abonnement Unibet Coolblue
pi_178307996
Het bouwbedrijf heeft het dakraam op zolder open laten staan en er is een dikke stortbui geweest, dus alles is nat (houten vloeren, dus het water ligt 2 verdiepingen lager in de woonkamer). We hebben foto's gemaakt en het water wat op de vloeren zit opgeveegd.

Is er verder nog iets wat we NU kunnen doen zodat het niet erger wordt?
pi_178308059
alles open, ventileren..niet de cv aan ofzo dan gaat het te snel komtrekken enzo

(dat zou mijn 1e ingeving zijn)
Ik zwaai naar dieren.
pi_178308226
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:25 schreef Geerd het volgende:
alles open, ventileren..niet de cv aan ofzo dan gaat het te snel komtrekken enzo

(dat zou mijn 1e ingeving zijn)
En als het weer gaat regenen het raam dicht doen, maar daarna zo snel mogelijk weer open (mits het niet gaat vriezen).
pi_178308269
CV misschien op 18 zetten...krijg je beetje trek in huis
Ik zwaai naar dieren.
pi_178308451
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:22 schreef Badeendje030 het volgende:
We hebben foto's gemaakt en het water wat op de vloeren zit opgeveegd.
Hopen dat het niet onder de vloeren zit, want dan gaat het echt kromtrekken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178308583
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:34 schreef Geerd het volgende:
CV misschien op 18 zetten...krijg je beetje trek in huis
CV is nog niet aangesloten helaas (wel een heater in de woonkamer staan, maar die durf ik niet op de natte plekken te zetten ivm kromtrekken)

quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:32 schreef Juup© het volgende:

[..]

En als het weer gaat regenen het raam dicht doen, maar daarna zo snel mogelijk weer open (mits het niet gaat vriezen).
We wonen nog niet in het huis, dus dit lukt helaas niet :(
pi_178308669
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:50 schreef Badeendje030 het volgende:

[..]

CV is nog niet aangesloten helaas (wel een heater in de woonkamer staan, maar die durf ik niet op de natte plekken te zetten ivm kromtrekken)

[..]

We wonen nog niet in het huis, dus dit lukt helaas niet :(
Kan die niet alleen "koude" lucht blazen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_178310151
Hoe lang heeft de stortbui geduurd?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178310971
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 20:46 schreef oranjevogel1 het volgende:
Hoe lang heeft de stortbui geduurd?
Geen idee, ik was niet in de buurt toen er stortbuien waren, maar denk half uur? Uur? Er lagen overal echt flinke plassen water.. (waarom is dit relevant?)

(Morgen maar aannemer bellen, kijken wat die gaat doen..)
pi_178311038
Als het een uur geregend heeft, heb je een flinke schade te pakken. Ik zou een schadeexpert laten komen, alvorens de aannemer het probeert wegtemoffelen. Bij een klein plaatselijk buitje van max 5 minuten, had het misschien nog wel meegevallen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178313554
Ik zou ook contact opnemen met de aannemer. Hij heeft misschien materiaal (heaters of zo) om het probleem op te lossen voor er schade ontstaat.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_178317648
Je moet zorgen dat de aannemer zijn aansprakelijkheidsverzekering inschakelt.

En die het verder laten opknappen. Letterlijk en figuurlijk.
pi_178317739
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 07:40 schreef Ivo1985 het volgende:
Je moet zorgen dat de aannemer zijn aansprakelijkheidsverzekering inschakelt.

En die het verder laten opknappen. Letterlijk en figuurlijk.
Of neem contact op met jouw aansprakelijkheidsverzekering, indien er een juridische clausule inzit zullen zij het verhalen op de aannemer(/zijn verzekering). Dan heb je zelf ook meer grip in plaats van het via de aannemer te laten lopen. Er zijn daarnaast ook schade experts die dit volledig voor je afhandelen.
pi_178320213
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:00 schreef Randy_S het volgende:

[..]

Of neem contact op met jouw aansprakelijkheidsverzekering, indien er een juridische clausule inzit zullen zij het verhalen op de aannemer(/zijn verzekering). Dan heb je zelf ook meer grip in plaats van het via de aannemer te laten lopen. Er zijn daarnaast ook schade experts die dit volledig voor je afhandelen.
Inderdaad, je wilt een expert die aan jouw kant staat, die dus verder kijkt dan even wat plankjes vervangen en het weer mooi lijkt. Tot blijkt dat er onder de vloer meer schade is die je een tijd later pas gaat merken, en zie dan nog maar eens je gelijk te halen.
pi_178324515
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:00 schreef Randy_S het volgende:

[..]

Of neem contact op met jouw aansprakelijkheidsverzekering, indien er een juridische clausule inzit zullen zij het verhalen op de aannemer(/zijn verzekering). Dan heb je zelf ook meer grip in plaats van het via de aannemer te laten lopen. Er zijn daarnaast ook schade experts die dit volledig voor je afhandelen.
Ik denk dat TS meer kans maakt bij de opstalverzekering dan bij de aansprakelijkheidsverzekering...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')