abonnement Unibet Coolblue
pi_178263250
Ik heb enkele problemen met mijn pc:
1) Freeze: mijn pc freezet heel vaak. Krijg geen blauwe scherm, maar het stopt sporadisch met reageren.
2) Bij het opstarten freezet het scherm bij het inlogscherm.
3) PC schakelt automatisch uit tijdens het opstarten. Dit gebeurt meestal enkele keren achterelkaar.
4) PC gaat soms automatisch aan in de nacht.

Waar aan zou het mogelijk kunnen liggen?

Ik gebruik windows 10
pi_178263377
Hoeveel schijfruimte heb je over op je C-schijf?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_178263422
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 19:57 schreef Jordy-B het volgende:
Hoeveel schijfruimte heb je over op je C-schijf?
33GB vd 117GB

[ Bericht 1% gewijzigd door LTCY18 op 02-04-2018 20:36:52 ]
pi_178264149
Ik heb dit ook (sinds kort) vooral dat de pc vanzelf aan gaat, wtf
blablablabla
pi_178264664
Koeling van de processor nog in orde?
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 2 april 2018 @ 21:02:11 #6
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178265027
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 19:50 schreef LTCY18 het volgende:
Ik heb enkele problemen met mijn pc:
1) Freeze: mijn pc freezet heel vaak. Krijg geen blauwe scherm, maar het stopt sporadisch met reageren.
2) Bij het opstarten freezet het scherm bij het inlogscherm.
3) PC schakelt automatisch uit tijdens het opstarten. Dit gebeurt meestal enkele keren achterelkaar.
4) PC gaat soms automatisch aan in de nacht.

Waar aan zou het mogelijk kunnen liggen?

Ik gebruik windows 10
Voor de eerste drie kan er een heel scala aan issues zijn. Ik ben ook wel geneigd om aan cpu-cooling te denken.

Voor nr 4: staat je automatic update/restart op 3 uur 's nachts (of zoiets)?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178265127
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 20:51 schreef Symphonic het volgende:
Koeling van de processor nog in orde?
Dit dus. Kan ook zijn dat de grafische kaart te warm wordt.
Als de processor te warm wordt stoptie ermee. Kijk of alles nog stofvrij is. Even de stofzuiger gebruiken. Doet de ventilator het nog?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178265203
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Voor de eerste drie kan er een heel scala aan issues zijn. Ik ben ook wel geneigd om aan cpu-cooling te denken.

Voor nr 4: staat je automatic update/restart op 3 uur 's nachts (of zoiets)?
Ja, dat begrijp ik, maar ik dacht ik moet ergens beginnen. Ik ben namelijk niet zo goed met pc's.
Wat zou ik kunnen doen als het aan de cpu-cooling ligt?

Het auto restart gebeurt niet altijd. Deze week een paar keer gebeurd, maar de laatste paar dagen weer niet.
pi_178265216
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:04 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dit dus. Kan ook zijn dat de grafische kaart te warm wordt.
Als de processor te warm wordt stoptie ermee. Kijk of alles nog stofvrij is. Even de stofzuiger gebruiken. Doet de ventilator het nog?
Ik zal dat ff checken dan. Hoe kan ik de temperatuur van beide checken?
pi_178265292
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:07 schreef LTCY18 het volgende:

[..]

Ik zal dat ff checken dan. Hoe kan ik de temperatuur van beide checken?
Dat weet ik niet, maar ik heb het probleem een keer gehad en het probleem was stof en dat hij te dicht tegen de muur aan stond, zodat er te weinig frisse lucht binnen kwam. Na een paar minuten sloeg de computer vast. Ik heb er iemand naar laten kijken, die heeft dat hele ding gestofzuigd, ook van binnen en de roosters en we hebben toen geprobeerd om de cpu-kast verder van de muur te zetten en toen was het probleem voorbij.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178265429
Wat je ook zou kunnen doen is even in de taskmanager kijken welke programma's op de achtergrond actief zijn. Misschien zitten er wel dingen tussen die je niet wil maar toch cpu-tijd kosten.
Kijk even in de taskmanager naar de grafiek van cpu-gebruik (en geheugengebruik). Als die altijd op de top zit, is dat niet goed (tabblad Performance, in Taskmanager kom je met ctl-alt-del.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 2 april 2018 @ 21:17:53 #12
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178265502
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:07 schreef LTCY18 het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik, maar ik dacht ik moet ergens beginnen. Ik ben namelijk niet zo goed met pc's.
Wat zou ik kunnen doen als het aan de cpu-cooling ligt?
Ligt een beetje aan wat het issue is. Hoe oud is je pc? Weet je toevallig wat voor cpu je hebt?
Wat een probleem zou kunnen zijn is dat de koelpasta uitgedroogd is. Die zit tussen de cpu en de cpu-cooler. Als dat zo is, dan heb je significant slechtere cooling. Met Core Temp kun je de cpu-temps zien. Op Tweakers even zoekopdracht naar Core Temp.

quote:
Het auto restart gebeurt niet altijd. Deze week een paar keer gebeurd, maar de laatste paar dagen weer niet.
Hij doet dat ook alleen maar als er een update is geweest. Staat ergens in je settings.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178266470
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan wat het issue is. Hoe oud is je pc? Weet je toevallig wat voor cpu je hebt?
Wat een probleem zou kunnen zijn is dat de koelpasta uitgedroogd is. Die zit tussen de cpu en de cpu-cooler. Als dat zo is, dan heb je significant slechtere cooling. Met Core Temp kun je de cpu-temps zien. Op Tweakers even zoekopdracht naar Core Temp.

