abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 10:58:08 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178595771
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:53 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

staat voor 500 euro aan verlichting in de tuin. Die ga ik niet vervangen omdat er een lampje niet past ;)

had/heb er philips e14 lampen inzitten die zijn een stukje ranker maar ook prijziger en niet echt goed met kou. Voor de zomer gaat het wel maar wil natuurlijk ook in de winter weer het licht aan. Ik hoop een beetje op een nieuwe Ikea slimme led lijn de komende maanden
Dat beantwoordt de vraag niet helemaal :P als je het Hue alternatief koopt (die van hard wit naar warm licht variant), passen die wel in je bestaande tuinverlichting?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178595837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat beantwoordt de vraag niet helemaal :P als je het Hue alternatief koopt (die van hard wit naar warm licht variant), passen die wel in je bestaande tuinverlichting?
zou kunnen, denk het wel zelfs. Maar dat wil ik dus niet in dit geval. Ikea moet gewoon de juiste afmetingen leveren :P O-)
Hooray for boobies!
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 11:04:04 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178595875
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 11:02 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

zou kunnen, denk het wel zelfs. Maar dat wil ik dus niet in dit geval. Ikea moet gewoon de juiste afmetingen leveren :P O-)
Ja, dat is de verantwoordelijkheid voor jouw tuinverlichting buiten jezelf leggen :P Ik zou dat niet kunnen, wetende dat er een alternatief verkrijgbaar is waardoor ik wel kan realiseren wat ik wil :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178595980
Ik heb geduld, dat scheelt wel een stukje 8-)
Hooray for boobies!
pi_178711430
Hoe zijn de ervaringen hier qua Homey met Xiaomi / Aqara meuk? Ik hoor er wel goede dingen over, maar ze gebruiken wel Zigbee met een eigen sausje (beetje a la Hue dus...) Vraag me of dat goed gaat en goed blijft gaan. Je hebt dus ook een hub nodig om die meuk te koppelen, maar dan zijn de mogelijkheden redelijk eindeloos:

https://www.gearbest.com/top-brands/brand/aqara.html
https://xiaomi-mi.com/sockets-and-sensors/

Van slimme deurschakelaars, motoren voor gordijnen/luiken, deursensoren, waterdetectie, camera's, etc. etc.
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 12:28:14 #107
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178711469
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2018 12:26 schreef Cyanide- het volgende:
Hoe zijn de ervaringen hier qua Homey met Xiaomi / Aqara meuk? Ik hoor er wel goede dingen over, maar ze gebruiken wel Zigbee met een eigen sausje (beetje a la Hue dus...) Vraag me of dat goed gaat en goed blijft gaan. Je hebt dus ook een hub nodig om die meuk te koppelen, maar dan zijn de mogelijkheden redelijk eindeloos:

https://www.gearbest.com/top-brands/brand/aqara.html
https://xiaomi-mi.com/sockets-and-sensors/

Van slimme deurschakelaars, motoren voor gordijnen/luiken, deursensoren, waterdetectie, camera's, etc. etc.
Heb ik niet. Ik las op Tweakers een tijd geleden dat er iemand was die wat shit had gekocht van Xiaomi, maar dat dat op dat moment nog niet ondersteund werd door Homey. Ik weet niet hoe dat inmiddels is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178712225
Dit zou die ondersteuning moeten regelen? Maar ik begrijp dat die apps een soort van non-official zijn vanuit zowel Athom als Xiaomi? Dus vandaag werkt het, morgen kan het zomaar stuk zijn als één van de twee een update doet?

https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-mi
  Moderator dinsdag 24 april 2018 @ 13:58:20 #109
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178712733
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2018 13:21 schreef Cyanide- het volgende:
Dit zou die ondersteuning moeten regelen? Maar ik begrijp dat die apps een soort van non-official zijn vanuit zowel Athom als Xiaomi? Dus vandaag werkt het, morgen kan het zomaar stuk zijn als één van de twee een update doet?

https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-mi
Dat zou zomaar kunnen. Hoe dan ook, ik zou het risico niet nemen. Ja, je bent nu goedkoper uit, maar als die ondersteuning ergens een keer ophoudt moet je alles vervangen door dingen die wel ondersteund worden, en dan ben je uiteindelijk meer geld kwijt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178712968
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 13:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen. Hoe dan ook, ik zou het risico niet nemen. Ja, je bent nu goedkoper uit, maar als die ondersteuning ergens een keer ophoudt moet je alles vervangen door dingen die wel ondersteund worden, en dan ben je uiteindelijk meer geld kwijt.
Is zeker waar, ik wilde het even checken omdat een hoop andere platformen (Domoticz, Home Assistent) wel 'native' ondersteuning ervoor hebben, en het op die manier wel snel aan terrein wint in het domotica wereldje.
  dinsdag 24 april 2018 @ 14:51:02 #111
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178713655
Het is nu nog wel een beetje gepruts om alles aan de praat te krijgen van Xiaomi volgens mij (behalve de standaard lichtjes) maar door het voordeel van het open karakter van Homey kan je er vergif op innemen dat zodra het nog populairder wordt de ondersteuning door de community óf/en Athom zelf steeds omvattender wordt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_178714545
Snap ik, en is natuurlijk ook dikke prima. Al moet ik zeggen dat ik gewoon een zeiksnor ben die bij zoiets wel gewoon ondersteuning van Athom verwacht, als ik knutselwerk van een community wil blijf ik wel op Domoticz of pak ik de zoveelste andere open source domotica controller die je met wat knutselwerk zelf bouwt. Ik vind de prijs geen probleem, maar door het feit dat ze zich als een soort van premium 'all in one' neerzetten vind ik wel dat je mag verwachten dat ze snel op dit soort treintjes kunnen springen en het gewoon als Athom ondersteunen, niet een community knutselwerkje wat bij de volgende Athom of Xiaomi update stuk is.
pi_178714581
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2018 12:26 schreef Cyanide- het volgende:
Hoe zijn de ervaringen hier qua Homey met Xiaomi / Aqara meuk? Ik hoor er wel goede dingen over, maar ze gebruiken wel Zigbee met een eigen sausje (beetje a la Hue dus...) Vraag me of dat goed gaat en goed blijft gaan. Je hebt dus ook een hub nodig om die meuk te koppelen, maar dan zijn de mogelijkheden redelijk eindeloos:

https://www.gearbest.com/top-brands/brand/aqara.html
https://xiaomi-mi.com/sockets-and-sensors/

Van slimme deurschakelaars, motoren voor gordijnen/luiken, deursensoren, waterdetectie, camera's, etc. etc.
Ik heb wel wat. Temperatuur, switch knoppen, nog wat meuk. Werkt prima.

