abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178445074
Zoek de verschillen:

quote:
Yernaz: “Dit doet mij geen plezier, eerder pijn. Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."
quote:
Rutte: „Als een van de belangrijkste denkers in de Nederlandse geschiedenis beschreef Grotius begin zeventiende eeuw de internationale principes van vrij vervoer van mensen en goederen. Hij was onder de indruk van de Aziaten, vooral van hun vindingrijkheid. In zijn tijd was de kennis van elkaars economie en cultuur beperkt. Maar zelfs toen herkende hij de Chinezen als ’de slimsten van alle volkeren’."
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178445176
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:39 schreef KoosVogels het volgende:
Zoek de verschillen:

[..]


[..]

Ik kan me oprecht niet voorstellen dat iemand het verschil niet snapt. Maar goed, gebrek aan intelligentie kent geen grenzen zo blijkt maar weer. Of hij trollt ons allemaal de moeder. Ik hoop op het laatste.
  woensdag 11 april 2018 @ 11:46:19 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178445241
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je zegt dat we de intenties helemaal niet weten (ik denk dat het niet zo moeilijk is om dat in te schatten, maar goed) dan kan je toch nooit iemand bekritiseren? Elke uitspraak is dan mogelijk racistisch, maar of iemand dat ook bedoelt kun je nooit weten.

Ook zeg je: als je mensen anders wil behandelen, dan is dat strafbaar. Daar zijn we het natuurlijk over eens. Maar als je niet achter iemands intenties kan komen, hoe kan je dan zeggen dat hij dat wil. En hoe kan je dan zeggen dat de uitspraak verkeerd is?

Als in de context van arbeidsdiscriminatie wordt gezegd: misschien valt het wel mee, en dan kan je dus nooit aangeven dat daar een racistische intentie achter zit. Dan kan je de uitspraak toch ook niet veroordelen?

Ik voel me overigens totaal niet geroepen om mensen niet aan te nemen of niet te laten solliciteren, omdat ze een andere achternaam hebben. En ik zou tot de doelgroep behoren. Dan is het toch opmerkelijk dat mensen die niet met hem sympathiseren dat er wel in horen? Het enige dat ik hoor is dat quota onzinnig zijn aangezien er verschillen tussen groepen kúnnen zitten, en dat we mensen gewoon op hun merites moeten beoordelen. Wat daarvan getuigd is Yernaz zijn opmerking dat er juist een aanbod is van mensen die aan de slag kunnen. Binnen een liberatarisch gedachtegoed kan ik daar geen enkel grijntje van racisme in bespeuren.

Zou het echt niet kunnen, dat de reactie op dit interview wat overtrokken is geweest?
Natuurlijk is de reactie overtrokken geweest.

Het is oliedom hem hierom weg te sturen bij FvD, alleen omdat hij zegt wat een boel lui daar waarschijnlijk denken. Overtrokken en als je achter je idealen en je team staat, steun je hem eerder.

Het is overtrokken om de leider van een politieke partij als gimmick tijdens een debat aan te vallen op een uitspraak van een betekenisloos kandidaatgemeenteraadslid buiten de context van de partij. (Halsema)

De bedreigingen aan het adres van Yernaz zijn sowieso overtrokken.

Van alle kanten is er bijzonder overtrokken op gereageerd. Dat laat onverlet dat ik het debiel vindt om te vinden dat werkgevers op IQ mogen selecteren en het daarom logisch is dat ze mensen met een rare achternaam geen gelijke kans geven en dat hun goed recht is.

Nu gebruik je weer die hele slechte 'discussie'techniek waar je al meent te weten wat de ander vindt. Daar reageer je op ipv open de discussie in te gaan. Ontzettend jammer, want op deze manier kunnen we hier nooit een fatsoenlijk gesprek voeren.
Laffe huichelaar
pi_178445272
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:46 schreef timmmmm het volgende:
Het is oliedom hem hierom weg te sturen bij FvD, alleen omdat hij zegt wat een boel lui daar waarschijnlijk denken.
Hij is toch opgestapt vanwege die Whatsapp-berichten, niet vanwege dat Brandpunt-interview?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178445309
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij is toch opgestapt vanwege die Whatsapp-berichten, niet vanwege dat Brandpunt-interview?
Yup.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 april 2018 @ 11:57:06 #156
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178445455
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij is toch opgestapt vanwege die Whatsapp-berichten, niet vanwege dat Brandpunt-interview?
Hij is 'opgestapt' (wrs druk vanuit de partij zoals heel veel politici 'opstappen) omdat er zoveel oohef over zijn oersoon was. Wegens die twee zaken. Als dat omgekeerd voor was gevallen, vermoed ik dat het hetzelfde was gegaan
Laffe huichelaar
pi_178445488
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij is 'opgestapt' (wrs druk vanuit de partij zoals heel veel politici 'opstappen) omdat er zoveel oohef over zijn oersoon was. Wegens die twee zaken. Als dat omgekeerd voor was gevallen, vermoed ik dat het hetzelfde was gegaan
quote:
Ik kijk naar wat er gezegd is, en jij bedenkt er een mogelijke intentie bij om dat in een positief licht te zetten. Het enige wat we echter weten is wat er gezegd is, want we kennen de heren niet persoonlijk en al hadden we dat wel, dan nog weten we niet wat hun intenties zijn
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178445499
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hij is toch opgestapt vanwege die Whatsapp-berichten, niet vanwege dat Brandpunt-interview?
Nouja dat was de 2e plens die de emmer deed overlopen.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178445625
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:00 schreef habitue het volgende:

[..]

Nouja dat was de 2e plens die de emmer deed overlopen.
Heeft wel met elkaar te maken natuurlijk, maar Tim die stelt dat hij vanwege dat Brandpunt-interview eruit gebonjourd is lijkt me iets te stellig. Na dat interview werd hij nog wel verdedigd door de partij, want het was gewoon een wetenschappelijk debat et cetera, bij de Whatsapp-berichten gebeurde dat helemaal niet. Daar was het binnen twee of drie dagen na dat artikel van de Volkskrant gewoon klaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178445654
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Natuurlijk is de reactie overtrokken geweest.

Het is oliedom hem hierom weg te sturen bij FvD, alleen omdat hij zegt wat een boel lui daar waarschijnlijk denken. Overtrokken en als je achter je idealen en je team staat, steun je hem eerder.

Het is overtrokken om de leider van een politieke partij als gimmick tijdens een debat aan te vallen op een uitspraak van een betekenisloos kandidaatgemeenteraadslid buiten de context van de partij. (Halsema)

De bedreigingen aan het adres van Yernaz zijn sowieso overtrokken.

Van alle kanten is er bijzonder overtrokken op gereageerd. Dat laat onverlet dat ik het debiel vindt om te vinden dat werkgevers op IQ mogen selecteren en het daarom logisch is dat ze mensen met een rare achternaam geen gelijke kans geven en dat hun goed recht is.

Nu gebruik je weer die hele slechte 'discussie'techniek waar je al meent te weten wat de ander vindt. Daar reageer je op ipv open de discussie in te gaan. Ontzettend jammer, want op deze manier kunnen we hier nooit een fatsoenlijk gesprek voeren.
Als je zegt: wat een hele groep daar waarschijnlijk denkt. Dan zit je toch ook weer een intentie te gokken waar je volgens jou nooit achter kan komen... Dat is dan toch ook flauw? En toen hij die uitspraken deed moest hij juist afstand nemen; toen was aangeven: wij zijn tegen iedere vorm van discriminatie, maar staan achter Yernaz dat dat niet zijn intentie was onvoldoende.

Dat strookt dan toch niet met elkaar?

Dat het idioot is om te zeggen dat je mensen met een buitenlandse achternaam niet hoeft te laten solliciteren (en aannemen) vindt iedereen wel. Ik heb nog geen verstandige ondernemen gezien die zwarten geen kans wil geven. Ook denk ik dat waar dat wel gebeurd de politiek er weinig aan kan veranderen. Het zal dan vooral gebeuren bij kleine bedrijfjes, met slechts enkele personeelsleden.

_______________________________________________
Wat heb ik nu weer gezegd dat niet gezegd zou zijn? Dat mensen denken dat werknemers zwarte mensen niet meer hoeven te laten solliciteren volgens Yernaz? Dat is meermaals letterlijk zo gezegd toch? (Ik volg het allemaal niet meer hoor, mijn gouden weegschaaltje is niet zó goed afgesteld).

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 11-04-2018 12:14:00 ]
pi_178445763
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heeft wel met elkaar te maken natuurlijk, maar Tim die stelt dat hij vanwege dat Brandpunt-interview eruit gebonjourd is lijkt me iets te stellig. Na dat interview werd hij nog wel verdedigd door de partij, want het was gewoon een wetenschappelijk debat et cetera, bij de Whatsapp-berichten gebeurde dat helemaal niet. Daar was het binnen twee of drie dagen na dat artikel van de Volkskrant gewoon klaar.
Dat was inderdaad gewoon meer (gefabriceerde) ophef dan de partij hebben kon. Het was de combinatie van beide opmerkingen. De partij zelf vond het nooit een probleem, maar PR technisch was het niet houdbaar.
  woensdag 11 april 2018 @ 12:13:27 #162
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178445766
quote:
11s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]


[..]

touche
Laffe huichelaar
pi_178446461
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 11:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij is 'opgestapt' (wrs druk vanuit de partij zoals heel veel politici 'opstappen) omdat er zoveel oohef over zijn oersoon was. Wegens die twee zaken. Als dat omgekeerd voor was gevallen, vermoed ik dat het hetzelfde was gegaan
Er waren veel meer zaken. Denk bijvoorbeeld aan de "opiniepeiling" waarmee hij opriep tot het ontslag van een leraar (al schijnt dat vrij gangbaar gedrag te zijn binnen de partij, zijn partijleider deed immers hetzelfde bij een weerman) en zijn fake nieuws over een kerstbomenverbod.
pi_178446511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 12:45 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Er waren veel meer zaken. Denk bijvoorbeeld aan de "opiniepeiling" waarmee hij opriep tot het ontslag van een leraar (al schijnt dat vrij gangbaar gedrag te zijn binnen de partij, zijn partijleider deed immers hetzelfde bij een weerman) en zijn fake nieuws over een kerstbomenverbod.
Het was sowieso een beetje een aparte, natuurlijk. Ze hebben hem tijdens de campagne nog moeten verbieden om al te Ayn-Randerig uit de hoek te komen bijvoorbeeld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178450841
Nu kunnen we wel heel snel zeggen, ja maar het was toch best een rare gast. Allemaal prima, maar dat betwisten er weinig. Ik vind dat hij een goede aanvulling gaf aan het programma door de focus op het onderwijs, maar de uitvoering liet te wensen over.

Maar als we kijken naar de verkiezingen, en hoe er met een bepaald interview werd omgesprongen, en hoe een groot deel van de media daarop sprong alsof de boel in brand stond, het was totaal overtrokken. Van partijen in verkiezingstijd moeten we misschien niet veel meer verwachten; maar het is zeker niet onverstandig daar even op terug te blikken en het te evalueren. Moet de media meegaan in de campagnestuntjes van andere partijen? Lijkt mij toch zeker niet.
pi_178451609
Baudet in het debat vandaag: Assad 'moet winnen', regime zit niet achter de aanval met chemische wapens, MH17 onderzoek moet over want broddelwerk en het is maar raar dat mensen zich zo druk maken om die gifgasaanvallen, want er gebeuren zoveel erge dingen op de wereld.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178451745
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:20 schreef nostra het volgende:
Baudet in het debat vandaag: Assad 'moet winnen', regime zit niet achter de aanval met chemische wapens, MH17 onderzoek moet over want broddelwerk en het is maar raar dat mensen zich zo druk maken om die gifgasaanvallen, want er gebeuren zoveel erge dingen op de wereld.
Die man moet een Fok!-account hebben, kan niet anders.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:30:50 #168
80382 manny
30 is best veel
pi_178451787
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:20 schreef nostra het volgende:
Baudet in het debat vandaag: Assad 'moet winnen', regime zit niet achter de aanval met chemische wapens, MH17 onderzoek moet over want broddelwerk en het is maar raar dat mensen zich zo druk maken om die gifgasaanvallen, want er gebeuren zoveel erge dingen op de wereld.
Nee toch zeker. Hij kraamt onzin uit. Maar dit toch niet. Hoop ik. Toch ?
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_178451791
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:44 schreef Mr.Major het volgende:
Nu kunnen we wel heel snel zeggen, ja maar het was toch best een rare gast. Allemaal prima, maar dat betwisten er weinig. Ik vind dat hij een goede aanvulling gaf aan het programma door de focus op het onderwijs, maar de uitvoering liet te wensen over.

Maar als we kijken naar de verkiezingen, en hoe er met een bepaald interview werd omgesprongen, en hoe een groot deel van de media daarop sprong alsof de boel in brand stond, het was totaal overtrokken. Van partijen in verkiezingstijd moeten we misschien niet veel meer verwachten; maar het is zeker niet onverstandig daar even op terug te blikken en het te evalueren. Moet de media meegaan in de campagnestuntjes van andere partijen? Lijkt mij toch zeker niet.
Dit is nieuw, bedankt voor dit unieke perspectief.
pi_178451888
quote:
9s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit is nieuw, bedankt voor dit unieke perspectief.
Zeg dan niets, als je niet inhoudelijk wil reageren. Zal wel te moeilijk zijn hier nog tegenin te gaan.
  woensdag 11 april 2018 @ 17:46:57 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178452174
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:44 schreef Mr.Major het volgende:
Ik vind dat hij een goede aanvulling gaf aan het programma door de focus op het onderwijs, maar de uitvoering liet te wensen over.
Dat politici zich gaan bezighouden met de lesinhoud op microniveau lijkt mij eigenlijk een bijzonder slechte aanvulling.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178452502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:30 schreef manny het volgende:

[..]

