abonnement Unibet Coolblue
pi_178412579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:52 schreef JaafkeJunior het volgende:
Ik had een beginners cursus gedownload, vervolgens wat spaanse series gekeken (La casa de papel, Mar de Plástico, Narcos, Palmeras en la nieve)

Vervolgens audioboeken + normale boeken.

Praten/lezen (de basis) gaat nu best prima!
Toch knap dat je in max 4 1/2 maand al basis kan lezen/praten. Que talenknobbel.
pi_178413902
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:16 schreef Arkai het volgende:

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit niet altijd werkt.
Ik zeg niet dat je het op die moment helemaal leert.
Maar je leert een taal wel echt het beste en snelste door er te zijn en in dit geval Spaans te moeten horen en spreken. Dan dwing je je om de woorden op te moeten pikken.

Om het volledig te leren zul je daarnaast vast nog wel een cursus nodig hebben, zeker de meesten.

quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2018 19:12 schreef Poepoog het volgende:

Toch knap dat je in max 4 1/2 maand al basis kan lezen/praten. Que talenknobbel.
Nou dat is niet heel knap hoor?
Ligt er aan wat je onder de basis vindt vallen, maar als je je gewoon normaal inzet om een taal wat te leren dan kun je in 4,5 maand prima het leren.
En ik heb absoluut geen talenknobbel.
  maandag 9 april 2018 @ 20:25:02 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_178413935
Duolingo downloaden en dan 4 maanden rondtrekken in latijns-Amerika.
Resistance is futile.
pi_178471804
Ik heb zelf veel aan Duolingo gehad maar om de grammatica en vervoegingen enz onder de knie te krijgen zou ik een cursus aanraden..
  † In Memoriam † maandag 16 april 2018 @ 01:55:35 #31
88815 The_Emotion
98.3
pi_178544262
Ik heb via een intensieve cursus Basico 1 en 2 geleerd, de druk ligt nogal op het leren van werkwoorden; er zijn 2 vormen van "zijn" Ser en Estar de derde vorm van zijn is "er zijn" wat niet vervormd wordt genaamd "Hay"

Na basico 1 en 2 heb ik de rest mezelf aangeleerd door contacten op te doen en regelmatig te spreken
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † maandag 16 april 2018 @ 02:05:49 #32
88815 The_Emotion
98.3
pi_178544291
Korte uitleg

-Hay tres cochas en la calle
- Er zijn drie auto's in de straat

- Donde esta la coche?
- Waar is de auto?
(Estar geeft aan waar iets zich bevind)

- La coche es rojo
- De auto is rood
(deze vervorming van Ser geeft een eigenschap toe)

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Emotion op 16-04-2018 02:12:59 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_178545594
quote:
14s.gif Op maandag 16 april 2018 02:05 schreef Remqo het volgende:
Korte uitleg

-Hay tres cochas en la calle
- Er zijn drie auto's in de straat

- Donde esta la coche?
- Waar is de auto?
(Estar geeft aan waar iets zich bevind)

- La coche es rojo
- De auto is rood
(deze vervorming van Ser geeft een eigenschap toe)
Thanks! Heb net een groot lesboek gevonden op internet en nog een podcast die ook goeie reviews krijgt. Aan de slag!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_178550125
En hebben jullie ook suggesties om Duits te leren? ZIjn er bekende podcasts, en het woordjes stampen?
pi_179173348
quote:
4s.gif Op maandag 16 april 2018 06:35 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Thanks! Heb net een groot lesboek gevonden op internet en nog een podcast die ook goeie reviews krijgt. Aan de slag!
Welke podcast? Ik gebruik coffee break Spanish
pi_179174586
Duolingo app ^O^
pi_179174612
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 12:16 schreef maestrolynx het volgende:
En hebben jullie ook suggesties om Duits te leren? ZIjn er bekende podcasts, en het woordjes stampen?
Zelfde

Duolingo. Een leuke interactieve manier om de basis te verkrijgen.
pi_179212071
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:35 schreef SherlockHolmes het volgende:

Beste Fokker 70's,

Ik wil spaans leren binnen 3-4 maanden, dan wil ik uiteindelijk conversationeel Spaans kunnen leren. Ik spreek al 3 talen vloeiend dus ik heb best wel een talenknobbel, maar deze talen leren ging telkens onder de ideale omstandigheden, en ik vraag me af wat de meeste effectieve manieren zijn om Spaans te leren zonder 500 euro kwijt te zijn voor een cursus.



Ik ga sowieso binnenkort zodra ik een beetje basic begrijp meteen 1000 ultrabyte aan spaanse films en series downloaden.
Thanks
De snelste manier is gewoon inwonen bij Spaanstaligen zodat je wel elke dag moet. Dat is echt de snelste manier. Alternatief is gewoon standaard zo een app of boek aanschaffen en domweg ermee aan de slag gaan. Alleen waar het in de basis omgaat, zoals met alles, dien je het in de praktijk te kunnen toepassen. Wat ook helpt, is naast dit laatste gewoon veel Spaanse novella's (soaps) bekijken en anders zet je het TVE kanaal maar op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')