Ding heeft een bobineblok, dus geen kabels en verdelerkap.quote:Op dinsdag 3 april 2018 17:37 schreef aegir_de_viking het volgende:
Staat de distributieriem op tijd?
Bougiekabels rot?
Verderkap open maken en schoon maken? (weet niet of je auto die heeft)
Vacuumlek? of lek na de lucht massa meter?
Doet de foto in de OP het niet?quote:Op dinsdag 3 april 2018 17:57 schreef Hyperdude het volgende:
Uitlezen geeft geen storingen?
Anders eens een ouderwetsche compressietest?
Ligt aan me iPad. Die heeft wat problemen met grote foto's.quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:00 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Doet de foto in de OP het niet?
Ja ik probeer eerst jullie expertise te gebruiken anders ga ik een compressietest doen.
Lijkt er wel op maar ik rij op LPG en benzine en op LPG heeft hij het probleem ook.quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:06 schreef halfway het volgende:
Lees dit stuk eens.
https://www.problemcar.nl(...)-check-engine-lampje,.html
De storingen zijn niet afhankelijk van de brandstof.quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:01 schreef Fer het volgende:
Kabelbreukje van de ECU naar de gas-ecu, of gas-ecu kapot?
quote:Op dinsdag 3 april 2018 17:57 schreef eXplorer1 het volgende:
een corsa met LPG?
klepzittingen ingeslagen, doe eens een compressietest.
Dat zijn niet de antwoorden waar ik op hoopte.....quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:05 schreef ColtZ40 het volgende:
Gas 310dkm?
95% kans op een inlaatklepje die niet meer goed is.
De bougies zijn net nieuw en ze zien er nog allemaal hetzelfde uit.quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe zien je bougies eruit? is het mogelijk voor je om een cylindertest uit te voeren.
De bezine injectoren lopen evenwel via de gas-ecu. Om ze uit te schakelen als je op gas rijdt. De vraag is alleen of de zowel de gasinjector als de benzineinjector beide worden getriggerd door dit signaal.quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:22 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
De storingen zijn niet afhankelijk van de brandstof.
Ok, mooi dan kan ik me op die andere concentreren.quote:Op dinsdag 3 april 2018 18:52 schreef oldford het volgende:
De current en pending fouten geloof ik wel.
Maar daarna verslikt je scanner zich en op de laatste fouten zou ik me niet blind staren.
Bxxx en Cxxx fouten komen niet voor bij een motor en P003A heeft met een turbo te maken die je niet hebt.
Hij rookt niet en verbruikt geen vloeistoffen.quote:Op woensdag 4 april 2018 08:17 schreef Sounddragon het volgende:
Compressietestje lijkt me geen overbodige luxe, maar dat verklaart niet dat hij het soms wél goed doet.. Wellicht temperatuur gerelateerd, en dan denk ik meer richting koppakking, maar dan zou de auto koelvloeistof verbruiken en mooi wit pluimen.
Er is duidelijk iets aan de hand in ieder geval.
Dan zou ik richting ontsteking of injectie zoeken. En laat hem eens uitlezen door een ekte ekte.. Ik neem aan dat die misfire melding nou niet echt als een verrassing kwamquote:Op woensdag 4 april 2018 11:26 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Hij rookt niet en verbruikt geen vloeistoffen.
Waarschijnlijk Helaas voor TS maar een verbande klepzetting functioneert nog enigszins ok met koude motor, warme motor wordt dan drama.quote:Op woensdag 4 april 2018 08:17 schreef Sounddragon het volgende:
Compressietestje lijkt me geen overbodige luxe, maar dat verklaart niet dat hij het soms wél goed doet.. Wellicht temperatuur gerelateerd, en dan denk ik meer richting koppakking, maar dan zou de auto koelvloeistof verbruiken en mooi wit pluimen.
Er is duidelijk iets aan de hand in ieder geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |