abonnement Unibet Coolblue
pi_178405551
Ik ben nu toevallig bezig in het boek: "The subtle art of not giving a fuck"
Ben halverwege, maar nu al super veel wijze dingen waargenomen.

Voor de mensen die ongelukkig worden als ze zich verplicht voelen om te voldoen aan:
"het perfecte plaatje" of de verwachtingen van directe omgeving.
Zeker een aanrader.
pi_178405637
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:00 schreef Gymbaboon het volgende:
Ik ben nu toevallig bezig in het boek: "The subtle art of not giving a fuck"
Ben halverwege, maar nu al super veel wijze dingen waargenomen.

Voor de mensen die ongelukkig worden als ze zich verplicht voelen om te voldoen aan:
"het perfecte plaatje" of de verwachtingen van directe omgeving.
Zeker een aanrader.
Heerlijk boek, ook humoristisch. Ik pas het al zeker een jaar toe en ben er veel relaxter van geworden. Dit is iedereen aan te raden.
Ik ben een heel ander mens, ik had al overal schijt aan, nu helemaal. En wat een ander daar van vindt? I don't give a fuck!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_178405828
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 14:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk dat het perfecte plaatje een soort utopie is. Ik ben heel tevreden waar we nu staan: koophuis, 3 kinderen, schijnhuwelijk, 2 goede banen, sparen, leuke vakanties, een paar goede vrienden, geen ruzie met familie. Prima dus.

Maar er zijn altijd dingen die niet helemaal passen: beiden gescheiden, samengesteld gezin, kind met wat zorgen.

Ik denk dat het vooral gaat om gelukkig zijn met dat wat je hebt dan het perfecte plaatje na te streven en je ongelukkig voelen omdat dat eigenlijk nooit te bereiken is.
Schijnhuwelijk?

Klinkt niet echt relaxed.
Whatever...
pi_178405934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 11:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar daar ga je dus al. Jullie MOETEN beide werken want jullie hebben beide salarissen nodig om 'rond te komen'. Die situatie heb ik dus nooit gewild (en heb ik dus ook niet) want dan is dat KDV niet primair vanwege 'sociale vaardigheden', maar omdat het er financieel niet in zit voor een van jullie beiden om thuis te blijven. Het KDV is een direct gevolg daarvan.

Ik probeer je niet aan te vallen hoor, zeer zeker niet, want het is een situatie die heel veel mensen hebben, en er is op zich niks mis mee, maar het is dus een situatie waar ik bewust niet voor gekozen heb.
Veel partners van, willen ook wat werken om niet helemaal debiel te worden van de hele dag rondhangen met babies en peuters. Mijn vrouw wil helemaal niet altijd thuis bij de kinderen, maar zich ook wat ontwikkelen op ander vlak. Geldt voor mij ook.

Daarnaast is voor kinderen boven de 1 het kdv ook gewoon een feestje. Lekker spelen. Daaronder is het inderdaad soms noodzaak. Veel mensen hebben hun loon keihard nodig.

Overigens hebben wij het geluk gehad extra verlof te kunnen nemen in dat eerste jaar en daarmee de hoeveelheid kdv flink omlaag te brengen. Daarna zijn ze gewoon 3 dagen gegaan. Met veel plezier.

Bij heel veel ouders is het kdv trouwens van veel positievere invloed dan de ouders zelf.
Whatever...
pi_178406494
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 13:17 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Schijnhuwelijk?

