abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 april 2018 @ 14:28:08 #1
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178234853


Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | İ 2012-2015 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
  zondag 1 april 2018 @ 14:40:39 #2
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178235130
Gister bij de Saturn geweest. Huawei P20 gezien. Noice! En 'notch hider' in actie gezien, waarbij de achtergrond van de bovenbalk niet je wallpaper is, maar een zwarte balk, waarin de notch als het ware wegvalt. Meteen de P20 Pro voorbesteld (met die 360 cam). Omdat ik bummed was dat wij hier niet een BOSE QC35 II erbij krijgen, maar die 360 cam... maar de BOSE wel toevallig in de aanbieding was, die ook maar meteen meegenomen. 17.4 wordt hier de P20 Pro verwacht. Goeie opvolger van de P10 Plus me dunkt. :Y

Niet echt zin meer om nog meer van dat Elephone/UMIdigi/Ulefone/Vernee/etc spul te proberen. Had nog wel gehoopt dat ZTE een move zou doen, maar dat vond ik niet veel soeps meer na de geweldige Z9 en lijkt dat ze eerst de Z18mini uitbrengen voordat ze weer eens met een goede flagship komen. Ook een van de eersten die een cheap Android Go platform launchen met de ZTE Tempo Go. Bottomfeeders. Iemand nog voor iets interessants gegaan? Die Vivo? Wachten op de OnePlus?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 1 april 2018 @ 14:42:59 #3
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178235202
quote:
6s.gif Op zondag 1 april 2018 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Gister bij de Saturn geweest. Huawei P20 gezien. Noice! En 'notch hider' in actie gezien, waarbij de achtergrond van de bovenbalk niet je wallpaper is, maar een zwarte balk, waarin de notch als het ware wegvalt. Meteen de P20 Pro voorbesteld (met die 360 cam). Omdat ik bummed was dat wij hier niet een BOSE QC35 II erbij krijgen, maar die 360 cam... maar de BOSE wel toevallig in de aanbieding was, die ook maar meteen meegenomen. 17.4 wordt hier de P20 Pro verwacht. Goeie opvolger van de P10 Plus me dunkt. :Y

Niet echt zin meer om nog meer van dat Elephone/UMIdigi/Ulefone/Vernee/etc spul te proberen. Had nog wel gehoopt dat ZTE een move zou doen, maar dat vond ik niet veel soeps meer na de geweldige Z9 en lijkt dat ze eerst de Z18mini uitbrengen voordat ze weer eens met een goede flagship komen. Ook een van de eersten die een cheap Android Go platform launchen met de ZTE Tempo Go. Bottomfeeders. Iemand nog voor iets interessants gegaan? Die Vivo? Wachten op de OnePlus?
Ik ben al bijna een jaar tevreden met een Galaxy S7 die ik voor een prikkie heb gekocht. :')
  zondag 1 april 2018 @ 15:18:06 #4
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178236275
Ja klopt. Ook wel prima toch? :D Maar dan heb je wel een Koreaan te pakken. :P
Gelukkig telt Huawei nog mee als sjienees. En Gal Gadot approved. O+ :9~
't Is gewoon 't gemak van iets dat werkt en je niet mee hoeft te klooien, daar was ik op een gegeven moment wel klaar mee. :@ Was vroegah leuk omdat je daar nog tijd & zin in had en voor de DualSIM market móest je per se in China wezen. Nu zijn vele non-A-merk chineesjes nog altijd interessant, vooral budget technisch, maar voor iets dat ik dagelijks gebruik... mag de portemonnee een beetje verder open. Alleen niet Porsche Design RS open... :')
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 1 april 2018 @ 15:45:01 #5
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178237067
Ik ga denk ik voor de Mix 2 of Essential Phone, afhangend van welkt als eerste onder de ¤300,- duikt.

De camera van de P20 Pro lijkt me erg leuk om mee te spelen, maar heb al een iPhone X en geen zin om twee keer zoveel uit te geven aan een smartphone.
  zondag 1 april 2018 @ 15:59:43 #6
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178237532
Die Essential Phone is ook wel interessant idd. :Y

Ben wel een fan van het ZTE Z9 edge-to-edge display geweest. Dat zie je nu eigenlijk niet meer, zoals ook F.I.T. niet echt (Frame Interactive Technology), hoewel HTC daar nog wat mee geprobeerd heeft (squeeze). Maar die hele full front displays, kweenie. Dan moet je rare fratsen gaan ontwikkelen voor de camera, voor de luidspreker (als je 'em tegen je oor houdt). Fingerafdruklezer op de achterkant ben ik geen fan van. On-screen navigatie ook niet. En Huawei doet gelukkig nog niet aan zulk soort toestanden.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 1 april 2018 @ 16:10:36 #7
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178237873
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 15:59 schreef shiznuts het volgende:
Die Essential Phone is ook wel interessant idd. :Y

Ben wel een fan van het ZTE Z9 edge-to-edge display geweest. Dat zie je nu eigenlijk niet meer, zoals ook F.I.T. niet echt (Frame Interactive Technology), hoewel HTC daar nog wat mee geprobeerd heeft (squeeze). Maar die hele full front displays, kweenie. Dan moet je rare fratsen gaan ontwikkelen voor de camera, voor de luidspreker (als je 'em tegen je oor houdt). Fingerafdruklezer op de achterkant ben ik geen fan van. On-screen navigatie ook niet. En Huawei doet gelukkig nog niet aan zulk soort toestanden.
De oplossing van Huawei is de best mogelijke: die laten de gebruiker gewoon kiezen tussen een iPhone X-notch of Galaxy S9-voorhoofd.

Zo hoort het ^O^
pi_178239660
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2018 13:14 schreef Gruj0 het volgende:
Dat is wel iets om serieus naar te kijken alleen, geen band 20. :{
Even wachten op de Global Version van de Redmi Note 5.
Ergens eind deze maand zal die versie vrijkomen.
Was onlangs wel een flinke sale van op Aliexpress, maar dat was een pre-order waardoor je alsnog een maand of wat kunt wachten.
quote:
6s.gif Op zondag 1 april 2018 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Iemand nog voor iets interessants gegaan? Die Vivo? Wachten op de OnePlus?
Zodra eind deze maand de Redmi Note 5 Global Version vrijkomt ga ik die denk ik maar bestellen; liefst bij BG of een andere seller waarbij je geen extra invoerkosten hoeft te verwachten.

Heb stevig getwijfeld bij bovenstaande sale; maar daar had je kans op extra kosten (waardoor de lage aanschafprijs teniet wordt gedaan) en je alsnog een maand moet wachten voordat de toestellen verzonden gaan worden.
Dan wacht ik liever deze maand en bestel ik 'm dan wel, wanneer het toestel dus ook daadwerkelijk direct verstuurd wordt i.p.v. een pre-order.
Tenzij er meer bekend is (lees: specs en lanceerdatum) van de Xiaomi Mi A2; dan wordt het eventueel die.

Ben zelf niet meer van de high-end smartphones. Die bieden mij geen enkele meerwaarde boven een telefoon van pak 'm beet ¤200. Alleen de camera misschien; maar zoals Splackavellie02 al aangaf; die lijkt vooralsnog ook erg goed te zijn bij de genoemde Xiaomi.

Het feit dat ik nu - tijdelijk - rondloop met een HTC ONE die al bijna 5 jaar oud is ( :o ) en mezelf hiermee nog prima redt, zegt wel genoeg. Alleen de accu; die is wat onbetrouwbaar geworden.
(Als je rond de 20% zit moet ik naar een lader rennen want dan kan die spontaan naar 0% gaan :') )
  zondag 1 april 2018 @ 17:31:04 #9
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178239994
In Spanje hebben ze geloof ik al een Xiaomi store ergens, niet? Zou best aardig lopen dunkt me als je een paar van die tokos in Europa opent. Alleen ben ik dan bang dat zoals alle grote merken, dat ze steeds meer en meer gaan verlangen voor hun waren. 't Moet gewoon een Action worden en blijven, maar dan met Xiaomi producten met het motto: 'veel voor weinig'. :+ :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 1 april 2018 @ 17:34:59 #10
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178240084
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 17:31 schreef shiznuts het volgende:
In Spanje hebben ze geloof ik al een Xiaomi store ergens, niet? Zou best aardig lopen dunkt me als je een paar van die tokos in Europa opent. Alleen ben ik dan bang dat zoals alle grote merken, dat ze steeds meer en meer gaan verlangen voor hun waren. 't Moet gewoon een Action worden en blijven, maar dan met Xiaomi producten met het motto: 'veel voor weinig'. :+ :D
In Nederland liggen ze nu gewoon bij de Mediamarkt.

https://www.mediamarkt.nl(...)GzmdoCFQgX4AodwJYBlw
  zondag 1 april 2018 @ 17:53:03 #11
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178240410
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_178240658
quote:
6s.gif Op zondag 1 april 2018 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Gister bij de Saturn geweest. Huawei P20 gezien. Meteen de P20 Pro voorbesteld (met die 360 cam).

Niet echt zin meer om nog meer van dat Elephone/UMIdigi/Ulefone/Vernee/etc spul te proberen. Iemand nog voor iets interessants gegaan? Die Vivo? Wachten op de OnePlus?
Teh Shiz die stopt met Chinaphones? :o Maar wel settelen voor een van de bekendere Chinamerken :7 Snap je wel hoor, de merken die je noemt vind ik zo uitwisselbaar en generiek. Jaren terug was het nog leuk spul om uit te proberen. Want ontbrekende features op de toestellen hier.

Zit nu nog met een Oneplus 3. Met kapot scherm gekocht voor ¤100, laten repareren voor ¤100. Ik heb geen zin meer in flink meer geld neerleggen. En de Oneplus draait gewoon 8.1 inmiddels, werkt soepel. Gaat 16 uur mee met 5 tot 6 uur SoT dus tja ik vind het wel prima. Ik heb de Samsung 9+ geprobeerd, de LG V30. Maar het blaast me niet meer omver. Zelfs niet qua camera. Dan slinger ik liever mijn Fujifilm over de schouder en ga de hort op. En die combi (XT1 met 18-55 lens) heb ik tweedehands voor een leuke prijs kunnen halen.

Dus Oneplus moet met de 6 wel met iets revolutionairs komen wil ik die overwegen. De 5 en 5T vond ik niet interessant genoeg. De 6 krijgt een 18:9 scherm al hoop ik dat ze verder gaan dan playing catch up met de bekende merken. Want qua prijspeil zijn ze een van de redenen waarom ze zo interessant waren allang kwijt geraakt.

De Huawei P20 pro ziet er nice uit qua camera features. Maar voor ¤900? Zoals gezegd mijn Oneplus 3 kostte mij ¤200, mijn Fujifilm kit ¤575 uiteindelijk ¤775. Persoonlijk volstaat de Oneplus voor wat snapshots op Snapchat, Twitter en co. Met de Fujifilm heb ik iig meer lol in het fotograferen. Ben nu hetzelfde kwijt en ja het is niet zo flexibel als alles in je smartphone te hebben. Maar de nieuwe prijsrange van ¤900 tot ¤1200 voor een slimme telefoon... :{
mag het weten
  zondag 1 april 2018 @ 18:33:14 #13
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178241062
Ben ik het dan ook wel mee eens. Maar ja, ik heb dan ook de cult Ricoh GRII als streetshooter. De Panasonic G9 voor stills. De Panasonic GH5 voor video en een lenscollectie van 100 objectieven ofzo. :@ :P Dus het ene sluit het andere niet uit zeg maar. Maar dan is het wel zo fijn als je niks bij je hebt, tenminste wel je smartphone te hebben die aardige plaatjes kan schieten. En verder ook gewoon awesome is. :P Heb ook net een ASUS UX561UD laptop in huis gehaald. Dat zijn gewoon dingen, dat als je daar dagelijks mee te maken hebt, je er zoveel lol van hebt als je gewoon iets haalt dat aardig wat in z'n mars heeft. Maar 't moet wel z'n kwaliteit waard zijn zeg maar, ik houd er niet van om te betalen voor een 'logootje'. Daarom Apple... :N . Of zo'n Porsche Design RS foon van 1600-2000 EUR ofzo. :') Ja, leuk dat je P20 Pro nu wireless chargen (wel schande trouwens dat dit niet standaard is) kan en een underscreen fingerprintreader en 512GB opslag heeft. Maar die meerprijs slaat nergens op.

M'n broer jaren geleden met de Jiayu G3 ook op 't Chinaphones pad gezet. Die had daarna een Neomobile S3 (meen ik). Ging toen eventjes naar een iPhone en is momenteel ronduit tevreden met een OnePlus ook. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_178243238
quote:
14s.gif Op zondag 1 april 2018 18:33 schreef shiznuts het volgende:
Ben ik het dan ook wel mee eens. Maar ja, ik heb dan ook de cult Ricoh GRII als streetshooter. De Panasonic G9 voor stills. De Panasonic GH5 voor video en een lenscollectie van 100 objectieven ofzo. :@ :P Dus het ene sluit het andere niet uit zeg maar. Maar dan is het wel zo fijn als je niks bij je hebt, tenminste wel je smartphone te hebben die aardige plaatjes kan schieten.

