abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178444145
registreer om deze reclame te verbergen
Deurbel ga ik denk ik toch maar voorlopig voor een goedkope oplossing met 433mhz frequentie. Eventueel plaats ik later wel ergens een camera. Is zo'n 433mhz bel allemaal makkelijk te koppelen met Homey dat jullie weten? Jullie deze koppeling al gemaakt met een 'domme' bel?

Of beter voor de zekerheid kopen wat Homey volgens hun website ondersteund (is maar 1 merk; zou zelf liever een ander design willen).
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_178444885
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:56 schreef PetervdK het volgende:
Ik heb deursensoren van Neo Coolcam, voor een prikkie: https://www.banggood.com/(...)514&cur_warehouse=CN
Zijn nu weer 17,65 en da's al niet veel, maar duiken regelmatig naar rond de 15 euro.
proberen waard om er 2 te kopen. Als je de prijs t.o.v. de fibaro set is het een fiks verschil.
Hooray for boobies!
  woensdag 11 april 2018 @ 11:34:39 #53
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178444999
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 10:34 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Goed, rook is 65: https://www.robbshop.nl/fibaro-rookmelder-v20

Maar CO is 99: https://www.robbshop.nl/co-sensor-fibaro

[..]

Mjah ik ga liever niet boren, ik wil het toch allemaal redelijk laagdrempelig houden, de technologie gaat zo snel, wellicht wil je over 2 jaar weer wat anders, dan heb ik geen zin dat ik m'n deuren kan plamuren :P

Homey twijfel ik steeds meer over, pak de laatste pagina van het T.net topic er eens bij, alleen maar kommer en kwel over de Z-Wave integratie (die ze schijnbaar compleet willen herschrijven?), brakke updates en matige ontvangst van bv. Z-Wave.
Nou ja, ik zal je zeggen, als tegengeluid (want ik lees die berichten @tweakers ook). Ik heb een Homey, ik heb MEER dan die 15 Z-Wave devices, EN Hue (zigbee) EN 433 Mhz (KaKu), en bij mij werkt het zonder noemenswaardige problemen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178445043
denk maar net hoe alles is geinsdtalleerd, waar het hangt, wat er mogelijk storend is in de netwerken etc etc.

Tot nu toe heb ben ik nog niks tegen gekomen wat mij echt tegenstaat. De bugs e.d. neem ik voor lief, die worden opgelost.
Hooray for boobies!
  woensdag 11 april 2018 @ 12:00:32 #55
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_178445512
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou ja, ik zal je zeggen, als tegengeluid (want ik lees die berichten @tweakers ook). Ik heb een Homey, ik heb MEER dan die 15 Z-Wave devices, EN Hue (zigbee) EN 433 Mhz (KaKu), en bij mij werkt het zonder noemenswaardige problemen.
Das goed om te horen. Met bv. Domoticz of Home Assistent is het ook vaak puzzelen, maar daar is het imho meer geaccepteerd ofzo, omdat het allemaal zelfbouw voor een paar tientjes is. Hier ben je 300 euro verder, wat prima is, maar dan mag je ook wel verwachten dat iets basics als een goed werkende Z-Wave integratie gewoon goed geregeld is. Als ik dan lees dat ze dat gebaseerd hebben op een uitgefaseerde library en de hele shit herschreven moet worden twijfel ik wel een beetje aan de ontwerpbeslissingen die men neemt / heeft genomen.
  woensdag 11 april 2018 @ 12:06:52 #56
16180 CoolGuy
pi_178445627
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:00 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Das goed om te horen. Met bv. Domoticz of Home Assistent is het ook vaak puzzelen, maar daar is het imho meer geaccepteerd ofzo, omdat het allemaal zelfbouw voor een paar tientjes is. Hier ben je 300 euro verder, wat prima is, maar dan mag je ook wel verwachten dat iets basics als een goed werkende Z-Wave integratie gewoon goed geregeld is. Als ik dan lees dat ze dat gebaseerd hebben op een uitgefaseerde library en de hele shit herschreven moet worden twijfel ik wel een beetje aan de ontwerpbeslissingen die men neemt / heeft genomen.
Volgens mij geldt wat jij zegt voor Zigbee, maar 100% zeker ben ik niet. Hue = Zigbee, en dat werkt bij mij feilloos icm Homey. Het is natuurlijk dan nog steeds kansloos, maar het werkt wl (bij mij).

