abonnement Unibet Coolblue
pi_178320482
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:36 schreef Molo het volgende:

[..]

Afhankelijk van waar je de pompoen voor nodig hebt,eerst voorgaren in geheel in de magnetron, dan snijdt het als boter

Is er nog behandeling mogelijk voor jouw kwalen? Had jij jou een vorm van reuma?
Magnetron, daar heb ik nog niet aan gedacht! Het is voor soep dus het mag wel zacht.

Ja, het schurkt tegen fybro aan, alleen "mis" ik een paar punten waar het volgens de reumatoloog ook pijn moet doen. Waar ik voornamelijk last van heb is geīrriteerde pezen. Nu aan de rechtervingers, en de muis van mijn linker duim en aan de rechter elleboog. Dat duurt een paar weken tot een jaar en dan komt het weer op in een ander deel (nek, rug, heup, noem maar op).
Diclo achtige pijnstillng werkt tegen de pijn maar dan kan ik zo ongeveer op het toilet gaan wonen, ook geen optie.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 5 april 2018 @ 11:45:22 #206
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_178320519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:25 schreef Myraela het volgende:
Hebben jullie toevallig een leuk idee om te trakteren? M'n vriend is dit weekend jarig, maar omdat we naar Brussel gaan trakteert hij dinsdag pas op z'n werk. Dus we moeten het wel in een avondje snel kunnen maken.
Mergpijpjes. Zijn vast bakkers met lekkere / goede.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  donderdag 5 april 2018 @ 11:47:30 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178320545
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Magnetron, daar heb ik nog niet aan gedacht! Het is voor soep dus het mag wel zacht.

Ja, het schurkt tegen fybro aan, alleen "mis" ik een paar punten waar het volgens de reumatoloog ook pijn moet doen. Waar ik voornamelijk last van heb is geīrriteerde pezen. Nu aan de rechtervingers, en de muis van mijn linker duim en aan de rechter elleboog. Dat duurt een paar weken tot een jaar en dan komt het weer op in een ander deel (nek, rug, heup, noem maar op).
Diclo achtige pijnstillng werkt tegen de pijn maar dan kan ik zo ongeveer op het toilet gaan wonen, ook geen optie.
Ah, ja dat is lastig. In de zin dat daar geen medicatie tegen werkt bij mijn weten.
Cognitieve gedragstherapie en graded activity helpt doorgaans maar is makkelijker gezegd dat gedaan.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178320546
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:25 schreef Myraela het volgende:
Hebben jullie toevallig een leuk idee om te trakteren? M'n vriend is dit weekend jarig, maar omdat we naar Brussel gaan trakteert hij dinsdag pas op z'n werk. Dus we moeten het wel in een avondje snel kunnen maken.
Iets lekkers meenemen uit Brussel?
We have far more in common than that which devides us..
pi_178320561
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:47 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, ja dat is lastig. In de zin dat daar geen medicatie tegen werkt bij mijn weten.
Cognitieve gedragstherapie en graded activity helpt doorgaans maar is makkelijker gezegd dat gedaan.
Tweede zou ik moeten opzoeken, eerste moet je wel de diagnose Fybro voor hebben. En dat weigerde de reumatoloog te geven (vind ik prima trouwens, want dan heb ik het niet *O* )
We have far more in common than that which devides us..
pi_178320567
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:37 schreef Molo het volgende:
Gebak van Brokking.

En als je zelf wilt maken: Bossche bollen of gewoon een oldskool cake?
Is dat zo'n goede bakker? Maar het plan is eigenlijk om zelf iets te maken, of echt iets typisch mee te nemen uit Brussel. Maar ik kan niets verzinnen wat daar echt bij past, dus dan maar zelf maken.

Bossche bollen zal ik voorstellen, dat is wel leuk. Vriend zat nu aan wat kleinere dingen te denken omdat de helft daar altijd zegt dat ze maar een klein stukje willen.
  donderdag 5 april 2018 @ 11:50:53 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178320592
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Tweede zou ik moeten opzoeken, eerste moet je wel de diagnose Fybro voor hebben. En dat weigerde de reumatoloog te geven (vind ik prima trouwens, want dan heb ik het niet *O* )
In stapjes uitbouwen van activiteiten/beweging en belastbaarheid en mogelijkheden daarmee verbeteren.