[..]

Hij doet dat ook alleen maar als er een update is geweest. Staat ergens in je settings.
2013 heb ik deze zelf gebouwd
CPU is Intel i5-2500k 3.3GHz (Welke precies weet ik niet)
Bij task manager staat de cpu nu op 8% en Memory op 77%. Komt voornamelijk door Chrome, ik heb stuk of 40 tabs open staan (altijd). Zou het hierdoor kunnen komen?
pi_178266478
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:15 schreef Sigaartje het volgende:
Wat je ook zou kunnen doen is even in de taskmanager kijken welke programma's op de achtergrond actief zijn. Misschien zitten er wel dingen tussen die je niet wil maar toch cpu-tijd kosten.
Kijk even in de taskmanager naar de grafiek van cpu-gebruik (en geheugengebruik). Als die altijd op de top zit, is dat niet goed (tabblad Performance, in Taskmanager kom je met ctl-alt-del.
zie boven
pi_178266537
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:49 schreef LTCY18 het volgende:

[..]

2013 heb ik deze zelf gebouwd
CPU is Intel i5-2500k 3.3GHz (Welke precies weet ik niet)
Bij task manager staat de cpu nu op 8% en Memory op 77%. Komt voornamelijk door Chrome, ik heb stuk of 40 tabs open staan (altijd). Zou het hierdoor kunnen komen?
In combinatie met? (koelingsprobleem)
8% cpu is netjes hoor. Inderdaad, internet is een geheugenslurpertje.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178266590
Kan ook een brakke voeding zijn, wat betreft dat vanzelf opstarten dat kun je uitschakelen in je bios.
Wake on LAN disablen
blablablabla
  maandag 2 april 2018 @ 21:59:25 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178266745
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:49 schreef LTCY18 het volgende:

[..]

2013 heb ik deze zelf gebouwd
CPU is Intel i5-2500k 3.3GHz (Welke precies weet ik niet)
Bij task manager staat de cpu nu op 8% en Memory op 77%. Komt voornamelijk door Chrome, ik heb stuk of 40 tabs open staan (altijd). Zou het hierdoor kunnen komen?
Dan kan leeftijd en performance niet echt het issue zijn. Lijkt me stug dat de hoeveelheid tabs de reden is. Misschien toch even met core temp kijken wat de cpu temperatuur is? En opmerking van Elan is natuurlijk ook mogelijk. Alhoewel je voeding niet na 5 jaar al stuk mag zijn, maar toch.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178266881
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:52 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

In combinatie met? (koelingsprobleem)
8% cpu is netjes hoor. Inderdaad, internet is een geheugenslurpertje.
Wat bedoel je precies met de vraag: "in combinatie met"?
pi_178266903
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan kan leeftijd en performance niet echt het issue zijn. Lijkt me stug dat de hoeveelheid tabs de reden is. Misschien toch even met core temp kijken wat de cpu temperatuur is? En opmerking van Elan is natuurlijk ook mogelijk. Alhoewel je voeding niet na 5 jaar al stuk mag zijn, maar toch.
Ik heb ook weleens het probleem, dattie bij auto sluiten ook niet meer aan gaat.
Meestal doe ik dan voedingskabel eruit en ff wachten, weer erin steken en dan doettie het.
  maandag 2 april 2018 @ 22:10:27 #20
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178267016
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 22:06 schreef LTCY18 het volgende:

[..]

Ik heb ook weleens het probleem, dattie bij auto sluiten ook niet meer aan gaat.
Meestal doe ik dan voedingskabel eruit en ff wachten, weer erin steken en dan doettie het.
Ik neem aan dat je geen aan/uit knopje op de buitenkant van je voeding hebt?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178267399
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 22:05 schreef LTCY18 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met de vraag: "in combinatie met"?
Dat er bij weinig geheugenbezetting wel de koeling voldoende is, maar bij 88 procent bezetting de koeling het niet aan kan. Ook geheugenchips worden warm.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178267416
Ik had ook wel eens veel tabbladen open staan, dat daarna Excel vastliep. In de taskmanager zag ik dat het geheugen helemaal vol zat. Misschien moest hij toen pagen of zo.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_178267435
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 22:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je geen aan/uit knopje op de buitenkant van je voeding hebt?
jawel
pi_178267533
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 21:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dan kan leeftijd en performance niet echt het issue zijn. Lijkt me stug dat de hoeveelheid tabs de reden is. Misschien toch even met core temp kijken wat de cpu temperatuur is? En opmerking van Elan is natuurlijk ook mogelijk. Alhoewel je voeding niet na 5 jaar al stuk mag zijn, maar toch.
zonet core temp gedl. hoe kan ik hier een screenshot plaatsen zonder link?
pi_178271551
wat betreft je vastlopers: welke voeding zit erin?


het automatisch opstarten s' nachts is zeer waarschijnlijk updates, als je windows 10 pro hebt is er wel een mogelijkheid het een en ander in te stellen, maar dan zal je echt netjes bij een melding updates moeten installeren, nu regelt hij het zelf
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')