Klinkt niet echt relaxed.
Geregistreerd partnerschap bedoelt ze daarmee.
  maandag 9 april 2018 @ 14:37:51 #156
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_178407140
Ben persoonlijk erg blij met m'n leven. Maar ik kan me niet echt vinden in het algemene plaatje wat geschetst wordt in de OP. Ben wel getrouwd, maar verder wijkt het wel af. Hebben allebei onze werkzaamheden (en allebei al jaren geleden studies afgerond), maar zitten voorlopig nog prima in een huurhuis. De vrijheid hebben om gewoon te verhuizen wanneer we dat willen/noodzakelijk is voor werk vinden we allebei wel fijn. Kinderwens hebben we absoluut niet. Mooi appartement, twee katten, over het algemeen veel vrije tijd en we hebben ruimte zat om aardig wat te reizen. Komen niks te kort. Heb zo snel niet echt iets wat het leven echt beter zou maken nu. Prima zoals het gaat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 9 april 2018 @ 14:45:03 #157
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178407247
Ik heb dan een ideaal leven wel:

- (Lease-??)auto gejat van iemand op SnappCar
- Hypotheek deels afbetaald met drugsverkoop op de deep web.
- Getrouwd met de vrouw die ik heb verkracht
- Vaste baan bij Scientology (kerkverlaters intimideren).
- Goed pensioen geregeld in de vorm van automatisch maandelijks loten kopen
- 1 kind in de kelder, 0,7 kind in de vriezer.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 9 april 2018 @ 21:39:14 #158
108913 Godshand
guide4you
pi_178415739
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 13:43 schreef DD_Kong het volgende:
En dan bedoel ik het perfecte plaatje zoals gemiddeld genomen nog de maatschappelijke opvatting is, niet voor jou persoonlijk.

En indien het afwijkt van dit plaatje, baal je daarvan? Ben je aan het werk om het te veranderen?

Om een beetje een idee te geven van wat ik bedoel:

Levensfase 18-25 : veel sociale contacten, geen problematisch drugs/drankgebruik, op kamers wonen en lid zijn van een studie/studentenvereniging maar ondertussen ook nog lekker de voortgang in je studie hebben en 1 of meerdere bijbaantjes.
Levensfase 25-35: diploma behaald (liefst hbo of wo), een baan met enigszins verantwoordelijkheid/inhoud, het liefst een vast contract/hypotheek, stabiele relatie, koopwoning en serieuze kinderplannen, auto onder je kont.
Levensfase 35 + : Stabiele relatie, goede opvoeding van de kinderen, stabiele thuisbasis. Een redelijk bezet leven maar ook nog enkele kwalitatief goede sociale contacten, goede band met de familie, paar stappen gemaakt in je carrière.

Ik zeg dus niet dat dit mijn perfecte plaatje moet zijn of dat dit jullie perfecte plaatje zou moeten zijn, maar volgens mij komt het redelijk dicht in de buurt van wat 'de maatschappij' nog altijd ziet als geslaagd.
Dit is een hoog opgeleiden plaatje.

Laag opgeleiden zoals (v)mbo-ers gaan nooit bij een studie vereniging. Ze beginnen dus ook eerder met werken en kopen dus eerder een huis. Dat leidt bijna automatisch ook tot eerder kinderen.

Dus moet je dan in jouw model alles ongeveer 5 jaar vroeger plaatsen voor deze groep mensen en dus "studenten vereniging" en "kamers" schrappen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 09:14:41 #159
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178421177
quote:
4s.gif Op maandag 9 april 2018 21:39 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit is een hoog opgeleiden plaatje.

Laag opgeleiden zoals (v)mbo-ers gaan nooit bij een studie vereniging. Ze beginnen dus ook eerder met werken en kopen dus eerder een huis. Dat leidt bijna automatisch ook tot eerder kinderen.

Dus moet je dan in jouw model alles ongeveer 5 jaar vroeger plaatsen voor deze groep mensen en dus "studenten vereniging" en "kamers" schrappen.
Jawel, maar dat IS het perfecte plaatje voor TS. Hij spiegelt alles daar aan af, en trekt op basis van dat plaatje ook de vergelijking met zichzelf, en van zichzelf vs zijn sociale omgeving, met als blauwdruk dat plaatje.

Hij is heel erg bezig met waar hij staat tov zijn omgeving. Daar zit een flink stuk onzekerheid.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178421804
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jawel, maar dat IS het perfecte plaatje voor TS. Hij spiegelt alles daar aan af, en trekt op basis van dat plaatje ook de vergelijking met zichzelf, en van zichzelf vs zijn sociale omgeving, met als blauwdruk dat plaatje.