Nee toch zeker. Hij kraamt onzin uit. Maar dit toch niet. Hoop ik. Toch ?
Werd op BNR een stukje aan gewijd met citaten:

https://www.bnr.nl/player/archief/20180411171130300
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178452861
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zeg dan niets, als je niet inhoudelijk wil reageren. Zal wel te moeilijk zijn hier nog tegenin te gaan.
Is al tot uitentreuren besproken.
pi_178452946
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat politici zich gaan bezighouden met de lesinhoud op microniveau lijkt mij eigenlijk een bijzonder slechte aanvulling.
Op microniveau, juist ja. De neutraliteit binnen het onderwijs lijkt mij behoorlijk macro.
pi_178453012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 18:01 schreef nostra het volgende:

[..]

Werd op BNR een stukje aan gewijd met citaten:

https://www.bnr.nl/player/archief/20180411171130300
Klinkt toch wel erg ongefundeerd. Snap het nut er niet van. Wat is nou het probleem aan dat onderzoek dan. Als het niet goed is, wat gezegd mag worden hoeven we niet spastisch over te doen, vertel dan waarom de conclusie niet klopt.

Het geheel luisterend valt het allemaal weer reuze mee. Hij geeft aan dat hij het een principieel bezwaar vindt dat oekraïne een dubbele rol heeft in het onderzoek, wat ik ook vind.

Waar ik in verschil is dat ik denk dat het inmiddels nog weinig uitmaakt, en dat ondanks deze constructie het onderzoek toch tot de juiste conclusie is gekomen. Met de kennis van nu maakt deze constructie ook niet uit.

In het geval dat Oekraine de dader had gebleken, had je ook zonder problemen Rusland mee kunnen laten doen. De feiten die boven tafel zouden komen zouden door Rusland niet beïnvloed worden. Toch zou niemand die feiten dan geaccepteerd hebben, in ieder geval niet zonder -legitieme- twijfel. In het kader van objectief onderzoek en de legitimiteit van de conclusie zouden deze situaties dus vermeden moeten zijn.

Uiteindelijk zeg ik dan: laat maar gaan. Dit lijkt mij het logische verhaal, ondanks dat ik daar nu minder zeker over ben -voor zover ik daar uberhaupt over kan oordelen- aangezien een partijdig onderzoeker heeft mee gedaan zonder correcte motivatie. Baudet blijft toch doorbijten. In theorie terecht aangezien in theorie dit natuurlijk niet zo zou moeten zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Major op 11-04-2018 21:43:40 ]
pi_178458268
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:20 schreef nostra het volgende:
Baudet in het debat vandaag: Assad 'moet winnen',

regime zit niet achter de aanval met chemische wapens,

MH17 onderzoek moet over want broddelwerk en het is
maar raar dat mensen zich zo druk maken om die gifgasaanvallen, want er gebeuren zoveel erge dingen op de wereld.
Los van het feit dat dit allemaal GIGANTISCHE stropoppen zijn... Hij heeft niet gezegd dat Assad geen gifgas heeft gebruikt, en niet gezegd dat mh17 broddelwerk is, het onderzoek is niet objectief, ongeacht wat de uitslag is, zei hij. Hij heeft ook niet gezegd dat men zich maar druk maakt over chemische wapens en dat dat niet nodig is.

Met betrekking tot het afkeuren van gifgasaanvallen, is de houding erg pragmatisch, en ook wel realistisch hoewel het lastig is dat moreel te verantwoorden. Toch is het zo heftig allemaal niet. Elke vorm van geweld is te betreuren. De manier waarop iemand dood gaat - bij de opties die daarbij nu ter sprake komen tenminste- is nu niet per se een reden om conventionele wapens te tolereren en chemische wapens een rode lijn te noemen. Het is een geforceerde constructie die het westen ook nog conflicten intrekt, met grote negatieve gevolgen. Daarin ligt het nut van de uitspraak: elke vorm van geweld moet worden afgekeurd, het is niet zo dat een doodsschop erger is dan een doodsknal. En gezien de consequenties van dat wel vinden weer tot andere problematiek leidt, vind ik dat een te verantwoorden keuze.

Om die eerste uitspraak op waarde te schatten moet je de ethische filosofie erbij pakken. Dit is een klassiek voorbeeld van het utilitarisme vs de deontologie. Baudet hangt hier de utilitaristische stroming aan: men beoordeelt een handeling op haar consequenties; en de aard van de handeling wordt niet op haar inhoud beoordeeld.

Dat Baudet dus vindt dat Assad moet winnen, komt uit de stelling dat dit netto het minste leed in Syrië oplevert. Een mening die ik deel. Een mening die ik overigens sinds het begin van de Arabische lente al deel. Ook op dat moment was de stelling van velen: hier moeten wij ons niet in mengen, dat gaat averechts werken. We werden niet gehoord: Assad was een dictator en zo'n moordenaar mag (!) je niet steunen. Het alternatief waar men op dat moment dus voor koos, hoewel het toen geen gezicht had, was IS.

Als je moet kiezen tussen 2 kwaden, kies ik toch echt voor Assad. Voor iedereen die daar ongeacht de recente historie toch niet achter staat, herhaling van de geschiedenis bij het wederom destabiliseren van het regime in Syrië zal wederom leiden tot instabiliteit en een machtsvacuüm met alle reeds geziene gevolgen van dien.

Ik ben dan ook werkelijk godsblij dat er EINDELIJK iemand is in de 2e kamer die dit beleid, en deze filosofie, aanhangt. Dit is de enige vorm van buitenlandbeleid (m.b.t. conflicten) die ik ooit als de mijne zal zien. Het is een van de belangrijkste redenen voor mij om op het FvD te stemmen.

Baudet heeft gelijk bij de constatering dat het alleszinds onduidelijk is in welke hoedanigheid er aanvallen met chemische wapens zijn uitgevoerd en door wie. Er zijn geen harde bewijzen en er wordt zelfs getwijfeld of er wel gifgas is gebruikt, aangezien bijv. stof ook kan leiden tot vergelijkbare symptomen. Baudet geeft correct aan: in oorlog sterft als eerste de waarheid. Ook heeft hij een strategische visie, en een daaropvolgende correcte vraag: wat zou de motivatie zijn van Assad om nu gifgas te gebruiken. Hij is aan de winnende hand, maar gaat nu nog even de hele westerse wereld tegen zich in het harnas jagen. Waarom hij dat zou doen heeft nog nooit iemand uit kunnen leggen. Hij heeft nooit gezegd dat Assad het niet gedaan heeft overigens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Major op 11-04-2018 22:51:00 ]
pi_178461751

Baudet stelt 2 simpele vragen: hoe ziet Syrië eruit over 10 jaar zonder Assad en wat zijn de consequenties voor het aanvallen van Assad, nu hij aan de winnende hand is.

2 legitieme vragen, maar een concreet antwoord komt er niet. Zeer zorgelijk dat ze zonder hier een visie, laat staan een concreet plan, over te hebben het dan maar als mogelijkheid zien daar militair ingrijpen te steunen. Het is van zo'n stuitende ignorantie dat je je haast niet kan voorstellen dat het oprecht is.

Verder vind ik dat de voorzitster een zeikerige houding aanneemt, en onnodig interrumpeert. Daar mag ze ook wat aan doen, ook al loopt het debat uit. Lijkt me niet het ergste gezien het onderwerp; maar dat terzijde.
pi_178461793
Wel opvallend dat Baudet de kant van Assad kiest. Ik zou dan nog eerder zeggen wij bemoeien ons niet met dat zooitje ongeregeld en blijven 'neutraal'. Dat komt min of meer op hetzelfde neer, maar kan niet als soundbyte tegen je gebruikt worden. Het staat niet sjiek als je een leider openlijk steunt die kindjes vergast.
pi_178464806
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:02 schreef Mr.Major het volgende:
Om die eerste uitspraak op waarde te schatten moet je de ethische filosofie erbij pakken. Dit is een klassiek voorbeeld van het utilitarisme vs de deontologie.
Even terzijde, maar dit is natuurlijk geen 'klassiek' voorbeeld. In een klassiek voorbeeld heb je een scenario waarin de uitkomsten helemaal duidelijk zijn, zoals de meest bekende, de spoorwegwissel die je moet omgooien om 1 of 3 mensen te redden.

In Syrië is dat helemaal niet duidelijk. IS is opgekomen na de Arabische Lente, maar je kan nooit zeggen dat hetzelfde per definitie nogmaals gebeurt als Assad weg is, net zoals je niet goed kan inschatten hoe Assad te keer zal gaan tegen de bevolking als hij zijn positie veilig heeft gesteld en de waarnemers weg zijn.

En als je de uitkomst niet weet kan je nooit zeggen of de uitkomst de daad waard is. Hoogstens kan je hier dus zeggen dat jij bepaalde uitkomsten verwacht, en dat je op basis daarvan denkt dat de optie met de grootste waarde voor de mensheid is om Assad te laten zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludachrist op 12-04-2018 10:31:20 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 12 april 2018 @ 10:01:31 #180
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178464905
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:53 schreef Mr.Major het volgende:

Baudet stelt 2 simpele vragen: hoe ziet Syrië eruit over 10 jaar zonder Assad en wat zijn de consequenties voor het aanvallen van Assad, nu hij aan de winnende hand is.

2 legitieme vragen, maar een concreet antwoord komt er niet. Zeer zorgelijk dat ze zonder hier een visie, laat staan een concreet plan, over te hebben het dan maar als mogelijkheid zien daar militair ingrijpen te steunen. Het is van zo'n stuitende ignorantie dat je je haast niet kan voorstellen dat het oprecht is.

Verder vind ik dat de voorzitster een zeikerige houding aanneemt, en onnodig interrumpeert. Daar mag ze ook wat aan doen, ook al loopt het debat uit. Lijkt me niet het ergste gezien het onderwerp; maar dat terzijde.
Hier is in geknipt. Kom maar terug met het hele filmpje, kunnen ee dan verder praten
Laffe huichelaar
pi_178465039
Aan de kant van Assad staan :') __________________! :r Baudet heeft kennelijk graag bloed aan zijn handen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178465133
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
Aan de kant van Assad staan :') __________________! :r Baudet heeft kennelijk graag bloed aan zijn handen.
Elke kant heeft liters bloed aan zijn handen dus wat dat betreft maakt het niet uit welke kant je kiest. Je zou zelfs kunnen verwachten dat winst voor Assad minder bloedvergieten oplevert dan wanneer Assad verliest, helemaal op lange termijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178465419
Voor een discussie over wie er nu specifiek meer bloed aan de handen heeft kunnen we overigens hierheen:

NWS / Grote chemische aanval op Douma, Syrië #4 Bijna

Of hierheen:

NWS / [Centraal] Crisis in Syrië en Irak #464 - #YankeesOUT

Relevanter lijkt mij de positie van Baudet in dit topic, die zoals inmiddels gebruikelijk weer een controversiële positie in het debat inneemt. Of hij dat nu echt meent of gewoon dit soort dingen zegt zodat zijn kritiek op de politieke partijen niet verpest wordt door het feit dat hij dezelfde dingen zegt en doet als die politici weet ik niet, als ik moet gokken neem ik de makkelijke uitweg en is het soms oprecht en soms wat toneelspel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 12 april 2018 @ 12:31:54 #184
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178467199
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 00:53 schreef Mr.Major het volgende:

Baudet stelt 2 simpele vragen: hoe ziet Syrië eruit over 10 jaar zonder Assad en wat zijn de consequenties voor het aanvallen van Assad, nu hij aan de winnende hand is.

2 legitieme vragen, maar een concreet antwoord komt er niet. Zeer zorgelijk dat ze zonder hier een visie, laat staan een concreet plan, over te hebben het dan maar als mogelijkheid zien daar militair ingrijpen te steunen. Het is van zo'n stuitende ignorantie dat je je haast niet kan voorstellen dat het oprecht is.

Verder vind ik dat de voorzitster een zeikerige houding aanneemt, en onnodig interrumpeert. Daar mag ze ook wat aan doen, ook al loopt het debat uit. Lijkt me niet het ergste gezien het onderwerp; maar dat terzijde.
Schitterend betoog, en 1 op 1 hoe ik er over denk. ThierryGod.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:04:04 #185
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178467713
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 12:31 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Schitterend betoog, en 1 op 1 hoe ik er over denk. ThierryGod.
Persoonlijk vind ik deze ook érg goed.

Wellicht dat Baudet het nog wat scherper had moeten stellen dat het kiezen is tussen 2 kwaden.
Ja Assad is geen lieverdje, maar het alternatief is nog vele malen erger.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:27:53 #186
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178468172

Deze vind ik persoonlijk ook erg goed, en ik sluit me daar ook volledig bij aan. Weliswaar een al ouder filmpje over deze kwestie maar sluit wel goed aan en geeft een uitgebreidere kijk op het geheel.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178468330
Side note: wellicht is het makkelijk om even duidelijk te maken welke punten gemaakt worden en welke je zo goed vindt in je post, want 'hier is een filmpje en dat vind ik ook' is een wat onhandige manier van discussiëren voor mensen die weinig zin hebben om een uur aan Thierry-toespraken te gaan bekijken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 12 april 2018 @ 13:42:07 #188
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178468468
Als je wil discussiëren doe je er maar een beetje moeite voor.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 12 april 2018 @ 13:43:55 #189
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178468516
quote:
11s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:35 schreef Ludachrist het volgende:
Side note: wellicht is het makkelijk om even duidelijk te maken welke punten gemaakt worden en welke je zo goed vindt in je post, want 'hier is een filmpje en dat vind ik ook' is een wat onhandige manier van discussiëren voor mensen die weinig zin hebben om een uur aan Thierry-toespraken te gaan bekijken.
In essentie komt het er grofweg op neer dat Assad de minst slechte optie is, ook als je kijkt naar andere landen waar het westen actief een regime change heeft bewerkstelligt. Die zijn over het algemeen alleen instabieler en onveiliger geworden, in ieder geval zeker niet op vooruit gegaan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178468530
Baudet maakt niet zo heel veel punten op "Assad moet winnen" na. Het is nogal een aanname dat als Assad wint, iedereen weer lang en gelukkig leeft en er nooit meer oorlog zal zijn. In de eerste plaats is Assad verantwoordelijk voor honderdduizenden doden onder zijn eigen bevolking en zijn er nog veel meer voor zijn regime gevlucht. Het is nog maar de vraag in hoeverre een overwinning van Assad gelijk staat aan een oplossing van het conflict.

