abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:00:51 #1
448198 DeanVreeland
Ruiter in Tibet
pi_178281613
Allen,

Ik heb sinds kort een volkswagen polo uit 2001. Helaas ligt er na een flinke regenbui een plas onder/achter de bestuurdersstoel. Vóór de bestuurdersstoel is het enig sinds nat, maar niet zo extreem. Wat kan het zijn?!

Hopelijk heeft iemand een oplossing.
  dinsdag 3 april 2018 @ 17:04:03 #2
448198 DeanVreeland
Ruiter in Tibet
pi_178281680
Overigens met de waterslang op de auto gespoten, niks te zien.

Het betreft een 3-deurs.
pi_178284795
Na stilstaan in ene bui of na het rijden?
dag
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:51:12 #4
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178285011
Check raam- en deurrubbers en de achterlichten. Die laatste denk ik niet, want dan staat het water doorgaans in de bandenbak, maar meer opties heb je niet.. open dakkie?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_178286294
Grote kans dat het via de deur naar binnen komt via het raamrubber, check de afvoergaatjes onder de deur ook even.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178286706
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 17:00 schreef DeanVreeland het volgende:
Allen,

Ik heb sinds kort een volkswagen polo uit 2001. Helaas ligt er na een flinke regenbui een plas onder/achter de bestuurdersstoel. Vóór de bestuurdersstoel is het enig sinds nat, maar niet zo extreem. Wat kan het zijn?!

Hopelijk heeft iemand een oplossing.
Lekkage.


Sorry, flauw 😬
  woensdag 4 april 2018 @ 16:49:56 #7
448198 DeanVreeland
Ruiter in Tibet
pi_178304872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:40 schreef Peter het volgende:
Na stilstaan in ene bui of na het rijden?
Na stilstaan. Ik heb in de auto gelegen met een zaklamp en iemand anders laten sproeien maar helemaal niks te zien.

Ik heb het gevoel dat de parafan of doorvoer verstopt zit. Bladeren zijn alleen niet zichtbaar op het eerste gezicht. Hoe kom ik er achter of deze verstopt zitten of eventueel verwijderen?
  woensdag 4 april 2018 @ 16:51:18 #8
448198 DeanVreeland
Ruiter in Tibet
pi_178304900
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:51 schreef Sounddragon het volgende:
Check raam- en deurrubbers en de achterlichten. Die laatste denk ik niet, want dan staat het water doorgaans in de bandenbak, maar meer opties heb je niet.. open dakkie?
Rubbers heb ik uitvoerig bekeken maar niks kunnen vinden.. Achterin de auto is nergens iets zichtbaar. Geen open dak...
  woensdag 4 april 2018 @ 16:52:05 #9
448198 DeanVreeland
Ruiter in Tibet
pi_178304917
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:32 schreef halfway het volgende:
Grote kans dat het via de deur naar binnen komt via het raamrubber, check de afvoergaatjes onder de deur ook even.
Rubbers zijn nog soepel en droog, afvoergaatjes van de deur zijn schoon.
  woensdag 4 april 2018 @ 18:37:50 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_178307195
Water 'ontstaat' niet, dat moet ergens binnenkomen.. tuinslang erop en goed zoeken.. desnoods bank eruit, bekleding omhoog, slang erop, in de auto gaan zitten en rustig wachten waar het vandaan komt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 4 april 2018 @ 19:08:15 #11
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_178307712
Is uw antenne rubber rot? die van mij was wel rot en dan komt er water langs naar binnen.
Met kit dichtsmeren en het was opgelost
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  woensdag 4 april 2018 @ 19:08:34 #12
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_178307721
Oja eerst oude rubber verwijderen
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  donderdag 5 april 2018 @ 18:38:33 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_178328284
zit je afvoer niet verstopt? de bak onder de voorruit heeft links en rechts een afvoer achter de voorschermen. deze gaan vol zand zitten.

is polo kwaal
pi_178329128
Is het een 5-deurs?

Ik weet bij de Skoda Fabia uit die tijd dat lekkage via de achterportieren een veel voorkomend probleem is.

http://fabia1.blogspot.nl/2009/11/deur-reparatie.html


Aangezien de Fabia, Polo en Ibiza hetzelfde autotje zijn (in basis) zou t me niets verbazen als dat ook jouw probleem is.


Als je waterafvoer verstopt zit bij je ruitenwissers oid (parafan), dan zou het water primair voorin moeten zitten. TS zegt echter voornamelijk achterin op de vloer. Dat matched met lekkende achterportieren.

Check wel je parafan desondanks, zorg dat je zeker weet dat die niet lekt (giet 'm vol met water). Als t achterin iets lager is, dan loopt het water naar het laagste punt natuurlijk. Dus kan het zo zijn dat voorin al opgedroogd is of weinig te vinden, terwijl t achterin ophoopt.

ow.. gemist.. t is dus geen 5-deurs. Dan is lekkage bij de achterportieren wat minder voor de hand liggend.... Dan zou ik toch je parafan nogmaals goed schoonmaken en checken.

[ Bericht 8% gewijzigd door DJSmiley op 05-04-2018 19:26:53 ]
pi_178340225
De Ibiza's van die jaren komen best in een aantal dingen overheen met de Polo's.
Bij de Ibiza is het vaak dat bij het paravaan het interieurfilter of de afdichting hiervan veroorzaakt dat er water naar binnen kan lopen via de 'ventilatieschaft'. Of dat het water in het paravaan niet goed weg kan komen en hierdoor via het interieurfilter naar binnen komt zetten. Wel vreemd dat het dan vooraan niet zo gek nat is aangezien daar de bodem wel laag is t.o.v. de achterbank zo uit mijn hoofd.

Anders zeker mogelijk zoals hierboven genoemd: deurrubbers. Water kan ook gewoon via de voorportieren naar binnen lopen en alles zo verzieken binnen in de auto.
Ik zou ook even het antenne rubber checken. Er zit zo'n cirkelvormig rubbertje omheen die ervoor zorgt dat het water niet zomaar binnenkomt.

Natuurlijk kan ook gewoon de bodem lek zijn. Kan me echter niet voorstellen dat het dan niet eerder opgemerkt is bij de garage en dat het bij stilstaan nat wordt :+
  vrijdag 6 april 2018 @ 12:23:27 #16
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_178343874
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 09:06 schreef Dezain het volgende:
De Ibiza's van die jaren komen best in een aantal dingen overheen met de Polo's.
Bij de Ibiza is het vaak dat bij het paravaan het interieurfilter of de afdichting hiervan veroorzaakt dat er water naar binnen kan lopen via de 'ventilatieschaft'. Of dat het water in het paravaan niet goed weg kan komen en hierdoor via het interieurfilter naar binnen komt zetten. Wel vreemd dat het dan vooraan niet zo gek nat is aangezien daar de bodem wel laag is t.o.v. de achterbank zo uit mijn hoofd.

Anders zeker mogelijk zoals hierboven genoemd: deurrubbers. Water kan ook gewoon via de voorportieren naar binnen lopen en alles zo verzieken binnen in de auto.
Ik zou ook even het antenne rubber checken. Er zit zo'n cirkelvormig rubbertje omheen die ervoor zorgt dat het water niet zomaar binnenkomt.

Natuurlijk kan ook gewoon de bodem lek zijn. Kan me echter niet voorstellen dat het dan niet eerder opgemerkt is bij de garage en dat het bij stilstaan nat wordt :+
Dit had ik ok nog wel ja. de ode rubber er af scrapen en dan veel kit in de gleuven doen en weer opgelsot ook in mij VW polo is van 2000
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')