Hij is heel erg bezig met waar hij staat tov zijn omgeving. Daar zit een flink stuk onzekerheid.
Ik zie jou anders ook vrij regelmatig opduiken in dit soort topics.

Bij jou zijn de posts weliswaar van een ander karakter, en komen ze er vaak op neer ''Ik heb het allemaal zo goed voor elkaar'', vooral het feit dat je de hypotheek op één naam hebt staan heb je al meerdere malen aangekaart, waarbij je ook niet nalaat tegen mensen met een hypotheek op twee namen te vermelden dat je dit niet handig vindt.

Vind het ook onzekerheid uitstralen als je op een forum graag uiteen zet hoe goed je het zelf allemaal voor elkaar hebt.

Daarnaast is vergelijken niet direct onzekerheid, zie jou vaak vrij snel conclusies trekken.
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 10:14:05 #161
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178421970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:04 schreef DD_Kong het volgende:

[..]

Ik zie jou anders ook vrij regelmatig opduiken in dit soort topics.

Bij jou zijn de posts weliswaar van een ander karakter, en komen ze er vaak op neer ''Ik heb het allemaal zo goed voor elkaar'', vooral het feit dat je de hypotheek op één naam hebt staan heb je al meerdere malen aangekaart, waarbij je ook niet nalaat tegen mensen met een hypotheek op twee namen te vermelden dat je dit niet handig vindt.

Vind het ook onzekerheid uitstralen als je op een forum graag uiteen zet hoe goed je het zelf allemaal voor elkaar hebt.

Daarnaast is vergelijken niet direct onzekerheid, zie jou vaak vrij snel conclusies trekken.
Ok, ik bedoelde wat ik zei niet als aanval, maar gewoon als observatie. Dat is correct, ik kom wel vaker in dit soort topics, maar ik start ze niet. Nou, dat mijn huis op 1 naam staat is een logisch gevolg van mijn mening dat ik een huis op 2 salarissen geen goed idee vindt. Dat is de onderbouwing daarvoor. Andere mensen zien dat wellicht anders.

Jij opent een topic, en stelt daarin een vraag, ik geef antwoord op die vraag, en trek dan de conclusie dat het door jouw geschetste 'perfecte' plaatje niet objectief is, want het is JOUW perceptie van het perfecte plaatje. Immers, je hebt het alleen over HBO/WO, lager dan dat komt in jouw ideaalplaatje niet voor, dus dat maakt het het perfecte plaatje volgens jou. Dat is toch gewoon een feit?

Als je nou tegen mij gaat zeggen van 'ja maar, jij hebt ook geen Bentley' dan heb je daar volkomen gelijk in, en die gaat er ook nooit komen, dus goed voor elkaar hebben is relatief, want immers, ik ben ook geen miljonair (en zal dat ook nooit worden). Dus in welke zin is het 'goed voor elkaar hebben' dan? Ja, inderdaad, als ik het afzet tegen wat jij in je eigen topic 'perfecte plaatje' noemt, dan kan ik daar een aantal dingen van afvinken, dat is correct, dat was toch ook de vraag binnen dit topic, toch?

Als jij als perfecte plaatje gaat noemen "eigen jacht, meerdere huizen verdeeld over de wereld, privé eiland, privé vliegtuig etc etc', dan kan ik niets afvinken, en daarom zeg ik, het is volkomen relatief.