Daarnaast is het ook twijfelachtig in hoeverre een overwinning van Assad bijdraagt aan een oplossing van het vluchtelingenvraagstuk. Als je voor het regime gevlucht bent dan sta je niet te springen om na hun overwinning weer naar huis te gaan.

Verder is een overwinning van Assad niet echt de overwinning van Assad. Het is primair aan Iran en in mindere mate aan Rusland te danken dat Assad uberhaupt wint. Zolang Assad diep in het krijt van de Ayatolla's staat blijft Israel erg zenuwachtig. Als Assad aan de macht blijft dan wordt er alweer een geopolitiek zaadje geplant voor de volgende oorlog. Namelijk een Israëlische inval om de Iraniers van hun grenzen te drijven.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:02:50 #191
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178468907
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:44 schreef Hugo862 het volgende:
Baudet maakt niet zo heel veel punten op "Assad moet winnen" na. Het is nogal een aanname dat als Assad wint, iedereen weer lang en gelukkig leeft en er nooit meer oorlog zal zijn.
Dat stelt Baudet ook niet, in dat filmpje uit mijn post heeft Baudet het vooral over het machtsvacuüm dat zal ontstaan als Assad eruit gemikt wordt. (5:59 t/m 6:20)

Hij merkt ook terecht op dat het maar zeer de vraag is wat er voor Assad in de plaats terug zal komen.
Want met de uitzondering van Tunesië heeft de ''Arabische lente'' alleen maar dergelijke machtsvacuüms gecreëerd en is het in die landen (bijvoorbeeld Libië en Irak, maar ook bijvoorbeeld Somalië) nog steeds niet rustig.

Voor de goede orde, Assad is niet het beste voor Syrië, maar er is simpelweg geen alternatief. Onder Assad konden verschillende bevolkingsgroepen nog samenleven, christenen, moslims etc. Reken er maar niet op dat dat onder een bewind van de ''gematigde oppositie'' wel mogelijk zou zijn.
Het zou natuurlijk geweldig zijn als daar opeens een democratie zou ontstaan zoals wij die kennen in het Westen, maar dat is (helaas) niet realistisch.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  donderdag 12 april 2018 @ 14:37:30 #192
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178469493
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:44 schreef Hugo862 het volgende:
Baudet maakt niet zo heel veel punten op "Assad moet winnen" na. Het is nogal een aanname dat als Assad wint, iedereen weer lang en gelukkig leeft en er nooit meer oorlog zal zijn. In de eerste plaats is Assad verantwoordelijk voor honderdduizenden doden onder zijn eigen bevolking en zijn er nog veel meer voor zijn regime gevlucht. Het is nog maar de vraag in hoeverre een overwinning van Assad gelijk staat aan een oplossing van het conflict.

Daarnaast is het ook twijfelachtig in hoeverre een overwinning van Assad bijdraagt aan een oplossing van het vluchtelingenvraagstuk. Als je voor het regime gevlucht bent dan sta je niet te springen om na hun overwinning weer naar huis te gaan.

Verder is een overwinning van Assad niet echt de overwinning van Assad. Het is primair aan Iran en in mindere mate aan Rusland te danken dat Assad uberhaupt wint. Zolang Assad diep in het krijt van de Ayatolla's staat blijft Israel erg zenuwachtig. Als Assad aan de macht blijft dan wordt er alweer een geopolitiek zaadje geplant voor de volgende oorlog. Namelijk een Israëlische inval om de Iraniers van hun grenzen te drijven.
Maar is Assad schuldig aan de vluchtelingenstroom? Wanneer is die opgang gekomen? Pas na het begin van de oorlog toch? Kun je moeilijk Assad alleen de schuld van geven.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178469589
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:02 schreef Mr.Major het volgende:
Hij heeft niet gezegd dat Assad geen gifgas heeft gebruikt
Daar heb je gelijk in. Maar dat trucje van Baudet wordt wel erg vermoeiend. Hij slingert een hoop tweets en uitspraken van anderen de wereld in die duidelijk in een bepaalde richting wijzen om vervolgens te stellen dat dat niet per se zijn eigen mening is. Spreken op de IJzerwake zegt nog niet dat je achter het gedachtegoed staat. Een boek in de kast van een 'schedelmeter' maakt jou er nog geen één. Een etentje met een nazi is verkenning van andere meningen. Vraagtekens bij MH17 zetten betekent niet dat hij vindt dat de Russen er niet achter zitten. Klopt allemaal natuurlijk, maar het gebeurt allemaal wel érg vaak bij Thierry.

Maar goed, technisch zegt hij dat het hem erg onwaarschijnlijk lijkt dat Assad achter de laatste aanval zit en dat het allerminst bewezen is dat hij achter eerdere aanvallen zat. Want er zou geen motief zijn en 'we' zijn al een keer belazerd door Powell. Daar houdt zijn argumentatie wel een beetje op. Dat elke veiligheidsdienst er van overtuigd is dat Assad er wél achter zit betekent dus dat ofwel al die diensten volstrekt incompetent zijn en Thierry niet, ofwel dat er een groot neo-conservatief oikofobe-elite complot achter zit. Tja.

quote:
en niet gezegd dat mh17 broddelwerk is, het onderzoek is niet objectief, ongeacht wat de uitslag is, zei hij.
Niet objectief en niet overtuigend. Dan is een onderzoek dus broddelwerk. En ook hier verschuilt hij zich weer. De opsteller van die initiële brief aan Trump zegt dat alle ondertekenaars er van overtuigd zijn dat MH17 niet is neergehaald door de Russen, Baudet zegt weer dat dat niet waar is en dat hij niet weet dat het niet zo is. Om vervolgens weer een tweetje van Pravda te retweeten waarin gesteld wordt dat Oekraïne achter het neerhalen zat. En door te stellen dat dat zijn privémening is en FvD daar nooit stelling in zal nemen om een paar maanden later namens FvD daar diezelfde stelling in in te nemen. Het gaat maar heen en weer bij Baudet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 12 april 2018 @ 15:36:17 #194
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178470345
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 14:43 schreef nostra het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar dat trucje van Baudet wordt wel erg vermoeiend. Hij slingert een hoop tweets en uitspraken van anderen de wereld in die duidelijk in een bepaalde richting wijzen om vervolgens te stellen dat dat niet per se zijn eigen mening is. Spreken op de IJzerwake zegt nog niet dat je achter het gedachtegoed staat. Een boek in de kast van een 'schedelmeter' maakt jou er nog geen één. Een etentje met een nazi is verkenning van andere meningen. Vraagtekens bij MH17 zetten betekent niet dat hij vindt dat de Russen er niet achter zitten. Klopt allemaal natuurlijk, maar het gebeurt allemaal wel érg vaak bij Thierry.

Maar goed, technisch zegt hij dat het hem erg onwaarschijnlijk lijkt dat Assad achter de laatste aanval zit en dat het allerminst bewezen is dat hij achter eerdere aanvallen zat. Want er zou geen motief zijn en 'we' zijn al een keer belazerd door Powell. Daar houdt zijn argumentatie wel een beetje op. Dat elke veiligheidsdienst er van overtuigd is dat Assad er wél achter zit betekent dus dat ofwel al die diensten volstrekt incompetent zijn en Thierry niet, ofwel dat er een groot neo-conservatief oikofobe-elite complot achter zit. Tja.

[..]

Niet objectief en niet overtuigend. Dan is een onderzoek dus broddelwerk. En ook hier verschuilt hij zich weer. De opsteller van die initiële brief aan Trump zegt dat alle ondertekenaars er van overtuigd zijn dat MH17 niet is neergehaald door de Russen, Baudet zegt weer dat dat niet waar is en dat hij niet weet dat het niet zo is. Om vervolgens weer een tweetje van Pravda te retweeten waarin gesteld wordt dat Oekraïne achter het neerhalen zat. En door te stellen dat dat zijn privémening is en FvD daar nooit stelling in zal nemen om een paar maanden later namens FvD daar diezelfde stelling in in te nemen. Het gaat maar heen en weer bij Baudet.
Welke veiligheidsdiensten versta je onder "elke veiligheidsdienst" en kan ik daar ergens meer over lezen? Artikels oid?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178470369
jndkgrf twitterde op donderdag 12-04-2018 om 15:11:23 Zijn er Baudetiers die deze 15 minuten uitzitten zonder in lachen uit te barsten? https://t.co/hi7PqCwQIj reageer retweet
Generaal Baudet aan het woord:


(o, al geplaatst, sorry).
I´m back.
pi_178470626
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 10:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hier is in geknipt. Kom maar terug met het hele filmpje, kunnen ee dan verder praten
Hele debat is hier te zien
http://2ekmr.nl/fRS
pi_178470741
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:53 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Even terzijde, maar dit is natuurlijk geen 'klassiek' voorbeeld. In een klassiek voorbeeld heb je een scenario waarin de uitkomsten helemaal duidelijk zijn, zoals de meest bekende, de spoorwegwissel die je moet omgooien om 1 of 3 mensen te redden.

In Syrië is dat helemaal niet duidelijk. IS is opgekomen na de Arabische Lente, maar je kan nooit zeggen dat hetzelfde per definitie nogmaals gebeurt als Assad weg is, net zoals je niet goed kan inschatten hoe Assad te keer zal gaan tegen de bevolking als hij zijn positie veilig heeft gesteld en de waarnemers weg zijn.

En als je de uitkomst niet weet kan je nooit zeggen of de uitkomst de daad waard is. Hoogstens kan je hier dus zeggen dat jij bepaalde uitkomsten verwacht, en dat je op basis daarvan denkt dat de optie met de grootste waarde voor de mensheid is om Assad te laten zitten.
Point taken. Het is geen klassiek voorbeeld; wel lijkt het me een goed voorbeeld.

Om 2 denkstrategieën te herkennen, hoef je niet naar het gelijk van de stromingen te kijken. Het gaat om de denkwijze. Bij een deontologische denkwijze is de argumentatie: dit regime is dermate kwaadaardig dat er consequenties aan moeten worden verbonden. Bij de utilitaristische denkwijze wordt gesteld: hoe komen we uiteindelijk tot een zo goed mogelijke situatie. Dat verschil, dat maakt deze denkwijzen verschillend, en daarmee dus een goed voorbeeld van de twee ethische stromingen.

Vervolgens kan je nog kijken, welke van de twee hier het bij het rechte eind heeft. Van de deontologische is dat eenvoudig: als het klopt dat Assad het gas heeft gebruikt is dat een reden om in te grijpen, ongeacht de consequenties.

Bij de utilitaristische stroming worden de consequenties wel (nadrukkelijk) meegewogen. Dat je het niet zeker weet is voor het onderscheid niet van belang. Dit zijn de twee stromingen.

Dan is natuurlijk wel de vraag of men zeker weet dat de consequentie zo erg is dat ingrijpen moet worden voorkomen. Een interessante vraag. Het verleden van militair ingrijpen in het middenoosten heeft ondertussen wel aangetoond dat dat inderdaad het geval is. Ook zie ik geen redenen om aan te nemen dat Syrië hierin zou afwijken. Sterker nog, in het verleden is in dit conflict in het betreffende land al eens voor de deontologische strategie gekozen, waarbij de consequenties inderdaad zo groot zijn geweest dat wij nu moeten constateren dat het onverstandig was.
pi_178470873
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 13:44 schreef Hugo862 het volgende:
Baudet maakt niet zo heel veel punten op "Assad moet winnen" na. Het is nogal een aanname dat als Assad wint, iedereen weer lang en gelukkig leeft en er nooit meer oorlog zal zijn. In de eerste plaats is Assad verantwoordelijk voor honderdduizenden doden onder zijn eigen bevolking en zijn er nog veel meer voor zijn regime gevlucht. Het is nog maar de vraag in hoeverre een overwinning van Assad gelijk staat aan een oplossing van het conflict.

Daarnaast is het ook twijfelachtig in hoeverre een overwinning van Assad bijdraagt aan een oplossing van het vluchtelingenvraagstuk. Als je voor het regime gevlucht bent dan sta je niet te springen om na hun overwinning weer naar huis te gaan.

Verder is een overwinning van Assad niet echt de overwinning van Assad. Het is primair aan Iran en in mindere mate aan Rusland te danken dat Assad uberhaupt wint. Zolang Assad diep in het krijt van de Ayatolla's staat blijft Israel erg zenuwachtig. Als Assad aan de macht blijft dan wordt er alweer een geopolitiek zaadje geplant voor de volgende oorlog. Namelijk een Israëlische inval om de Iraniers van hun grenzen te drijven.
De aanname die gemaakt wordt, is dat Syrië onder de dictatuur van Assad beter af is dan onder de instabiliteit die anders zou volgen, met waarschijnlijk een ander (of meerdere andere) in conflict zijnde regimes.
Stabiliteit is van groot belang. In het verleden is het Assad gelukt Syrië relatief stabiel te houden. Later is dat minder geworden, met alle gevolgen van dien, waarbij het westen bovendien aanstuurde op regimechange, wat niet gelukt is. Dit land is inmiddels zo naar de pokken, de bevolking zo getraumatiseerd, dat je niet anders kunt dan constateren dat het daar nooit tot een stabiel systeem zal leiden zonder dictatuur.

Zolang er geen goed alternatief is voor Assad, is het zeer onverstandig het land in het diepe te gooien. Zelfs als er wel een alternatief is, is er de vraag of het de moeite waard is.