Sensoren heb ik ook liggen, maar nog niet getest.
  dinsdag 24 april 2018 @ 15:57:53 #114
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178714729
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2018 15:46 schreef Cyanide- het volgende:
Snap ik, en is natuurlijk ook dikke prima. Al moet ik zeggen dat ik gewoon een zeiksnor ben die bij zoiets wel gewoon ondersteuning van Athom verwacht, als ik knutselwerk van een community wil blijf ik wel op Domoticz of pak ik de zoveelste andere open source domotica controller die je met wat knutselwerk zelf bouwt. Ik vind de prijs geen probleem, maar door het feit dat ze zich als een soort van premium 'all in one' neerzetten vind ik wel dat je mag verwachten dat ze snel op dit soort treintjes kunnen springen en het gewoon als Athom ondersteunen, niet een community knutselwerkje wat bij de volgende Athom of Xiaomi update stuk is.
Ben ik het wel mee eens hoor. Ik heb het nog steeds niet voor elkaar gekregen om mijn LG tv aan te sluiten zodat het in flows te proppen is terwijl het wel als ondersteund gezet wordt. En die ondersteuning is door één of andere amateur die zelf nog niet eens een LG tv heeft en mijn versie van 'smart' doet het gewoon niet. Nu is het wel zo dat Homey ook infrarood doet maar dan moet ik hem dus niet naast mijn tv zetten maar er ergens tegenover en ik vind hem wel leuk hoor maar hoef hem niet op mijn salontafel te hebben :').

https://apps.athom.com/app/com.lg.smarttv "This is a very simple app I made, based on https://github.com/migueljteixeira/nodejs-lgtvRemoteControl - big thanks to that. I hope everything works well, I don't have an LG tv myself :)"
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_178715689
Ja precies, er mag wel wat Quality Control op dat soort dingen zitten... Leuk dat de community bijdraagt, maar dit is gewoon makkelijk scoren, iemand die een projectje van github heeft getrokken en heeft gebakken in een formaat waar Homey wat mee zou moeten kunnen... :') :')
  dinsdag 24 april 2018 @ 16:57:01 #116
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_178715744
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:54 schreef Cyanide- het volgende:
Ja precies, er mag wel wat Quality Control op dat soort dingen zitten...
Daar gaan ze nu wel wat strenger op zitten inderdaad. je bent niet de eerste met deze klacht. Maar ondertussen zit er wel gewoon kodi-intergratie op, Radarr en sonarr praat er mee (Synology) en doet het van alles met je chromecast en ook Denon praat ermee. Ook wake on lan bijvoorbeeld. Het gaat wel een stukje verder dan een paar schakelaars en wat lichtjes, dat is dan wel weer kek.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_178715861
Dat is wel gaaf, zeker aangezien ik een Denon AVR heb, en uiteraard Sonarr op m'n Syno _O_
pi_178790011
Ik heb nog een Sannce camera liggen. Iemand gelukt om zoiets (of vergelijkbaar) aan Homey te koppelen?

Lijkt me mooi als ik bij detectie iets in beeld krijg. Of als iemand op mijn deurbel (is al gekoppeld) drukt, dat ik dan beeld van de camera te zien krijg.
pi_178792137
Camera inmiddels wel op homeyda.sh werkend gekregen. Alleen werkt het dashboard niet super vind ik. Maken jullie hier gebruik van?
pi_178999360
Kaku is deze week met 25% korting bij Praxis
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 mei 2018 @ 21:41:20 #121
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_179000127
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:15 schreef OA het volgende:
Kaku is deze week met 25% korting bij Praxis
zoals ongeveer elke week. Of bij de Gamma.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_179000299
Mooi, ik hou het niet bij. Kwam het nu tegen ;)
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_179005676
quote:
14s.gif Op maandag 7 mei 2018 21:46 schreef OA het volgende:
Mooi, ik hou het niet bij. Kwam het nu tegen ;)
Let toch eens op man. :(
pi_179170638
Homey besteld :9
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 10:15:37 #125
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179171190
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 09:40 schreef Cyanide- het volgende:
Homey besteld :9
:D

Ik doe momenteel niets meer met domotica, anders dan wat ik al heb draaien. De badkamersituatie is een drama momenteel, en áls de badkamer klaar is zou, als alles goed gaat, onze dochter 2 weken later ter wereld moeten komen, dus ja, even weinig domotica voor mij momenteel, ik ben daar nu absoluut niet mee bezig.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179171426
Snap ik, hier is de badkamer als het goed is deze vrijdag klaar (as if :') ), maar daar weinig domotica in. Zou ook niet weten wat op wellicht wat Hue lampjes na, maar het moet wel allemaal leuk en functioneel zijn en dat zie ik verder niet zo in de badkamer tbh.

Deze units ook even besteld, 2x rook en 1x CO:

https://www.alternate.nl/(...)uct/1378630?lk=14359
https://www.alternate.nl/(...)uct/1211448?lk=14359

zit ook nog naar Fibaro Roller Shutter te kijken, maar kom daar qua aansluitschema niet helemaal uit, zowel de V1 als V2 hebben twee 'ingangen' voor de aansluitingen van de motor, maar het rolluik waar ik hem wil gebruiken komen 4 draden uit. Als ik een beetje google vind ik wel mensen die dat schijnbaar werkend hebben, maar niemand vertelt hoe :')

pi_179171611
ik wacht tot de 2.0 update uit is, daarna ga ik er schoon mee beginnen. Voor nu is het vooral testen en wat knutselen.
Hooray for boobies!
pi_179172124
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 10:40 schreef Spockjuh_ het volgende:
ik wacht tot de 2.0 update uit is, daarna ga ik er schoon mee beginnen. Voor nu is het vooral testen en wat knutselen.
Wanneer zou die moeten komen?

Ik ben al achter m'n rolluik probleem, je ramt de L&N gewoon beide (dus zowel inkomend als uitgaand richting je motor) in dezelfde connector.
pi_179172744
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 10:31 schreef Cyanide- het volgende:
Snap ik, hier is de badkamer als het goed is deze vrijdag klaar (as if :') ), maar daar weinig domotica in. Zou ook niet weten wat op wellicht wat Hue lampjes na, maar het moet wel allemaal leuk en functioneel zijn en dat zie ik verder niet zo in de badkamer tbh.
op afstand je bad laten vollopen terwijl je onderweg naar huis bent, zodat je gelijk in een warm bad kan duiken ofzo? :+
pi_179173025
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 11:46 schreef mschol het volgende:

[..]

op afstand je bad laten vollopen terwijl je onderweg naar huis bent, zodat je gelijk in een warm bad kan duiken ofzo? :+
Waterdetectie in je douche waardoor je WTW naar hogere stand gaat, spiegelverwarming aan gaat, eventuele rolluiken dicht en Sonos je douche muziek afspeelt?
pi_179173123
Jajajaja

Wie had hier nou net schakelmateriaal wat werkt met Hue cq Homey?

