankomende nacht weer anders kan zijn :+

[ Bericht 8% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 12-04-2018 06:18:59 ]
pi_178463307
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 06:13 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik vind het wel lastig qua speelgoed, geen idee waar mijn 3 maander behoefte aan heeft. Tot nu toe doet zo’n kraakboekje en knuffeltjes met belletjes het wel goed. Deze week maar eens in verdiepen :@

Speaking of mijn 3 maander, hij sliep vannacht voor het eerst in 1,5 week weer _O_ dus ik ook *O*. Ik werd om 05:45 wakker van fluitende vogeltjes O+ En vlak daarna hij ook en hij tukt nu even naast mij verder. Ik ben blij O+

Edit: Ik weet dat dit de aankomende nacht weer anders kan zijn :+
Elke goeie nacht is er 1. Kan je er weer even tegenaan. ;)
pi_178463701
Verantwoord speelgoed is hier allang geen optie meer door peuter.
En M. speelt tegenwoordig net zo graag met de auto’s van S. ;)
Ik zou me vooral niet al te veel zorgen maken daarover, zeker niet bij een 3-maander. Die vinden alles wat ze vast kunnen pakken wel tof!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178463794
Wij hebben houten speelgoed, boekjes, duplo en vtech met en zonder muziek. De toettoet-auto's komen er hier niet in, maar dat is vooral omdat ik 1 geluidje wel okee vind, maar 6 door elkaar niet. En als het geluid dan toch uit is, kan hij net zo goed met gewone auto's spelen. :P
Verder ben ik vooral van het kamp als jij het leuk vind, prima jongen.

En ik sluit me aan bij het tellen van je zegeningen qua nachten. Het is hier steeds weer een verassing, 1 of 2 of 3 voedingen, maar het maakt me allemaal niet meer zoveel uit omdat er genoeg goede nachten tussen zitten om niet helemaal op t einde te lopen. Vannacht was een keer de speen goed genoeg, dat was eerder ook nooit. Maar ik weet ook dat dit zo weer anders kan worden, dus ik geniet hier maar van. :D

Blijft bijzonder wat een baby met je doet. In 3kwartier uit bed, gevoed, allebei kleren aan, ontbeten en klaar om de deur uit te gaan. Pre-kind was ik na 3kwartier eindelijk in staat mijn bed te verlaten. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178463814
Nanuke: dat laatste is heel herkenbaar. Vooral sinds mijn zoon naar school gaat.
Ik sta nu na 1 wekker op (als die nodig is) om 6 uur en zoon en ik zijn dan rond half 8 klaar.
Daarna alle tijd voor wanneer de baby wakker wordt. Meestal slaapt ze namelijk in die tijd.
Ideaal. Hebben ons tot op heden nog niet hoeven haasten om op tijd op school te komen.
Maar dat zal wel weer veranderen wanneer ik weer moet gaan werken. :X
pi_178464043
O+ O+ O+ voor alle BFD baby's. Heb alles gezien en precies niks onthouden :+

Hier is het nog steeds drama. S. is niet helemaal lekker, geen idee wat ie heeft, maar hij heeft in ieder geval wat verhoging. Eergister zaten we bijna op 39, gister gelukkig rond de 38.
Slapen is nog steeds BAGGER. Bij in bed leggen alleen maar huilen, ook overdag is het nu K*T.

Vandaag is manlief de hele dag weg, straks komt een vriendin lunchen. Vrees nu al dat ik S. vandaag niet in bed ga krijgen.
Ben helemaal op, ben nu zelfs aan het overwegen om een dag vrij te nemen van mijn werk en dan maar een hotelkamer te boeken, kolf mee en dan daar alleen maar slapen 8)7 8)7 8)7 8)7

:'( :'( :'( :'( :'( :'(
pi_178464178
Tolsoi, dat klinkt zwaar! Als die vriendin dan toch komt, misschien kan ze even op S. passen zodat jij een uurtje kan slapen? Niet erg gezellig natuurlijk, maar als je echt helemaal op bent, misschien wel verstandig?
In ieder geval een :* voor jou!
pi_178464185
Ah Tolstoi, wat ruk. Geef je vriendin die komt lunchen zo lekker de baby om mee te knuffelen. En regel inderdaad hulp zodat je even bij kan slapen. Dagje vrij en kind naar de opvang is ook zo gek nog niet.

Fleur, fluitende vogeltjes om kwart voor 6 klinkt heerlijk.

Wij hebben ook vooruitgang. Niet meer iedere drie kwartier wakker, maar elke 2 uur. En hij viel zowaar ook weer snel in slaap. *O* Okee, op 3 uur na dan. Toen was hij gewoon tot half 5 wakker. Maar dat waren man, peuter en ik ook dus niemand sliep.