M'n broer jaren geleden met de Jiayu G3 ook op 't Chinaphones pad gezet. Die had daarna een Neomobile S3 (meen ik). Ging toen eventjes naar een iPhone en is momenteel ronduit tevreden met een OnePlus ook. :Y
Ah, ja de Ricoh. Heb zelf een tijdje rondgesjouwd met de Fuji X100 voor ik de X-T1 kocht. De Panasonic GH is idd onovertroffen voor video. Klopt inderdaad dat het een het ander niet uitsluit.

Mijn familie heb ik ook aan mobieltjes geholpen al is mijn zus inmiddels blij met een Samsung S7, mijn pa met een Nokia 8 en mijn ma nog met een oude Motorola :P
mag het weten
  zondag 1 april 2018 @ 20:42:22 #15
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178243678
Valt me vies tegen met de ontwikkeling van bezelles phone's op Android. Ze kunnen maar niet van die onder bezel afkomen. Denk dat ik dit jaar weer eens een iPhone probeer en dan de 6.1 inch LCD versie. of een goedkope iPhone X dat veel waarde aan het verliezen is. Zie het nog wel snel naar de ¤550 gaan.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 2 april 2018 @ 11:35:40 #16
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178253019
quote:
6s.gif Op zondag 1 april 2018 14:40 schreef shiznuts het volgende:
Gister bij de Saturn geweest. Huawei P20 gezien. Noice! En 'notch hider' in actie gezien, waarbij de achtergrond van de bovenbalk niet je wallpaper is, maar een zwarte balk, waarin de notch als het ware wegvalt. Meteen de P20 Pro voorbesteld (met die 360 cam). Omdat ik bummed was dat wij hier niet een BOSE QC35 II erbij krijgen, maar die 360 cam... maar de BOSE wel toevallig in de aanbieding was, die ook maar meteen meegenomen. 17.4 wordt hier de P20 Pro verwacht. Goeie opvolger van de P10 Plus me dunkt.
Tof, de P20 staat hier ook nog op de lijst; denk dat ik hem naar een eerste pricedrop oppik :), huidige prijzen zijn mij wat te hog.
Al bevalt de Mi Mix 2 mij nog prima, camera kan wat beter maar snelheid, afmeting, zijn prima.


quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Valt me vies tegen met de ontwikkeling van bezelles phone's op Android. Ze kunnen maar niet van die onder bezel afkomen. Denk dat ik dit jaar weer eens een iPhone probeer en dan de 6.1 inch LCD versie. of een goedkope iPhone X dat veel waarde aan het verliezen is. Zie het nog wel snel naar de ¤550 gaan.
Het levert gewoon veel problemen op; waardoor de prijs toch te hoog is of er concessies gedaan moeten worden. Althans dat is een beetje het idee dat ik er bij heb.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_178253561
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 15:45 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik ga denk ik voor de Mix 2 of Essential Phone, afhangend van welkt als eerste onder de ¤300,- duikt.

De camera van de P20 Pro lijkt me erg leuk om mee te spelen, maar heb al een iPhone X en geen zin om twee keer zoveel uit te geven aan een smartphone.
Hoe lang gaat het nog duren voor ze onder de 300,- euro duiken?
Jammer dat ze niet gewoon in Nederland te koop zijn. Kun je direct aanspraak maken op je garantie. Bij BG garantie claimen is toch weer maanden wachten.
  maandag 2 april 2018 @ 12:09:28 #18
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178253687
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 11:35 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Tof, de P20 staat hier ook nog op de lijst; denk dat ik hem naar een eerste pricedrop oppik :), huidige prijzen zijn mij wat te hog.
Al bevalt de Mi Mix 2 mij nog prima, camera kan wat beter maar snelheid, afmeting, zijn prima.

[..]

Het levert gewoon veel problemen op; waardoor de prijs toch te hoog is of er concessies gedaan moeten worden. Althans dat is een beetje het idee dat ik er bij heb.
Daar ben ik het niet mee eens. Een Huawei P20 pro heeft een adviesprijs van 900 euro! Belachelijk veel geld voor een telefoon met een onderkin. Het ligt er meer aan dat ze het gewoon nog niet kunnen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 2 april 2018 @ 12:57:44 #19
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178254609
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:04 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Hoe lang gaat het nog duren voor ze onder de 300,- euro duiken?
Jammer dat ze niet gewoon in Nederland te koop zijn. Kun je direct aanspraak maken op je garantie. Bij BG garantie claimen is toch weer maanden wachten.
Geen idee, maar als ze bij BG onder de 300 komen, zou ik ze in Nederland niet onder de 400 verwachten.

Ik heb een goede telefoon dus heb geen haast. De Mix 2S biedt mij te weinig vernieuwing tov de Mix 2 om het prijsverschil te rechtvaardigen. Maar wellicht wacht ik nog even op de Mi7.
  maandag 2 april 2018 @ 14:25:53 #20
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178256457
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 12:09 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Een Huawei P20 pro heeft een adviesprijs van 900 euro! Belachelijk veel geld voor een telefoon met een onderkin. Het ligt er meer aan dat ze het gewoon nog niet kunnen.
Wel of geen onderkin, ¤ 900,- voor een telefoon is sowieso complete flauwekul. Prijs staat op geen enkele wijze meer in verhouding tot wat je er voor krijgt, als je vergelijkt met een telefoon van 1/3 van de prijs.
  maandag 2 april 2018 @ 15:32:45 #21
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178258074
Mja, 719,- geloof ik voor de P10 Plus neergelegd (kreeg je in NL en DE een gratis Leica instantcamera bij, hier niks). P20 Pro is hier dan 849,-... maar je krijgt nu dan een 360 dongle cam bij (volgens hun '149,-' waard). Of in UK/DE 899, maar dan wel met een BOSE QC35II (volgend hun '379,95' waard). Dus... onder de lijn ben je niet echt zoveel kwijt voor de foon (tenzij je buiten de boot valt; die actie is in gelimiteerde oplage en alleen voor pre-orders e.d.).

Maar idd. Elke foon dient de volgende generatie beter te zijn, dat is gewoon evolutie. Komen ze met revolutionaire dingen, dan ok, misschien is dat wat meer waard, maar imho is er geen enkele foon die echt een nieuw trucje heeft. Die Vivo X21 misschien met underscreen fingerprint ID en die is zelfs nog redelijk geprijsd (maar goed, is ook meer een enkele gimmick dan het wiel opnieuw uitvinden op smartphone gebied).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 2 april 2018 @ 15:44:21 #22
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178258343
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 15:32 schreef shiznuts het volgende:
Mja, 719,- geloof ik voor de P10 Plus neergelegd (kreeg je in NL en DE een gratis Leica instantcamera bij, hier niks). P20 Pro is hier dan 849,-... maar je krijgt nu dan een 360 dongle cam bij (volgens hun '149,-' waard). Of in UK/DE 899, maar dan wel met een BOSE QC35II (volgend hun '379,95' waard). Dus... onder de lijn ben je niet echt zoveel kwijt voor de foon (tenzij je buiten de boot valt; die actie is in gelimiteerde oplage en alleen voor pre-orders e.d.).

Maar idd. Elke foon dient de volgende generatie beter te zijn, dat is gewoon evolutie. Komen ze met revolutionaire dingen, dan ok, misschien is dat wat meer waard, maar imho is er geen enkele foon die echt een nieuw trucje heeft. Die Vivo X21 misschien met underscreen fingerprint ID en die is zelfs nog redelijk geprijsd (maar goed, is ook meer een enkele gimmick dan het wiel opnieuw uitvinden op smartphone gebied).
Maar dan nog. ¤ 700,00 voor een telefoon die niets meer kan dan een telefoon van ¤ 300,-, geen betere body/screen ratio heeft, geen onderscheidend design. Dat je er dan een gimmick bij krijgt die je anders waarschijnlijk niet zou kopen is pure windowdressing.

Het gaat gewoon nergens meer over en zelfs modale fabrikanten als Huawei en HTC gaan mee in de waanzin omdat een deel van de consumenten zo stom is om mee te gaan in de 'duurder=beter hype' die door Apple en Samsung is ontketend.

En de echte vernieuwing komt nog niet eens van die merken. Apple kopieert er vrolijk op los, Samsung doet al jaren niets nieuws meer en de echte vernieuwende designtoppers komen hier niet eens officieel op de markt :')
pi_178263445
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 12:57 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Geen idee, maar als ze bij BG onder de 300 komen, zou ik ze in Nederland niet onder de 400 verwachten.

Ik heb een goede telefoon dus heb geen haast. De Mix 2S biedt mij te weinig vernieuwing tov de Mix 2 om het prijsverschil te rechtvaardigen. Maar wellicht wacht ik nog even op de Mi7.
Toch is het nogal wat om 300 euro uit te geven bij een Chinese webshop. BG bijvb, daar gaat het denk ik niet zo goed meer. Vandaag op het BG forum gelezen dat ze het forum gaan sluiten en alles via FB willen doen. Er zijn al verhalen op het BG forum gaande dat BG wil censureren omdat veel mensen klagen op het forum, reviews die niet worden gepubliceerd enz enz.

Wel een beetje sneu dat Xiaomi hun voormalig flagship een miezerige 12mpx camera gaven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 02-04-2018 20:08:14 ]
  maandag 2 april 2018 @ 20:29:20 #24
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178264002
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 20:00 schreef Gruj0 het volgende:

[..]


Wel een beetje sneu dat Xiaomi hun voormalig flagship een miezerige 12mpx camera gaven.
Als je iets van fotografie zou begrijpen, dan zou je snappen dat de sleutel hem hier zit in de afmetingen van de pixels op de sensor.

Op dit soort kleine sensoren is het aantal megapixels veel minder boeiend dan de afmetingen van die pixels. Ik ben blij dat er eindelijk fabrikanten zijn die stoppen met die onzinnige megapixel race.
pi_178265067
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 20:00 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Toch is het nogal wat om 300 euro uit te geven bij een Chinese webshop. BG bijvb, daar gaat het denk ik niet zo goed meer. Vandaag op het BG forum gelezen dat ze het forum gaan sluiten en alles via FB willen doen. Er zijn al verhalen op het BG forum gaande dat BG wil censureren omdat veel mensen klagen op het forum, reviews die niet worden gepubliceerd enz enz.

Wel een beetje sneu dat Xiaomi hun voormalig flagship een miezerige 12mpx camera gaven.
Goed om mee te pikken dat Bang niet zo Good gaat, maar ik bestel eigenlijk vooral toch via Aliexpress, maar kijk wel eens in de shop van BG.
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 2 april 2018 @ 21:06:13 #26
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178265168
Ja, sensorgrootte en daarmee pixelgrootte is alles. Panasonic had de CM1 en CM10 smartphones met 1" sensors (denk Sony RX100), maar verder blijft het spul eigenlijk in de klassieke compactcamerastandaard met 1/2.3".

We hadden een tijdje premium compactcameras met 1/1.7-1/1.8" sensors, denk: Panasonic LX7, Olympus XZ-1/XZ-2/Stylus 1/1s, Canon S90/S110/S120, Nikon P430 et cetera. Maar een paar jaar later is er eigenlijk in dat segment tussen 1" en 1/2.3" helaas niet veel overgebleven.

De P20 Pro is dan weer interessant omdat ze nu 1/1.78" sensors in hun smartphones stoppen. Maar als je je megapixelcount natuurlijk blijft ophogen, kunnen je photosites, of je pixelgrootte, aan de kleine kant uitvallen en daardoor minder gevoelig zijn. Wel is het voordeel daarbij dat je pixels altijd nog kunt interpoleren. Dus details en kleuren zijn doorgaans wel rijker en ruis is fijner/minder speurbaar (omdat als je het op een dezelfde dimensie scherm bekijkt in vol formaat de ruisende pixel kleiner zijn dan bij een lagere pixelcount). Maar veel MP hebben maakt eigenlijk geen drol uit als je het hooguit gebruikt als wallpaperachtergrond voor je bureaublad. In principe heb je echt niet meer nodig dan 12 MP. Jaren geleden kwam Sony uit met de 12.2MP sensor in hun A7S camera. Omdat deze een fullframe sensor herbergt zijn de pixels zo groot en vangen zoveel licht/is 'ie zo gevoelig dat 'ie geliefd werd door videomensen die altijd moeite hadden bij weinig licht te filmen. Veel megapixels is alleen echt van belang als je wilt gaan croppen, uitsnedes halen uit je materiaal. Of als je op grote afmetingen wilt gaan printen. Of echt veel meer details wilt hebben in je shots (mensen die graag landschappen schieten vinden een Nikon D850 met 45,7 miljoen pixels awesome). Daarom hebben medium format cameras als een Hasselblad ook digital backs met weetikhoeveel megapixel. En een afschrikwekkende pricetag. :P Beetje overkill voor een update op Facebook...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_178267106
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als je iets van fotografie zou begrijpen, dan zou je snappen dat de sleutel hem hier zit in de afmetingen van de pixels op de sensor.