Dat is correct, ik trek die conclusie. Dat mag ik. Jij doet net alsof 'onzekerheid' een erg iets is. Jij hangt er een negatieve lading aan, ik zie het gewoon iets dat je hebt, niet goed of fout. Ik zie daar niks mis mee. Immers, iedereen heeft onzekerheden, op welk gebied dat dan ook is.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 10 april 2018 @ 10:18:57 #162
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178422033
idgaf wat 'de maatschappij' wil maar ik zou graag een gezinnetje hebben met kinderen ja, verder geen enkele fase uit de OP gehad in mn leven, nu 34. Ben al tevreden dat ik veel kan sporten iig.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 april 2018 @ 10:59:57 #163
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_178422668
Ach, wat de maatschappij wil dat zal wel. Lang over mijn studie gedaan en ook lang gedaan over dat ik een baan kon vinden.
Pas op mijn 29e op mijzelf kunnen wonen. Wel het geluk dat ik een appartement heb kunnen vinden in Haarlem notabene. Ik werk nu 2,5 jaar in twee jaar gebruikt om mijn studieschuld te verminderen. Door lage lasten toen kon dat ook makkelijk. Maar wel zelf moeten doen.

Kinderen staan niet op de prio lijst. Ik werk 36 uur, heb daardoor ook tijd om daarnaast leuke dingen te doen. Ga naar Telstar, drink zo bier in de kroeg. Nu even niet politiek actief, maar wellicht straks wel meer. Ik doe waar ik zin in heb en vind het nu wel prima :).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_178422725
Levensfase 18-25 : veel sociale contacten, geen problematisch drugs/drankgebruik, op kamers wonen en lid zijn van een studie/studentenvereniging maar ondertussen ook nog lekker de voortgang in je studie hebben en 1 of meerdere bijbaantjes.

Check, al was de voortgang in de studie ietwat bedroevend daar ik 9 jaar over m'n studie heb gedaan. Wel een vijfjarige studie. En drankgebruik was niet echt problematiek al zou dat met die hoeveelheden anno nu wel wat problemen op mn werk geven :')

Levensfase 25-35: diploma behaald (liefst hbo of wo), een baan met enigszins verantwoordelijkheid/inhoud, het liefst een vast contract/hypotheek, stabiele relatie, koopwoning en serieuze kinderplannen, auto onder je kont.

Kan ik allemaal af vinken :Y

Levensfase 35 + : Stabiele relatie, goede opvoeding van de kinderen, stabiele thuisbasis. Een redelijk bezet leven maar ook nog enkele kwalitatief goede sociale contacten, goede band met de familie, paar stappen gemaakt in je carrière.

Geen idee, ben nog geen 35+, maar op die kinderen na kan ik ze nu ook allemaal al af vinken.


Overigens ben ik vrij simplistisch in het perfecte plaatje. Als je op een prettige manier je dagen kunt vullen en geen grote zorgen (financieel, gezondheid etc) hebt is het wat mij betreft in orde. Wat dat betreft heb ik het perfecte plaatje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 11:04:23 ]
pi_178459481
grappig topic.

Levensfase 18-25 : veel sociale contacten, geen problematisch drugs/drankgebruik, op kamers wonen en lid zijn van een studie/studentenvereniging maar ondertussen ook nog lekker de voortgang in je studie hebben en 1 of meerdere bijbaantjes.
1 of meerdere bijbaantjes

Levensfase 25-35: diploma behaald (liefst hbo of wo), een baan met enigszins verantwoordelijkheid/inhoud, het liefst een vast contract/hypotheek, stabiele relatie, koopwoning en serieuze kinderplannen, auto onder je kont.
diploma behaald

Het is niet dat het me echt geen reet boeit of zo, maar erg vind ik het totaal niet.
zou best een rijbewijs en auto willen hebben, maar vooral voor de zelfstandigheid, momenteel kan ik dat gewoon niet, dus iets voor later of nu eenmaal niet bereikbaar. zelfde voor baan met meer verantwoordelijkheid/inhoud en het zelf kunnen kopen van een huis.
Als het lukt is het leuk, maar als het te veel is gevraagd voor mijn mentale capaciteiten heb ik er ook vrede mee. Anderen worden dan boos dat ik te weinig ambitie heb, maar niet iedereen kan even succesvol zijn.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178460152
Iedereen gooit zo even zn hele leven online, met nutteloze keuzeverantwoording tot het gaatje. Fok is betere stuff dan Facebook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')