Wat ik wil bereiken;

Stroom doorlussen via het schakelmateriaal, zodat de lamp altijd stroom heeft.
Lamp kunnen bedienen met Hue app en kunnen gebruiken in Homey flows
Maar ook een (één of meerdere scenes) aan kunnen roepen vanaf de schakelaar, zonder dat je uiteraard de lamp stroomloos maakt.
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 12:13:17 #132
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179173202
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:09 schreef Cyanide- het volgende:
Jajajaja

Wie had hier nou net schakelmateriaal wat werkt met Hue cq Homey?

Wat ik wil bereiken;

Stroom doorlussen via het schakelmateriaal, zodat de lamp altijd stroom heeft.
Lamp kunnen bedienen met Hue app en kunnen gebruiken in Homey flows
Maar ook een (één of meerdere scenes) aan kunnen roepen vanaf de schakelaar, zonder dat je uiteraard de lamp stroomloos maakt.
Ik heb extern schakelmateriaal, dwz, ik heb een soort van afstandsbediening die Z-Wave is, en die schakelt gewoon Hue lampen in en uit, maar ik neem aan dat jij bedoelt ingebouwd in/op je muur, en dat heb ik dan weer niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179173271
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb extern schakelmateriaal, dwz, ik heb een soort van afstandsbediening die Z-Wave is, en die schakelt gewoon Hue lampen in en uit, maar ik neem aan dat jij bedoelt ingebouwd in/op je muur, en dat heb ik dan weer niet.
Jup, zodat ik het bestaande schakelmateriaal (wat dus echt de stroom schakelt) kan vervangen voor iets Z-wave-igs wat in principe stroom doorlust en dus gewoon bepaalde scenes aanroept.

Dit náást het gebruik via app en Homey.
pi_179173968
Ik heb hier en daar wat 'gewone' schakelaars vervangen door Fibaro dimmers in combinatie met druk-knoppen. Dan heb je geen aan/uit-schakelaar meer, maar een terugverende druk-knop. De knop is de bedrade bediening van de dimmer, maar de dimmer kan (via z-wave) ook met homey of wat voor basisstation je ook maar hebt bediend worden.

Is hier wel het beginsel van m'n hele domotica-opzet die ik wil aanleggen: alles werkt 'gewoon' via de aanwezige wand-schakelaars, maar is potentieel ook 'slim' en op afstand te bedienen met app (home assistent op een R-Pi gebruik ik daar nu voor).
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:42:34 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_179174966
Zigbee kun je daarvoor kopen of een gesloten systeem zoals Bosch
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_179175508
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 12:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik heb hier en daar wat 'gewone' schakelaars vervangen door Fibaro dimmers in combinatie met druk-knoppen. Dan heb je geen aan/uit-schakelaar meer, maar een terugverende druk-knop. De knop is de bedrade bediening van de dimmer, maar de dimmer kan (via z-wave) ook met homey of wat voor basisstation je ook maar hebt bediend worden.

Is hier wel het beginsel van m'n hele domotica-opzet die ik wil aanleggen: alles werkt 'gewoon' via de aanwezige wand-schakelaars, maar is potentieel ook 'slim' en op afstand te bedienen met app (home assistent op een R-Pi gebruik ik daar nu voor).
Ja, ik zat naar die dimmers te kijken, maar het werd me niet duidelijk of je daarmee zeg maar je power kon doorlussen en ze dan dus gebruiken met wat scenes e.d. en niet alleen als uhh dimmer... want dat wil je juist weer NIET bij Hue.

Mijn insteek is in principe hetzelfde, ik wil gewoon een 'slim' huis, maar het moet ook door domme mensen te bedienen zijn :P

quote:
99s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 13:42 schreef XL het volgende:
Zigbee kun je daarvoor kopen of een gesloten systeem zoals Bosch
Ja, Zigbee, Z-Wave, zelfs KaKu, het kan in theorie allemaal. Alleen is het ook een gevalletje bomen en een bos enzo. Ben vooral benieuwd naar hoe anderen het netjes opgelost hebben en hoe het in de praktijk bevalt.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 15:37:03 #137
42043 PetervdK
Lul ajb niet over jezelf...
pi_179177178
Is dit niets voor je? Erg betaalbaar, rond de 20-22 euro, soms zelfs goedkoper.
https://www.aliexpress.co(...)8.0.0.582b4e68wPcorE

Heb er sinds gisteren één in de woonkamer zitten en moet zeggen dat ik verrast ben. Staat best wel chic, schakel met je vingertop (ook als de Homey uit staat) of via Homey (handmatig, flows etc).

Je moet wel een blauwe draad trekken als die er niet is, die heb je nodig.
Dat doen wij wel als je bent uitgelogd!
pi_179179308
Jup, zoiets, al mag het dan wat 'klassieker' ogen.
Op Tweakers had iemand dit: https://www.jung.de/nl/online-catalogus/374872397/

Dat is dan weer het andere uiterste, plus dat je dan zo'n 150¤ verder bent voor één setje incl tasters...
  dinsdag 15 mei 2018 @ 17:56:11 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179180329
Even uitgerekend. 482 euro om de begane grond van mijn huis om te zetten naar Hue. 8 lampen, 2 schakelaars, light strip en 3 bewegingsmelders. ;(
Resistance is futile.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 15 mei 2018 @ 19:04:23 #140
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_179181779
een bridge heb je al?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_179187233
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:56 schreef Seven. het volgende:
Even uitgerekend. 482 euro om de begane grond van mijn huis om te zetten naar Hue. 8 lampen, 2 schakelaars, light strip en 3 bewegingsmelders. ;(
Hue kost centjes, dat kan niet echt nieuws zijn ofzo.
  dinsdag 15 mei 2018 @ 23:16:29 #142
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_179187326
Mijn smart home virus heeft ook de tuin aangestoken. Wie heeft er ervaring met smarte waterpompen? Bewatering en weerstations, grasmaaiers etc?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:11:30 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179190831
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 23:11 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Hue kost centjes, dat kan niet echt nieuws zijn ofzo.
Klopt maar als je het in één keer doet, doet het voor je gevoel meer pijn. :( .
Resistance is futile.
  woensdag 16 mei 2018 @ 08:12:09 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179190835
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 19:04 schreef Tokus het volgende:
een bridge heb je al?
Jazeker. De woonverdieping (bij ons de 1e verdieping dus) is al helemaal over op Hue.
Resistance is futile.
pi_179194866
quote:
15s.gif Op woensdag 16 mei 2018 08:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klopt maar als je het in één keer doet, doet het voor je gevoel meer pijn. :( .
Helemaal waar, ik heb ongeveer 1,5 jaar nu net zoiets op de huidige beneden verdieping hangen. Verhouding iets anders, meer strips en minder losse lampen. Het is even een hapje uit je portemonnee maar ik kan niet anders zeggen dan dat het heel veel mogelijkheden biedt, stabiel is en leuke ontwikkelingen door blijft maken. En dat is soms in domotica-land (zeker bij het goedkopere spul) wel anders.
pi_179222888
Ik lurk hier alleen, maar wou even mededelen dat de slimme Xiaomi/Honeywell rookmelder mijn huis heeft gered van een zekere brand.