Speelgoed is al lang niet meer verantwoord door peuter. Al speelt J. het liefst met een pak billendoekjes.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_178464187
Waarom niet, Tolstoi? Of lekker logeren ergens? (Ik ga graag naar mijn ouders dan, ik heb mijn mama dan gewoon nodig :') )

Oh, willen jullie rammelen? Twee jongetjes op de grond spelend. S. geeft zijn auto’s aan M. Hij doet voor hoe M. moet kruipen. Echt heerlijk dit O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178464406
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:45 schreef LeSage het volgende:

Oh, willen jullie rammelen? Twee jongetjes op de grond spelend. S. geeft zijn auto’s aan M. Hij doet voor hoe M. moet kruipen. Echt heerlijk dit O+
Aiii, ik denk dat mijn gerammel zojuist in half west-Nederland te horen was! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_178464499
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:45 schreef LeSage het volgende:
Oh, willen jullie rammelen? Twee jongetjes op de grond spelend. S. geeft zijn auto’s aan M. Hij doet voor hoe M. moet kruipen. Echt heerlijk dit O+
Ik rammel al sinds V geboren is, en vriendlief ook.
Maar heb gezegd dat V eerst minimaal 1 moet zijn voordat we voor een 2e gaan >:)

Eerstje tandje is door *O*
Hebben onze blije baby weer terug! Nog 25 te gaan..

Wij doen wel aan schreeuwerig speelgoed, zo lang V het maar leuk vindt.
Maar hij is helemaal fan van dit ding:

Gekocht bij dille en kamille, ze hebben daar zo’n leuk houten speelgoed O+
pi_178464581
Ben ik de enige die denkt: Noooooit weer? :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_178464625
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Aiii, ik denk dat mijn gerammel zojuist in half west-Nederland te horen was! O+
Ah, en ik maar denken dat het onweer was :+ :+ :+ :+ :+

Mijn ouders wonen niet echt in de buurt en hun oplossing is: S. naar zijn eigen kamer en gewoon laten huilen, dan went ie er vanzelf aan :'( :'( :'(
Deze maand echt mega deadlines met werk, dus mijn idee om een dagje vrij te nemen om in een hotel te gaan slapen, gaat het ook niet worden, maar er moet wel wat veranderen, anders val ik straks echt om.
pi_178464791
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:32 schreef Messina het volgende:
Ben ik de enige die denkt: Noooooit weer? :')
Qua rammelen?
Mwa, ik vind het ook genoeg. Jongen en meisje, beide gezond en heb er 4,5 jaar tussen zitten en dat was een bewuste keuze.
Zou ik ooit een derde willen dan moet ook eerst de baby weer een jaar of 4 zijn en daar heb ik dan echt geen zin meer in. :P
Het is mooi geweest! (Zeg ik nu).
Maar ben niet zo zeker dat man of ik er al een operatie voor laten doen.
Zou trouwens als de dood zijn ineens een tweeling te krijgen. Die runnen nogal in de familie. :P
pi_178464826
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:37 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Ah, en ik maar denken dat het onweer was :+ :+ :+ :+ :+

Mijn ouders wonen niet echt in de buurt en hun oplossing is: S. naar zijn eigen kamer en gewoon laten huilen, dan went ie er vanzelf aan :'( :'( :'(
Deze maand echt mega deadlines met werk, dus mijn idee om een dagje vrij te nemen om in een hotel te gaan slapen, gaat het ook niet worden, maar er moet wel wat veranderen, anders val ik straks echt om.
Ik werd als kind ook huilend met wieg en al in de gang beneden gezet. :P
Is het een generatie dingetje?
pi_178464848
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:32 schreef Messina het volgende:
Ben ik de enige die denkt: Noooooit weer? :')
Nee :7
Bij de oudste had ik in de babyperiode ook echt geen gerammel. Ik vond het vreselijk. Nu is twee gewoon echt genoeg.
pi_178464914
Ik denk dat, mocht het allemaal lukken, we wellicht na deze zomer al voor nummer twee gaan :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_178464959
Nee hoor Messina! Ik ben bij elke fase die ze ontgroeien weer blij dat we die nooit meer zullen hebben.

Ik ben fan van v-tech en we hebben ook een mega verzameling aan auto's voor peuter en de meiden worden ook enthousiast als ze de grote autodrager in handen kunnen krijgen. En zolang je de batterijen op tijd vervangt vind ik de geluidjes best oke, anders blijven ze hangen. Het reuzenrad van v-toch is overigens ook een aanrader voor wat 'rust' tijdens het eten. Dat ding lijkt bijna hypnotiserend te werken soms.