De vluchtelingen zijn niet gevlucht voor Assad, want Assad zit er al sinds jaar en dag. Ze zijn gevlucht voor geweld en honger. In een stabiel land had Assad ook niet zo ernstig geweld hoeven plegen om de boel onder de duim te houden. Nogmaals: stabiliteit is alles.

Hoe het komt dat Assad wint is niet relevant. Als Assad verliest komt dat ook niet door het westen. Je constatering dat ook aan het blijven van Assad gevolgen zitten is uiteraard terecht. Echter zolang het alternatief niet beschikbaar is, is het onmogelijk om te zeggen dat Assad de slechtere keuze is. Daarnaast is het in die regio onmogelijk om een nieuwe machthebber te installeren welke niet een geopolitiek zaadje is voor een nieuwe oorlog.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 12-04-2018 16:17:02 ]
pi_178471065
quote:
10s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:37 schreef Ryan3 het volgende:
jndkgrf twitterde op donderdag 12-04-2018 om 15:11:23 Zijn er Baudetiers die deze 15 minuten uitzitten zonder in lachen uit te barsten? https://t.co/hi7PqCwQIj reageer retweet
Het antwoord op die vraag is duidelijk ja. Ik barst juist in lachen uit (om maar bij de simpeliteit van dijkgraaf te blijven) bij zijn naieve idee dat dit geluid niet leeft onder de bevolking of zogenaamd bizar is.

In het ergste geval is het een zeer verstandige afweging om te maken, maar is militair ingrijpen alsnog de beste oplossing. Dat in de 2e kamer werd gezegd dat Baudet een "tot nu toe niet gehoord geluid bracht" is dan ook zéér kwalijk, en gevaarlijk bovendien.

In het beste geval heeft Baudet gelijk. De realiteit is dat we het nooit zeker zullen weten, maar het verleden wijst zeer zeker in zijn richting.

Ik ben er ook van overtuigd dat in een open debat dit geluid veel nadrukkelijker te horen zou zijn geweest, ook bij het begin van het conflict al. Bizar hoe wat militair geweld de neuzen dezelfde kant op doet wijzen. Toen werd je dan ook geconfronteerd met aangespoelde kinderen en ingestorte huizen en moest Assad weg.

Gejuicht werd er, toen de beelden van het lichaam van Khadaffi werden getoond. De dictator was niet meer. Het land zou eindelijk kunnen opbloeien. Ach wat zaten we verkeerd. Het gaat nu slechter dan het ervoor ging, en van de economische ontwikkelingen die het land had doorgemaakt onder de gewraakte generaal hoor je niets meer.

Nee, het was een Arabische lente en de zomer zou onherroepelijk volgen. De woorden die je tegen je gebruikt hoorde worden als je ook maar twijfelde aan deze stelling zijn niet voor herhaling vatbaar. Democratisering en stabiliteit van Marokko tot Yemen zouden volgen. Een glorieuze zomertijd voor het middenoosten was in aantocht en wij moesten dat ondersteunen.

God, wat waren ze naief toen, maar o wee als je er wat over zei. Gaan we nu dezelfde weg bewandelen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Major op 12-04-2018 16:41:11 ]
pi_178471394
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het antwoord op die vraag is duidelijk ja. Ik barst juist in lachen uit (om maar bij de simpeliteit van dijkgraaf te blijven) bij zijn naieve idee dat dit geluid niet leeft onder de bevolking of zogenaamd bizar is.

In het ergste geval is het een zeer verstandige afweging om te maken, maar is militair ingrijpen alsnog de beste oplossing. Dat in de 2e kamer werd gezegd dat Baudet een "tot nu toe niet gehoord geluid bracht" is dan ook zéér kwalijk.

In het beste geval heeft Baudet gelijk. De realiteit is dat we het nooit zeker zullen weten, maar de in het verleden behaalde resultaten wijzen zeer zeker in zijn richting.

Ik ben er ook van overtuigd dat in een open debat dit geluid veel nadrukkelijker te horen zou zijn geweest, ook bij het begin van het conflict al. Toen werd je echter geconfronteerd met aangespoelde kinderen en ingestorte huizen en moest Assad weg. De woorden die je tegen je gebruikt hoorde worden als je ook maar twijfelde aan deze stelling zijn niet voor herhaling vatbaar.

Nee, het was een Arabische lente. Democratisering en stabiliteit van Marokko tot Yemen zouden volgen. Een glorieuze zomertijd voor het middenoosten was in aantocht en wij moesten dat ondersteunen.

God, wat waren ze naief toen, maar o wee als je er wat over zei. Gaan we nu dezelfde weg bewandelen?
Ja, het begin was 2011 Arabische Lente die oversloeg op Syrië.
Nu is de hele Arabische Lente natuurlijk niet die uitdrukking geweest van de wens naar een liberale-democratie die we dachten dat het was. Maar ik denk toch wel dat op het moment dat duidelijk werd dat de reactie van Assad er één werd van bloedig neerslaan van iedere vorm van protest er toch ingegrepen had moeten worden. Ten nadele van Assad ofschoon niet per se door regime-change.
Echter dat betekent natuurlijk nog niet direct dat je dan uit de brand bent geholpen: getuige Lybië.
Hier komt ook nog bij dat de VS helemaal niet zaten te wachten op ingrijpen en dat de Syriëgangers al bepakt en bezakt klaar stonden om naar Syrië te vertrekken en IS ondertussen bezig was in het ontstane machtsvacuüm in het noordelijke deel een eigen variant gruweldictatuur te vestigen.

Niettemin zou ik, terugkijkend hierop, daar toch voor gekozen hebben.
Voor nu zou ik zeggen dat Assad in ieder geval te besmet is geraakt om aan te blijven. Dus misschien is het tijd voor een opvolger met iets minder bloed aan de handen. Misschien is die dan wel enigszins acceptabel. Maar ja, die zal wel niet aanwezig zijn.
I´m back.
pi_178471516
Dus het plan is nu om een dictator te steunen die zijn eigen bevolking met gifgas beschiet nadat er een burgeroorlog is ontstaan omdat de inwoners van zijn land meer democratie wilden, want dat is beter voor de bevolking die dus van hem af wilden en nu massaal voor hem op de vlucht zijn.

Tja, wellicht dat het alternatief ook niet verloopt zoals gepland, maar dit vind ik wel een erg cynische houding.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178471598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het begin was 2011 Arabische Lente die oversloeg op Syrië.
Nu is de hele Arabische Lente natuurlijk niet die uitdrukking geweest van de wens naar een liberale-democratie die we dachten dat het was. Maar ik denk toch wel dat op het moment dat duidelijk werd dat de reactie van Assad er één werd van bloedig neerslaan van iedere vorm van protest er toch ingegrepen had moeten worden. Ten nadele van Assad ofschoon niet per se door regime-change.
Echter dat betekent natuurlijk nog niet direct dat je dan uit de brand bent geholpen: getuige Lybië.
Hier komt ook nog bij dat de VS helemaal niet zaten te wachten op ingrijpen en dat de Syriëgangers al bepakt en bezakt klaar stonden om naar Syrië te vertrekken en IS ondertussen bezig was in het ontstane machtsvacuüm in het noordelijke deel een eigen variant gruweldictatuur te vestigen.

Niettemin zou ik, terugkijkend hierop, daar toch voor gekozen hebben.
Voor nu zou ik zeggen dat Assad in ieder geval te besmet is geraakt om aan te blijven. Dus misschien is het tijd voor een opvolger met iets minder bloed aan de handen. Misschien is die dan wel enigszins acceptabel. Maar ja, die zal wel niet aanwezig zijn.
Bij de constatering dat de Arabische lente een Arabische herfst bleek te zijn begint de ellende al. In hoeverre is onze visie toen de correcte geweest? Enkel in de verste uithoek, waar het relatief soepel ging allemaal, heeft een verbetering plaats gevonden. Vergelijkbaar met andere landen is het maar weinig.

Er was niet één moment dat dat duidelijk werd. Echter was het natuurlijk niet te verwachten dat het regime zich over zou geven. Dat er een militair conflict zou ontstaan was dan ook evident. Een middenweg tussen regimechange en Assad aan de macht is er overigens niet. Het is alles of niets, voor Assad, en daarmee voor het land.

De ontwikkelingen tot IS daarna waren ook niet overnacht gekomen. Bewapening van rebellen en het aansturen op regimechange was de strategie die door het westen werd aangestuurd. De dictatoriale regimes moesten weg. Zoals je zei: in Libië is dat gelukt zonder gewenst resultaat. Extra cynisch daarbij is de beeldvorming omtrend de "gematide rebellen"; dat waren dezelfde rebellen, waaruit een jaar later IS zou ontstaan. Een kalifaat daden werden verricht die zijn weerga niet kennen.

Ik kan dan ook de argumentatie absoluut niet volgen, en zie geen enkele reden om toch voor deze strategie te kiezen. Niet alleen omdat hij niet succesvol is gebleken, maar ook omdat hij dat nooit kon zijn. Assad is nooit omgekomen, en dat we de daaropvolgende ellende binnen Syrië nooit hebben hoeven waarnemen, leidt er mogelijk toe dat sommigen nog steeds het idee hebben dat dat beter zou zijn. Een reden om aan te nemen dat dat ook zo zou zijn, is er echter niet.
pi_178471663
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:48 schreef Ludachrist het volgende:
Dus het plan is nu om een dictator te steunen die zijn eigen bevolking met gifgas beschiet nadat er een burgeroorlog is ontstaan omdat de inwoners van zijn land meer democratie wilden, want dat is beter voor de bevolking die dus van hem af wilden en nu massaal voor hem op de vlucht zijn.

Tja, wellicht dat het alternatief ook niet verloopt zoals gepland, maar dit vind ik wel een erg cynische houding.
Helaas wel.

Je kan wel zeggen: zo iemand gaan we niet steunen, maar dan steun je dus het alternatief. Ik vind het nog cynischer om het alternatief te steunen. Het alternatief is instabiliteit, extremisme en geweld.

Als Assad stevig in het zadel zit, zal de instabiliteit en het extremisme stoppen. Het geweld zal slechts gericht zijn tegen hen die die situatie bedreigen. Dat is al met al, de weg van het minste kwaad. Aan het begin van het conflict werd al gezegd: dit gaat leiden tot het grijpen naar de macht van gewelddadige en extreme oppositie. Het is keihard uitgekomen, en men wil die gevolgen niet zien. Men durft de consequenties niet aan te kijken.

Als je Khadaffi niet steunde, steunde je dus wat nu in Libië aan de hand is. Het is pijnlijk dat zo uit te spreken, maar is wel de feitelijke situatie.
pi_178471998
Sowieso strookt zo'n opstelling ook niet echt met Baudets denken hier in Nederland.

Baudet ziet het volk als de baas van het land, en de politiek is er om de belangen van het volk te dienen. Dan zou je dus zeggen dat hij het afzetten van Assad zou moeten steunen, want alles begon met de protesten tegen zijn regime, en veel populairder is hij niet geworden. De volkswil is dus het verwijderen van Assad.

Daarnaast moet de natie volgens Baudet soeverein zijn, en moet dus zijn eigen beslissingen kunnen nemen zonder dat andere landen daar zeggenschap over hebben.

Dan is het op die gronden toch raar om te zeggen dat mensen in Syrië pech hebben als ze Assad weg willen, want wij bepalen vanaf hier wel dat het alternatief niet beter is. Beetje patroniserend, dat 'wij weten beter wat goed voor jullie is dan jullie zelf'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178472121
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bij de constatering dat de Arabische lente een Arabische herfst bleek te zijn begint de ellende al. In hoeverre is onze visie toen de correcte geweest? Enkel in de verste uithoek, waar het relatief soepel ging allemaal, heeft een verbetering plaats gevonden. Vergelijkbaar met andere landen is het maar weinig.
Er waren wel mensen in die landen waarin de Arabische Lente uitbrak, die voorstander waren van een liberale-democratie natuurlijk. Alleen een kleine minderheid was dat, van vaak (in het westen) hoogopgeleide personen. De misconceptie bestond eigenlijk voornamelijk bij westerlingen die het voorbeeld van het vallen van de muur in 1989 als voorbeeld zagen van wat daar ontstond. Dit was een fundamenteel verkeerde inschatting. Het was geen opstand van democraten tegen dictators, maar van islam tegen westerse handlangers. Uitzondering misschien Tunesië.
De vraag blijft wel nog bestaan: moeten we dan nu tevreden zijn als zo'n land andermaal terecht komt in een wrede dictatuur gesteund door het westen? Tevreden niet. Maar wellicht is er dus geen andere keus. Het is dat of... nou ja kijk maar wat er gebeurt in Syrië: een perpetuele oorlog van allen tegen allen waarbij iedereen die zich er mee bemoeit zich op den duur op vergaloppeert.
I´m back.
pi_178472331
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Helaas wel.

Je kan wel zeggen: zo iemand gaan we niet steunen, maar dan steun je dus het alternatief. Ik vind het nog cynischer om het alternatief te steunen. Het alternatief is instabiliteit, extremisme en geweld.

Als Assad stevig in het zadel zit, zal de instabiliteit en het extremisme stoppen.
Waarom zou dat zo zijn? Zijn optreden als regeringsleider heeft nou juist geleid tot deze situatie. Net of hij na alles wat er is gebeurd, straks weer rustig aan het hoofd kan staan van een stabiele natie.

Dat is wel heel naïef. Denk je dat die mensen daar gek zijn?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 17:37:14 #207
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178472357
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn? Zijn optreden als regeringsleider heeft nou juist geleid tot deze situatie. Net of hij na alles wat er is gebeurd, straks weer rustig aan het hoofd kan staan van een stabiele natie.