Mijn vrouw heeft waarschijnlijk perongeluk een pit aangezet op het (keramische) fornuis, daar lag dus nog theedoek op. Knuffel van mijn dochter er naast op het aanrecht had ook al vlam gevat.

Gelukkig werd mijn vrouw (die met mijn dochter achterin de tuin zat) er op geattendeerd doordat de slimme melder alle toeters en bellen af liet gaan en ik zelfs op mijn werk op m'n smartphone werd gewaarschuwd.

Dus, iedereen aan de (slimme) rookmelder.
SPOILER: deze rookmelders heb ik dus.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2018 16:51:32 ]
  donderdag 17 mei 2018 @ 21:56:50 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179229007
Ik wil net weer Hue gaan bestellen, kom ik Innr tegen. Iemand al ervaring met het goedkope zusje van ? Ik wil voornamelijk weten of Innr compatible is met Google home.
Resistance is futile.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 09:51:23 #148
42043 PetervdK
Lul ajb niet over jezelf...
pi_179235901
quote:
3s.gif Op donderdag 17 mei 2018 16:48 schreef BroesWillems het volgende:
Ik lurk hier alleen, maar wou even mededelen dat de slimme Xiaomi/Honeywell rookmelder mijn huis heeft gered van een zekere brand.

Mijn vrouw heeft waarschijnlijk perongeluk een pit aangezet op het (keramische) fornuis, daar lag dus nog theedoek op. Knuffel van mijn dochter er naast op het aanrecht had ook al vlam gevat.

Gelukkig werd mijn vrouw (die met mijn dochter achterin de tuin zat) er op geattendeerd doordat de slimme melder alle toeters en bellen af liet gaan en ik zelfs op mijn werk op m'n smartphone werd gewaarschuwd.

Dus, iedereen aan de (slimme) rookmelder.
SPOILER: deze rookmelders heb ik dus.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig! Waar heb je deze op aangesloten? Of gebruik je ze stand-alone?
Dat doen wij wel als je bent uitgelogd!
pi_179236106
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 09:51 schreef PetervdK het volgende:

[..]

Gelukkig! Waar heb je deze op aangesloten? Of gebruik je ze stand-alone?
Op de Xiaomi gateway, wel veel chinees in de software, maar de belangrijkste delen zijn gelukkig in het engels.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 15:31:20 #150
366734 dimmak
bitcoin
pi_179322464
Is er een switch waarmee ik mijn ventilator smart kan maken en aansturen via een Google Home? Met Sonoff zou kunnen, maar dan moet ik eerst een alternatieve firmware flashen wat er niet zo makkelijk uit ziet.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_179354605
Gisteren even met de Homey gespeeld, eerste vraag die bij boven komt drijven ,hoe koppel je in godsnaam aan je Hue BRIDGE, dus niet alle lampen separaat? Bij beide Hue apps in de store kan je wel koppelen met alle lampen, sensors, weet ik wat los, maar ik wil gewoon via de Bridge communiceren...
pi_179354795
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:39 schreef Cyanide- het volgende:
Gisteren even met de Homey gespeeld, eerste vraag die bij boven komt drijven ,hoe koppel je in godsnaam aan je Hue BRIDGE, dus niet alle lampen separaat? Bij beide Hue apps in de store kan je wel koppelen met alle lampen, sensors, weet ik wat los, maar ik wil gewoon via de Bridge communiceren...
de homey is toch gewoon de vervanger van je hue bridge..
enige is dat die de lampen helaas niet kan updaten (zover ik weet)
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 12:56:16 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179354848
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:39 schreef Cyanide- het volgende:
Gisteren even met de Homey gespeeld, eerste vraag die bij boven komt drijven ,hoe koppel je in godsnaam aan je Hue BRIDGE, dus niet alle lampen separaat? Bij beide Hue apps in de store kan je wel koppelen met alle lampen, sensors, weet ik wat los, maar ik wil gewoon via de Bridge communiceren...
Niet. De lampen moeten individueel bekend zijn bij Homey om specifiek die lamp aan te kunnen sturen. Die lampen zie je dus ook allemaal als separate devices.

Wat je doet, is je voegt nieuwe lampen toe aan je bridge, en als je dan in Homey een nieuwe Hue lamp wil toevoegen, dan zie je in een van die schermpjes ook daadwerkelijk de nieuw toegevoegde lampen staan, die je dan kunt aanklikken (tegelijk) en toevoegen aan Homey.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179355511
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet. De lampen moeten individueel bekend zijn bij Homey om specifiek die lamp aan te kunnen sturen. Die lampen zie je dus ook allemaal als separate devices.

Wat je doet, is je voegt nieuwe lampen toe aan je bridge, en als je dan in Homey een nieuwe Hue lamp wil toevoegen, dan zie je in een van die schermpjes ook daadwerkelijk de nieuw toegevoegde lampen staan, die je dan kunt aanklikken (tegelijk) en toevoegen aan Homey.
Okee, maar hoe krijg ik dan zeg maar al m'n bestaande lampen in Homey?

quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 12:52 schreef mschol het volgende:

[..]

de homey is toch gewoon de vervanger van je hue bridge..
enige is dat die de lampen helaas niet kan updaten (zover ik weet)
Nou dat, en je kan ze dus niet meer met de Hue app bedienen / configureren, en das zonde, want juist op dat gebied gebeurt er vrij veel leuks met die entertainment integratie die er is/komt
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 13:41:49 #155
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179355644
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:33 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Okee, maar hoe krijg ik dan zeg maar al m'n bestaande lampen in Homey?

Door de Hue app te installeren op Homey, dan apparaat toevoegen, kiezen voor Hue, en dan krijg je in een volgend schermpje alle Hue dingen te zien die zijn gevonden op jouw bridge, en die kun je dan allemaal in 1x toevoegen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179356282
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Door de Hue app te installeren op Homey, dan apparaat toevoegen, kiezen voor Hue, en dan krijg je in een volgend schermpje alle Hue dingen te zien die zijn gevonden op jouw bridge, en die kun je dan allemaal in 1x toevoegen.
Oooh ja tering wat dom, ik had ff door moeten klikken, dit gaat lukken!