Op dit soort kleine sensoren is het aantal megapixels veel minder boeiend dan de afmetingen van die pixels. Ik ben blij dat er eindelijk fabrikanten zijn die stoppen met die onzinnige megapixel race.
Dat weet ik, maar daar gaat het niet om. Er zijn veel betere sensors beschikbaar die al jaren op de markt te vinden zijn en dan bij een flagship voor een mindere sensor gaan terwijl er even dure, maar betere sensors te vinden zijn op de markt. Mss kon dat niet vanwege het design, maar dan zou ik toch nog even het design lichtelijk aanpassen voor de camera.

quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 21:03 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Goed om mee te pikken dat Bang niet zo Good gaat, maar ik bestel eigenlijk vooral toch via Aliexpress, maar kijk wel eens in de shop van BG.
AE heeft geen PDM of wel?
  zondag 8 april 2018 @ 09:31:05 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178380732
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 22:16 schreef Gruj0 het volgende:
AE heeft geen PDM of wel?
Aliexpress standard shipping is een soort van PDM. Althans zelfde vervoerder maar zonder de garantie :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_178436699
Ik zit er aan te denken om de Xiaomi Mi Mix 2S te kopen als deze uitkomt maar twijfel.......

- Banggood was altijd goed en bood een service aan (PDM) om geen invoerkosten te betalen. Maar Banggood is op sterven na door begreep ik.....hier maar niet meer bestellen? Ze zijn ook wel echt duur!
- ik augustus gaan wij naar Spanje en zou ik in Barcelona naar de Xiaomi-winkel kunnen gaan. Betaal je dan China-prijzen of 1.5 keer China-prijzen?
- bij Geekbuying bieden ze EU priority line aan. Volgens internet is dat ook een vergelijkbare methode als bij Banggood en dus geen kans op invoertaxen. Maar Geekbuying heb ik nog nooit zo iets duurs aangeschaft en ze zijn bovendien een stuk goedkoper dan Banggood (en bijvboorbeeld ook Gearbest). Is Geekbuying nog steeds een betrouwbare webshop? En is het logisch dat ze voor een nieuw product een stuk goedkoper zijn als de concurrentie?
pi_178439811
Banggood is alles behalve op sterven na dood toch? Zie nog steeds dat er heel veel verkocht wordt en ik koop daar nog altijd vaak.
Geekbuying is ook een prima shop, maar geen banggood service.
pi_178439938
wat ik begrepen had was dat alleen de nederlandse support hier op het forum wat op z'n gat lag, voor de rest gaan ze nog steeds flink door..
pi_178445944
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:57 schreef marco_sire het volgende:
Maar Banggood is op sterven na door begreep ik
Waar haal je dat vandaan? Volgens mij gaat het uitstekend met Banggood...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  woensdag 11 april 2018 @ 14:15:26 #33
434469 corpsegrinder
Rood tot de laatste dag
pi_178448176
Ik ben bezig met het zoeken van een waardige opvolger van mij Nexus 6p. Ik wil geen premium prijs meer betalen voor SUB premium telefoons. zijn er chinafoons die kunnen mee komen met de 6p? en zo ja welke ? zijn er nog andere toestellen die jullie adviseren?
they have money for war but can't feed the poor.
pi_178449405
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 14:15 schreef corpsegrinder het volgende:
Ik ben bezig met het zoeken van een waardige opvolger van mij Nexus 6p. Ik wil geen premium prijs meer betalen voor SUB premium telefoons. zijn er chinafoons die kunnen mee komen met de 6p? en zo ja welke ? zijn er nog andere toestellen die jullie adviseren?
Al eens gekeken naar de:
Xiaomi Mi6?
Xiaomi MIX2 (s)
Oneplus 5T?

https://www.kimovil.com/en/compare-smartphones

lol. na zelf de site te bekijken staan deze smartphones in de top 15 van de KI index

[ Bericht 4% gewijzigd door Jonmen op 11-04-2018 15:39:11 ]
  woensdag 11 april 2018 @ 15:56:22 #35
434469 corpsegrinder
Rood tot de laatste dag
pi_178449841
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:33 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Al eens gekeken naar de:
Xiaomi Mi6?
Xiaomi MIX2 (s)
Oneplus 5T?

https://www.kimovil.com/en/compare-smartphones

lol. na zelf de site te bekijken staan deze smartphones in de top 15 van de KI index
kijk hier heb ik wat aan :D dankjewel :D :D

ik denk dat het deze gaat worden , iemand hier al ervaringen mee ?

[ Bericht 8% gewijzigd door corpsegrinder op 11-04-2018 16:01:26 ]
they have money for war but can't feed the poor.
pi_178450285
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:56 schreef corpsegrinder het volgende:
kijk hier heb ik wat aan :D dankjewel :D :D

ik denk dat het deze gaat worden , iemand hier al ervaringen mee ?
Even wachten; eind deze maand komt de Global Version met band 20 uit.
Wordt waarschijnlijk mijn nieuwe telefoon.

  woensdag 11 april 2018 @ 16:20:11 #37
434469 corpsegrinder
Rood tot de laatste dag
pi_178450321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Even wachten; eind deze maand komt de Global Version met band 20 uit.
Wordt waarschijnlijk mijn nieuwe telefoon.

wat is het verschil met global en de huidige versies ? sowieso moet ik nog ff wachten met het aanschaffen van een nieuw toestel, ik wil alleen goed uitzoeken wat er is en wat ik wil :) daarom erg blij met de kimovil tip :D
they have money for war but can't feed the poor.
pi_178451153
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:20 schreef corpsegrinder het volgende:

[..]

wat is het verschil met global en de huidige versies ? sowieso moet ik nog ff wachten met het aanschaffen van een nieuw toestel, ik wil alleen goed uitzoeken wat er is en wat ik wil :) daarom erg blij met de kimovil tip :D
Je hebt van dit toestel:

Redmi Note 5 Pro. (releasedate 14 februari 2018) Bestemd voor Indiase markt. Heeft geen band 20 ondersteuning.
Redmi Note 5 (releasedate 16 maart 2018). Bestemd voor Chinese markt, ook geen band 20 ondersteuning.
Redmi Note 5 (releasedate eind deze maand). De Global Version met band 20 ondersteuning.

De laatste 2 versies zijn praktisch gelijk, op de band 20 ondersteuning na.
Verschillen tussen deze 2 en de Indiase variant zijn:
- Camera: andere sensor, f/1.9 versus f/2.2 en dual-pixel phase-detection autofocus,
andere front camera (20MP op de Indiase, 13MP op de Chinese/Global version).
- Accu. De Chinese/Global version ondersteunt Quick Charge 3.0.
- De Indiase variant komt met Android 7.1.2 en de Note 5 met Android 8.1.

Je kunt al wel op veel plekken de Note 5 Pro Global bestellen, maar geen enkele verkoper kan je deze momenteel al direct verzenden; het zijn allemaal pre-orders.
Pas ergens eind deze maand komt deze dus vrij en kan deze dus worden verzonden.
pi_178451270
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:18 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Even wachten; eind deze maand komt de Global Version met band 20 uit.
Wordt waarschijnlijk mijn nieuwe telefoon.

Ben je daar weer? :D
Waarschijnlijk.. je moet nu toch wel eens een keertje leren beslissen he 8-)
Waarom trouwens deze verkiezen boven de Xiaomi MIA1? 5,99 inch is wel huge! Zeker als ze de bezels behouden. ¤190, dan hou ik liever me kleinere Mi5S plus (is al huge) en ¤20 duurder.
Linkje

@corpsegrinder, als je een Xiaomi gaat kopen, zit je altijd safe *)

[ Bericht 1% gewijzigd door Jonmen op 11-04-2018 17:20:06 ]
pi_178451756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:02 schreef Jonmen het volgende:
Ben je daar weer? :D
Weer? :?
quote:
Waarschijnlijk.. je moet nu toch wel eens een keertje leren beslissen he 8-)
Zoals hierboven gezegd; dat heb ik gedaan; de Redmi Note 5.
Maar dat is dus nog even wachten want die wordt pas eind deze maand écht geshipped.
Alle bestellingen dus je nu kunt plaatsen zijn slechts pre-orders en daar doe ik niet aan.
quote:
Waarom trouwens deze verkiezen boven de Xiaomi MIA1? 5,99 inch is wel huge! Zeker als ze de bezels behouden. ¤190, dan hou ik liever me kleinere Mi5S plus (is al huge) en ¤20 duurder.
Linkje
Omdat de Note 5 op elk gebied een vooruitgang is t.o.v. de A1.
Betere camera, grotere accu, veel betere SoC (met slechts iets mindere accuduur).

De A1 heeft IMHO als enig voordeel dat er Android One opdraait, maar ik zie nu al een flinke community om de Note 5 ontstaan met nu al een onofficiële LineageOS build.
Dus als Xiaomi's MIUI mij niet bevalt, kan ik er alsnog een praktisch kale Android (gelijk aan Android One) opzetten.

De A1 is wel wat goedkoper maar dat is slechts tientjeswerk als je goed rond zoekt.
En de A1 is in Nederland verkrijgbaar; op zich ook wel handig i.v.m. garantie e.d.

Mijn enige (lichte) twijfel ligt bij de komende Mi A2. Die komt er zo te lezen vrij spoedig maar exacte specs zijn nog niet bekend. Waarschijnlijk sterk vergelijkbaar met de Note 5 maar met andere SoC, camera zal ook wel verschillen.

Maar de verhalen over voor de A2 gebruikte SoC zijn tot nu toe teleurstellend (van hun eigen Soc tot een Snapdragon 626; beide niet echt goede vooruitzichten)
Daarnaast lijkt de accu rond de 3000mAh uit te komen t.o.v. de 4000mAh van de Note 5.

Al met al wacht ik tot de Note 5 écht verkocht en geshipped wordt en bestel 'm dan wel, het liefst bij Banggood (i.v.m. PDM) of een Aliexpress seller die een vergelijkbare shippingmethode hanteert.

EDIT: oh, en qua formaat. De Note 5 had van mij ook wel kleiner gemogen ja; van mijn part 5.5". Dan was het net wat smaller dan een normale 16:9 5.5" scherm; zou stukken praktischer zijn geweest wanneer je de telefoon met 1 hand bedient.

Ter vergelijking:
(De HTC One M7 gebruik ik nu weer tijdelijk; de Oukitel K6000 Plus gaat doorgeschoven worden naar m'n pa als zijn eerste smartphone)



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 11-04-2018 18:08:31 ]
  woensdag 11 april 2018 @ 20:53:56 #41
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178456184
De note 5 ziet er inderdaad goed uit.
Waar ik een paar weken gelden nog twijfelde om over te gaan maar een ander toestel vanaf mijn Xiaomi mix 2 is dat nu weer anders :P.
Zat nog altijd op China ROM met Google apps los geïnstalleerd, hoewel dat prima werkte (tot de update naar 8.0) was het toch nooit geheel perfect.

Na de update naar Android 8.0 had ik ineens allemaal sync problemen.
Dus uiteindelijk maar een unlock gedaan en via Miflash naar de global rom gegaan.

Nog nooit zo tevreden geweest over een xiaomi, zelfs met de Nederlandse taal op de bèta ROMS.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_178456309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 20:53 schreef RobertNL het volgende:
-
Dat is iets waar ik mij nog wel meer in moet gaan verdiepen. Want ik wil toestel wel gewoon in Nederlands gebruiken.
  woensdag 11 april 2018 @ 22:03:18 #43
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178458300
Op eBay kun je een refurbished Galaxy S7 Active kopen voor minder dan ¤150. Ik neig heel sterk naar gewoon dat toestel halen.
  donderdag 12 april 2018 @ 11:40:13 #44
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178466376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 22:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
Op eBay kun je een refurbished Galaxy S7 Active kopen voor minder dan ¤150. Ik neig heel sterk naar gewoon dat toestel halen.
Is niet duur, nee. Al krijg ik altijd de kriebels van dit soort aanbiedingen op Ebay. Zeker als het om refurbished gaat.
pi_178476877
Xiaomi heeft een product launch aangekondigd voor 25 april.
Lijkt er sterk op dat ze hier de nieuwe 6X gaan aankondigen; dat dus de basis zal worden voor de A2.



[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 12-04-2018 21:42:07 ]
  vrijdag 13 april 2018 @ 14:11:02 #46
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178489907
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:40 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Is niet duur, nee. Al krijg ik altijd de kriebels van dit soort aanbiedingen op Ebay. Zeker als het om refurbished gaat.
Ik heb nog nooit refurbished via eBay gekocht. Wel nieuw en tweedehands. Aan wat voor risico’s moet ik denken?

Verkoper heeft wel 100% positive feedback met 1000+ transactions.
pi_178491102
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2018 14:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit refurbished via eBay gekocht. Wel nieuw en tweedehands. Aan wat voor risico’s moet ik denken?

Verkoper heeft wel 100% positive feedback met 1000+ transactions.
Beter als 2de hands, minder als nieuw.
Kan niemand je een eenduidig antwoord op geven.

