abonnement Unibet Coolblue
pi_178312089
Hoi iedereen,

Ik ben van plan om een tussen wand te gaan maken op zolder.
Ik twijfel nog om dit met houten balken te doen of met ijzer profielen, maar het probleem waar mee zit is.
Me plafon is van hout, ik vermoed gipsplaten.
Wat inhoud dat ik bang ben dat het plafon niet stevig genoeg is om de houten balk/ijzer profiel te bevestigen/ te houden.

Hebben jullie hier tips over?

met vriendelijk groet,
pi_178312144
Er zulle best latten of balkjes zitten waar de platen op vast zitten.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Moderator woensdag 4 april 2018 @ 22:00:25 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_178312899
Je kunt ook aluminium profielen nemen. Die kun je best wel stevig met siliconen vastlijmen. Dat laat niet zo snel meer los.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178313028
Maak eens een foto anders? Dan kunnen we meedenken..
  woensdag 4 april 2018 @ 23:00:21 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178313934
Als je je al zorgen maakt over het muurtje, dan kan je hem net zo goed niet neerzetten. Dan kan je er ook al nauwelijks staan, laat staan een kast, een bed of een wasmachine neerzetten.
So we just called him Fred
pi_178317464
Je plafond zweeft niet. Je zult het open moeten maken om te zien wat er onder het gips zit.

Daar zitten vermoedelijk raggellatten of balken. Daarop kun je een balk of profiel vast zetten.

Hout of metal stud qua prijs en snelheid van werken maakt het weinig uit.

Ik heb steeds hout gebruikt omdat ik het idee heb dat steviger is. Maar bij de bouwmarkt is bijna geen houtenbalk recht. Ik haal het hout dan bij de houthandel. Vaak ook nog iets goedkoper.
pi_178318169
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 21:50 schreef nibortjuh het volgende:

Me plafon is van hout, ik vermoed gipsplaten.
Wat inhoud dat ik bang ben dat het plafon niet stevig genoeg is om de houten balk/ijzer profiel te bevestigen/ te houden.

Met gipsplaatpluggen, kan je de rachel (of: metalstud) vastzetten Als je zorgt dat de staanders klemmend tussen plafond en vloer zitten, blijft dat prima zitten.

Overigens ben ik op metalstuds overgegaan, sneller en makkelijker plus er zitten al gaten in om buizen en kabels door te voeren.

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')