Dat is wel heel naïef. Denk je dat die mensen daar gek zijn?
Ik denk vooral dat de hele bevolking de oorlog spuugzat is en weer toe is aan stabiliteit. Hoe dan ook.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_178472454
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:37 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ik denk vooral dat de hele bevolking de oorlog spuugzat is en weer toe is aan stabiliteit. Hoe dan ook.
Denk niet dat zomaar wordt vergeten dat Assad zonder blikken of blozen zijn eigen volk terroriseerde. Er kan onder zijn leider geen stabiel Syrië meer ontstaan, zelfs al wint hij deze burgeroorlog.

Tenzij hij dissidenten straks zuivert en keihard onder de duim houdt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 april 2018 @ 17:43:55 #209
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178472471
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2018 16:48 schreef Ludachrist het volgende:
Dus het plan is nu om een dictator te steunen die zijn eigen bevolking met gifgas beschiet nadat er een burgeroorlog is ontstaan omdat de inwoners van zijn land meer democratie wilden, want dat is beter voor de bevolking die dus van hem af wilden en nu massaal voor hem op de vlucht zijn.

Tja, wellicht dat het alternatief ook niet verloopt zoals gepland, maar dit vind ik wel een erg cynische houding.
Hoeveel van het deel van de bevolking dat anti-Assad was zijn dit inmiddels nog steeds als ze er achter zijn dat de alternatieven Al-Qaida en IS zijn? En laten we eerst maar eens een gedegen onderzoek afwachten over dat gifgas, Assad heeft geen enkel (rationeel) motief om het te gebruiken, de ander zijde hebben dat bij uitstek.

HaraldDoornbos twitterde op donderdag 12-04-2018 om 17:33:57 Goede ontwikkeling dit. Ter plekke onderzoek door neutrale partij in plaats van afgaan op propagandaverhaal van rebellen of propagandaverhaal van Assad. 👇 https://t.co/yPbWmMGv5H reageer retweet
AFP twitterde op donderdag 12-04-2018 om 17:06:55 #BREAKING First group of OPCW chemical weapons experts will arrive in Syria today: Syria's UN envoy reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 12 april 2018 @ 17:49:34 #210
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_178472560
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk niet dat zomaar wordt vergeten dat Assad zonder blikken of blozen zijn eigen volk terroriseerde. Er kan onder zijn leider geen stabiel Syrië meer ontstaan, zelfs al wint hij deze burgeroorlog.

Tenzij hij dissidenten straks zuivert en keihard onder de duim houdt.
Denk terug aan Irak, na jarenlangen bloedvergieten sinds het regime change spelletje van Amerika hoorde je vanuit de bevolking ook opeens weer stemmen dat, ondanks de gruwelijkheden, het onder Hoessein misschien wel beter was omdat er tenminste orde en veiligheid was. Er is in die contreien denk ik op dit moment geen "mooie" uitkomst mogelijk. Het is of kut, of nog kutter. En zeker kijkend naar ons eigen gebied lijkt het me beter dat daar een nationalistische dictator aan de macht is dan een stel gestoorde jihadisten die hun haat over de wereld willen verspreiden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_178472567
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:43 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hoeveel van het deel van de bevolking dat anti-Assad was zijn dit inmiddels nog steeds als ze er achter zijn dat de alternatieven Al-Qaida en IS zijn? En laten we eerst maar eens een gedegen onderzoek afwachten over dat gifgas, Assad heeft geen enkel (rationeel) motief om het te gebruiken, de ander zijde hebben dat bij uitstek.

HaraldDoornbos twitterde op donderdag 12-04-2018 om 17:33:57 Goede ontwikkeling dit. Ter plekke onderzoek door neutrale partij in plaats van afgaan op propagandaverhaal van rebellen of propagandaverhaal van Assad. 👇 https://t.co/yPbWmMGv5H reageer retweet
AFP twitterde op donderdag 12-04-2018 om 17:06:55 #BREAKING First group of OPCW chemical weapons experts will arrive in Syria today: Syria's UN envoy reageer retweet
Volgens de VN zijn er minimaal 33 aanvallen met gifgas geweest, waarvan er 27 toe te schrijven zijn aan het regime van Assad. Zelfs als deze laatste niet van hem is staat gewoon vast dat hij wel degelijk chemische wapens heeft ingezet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178472736
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Volgens de VN zijn er minimaal 33 aanvallen met gifgas geweest, waarvan er 27 toe te schrijven zijn aan het regime van Assad. Zelfs als deze laatste niet van hem is staat gewoon vast dat hij wel degelijk chemische wapens heeft ingezet.
Maar volgens Baudet kloppen ook die onderzoeken niet.
pi_178473229
quote:
9s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar volgens Baudet kloppen ook die onderzoeken niet.
Bron of link graag waar hij zegt dat die onderzoeken niet kloppen.
Ik zit al een tijdje te zoeken maar kom het nergens tegen.
pi_178474770
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 15:36 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Welke veiligheidsdiensten versta je onder "elke veiligheidsdienst" en kan ik daar ergens meer over lezen? Artikels oid?
De Franse, de VN, de Nederlandse (maar daar wordt geen verdere informatie over gegeven), de Amerikaanse, de Engelse, de Duitse.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178478292
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Denk niet dat zomaar wordt vergeten dat Assad zonder blikken of blozen zijn eigen volk terroriseerde. Er kan onder zijn leider geen stabiel Syrië meer ontstaan, zelfs al wint hij deze burgeroorlog.

Tenzij hij dissidenten straks zuivert en keihard onder de duim houdt.
En welke groep gaat dat wel voor elkaar krijgen? Welke groep die niet extreem is krijgt de macht na een militair conflict?
pi_178478548
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 17:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou dat zo zijn? Zijn optreden als regeringsleider heeft nou juist geleid tot deze situatie. Net of hij na alles wat er is gebeurd, straks weer rustig aan het hoofd kan staan van een stabiele natie.

Dat is wel heel naïef. Denk je dat die mensen daar gek zijn?
Zijn optreden als regeringsleider is pas geëscaleerd toen hij de keuze kreeg af te treden of militair in te grijpen. De oppositie kreeg daarvoor inderdaad haar zin niet en er was ook geweld, maar het land was stabiel.

Maar niemand ontkent dat Assad een verschrikking is. Er is alleen geen realistisch alternatief, laat staan dat je dat alternatief op zijn plek gaat krijgen. Zijn positie verzwakken is een doodlopende weg die ook nog een een mogelijkheid biedt voor allerlei extremisten.
pi_178478656
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2018 19:42 schreef nostra het volgende:

[..]

De Franse, de VN, de Nederlandse (maar daar wordt geen verdere informatie over gegeven), de Amerikaanse, de Engelse, de Duitse.
Ik weet niet hoe het met de andere veiligheidsdiensten zit, maar de Nederlandse beschikt niet over bewijsmatriaal. Zij gaan mee in de conclusie van andere diensten; daarom ook de opmerking van Baudet: die hebben het wel vaker mis gehad.
pi_178480627
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:31 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Bron of link graag waar hij zegt dat die onderzoeken niet kloppen.
Ik zit al een tijdje te zoeken maar kom het nergens tegen.
Dat zegt-ie nog tegen Blok die noemt dat uit onderzoek blijkt dat Asser gifgassen gebruikte. Baudet gelooft dat niet.
pi_178480784
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijn optreden als regeringsleider is pas geëscaleerd toen hij de keuze kreeg af te treden of militair in te grijpen. De oppositie kreeg daarvoor inderdaad haar zin niet en er was ook geweld, maar het land was stabiel.

Maar niemand ontkent dat Assad een verschrikking is. Er is alleen geen realistisch alternatief, laat staan dat je dat alternatief op zijn plek gaat krijgen. Zijn positie verzwakken is een doodlopende weg die ook nog een een mogelijkheid biedt voor allerlei extremisten.
Wie zijn wij om te bepalen dat er geen 'realistisch alternatief' is? Jij ziet direct een IS-achtige club voor ons die de macht grijpt en bepaalt vervolgens dat dictator/massamoordenaar Assad de beste optie is.

Ik vind dat nogal arrogant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 13 april 2018 @ 00:33:09 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178481456
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie zijn wij om te bepalen dat er geen 'realistisch alternatief' is? Jij ziet direct een IS-achtige club voor ons die de macht grijpt en bepaalt vervolgens dat dictator/massamoordenaar Assad de beste optie is.

Ik vind dat nogal arrogant.
Ik vind dat nogal realistisch. En ik ben verre van fan van deze user.

Assad is het minste vd kwaden. Land was voor het conflict vrij liberaal (niet voor tegenstanders en, nee Assad is geen lieverdje). Liever dat dan een totaal verismaliseerd land.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 13 april 2018 @ 05:35:13 #221
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178483229
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 00:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal realistisch. En ik ben verre van fan van deze user.

Assad is het minste vd kwaden. Land was voor het conflict vrij liberaal (niet voor tegenstanders en, nee Assad is geen lieverdje). Liever dat dan een totaal verismaliseerd land.
Wie heeft jou wijsgemaakt dat dst de enige twee smaken zijn?
Laffe huichelaar
pi_178488389
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wie heeft jou wijsgemaakt dat dst de enige twee smaken zijn?
Dat heeft de ervaring in het Midden Oosten ons geleerd de afgelopen 70 jaar. Hoe vaak wil je nog de ezel zijn die zich stoot aan dezelfde steen?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178490650
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 23:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie zijn wij om te bepalen dat er geen 'realistisch alternatief' is? Jij ziet direct een IS-achtige club voor ons die de macht grijpt en bepaalt vervolgens dat dictator/massamoordenaar Assad de beste optie is.

Ik vind dat nogal arrogant.
Wie zijn wij om te bepalen dat er iemand weg moet? Jij ziet direct iemand beter dan Assad -die niet bestaat- voor ons die de macht gedoneerd krijgt en bepaalt vervolgens toch dat Assad de mindere optie is.

Ik vind dat nogal irritant.

Mijn analyse klopt helaas wel gewoon. Met terugwerkende kracht had het pro-Assad kamp gelijk. Dat zou op zijn minst erkent moeten worden. En dan moeten er sterke argumenten worden getoond dat het nu anders zal gaan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 13-04-2018 15:10:51 ]
pi_178490684
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij ziet niemand beter dan Assad voor ons die de macht krijgt en bepaalt vervolgens toch dat Assad de mindere optie is.
Wat staat hier?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178490692
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 05:35 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wie heeft jou wijsgemaakt dat dst de enige twee smaken zijn?
Welke smaak is er volgens jou dan? Jij schijnt een alternatief te kennen waar de internationale gemeenschap nog niet van heeft gehoord. Ik ben benieuwd. Wie is hij en hoe gaat deze lieverd de macht krijgen tussen al dit wapengekletter?
pi_178490733
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat staat hier?
Jouw opmerking, gespiegeld.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 13-04-2018 15:09:00 ]
  vrijdag 13 april 2018 @ 16:58:48 #227
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_178492874
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Welke smaak is er volgens jou dan? Jij schijnt een alternatief te kennen waar de internationale gemeenschap nog niet van heeft gehoord. Ik ben benieuwd. Wie is hij en hoe gaat deze lieverd de macht krijgen tussen al dit wapengekletter?
Dit is toch geen manier van discussieren? Nogmaals, probeer alsjeblieft een beetje normaal te doen en je te richten op de discussie.

Ik zeg helemaal niet dat een van de strijdende partijen een lieverd is, en het is weer zo ontzettend storend dat je dat toch doet voorkomen. Leer nou te discussieren zonder dat soort drogredenen.

Inhoudelijk. Whiskers deed of de enige twee smaken Assad of moslimgekkies zijn. Dat is niet waar , vandaar de vraag hoe ze daar bij komt. Er zijn tal van kleine groeperingen nu de VSL uiteengevallen is. Dat zijn lang niet allemaal extremisten.

Sterker nog, ik meen me berichten te herinneren een paar jaar terug dat gematigden het verloren van de extremisten in het rebellenleger omdat onvoldoende steun van het westen.

Het is onzin om te stellen dat die lui allemaal even erg zo niet erger dan Assad zijn, en dat eordt wel gedaan. Vind ik jammer
Laffe huichelaar
pi_178492959
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 16:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit is toch geen manier van discussieren? Nogmaals, probeer alsjeblieft een beetje normaal te doen en je te richten op de discussie.

Ik zeg helemaal niet dat een van de strijdende partijen een lieverd is, en het is weer zo ontzettend storend dat je dat toch doet voorkomen. Leer nou te discussieren zonder dat soort drogredenen.

Inhoudelijk. Whiskers deed of de enige twee smaken Assad of moslimgekkies zijn. Dat is niet waar , vandaar de vraag hoe ze daar bij komt. Er zijn tal van kleine groeperingen nu de VSL uiteengevallen is. Dat zijn lang niet allemaal extremisten.

Sterker nog, ik meen me berichten te herinneren een paar jaar terug dat gematigden het verloren van de extremisten in het rebellenleger omdat onvoldoende steun van het westen.

Het is onzin om te stellen dat die lui allemaal even erg zo niet erger dan Assad zijn, en dat eordt wel gedaan. Vind ik jammer
Ik gebruik het woord lieverdje met een reden: iemand die gematigder is maakt geen kans, tussen de strijdende partijen, om de macht te grijpen. Extremisme wint altijd, zeker als geweld niet geschuwd wordt. Dat blijkt ook uit het deel dat jij dikgedrukt hebt.

Dat want te weinig steun uit het westen, is natuurlijk een niet onderbouwd kulargument. Want Assad want Russen want rebellen want vliegende eenhoorns.

En dan moet je ook nog afvragen, áls het je lukt om zo'n gematigde gozer daar te krijgen, hoe lang dat gaat lukken.

Het is gewoon naief om te denken dat het je gaat lukken. Aangezien proberen tot netto meer en verdere negatieve gevolgen leidt zouden we dat ook moeten laten.
pi_178493273
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 17:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik gebruik het woord lieverdje met een reden: iemand die gematigder is maakt geen kans, tussen de strijdende partijen, om de macht te grijpen. Extremisme wint altijd, zeker als geweld niet geschuwd wordt. Dat blijkt ook uit het deel dat jij dikgedrukt hebt.