Op zich ben ik van mening, mede door vele aankoopervaring nu, dat er maar weinig mis mee kan zijn. Zou dit ook direct doen moest mijn vader nog een nieuwe smartphone nodig hebben.
  zaterdag 14 april 2018 @ 11:59:47 #48
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178506827
Ik denk dat ik mij toch laat verleiden door een high end toestel:

Xiaomi Black Shark



- Snapdragon 845
- 64GB/6GB
- 4,000 mAh
- Android Oreo
- 5,99” 1080+ scherm

¤400,-
  zaterdag 14 april 2018 @ 12:00:34 #49
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178506840
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 11:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik denk dat ik mij toch laat verleiden door een high end toestel:

Xiaomi Black Shark

[ afbeelding ]

- Snapdragon 845
- 64GB/6GB
- 4,000 mAh
- Android Oreo
- 5,99” 1080+ scherm

¤400,-
10mm dik.

Wat een gedrocht van een ding. Waarom zou je in vredesnaam dit ding willen hebben? :')
  zaterdag 14 april 2018 @ 13:27:37 #50
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178508424
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 12:00 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

10mm dik.

Wat een gedrocht van een ding. Waarom zou je in vredesnaam dit ding willen hebben? :')
Omdat ik alleen voor bepaalde werk apps een Android nodig heb, en ik hem verder voornamelijk voor gamen en multimedia ga gebruiken. En daar is deze bij uitstek geschikt voor.
pi_178510828
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 13:27 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Omdat ik alleen voor bepaalde werk apps een Android nodig heb, en ik hem verder voornamelijk voor gamen en multimedia ga gebruiken. En daar is deze bij uitstek geschikt voor.
Alleen geen koptelefoonaansluiting...

En ja de achterkant is ook wel erg lelijk imho. Prijs is yay, de rest is nay. Ook is het nog maar de vraag welke banden hij gaat ondersteunen.
  zaterdag 14 april 2018 @ 16:14:35 #52
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178510851
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2018 16:12 schreef Ossi2k9 het volgende:

[..]

Alleen geen koptelefoonaansluiting...

En ja de achterkant is ook wel erg lelijk imho. Prijs is yay, de rest is nay. Ook is het nog maar de vraag welke banden hij gaat ondersteunen.
Ik heb al drie jaar niets anders dan Bluetooth oordopjes gebruikt. En ik vind de achterkant wel wat hebben.
pi_178512650
Ik heb sinds kort de One+ 5T in bezit. En ik moet toch zeggen dat ik aangenaam verrast bent.

Toestel is zeker tegenover de meeste toestellen echt plat. En de screen/bezel ratio ligt een stuk hoger. Kortom meer scherm in hetzelfde formaat.

Daarnaast erg vloeiend, geen haperingen in het systeem gevonden. Oreo (8.1) is ook echt een verademing tegenover oudere versies, al zijn sommige dingen wel lastiger terug te vinden. Maar een zoektocht op internet vind snel de antwoorden.

Camera is soms wel een beetje matig. Maar ik heb eigenlijk direct de bootloader unlocked en er een andere rom opgezet (crDroid - gebaseerd op lineage os). En dat bevalt erg goed! Ik heb hem overigens aangeschaft voor 380 euro.

Dus zeker een aanrader. Goede bang for buck verhouding. Nog steeds.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_178540140
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 20:59 schreef Iemand91 het volgende:
Xiaomi heeft een product launch aangekondigd voor 25 april.
Lijkt er sterk op dat ze hier de nieuwe 6X gaan aankondigen; dat dus de basis zal worden voor de A2.

[ afbeelding ]
Gistermiddag hebben ze deze op Weibo gezet. De 6X/A2 zit er dus zeker rap aan te komen:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 15-04-2018 21:50:20 ]
  maandag 16 april 2018 @ 08:46:28 #55
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178546452
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:04 schreef relativity het volgende:
Ik heb sinds kort de One+ 5T in bezit. En ik moet toch zeggen dat ik aangenaam verrast bent.

Toestel is zeker tegenover de meeste toestellen echt plat. En de screen/bezel ratio ligt een stuk hoger. Kortom meer scherm in hetzelfde formaat.

Daarnaast erg vloeiend, geen haperingen in het systeem gevonden. Oreo (8.1) is ook echt een verademing tegenover oudere versies, al zijn sommige dingen wel lastiger terug te vinden. Maar een zoektocht op internet vind snel de antwoorden.

Camera is soms wel een beetje matig. Maar ik heb eigenlijk direct de bootloader unlocked en er een andere rom opgezet (crDroid - gebaseerd op lineage os). En dat bevalt erg goed! Ik heb hem overigens aangeschaft voor 380 euro.

Dus zeker een aanrader. Goede bang for buck verhouding. Nog steeds.
Heb je de Pixel camera apk al geprobeerd? Die maakt elke camera significant beter.

Blijft een goede koop inderdaad, ondanks dat mijn voorkeur uit zou gaan naar de Mix 2, voornamelijk omdat ik meer een iOS gebruiker ben.

De Reading mode van de OP5 vond ik wel fantastisch _O_
pi_178560373
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2018 08:46 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Heb je de Pixel camera apk al geprobeerd? Die maakt elke camera significant beter.

Blijft een goede koop inderdaad, ondanks dat mijn voorkeur uit zou gaan naar de Mix 2, voornamelijk omdat ik meer een iOS gebruiker ben.

De Reading mode van de OP5 vond ik wel fantastisch _O_
Pixel camera app heb ik geinstalleerd ja :) werkt een stuk beter inderdaad. Al moet je wel even wegwijs worden met de hoeveelheid aan soorten...

Zijn er hier verder nog Oneplus 5 gebruikers hier?

De reading mode heb ik niet met mijn versie (custom rom) maar het is zeker handig! :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_178562074
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Moet ik nu gaan voor de Note 3, Mix 2 of de Note 3 met 128 gb. Gebruik mn telefoon veel maar niet voor games of dergelijke. Wel voor foto's, dus heb graag een goede camera en batterij.
  dinsdag 17 april 2018 @ 08:05:39 #58
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178570189
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 20:20 schreef MeesterBier het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Moet ik nu gaan voor de Note 3, Mix 2 of de Note 3 met 128 gb. Gebruik mn telefoon veel maar niet voor games of dergelijke. Wel voor foto's, dus heb graag een goede camera en batterij.
Waarom twijfel je in godsnaam tussen die twee? De keuze lijkt mij voor de hand liggen: de Mix 2 is in alles beter.

Overigens hebben beiden geen denderende camera, daarvoor ben je bij Xiaomi aan het verkeerde adres.
  dinsdag 17 april 2018 @ 08:49:36 #59
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178570736
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 08:05 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..].

Overigens hebben beiden geen denderende camera, daarvoor ben je bij Xiaomi aan het verkeerde adres.
Dat geldt voor elke Chinese optie. Dan heeft Xiaomi het nog het beste voor elkaar, doorgaans. Samen met de highend Nubias.
  dinsdag 17 april 2018 @ 08:57:19 #60
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178570847
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 08:49 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat geldt voor elke Chinese optie. Dan heeft Xiaomi het nog het beste voor elkaar, doorgaans. Samen met de highend Nubias.
Ik denk dat Huawei daar nog wel wat over te zeggen heeft.

Voor zover ik weet, heeft de Mix 2 dezelfde camera als de main sensor van de Mi6. Die heb ik gehad, en vond ik echt niet indrukwekkend. Maakt prima foto’s bij ideaal licht, maar een beetje inzoomen en je raakt meteen details kwijt.

Nu is het natuurlijk niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar de iPhone 8+, iPhone X, HTC U11 en Google Pixel die ik na dat toestel heb gehad, waren allemaal significant beter. Vooral de Pixel en de HTC waren bijzonder indrukwekkend, beter dan de iPhone X.

Een HTC U11 is op marktplaats voor dezelfde prijs te vinden als de Mix 2. En dan heb je MicroSD, een hogere resolutie en een van de beste smartphone camera’s op de markt.

HTC is tegenwoordig een beetje uitgerangeerd, maar de U11 is echt een absolute topper.
  zondag 22 april 2018 @ 19:39:47 #61
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178680186
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 08:57 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik denk dat Huawei daar nog wel wat over te zeggen heeft.

Voor zover ik weet, heeft de Mix 2 dezelfde camera als de main sensor van de Mi6. Die heb ik gehad, en vond ik echt niet indrukwekkend. Maakt prima foto’s bij ideaal licht, maar een beetje inzoomen en je raakt meteen details kwijt.

Nu is het natuurlijk niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar de iPhone 8+, iPhone X, HTC U11 en Google Pixel die ik na dat toestel heb gehad, waren allemaal significant beter. Vooral de Pixel en de HTC waren bijzonder indrukwekkend, beter dan de iPhone X.

Een HTC U11 is op marktplaats voor dezelfde prijs te vinden als de Mix 2. En dan heb je MicroSD, een hogere resolutie en een van de beste smartphone camera’s op de markt.

HTC is tegenwoordig een beetje uitgerangeerd, maar de U11 is echt een absolute topper.
Op de Mix kan je evt ook nog de Google camera installeren natuurlijk; ga ik zelf aankomende week ook nog even doen. Foto's zouden dan (aardig) beter moeten worden.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 22 april 2018 @ 20:52:16 #62
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178681941
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 19:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Op de Mix kan je evt ook nog de Google camera installeren natuurlijk; ga ik zelf aankomende week ook nog even doen. Foto's zouden dan (aardig) beter moeten worden.
Ik meen een paar maanden geleden gelezen tr hebben dat de Pixel Camera apk niet werkte op de Mix 2 en Mi6. Is dat inmiddels verholpen?

Zo ja, dan is dat absoluut een pluspunt. Ik heb nog geen enkel Android toestel geprobeerd waarbij de foto’s niet significant beter werden door de Pixel Camera.
  zondag 22 april 2018 @ 22:04:44 #63
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178683160
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 20:52 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik meen een paar maanden geleden gelezen tr hebben dat de Pixel Camera apk niet werkte op de Mix 2 en Mi6. Is dat inmiddels verholpen?

Zo ja, dan is dat absoluut een pluspunt. Ik heb nog geen enkel Android toestel geprobeerd waarbij de foto’s niet significant beter werden door de Pixel Camera.
Ja, er is een port voor beide toestellen nu:
https://www.reddit.com/r/(...)g_flawlessly_on_the/
Helaas de laatste switch van ROM (per ongeluk) een bootloader lock gedaan, bij unlocken ben je vaak alle gegevens weer kwijt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 22 april 2018 @ 22:40:01 #64
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178683749
Meizu 15 ziet er toch wel goed uit.


[ Bericht 16% gewijzigd door MisterJ.Lo op 22-04-2018 22:50:22 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 22 april 2018 @ 23:06:37 #65
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_178684056
Is het probleem met crappy camera's nou al eens opgelost?
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_178698007
Overmorgen wordt de Xiaomi 6X/A2 aangekondigd, en er zijn weer meer details naar buiten gekomen.



Ofwel:

• Snapdragon 660 (en dus niet de 626)
• 2910mAh accu
• USB Type-C
• Géén 3.5mm poort
• Camera: 20MP+8MP achterop, 20MP voorop


Xiaomi maakt het ons wel moeilijk zeg. T.o.v. de Redmi Note 5 een betere SoC, Android One.
Cameraprestaties zijn natuurlijk nog niet bekend. En voor sommigen die er waarde aan hechten komt deze dus met een USB Type-C poort.
Maar de Note 5 heeft wél 3.5mm poort (ik kan niet zonder) en grotere accu.

En om het nog moeilijker te maken komt Asus met de ZenFone Max Pro M1 die qua specs en uiterlijk nagenoeg exact gelijk is aan de Note 5 maar dan met een grotere 5000mAh accu.
  maandag 23 april 2018 @ 19:58:17 #67
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178699021
Asus toestellen worden bijna niet in Nederland verkocht.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 23 april 2018 @ 20:12:08 #68
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178699479
De Elephone S8 Pro is een behoorlijk mooi toestel veel mooier dan de Xiaomi mi Mix 2s.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 23 april 2018 @ 20:13:30 #69
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178699522
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De Elephone S8 Pro is een behoorlijk mooi toestel veel mooier dan de Xiaomi mi Mix 2s.
Ja, maar Elephone.
  maandag 23 april 2018 @ 20:20:09 #70
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178699711
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ja, maar Elephone.
Zit jij nog steeds op die achterhaalde beeldvorming te teren? Elephone is de laatste jaren goed bezig. Ze maken redelijke smartphones, maar omdat het vroeger best bagger was moet het dus altijd bagger zijn volgens sommigen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 23 april 2018 @ 20:27:30 #71
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178699921
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Zit jij nog steeds op die achterhaalde beeldvorming te teren? Elephone is de laatste jaren goed bezig. Ze maken redelijke smartphones, maar omdat het vroeger best bagger was moet het dus altijd bagger zijn volgens sommigen.
Nou, ik houd je niet tegen hoor. Vooral kopen.
  maandag 23 april 2018 @ 20:45:21 #72
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178700476
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:27 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nou, ik houd je niet tegen hoor. Vooral kopen.
Heb de Essential phone maar kan een mooi design wel waarderen ;).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 23 april 2018 @ 20:58:24 #73
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178700913
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:45 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Heb de Essential phone maar kan een mooi design wel waarderen ;).
Dat blijkt. Ik ben echt benieuwd naar de Essential Phone 2. Als ze de problemen van de eerste generatie kunnen oplossen, kan dat echt een topper worden.
  maandag 23 april 2018 @ 21:22:51 #74
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178701811
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 20:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat blijkt. Ik ben echt benieuwd naar de Essential Phone 2. Als ze de problemen van de eerste generatie kunnen oplossen, kan dat echt een topper worden.
Ben ik ook wel naar benieuwd, hopelijk kunnen ze de bezel aan de onderkant net zoals de iPhone minimaal houden.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 23 april 2018 @ 21:55:12 #75
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178702698

Vooral met die zilveren rand super mooi.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 24 april 2018 @ 00:03:33 #76
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178705076
Zie net dat de eerste generatie Pixel XL bij Ali ook maar ¤225,- kost. Dat is wel heel verleidelijk.
pi_178727875
Ik had een elephone, na 3 weken diepe krassen op t scherm, touchscreen deed gelijk niks meer.