Ik heb in de keuken nog wat KaKu spul hangen, zit allemaal weggewerkt in een koof (zijn inbouwspots). Hoe koppel ik dat in godsnaam, want ik heb dus geen idee welk type het precies is e.d. :') Heb gisteren wel de draadloze schakelaar gekoppeld waar we het nu mee bedienen, maar ik heb niet het idee dat ik daarmee nu via Homey de lampen kan bedienen :+ Blijf normaal zo ver mogelijk weg van KaKu/433, dus heb er gewoon 0 ervaring mee qua linkprocedure etc :')
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 15:01:49 #157
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179356971
ja, dat is kut, want je er zit op het ding zelf een knopje, en die moet je wel indrukken. Ik heb alleen maar ervaring met die stopcontactdingen, dus die zitten nergens weg gewerkt, en inmiddels heb ik er nog maar 1 over. Daar zit een knopje op wat ik moest indrukken bij het pairen met Homey.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179357420
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:01 schreef CoolGuy het volgende:
ja, dat is kut, want je er zit op het ding zelf een knopje, en die moet je wel indrukken. Ik heb alleen maar ervaring met die stopcontactdingen, dus die zitten nergens weg gewerkt, en inmiddels heb ik er nog maar 1 over. Daar zit een knopje op wat ik moest indrukken bij het pairen met Homey.
Ah, dan ga ik maar op zoek naar een magisch knopje :9 ( :') ) en maar hopen dat het niet ergens in de koof weggewerkt zit _O- zit nog wel een montagedoosje met afdekplaatje, eerst dat maar opentrekken. En ergens in een kast iets van een LED-driver volgens mij...

Enig idee of dat spul aan meerdere dingen te koppelen is a la Hue? Of is het gewoon óf bedienen via Homey óf via die losse draadloze schakelaar?
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 15:29:23 #159
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179357487
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:26 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ah, dan ga ik maar op zoek naar een magisch knopje :9 ( :') ) en maar hopen dat het niet ergens in de koof weggewerkt zit _O- zit nog wel een montagedoosje met afdekplaatje, eerst dat maar opentrekken. En ergens in een kast iets van een LED-driver volgens mij...

Enig idee of dat spul aan meerdere dingen te koppelen is a la Hue? Of is het gewoon óf bedienen via Homey óf via die losse draadloze schakelaar?
Ik kan met de afstandsbediening van die KaKu gewoon bedienen, NAAST dat van Homey. Is ook logisch he. Het is gewoon een 1 richtings 433Mhz signaal, wat dat signaal uitstuurt doet er niet toe. Dus als dat ding het juiste signaal ontvangt van Homey schakelt ie. Ontvangt ie datzelfde signaal van de a.b. dan schakelt ie ook. Het een sluit het ander niet uit :)

Ik heb een Somfy RTS rolluik wat ook met 1 richtings verkeer werkt (dus geen feedback over de staat van de rolluiken) en die kan ik zowel met de a.b. als met Homey bedienen, naast elkaar :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179358893
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik kan met de afstandsbediening van die KaKu gewoon bedienen, NAAST dat van Homey. Is ook logisch he. Het is gewoon een 1 richtings 433Mhz signaal, wat dat signaal uitstuurt doet er niet toe. Dus als dat ding het juiste signaal ontvangt van Homey schakelt ie. Ontvangt ie datzelfde signaal van de a.b. dan schakelt ie ook. Het een sluit het ander niet uit :)

Ik heb een Somfy RTS rolluik wat ook met 1 richtings verkeer werkt (dus geen feedback over de staat van de rolluiken) en die kan ik zowel met de a.b. als met Homey bedienen, naast elkaar :)
Ja true, alhoewel het natuurlijk ook zo kan zijn dat bij het indrukken van zo'n 'pair' knop er een andere sleutel wordt gegenereerd om (ook al is het éénrichtingsverkeer) te zorgen dat je altijd zeker weet dat je van het juiste apparaat een commando ontvangt. Maar goed, nu verwacht ik al teveel van KaKu :P
pi_179360653
Heb net een door/window sensor in mijn brievenbus gehangen. Beetje nutteloze uitbreiding maar ach, had hem toch nog liggen. Krijg nu een notificatie als er post is.

Mijn verzameling tot nu toe:

Hal/buiten voor:
Door/window detectie op brievenbus
Deurbel
1x switch Fibaro lamp

Woonkamer:
TV (Panasonic ST)
Soundbar (Sony)
Somfy RTS Screens
Fibaro dimmer
Homey
Flora plant sensor (jammer dat ie niet op Homey kan)

Keuken:
Tado V3 thermometer
Fibaro dimmer op spots keukenblad
Fibaro dimmer op lamp keukentafel
Fibaro dimmer op spots kookeiland
Somfy RTS Screens
Bonus: (geen domotica, wel vet :7): Grohe Blue (bruisend water uit de kraan)

Bijkeuken:
Fibaro Switch op 2 lampen

WC beneden:
Fibaro switch op lamp
Bonus: Geberit stank-hoeft-niet-te-stinken afzuiging

Kantoor:
Temperatuur/luchtvochtigheid meter
Fibaro switch op lamp

Slaapkamer 1:
Fibaro rolluik module op Somfy rolluiken
Fibaro switch op lamp
Detectie in inloopkast, gekoppeld aan lamp.

Slaapkamer 2:
Fibaro rolluik module op Somfy rolluiken
Fibaro switch op lamp

Slaapkamer 3:
Fibaro rolluik module op Somfy rolluiken
Fibaro switch op lamp

Badkamer:
Fibaro dimmer op de spots
Fibaro switch op spiegelverlichting (spiegel met verwarming)
Fibaro rolluik module op Somfy rolluiken

Hal eerste verdieping:
Fibaro dimmer op 2 lampen

WC boven:
Fibaro switch op de lamp (wederom Geberit stank-hoeft-niet-te-stinken wc)

Zolder:
Fibaro switch op lampen
SolarMAN logger op zonnepanelen

Tuin:
Fibaro dimmer ingebouwd voor onder overkapping. De overkapping bestaat nog niet.
Fibaro switch voor tuinverlichting al ingebouwd. Tuinverlichting is er ook nog niet.

Niet noemenswaardig: her en der wat Yeelights, Xiaomi knoppen, gateway en wat ongein. Niet echt boeiend.