Dat want te weinig steun uit het westen, is natuurlijk een niet onderbouwd kulargument. Want Assad want Russen want rebellen want vliegende eenhoorns.

En dan moet je ook nog afvragen, áls het je lukt om zo'n gematigde gozer daar te krijgen, hoe lang dat gaat lukken.

Het is gewoon naief om te denken dat het je gaat lukken. Aangezien proberen tot netto meer en verdere negatieve gevolgen leidt zouden we dat ook moeten laten.
Ononderbouwd kulargument? Hoe kom je daarbij?
pi_178496220
Hoezo kiezen tussen twee kwaden?

Assad wil helemaal niet dat IS verslagen wordt. Zolang IS er is kan Assad zichzelf presenteren als het gematigde, of in ieder geval nette, alternatief.

Hier hoe Assad extremisten uit de gevangenis liet en hoe dat de religieuze extremisten hielp.
http://www.newsweek.com/how-syrias-assad-helped-forge-isis-255631
pi_178496623
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ononderbouwd kulargument? Hoe kom je daarbij?
Dus het is aangetoond dat met een proportionele hoeveelheid steun die partij nu aan de macht had geweest? Dat radicalisering dan niet had opgetreden? Dat de conflicten dan zouden stoppen? Etc. etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mr.Major op 13-04-2018 20:37:44 ]
pi_178496715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:09 schreef luxerobots het volgende:
Hoezo kiezen tussen twee kwaden?

Assad wil helemaal niet dat IS verslagen wordt. Zolang IS er is kan Assad zichzelf presenteren als het gematigde, of in ieder geval nette, alternatief.

Hier hoe Assad extremisten uit de gevangenis liet en hoe dat de religieuze extremisten hielp.
http://www.newsweek.com/how-syrias-assad-helped-forge-isis-255631
Ziet er erg betrouwbaar en relevant uit
pi_178496835
Hebben er al mensen spullen uit de webshop? Koos misschien?

[ Bericht 29% gewijzigd door Mr.Major op 13-04-2018 21:56:52 ]
pi_178498388
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ziet er erg betrouwbaar en relevant uit
Als je normaal gesproken de verhalen van Baudet gewend bent wel ja.
pi_178499987
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 20:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus het is aangetoond dat met een proportionele hoeveelheid steun die partij nu aan de macht had geweest? Dat radicalisering dan niet had opgetreden? Dat de conflicten dan zouden stoppen? Etc. etc.
Je zegt dat het niet is onderbouwd en onzinnig is. Dus nogmaals, hoe kom je daarbij?
pi_178511848
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2018 23:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je zegt dat het niet is onderbouwd en onzinnig is. Dus nogmaals, hoe kom je daarbij?
Omdraaiing van de bewijslast. Ik heb nog nooit een onderbouwing gehoord. Wat is de onderbouwing?
pi_178518192
quote:
9s.gif Op donderdag 12 april 2018 18:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar volgens Baudet kloppen ook die onderzoeken niet.
Secretary of Defense Mattis gaf recentelijk aan dat de vorige aanval niet terecht was. Ik had de link al in een ander topic gepost, maar bij deze nog een keer:
http://www.newsweek.com/n(...)as-his-people-801542
pi_178519355
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:35 schreef drexciya het volgende:

[..]

Secretary of Defense Mattis gaf recentelijk aan dat de vorige aanval niet terecht was. Ik had de link al in een ander topic gepost, maar bij deze nog een keer:
http://www.newsweek.com/n(...)as-his-people-801542
Het is natuurlijk sowieso onzin om de VS te volgen bij dit soort acties. Ze zijn verre van objectief, belangeloos en feilloos.
pi_178525172
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 22:35 schreef drexciya het volgende:

[..]

Secretary of Defense Mattis gaf recentelijk aan dat de vorige aanval niet terecht was. Ik had de link al in een ander topic gepost, maar bij deze nog een keer:
http://www.newsweek.com/n(...)as-his-people-801542
Waarom link je naar een opinieartikel?

En waar zie je staan dat Mattis aangeeft dat de vorige aanval onterecht was?

Ik lees, als je doorklikt op de bron, dit:

quote:
WASHINGTON (AP) — The U.S. has no evidence to confirm reports from aid groups and others that the Syrian government has used the deadly chemical sarin on its citizens, Defense Secretary Jim Mattis said Friday.

“We have other reports from the battlefield from people who claim it’s been used,” Mattis told reporters at the Pentagon. “We do not have evidence of it.”

(...)

Mattis says it is clear that Assad’s government has weaponized and used chlorine gas in the Syrian civil war.
Aangezien chloorgas ook valt onder de giftige gassen, kun je de titel: ''Now Mattis Admits There Was No Evidence Assad Used Poison Gas on His People'', ook wel van tafel vegen.
pi_178539276
fvdemocratie twitterde op zondag 15-04-2018 om 20:14:04 #FVD wil impasse coalitie-onderhandelingen #Rotterdam NU doorbreken, bereid om alliantie met @LeefbaarRdam te beëindigen om tot goed stadsbestuur in R'dam te komen. FVD-leider @thierrybaudet: "Tijd dat @D66 nu stopt met kinderachtige uitsluit-spelletjes" https://t.co/F4OHGRY9E0 reageer retweet
Valt me tegen. Als de macht lonkt zo snel je matties laten vallen.
Daarnaast, het steunen van Assad die kinderen vergast is echt gekkenwerk. :')

Hopelijk gaat Hiddema Thierry eens vermanend toespreken. ~O>
  zondag 15 april 2018 @ 20:31:54 #241
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178539628
Ik heb dit topic een tijdje genegeerd, ik was er wel weer klaar mee.

Nu werp ik even een blik erop.... begrijp ik nou goed dat Baudet Assad steunt? 8)7
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178540981
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 20:18 schreef Nintex het volgende:
fvdemocratie twitterde op zondag 15-04-2018 om 20:14:04 #FVD wil impasse coalitie-onderhandelingen #Rotterdam NU doorbreken, bereid om alliantie met @LeefbaarRdam te beëindigen om tot goed stadsbestuur in R'dam te komen. FVD-leider @thierrybaudet: "Tijd dat @D66 nu stopt met kinderachtige uitsluit-spelletjes" https://t.co/F4OHGRY9E0 reageer retweet
Valt me tegen. Als de macht lonkt zo snel je matties laten vallen.
[..]
Hoe precies krijgt het FvD hier meer macht door? Ik vind het een gedurfde strategie. Benieuwd wat er gaat gebeuren. Erg weinig vermoed ik.
  zondag 15 april 2018 @ 22:27:14 #243
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178542093
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 20:18 schreef Nintex het volgende:
fvdemocratie twitterde op zondag 15-04-2018 om 20:14:04 #FVD wil impasse coalitie-onderhandelingen #Rotterdam NU doorbreken, bereid om alliantie met @LeefbaarRdam te beëindigen om tot goed stadsbestuur in R'dam te komen. FVD-leider @thierrybaudet: "Tijd dat @D66 nu stopt met kinderachtige uitsluit-spelletjes" https://t.co/F4OHGRY9E0 reageer retweet
Valt me tegen. Als de macht lonkt zo snel je matties laten vallen.
Daarnaast, het steunen van Assad die kinderen vergast is echt gekkenwerk. :')

Hopelijk gaat Hiddema Thierry eens vermanend toespreken. ~O>
Je liefde voor Trump is even in de knoei met je liefde voor Baudet knul.

Onderhand moet zelfs de grootste Trump adept toch wel toegeven dat die man een totale mongool is.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 15 april 2018 @ 22:37:50 #244
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178542264
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 22:27 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Je liefde voor Trump is even in de knoei met je liefde voor Baudet knul.

Onderhand moet zelfs de grootste Trump adept toch wel toegeven dat die man een totale mongool is.
Ik zie de link tussen die post en Trump eerlijk gezegd niet?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 15 april 2018 @ 22:51:16 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178542471
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 22:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie de link tussen die post en Trump eerlijk gezegd niet?
Nintex is de link...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 15 april 2018 @ 23:09:35 #246
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178542723
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nintex is de link...
Ah, dus het is eigenlijk meer een ad hominem zonder enige vorm van reactie op de post zelf? :D

Dat mensen zo een discussie voeren blijf ik toch bijzonder vinden, dus vandaar mijn vraag. Misschien mis ik wel iets ofzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 15 april 2018 @ 23:39:11 #247
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178543085
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 23:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah, dus het is eigenlijk meer een ad hominem zonder enige vorm van reactie op de post zelf? :D

Dat mensen zo een discussie voeren blijf ik toch bijzonder vinden, dus vandaar mijn vraag. Misschien mis ik wel iets ofzo.
Ja, en nee. Soms is het wel fijn te weten wie je voor je hebt.
Verdiep je eens in Nintex
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178543183
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 22:27 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Je liefde voor Trump is even in de knoei met je liefde voor Baudet knul.

Onderhand moet zelfs de grootste Trump adept toch wel toegeven dat die man een totale mongool is.
Totale mongool die nog altijd 700 miljard aan wapentuig bediend en de grootste economie van de wereld uit het slop getrokken heeft. B:)B

Baudet schiet af en toe gewoon een beetje door in het zijn van de tegenstem. Hij heeft nog het een en ander te leren. Ik ben kritisch op politici die ik steun dat kun je van linkse Groenlinks krakers niet zeggen. :')
  zondag 15 april 2018 @ 23:51:17 #249
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178543227
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 23:47 schreef Nintex het volgende:

[..]

Totale mongool die nog altijd 700 miljard aan wapentuig bediend en de grootste economie van de wereld uit het slop getrokken heeft. B:)B
Huh?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 16 april 2018 @ 00:00:51 #250
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178543395
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2018 23:47 schreef Nintex het volgende:

[..]

Totale mongool die nog altijd 700 miljard aan wapentuig bediend en de grootste economie van de wereld uit het slop getrokken heeft. B:)B

Baudet schiet af en toe gewoon een beetje door in het zijn van de tegenstem. Hij heeft nog het een en ander te leren. Ik ben kritisch op politici die ik steun dat kun je van linkse Groenlinks krakers niet zeggen. :')
Nintex, kap met dat gelieg. Zoooo vermoeiend.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178543666
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2018 23:51 schreef richolio het volgende:

[..]

Huh?
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nintex, kap met dat gelieg. Zoooo vermoeiend.
Is gewoon waar:

http://thehill.com/opinion/finance/368904-economists-agree-trump-not-obama-gets-credit-for-economy
  Redactie Games maandag 16 april 2018 @ 01:12:11 #252
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_178544094
quote:
Een opiniestuk van Liz peek, die regelmatig te zien is bij Fox. Lekker objectief weer Nintex :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_178544355
Heb je het stuk wel gelezen, Nintex? Dan heb je dit vast en zeker ook wel gezien:

quote:
The Wall Street Journal asked 68 business, financial and academic economists who was responsible for the strengthening of the economy, and most “suggested Mr. Trump’s election deserves at least some credit” for the upturn.
Het overgrote deel gaat dus nog steeds naar de Obama administration.

Oh, en die 'bron' van jou is een 'opinion piece'. Ik hoop dat je weet wat dat inhoudt? Laat ik het even quoten:

quote:
BY LIZ PEEK, OPINION CONTRIBUTOR — 01/14/18 09:30 AM EST THE VIEWS EXPRESSED BY CONTRIBUTORS ARE THEIR OWN AND NOT THE VIEW OF THE HILL
Trollolol.
pi_178590753
Anne Fleur heeft het met een FvD'er _O-
Hoe heerlijk is dit, vandaar natuurlijk die plotselinge ommezwaai...
Baudet had het toch wel bij het rechte eind... Op 3:00 om precies te zijn.

In ieder geval hoop ik namens iedereen te spreken als ik zeg dat het prachtig is dat het FvD het lukt om de polarisatie tegen te gaan, van persoon tot persoon.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Major op 18-04-2018 00:50:58 ]
  woensdag 18 april 2018 @ 01:15:05 #256
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_178590951
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 00:44 schreef Mr.Major het volgende:
Anne Fleur heeft het met een FvD'er _O-
Hoe heerlijk is dit, vandaar natuurlijk die plotselinge ommezwaai...
Baudet had het toch wel bij het rechte eind... Op 3:00 om precies te zijn.

In ieder geval hoop ik namens iedereen te spreken als ik zeg dat het prachtig is dat het FvD het lukt om de polarisatie tegen te gaan, van persoon tot persoon.
FvD en “polarisatie tegengaan”? En Baudet had het bij het rechte eind omdat Anne Fleur fucking Dekker met een FvD’er heeft nu? :') Heel die opmerking van Baudet is dom, zelfs Sander Schimmelpenninck lacht ‘m uit
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_178591121
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 01:15 schreef richolio het volgende:

[..]

FvD en “polarisatie tegengaan”? En Baudet had het bij het rechte eind omdat Anne Fleur fucking Dekker met een FvD’er heeft nu? :') Heel die opmerking van Baudet is dom, zelfs Sander Schimmelpenninck lacht ‘m uit
Ja dat zie je toch ;)
In dit geval wel ja. En als het bij een linkse activiste lukt (niet dat ze nu opeens helemaal van standpunt is veranderd maar dat zeg ik ook niet) waarom dan niet bij anderen?
De opmerking is dus niet zo dom, als er nu resultaten worden geboekt die de stelling onderbouwen.
Ik zie niet dat hij 'm uitlacht. Hij moet gewoon lachen, misschien lacht ie wel met 'm mee. Ik deed dat wel in ieder geval, het is herkenbaar namelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 18-04-2018 02:11:13 ]
pi_178593371
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 00:44 schreef Mr.Major het volgende:
Anne Fleur heeft het met een FvD'er _O-
Hoe heerlijk is dit, vandaar natuurlijk die plotselinge ommezwaai...
Godgod, heeft dat meisje weer wat nieuws gevonden om aandacht te genereren, nu #metoo, #idontshave en #fuckg20 zijn overgewaaid? Heerlijk voorspelbaar is dat geforceerde non-conformisme toch.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_178593557
Joh, als dat meisje verliefd en gelukkig is. Mooi toch? Ik zie niet in waarom dat een issue of onderwerp moet zijn.
Je partner kies je op meer dan een politieke mening of idealogie.
pi_178594011
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:06 schreef Monopoly het volgende:
Joh, als dat meisje verliefd en gelukkig is. Mooi toch? Ik zie niet in waarom dat een issue of onderwerp moet zijn.
Je partner kies je op meer dan een politieke mening of idealogie.
Tuurlijk. Ben blij voor hen beide (ik ken ze niet verder dus super emotioneel word ik er dan weer niet van). Van mij had ze ook met de treitervlogger mogen daten, maar dat had misschien wel wat minder opmerkelijk geweest.
  woensdag 18 april 2018 @ 09:58:46 #261
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178594498
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 00:44 schreef Mr.Major het volgende:
Anne Fleur heeft het met een FvD'er _O-
Hoe heerlijk is dit, vandaar natuurlijk die plotselinge ommezwaai...
Baudet had het toch wel bij het rechte eind... Op 3:00 om precies te zijn.

In ieder geval hoop ik namens iedereen te spreken als ik zeg dat het prachtig is dat het FvD het lukt om de polarisatie tegen te gaan, van persoon tot persoon.
Mooi, je komt met oud nieuws, trekt vervolgens een zeer merkwaardige conclusie en weet het met het nodige duwen en trekken in je eigen straatje in te passen.

Behoorlijk representatief voor je hele oeuvre in dit topic.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 18 april 2018 @ 10:03:09 #262
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178594557
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #65

In dit topic zei ik trouwens al dat AFD contact had met mensen van het Forum en zelfs op de borrel komt. Toen werd ik niet geloofd door al die hardcore FVD'ers hier. Zal het dan toch zijn dat ik het bij het rechte eind had?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 18 april 2018 @ 10:04:18 #263
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178594580
O ja. Het was zelfs een complottheorie volgens degene die het nu een "plotselinge ommezwaai" noemt:
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 17:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heb je ook bewijs voor deze complottheorie? Je doet namelijk net alsof ze dit samen bekokstoofd hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178594822
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:03 schreef Ryon het volgende:
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #65

In dit topic zei ik trouwens al dat AFD contact had met mensen van het Forum en zelfs op de borrel komt. Toen werd ik niet geloofd door al die hardcore FVD'ers hier. Zal het dan toch zijn dat ik het bij het rechte eind had?
Dat ging niet over contact maar over je bewering dat AFD was mishandeld door een FvD'er op een FvD bijeenkomst in het bijzijn van diverse journalisten en het maar niet naar buiten hebben gebracht.
  woensdag 18 april 2018 @ 12:20:04 #265
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178597157
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:17 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Dat ging niet over contact maar over je bewering dat AFD was mishandeld door een FvD'er op een FvD bijeenkomst in het bijzijn van diverse journalisten en het maar niet naar buiten hebben gebracht.
:?

Wat een onzin. De post van Mr.Major die ik citeer gaat wel degelijk over het contact. Verder heb ik nooit beweerd dat AFD mishandeld is door een FVD'er. Dat fantaseer je nu ter plekke en is redelijk veelzeggend. Ik heb wel gesteld dat haar aanwezigheid op een borrel leidde tot een opstootje. Als daar een mishandeling uit volgde weet jij meer dan ik.

Het ging daarbij niet om of het een mishandeling was (of dat er journalisten waren) of wat jij verder dacht te lezen maar dat er mensen zijn die zich al niet meer kunnen beheersen als zij in haar aanwezigheid zijn. Wat behoorlijk treurig is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178597334
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

:?

Wat een onzin. De post van Mr.Major die ik citeer gaat wel degelijk over het contact. Verder heb ik nooit beweerd dat AFD mishandeld is door een FVD'er. Dat fantaseer je nu ter plekke en is redelijk veelzeggend. Ik heb wel gesteld dat haar aanwezigheid op een borrel leidde tot een opstootje. Als daar een mishandeling uit volgde weet jij meer dan ik.

Het ging daarbij niet om of het een mishandeling was (of dat er journalisten waren) of wat jij verder dacht te lezen maar dat er mensen zijn die zich al niet meer kunnen beheersen als zij in haar aanwezigheid zijn. Wat behoorlijk treurig is.
Eerlijk gezegd las ik in deze combinatie van posts van jou destijds ook dat ze daar een klap had gevangen:

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 15:42 schreef Ryon het volgende:
Daarnaast bezoekt Anne Fleur Dekker ook gewoon borrels van het Forum. Daar is ze trouwens wel één keer aangevallen door een doorgedraaid lid. Wat in het politieke landschap vrij opmerkelijk is.
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 september 2017 17:38 schreef Ryon het volgende:
Mijn punt was dat aanhangers van Baudet AFD fysiek (en verbaal) aanvallen en bedreigen om totaal onzinnige redenen. Dat zij de vijand speelt betekent niet dat ze dood hoeft.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 18 april 2018 @ 12:41:44 #267
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178597500
quote:
11s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:32 schreef Ludachrist het volgende:
Eerlijk gezegd las ik in deze combinatie van posts van jou destijds ook dat ze daar een klap had gevangen:

Ze is aangevallen ja. Dat ze mishandeld is (zoals in dit topic nu gesteld wordt) of een klap heeft gehad heb ik in geval niet gezien en ook niet gesteld. Op zijn best zal ze in de ontstane commotie haar biertje kwijt zijn geraakt. De persoon in kwestie ging door het lint en moest tot bedaren gebracht worden.

Dat was ook het punt van die anekdote. Iemand gaat door het lint omdat "de vijand" gezellig een biertje mee drinkt. Treurig.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 18 april 2018 @ 12:47:44 #268
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_178597613
Wat voor vormen van fysiek aanvallen zijn er nog meer dan? :?
  woensdag 18 april 2018 @ 12:49:28 #269
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178597649
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:47 schreef ChrisCarter het volgende:
Wat voor vormen van fysiek aanvallen zijn er nog meer dan? :?
Naast "een klap" of "een mishandeling"? Ik kan er een stuk of 2000 bedenken. Maar een duwende beweging komt al flink in de buurt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178597847
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:20 schreef Ryon het volgende:

[..]

:?

Wat een onzin. De post van Mr.Major die ik citeer gaat wel degelijk over het contact.
dat ging over het onder één hoedje spelen met Baudet om elkaar te pushen, niet dat AFD wel eens contact zou hebben met een FvDér.

quote:
Verder heb ik nooit beweerd dat AFD mishandeld is door een FVD'er. Dat fantaseer je nu ter plekke en is redelijk veelzeggend. Ik heb wel gesteld dat haar aanwezigheid op een borrel leidde tot een opstootje. Als daar een mishandeling uit volgde weet jij meer dan ik.
Wat quotes van jou dat ze fysiek is aangevallen;

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 15:42 schreef Ryon het volgende:

[..]

Daarnaast bezoekt Anne Fleur Dekker ook gewoon borrels van het Forum. Daar is ze trouwens wel één keer aangevallen door een doorgedraaid lid. Wat in het politieke landschap vrij opmerkelijk is.
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 september 2017 17:38 schreef Ryon het volgende:

[..]

?

Mijn punt was dat aanhangers van Baudet AFD fysiek (en verbaal) aanvallen en bedreigen om totaal onzinnige redenen. Dat zij de vijand speelt betekent niet dat ze dood hoeft.
Maar goed, niet mishandeld dus volgens jou. Wat versta je dan onder fysiek aangevallen?
Wat is er gebeurd? Welke DDS journalist(en) waren erbij? Op welke bijeenkomst?

quote:
Het ging daarbij niet om of het een mishandeling was (of dat er journalisten waren) of wat jij verder dacht te lezen maar dat er mensen zijn die zich al niet meer kunnen beheersen als zij in haar aanwezigheid zijn. Wat behoorlijk treurig is.
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 12:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

Of jij het wel/niet gelooft interesseert mij niet heel veel. Mijn excuses daarvoor. De omstandigheden waren er trouwens niet naar om dit incident op Joop oid te zetten, en ja, er waren wel journalisten bij. Althans: als je DDS als een journalistiek medium beschouwt. Maar niet alles wat er gebeurt komt ook echt in het nieuws.
Jij zegt dat ze fysiek is aangevallen in aanwezigheid van journalisten en dat zo'n gebeurtenis vrij opmerkelijk is in het politieke landschap. Dan maak je mij niet wijs dat iedereen op die bijeenkomst maar niets zegt, en jij ook niet terwijl je daar geen enkel belang bij hebt.

Als er vervolgens om details wordt gevraagd of op welke bijeenkomst het is geweest geef je niet thuis en vind je dat niet meer relevant terwijl je normaliter niet schroomt om FvD te bashen wanneer het kan :')

Fantast.
pi_178597977
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mooi, je komt met oud nieuws, trekt vervolgens een zeer merkwaardige conclusie en weet het met het nodige duwen en trekken in je eigen straatje in te passen.

Behoorlijk representatief voor je hele oeuvre in dit topic.
Mijn excuses, ik had het gemist maar vond het een mooi verhaal dus wilde het met jullie delen

Het FvD is immers de partij van de liefde. *;
pi_178598026
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:04 schreef Ryon het volgende:
O ja. Het was zelfs een complottheorie volgens degene die het nu een "plotselinge ommezwaai" noemt:

[..]

Meen je dit nou echt? Jezus hoe zoutig ben je hierover? Zielig zeg. Het zijn sowieso twee situaties die niets met elkaar te maken hebben.

Persoon X heeft nu een relatie met Persoon Y
Dus als politiek fractievoorzitter Q zich zogenaamd optrekt aan activist X, en andersom, is dat hetzelfde als 2 (waarvan 1 andere) mensen die van elkaar houden, en dan is het ook een complottheorie. Overigens ben ik er nog steeds niet van overtuigd dat die complottheorie van je klopt, maar dat terzijde, ga dat maar in BNW bediscussiëren.
quote:
30 september, 15:52 post 21, Ryon
Het is een publiek geheim dat Baudet en Anne Fleur Dekker elkaar gebruikt hebben om hun eigen beweging te pushen.
Dit is wel echt beneden alle niveau. Dat je ook de moeite neemt het terug te zoeken :')

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 18-04-2018 13:16:56 ]
  woensdag 18 april 2018 @ 13:11:31 #273
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178598052
quote:
13s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:59 schreef Sylv3se het volgende:

Fantast.
Ik? Jij verzint een mishandeling, vervolgens citeer je precies dezelfde citaten die al eerder in dit topic staan waaruit duidelijk blijkt dat ik nooit sprak over een mishandeling en nu ben ik de fantast? Je let niet op, leest slecht en loopt dingen te fantaseren. Daar kan ik ook niet veel mee.

Oh, en als je nog steeds niet kan raden om welke journalist van DDS het ging heb je echt niet staan opletten. Zelfs jij zou die verbinding inmiddels wel moeten kunnen leggen..
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 18 april 2018 @ 13:13:42 #274
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178598094
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Meen je dit nou echt? Jezus hoe zoutig ben je hierover? Zielig zeg. Het zijn sowieso twee situaties die niets met elkaar te maken hebben.

Persoon X heeft nu een relatie met Persoon Y
Dus als politieke leider Q zich zogenaamd optrekt aan activist X, en andersom, is dat hetzelfde als 2 (waarvan 1 andere) mensen die van elkaar houden, en dan is het ook een complottheorie.

Dit is wel echt beneden alle niveau. Dat je ook de moeite neemt het terug te zoeken :')
Wat?

In september sprak jij nog over een "complottheorie" toen ik stelde dat er contacten waren tussen FVD en AFD. Nu heeft AFD dat zelf bevestigd (eerst via Twitter) en heeft ze een relatie met iemand van DDS./FVD. En nu noem je dat een "plotselinge ommezwaai" en kom je met een of ander filmpje van Baudet aanzetten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178598150
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:13 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat?

In september sprak jij nog over een "complottheorie" toen ik stelde dat er contacten waren tussen FVD en AFD. Nu heeft AFD dat zelf bevestigd (eerst via Twitter) en heeft ze een relatie met iemand van DDS./FVD. En nu noem je dat een "plotselinge ommezwaai" en kom je met een of ander filmpje van Baudet aanzetten.
Ze heeft bevestigd dat Baudet en zij elkaar hebben geholpen quote unquote "hun eigen beweging te pushen"

Dát noem ik een complottheorie inderdaad.

En dan nu het "bewijs": Want ze date nu een FvD'er

Insinueer je nu dat AFD het met deze FvD'er heeft om de uitspraken van Baudet kloppend te maken? Ik zou je aluhoedje nog een paar laagjes dikker maken.

Het bij de complottheorie behorende bullshitbewijs ik ook aanwezig.

Vouw me terug.
pi_178598196
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik? Jij verzint een mishandeling, vervolgens citeer je precies dezelfde citaten die al eerder in dit topic staan waaruit duidelijk blijkt dat ik nooit sprak over een mishandeling en nu ben ik de fantast? Je let niet op, leest slecht en loopt dingen te fantaseren. Daar kan ik ook niet veel mee.

Oh, en als je nog steeds niet kan raden om welke journalist van DDS het ging heb je echt niet staan opletten. Zelfs jij zou die verbinding inmiddels wel moeten kunnen leggen..
Geef gewoon eens antwoord op mijn vragen man :')

Wat is er precies gebeurd?
Op welke bijeenkomst?
Welke journalisten waren er?
Waarom is er gezamenlijk afgesproken om het niet naar buiten te brengen en waarom houden alle getuigen op die bijeenkomst hun mond?
  woensdag 18 april 2018 @ 13:22:58 #277
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178598241
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:17 schreef Mr.Major het volgende:
Insinueer je nu dat AFD het met deze FvD'er heeft om de uitspraken van Baudet kloppend te maken. Ik zou je aluhoedje nog een paar laagjes dikker maken.