Nu een Xiaomi,telefoon zo krom als een hoepel, scherm vol barsten, maar de touchscreen werkt nog perfect.

Ik wil eigenlijk nu wachten op de note 5 global, weet iemand of die al aangekondigd is?
  woensdag 25 april 2018 @ 09:16:23 #78
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178728514
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 07:35 schreef Makrolon het volgende:
Ik had een elephone, na 3 weken diepe krassen op t scherm, touchscreen deed gelijk niks meer.

Nu een Xiaomi,telefoon zo krom als een hoepel, scherm vol barsten, maar de touchscreen werkt nog perfect.

Ik wil eigenlijk nu wachten op de note 5 global, weet iemand of die al aangekondigd is?
Misschien eens wat voorzichtiger doen met je telefoons?
pi_178728796
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 15:32 schreef shiznuts het volgende:
Mja, 719,- geloof ik voor de P10 Plus neergelegd (kreeg je in NL en DE een gratis Leica instantcamera bij, hier niks). P20 Pro is hier dan 849,-... maar je krijgt nu dan een 360 dongle cam bij (volgens hun '149,-' waard). Of in UK/DE 899, maar dan wel met een BOSE QC35II (volgend hun '379,95' waard). Dus... onder de lijn ben je niet echt zoveel kwijt voor de foon (tenzij je buiten de boot valt; die actie is in gelimiteerde oplage en alleen voor pre-orders e.d.).
Geef dan de Bose idd, juist omdat enkel met verloopkabel je een bedrade set kunt aansluiten. Enfin Tweakers heeft de review online staan.....
https://tweakers.net/revi(...)-gaat-inleiding.html
quote:
Samengevat
De P20 Pro heeft alles wat je van een smartphone uit de hoogste categorie mag verwachten, behalve draadloos laden dan. De camera behoort tot de absolute top, het grote oledscherm is prachtig en ook over de accuduur willen we graag naar huis schrijven. Het is dan ook extra jammer dat de software het feestje enigszins verpest, maar wie daar overheen kan stappen en deze snelle telefoon voor een leuke prijs koopt, doet goede zaken.

Pluspunten:
Camera, accuduur, ontgrendeling, stevige behuizing, 128GB opslag, mooi oledscherm, dual-sim
Minpunten: agressieve software, geen draadloos laden, geen 3,5mm jack, behuizing is vingerafdrukkenmagneet
Eindoordeel: 8,5
Accuduur en camera staat mij zeker aan. :9
mag het weten
  woensdag 25 april 2018 @ 09:52:44 #80
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178728993
In reviews wordt wel genoemd dat de video uit de P20 Pro flink onder de maat is in vergelijking met de concurrentie. Het is dus vooral een fantastische fotocamera.
  woensdag 25 april 2018 @ 15:17:10 #81
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178733856
Ja, dat is wel 'minder! minder! minder!'. Ook een beetje apart dat ze dat ding uit elkaar hebben gehaald en ze erachter kwamen dat elke camera unit optische stabilizatie heeft, maar ze hier dus blijkbaar niks mee doen. Maar goed, ben al blij dat de fotokwaliteit wat vooruit gaat en daar lijkt de boel erg indrukwekkend. 1/1.78" sensor en triple cam, wat wil je ook.

Destijds vond ik eigenlijk de stap van de ZTE Nubia Z9 met NeoVision naar de P10 Plus een achteruitgang (not sure why, maar de fotos zijn niet zo indrukwekkend als uit de Z9). Heb de nieuwe P20 Pro inmiddels in huis, moet alleen nog ff alles omzetten en in gebruik nemen, wat de vorige keer echt supereasy ging met hoe Huawei dat heeft bedacht. Ben iig fan van 't design. Ik heb graag de fingerprintreader op de voorkant en aangezien 't navigeren ook daarmee gaat zijn er geen onscreen keys nodig.

- sidenote: die BOSE QC line-up is wel fors beter geworden, mijn QC15 klonk nooit zo fijn, toen had ik een Philips NC1 die dat beter deed, maar die deed na een tijd een beetje raar. De QC35II is echt perfect.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_178735102
En de Xiaomi 6X is aangekondigd: https://www.mi.com/mi6x/

Uiterlijk en specs waren al bekend, maar nu dus definitief:
- Snapdragon 660
- 4GB/64GB , 6GB/64GB en 6GB/128GB varianten.
- 5,99" 2160*1080p scherm
- 20MP f/1.75/12MP f/1.75 camera aan de achterkant, 13MP camera aan de voorkant
- Video tot 4K 30fps.
- 3010mAh accu met Quick Charge 3.0.
- USB Type-C
- Géén 3.5mm poort.

Het uiterlijk en formaat is exact gelijk aan de Redmi Note 5 alleen 0.75mm dunner wat waarschijnlijk vooral aan de kleinere accu te rekenen valt.
Daarnaast dus mogelijk iets betere camera (f/1.75 versus f/1.9) en hoop Ai gebeuren (geen idee in hoeverre dat gaat uitvallen).
Prijs is (voorlopig) een paar tientjes hoger dan de Note 5.

De release van de hierop gebaseerde A2 is nog niet bekend.

IMHO moet je de Snapdragon 660 wel heel belangrijk vinden en mogelijk is de camera dus wat beter dan de Note 5, maar IMHO ben je beter af met de Redmi Note 5.
Goedkoper, grotere accu en 3.5mm poort. En LineageOS draait er ook al bij wat mogelijk kan concurreren met Android One op de A2.





¥1599 = ¤207
¥1799 = ¤233
¥1999 = ¤259

Ze hebben erg de nadruk gelegd op de camera en AI-based scene detection; de verschillende modes:



Uiteraard moet er met Apple vergeleken worden :P:


  woensdag 25 april 2018 @ 16:49:33 #83
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178735370
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:32 schreef Iemand91 het volgende:
En de Xiaomi 6X is aangekondigd: https://www.mi.com/mi6x/

Uiterlijk en specs waren al bekend, maar nu dus definitief:
- Snapdragon 660
- 4GB/64GB , 6GB/64GB en 6GB/128GB varianten.
- 5,99" 2160*1080p scherm
- 20MP f/1.75/12MP f/1.75 camera aan de achterkant, 13MP camera aan de voorkant
- Video tot 4K 30fps.
- 3010mAh accu met Quick Charge 3.0.
- USB Type-C
- Géén 3.5mm poort.

Het uiterlijk en formaat is exact gelijk aan de Redmi Note 5 alleen 0.75mm dunner wat waarschijnlijk vooral aan de kleinere accu te rekenen valt.
Daarnaast dus mogelijk iets betere camera (f/1.75 versus f/1.9) en hoop Ai gebeuren (geen idee in hoeverre dat gaat uitvallen).
Prijs is (voorlopig) een paar tientjes hoger dan de Note 5.

De release van de hierop gebaseerde A2 is nog niet bekend.

IMHO moet je de Snapdragon 660 wel heel belangrijk vinden en mogelijk is de camera dus wat beter dan de Note 5, maar IMHO ben je beter af met de Redmi Note 5.
Goedkoper, grotere accu en 3.5mm poort. En LineageOS draait er ook al bij wat mogelijk kan concurreren met Android One op de A2.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

¥1599 = ¤207
¥1799 = ¤233
¥1999 = ¤259

Ze hebben erg de nadruk gelegd op de camera en AI-based scene detection; de verschillende modes:

[ afbeelding ]

Uiteraard moet er met Apple vergeleken worden :P:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel mee eens, al is de stap van 636 naar 660 in performance toch wel flink. Zeker als je van een 820 of iets dergelijks komt is het toch het verschil tussen flink achteruit gaan, of iets vooruit.
pi_178739676
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:49 schreef BadderHaring het volgende:
Wel mee eens, al is de stap van 636 naar 660 in performance toch wel flink. Zeker als je van een 820 of iets dergelijks komt is het toch het verschil tussen flink achteruit gaan, of iets vooruit.
Dat valt op zich wel mee. De CPU van zowel de 636 en 660 is sneller dan de 820 en 821. En de 636 is sneller dan de 835.
Maar deze resultaten willen nogal schommelen en kan dezelfde chipset kan in verschillende telefoons verschillende resultaten geven; maar ruwweg gezegd zitten de CPU-prestaties van deze genoemde chipsets erg dicht bij elkaar.
Qua GPU moet je het wel afleggen ten opzicht van de Snapdragon 8** series.
Dus wil je gamen; dan biedt de 8** series meerwaarde.

Voor mij is die GPU niet interessant dus een 8**-series SoC biedt geen meerwaarde.

En bovenal is het cijfertjes vergelijken waar ik in de praktijk toch niets van merk.
Wat browsen, whatsapp, foto's maken en wat willekeurige apps, meer doe ik (en overgrote meerderheid van smartphone gebruikers) niet met een telefoon.
Vergeleken met wat ik nu heb is elk van deze genoemde chipsets een vooruitgang. :P
pi_178744382
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 09:16 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Misschien eens wat voorzichtiger doen met je telefoons?
Neuh, normaal gaat t altijd goed. Maar die elephone sloeg gewoon nergens op hoe slecht dat scherm was.
  donderdag 26 april 2018 @ 11:24:41 #86
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178750909
Well, the Red Magic gaming phone just went live: https://www.indiegogo.com(...)ile-gaming/x/9727099
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_178787331
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:24 schreef shiznuts het volgende:
Well, the Red Magic gaming phone just went live: https://www.indiegogo.com(...)ile-gaming/x/9727099
Wat een gaaf ding man! :)

Als ik dat had eerder had geweten, had ik wel erg getwijfeld over mijn oneplus ;)
Toch vind ik het wel altijd lastig om zo'n dingen te steunen. Want hoe weet je dat zo'n bedrijf niet binnen no-time omklapt? Dan zit je lekker met een toestel zonder support...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_178788827
Gaat Xiaomi nou in alle modellen de 3,5 koptelefoon aansluiting verwijderen? Zou ik toch wel heel erg jammer vinden, voor als ik een nieuwe telefoon ga halen is dat wel een dealbreaker... Terwijl ik verder blij met xiaomi ben : (
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 28 april 2018 @ 13:05:36 #89
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_178789511
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 10:52 schreef relativity het volgende:

[..]

Wat een gaaf ding man! :)

Als ik dat had eerder had geweten, had ik wel erg getwijfeld over mijn oneplus ;)
Toch vind ik het wel altijd lastig om zo'n dingen te steunen. Want hoe weet je dat zo'n bedrijf niet binnen no-time omklapt? Dan zit je lekker met een toestel zonder support...
Mwah. Zo is Alienware een dochterbedrijf van Dell en heeft Huawei het budget 'Honor' merk in het leven geroepen. Zo is Red Magic deel van ZTE. Dus dat zit best snor dunkt me. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 28 april 2018 @ 13:22:16 #90
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_178789775
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:32 schreef Iemand91 het volgende:

Ze hebben erg de nadruk gelegd op de camera en AI-based scene detection; de verschillende modes:

[ afbeelding ]


Ik was heel tevreden met mijn Xiaomi redmi note 3 pro behalve de camera. Ook al leggen ze hier de nadruk op de camera, ik ben benieuwd naar de prestaties.

Ze zijn nog lang niet op het niveau van mijn Nokia 8 en laat staan op het niveau van Samsung en Apple. Pas als dat gebeurd worden het ware opvolgers. Ik heb het hier niet over het prijsverschil van een paar honderd euro want ik zou best meer willen betalen als dat gewoon snor zit.

Nog geen moment spijt gehad van de switch van Xiaomi naar mijn Nokia 8 die ik op Black Friday gehaald heb voor 399 euro.
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
pi_178789963
Je kunt moelijk verwachten dat een telefoon van ~¤200 dezelfde cameraprestaties gaat leveren van een van ~¤400.

Reviews van de Note 5 lijken voorlopig aan te geven dat de camera een flinke verbetering is, o.a. focus issues die Xiaomi telefoons plaagden zit er niet meer in en de EIS is erg goed.
En dan heb je nog alternatieve apps zoals Open Camera en Google Camera die prestaties schijnbaar flink verbeteren.

De camera is vergelijkbaar met de Samsung S7; een high-end telefoon die bij de introductie in 2016 een adviesprijs had van ¤699; een bedrag waar je met wat geluk/korting 4 Redmi Note 5's voor kunt halen.
Geef ze nog een tijdje en ik denk dat je ook voor de camera niet meer per se naar een high-end Samsung, iPhone o.i.d. hoeft te gaan.

Persoonlijk hoop ik ook dat dergelijke merken bij hun roots blijven en ook betaalbare smartphones blijven produceren en niet gaan overstappen op high-end only.
Kijk bijvoorbeeld wat er met OnePlus maar ook de budget-serie Moto G van Motorola gebeurt; in het begin veel waar je geld maar dat wordt met elke nieuwe release minder.
  zaterdag 28 april 2018 @ 13:43:25 #92
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178790135
Ik zal het nogmaals noemen: als je voor ¤225,- een Google Pixel XL kunt krijgen, waarom zou je dan überhaupt nog naar een ander toestel kijken als de camera belangrijk is?
pi_178790310
Waar kan ik het beste de xiaomi note 5 pro global bestellen?
Veni, vidi, vodka.
  zaterdag 28 april 2018 @ 14:05:45 #94
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178790470
Is dit topic een support lijn van makkelijk gestelde vragen geworden :') man man man.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 28 april 2018 @ 14:26:57 #95
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178790761
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 13:43 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik zal het nogmaals noemen: als je voor ¤225,- een Google Pixel XL kunt krijgen, waarom zou je dan überhaupt nog naar een ander toestel kijken als de camera belangrijk is?
225 is niet veel geld, krijg je dan een Europees model of is het toch een andere versie?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 28 april 2018 @ 14:30:59 #96
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178790829
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 14:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]

225 is niet veel geld, krijg je dan een Europees model of is het toch een andere versie?
Je kan selecteren op EU-model. Dan kost hij ¤240,-

http://s.aliexpress.com/RRriIze6

Overweeg echt om deze te halen. Zo goed als de budget toestellen zijn, de Pixel heeft nog steeds grote voordelen.
pi_178791063
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 14:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
Zo goed als de budget toestellen zijn, de Pixel heeft nog steeds grote voordelen.
Zoals?
Potige SoC en camera natuurlijk, en wat nog meer?

(Niet negatief bedoeld, gewoon nieuwsgierig. ;) )
  zaterdag 28 april 2018 @ 15:10:26 #98
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178791416
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 14:47 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Zoals?
Potige SoC en camera natuurlijk, en wat nog meer?

(Niet negatief bedoeld, gewoon nieuwsgierig. ;) )
Gepolijste software met als eerste nieuwe updates.
pi_178791474
Mijn Oneplus 3 doet het nog prima, de Pixel levert te weinig voordelen op ^O^
mag het weten
pi_178791872
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 15:10 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Gepolijste software met als eerste nieuwe updates.
Dat houdt bij Android P/9 natuurlijk wel op, want de support voor de telefoon houdt in Oktober op.

Zeker geen slechte telefoon, maar toch; een uit 2016 nu nog kopen is ook wat...
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 13:57 schreef dumble het volgende:
Waar kan ik het beste de xiaomi note 5 pro global bestellen?
Een Aliexpress-seller die aan creatieve shipping methodes doet of Banggood met PDM.
Of een webshop met Europese magazijn.
  zaterdag 28 april 2018 @ 17:17:49 #101
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178793420
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 15:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat houdt bij Android P/9 natuurlijk wel op, want de support voor de telefoon houdt in Oktober op.

Zeker geen slechte telefoon, maar toch; een uit 2016 nu nog kopen is ook wat...

[..]
Dat is nog steeds meer support dan je voor de alternatieven in hetzelfde prijssegment kunt vinden.

Ik zeg niet dat het het beste toestel op de markt is. Ik zeg dat je voor <¤250,- niet snel een beter toestel zult vinden.
  zaterdag 28 april 2018 @ 19:51:31 #102
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178796024
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 17:17 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat is nog steeds meer support dan je voor de alternatieven in hetzelfde prijssegment kunt vinden.

Ik zeg niet dat het het beste toestel op de markt is. Ik zeg dat je voor <¤250,- niet snel een beter toestel zult vinden.
True, met enige zekerheid nog een android update en daarna een community die lang blijft leven.
Best een prima keuze in doe prijsklasse.

De LeEco toestellen met snapdragon 820/821 voor 130 euro hier in de omgeving koor ik ook veel positiefs over. Weliswaar geen ondersteuning meer vanuit de fabrikant maar wel een prima processor en hardware voor het geld. Heb er toch een drietal mensen blij mee gemaakt. Anders zouden die hebben gekozen voor een minder toestel van 150 euro die hier verkocht werden.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_178800576
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 april 2018 14:30 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je kan selecteren op EU-model. Dan kost hij ¤240,-

http://s.aliexpress.com/RRriIze6

Overweeg echt om deze te halen. Zo goed als de budget toestellen zijn, de Pixel heeft nog steeds grote voordelen.
Let er wel op dat dit refurbished toestellen zijn he, staat bij de item description condition: refurbished
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:01:49 #104
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178942666
De Xiaomi Mi 7 is gelekt op de officiële Xiaomi store.




Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_178945710
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 21:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De Xiaomi Mi 7 is gelekt op de officiële Xiaomi store.


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Snap niet dat ze, met hun ervaring met de Mi Mix, naar dit zouden afzwakken..
Hoop dat ie fake is
  zaterdag 5 mei 2018 @ 01:04:39 #106
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178946774
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 23:36 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Snap niet dat ze, met hun ervaring met de Mi Mix, naar dit zouden afzwakken..
Hoop dat ie fake is
Wat is hier mis mee? Ik vind de Mi Mix 2 een gedrocht. eerste versie was wel mooi met die dunne bezels,maar de opvolger vind ik er gewoon niet uitzien. Terwijl ik de Mi 7 wel weer een goede stap vooruit vind van Xiaomi met aan alle zijden dunne bezels.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 07:17:04 #107
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_178947449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 23:36 schreef Jonmen het volgende:

[..]

Snap niet dat ze, met hun ervaring met de Mi Mix, naar dit zouden afzwakken..
Hoop dat ie fake is
Ik vind hem er wel goed uitzien. Veel kleinere bezels dan de Mix 2S.
  zondag 6 mei 2018 @ 14:01:31 #108
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178969353
Toch wel een leuke (aparte) kleur aan de achterkant.









[ Bericht 16% gewijzigd door MisterJ.Lo op 06-05-2018 14:10:31 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_178973148
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:01 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Toch wel een leuke (aparte) kleur aan de achterkant.



[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Is ie al uit? Leuk kleurtje aan de achterkant inderdaad :)
pi_178973792
Er komen er schijnbaar 2 van, een gewone met de Mediatek x30 en een pro met een onbekende chip voor zover ik kan zien.
  maandag 7 mei 2018 @ 10:53:09 #111
327191 RobertNL
For your gear.
pi_178985241
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 01:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Wat is hier mis mee? Ik vind de Mi Mix 2 een gedrocht. eerste versie was wel mooi met die dunne bezels,maar de opvolger vind ik er gewoon niet uitzien. Terwijl ik de Mi 7 wel weer een goede stap vooruit vind van Xiaomi met aan alle zijden dunne bezels.
Ach de mix 2 ziet er naar mijn mening ook wel aardig uit. Tis geen mix 1, maar er zijn mindere toestellen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_178988639
Als jullie een smartphone zouden bestellen, bij welke seller/webshop ligt dan jullie voorkeur?

Banggood stond altijd goed bekend en heeft PDM verzending. Echter lijkt hun support tanende.
Mocht er een garantiegeval zijn, dan moet het toestel terug naar China en dat gaat natuurlijk weken/maanden duren voordat je 'm weer terug hebt.

Op Aliexpress staan een aantal sellers die de boel met UPS/DHL verzenden via Europa (meestal UK) en dat je zodoende geen extra kosten hoeft te verwachten.
Een soortgelijke verzendconstructie heb ik ervaring mee (IP-camera).
Bij garantie moet je bij Allianz terecht wat in theorie sneller afhandeling zou moeten zijn dan naar China sturen.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:03:43 #113
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178990107
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:51 schreef Ossi2k9 het volgende:

[..]

Is ie al uit? Leuk kleurtje aan de achterkant inderdaad :)
Nee release is op 9 mei.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 7 mei 2018 @ 15:07:23 #114
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_178990236
quote:
1s.gif Op maandag 7 mei 2018 10:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ach de mix 2 ziet er naar mijn mening ook wel aardig uit. Tis geen mix 1, maar er zijn mindere toestellen.
Ik vind het maar niks. Maar goed, de Xiaomi Mi7 lijkt mij het wachten waard. Under display fingerprintscanner, OLED scherm een hoge screen to body ratio, 3D face recognition en swipe gestures.

Het paneel:

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179003726
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:10 schreef Iemand91 het volgende:
Als jullie een smartphone zouden bestellen, bij welke seller/webshop ligt dan jullie voorkeur?

Banggood stond altijd goed bekend en heeft PDM verzending. Echter lijkt hun support tanende.
Mocht er een garantiegeval zijn, dan moet het toestel terug naar China en dat gaat natuurlijk weken/maanden duren voordat je 'm weer terug hebt.

Op Aliexpress staan een aantal sellers die de boel met UPS/DHL verzenden via Europa (meestal UK) en dat je zodoende geen extra kosten hoeft te verwachten.
Een soortgelijke verzendconstructie heb ik ervaring mee (IP-camera).
Bij garantie moet je bij Allianz terecht wat in theorie sneller afhandeling zou moeten zijn dan naar China sturen.
Gearbest,
Je koopt iets van Xiaomi. Dan ga ik al van het standpunt uit, dat ik geen beroep ga moeten doen op garantie (en als het wel zo is, dan gebruik ik wel een maandje een oude gsm) en kies ik de plek gewoon waar ik de laagste prijs heb :)

Gearbest heeft trouwens priority line
  dinsdag 8 mei 2018 @ 19:27:42 #116
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179020722
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 19:30:32 #117
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179020788
Super mooie smartphone. Hoe zit het met de Europese bands worden die door Lenevo vaak toegevoegd?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179020926
quote:
Dit zie ik liever. Met een chin valt beter te leven dan een notch. Is er al meer bekend?
mag het weten
pi_179031107
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 00:01 schreef Jonmen het volgende:
Gearbest,
Je koopt iets van Xiaomi. Dan ga ik al van het standpunt uit, dat ik geen beroep ga moeten doen op garantie (en als het wel zo is, dan gebruik ik wel een maandje een oude gsm) en kies ik de plek gewoon waar ik de laagste prijs heb :)

Gearbest heeft trouwens priority line
Gearbest heeft niet zo'n beste reputatie wat betreft after sales.

Zal wel óf Banggood worden of een Aliexpress seller met verzending via EU.
  woensdag 9 mei 2018 @ 09:57:15 #120
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179035856
Xiaomi Mi 7.



Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 9 mei 2018 @ 18:33:11 #121
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_179046417
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 09:57 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Xiaomi Mi 7.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die vingerprintscanner :(

Wordt geen vervanger van m'n Mix 2. Als het een under-screen vingerprintscanner zou worden was het serieus overstappen waard.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  woensdag 9 mei 2018 @ 19:32:54 #122
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179047893
quote:
16s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:33 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Die vingerprintscanner :(

Wordt geen vervanger van m'n Mix 2. Als het een under-screen vingerprintscanner zou worden was het serieus overstappen waard.
Het wordt geen vervanger van een toestel met de vingerafdrukscanner op exact dezelfde plaats? Apart.

De Mi7 is de grootste frontrunner om de G6 van mijn broertje te vervangen. De Mi2S was het net niet, maar wij zijn beiden fan van MIUI9, dus Xiaomi heeft al een voordeel over andere toestellen.
pi_179048410
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 14:10 schreef Iemand91 het volgende:
Als jullie een smartphone zouden bestellen, bij welke seller/webshop ligt dan jullie voorkeur?

Banggood stond altijd goed bekend en heeft PDM verzending. Echter lijkt hun support tanende.
Mocht er een garantiegeval zijn, dan moet het toestel terug naar China en dat gaat natuurlijk weken/maanden duren voordat je 'm weer terug hebt.