Voor cognitieve gedragstherapie hoef je geen diagnose fibromyalgie te hebben hoor, kan je ook voor verwezen worden via een huisarts.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178320593
Bossche soesjes?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  donderdag 5 april 2018 @ 11:51:47 #213
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178320605
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Is dat zo'n goede bakker? Maar het plan is eigenlijk om zelf iets te maken, of echt iets typisch mee te nemen uit Brussel. Maar ik kan niets verzinnen wat daar echt bij past, dus dan maar zelf maken.

Bossche bollen zal ik voorstellen, dat is wel leuk. Vriend zat nu aan wat kleinere dingen te denken omdat de helft daar altijd zegt dat ze maar een klein stukje willen.
Jij zit toch regio Dordrecht of ben ik nou abuis?

Kleinere soezen vullen en coaten met chocolade kan ook. Je kunt de maat zelf bepalen :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 5 april 2018 @ 11:52:36 #214
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_178320620
Dit is ook leuk ter inspiratie: http://www.omroepbrabant.(...)f+nieuwe+smaken.aspx
pi_178320631
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:51 schreef Molo het volgende:
Jij zit toch regio Dordrecht of ben ik nou abuis?

Kleinere soezen vullen en coaten met chocolade kan ook. Je kunt de maat zelf bepalen :)
Ik woon nu gewoon in Rotterdam.

Ja, leuk idee! Even kijken wat hij ervan denkt.
pi_178320638
Graded activity opgezocht. Ik heb geen angst om te bewegen, doe gewoon wat ik wil. Ik ga natuurlijk niet de 4 daagse lopen, maar blijf wel zoveel mogelijk in beweging. 1x per week bij fysio fitness waar ze me goed in de gaten houden (ik wil nog wel eens meer doen dan goed voor me is)
Dat lijf gaat me echt niet tegenhouden om leuke dingen te doen. In juni ga ik met vakantie, en ik weet ook wel dat het qua pijn verstandiger zou zijn om op een zonnebed in een warm land te gaan liggen, maar ik ga mooi naar Wales dingen zien en doen. Dan maar een extra portie paracetamol.
We have far more in common than that which devides us..
  donderdag 5 april 2018 @ 11:59:32 #217
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178320749
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik woon nu gewoon in Rotterdam.

Ja, leuk idee! Even kijken wat hij ervan denkt.
Oh ja, ik wist dit wel ook... Dommmmm, sorry :+

Soezendeeg is best makkelijk eigenlijk

Wel goeie chocolade nemen voor eromheen, dat maakt enorm uit :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 5 april 2018 @ 12:04:02 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_178320819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 11:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Graded activity opgezocht. Ik heb geen angst om te bewegen, doe gewoon wat ik wil. Ik ga natuurlijk niet de 4 daagse lopen, maar blijf wel zoveel mogelijk in beweging. 1x per week bij fysio fitness waar ze me goed in de gaten houden (ik wil nog wel eens meer doen dan goed voor me is)
Dat lijf gaat me echt niet tegenhouden om leuke dingen te doen. In juni ga ik met vakantie, en ik weet ook wel dat het qua pijn verstandiger zou zijn om op een zonnebed in een warm land te gaan liggen, maar ik ga mooi naar Wales dingen zien en doen. Dan maar een extra portie paracetamol.
Graded activity is een methodiek, niet een doel.
En beter niet losstaand vind ik, maar in combinatie met andere therapie.

De essentie is niet om van bewegingsangst af te komen, die overigens de meeste mensen met pijnklachten wel hebben.

Maar ik ga er even vanuit dat je reumatoloog up to date is en verwijst naar therapie/hulp en medicatie inzet waar je wat aan hebt en wat volgens de laatste inzichten is.
Verder is het vrij persoonlijk waar je baat bij kunt hebben.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_178320872
@Kaatje, het was/is nogal pittig.. ook niet zo heel fijn om dan ingewerkt te worden voor onze nieuwe collega als we maar nét de boel bij elkaar kunnen houden met zijn tweetjes. Gelukkig begrijpt ze het, heeft 17 jaar op een andere poli gewerkt, kent het zkh en het computersysteem, dat scheelt echt. En ze kan daardoor al wat kleine klusjes doen.
Wel blij dat ik vandaag een dagje kan bijkomen voor we morgen weer zo'n dag hebben :')
Voel aan mijn lijf dat dit niet gezond kan zijn als dit te lang duurt. (maar dat heeft iedereen al een tijdje op onze poli.. we hebben allemaal een vorm van slijtage bereikt).
Hopelijk is onze nwe snel ingewerkt en hebben er echt een handje bij.
  donderdag 5 april 2018 @ 12:22:57 #220
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178321213
Heftig Bluezz.
Spoilers!
pi_178321232
Zuur LS. Zo stom dat je je door ff te verdraaien je zo lang zo'n last kunt hebben.

Kun je aan een kant kauwen?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_178321285
Scheelt inderdaad Bluezz dat ze al veel ervaring heeft in hetzelfde 'bedrijf'.
Ik moest samen met een andere collega een nwe inwerken per 1 januari. Hartstikke druk want andere collega is overspannen (nu al bijna half jaar). Dus klote om in te moeten werken. Nog steeds aan het inwerken trouwens, ze is er nog niet. Maar gelukkig niet meer zo intensief.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_178321329


Vandaar..
  donderdag 5 april 2018 @ 12:30:33 #224
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178321364
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:24 schreef FutureFairytale het volgende:
Zuur LS. Zo stom dat je je door ff te verdraaien je zo lang zo'n last kunt hebben.

Kun je aan een kant kauwen?
Ik deed niet eens iets geks. Kan het niet uitstaan. Maar het wordt wel iets beter. Ik kon net al iets minder onhandig opstaan. Heb nu een lege blaas en koekjes die ik sabbel. Komt nog wel goed vandaag. Wie weet nog uit eten vanavond.
Spoilers!
pi_178321370
Hier besloot een collega die we nog aan het inwerken waren, dat ze minder wilde gaan werken want ze had een ander relevanter baantje gevonden. Dan baal ik ook wel even. :') Kost je zoveel tijd en energie, en nu is ze weg voordat we er wat aan hebben.

Wel blij dat m'n leidinggevende heeft besloten dat ze dan maar helemaal weg moet, want iemand die 10 uur in de week werkt, krijg je nooit echt op vol tempo mee.
pi_178321481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:30 schreef Myraela het volgende:
Hier besloot een collega die we nog aan het inwerken waren, dat ze minder wilde gaan werken want ze had een ander relevanter baantje gevonden. Dan baal ik ook wel even. :') Kost je zoveel tijd en energie, en nu is ze weg voordat we er wat aan hebben.

Wel blij dat m'n leidinggevende heeft besloten dat ze dan maar helemaal weg moet, want iemand die 10 uur in de week werkt, krijg je nooit echt op vol tempo mee.
Nee idd. Zo hadden wij een coll. die al jaren op de poli werkte (de werkzaamheden zijn enorm veranderd de laatste jaren) met veel moeite tot inzicht gekregen (klinkt onvriendelijk maar het was echt voor iedereen het beste) dat ze niet op haar plek zat.. heel gedoe geweest, en heel lang thuis gezeten.. dat snapte ook iedereen wel.
Toen werd iemand lich. ziek, die eerst ging opbouwen maar nu maar weer 2x2 uur per week komt voorlopig. Ze werkten 3 en 4 dagen in de week. Dan hadden we natuurlijk de gewone geplande vakantie's vrije dagen, die iedereen na elkaar opneemt.

In die tijd ook 2 mensen ingewerkt (zo goed en kwaad als het ging) maar de ene mocht niet meer van het UWV want hé er zit geen toekomst in ons werk (..) en de ander totaaaaal ongeschikt.
(moet nog lachen van ellende als ik terugdenk hoe ze met patienten omging)

Dus de overgeblevenen lopen wat op hun tandvlees door extra werken, andere dagen werken én continue in een soort overlevingsstand te werken. Dat ga je voelen.
Maar het komt goed *O* En krijgen alle begrip en steun van de artsen, dat doet ook goed.
pi_178321541
En een hometrainertje neerzetten, Kaatje? Rustig rondjes draaien voor de tv? Of is dat niet goed voor de knie?
Ik ben enorm vooruit gegaan in mijn conditie door elke vrije dag een half uur 13 km te fietsen op dat ding en hoe ik me voel (afvallen is een 2e, dat lukt nog niet zo goed).
pi_178321555
Goed sorry voor het spuien over het werk, wel lekker altijd hier :D

Nu een zak stenen kopen :W :')
pi_178321557
Sterkte LS, pijnstiller erin?
pi_178321580
Heel veel sterkte met je werk in ieder geval de komende tijd, B. Laat het niet te lang zo doorgaan he, dan zit jij straks ook overspannen thuis.
pi_178322070
Zo. Gasleiding door de muur gevoerd. Morgen aansluiten, oude wegslopen. Waterleiding ook door de muur voeren en dan verder zien wat ik doe :7
pi_178322476
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:41 schreef Bluezz het volgende:
En een hometrainertje neerzetten, Kaatje? Rustig rondjes draaien voor de tv? Of is dat niet goed voor de knie?
Ik ben enorm vooruit gegaan in mijn conditie door elke vrije dag een half uur 13 km te fietsen op dat ding en hoe ik me voel (afvallen is een 2e, dat lukt nog niet zo goed).
Ik fiets natuurlijk al minimaal 10 km per dag.
Bij fysio fitness fiets ik ook niet om dan andere dingen te kunnen doen in die tijd. En fietsen helpt niet echt als ik, zoals last heb van de handen/armen. Ik heb me er nu maar bij neergelegd. Het gaat wel weer een keer over. En die pompoen in de magnetron, da's echt een geweldig fijne tip, dat gaat vast sneller dan de oven.
We have far more in common than that which devides us..
pi_178322520
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178322604
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:36 schreef FranticDJ het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu verwachten we straks een stralende lach!
We have far more in common than that which devides us..
pi_178323345
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Nu verwachten we straks een stralende lach!
Hoop t haha
  donderdag 5 april 2018 @ 14:22:29 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178323368
We gaan toch maar niet uit eten vanavond. Ik ben moe en J nog veel moeierder. We eten een extravaganza van de Indische toko:

Bami goreng rames maaltijd (2 vlees, 3 groente, ei)
Nasi kuning
Gado Gado
Babi ketjap
Ajam kerrie
Frikandel lombok
Marthabak
Indische kroket
Bamisoep (lunch voor morgen)
Spoilers!
pi_178323382
We hadden een NL kok ooit die de beste rijsttafels maakte *O* vooral z’n frikandel pan ofzo was om de schaal bij op te eten.

Helaas met met pensioen.
  donderdag 5 april 2018 @ 14:25:14 #238
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_178323412
Dat klinkt heerlijk Lucky!

Ik heb een tijdje een bijbaantje gehad bij het afhaalcentrum van een toko...dat was awesome.
Alles proeven tijdens de pauzes (je mocht gewoon een warme maaltijd opscheppen) en als ik alles geproefd had weer opnieuw vooraan beginnen :9~
pi_178323477
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
We gaan toch maar niet uit eten vanavond. Ik ben moe en J nog veel moeierder. We eten een extravaganza van de Indische toko:

Bami goreng rames maaltijd (2 vlees, 3 groente, ei)
Nasi kuning
Gado Gado
Babi ketjap
Ajam kerrie
Frikandel lombok
Marthabak
Indische kroket
Bamisoep (lunch voor morgen)
Klinkt heel lekker. :9

