abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 april 2018 @ 16:30:23 #26
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178450535
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:28 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Ik eet ook vaak rijst uit de koelkast van gisteren...
Je moet doen wat je niet laten kan, maar het is onverstandig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178452939
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moet doen wat je niet laten kan, maar het is onverstandig
In de koelkast kan een dagje niet zoveel kwaad. Het gevaar van de Bacilles Cereus zit hem vooral in het lang rond kamertemperatuur houden van de rijst.

Snel koelen is het devies. Snel gekoelde rijst is wel een paar dagen in de koelkast houdbaar.

Persoonlijk heb ik nog nooit klachten ondervonden van bijvoorbeeld nasi van de Chinees (of van mezelf) uit de koelkast.

De sporen van Bacilles Cereus worden geactiveerd bij koken, de bacterie groeit vervolgens echter traag in een koude koelkast en kan zelf niet tegen temperaturen boven 75°C. Dus goed koud bewaren en goed verhitten voor gebruik, dan kan er weinig fout gaan.

Mocht het wel fout gaan, dan ben je een dagje aan de race.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 11 april 2018 @ 18:38:49 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178453262
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

In de koelkast kan een dagje niet zoveel kwaad. Het gevaar van de Bacilles Cereus zit hem vooral in het lang rond kamertemperatuur houden van de rijst.

Snel koelen is het devies. Snel gekoelde rijst is wel een paar dagen in de koelkast houdbaar.

Persoonlijk heb ik nog nooit klachten ondervonden van bijvoorbeeld nasi van de Chinees (of van mezelf) uit de koelkast.

De sporen van Bacilles Cereus worden geactiveerd bij koken, de bacterie groeit vervolgens echter traag in een koude koelkast en kan zelf niet tegen temperaturen boven 75°C. Dus goed koud bewaren en goed verhitten voor gebruik, dan kan er weinig fout gaan.

Mocht het wel fout gaan, dan ben je een dagje aan de race.
Verstandiger is gewoon rijst en pasta die overblijft weg te gooien, we hebben het over dubbeltjes en vers gekookt smaakt het beter
Verder
quote:
Bacillus cereus komt voor in veel verschillende milieu's, waaronder grond, klei, stof, water, vegetatie en vele voedselsoorten, voornamelijk granen, melk, gedroogd voedsel, kruiden, vlees en groenten. Het organisme kan dus in lage aantallen voorkomen in voedingsmiddelen. Bij isolatie van meer dan 10 5 kolonievormende eenheden per gram (kve/ g) voedsel kan het organisme een rol gaan spelen bij voedselvergiftiging. Deze grote aantallen veroorzaken geen waarneembaar bederf van het voedsel.
B. cereus kan groeien bij temperaturen van 10 tot 50 °C met een optimum tussen 28 en 35 °C. Sommige psychrotrofe varianten kunnen zelfs groeien en bederf veroorzaken bij temperaturen tot 5 °C. Deze varianten kunnen dus ook groeien in de koelkast. De sporen groeien ook uit bij deze temperaturen
(Cliver DO, 1990).
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')