Op Aliexpress staan een aantal sellers die de boel met UPS/DHL verzenden via Europa (meestal UK) en dat je zodoende geen extra kosten hoeft te verwachten.
Een soortgelijke verzendconstructie heb ik ervaring mee (IP-camera).
Bij garantie moet je bij Allianz terecht wat in theorie sneller afhandeling zou moeten zijn dan naar China sturen.
Als garantie belangrijk voor je is dan zou ik je smartphone in Nederland bestellen. Maar het hangt er erg vanaf wat voor merk je wilt kopen natuurlijk. Bij belsimpel kun je bijvoorbeeld uit best wel veel Xiaomi telefoons kiezen. Mijn zwager besteld wel eens bij Hongkong Goldway telefoons. Maar heeft geen aftersales support nodig gehad. Maar nooit extra kosten hoeven te betalen.
pi_179060298
DIe Umidigi Z2 ziet er goed uit maar die MTK processor staat mij niet aan en voor support zal gevreesd moeten worden. Ze brengen aan de lopende band toestellen uit.
  donderdag 10 mei 2018 @ 16:25:08 #125
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179065073
Nubia Z18 wordt een pareltje. Baal alleen dat dit bedrijf zo gefixeerd is op China. En aan gapps komen op een Nubia is nu behoorlijk lastig.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179066641
quote:
Is dit niet een mock up van de 'halve' afbeelding die ze hebben laten zien?

quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:25 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nubia Z18 wordt een pareltje. Baal alleen dat dit bedrijf zo gefixeerd is op China. En aan gapps komen op een Nubia is nu behoorlijk lastig.

[ afbeelding ]
Wel mooi hoe ze dat soort foto's maken. Want zo verhullen ze die nog iniminie notch die er op zit. Zou voor mij persoonlijk geen probleem zijn, want dat gezeur over notches.... Zo'n beetje elke reviewer zegt dat het zo went. Maar ja, men is niet snel tevreden ;)
Music was my first love, and it will be my last.
pi_179085054
Is er al een vervanger van de Mi A1 beschikbaar? Ik ben zo onverstandig geweest de mijne naar de huldiging van de lokale voetbalclub te nemen en nadat er wat Bengaals vuur op het scherm geland is is nu m'n hele scherm naar de verdommenis :'(
pi_179085141
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:07 schreef J.B. het volgende:
Is er al een vervanger van de Mi A1 beschikbaar? Ik ben zo onverstandig geweest de mijne naar de huldiging van de lokale voetbalclub te nemen en nadat er wat Bengaals vuur op het scherm geland is is nu m'n hele scherm naar de verdommenis :'(
Als je bedoelt of er al een A2 is, dan nee. Wel de 6X waar waarschijnlijk de A2 op gebaseerd zal worden, maar de A2 is nog niet aangekondigd.

Wel is er de Redmi Note 5 die IMHO een betere keus is dan de 6X.
  vrijdag 11 mei 2018 @ 11:21:05 #129
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179085253
CEO van Lenovo die dit post.
"Hello Lenovo Z5".

Echt als dit waar is dan ben ik de eerste die het laat importeren.

https://m.weibo.cn/status/Gg6cNC0QL#_rnd1526025360606
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179085379
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:13 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Als je bedoelt of er al een A2 is, dan nee. Wel de 6X waar waarschijnlijk de A2 op gebaseerd zal worden, maar de A2 is nog niet aangekondigd.

Wel is er de Redmi Note 5 die IMHO een betere keus is dan de 6X.
Wat is volgens jou momenteel een betere keuze dan? Redmi Note 5 of een nieuwe Mi A1 kopen?
pi_179085568
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:30 schreef J.B. het volgende:
Wat is volgens jou momenteel een betere keuze dan? Redmi Note 5 of een nieuwe Mi A1 kopen?
IMHO de Redmi Note 5.

De A1 heeft al grote voordelen dat het Android One heeft (en dus stock Android, updates etc.), beter verkrijgbaar en goedkoper. En als je het belangrijk vind; USB Type-C i.p.v. Micro-USB.

De Note 5 heeft echter een betere SoC, grotere accu en groter scherm in een behuizing die ruwweg even groot is.
Bevalt MIUI je niet; kun je daar nog altijd een custom ROM (bijv. LineageOS opzetten).

Wat betreft camera kan ik zo snel niet zeggen welke beter presteert; verschillende reviews geven verschillende resultaten.

TechTablets heeft overigens ook een voorkeur voor de Note 5 i.p.v. de 6X. Hij raadt de 6X eigenlijk alleen aan als low-light cameraprestaties belangrijk voor je zijn; want daarin is de 6X blijkbaar beter dan de Note 5.

Had Xiaomi de grotere accu van de Note 5 en de 3.5mm poort in de 6X zitten; dan had ik gewacht op de hierop gebaseerde A2 (feitelijk heb je dan een Note 5 met betere SoC en Android One) maar vanwege die 2 zaken hoef ik die niet.
pi_179093407
Coolpad files lawsuit against Xiaomi for patent infringement
quote:
After noticing intellectual property right violations three months ago, Coolpad notified Xiaomi and since the latter hasn’t yet taken any action, Coolpad has requested that eight Xiaomi devices be recalled from the market. In addition to that, the company also wants compensation for economic losses resulting from patent infringement.

Coolpad filed the lawsuit through Yulong Computer Technology, their subsidiary company, at the Shenzhen Intermediate People’s Court. One of the patents behind this controversy is related to software, being termed as ‘method for implementing call record interface system of multi-mode mobile communication terminal,’ as per MyDrivers. Other infringements relate to app icon management, notifications and the system’s user interface (UI).

The devices being called into question are the Mi Mix, Redmi Note 4X, Mi 6, Mi Max 2, Mi Note 3, Redmi Note 5, Redmi 5 Plus, and Mi 5X.

If Coolpad wins the lawsuit, not only will Xiaomi have to retract these devices from the market, but also compensate the former for legal fees, notarisation fees, and other fees paid towards stopping the patent infringement.

Coolpad has no plans of easing up on the case and may even be filing new lawsuits against other manufacturers. Jian Chang, the company’s CEO, hinted that various corporations have allegedly infringed upon 10,000 of the company’s patents.
pi_179094045
klinkt weer als een patenttrol?
pi_179095945
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

IMHO de Redmi Note 5.

De A1 heeft al grote voordelen dat het Android One heeft (en dus stock Android, updates etc.), beter verkrijgbaar en goedkoper. En als je het belangrijk vind; USB Type-C i.p.v. Micro-USB.

De Note 5 heeft echter een betere SoC, grotere accu en groter scherm in een behuizing die ruwweg even groot is.
Bevalt MIUI je niet; kun je daar nog altijd een custom ROM (bijv. LineageOS opzetten).

Wat betreft camera kan ik zo snel niet zeggen welke beter presteert; verschillende reviews geven verschillende resultaten.

TechTablets heeft overigens ook een voorkeur voor de Note 5 i.p.v. de 6X. Hij raadt de 6X eigenlijk alleen aan als low-light cameraprestaties belangrijk voor je zijn; want daarin is de 6X blijkbaar beter dan de Note 5.

Had Xiaomi de grotere accu van de Note 5 en de 3.5mm poort in de 6X zitten; dan had ik gewacht op de hierop gebaseerde A2 (feitelijk heb je dan een Note 5 met betere SoC en Android One) maar vanwege die 2 zaken hoef ik die niet.
Hoe zit het met 4g in Nederland met de note 5?
pi_179096274
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:18 schreef Makrolon het volgende:
Hoe zit het met 4g in Nederland met de note 5?
De Global Version ondersteunt alle benodigde frequenties.
Voer hier maar eens Nederland in bij Network compatibility:
https://www.kimovil.com/e(...)i-note-5-global-64gb
pi_179098504
Ben op zoek naar een nieuwe telefoon maar wat me opvalt is dat er maar weinig toestellen uit China zijn die nfc hebben.
Ben nu zo gewend om te betalen met mijn telefoon dat ik die functionaliteit echt niet kwijt wil.
pi_179127048
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 00:52 schreef Puntje013 het volgende:
Ben op zoek naar een nieuwe telefoon maar wat me opvalt is dat er maar weinig toestellen uit China zijn die nfc hebben.
Ben nu zo gewend om te betalen met mijn telefoon dat ik die functionaliteit echt niet kwijt wil.
Dan zoek je verkeerd. Of in een totaal verkeerde prijsklasse. Ik moet uitzonderlijk goed kijken om modellen zonder NFC te vinden hoor
  roze maandag 14 mei 2018 @ 00:11:54 #138
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_179145017
Mijn telefoon (redmi note 4) wil niet meer voorbij het MI scherm. ;(
Your beauty never ever scared me.
pi_179151249
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 00:11 schreef Amarantha het volgende:
Mijn telefoon (redmi note 4) wil niet meer voorbij het MI scherm. ;(
Kun je ook niet meer in recovery komen?
  roze maandag 14 mei 2018 @ 12:39:59 #140
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_179151693
quote:
11s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:18 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Kun je ook niet meer in recovery komen?
Nope, heb uiteindelijk alle data eraf gegooid en nu werkt hij weer. (Alleen helaas alles kwijt wat er op mijn telefoon stond)
Your beauty never ever scared me.
  maandag 14 mei 2018 @ 18:33:22 #141
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_179158979
quote:
2s.gif Op maandag 14 mei 2018 12:39 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Nope, heb uiteindelijk alle data eraf gegooid en nu werkt hij weer. (Alleen helaas alles kwijt wat er op mijn telefoon stond)
Geen auto-backup met je MI account (of andere service)?
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  dinsdag 15 mei 2018 @ 11:40:51 #142
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179172633
China toch, zoveel mooie telefoons en maar weinig die buiten China worden verkocht en over de juiste banden en gapps beschikken.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179235316
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 11:42 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

IMHO de Redmi Note 5.

De A1 heeft al grote voordelen dat het Android One heeft (en dus stock Android, updates etc.), beter verkrijgbaar en goedkoper. En als je het belangrijk vind; USB Type-C i.p.v. Micro-USB.

De Note 5 heeft echter een betere SoC, grotere accu en groter scherm in een behuizing die ruwweg even groot is.
Bevalt MIUI je niet; kun je daar nog altijd een custom ROM (bijv. LineageOS opzetten).

Wat betreft camera kan ik zo snel niet zeggen welke beter presteert; verschillende reviews geven verschillende resultaten.

TechTablets heeft overigens ook een voorkeur voor de Note 5 i.p.v. de 6X. Hij raadt de 6X eigenlijk alleen aan als low-light cameraprestaties belangrijk voor je zijn; want daarin is de 6X blijkbaar beter dan de Note 5.

Had Xiaomi de grotere accu van de Note 5 en de 3.5mm poort in de 6X zitten; dan had ik gewacht op de hierop gebaseerde A2 (feitelijk heb je dan een Note 5 met betere SoC en Android One) maar vanwege die 2 zaken hoef ik die niet.
Ik heb uiteindelijk de Redmi Note 5 bij Gearbest besteld, bedankt voor de hulp ^O^
  vrijdag 18 mei 2018 @ 19:49:56 #144
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179247775




[ Bericht 99% gewijzigd door MisterJ.Lo op 18-05-2018 20:09:28 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179247976
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 09:10 schreef J.B. het volgende:
Ik heb uiteindelijk de Redmi Note 5 bij Gearbest besteld, bedankt voor de hulp ^O^
Plezier d'r mee. ^O^

Een tip voor degenen die 'm misschien ook wel wil bestellen, Amazon gaat 'm ook verkopen.
Net zo duur als uit China maar met de (veel) betere support van Amazon.
pi_179261527
Ik zoek een telefoon met de meeste bands beschikbaar voor wereldwijd reizen. Welke flagship zou in de buurt komen?
  zaterdag 19 mei 2018 @ 13:36:58 #147
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179262138
waar laat je je dure phone repareren, als er iets mee is?
  zaterdag 19 mei 2018 @ 13:38:00 #148
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179262162
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 20:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Plezier d'r mee. ^O^

Een tip voor degenen die 'm misschien ook wel wil bestellen, Amazon gaat 'm ook verkopen.
Net zo duur als uit China maar met de (veel) betere support van Amazon.
is dat amazon.de? vaak worden ze dan niet via amazon verkocht, maar gewoon een seller
pi_179262377
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 13:38 schreef THEFXR het volgende:
is dat amazon.de? vaak worden ze dan niet via amazon verkocht, maar gewoon een seller
Wordt inderdaad ook door andere verkopers aangeboden, maar Amazon lijkt 'm ook te gaan verkopen.
Op moment van die post had Amazon.it 'm voor ¤230 staan, maar nu niet meer...

Dat is net zo duur als uit China halen. Daar haal je 'm voor zo'n ¤200 maar heb je kans op extra kosten. Voor ¤225 kun je 'm uit China halen zonder extra kosten maar dan betaal je dus net zo veel als bij Amazon.

Maar goed; de prijzen van dit toestel gaat alle kanten op momenteel.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 18:08:31 #150
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_179269397
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 13:36 schreef THEFXR het volgende:
waar laat je je dure phone repareren, als er iets mee is?
Stap en willekeurige stad binnen , ga na een van de vele phone shops, kijk waar jij een goed gevoel bij krijgt leg probleem voor en vraag een prijsopgaaf .
pi_179269900
De Asus Zenfone 5, heeft die nou wel of geen notch?
Op internet circuleren er foto's en renders met en zonder notch. :?

Als de SD845 variant voor 400 euro te koop is, dan is dat gewoon een instant buy. Zeker omdat je die gewoon in de EU zal kunnen krijgen met EU support en garantie. Een andere optie is de Honor 10, ook 400 euro.