Toekomst:
• Ik moet echt wat gaan doen met muziek. Weet alleen niet goed wat. Sonos vind ik niet heel erg stijlvol, al werkt het natuurlijk perfect. Grote kans dat ik uiteindelijk daar toch voor kies.
• Ik had een camera geïnstalleerd maar ik kreeg het niet werkend dat hij me screenshots stuurde bij beweging. Ik weet nog niet goed wat ik daarmee ga doen.
• Ik wil ook nog iets met waterdetectie. Dat als ik mijn douche aanzet ook de spiegelverwarming uit gaat, WTW op stand 3 (en in de toekomst muziek aan).
• Zit er aan te denken om een motion sensor van Fibaro te testen.
• Mijn robot is dom. Die mag ook wel een keer een upgrade krijgen.
• Slimme gordijnen in woonkamer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2018 17:41:50 ]
  vrijdag 25 mei 2018 @ 09:14:13 #162
366734 dimmak
bitcoin
pi_179372303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:31 schreef dimmak het volgende:
Is er een switch waarmee ik mijn ventilator smart kan maken en aansturen via een Google Home? Met Sonoff zou kunnen, maar dan moet ik eerst een alternatieve firmware flashen wat er niet zo makkelijk uit ziet.
Reguliere firmware werkt tegenwoordig ook met Google Home zie ik net. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_179422925
Hebben jullie iets gevonden hoe je muziek vanuit je eigen desktop/harde schijf kunt sturen naar Homey?

Heb verschillende apps geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar.
pi_179486364
Vanuit een flow ofzo? Heb je niet een of ander CIFS appje wat gewoon een schijf kan koppelen en dan vervolgens dus in een flow te gebruiken is?

Ik ben nog steeds niet overtuigd van Homey tbh. Ziet er allemaal gelikt uit hoor, maar ik vind de support gewoon vrij matig, dat issue'tje met die CO sensor krijg je echt nul reactie op, en als ik de Github kijk staan er gewoon allerhande issues >10 dagen open zonder er ook maar iets van initiele reactie is. Bereik van Z-Wave is ook minder dan op m'n Raspberry Pi'tje met Aeotec Z-wave stick, ik kan nu m'n twee Fibaro wallplugs op zolder niet bereiken met de Homey op de BG, dat werkte vroeger wel. Dus daar moet ik wat op verzinnen. En allerhande dingetjes als Buienradar implementatie zijn vooral leuke gimmicks één of twee keer, maar echt nuttig is het natuurlijk niet, aangezien het vaak al regent voordat Homey gaat roepen dat het over een kwartier gaat regenen. Dus óf hij pollt Buienradar te weinig, of Buienradar is gewoon niet nauwkeurig genoeg.
pi_179566721
Hebben jullie in de tuin iets van domotica?

Als in bijvoorbeeld sproeiinstallatie?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 21:23:13 #166
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_179567003
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 21:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hebben jullie in de tuin iets van domotica?

Als in bijvoorbeeld sproeiinstallatie?
Ik ben aan het orienteren op alles. Bewatering (via grondwaterpomp), sensoren voor droogte, robotmaaier, weer station.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_179567727
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 21:23 schreef XL het volgende:

[..]

Ik ben aan het orienteren op alles. Bewatering (via grondwaterpomp), sensoren voor droogte, robotmaaier, weer station.
Klinkt goed. Ik wil ook bewatering (wel via gewone watertoevoer), robotmaaier, en een weerstation.

Hoe ver ben je met oriënteren? Heb je al wat merken waar je interesse in hebt?

En te koppelen met Homey dat je weet?
  zaterdag 2 juni 2018 @ 22:40:24 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_179569032
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 21:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Klinkt goed. Ik wil ook bewatering (wel via gewone watertoevoer), robotmaaier, en een weerstation.

Hoe ver ben je met oriënteren? Heb je al wat merken waar je interesse in hebt?

En te koppelen met Homey dat je weet?
Ik heb geen homey

Gardena heeft mooi spul. Meeste van mijn vrienden hebben al Worx Landroid maaiers.

Waar ik vooral niet uitkom, wat doen de robotmaaiers in de klasse John Deere, Honda, Husqvarna nu beter dan de klasse tot 1500 euro
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_179616287
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 22:40 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb geen homey

Gardena heeft mooi spul. Meeste van mijn vrienden hebben al Worx Landroid maaiers.

Waar ik vooral niet uitkom, wat doen de robotmaaiers in de klasse John Deere, Honda, Husqvarna nu beter dan de klasse tot 1500 euro
Ik denk maaien :P

badum tssss
pi_179706347
quote:
11s.gif Op dinsdag 15 mei 2018 17:56 schreef Seven. het volgende:
Even uitgerekend. 482 euro om de begane grond van mijn huis om te zetten naar Hue. 8 lampen, 2 schakelaars, light strip en 3 bewegingsmelders. ;(
lokroep :P zag jouw verbouwtopic voorbij komen in de active topics. Kom er dus nu pas achter dat wij op 20 minuten fietsen van elkaar wonen :D
Hooray for boobies!
  zondag 10 juni 2018 @ 12:08:38 #171
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179706544
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 11:54 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

lokroep :P zag jouw verbouwtopic voorbij komen in de active topics. Kom er dus nu pas achter dat wij op 20 minuten fietsen van elkaar wonen :D
Haha! Jij ook in Apeldoorn? ^O^
Resistance is futile.
pi_179706637
quote:
2s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:08 schreef Seven. het volgende:

[..]

Haha! Jij ook in Apeldoorn? ^O^
hardcore 8-) de maten, vlakbij de velden van groen wit
Hooray for boobies!
  zondag 10 juni 2018 @ 12:16:41 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179706670
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:14 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

hardcore 8-) de maten, vlakbij de velden van groen wit
^O^ vette shit. Ga ff Lepeltje lepeltje checken, ik kwam er gisteren op de kop vandaan. :P
Resistance is futile.
pi_179706706
quote:
6s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

^O^ vette shit. Ga ff Lepeltje lepeltje checken, ik kwam er gisteren op de kop vandaan. :P
reeds gedaan, toilet is zojuist in therapie gegaan :9
Hooray for boobies!
  zondag 10 juni 2018 @ 17:53:47 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179711550
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 12:19 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

reeds gedaan, toilet is zojuist in therapie gegaan :9
_O_
Resistance is futile.
pi_179712087
quote:
99s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 22:40 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb geen homey

Gardena heeft mooi spul. Meeste van mijn vrienden hebben al Worx Landroid maaiers.

Waar ik vooral niet uitkom, wat doen de robotmaaiers in de klasse John Deere, Honda, Husqvarna nu beter dan de klasse tot 1500 euro
John Deere is er natuurlijk omdat: ach zet maar onder kopje onderhoud bij de agrarische bedrijven, Honda geen ervaring mee maar die moeten toch mee met de tijd, Husqvarna heeft wel veel leuke gimmicks zoals telefoon apps en apple watch integratie. Het is een beetje de mercedes onder de maaiers.

Het grote verschil zit hem toch wel in o.a. bouwkwaliteit, service/onderdelen en de slimheid van de maaier.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_179925168
Weet iemand hoe je de lampen van klikaanklikuit kan koppelen aan Homewizzard. De site en handleiding geven niet veel informatie behalve dat het koppelbaar is.

[ Bericht 3% gewijzigd door jefmen op 20-06-2018 20:33:05 ]
  zaterdag 23 juni 2018 @ 19:00:09 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179994993
Maandag komen 8 Innr lampen, die gaan we koppelen aan onze Hue bridge. En we hopen dan maar dat we de Innr lampen ook gewoon met Google home mini choice command kunnen besturen (ik vermoed van wel maar wordt wel een experimentje, aangezien we er vanuit gaan dat we alles dat aangesloten is op de Hue bridge via Google assistant aangesloten kan worden).

Stay tuned :7 .
Resistance is futile.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 19:12:22 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179995193
Trouwens, het kostenplaatje is serieus verminderd, 4 Innr lampen voor 73 euro. 2 Hue lampen zijn 53 euro..! Wel 1 bewegingsmelder minder, doordat we de inloopkast en de badkamer nu op 1 sensor hangen.
Resistance is futile.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 19:32:38 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179995625
En er staat weer iets nieuws op het lijstje. Een beamer met chromecast in de slaapkamer :7 .
Dus in de inloopkast bouwt mijn lieve vriend een nis waar de beamer in komt te staan en dan projecteert op de muur achter het voeteneind.

^O^
Resistance is futile.
pi_179998167
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 19:32 schreef Seven. het volgende:
En er staat weer iets nieuws op het lijstje. Een beamer met chromecast in de slaapkamer :7 .
Dus in de inloopkast bouwt mijn lieve vriend een nis waar de beamer in komt te staan en dan projecteert op de muur achter het voeteneind.

^O^
Ik heb een beamer op mijn slaapkamer met een NUC eraan. Echt geweldig. Ik gebruik het meerdere keren per week.

Heb je een elektrisch bed? Dat is ook wel een aanrader. Heerlijk.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 21:04:30 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_179998213
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb een beamer op mijn slaapkamer met een NUC eraan. Echt geweldig. Ik gebruik het meerdere keren per week.

Heb je een elektrisch bed? Dat is ook wel een aanrader. Heerlijk.
Wat is een NUC?! :D
Geen electrisch bed, ik wil geen afzonderlijke matrassen meer.
Resistance is futile.
pi_179998324
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is een NUC?! :D
Geen electrisch bed, ik wil geen afzonderlijke matrassen meer.
een Intel mini pc.
pi_179998382
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat is een NUC?! :D
Geen electrisch bed, ik wil geen afzonderlijke matrassen meer.
Ik heb zo'n topper die half is ingesneden zegmaar. Werkt prima.

NUC is een mini pc. Ik draai daar KODI op. Kodi is qua interface fantastisch voor je collectie films en series.

Maar ik ben nog wel old school, ik stream niks.
  zaterdag 23 juni 2018 @ 22:40:26 #185
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180001309
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 21:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb zo'n topper die half is ingesneden zegmaar. Werkt prima.

NUC is een mini pc. Ik draai daar KODI op. Kodi is qua interface fantastisch voor je collectie films en series.

Maar ik ben nog wel old school, ik stream niks.
Ik had het al gegoogeld. Ik stream alles dus simpel netflixen via chromecast aansturen met voice commands op Google home gaat het worden. Hoop ik alleen dat Chromecast de aan te schaffen beamer ook aan en uit kan zetten :7 .

En qua beamer heb ik mijn oog laten vallen op Optoma H183X.
Resistance is futile.
pi_180001960
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 22:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik had het al gegoogeld. Ik stream alles dus simpel netflixen via chromecast aansturen met voice commands op Google home gaat het worden. Hoop ik alleen dat Chromecast de aan te schaffen beamer ook aan en uit kan zetten :7 .

En qua beamer heb ik mijn oog laten vallen op Optoma H183X.
Beamers zijn tegenwoordig al snel prima qua beeld. Heb hiervoor een optoma gehad, maar vond hem iets te lawaaierig. Lag denk ik aan een productiefout. Maat van me had dezelfde en nergens last van.

Heb nu een Benq.

Dat de Chromecast de beamer uit en aan kan zetten gaat lastig worden denk ik. Ik heb mijn beamer wel gekoppeld aan Homey en kan dus alles wel via telefoon bedienen als ik wil.
  zondag 24 juni 2018 @ 00:50:24 #187
42043 PetervdK
Lul ajb niet over jezelf...
pi_180003684
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 23:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat de Chromecast de beamer uit en aan kan zetten gaat lastig worden denk ik. Ik heb mijn beamer wel gekoppeld aan Homey en kan dus alles wel via telefoon bedienen als ik wil.
Dan kun je toch de stekker in een Fibaro of Neo Coolcam of ander merk stopcontact switch doen? Of gaat de beamer niet aan als je er 220 op zet?
Dat doen wij wel als je bent uitgelogd!
  zondag 24 juni 2018 @ 08:51:52 #188
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180006194
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2018 23:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Beamers zijn tegenwoordig al snel prima qua beeld. Heb hiervoor een optoma gehad, maar vond hem iets te lawaaierig. Lag denk ik aan een productiefout. Maat van me had dezelfde en nergens last van.

Heb nu een Benq.

Dat de Chromecast de beamer uit en aan kan zetten gaat lastig worden denk ik. Ik heb mijn beamer wel gekoppeld aan Homey en kan dus alles wel via telefoon bedienen als ik wil.
Heb je ook projectieverf? Ik heb dit gevonden:

http://www.cinepaint.be
Resistance is futile.
  zondag 24 juni 2018 @ 08:53:07 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180006198
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:50 schreef PetervdK het volgende:

[..]

Dan kun je toch de stekker in een Fibaro of Neo Coolcam of ander merk stopcontact switch doen? Of gaat de beamer niet aan als je er 220 op zet?
Oeh! Kan zijn dat ik hiermee ga experimenteren.
Resistance is futile.
pi_180006313
quote:
2s.gif Op zondag 24 juni 2018 08:51 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb je ook projectieverf? Ik heb dit gevonden:

http://www.cinepaint.be
Nee dat is echt niet nodig. Gewoon een witte muur is prima.
pi_180006318
quote:
10s.gif Op zondag 24 juni 2018 08:53 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oeh! Kan zijn dat ik hiermee ga experimenteren.
Maar wat wil je dan precies? Hoe wil je de beamer slim aanzetten?
pi_180006344
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 00:50 schreef PetervdK het volgende:

[..]

Dan kun je toch de stekker in een Fibaro of Neo Coolcam of ander merk stopcontact switch doen? Of gaat de beamer niet aan als je er 220 op zet?
Volgens mij gaat hij dan niet meteen aan. En hoe zet je hem dan uit? Een beamer moet de tijd hebben om uit te schakelen.

