abonnement Unibet Coolblue
pi_178355627
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 19:39 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ok, duidelijk.
Zodra ik tijd heb ga ik een compressietest doen.
mocht het wel zo zijn, een ander kopje erop is niet bijster veel werk bij dit model.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_178359818
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:50 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

mocht het wel zo zijn, een ander kopje erop is niet bijster veel werk bij dit model.
Ja maar de motor heeft al dik 3 ton gelopen.
Misschien beter om er een jonger blok in te hangen dan.
pi_178374213
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 06:14 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ja maar de motor heeft al dik 3 ton gelopen.
Misschien beter om er een jonger blok in te hangen dan.
Onderblok heeft toch niet veel te lijden op gas? De kleppen en zittingen wel.
.
  zondag 8 april 2018 @ 03:26:26 #29
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178379757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:33 schreef vaginabeheerder het volgende:
Ik heb een Corsa uit 2003 en die loopt op 3 poten.
De ene keer doet hij het perfect en 5km verder gaat hij nog maar 80km/h
Stationair klinkt hij als een boxermotor.
De wagen rijd op LPG en benzine en op beide brandstoffen doet hij hetzelfde.

Aangezien alleen cilinder 2 raar doet zat ik te denken aan een kapotte klepstoter maar waarom doet hij het dan de ene keer wel goed en de andere keer niet?
Misschien is de computer kapot of kan het een kabelbreuk zijn?
Het is een 1.4 motor en heeft 310.000km gelopen
Wire-chafing kabelboom lpg-ecu. Heb ik wel eens gehad. LPG-boer had de kabelboom aan een waterslang ge-tierapped. Dan krijg je hele grappige dingen. Zelfs dat een injector benzine en lpg tegelijkertijd gaf. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178379973
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 03:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wire-chafing kabelboom lpg-ecu. Heb ik wel eens gehad. LPG-boer had de kabelboom aan een waterslang ge-tierapped. Dan krijg je hele grappige dingen. Zelfs dat een injector benzine en lpg tegelijkertijd gaf. :)

Dan loopt hij ook niet lekker :P
pi_178403880
testje gedaan, verrassende uitslag.
bij koude motor:
cilinder 1: 4,8 bar
cilinder 2: 6 bar terwijl ik hier de misfire's krijg volgens de computer.
cilinder 3: 5 bar
cilinder 4: 4,5 bar

ik heb niet zo veel verstand van deze motoren maar is de druk niet een beetje laag bij alle cilinders?

[ Bericht 7% gewijzigd door vaginabeheerder op 09-04-2018 12:26:53 ]
pi_178405207
compressie bij warme motor en vol gas:
cilinder 1: 5 bar
cilinder 2: 4,8 bar
cilinder 3: 6 bar
cilinder 4: 4,5 bar

volgens mij moeten ze toch zo rond de 10 bar zitten allemaal
pi_178405508
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:47 schreef vaginabeheerder het volgende:
compressie bij warme motor en vol gas:
cilinder 1: 5 bar
cilinder 2: 4,8 bar
cilinder 3: 6 bar
cilinder 4: 4,5 bar

volgens mij moeten ze toch zo rond de 10 bar zitten allemaal
8 a 9 bar

Maar het is versleten werk. Ander blokje of andere auto
pi_178405758
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 12:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

8 a 9 bar

Maar het is versleten werk. Ander blokje of andere auto
Ander blokje denk ik dan maar
pi_178407893
Als je hem even kan missen zou het verstandig zijn om de kop de demonteren en controleren of hij langs de kleppen lekt. Dan is revisie wel een goede optie, ruilblokje zal ook al half versleten zijn.
.
pi_178408503
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 15:26 schreef Fer het volgende:
Als je hem even kan missen zou het verstandig zijn om de kop de demonteren en controleren of hij langs de kleppen lekt. Dan is revisie wel een goede optie, ruilblokje zal ook al half versleten zijn.
Als ik dingen moet gaan uitbesteden worden de kosten zo hoog dat ik beter een andere wagen kan kopen.
Het goedkoopste is om een ander blok te kopen en het inlaatspruitstuk over te zetten ivm de LPG.
pi_178418521
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 15:26 schreef Fer het volgende:
Als je hem even kan missen zou het verstandig zijn om de kop de demonteren en controleren of hij langs de kleppen lekt. Dan is revisie wel een goede optie, ruilblokje zal ook al half versleten zijn.
Paar druppels olie in je cilinders gieten en compressie test doen:

*Is de test een stuk beter? Ander blokje
* Is de test hetzelfde? Andere kop.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_178429381
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:11 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Paar druppels olie in je cilinders gieten en compressie test doen:

*Is de test een stuk beter? Ander blokje
* Is de test hetzelfde? Andere kop.
Er lag flink wat olie bij de bougies wat in de cilinders is gelopen bij de eerste test.
Dat kan verklaren dat cilinder 2 bij de eerste test een hogere druk had dan bij de tweede.
Einde verhaal voor dit blok.
pi_178430207
Die moet op het laatst toch ook niet meer de klinkers uit de straat hebben getrokken.
.
pi_178431720
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 17:49 schreef Fer het volgende:
Die moet op het laatst toch ook niet meer de klinkers uit de straat hebben getrokken.
Ik rij er nog steeds mee eigenlijk.
Op hoge toeren gaat het wel.
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:44:21 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178432018
Hihi, tvp voor de gebroken krukas en de wannabe boxer drijfstangen. :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178432597
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:27 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Ik rij er nog steeds mee eigenlijk.
Op hoge toeren gaat het wel.
Lijkt mij eerste leasebakkie wel, een Astra 1.6 16v op lpg. Haalde gewoon topsnelheid enzo, maar ding had echt 0,0 koppel, ook niet op benzine. Een leenastra van de garage met 8v was zelfs sneller.
.
pi_178433526
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:44 schreef Sounddragon het volgende:
Hihi, tvp voor de gebroken krukas en de wannabe boxer drijfstangen. :P
Haha mocht het gebeuren zal ik wel foto's plaatsen
pi_178441931
Volgens mij is er wel meer aan de hand dan alleen de lage compressie.
Ik maakte een massa kabel los om te kijken of die geoxideerd was en ik kreeg een enorme schok.
Dat was geen 12v schokje, eerder een schok die normaal naar de bougie hoort te gaan.
  woensdag 11 april 2018 @ 08:02:33 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178441961
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
Volgens mij is er wel meer aan de hand dan alleen de lage compressie.
Ik maakte een massa kabel los om te kijken of die geoxideerd was en ik kreeg een enorme schok.
Dat was geen 12v schokje, eerder een schok die normaal naar de bougie hoort te gaan.
is er niet een bougiekabel kapotgeschuurd en ligt die tegen massa aan te rammelen ergens?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178442104
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 08:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

is er niet een bougiekabel kapotgeschuurd en ligt die tegen massa aan te rammelen ergens?
Logische gedachte maar ik heb een bobineblok.
Dus geen verdeler en losse kabels.
  woensdag 11 april 2018 @ 11:52:22 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_178445369
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 07:56 schreef vaginabeheerder het volgende:
Volgens mij is er wel meer aan de hand dan alleen de lage compressie.
Ik maakte een massa kabel los om te kijken of die geoxideerd was en ik kreeg een enorme schok.
Dat was geen 12v schokje, eerder een schok die normaal naar de bougie hoort te gaan.
Voelde je je herboren? ;)


Slechtste film ever. Gisteren 20 min. van mijn leven gekost. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_178445771
quote:
12s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Voelde je je herboren? ;)
[ afbeelding ]

Slechtste film ever. Gisteren 20 min. van mijn leven gekost. :(
Haha nee maar ik kreeg wel een flashback naar mijn brommertijd
pi_179576210
Vanmorgen stond ik op de A15 kapot :(
Motor kwam niet meer boven de 2000 toeren.
Schijnbaar zat de katalysator helemaal dicht, de ANWB heeft me gelukkig goed geholpen.
Hij doet het nu een stuk beter.
pi_179576358
Met een stok en hamer zeker.
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')