Ik heb Z-Wave sensoren die Hue lampen aan laten gaan, en dat werkt gewoon echt prima.
  woensdag 11 april 2018 @ 13:40:42 #57
147511 Cyanide-
Extreem irriterend
pi_178447501
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Volgens mij geldt wat jij zegt voor Zigbee, maar 100% zeker ben ik niet. Hue = Zigbee, en dat werkt bij mij feilloos icm Homey. Het is natuurlijk dan nog steeds kansloos, maar het werkt wl (bij mij).

Ik heb Z-Wave sensoren die Hue lampen aan laten gaan, en dat werkt gewoon echt prima.
Oh daar kan je wel gelijk in hebben hoor :Y Ik zou in dit geval sowieso de communicatie via de Hue Bridge laten lopen (dat kan toch ook gewoon?) dus dan merk je daar denk ik sowieso al minder van. Ben wel benieuwd hoe het met Z-wave zou uitpakken. Verwacht wel dat Homey beneden staat, en bv die CO-melder en n v/d brandmelders hangt op zolder, dus dat gaat hopelijk goed :D Nou zal er wel op iedere verdieping een brandmelder komen + de nodige deur-/raamsensoren en sowieso op zolder ook twee Fibaro wallplugs om te kunnen detecteren wanneer wasmachine/droger klaar zijn, dus hoop dat het qua mesh goedkomt :Y

Het werkt nu nl. binnen Domoticz met alleen die wallplugs prima, en dan staat m'n Domoticz Raspberry Pi in de meterkast en de wasmachine en droger op zolder :P
  woensdag 11 april 2018 @ 14:45:30 #58
16180 CoolGuy
pi_178448677
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 13:40 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Oh daar kan je wel gelijk in hebben hoor :Y Ik zou in dit geval sowieso de communicatie via de Hue Bridge laten lopen (dat kan toch ook gewoon?) dus dan merk je daar denk ik sowieso al minder van. Ben wel benieuwd hoe het met Z-wave zou uitpakken. Verwacht wel dat Homey beneden staat, en bv die CO-melder en n v/d brandmelders hangt op zolder, dus dat gaat hopelijk goed :D Nou zal er wel op iedere verdieping een brandmelder komen + de nodige deur-/raamsensoren en sowieso op zolder ook twee Fibaro wallplugs om te kunnen detecteren wanneer wasmachine/droger klaar zijn, dus hoop dat het qua mesh goedkomt :Y

Het werkt nu nl. binnen Domoticz met alleen die wallplugs prima, en dan staat m'n Domoticz Raspberry Pi in de meterkast en de wasmachine en droger op zolder :P
Ja, dat kan via de bridge verlopen, en ik heb dat ook op die manier, ik heb de bridge er tussen, dus als Homey zou uitvallen om wat voor reden dan ook, kan ik gewoon de Hue app gebruiken om m'n lichten te schakelen.

Dat met die CO-melder en de brandmelder op zolder gaat goed, zolang jij zorgt voor een beetje een mesh.

Om je een idee te geven, ik heb 4 verdiepingen, kelder, begane grond, 1e verdieping, zolder. Ik heb in de kelder de wasmachine en droger, dus 2 fibaro wallplugs. Op de begane grond heb ik er maar 1, van NodOn, op de 1e verdieping heb ik er 2 van Fibaro, naast elkaar op onze slaapkamer, en op de zolder heb ik er 1 van Fibaro.

De wasmachine in de kelder, de plug daarvan vormt een huge aanspreekpunt voor heel erg veel sensoren in huis.