Ik maak vanavond kaasfondue. Ik had het er laatst met een vriendin over, en toen had ik er zin in. Alleen zij eet het alleen met brood, en dat lijkt me saai. Dus ik heb tomaatjes, aardappeltjes, brood, broccoli, bloemkool, wortel en chorizo. :9
  donderdag 5 april 2018 @ 14:30:56 #240
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_178323489
Kun je kaasfonduen zonder fonduepan? Ik heb het nog nooit gegeten, maar het lijkt me wel heel lekker.
  donderdag 5 april 2018 @ 14:33:12 #241
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_178323523
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:30 schreef morgane het volgende:
Kun je kaasfonduen zonder fonduepan? Ik heb het nog nooit gegeten, maar het lijkt me wel heel lekker.
Dat kan prima. Gewoon op een pan op je kookstel. Daarna op een rechaud zetten of tussendoor even opwarmen.
Spoilers!
pi_178323554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:30 schreef morgane het volgende:
Kun je kaasfonduen zonder fonduepan? Ik heb het nog nooit gegeten, maar het lijkt me wel heel lekker.
Volgens mij wel, ik was het ook van plan zonder te doen. Maar herinner me net dat ik er wel eentje heb, dus ga die wel gebruiken. Is wel maar een kleintje, is eigenlijk om een camembert uit de oven mee te maken en warm te houden.
pi_178323560
Al is een kleintje denk ik ook wel zat, zal wel machtig zijn die berg kaas. :D
pi_178323599
Geen poep vandaag ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_178323611
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:35 schreef Myraela het volgende:
Al is een kleintje denk ik ook wel zat, zal wel machtig zijn die berg kaas. :D
Ik eet wel meer dan formaatje camembert :@
pi_178323649
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:38 schreef Lonaa het volgende:
Geen poep vandaag ;(
Gisteren misschien helemaal leeggepoept?
We have far more in common than that which devides us..
pi_178323683
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:38 schreef FranticDJ het volgende:
Ik eet wel meer dan formaatje camembert :@
Ja? Ik weet het echt niet, volgens mij 1 keer zo'n pakje gemaakt maar verder nooit zelf. Ik kijk wel. Ik maak het toch in een andere pan.
pi_178323758
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Gisteren misschien helemaal leeggepoept?
Nee. Gisterenochtend was het een beetje en dat was te weinig voor alles wat er aan de voorkant in is gegaan. Ze heeft gisterenavond ook gewoon gegeten. Normaal gesproken is het dan de volgende ochtend 1 of 2x poepen. Nu niks. Net ook niet. Ze lijkt wel te moeten maar niet te willen ofzo. Alsof ze n beetje d'r billetjes bij elkaar knijpt.

Ze wil wel eten, rennen, is alert, dus dat is allemaal echt wel beter. Ik kijk het nog max. 24 uur aan. Als ze vanavond of morgenochtend niet wil poepen gaan we wel weer naar de DA *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_178323856
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2018 12:44 schreef Myraela het volgende:
Heel veel sterkte met je werk in ieder geval de komende tijd, B. Laat het niet te lang zo doorgaan he, dan zit jij straks ook overspannen thuis.
Nee mij krijg je niet overspannen :) Ik bewaak mijn vrije dagen als een terriër *)

Mooi huis trouwens! Had ff bij g gespiekt! Weinig aan te gebeuren ook zeker? *O*
pi_178323872
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
We gaan toch maar niet uit eten vanavond. Ik ben moe en J nog veel moeierder. We eten een extravaganza van de Indische toko:

Bami goreng rames maaltijd (2 vlees, 3 groente, ei)
Nasi kuning
Gado Gado
Babi ketjap
Ajam kerrie
Frikandel lombok
Marthabak
Indische kroket
Bamisoep (lunch voor morgen)
Wat is marthabak?
Rest :9
pi_178323959
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 13:36 schreef FranticDJ het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch niet nodig? Lekker warrig en speelzz :+
pi_178324005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:56 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Toch niet nodig? Lekker warrig en speelzz :+
Hangt 8cm over m’n oren :+
pi_178324068
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 14:59 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Hangt 8cm over m’n oren :+
laten groeien en een staart/knot :P
We have far more in common than that which devides us..
pi_178324119
Mannen met lang haar/staartje/knotje O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')