abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator / Redactie FP zondag 15 april 2018 @ 16:21:03 #126
221644 crew  timmmmm
Cremeren moet weer leuk worden
pi_178533077
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 16:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Inhoudelijk weer.
Ik weiger de bijzonder gekleurde mening van een waardeloos blogje als serieuze bijdrage te beschouwen. Deze aantijging vind ik dan ook bijzonder raar, op stemmingsmakende onzin valt immers niet inhoudelijk te reageren.
Kan je een beetje leuk schrijven? Waarom niet voor FOK! Mail even naar [email protected]
pi_178533101
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 16:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik weiger de bijzonder gekleurde mening van een waardeloos blogje als serieuze bijdrage te beschouwen. Deze aantijging vind ik dan ook bijzonder raar, op stemmingsmakende onzin valt immers niet inhoudelijk te reageren.
:')
  Moderator / Redactie FP zondag 15 april 2018 @ 16:23:27 #128
221644 crew  timmmmm
pi_178533128
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 16:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is dit artikel erop gericht mensen te informeren of om een meninkje door te drukken?
Kan je een beetje leuk schrijven? Waarom niet voor FOK! Mail even naar [email protected]
pi_178533504
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 16:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Is dit artikel erop gericht mensen te informeren of om een meninkje door te drukken?
Je snapt dat het een opiniestuk is? Je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk. Maar dan is het een beetje sneu om het enkel stemmingmakerij te noemen. De beweegredenen van de andere partijen worden ook gewoon benoemd, dus ik vind het allemaal erg meevallen.
  Moderator / Redactie FP zondag 15 april 2018 @ 16:47:06 #130
221644 crew  timmmmm
pi_178533577
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 16:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je snapt dat het een opiniestuk is? Je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk. Maar dan is het een beetje sneu om het enkel stemmingmakerij te noemen.
Als je een beeld schetst wat niet op feiten is gestoeld, zoals stellen dat ze in Barendrecht graag een coalitie met elkaar willen terwijl ze enkel dénken aan een coaltitie zonder EVB en die mogelijkheid ook onderzoeken, ben je inderdaad enkel stemming aan het maken.

Bij TPO doen ze er stelselmatig álles aan om de feiten zo te verdraaien of verzinnen dat het beeld dat het de hardwerkende burger tegen de grote boze elite in Den Haag is. Zo ook het verdraaide vod wat jij hier plugt.
pi_178533666
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 16:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Als je een beeld schetst wat niet op feiten is gestoeld, zoals stellen dat ze in Barendrecht graag een coalitie met elkaar willen terwijl ze enkel dénken aan een coaltitie zonder EVB en die mogelijkheid ook onderzoeken
[..]
Wat staat hier nou precies?
pi_179180671
https://www.ad.nl/rotterd(...)k-akkoord~aed4164f4/

Dit college zonder EVB zal de komende 4, als ze die al volmaken, weinig voor elkaagaan krijgen.
Bij de volgende verkiezing zou EVB best weleens een absolute meerderheid kunnen halen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179189620
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 18:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bij de volgende verkiezing zou EVB best weleens een absolute meerderheid kunnen halen.
Dan hebben de andere partijen toch nog een beetje hun zin gekregen: ze hoeven dan niet samen met de EVB in een coalitie.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  woensdag 16 mei 2018 @ 15:06:02 #134
458878 -XOR-
uitsluitend
pi_179198502
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 16:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

TPO is een digitaal vodje voor intellectueel minderbedeelden en bij nieuwrechts ontbreekt het gewoon vaak aan wat abstracter denkvermogen. Bovendien zit men nog altijd in extreme mate in de slachtofferrol.