Sterker nog, de sensor die ik op de brievenbus heb, die hangt qua absolute lengte misschien 2,5 meter van Homey in de woonkamer, maar die sensor maakt verbinding met de wasmachine-plug, en die gaat vervolgens terug naar Homey. Het bereik van die Fibaro wallplugs is echt heel erg groot, dat helpt echt giga bij het bouwen van je mesh.
pi_178491144
Ik ben voor bij mij thuis op zoek naar een smart home apparatuur, maar weet niet waar ik het beste iets kan bestellen :@
wil het liefst dat het een apparaat is wat met mijn andere apparaten kan communiceren.

Ik onder andere een nest en phillips hue lampen.
en misschien komen daar wel van die ikea smart lampen bij in de toekomst en ik heb een aantal van die homewizard contact dozen van de action die je met zo'n afstandsbediening kunt in en uitschakelen. maar het zou bijvoorbeeld ook mooi zijn om ook mijn tv etc er mee te kunnen bedienen bijvoorbeeld.
Wat voor setje kan ik dan het beste gebruiken?
Las gisteren nog iets over broadlink?
Het hoeft natuurlijk niet het aller goedkoopste te zijn maar ook niet vreselijk duur, dus dacht iets van tussen de 50 en 100 euro?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
  vrijdag 13 april 2018 @ 15:38:17 #60
16180 CoolGuy
pi_178491510
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:20 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik ben voor bij mij thuis op zoek naar een smart home apparatuur, maar weet niet waar ik het beste iets kan bestellen :@
wil het liefst dat het een apparaat is wat met mijn andere apparaten kan communiceren.

en misschien komen daar wel van die ikea smart lampen bij in de toekomst en ik heb een aantal van die homewizard contact dozen van de action die je met zo'n afstandsbediening kunt in en uitschakelen. maar het zou bijvoorbeeld ook mooi zijn om ook mijn tv etc er mee te kunnen bedienen bijvoorbeeld.
Het hoeft natuurlijk niet het aller goedkoopste te zijn maar ook niet vreselijk duur, dus dacht iets van tussen de 50 en 100 euro?
Dus je wil een controller, die al de apparatuur die je net opnoemt kan aansturen? Tja, dan is dat toch Homey in ieder geval. Kan best zijn dat er meer controllers zijn die dat doen, maar als dat zo is weet ik er niets van. Homey kan het in ieder geval.
pi_178492451
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dus je wil een controller, die al de apparatuur die je net opnoemt kan aansturen? Tja, dan is dat toch Homey in ieder geval. Kan best zijn dat er meer controllers zijn die dat doen, maar als dat zo is weet ik er niets van. Homey kan het in ieder geval.
oke, bedankt voor de info in ieder geval :)
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
  vrijdag 13 april 2018 @ 22:25:52 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178498663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 15:20 schreef sjoemie1985 het volgende:

Ik heb Google home (mini), ook fijn! Nog geen 60 euro maar voorlopig alleen in het engels. Als je trouwens Android hebt, Hue kun je aansturen met Google assistent :Y)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/9s.gif[/img] Op zaterdag 4 augustus 2018 10:38 schreef Kreator het volgende:
Ik ben het eens met seven. Fml. Rip.
[/quote]
  zaterdag 14 april 2018 @ 20:57:10 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178516336
Hebben jullie ervaring met lichtschakelaars met zigbee

Dat zou dus theoretisch met Philips Hue moeten werken? Hoe dan precies, hoe koppel ik hem aan mij hue?
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 14 april 2018 @ 21:47:25 #64
16180 CoolGuy
pi_178517166
quote:
99s.gif Op zaterdag 14 april 2018 20:57 schreef XL het volgende:
Hebben jullie ervaring met lichtschakelaars met zigbee

Dat zou dus theoretisch met Philips Hue moeten werken? Hoe dan precies, hoe koppel ik hem aan mij hue?
Als het zo'n Hue schakelaar is kun je hem rechtstreeks naar je hue bridge verbinden. Als het niet van Hue is weet ik niet of dat kan. Wel met een Homey ertussen maar ik weet niet of je die hebt.
  zaterdag 14 april 2018 @ 22:34:17 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178518158
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 21:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als het zo'n Hue schakelaar is kun je hem rechtstreeks naar je hue bridge verbinden. Als het niet van Hue is weet ik niet of dat kan. Wel met een Homey ertussen maar ik weet niet of je die hebt.
Nog niet