Ik heb deze zin een paar keer gelezen en heel hard gelachen. Dat insinueer ik nergens maar als dat is wat jij er uit haalt dan vind ik dat veelzeggend.

Past wel een beetje bij je eerder post in dit topic waarvan ik zei:
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 09:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mooi, je komt met oud nieuws, trekt vervolgens een zeer merkwaardige conclusie en weet het met het nodige duwen en trekken in je eigen straatje in te passen.

Behoorlijk representatief voor je hele oeuvre in dit topic.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178598275
quote:
12s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Naast "een klap" of "een mishandeling"? Ik kan er een stuk of 2000 bedenken. Maar een duwende beweging komt al flink in de buurt.
Dat je een rijke fantasie hebt hoef je ons niet meer wijs te maken hoor.

Welke fysieke aanval heeft er nu precies plaatsgevonden?
pi_178598323
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb deze zin een paar keer gelezen en heel hard gelachen. Dat insinueer ik nergens maar als dat is wat jij er uit haalt dan vind ik dat veelzeggend.

Past wel een beetje bij je eerder post in dit topic waarvan ik zei:

[..]

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, niet waar? Ik vroeg je gewoon wat. Verder heb ik niet de behoefte een complottheorie weer open te leggen bij BNW, die je zelf niet eens kan en durft te verdedigen, waarbij je gewone liefde tussen 2 willekeurige personen als bewijs ziet.

Zegt degene die een totaal irrelevante quote van 30 september gaat opzoeken
  woensdag 18 april 2018 @ 13:29:15 #280
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178598380
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:26 schreef Mr.Major het volgende:
Ik vroeg je gewoon wat.
En daar moest ik erg om lachen ja.
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:26 schreef Mr.Major het volgende:
Verder heb ik niet de behoefte een complottheorie weer open te leggen bij BNW, die je zelf niet eens kan en durft te verdedigen, waarbij je gewone liefde tussen 2 willekeurige personen als bewijs ziet.
Die discussie is al gevoerd in het topic waar ik naar link en wat mij betreft is toen alles wel gezegd. Wat jij allemaal wel en niet als bewijs ziet vind ik niet relevant. Ik citeer jou alleen omdat het wel mooi is dat je van "complottheorie" naar "plotselinge ommezwaai" bent gegaan en dat vind ik ook best komisch.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178598401
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik? Jij verzint een mishandeling, vervolgens citeer je precies dezelfde citaten die al eerder in dit topic staan waaruit duidelijk blijkt dat ik nooit sprak over een mishandeling en nu ben ik de fantast?
quote:
Mijn punt was dat aanhangers van Baudet AFD fysiek (en verbaal) aanvallen en bedreigen om totaal onzinnige redenen. Dat zij de vijand speelt betekent niet dat ze dood hoeft.
Een fysieke aanval (je eigen woorden) is volgens jou geen mishandeling dus?
pi_178598493
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:29 schreef Ryon het volgende:

[..]

En daar moest ik erg om lachen ja.

[..]

Die discussie is al gevoerd in het topic waar ik naar link en wat mij betreft is toen alles wel gezegd.

Wat jij allemaal wel en niet als bewijs ziet vind ik niet relevant.

Ik citeer jou alleen omdat het wel mooi is dat je van "complottheorie" naar "plotselinge ommezwaai" bent gegaan en dat vind ik ook best komisch.
Wat mij betreft is er al te veel over gezegd.

Zoals flat eathers het niet relevant vinden dat we westwaards kunnen lopen zonder van de rand te vallen niet relevant vinden?

Dat ik flatearth een complottheorie vind, of Baudet en AFD die elkaar heimelijk (publiek geheim dat zij elkaars beweging pushen, jouw woorden) helpen, vind ik totaal niet relevant voor een discussie over een relatie die iemand heeft.

Tenzij volgens jou dit een vooropgezet plan is (ofzoiets), maar dan moet jij hard lachen... Nou ik ook kan ik je vertellen.
pi_178598559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 12:41 schreef Ryon het volgende:
Dat ze mishandeld is (zoals in dit topic nu gesteld wordt) of een klap heeft gehad heb ik in geval niet gezien en ook niet gesteld.
Typisch advocaten, dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 18 april 2018 @ 13:37:55 #284
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178598576
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:30 schreef Mr.Major het volgende:
Een fysieke aanval (je eigen woorden) is volgens jou geen mishandeling dus?
Als er sprake was geweest van mishandeling (wat een gevolg is) had ik dat opgeschreven. Een fysieke of verbale aanval hoeft niet te leiden tot geestelijke of lichamelijke verwondingen. Dat is afhankelijk van tal van factoren.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178598626
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2018 10:03 schreef Ryon het volgende:
POL / [CENTRAAL] Forum voor Democratie #65

In dit topic zei ik trouwens al dat AFD contact had met mensen van het Forum en zelfs op de borrel komt. Toen werd ik niet geloofd door al die hardcore FVD'ers hier. Zal het dan toch zijn dat ik het bij het rechte eind had?
Dit is ook pertinent onwaar overigens. Niemand heeft daar ontkent dat ze er was, of dat dat niet zou kunnen of zoiets, of voor zover ik heb gelezen uberhaupt getwijfeld aan het feit dat ze bij zo'n bijeenkomst is geweest.
  woensdag 18 april 2018 @ 13:40:19 #286
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178598637
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:34 schreef Mr.Major het volgende:
vind ik totaal niet relevant voor een discussie over een relatie die iemand heeft.
Dat is jouw goed recht en het is niet aan mij om te bepalen wat jij wel en niet relevant vindt.

Ik haal het aan omdat jij een aantal maanden geleden het nog "een complottheorie" noemde dat ze contact hadden en nu het "een plotselinge ommezwaai' noemt dat er een relatie is.

Laat ik het zo zeggen: zo plotseling is die ommezwaai dus niet. Aan jouw flat earth theorietjes om te bepalen hoe relevant je dat verder allemaal vindt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 18 april 2018 @ 13:41:45 #287
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178598670
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is ook pertinent onwaar overigens. Niemand heeft daar ontkent dat ze er was, of dat dat niet zou kunnen of zoiets, of voor zover ik heb gelezen uberhaupt getwijfeld aan het feit dat ze bij zo'n bijeenkomst is geweest.
Alleen in dit topic ben ik al een "fantast" genoemd omdat ik haar aanwezigheid, de gebeurtenissen (of zelfs de hele borrel!) zou verzinnen. De kwalificatie "pertinent onwaar" is misschien iets te snel geplaatst.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178598709
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als er sprake was geweest van mishandeling (wat een gevolg is) had ik dat opgeschreven. Een fysieke of verbale aanval hoeft niet te leiden tot geestelijke of lichamelijke verwondingen. Dat is afhankelijk van tal van factoren.
Oke. Volgens de juridische definities betekent mishandeling dat er fysieke schade is. Schijnbaar ben je advocaat, dus ik zal deze muggenzifterij en mierenneukerij laten voor wat het is.

Kunt u de rechtbank mogelijk bewijs leveren, of uberhaupt schetsen, wat de aard van de door u als "fysieke aanval" beschreven handelingen jegen mevrouw Dekker is geweest?
pi_178598718
quote:
12s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Alleen in dit topic ben ik al een "fantast" genoemd omdat ik haar aanwezigheid, de gebeurtenissen (of zelfs de hele borrel!) zou verzinnen. De kwalificatie "pertinent onwaar" is misschien iets te snel geplaatst.
Je bent een fantast genoemd omdat je spreekt over een "fysieke aanval" waar je geen bewijs voor levert.

Dus nogmaals: dat FvD'ers ontkennen dat AfD bij een bijeenkomst is geweest is dus pertinent onwaar.
pi_178598751
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke. Volgens de juridische definities betekent mishandeling dat er fysieke schade is. Schijnbaar ben je advocaat, dus ik zal deze muggenzifterij en mierenneukerij laten voor wat het is.

Kunt u de rechtbank mogelijk bewijs leveren, of uberhaupt schetsen, wat de aard van de door u als "fysieke aanval" beschreven handelingen jegen mevrouw Dekker is geweest?
Een duwtje, dat staat er al.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178598811
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een duwtje, dat staat er al.
Ik hoor het graag van onze fijnslijper zelf. Hoe hard die duw dan was, in hoeverre AfD bijvoorbeeld uit evenwicht is gebracht, en of je dat als "fysieke aanval" zou moeten bestempelen.
pi_178598828
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:37 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als er sprake was geweest van mishandeling (wat een gevolg is) had ik dat opgeschreven. Een fysieke of verbale aanval hoeft niet te leiden tot geestelijke of lichamelijke verwondingen. Dat is afhankelijk van tal van factoren.
Behalve dat voor mishandeling (300 sr) geen letsel vereist is natuurlijk.
  woensdag 18 april 2018 @ 13:49:00 #293
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178598835
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke. Volgens de juridische definities betekent mishandeling dat er fysieke schade is. Schijnbaar ben je advocaat, dus ik zal deze muggenzifterij en mierenneukerij laten voor wat het is.

Kunt u de rechtbank mogelijk bewijs leveren, of uberhaupt schetsen, wat de aard van de door u als "fysieke aanval" beschreven handelingen jegen mevrouw Dekker is geweest?
Mocht ik ooit nog opgeroepen worden als getuige dan wil ik best verklaren wat ik heb gezien en ik zal dan netjes benadrukken dat het geen mishandeling was. Met die getuigenis moet meneer de rechter het maar doen.
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je bent een fantast genoemd omdat je spreekt over een "fysieke aanval" waar je geen bewijs voor levert.

Dus nogmaals: dat FvD'ers ontkennen dat AfD bij een bijeenkomst is geweest is dus pertinent onwaar.
Oké. Dus de borrel was er wel, AFD dekker was er ook maar de "fysieke aanval" was verzonnen.

Lekker selectief weer. Ik vind het allemaal mooi.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 18 april 2018 @ 13:50:54 #294
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178598887
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:48 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Behalve dat voor mishandeling (300 sr) geen letsel vereist is natuurlijk.
quote:
In zijn algemeen kan worden gezegd dat mishandeling het toebrengen van fysieke schade, verwondingen of pijn bij een ander is. Dat houdt in dat bijvoorbeeld het slaan of schoppen van een ander mishandeling oplevert.
Voor de volledigheid dan maar. Theoretisch zou het kunnen zijn dat van één van die zaken sprake was, maar dat heb ik dan niet gezien of meegekregen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178598951
Maar de belangrijkste vraag is natuurlijk: werd AFD destijds al gewiept door Sander, of is dat pas ontstaan nadat hij haar belager tegenhield?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178599086
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:40 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik haal het aan omdat jij een aantal maanden geleden het nog "een complottheorie" noemde dat ze contact hadden en nu "het "een plotselinge ommezwaai' noemt dat er een relatie is.

Laat ik het zo zeggen: zo plotseling is die ommezwaai dus niet. Aan jouw flat earth theorietjes om te bepalen hoe relevant je dat verder allemaal vindt.
Complottheorie: publiek geheim dat Baudet en AfD met elkaar hun eigen beweging pushen

Plotselinge ommezwaai: Dat AfD van dit: http://www.dagelijksestan(...)die-mensen-bedreigt/ naar dit: https://frontpage.fok.nl/(...)realiteit-terug.html gaat
  woensdag 18 april 2018 @ 13:59:05 #297
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_178599106
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Complottheorie: publiek geheim dat Baudet en AfD met elkaar hun eigen beweging pushen

Plotselinge ommezwaai: Dat AfD van dit: http://www.dagelijksestan(...)die-mensen-bedreigt/ naar dit: https://frontpage.fok.nl/(...)realiteit-terug.html gaat
En ik stel dus:

Zo plotseling was die ommezwaai niet. Doe daar mee wat je wilt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_178599153
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Mocht ik ooit nog opgeroepen worden als getuige dan wil ik best verklaren wat ik heb gezien en ik zal dan netjes benadrukken dat het geen mishandeling was. Met die getuigenis moet meneer de rechter het maar doen.

[..]

Oké. Dus de borrel was er wel, AFD dekker was er ook maar de "fysieke aanval" was verzonnen.

Lekker selectief weer. Ik vind het allemaal mooi.
Zou je zo vriendelijk willen zijn daar hier iets over te vertellen? Of spreek je hier liever over "fysieke aanval" en laat je het dan toe dat mensen denken dat je het over mishandelingen hebt, terwijl je slechts een duwtje gezien hebt? Ethisch onverantwoord.

Ja, is dat zo gek dan? Of betekent de aanwezigheid van AfD dat er waarschijnlijk ook een "fysieke aanval" volgt. Ik acht dat helemaal niet zo waarschijnlijk namelijk. Ook een rechter zal niet meegaan in: het bewijs voor deze "fysieke aanval" is dat zij aanwezig was bij de bijeenkomst.

Ben jij echt advocaat?
pi_178599186
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:59 schreef Ryon het volgende:

[..]

En ik stel dus:

Zo plotseling was die ommezwaai niet. Doe daar mee wat je wilt.
Ooh, het gaat om plotseling. Het moet natuurlijk zijn: relatief gestaag... Uiteraard, uiteraard. Laat ik dan om consensus te bereiken het tijdspad van de verschuiving van politiek standpunt achterwege laten, en constateren dat de ommezwaai een relatief grote ommezwaai is.

Je stelde ook dat ik het eerst een complottheorie vond.
pi_178599244
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zou je zo vriendelijk willen zijn daar hier iets over te vertellen? Of spreek je hier liever over "fysieke aanval" en laat je het dan toe dat mensen denken dat je het over mishandelingen hebt, terwijl je slechts een duwtje gezien hebt?
Hij heeft ook geen duwtje gezien, er is helemaal niets gebeurd. Hij heeft het verzonnen om FvD zwart te maken, dat lijkt me duidelijk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')