Het werkelijke verhaal is dat lokale partijen relatief vaak plaatsnemen in gemeentelijke colleges:

quote:
Vergeleken met de landelijke uitslag brengen de lokale partijen, CDA en VVD het er in de eerste 150 gemeenten juist bovengemiddeld goed vanaf. Lokale partijen behaalden in maart 32,3 procent van de stemmen, maar leveren 36 procent van de wethouders.
wel een serieus bronnetje itt TPO:

https://www.trouw.nl/demo(...)haaft-zich~a6c77bcd/

Waarschijnlijker is het dus dat EVB inderdaad een stel ratten is waar niemand van de andere partijen zich aan wil commiteren.
pi_179374911
De Zes van Barendrecht zijn akkoord

Zes politieke partijen in Barendrecht hebben vanavond laat een akkoord bereikt over een nieuwe coalitie. CDA, SGP/ChristenUnie, VVD, PvdA, GroenLinks en D66 gaan een college van b en w vormen, waarbij de grootste partij in de raad, Echt voor Barendrecht (EVB), buitenspel blijft. Het nieuwe verbond rust op 15 van de 29 zetels. EVB heeft met 14 de rest van de raad.

Onder leiding van formateur Piet Boekhoud (CDA) is een akkoord bereikt dat als motto ‘Eenheid in verscheidenheid’ heeft meegekregen. Over de inhoud van de overeenstemming worden nog geen mededelingen gedaan. De plannen komen maandag naar buiten. Het is een akkoord dat pas later een programma wordt, aldus de gemeente Barendrecht in een toelichting.

Maandag komen ook de namen van de zes wethouders naar buiten. Al bekend is dat Reshma Roopram (PvdA) en Arnoud Proos (SGP/ChristenUnie) dagelijks bestuurder worden. Ook de naam van de zittende wethouder Peter Luijendijk (CDA) is vaak gevallen. VVD-leider Matthijs van der Welle is niet in voor een post in het college. Dat geldt ook voor zijn D66-collega Marcel van Prehn.

Het is nog niet bekend wanneer het nieuwe college door de Barendrechtse raad wordt geďnstalleerd.
https://www.ad.nl/rotterd(...)jn-akkoord~a0ba2d74/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_179405275
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee.

Hier in de buurt wordt verkiezingswinnaar CDA buitenspel gezet door een verzameling lokale partijen (en de SGP en VVD). Dit is wat een hoogleraar bestuurskunde daarover te zeggen had:

[..]

In nijkerk ook, woon jij daar ? Nijkerk; CU~SGP VVD PRO21 (PvdA/GroenLinks/D66)
pi_183184351
Ik heb 2 ondergrondse vuilniscontainers vlak voor mijn huis, een meter van elkaar. Onder het vorige bestuur kwam er 1 keer per week een vuilniswagen uit beide vuilniscontainers het vuil ophalen.

De afgelopen weken kwam op dinsdag een vuilniswagen om de linker vuilniscontainer te legen, op woensdag kwam er een die de rechter vuilnis container leegde, op donderdag kwam er weer 1 die de linker vuilniscontainer leegde en op vrijdag was de rechtercontainer aan de beurt.

Kennelijk zag de gemeente de onzin in van deze werkwijze.

Vandaag kwam een vuilniswagen om 9.00 uur de straat inrijden om de linkercontainer leeg te maken en om 14.00 uur kwam er een vrachtwagen de straat in rijden om de rechter container, 1 meter verderop, leeg te ruimen. :|W

Ik werd er emotioneel van. Polderpolitiek op zijn best. En dan zijn er mensen die beweren dat indien 6 partijen samenwerken ze niet tot werkbare oplossingen kunnen komen. :+
pi_183184360
Whehehe :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 16 november 2018 @ 14:56:44 #139
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_183184609
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 16:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat staat hier nou precies?
Dat er toch een meerderheid is met die 6 partijen. En hier wordt gedaan alsof het niet democratisch is, terwijl het juist wel zo is. Of het allemaal handig is, dat is een andere vraag.
"Evil Alien Conquerers....They Rule!"
pi_183184629
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:39 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik heb 2 ondergrondse vuilniscontainers vlak voor mijn huis, een meter van elkaar. Onder het vorige bestuur kwam er 1 keer per week een vuilniswagen uit beide vuilniscontainers het vuil ophalen.

De afgelopen weken kwam op dinsdag een vuilniswagen om de linker vuilniscontainer te legen, op woensdag kwam er een die de rechter vuilnis container leegde, op donderdag kwam er weer 1 die de linker vuilniscontainer leegde en op vrijdag was de rechtercontainer aan de beurt.

