abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 april 2018 @ 10:18:35 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178319167
quote:
Race om een laatste referendum
Weblog GeenStijl verzamelt handtekeningen voor een laatste volksraadspleging over de donorwet. Maar de tijd dringt.

De toon is gezet. GeenStijl, een drijvende kracht achter het Oekraïnereferendum, wil „de Allerlaatste Kans Om Nog Iets Te Mogen Zeggen Over Onszelf” door een referendum af te dwingen over de D66-wet „ter Opeising van Organen van Alle Nederlandse Bijna Dode Staatsburgers”. Sinds dinsdag verzamelt het weblog handtekeningen voor een volksraadpleging over de donorwet. De eerste 7.500 steunbetuigingen zouden binnen zijn.

Of de poging slaagt, hangt af van het tempo waarin de Eerste Kamer het wetsvoorstel ter afschaffing van het referendum afhandelt. Het is een race, tussen voor- en tegenstanders van het referendum én tussen de voor- en tegenstanders van de donorwet, die in juni tot een climax komt. Morele druk op het kabinet, met name op D66, om een referendum sowieso toe te staan zal de komende weken oplopen. Welke hindernissen moeten de partijen nemen? (NRC).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 5 april 2018 @ 10:37:59 #2
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178319571
Hier zou ik voor gaan stemmen
Laffe huichelaar
pi_178321121
Tja, Geen Stijl. Een referendum afdwingen omdat het kan, net als de Oekraïnereferendum dus niet vanwege de inhoud maar omdat het kan. eerst organiseren, dan argumenten erbij verzinnen waarom.

Weinig waardering voor deze club die het alleen om invloed gaat en weinig inhoudelijks heeft in te brengen.

Maar vooral medeleven met mensen die op een wachtlijst staan en waar geen orgaan voor beschikbaar is. Zoals Eline, Lisa , Liesjuh en al die anderen voor wie nieuwe longen te laat kwamen.
pi_178323245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:18 schreef nanuk het volgende:
Tja, Geen Stijl. Een referendum afdwingen omdat het kan, net als de Oekraïnereferendum dus niet vanwege de inhoud maar omdat het kan. eerst organiseren, dan argumenten erbij verzinnen waarom.

Weinig waardering voor deze club die het alleen om invloed gaat en weinig inhoudelijks heeft in te brengen.

Maar vooral medeleven met mensen die op een wachtlijst staan en waar geen orgaan voor beschikbaar is. Zoals Eline, Lisa , Liesjuh en al die anderen voor wie nieuwe longen te laat kwamen.
Wat een onzin. Dit heeft niets met Geenstijl te maken, maar met het feit dat dit speelt in de samenleving.

Er is zelfs een tweede handtekeningenactie: https://donorwetreferendum.nl/

Deze werd bijna tegelijkertijd geopend met die van Geenstijl. Ze wisten overigens niet van elkaars actie af maar hebben afgesproken de handtekeningen samen te voegen.

Dus ben je het niet met Geenstijl eens, dan teken je via de andere website.

En je zielige propaganda met linkjes naar patientjes die het zo hard nodig hebben gaat niet werken. Dat is typisch D66 gedrag. Overigens heeft het niets te maken met het willen afschaffen van de mogelijkheid om donor te zijn, maar met de mogelijkheid om dit zelf te kunnen bepalen, in plaats van automatisch donor te zijn. De huidige wet is ordinaire organendiefstal.
pi_178323332
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:14 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit heeft niets met Geenstijl te maken, maar met het feit dat dit speelt in de samenleving.

Er is zelfs een tweede handtekeningenactie: https://donorwetreferendum.nl/

Deze werd bijna tegelijkertijd geopend met die van Geenstijl. Ze wisten overigens niet van elkaars actie af maar hebben afgesproken de handtekeningen samen te voegen.

Dus ben je het niet met Geenstijl eens, dan teken je via de andere website.

En je zielige propaganda met linkjes naar patientjes die het zo hard nodig hebben gaat niet werken. Dat is typisch D66 gedrag.
Ik claim dat geenstijl het niet doet vanwege de inhoud. Daar ben ik het inderdaad niet mee eens.

En die links die heb ik er inderdaad bij gezet om propaganda te maken voor die wet. Dat noem ik een inhoudelijke bijdrage. De meiden in die link hebben er niets meer aan, die zijn alle drie reeds rond hun twintigste overleden bij gebrek aan longen. Hoeveel wil jij er nog laten doodgaan?
pi_178323452
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:19 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik claim dat geenstijl het niet doet vanwege de inhoud. Daar ben ik het inderdaad niet mee eens.