Was nog niet nodig

Maar wil toch een aantal schakelaars slim gaan maken. De schakelaars van hue zijn op batterij en lelijk. Ik wil mijn eigen schakelaars houden en het in de muur houden. Bovendien wil ik geen batterijen waar stroom ligt.
Die Scheie bleibt gleich, nur die Fliegen ndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 14 april 2018 @ 22:52:35 #66
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178518587
Heb nu iets gevonden, toevallig van de aanbieder van mijn schakelaars. Werkt met Hue Bridge.

huehoe!!

https://www.amazon.de/gp/aw/d/B017KXFROS
pi_178524479
gamma heeft trouwens t/m vandaag hue lampen met 20 of zelfs 30% korting.. zag het zelf ook gisteravond pas :X
  zondag 15 april 2018 @ 09:41:09 #68
16180 CoolGuy
pi_178525330
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 09:16 schreef mschol het volgende:
gamma heeft trouwens t/m vandaag hue lampen met 20 of zelfs 30% korting.. zag het zelf ook gisteravond pas :X
Ook op gu10 color?
pi_178525605
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 09:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ook op gu10 color?
zo te zien wel, 17,10 korting zodat hij 39,89 kost; geen idee of dat een goeie deal is..
  zondag 15 april 2018 @ 10:00:07 #70
16180 CoolGuy
pi_178525898
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 09:50 schreef mschol het volgende:

[..]

zo te zien wel, 17,10 korting zodat hij 39,89 kost; geen idee of dat een goeie deal is..
Dat is op zich wel een goeie deal. Heb je een directe link want ik vind t niet. Dat zou dan 120 euro zijn, dat is goedkoper dan normaal ja.
pi_178526310
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:00 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is op zich wel een goeie deal. Heb je een directe link want ik vind t niet. Dat zou dan 120 euro zijn, dat is goedkoper dan normaal ja.
beter zoeken, tis niet alsof de gamma site zo onoverzichtelijk is.. ;)

https://www.gamma.nl/asso(...)p-6-5-watt/p/B556732

overigens schijnen duopacks ook korting te hebben, maar als die er al zijn voor de gu10, zijn die alleen lokaal te krijgen als ik de site zo bekijk (zie ze niet op de site namelijk)

[ Bericht 2% gewijzigd door mschol op 15-04-2018 10:23:25 ]
  zondag 15 april 2018 @ 10:30:03 #72
16180 CoolGuy
pi_178526711
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:15 schreef mschol het volgende:

[..]

beter zoeken, tis niet alsof de gamma site zo onoverzichtelijk is.. ;)

https://www.gamma.nl/asso(...)p-6-5-watt/p/B556732

overigens schijnen duopacks ook korting te hebben, maar als die er al zijn voor de gu10, zijn die alleen lokaal te krijgen als ik de site zo bekijk (zie ze niet op de site namelijk)
Nee ik zit op telefoon, dat wil niet lekker ;) thx voor de link mate.

Daar staat 56,99, waar staat dan dat er korting is? :P
pi_178528325
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 10:30 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee ik zit op telefoon, dat wil niet lekker ;) thx voor de link mate.

Daar staat 56,99, waar staat dan dat er korting is? :P
winkelmandje (en tweakers hue kortings topic)
  zondag 15 april 2018 @ 13:56:26 #74
16180 CoolGuy
pi_178530450
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 11:56 schreef mschol het volgende:

[..]

winkelmandje (en tweakers hue kortings topic)
Leuke actie. Ik heb er direct 5 opgepikt :P

D9MnDjG.jpg

Ik had eerst 2 single bulbs gedaan, maar ze hadden daar ook een duo pack, die al goedkoper is dan 2 losse, en daar hadden ze die actie ook op, dus heb ik nu 2 E27 lampen voor 70 euro, dat is best een prima deal.

En dan direct nog maar 3 GU10 spots opgepikt voor straks in de badkamer :P
pi_178531529
jammer dat de led strip niet in de aanbieding valt -O-
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')