Verder is het nu vooral Lego primo, wat peuter allemaal uitgebreid demonstreert. Dat varieert van bouwblokken tot rammelaars, bijspeeltjes en muziekkamelen. Ik kan dat spul echt aanraden voor kinderen tot minimaal 1,5. Is ook redelijk goedkoop 2e hands te vinden. Wij hebben een grote doos ooit voor ¤15 overgenomen en dat gaat straks voor dezelfde prijs weer door naar andere kinderen. Nieuw wordt het niet meer gemaakt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_178465111
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:02 schreef minilot het volgende:
Ik denk dat, mocht het allemaal lukken, we wellicht na deze zomer al voor nummer twee gaan :Y
*O* Je positieve instelling vind ik altijd heel tof hier.
Lijkt wel alsof jij nooit bij de pakken neerzit.
Niets ten nadele van anderen natuurlijk of van mezelf maar ik vond het wel knap!
pi_178465770
Tolstoj, als het deze week niet lukt, zorg dan dat je nu alvast voor volgende week een dagje vrij plant terwijl je zoon gewoon naar de opvang gaat. Het is ook al heel fijn om zoiets in het vooruitzicht te hebben.

Wij hebben dit in het najaar een paar keer gedaan omdat man toch ook nog vrije dagen had en we dan ook wat tijd voor elkaar hadden. Wij dus allebei vrijgenomen op de enige dag dat we normaal allebei werken en ze naar de opvang gaan. De kinderen 's ochtends gewoon vroeg naar de opvang gebracht en daarna terug naar huis het bed weer in gegaan, om te slapen ;) En het plan was dan altijd ergens lunchen en naar de bios, maar het is elke keer een late lunch geworden omdat we te laat wakker werden. En we planden ook gelijk de volgende keer alweer zodat we iets hadden om naar uit te kijken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 12 april 2018 @ 11:13:29 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178465958
Heftig he Tolstoi, zo lang zo slecht slapen? Het klinkt mij ook toe dat je een dag bijslapen moet regelen op korte termijn. Erg jammer dat je je ouders niet kan inschakelen maar ik snap dat je daar geen zin in hebt met hun huilen-visie.
Beetje open deur, maar niemand is zó onmisbaar op haar werk dat 1 dag vrij/ziek er niet af kan. En omvallen zorgt voor meer ellende.

Verder zit ik ook even in een flow van lezen tijdens het voeden, knikken vol herkenning, en weer door met de drukte van de dag. Het is niet anders. Ik zit Jacob halve mandarijnenpartjes te voeren en hij gaat echt uit z'n plaat van enthousiasme. Zo heerlijk (voor hem en voor mij).

Maar rammelen doe ik niet :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178467090
TolStoi klinkt heftig! Hopelijk kun je ergens de ruimte vinden om even bij te tanken! Volgens mij ben jij inmiddels ver over je grenzen heen :*

Lemijn dat klinkt heerlijk, Jacob die uit z’n plaat gaat van mandarijnpartjes O+

Mini je gerammel was hier in Twente zelfs nog te horen! *) Ik rammel ook best wel maar we wachten toch nog maar even.. :) Gek hoe dat voor een tweede toch weer zo snel kan zijn, en net zo erg als bij de eerste ook gewoon.

Fijn dat het beter gaat Kris! :)
pi_178467112
Poeh wat gaan jullie hard!

FF dapper zonder spenen. Denk je er weleens over om eerst de een en dan de ander iets af te leren? Of altijd tegelijkertijd zodat je in een keer klaar bent?

Mini wat worden ze snel groot he.
Als Banaan een jaar is wil ik ook voor een tweede proberen. Na mijn ontmoeting met Banaan wist ik ineens dat ik er nog een wou. Extra gerammel is niet nodig, een blik op mijn baby is genoeg. O+
Giraffen geluid, een smakkende mond? :D

Venco ben je er al uit wat je doet?

Een tandje voor baby Flav. *O*

Ellie wat goed dat minder aanleggen. Ik ga je voorbeeld misschien nog wel volgen, Banaan vraagt nou ook vaak 's nachts en drinkt dan weinig.

Beterschap Twist en voor je kleintjes. :*

Lekker Fleur en Kris eindelijk weer betere nachten. :*

Nanuke was de rest van je dag gisteren wel weer te doen? :)

Arme S. :* Gebruik je eigenlijk ook een draagzak? Misschien dat hij rechtop even lekkerder slaapt.

Banaan valt eindelijk makkelijker in slaap, steeds vaker ook zonder eerst te huilen. Ben er zo blij mee. O+
Hij schatert het uit bij kusjes dus kusjes in overvloed. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178467153
Dicht!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')