En die links die heb ik er inderdaad bij gezet om propaganda te maken voor die wet. Dat noem ik een inhoudelijke bijdrage. De meiden in die link hebben er niets meer aan, die zijn alle drie reeds rond hun twintigste overleden bij gebrek aan longen. Hoeveel wil jij er nog laten doodgaan?
Precies, propaganda. Je zou je moeten schamen om achter de rug van zieken/overleden reclame te maken voor een wet die in jou straatje past, dat is nog veel erger dan tegen een dergelijke wet zijn.
pi_178323525
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:28 schreef Infection het volgende:
Je zou je moeten schamen
Nee, ik moet mij niet schamen. Ik zo me de ogen uit de kop schamen als ik niet op zou komen voor de belangen van mensen die de kans hebben een volwaardiger leven te kunnen leiden dan dat ze nu doen. Van alle drie weet ik dat ze zich zelf indertijd heel hard hebben ingezet voor een donorwet.

Ik denk dat jij je moet schamen dat je op een dergelijke manier te keer durft te gaan.

Voor jouw informatie, ik heb geen persoonlijk belang bij die wet. Van jou heb ik nog steeds niet gehoord wat je er op tegen hebt. Alleen maar smijten met modder.
pi_178323675
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:33 schreef nanuk het volgende:

[..]

Nee, ik moet mij niet schamen. Ik zo me de ogen uit de kop schamen als ik niet op zou komen voor de belangen van mensen die de kans hebben een volwaardiger leven te kunnen leiden dan dat ze nu doen. Van alle drie weet ik dat ze zich zelf indertijd heel hard hebben ingezet voor een donorwet.

Ik denk dat jij je moet schamen dat je op een dergelijke manier te keer durft te gaan.

Voor jouw informatie, ik heb geen persoonlijk belang bij die wet. Van jou heb ik nog steeds niet gehoord wat je er op tegen hebt. Alleen maar smijten met modder.
Zoals ik eerder al zei, wordt men automatisch donor wanneer men geen antwoord geeft. Dat is wat er mis is met deze wet.

Betekent niet dat ik tegen het donor zijn ben. Donor kun je ook zijn zonder dat de overheid dat voor je hoeft te beslissen. Daar is dit referendum dus ook voor.
pi_178323936
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:41 schreef Infection het volgende:

[..]

Zoals ik eerder al zei, wordt men automatisch donor wanneer men geen antwoord geeft. Dat is wat er mis is met deze wet.

Betekent niet dat ik tegen het donor zijn ben. Donor kun je ook zijn zonder dat de overheid dat voor je hoeft te beslissen. Daar is dit referendum dus ook voor.
Deze wet dwingt mensen alleen maar fatsoenlijk antwoord te geven op een meerdere malen gestelde vraag.

Ja, de consequentie is: wie zwijgt stemt toe. Echter een ieder die dat niet wilt hoeft alleen maar antwoord te geven op formulier, website of hoe dan ook. De mening kan ook nog eens ten alle tijden gewijzigd worden. Zelfs de nabestaanden kunnen het nog herroepen.
pi_178330060
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:18 schreef nanuk het volgende:
Tja, Geen Stijl. Een referendum afdwingen omdat het kan, net als de Oekraïnereferendum dus niet vanwege de inhoud maar omdat het kan. eerst organiseren, dan argumenten erbij verzinnen waarom.

Weinig waardering voor deze club die het alleen om invloed gaat en weinig inhoudelijks heeft in te brengen.

Maar vooral medeleven met mensen die op een wachtlijst staan en waar geen orgaan voor beschikbaar is. Zoals Eline, Lisa , Liesjuh en al die anderen voor wie nieuwe longen te laat kwamen.
Dit inderdaad.
  donderdag 5 april 2018 @ 20:01:37 #11
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178330252
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:14 schreef Infection het volgende:

En je zielige propaganda met linkjes naar patientjes die het zo hard nodig hebben gaat niet werken. Dat is typisch D66 gedrag. Overigens heeft het niets te maken met het willen afschaffen van de mogelijkheid om donor te zijn, maar met de mogelijkheid om dit zelf te kunnen bepalen, in plaats van automatisch donor te zijn. De huidige wet is ordinaire organendiefstal.
Jij bent een beetje funny-in-the-head, yes? Ben benieuwd of je net zo hard roept, als het jouw kindje is dat op de wachtlijst staat voor een transplantatieorgaan. Anyway, ook bij de nieuwe wet heb je zelf de keuze. Je moet er alleen actief iets voor doen, als je geen donor wil zijn.

En jij bent dus ook een uitstekend voorbeeld waarom referenda paparazzi-politiek is; 80% van de mensen weet niet eens waar ze het over hebben, maar alleen wat er in de gutter-press over gezegd is.