Vandaag kwam een vuilniswagen om 9.00 uur de straat inrijden om de linkercontainer leeg te maken en om 14.00 uur kwam er een vrachtwagen de straat in rijden om de rechter container, 1 meter verderop, leeg te ruimen. :|W

Ik werd er emotioneel van. Polderpolitiek op zijn best. En dan zijn er mensen die beweren dat indien 6 partijen samenwerken ze niet tot werkbare oplossingen kunnen komen. :+
Jij heb veel tijd over om dat allemaal in de gaten te houden

Ik kom trouwens ook uit Barendrecht maar lekker interessant de lokale politiek van zulke dorpjes.

Ik merk hier echt nooit iets van politiek. De enige ophef die ik me kan herrineren is of dat de winkels wel op zondag open mochten.

Inmiddels zijn die dus op zondag open :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  vrijdag 16 november 2018 @ 19:01:26 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183189298
Die partijen hebben natuurlijk een wonderbaarlijk compromis gemaakt over het afvalbedrijf van Barendrecht. De PvdA en de VVD in Barendrecht hebben immers een fundamenteel verschillende opvatting over de werkwijze van vuilnismannen. En op andere punten zijn de Christenunie en D66 elkaars tegenpolen in de filosofische strijd over afvalcontainers. Daarom is het een knappe prestatie van een ware staatsman dat ze dit bedacht hebben.

Nee kies dan voor de EVB. De partij die opkomst voor het vuilnis van het volk. Met hun bezielende leiding waren ze natuurlijk ieder besluit van ambtenaren ver vooruit geweest en was er echt helemaal niemand in Barendrecht die zich nog druk hierover kon maken.
pi_183189486
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 14:39 schreef Braindead2000 het volgende:

Sterk verhaal, dit is de scherpste politieke analyse die ik je hier tot dusver uit de doeken heb zien doen.
  vrijdag 16 november 2018 @ 19:32:24 #143
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183189982
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:09 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Sterk verhaal, dit is de scherpste politieke analyse die ik je hier tot dusver uit de doeken heb zien doen.
Ik ben ook wel benieuwd naar wat er uit de moeizame onderhandelingen gaat komen met betrekking tot de totaalvisie op het opruimen van hondenpoep in Barendrecht.
pi_183190163
Nou nou, zo kan 'ie wel weer he mannen? Beetje doen of dat Braindeaf2k dag in,dag uit, niks anders te doen heeft dan naar buiten staren.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_183191206
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zes partijen is al redelijk kansloos, en dan heb je ook nog zes partijen uit alle hoeken van het politieke spectrum en een genadeloze oppositie.
Zegt dan toch genoeg over die EVB. Die zijn blijkbaar niet in staat geweest om voldoende tegemoet te komen aan de wensen van 1 van die 6 partijen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_183192362
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Zegt dan toch genoeg over die EVB. Die zijn blijkbaar niet in staat geweest om voldoende tegemoet te komen aan de wensen van 1 van die 6 partijen.
Die andere 6 hebben dat direct uitgesloten. Ligt niet aan hen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_183192744
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 20:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die andere 6 hebben dat direct uitgesloten. Ligt niet aan hen.
Als alle kindjes uit de klas niet met je willen spelen ligt het wss niet aan hen maar aan jou.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 17 november 2018 @ 00:05:05 #148
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_183197524
En in de VS regeert Trump met een minderheid van de stemmen. Maar volgens degenen die in dit topic janken is dat ineens de wil van het volk.
pi_183197681
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2018 19:01 schreef Hexagon het volgende:
Die partijen hebben natuurlijk een wonderbaarlijk compromis gemaakt over het afvalbedrijf van Barendrecht. De PvdA en de VVD in Barendrecht hebben immers een fundamenteel verschillende opvatting over de werkwijze van vuilnismannen. En op andere punten zijn de Christenunie en D66 elkaars tegenpolen in de filosofische strijd over afvalcontainers. Daarom is het een knappe prestatie van een ware staatsman dat ze dit bedacht hebben.

Nee kies dan voor de EVB. De partij die opkomst voor het vuilnis van het volk. Met hun bezielende leiding waren ze natuurlijk ieder besluit van ambtenaren ver vooruit geweest en was er echt helemaal niemand in Barendrecht die zich nog druk hierover kon maken.
:D
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_183197874
Ik neem aan dat Barendrecht inmiddels een coalitie heeft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')