Ik doe het nu met een RM mini. Die vervangt gewoon je afstandsbediening.
  zondag 24 juni 2018 @ 09:28:46 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180006441
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:14 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Maar wat wil je dan precies? Hoe wil je de beamer slim aanzetten?
Mooi, als ik nou een fibaro stekker voor de beamer zet en die als nickname beamer meegeeft, dan kan ik tegen Google home zeggen 'hey Google, turn on the beamer' om vervolgens 'hey Google, play Homeland from Netflix on beamer er achteraan te gooien. En via IFTTT, mogelijk nog opties om alle commando's die het woord beamer bevatten, automatisch die fibaro aan zou zetten.

Maar OK, dat hangt dus af van de beamer, schakelt dat ding in als je 220 erop zet.

En wanneer ben ik zo'n gadget freak geworden?! :P
Resistance is futile.
  zondag 24 juni 2018 @ 10:15:04 #194
42043 PetervdK
Lul ajb niet over jezelf...
pi_180007022
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2018 09:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Volgens mij gaat hij dan niet meteen aan. En hoe zet je hem dan uit? Een beamer moet de tijd hebben om uit te schakelen.

Ik doe het nu met een RM mini. Die vervangt gewoon je afstandsbediening.
Dat zal hij dus even moeten testen. Ik heb er één die dat wel doet (instelling in menu).
Uitzetten is een kwestie van even 10-30 minuten wachten tot hij is afgekoeld...
Dat doen wij wel als je bent uitgelogd!
  zondag 24 juni 2018 @ 10:39:22 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180007468
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 10:15 schreef PetervdK het volgende:

[..]

Dat zal hij dus even moeten testen. Ik heb er één die dat wel doet (instelling in menu).
Uitzetten is een kwestie van even 10-30 minuten wachten tot hij is afgekoeld...
Zij *) .

Timer inbouwen geen optie in deze?
Resistance is futile.
  zondag 24 juni 2018 @ 10:44:58 #196
42043 PetervdK
Lul ajb niet over jezelf...
pi_180007597
quote:
6s.gif Op zondag 24 juni 2018 10:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Zij *) .

Timer inbouwen geen optie in deze?
Sorry... :@
Kan wel, maar als je handmatig schakelt is dat lastig. Wel via een flow, dan kun je een vertraging opgeven bij Homey.
Weet niet of dat via IFTTT dan ook mogelijk is.
Dat doen wij wel als je bent uitgelogd!
  zondag 24 juni 2018 @ 21:24:13 #197
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180022668
Komen er nog goeie acties bij Mediamarkt Duitsland? CoolGuy, wat weet jij?
Momenteel alleen 5 halen, 4 betalen. Het lijstje:

Optoma H183X voor 355 euro (369 euro in NL)
Koelkastje EXQUISIT KB05-4A+ voor 96,99 (125 euro in NL)
Chromecast Ultra voor 79 euro (zelfde in NL)
Philips Hue Bloom voor 59 euro (64 euro in NL)
Google home mini voor 45 euro (65 euro in NL)

1-0 voor Duitsland, 635 euro vs 720 euro en dan in Duitsland nog 45 euro korting want de Google home mini is dan gratis. Kan dat nóg goedkoper? Juli staat weer voor de deur, hopelijk met vielen Sonderangeboten!
Resistance is futile.
  Moderator zondag 24 juni 2018 @ 21:27:14 #198
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180022729
quote:
11s.gif Op zondag 24 juni 2018 21:24 schreef Seven. het volgende:
Komen er nog goeie acties bij Mediamarkt Duitsland? CoolGuy, wat weet jij?
Momenteel alleen 5 halen, 4 betalen. Het lijstje:

Optoma H183X voor 355 euro (369 euro in NL)
Koelkastje EXQUISIT KB05-4A+ voor 96,99 (125 euro in NL)
Chromecast Ultra voor 79 euro (zelfde in NL)
Philips Hue Bloom voor 59 euro (64 euro in NL)
Google home mini voor 45 euro (65 euro in NL)

1-0 voor Duitsland, 635 euro vs 720 euro en dan in Duitsland nog 45 euro korting want de Google home mini is dan gratis. Kan dat nóg goedkoper? Juli staat weer voor de deur, hopelijk met vielen Sonderangeboten!
Lol ik weet niks. Dat mijn vrouw Duits is betekent niet dat ik alle prijzen in Duitsland ken he :D :P

Wat wil je daadwerkelijk hebben dan? Of is het gewoon pakken wat je pakken kan? :9
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 24 juni 2018 @ 22:15:59 #199
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180023874
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2018 21:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Lol ik weet niks. Dat mijn vrouw Duits is betekent niet dat ik alle prijzen in Duitsland ken he :D :P

Wat wil je daadwerkelijk hebben dan? Of is het gewoon pakken wat je pakken kan? :9
Hehehe, wat heb ik nou aan jou?

Deze dingen staan allemaal op het lijstje van dingen die we willen voor het huis. Dit is dan we alles aan electronics van de lijst. :P . Dan zijn er nog meer dingen.. Maar dit is alles dat we bij Mediamarkt kunnen kopen.
Resistance is futile.
  maandag 25 juni 2018 @ 10:49:26 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180030991
Aargh, 5 halen, 4 betalen is er vanmorgen afgehaald :') :') :') . Scheisse.
Resistance is futile.
  maandag 25 juni 2018 @ 11:16:55 #201
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180031346
Godver. Door onderstaande post in een ander topic begin ik toch een beetje nieuwsgierig te raken naar die open source variant. Als ik Homey nou kan gebruiken als slave voor al zijn protocol-ondersteuningen en Home assistant voor alle logica dan lijkt me dat best leuk :@.

quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 08:10 schreef hiddit het volgende:
er zijn best wel wat youtube filmpjes met uitleg en dingen die je er mee kan.
ik zelf heb hem op een RPI3 draaien en voornamelijk het licht loopt die dat.
zou hier eens beginnen hij legt dingen duidelijk uit

op het forum van home assistant zelf en op tweakers kan je ook altijd terecht met vragen
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180059794
quote:
8s.gif Op maandag 25 juni 2018 11:16 schreef jogy het volgende:
Godver. Door onderstaande post in een ander topic begin ik toch een beetje nieuwsgierig te raken naar die open source variant. Als ik Homey nou kan gebruiken als slave voor al zijn protocol-ondersteuningen en Home assistant voor alle logica dan lijkt me dat best leuk :@.

[..]

Je kan de twee wel koppelen, ik ben begonnen met HASS, maar moet 'm verder nog inrichten. Idee is om weg te migreren van Homey, want dat maakt gewoon vrij structureel de beloftes en verwachtingen niet waar, en als ik zo en een beetje op Tweakers lees schijnt dat wel een Athom basisdingetje te zijn. Dus ik heb weinig hoop dat het op korte termijn verbeterd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')