Gelukkig zijn referenda in Nederland alleen raadgevend. De regering kan ze zo door de schredder duwen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178330453
Zouden ze genoeg handtekeningen kunnen gaan ophalen als ze zich richten op een doelgroep voor wie het blijkbaar al te veel moeite is om zich ff als niet-donor te registreren? :P
pi_178330817
Het definitieve bewijs dat we hier zo snel mogelijk vanaf moeten. Ik ben een echte democraat, maar voor de derde keer komt er nu een referendum waar het daadwerkelijke onderwerp van secundair belang is, maar het trollen van of protesteren tegen de regering het eigenlijke doel.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_178330998
Ik word echt heel agressief van mensen die tegen deze wet zijn. Stompen kunnen ze krijgen. Vol op een willekeurig orgaan.
pi_178336783
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik word echt heel agressief van mensen die tegen deze wet zijn. Stompen kunnen ze krijgen. Vol op een willekeurig orgaan.
Zoek hulp.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 april 2018 @ 23:55:46 #16
862 Arcee
Look closer
pi_178336857
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef TheVulture het volgende:
een referendum waar het daadwerkelijke onderwerp van secundair belang is
Dat gevoel heb ik hier nou juist niet. Dit onderwerp leent zich uitstekend voor een referendum.

Erg interessante politieke strijd, dat ook.
  vrijdag 6 april 2018 @ 00:15:00 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178337128
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:29 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik word echt heel agressief van mensen die tegen deze wet zijn. Stompen kunnen ze krijgen. Vol op een willekeurig orgaan.
Lastig he, democratie?

Pricipieel ben ik het oneens met deze hele wet. Een orgaan van iemand is in eerste instantie van dat persoon. Ook na de dood.

Iets met lichamelijke integriteit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 6 april 2018 @ 00:18:52 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178337178
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik hier nou juist niet. Dit onderwerp leent zich uitstekend voor een referendum.

Erg interessante politieke strijd, dat ook.
Dit is zo'n tweestrijd in de maatschappij en ook in de politieke arena, dat hier wel een referendum over moet komen.
Hier moet de bevolking over spreken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178337183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:18 schreef nanuk het volgende:
Tja, Geen Stijl. Een referendum afdwingen omdat het kan, net als de Oekraïnereferendum dus niet vanwege de inhoud maar omdat het kan. eerst organiseren, dan argumenten erbij verzinnen waarom.

Weinig waardering voor deze club die het alleen om invloed gaat en weinig inhoudelijks heeft in te brengen.

Maar vooral medeleven met mensen die op een wachtlijst staan en waar geen orgaan voor beschikbaar is. Zoals Eline, Lisa , Liesjuh en al die anderen voor wie nieuwe longen te laat kwamen.
Het lijkt me dat vooral die patiënten niet gebaat zijn bij zo'n wet die sommige mensen er toe aanzet om dan maar in te vullen dat ze het niet willen.
pi_178341799
Naar aanleiding van mijn slechte ervaringen, vertrouw ik geen enkele artsen en om die reden ben ik ertegen.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178341812
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 00:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Lastig he, democratie?

Pricipieel ben ik het oneens met deze hele wet. Een orgaan van iemand is in eerste instantie van dat persoon. Ook na de dood.

Iets met lichamelijke integriteit.
Okee, maar wat moet je ermee? Wat heb jij aan je ogen, hart, longen, nieren na je dood?
Helemaal niks. Iemand anders kan er mee verder leven.
Wie ben jij om dan zo op je strepen te gaan staan?
Heeft geen zak te maken met lichamelijke integriteit. Maar alles met stijfkoppigheid en asociaal egoisme.
pi_178341824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:26 schreef Begripvol het volgende:
Naar aanleiding van mijn slechte ervaringen, vertrouw ik geen enkele artsen en om die reden ben ik ertegen.
En je leeft nog steeds. Dus het zal wel loslopen met die ervaringen.
pi_178341986
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:27 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En je leeft nog steeds. Dus het zal wel loslopen met die ervaringen.
Jij spreekt voor je beurt. Het zou je maar overkomen.
Velen leven nog in ellendige toestand, dankzij de nalatigheid van artsen.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178342026
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Okee, maar wat moet je ermee? Wat heb jij aan je ogen, hart, longen, nieren na je dood?
Helemaal niks. Iemand anders kan er mee verder leven.
Wie ben jij om dan zo op je strepen te gaan staan?
Heeft geen zak te maken met lichamelijke integriteit. Maar alles met stijfkoppigheid en asociaal egoisme.
Artsen plukken de organen uit een nog levend wezen. En dat levend wezen is toevallig een mens.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_178342041
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:34 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Jij spreekt voor je beurt. Het zou je maar overkomen.
Velen leven nog in ellendige toestand, dankzij de nalatigheid van artsen.
Wat is er gebeurt dan? Moest je naar de dokter voor een griepje en zit je nu in een rolstoel?
Als dit echt zo is, mijn excuses.
Maar deze fout zegt niks over waar dit topic over gaat.
Kan je vergelijken met mijn persoontje die absoluut geen auto kan rijden. Moeten we dan maar alle auto's gaan afschaffen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')