Als de Xiaomi Mix (2) hier in Kruidvat te koop zal worden aangeboden, zal de prijs zeker boven de 400 euro liggen. Dan vind ik de Zenfone 5 of de Honor 10 een veel betere keuze.
  maandag 21 mei 2018 @ 08:56:16 #152
327191 RobertNL
For your gear.
pi_179296629
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 13:18 schreef Faazz het volgende:
Ik zoek een telefoon met de meeste bands beschikbaar voor wereldwijd reizen. Welke flagship zou in de buurt komen?
De Mix 2 heeft er een enorm aantal, je kan eens checken of de mix 2s er ook zo veel heeft.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 21 mei 2018 @ 10:48:55 #153
147172 THEFXR
Alpha Bear
  maandag 21 mei 2018 @ 11:45:45 #154
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179299025
quote:
Sorry, ik kan geen content halen uit deze dbrand reclame.
pi_179299147
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 18:39 schreef Gruj0 het volgende:
De Asus Zenfone 5, heeft die nou wel of geen notch?
Op internet circuleren er foto's en renders met en zonder notch. :?
Wel toch?

https://tweakers.net/nieu(...)tige-uitsparing.html
mag het weten
pi_179299333
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 13:18 schreef Faazz het volgende:
Ik zoek een telefoon met de meeste bands beschikbaar voor wereldwijd reizen. Welke flagship zou in de buurt komen?
Oneplus?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 21 mei 2018 @ 12:44:28 #157
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179299708
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:56 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De Mix 2 heeft er een enorm aantal, je kan eens checken of de mix 2s er ook zo veel heeft.
Dit. Of de OnePlus 6.

Of, als een Snapdragon 835 nog als flagship beschouwd wordt: de Essential Phone heeft ook alle bands die relevant zijn in Nederland.
  maandag 21 mei 2018 @ 12:56:05 #158
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_179299855
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:56 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De Mix 2 heeft er een enorm aantal, je kan eens checken of de mix 2s er ook zo veel heeft.
Mix 2 is inderdaad een top-band toestel.

Eventueel even in de 'mix' vergelijking zetten bij http://www.kimovil.com/en/. Daar staan de banden meteen bij en kan je ze eenvoudig vergelijken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 18:39 schreef Gruj0 het volgende:
De Asus Zenfone 5, heeft die nou wel of geen notch?
Op internet circuleren er foto's en renders met en zonder notch. :?

Als de SD845 variant voor 400 euro te koop is, dan is dat gewoon een instant buy. Zeker omdat je die gewoon in de EU zal kunnen krijgen met EU support en garantie. Een andere optie is de Honor 10, ook 400 euro.

Als de Xiaomi Mix (2) hier in Kruidvat te koop zal worden aangeboden, zal de prijs zeker boven de 400 euro liggen. Dan vind ik de Zenfone 5 of de Honor 10 een veel betere keuze.
De OnePlus 6 heeft softwarematige optie om de notch 'uit' te schakelen (dan schakel je gewoonweg geen stuk van je scherm uit dus). Dus hardwarematig altijd notch, maar softwarematige keuze.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  maandag 21 mei 2018 @ 12:58:05 #159
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179299876
De Oneplus 6 blijft een lelijk toestel.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 21 mei 2018 @ 14:31:57 #160
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179301678
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 12:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
De Oneplus 6 blijft een lelijk toestel.
Ik vind het juist een van de mooiere Android toestellen van dit moment.
  maandag 21 mei 2018 @ 17:39:58 #161
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179304539
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 11:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Sorry, ik kan geen content halen uit deze dbrand reclame.
heb je wel de hele clip gezien?
  maandag 21 mei 2018 @ 18:00:24 #162
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179304982
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 17:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

heb je wel de hele clip gezien?
Ja. Prachtig toestel, maar ik erger me dood aan Linus zijn video’s. Het is altijd hetzelfde

- YouTube reclame
- 20 seconden intro
- sponsorreclame
- minuut content
- YouTube reclame
- sponsorreclame
- dbrand reclame
- conclusie
- sponsorreclame
  maandag 21 mei 2018 @ 18:01:25 #163
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179305006
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja. Prachtig toestel, maar ik erger me dood aan Linus zijn video’s. Het is altijd hetzelfde

- YouTube reclame
- 20 seconden intro
- sponsorreclame
- minuut content
- YouTube reclame
- sponsorreclame
- dbrand reclame
- conclusie
- sponsorreclame
aha, ja ik heb ublock, dus geen last van reclames tussendoor. ;)
  maandag 21 mei 2018 @ 18:03:44 #164
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179305050
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

aha, ja ik heb ublock, dus geen last van reclames tussendoor. ;)
Dan nog heb je linus die reclame maakt voor zijn sponsor aan het begin, linus die dbrand afzuigt, linus die over zijn Amazon affiliate link praat, en linus die reclame maakt voor zijn sponsor aan het eind van zijn video.

Elke 10 minuten durende video linus tech tips heeft misschien 5 minuten content.
  maandag 21 mei 2018 @ 18:04:53 #165
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_179305076
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dan nog heb je linus die reclame maakt voor zijn sponsor aan het begin, linus die dbrand afzuigt, linus die over zijn Amazon affiliate link praat, en linus die reclame maakt voor zijn sponsor aan het eind van zijn video.

Elke 10 minuten durende video linus tech tips heeft misschien 5 minuten content.
ik denk dat het alleen nog maar erger wordt op YT, gewoon om RED te pushen
  maandag 21 mei 2018 @ 18:07:14 #166
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179305120
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik denk dat het alleen nog maar erger wordt op YT, gewoon om RED te pushen
Als RED naar Nederland komt neem ik het meteen. Scheelt me weer gekut met YouTube++
  dinsdag 22 mei 2018 @ 17:04:38 #167
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179324475
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 14:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik vind het juist een van de mooiere Android toestellen van dit moment.
Ik koop geen smartphone meer met een notch en onder bezel. Zal niet meer lang duren voordat deze beschikbaar worden.






[ Bericht 3% gewijzigd door MisterJ.Lo op 22-05-2018 17:16:48 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179355514
Heeft hier iemand ook de Xiaomi Redmi 5A?

Mijn vader is half over op een smartphone met mijn oude Oukitel K6000 Plus maar dat is toch wel een grote telefoon voor hem. We zoeken eigenlijk iets kleiners.
Maar er is gewoon bijna niets aantrekkelijks meer te vinden rond de 5".
Eigenlijk alleen de Nokia 3 en de genoemde Redmi 5A.
Die laatste wordt ook door Amazon verkocht voor een gelijke prijs als uit China, maar dan met de Amazon support/garantie.

Maar. bij Xiaomi kun je de telefoon niet in het Nederlands instellen, behalve met een EU ROM.
Vanwege gedoe en garantie heb ik daar niet zo'n zin aan.

Maar sommige Xiaomi toestellen hebben sinds Android 8 ondersteuning voor Nederlands; maar de update naar 8.0/8.1. voor de Redmi 5A staat gepland voor Q2/Q3 2018. Eigenlijk sowieso de vraag natuurlijk of deze update er komt; Xiaomi is IMHO niet al te betrouwbaar qua updates.

Iemand meer info hierover wat betreft de 5A?
pi_179355780
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 17:04 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Ik koop geen smartphone meer met een notch en onder bezel. Zal niet meer lang duren voordat deze beschikbaar worden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]



https://tweakers.net/nieu(...)-te-presenteren.html
Komt wel goed!
mag het weten
pi_179356106
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 13:46 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wordt inderdaad ook door andere verkopers aangeboden, maar Amazon lijkt 'm ook te gaan verkopen.
Op moment van die post had Amazon.it 'm voor ¤230 staan, maar nu niet meer...

Dat is net zo duur als uit China halen. Daar haal je 'm voor zo'n ¤200 maar heb je kans op extra kosten. Voor ¤225 kun je 'm uit China halen zonder extra kosten maar dan betaal je dus net zo veel als bij Amazon.

Maar goed; de prijzen van dit toestel gaat alle kanten op momenteel.
Xiaomi Redmi Note 5 Dual SIM 64GB Black https://www.amazon.de/dp/(...)_apa_i_3QQbBb2KY224R

Staat nu voor ¤259 op de Duitse Amazon, wel door een andere partij verkocht.
pi_179356672
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:07 schreef J.B. het volgende:

[..]

Xiaomi Redmi Note 5 Dual SIM 64GB Black https://www.amazon.de/dp/(...)_apa_i_3QQbBb2KY224R

Staat nu voor ¤259 op de Duitse Amazon, wel door een andere partij verkocht.
Amazon verkoopt 'm ook zelf. Bijvoorbeeld momenteel bij Amazon.fr voor ¤233,74 incl. verzending: https://www.amazon.it/dp/B07CZS8W5Y

Dat is net zo duur/goedkoper dan uit China halen.

Maar die Note 5 is 5,99" terwijl ik meer rond de 5" zoek. De 5A lijkt mij daarom een leuk toestel want die is fors kleiner en mooie prijs. Maar deze moet in het Nederlands ingesteld kunnen worden en dat is dus het probleem nog.
Daarom is de Nokia 3 misschien ook wel interessant.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 16:24:21 #172
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179382406
Welke webshops verkopen het merk Vivo?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 16:31:38 #173
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179382590
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 16:24 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Welke webshops verkopen het merk Vivo?
Wat een rare vraag? Elke webshop heeft een zoekfunctie. Daar kom je toch zo zelf achter?

Onder andere te vinden bij:
AliExpress
Banggood
Gearbest
  zaterdag 26 mei 2018 @ 11:23:24 #174
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_179396594
Um. Let's get back to phones? :P

(Ik was laatst in Beijing. Overal Vivo advertenties. Naast het hotel een winkelcentrum waar ik er eentje had kunnen kopen. Dusse... koop een vliegticket? Of je neemt een agent en bestelt via JD.com/Tmall.com ofzo...)

-- (btw, via Kimovil, kom je idd gewoon uit op vb. https://www.gearbest.com/(...)349303&lkid=12607150 )

_____

Ben zeer blij met m'n Huawei P20 Pro! Veel betere stap dan ZTE Nubia Z9 -> P10 Plus. Maar die MI8 kan nog wat worden geloof ik. Of die Vivo Apex als ze die echt gaan maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door shiz op 26-05-2018 11:31:15 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 26 mei 2018 @ 11:36:48 #175
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179396752
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 11:23 schreef shiznuts het volgende:
Um. Let's get back to phones? :P

(Ik was laatst in Beijing. Overal Vivo advertenties. Naast het hotel een winkelcentrum waar ik er eentje had kunnen kopen. Dusse... koop een vliegticket? Of je neemt een agent en bestelt via JD.com/Tmall.com ofzo...)

_____

Ben zeer blij met m'n Huawei P20 Pro! Veel betere stap dan ZTE Nubia Z9 -> P10 Plus. Maar die MI8 kan nog wat worden geloof ik. Of die Vivo Apex als ze die echt gaan maken.
Die Apex wordt echt. Het gaat de Vivo Nex heten en komt binnenkort uit. Nu Essential geen telefoons meer gaat maken gaat het in de verkoop. Mits de Nex onder de ¤700 euro blijft inclusief import weet ik bijna zeker dat het hem gaat worden.

- OLED scherm
- Snapdragon 845
- vingerprintscanner onder het scherm
- 8GB aan ram

En met T-Mobile zal het hoe dan ook op 4G moeten werken. Vraag blijft alleen hoe makkelijk of moeilijk GAPPS erop te zetten is.



Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 26 mei 2018 @ 11:56:07 #176
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_179397013
Noice. Looks gud. Zijn wat tegenstanders wat betreft die selfiecamera. Ben zelf toch niet zo'n selfietype... en mensen met een aluhoedje op kunnen die afdoen want zo makkelijk kun je dan niet meer zo makkelijk bespied worden (hoewel die waarschijnlijk toch al met insolatietape de cameras dichtplakken). :+ Maar die scherm real-estate die je daardoor creëert! :D
Je verliest wel face ID en nog maar de vraag hoe de telefoonkwaliteit is. Doen ze dat weer bone conducting ofzo? Meh.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_179397315
Ik vind die Apex precies wat ik graag zie gebeuren in the war on bezels. Selfiecam boeit me niet. Noch doe ik aan beeldbellen. Dus dat ding opgeborgen houden is een prima oplossing. Verder een scanner onder het scherm lost het probleem op dat je bij eentje achterop als ie op tafel ligt er zo niet bij kunt. Natuurlijk kun je met double tap to unlock of face unlock net zo snel toegang krijgen.

Ook geen debiele notch want alle sensoren zitten in de rand. Maarre gezien VIVO, Oppo en Oneplus onder hetzelfde concern vallen verwacht ik dat de Oneplus 6T of 7 er ook zo uit zal gaan zien. Ze kunnen namelijk op veel vlakken bestaande tech hergebruiken.
mag het weten
  zaterdag 26 mei 2018 @ 12:27:13 #178
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179397407
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 12:18 schreef Joosie200 het volgende:
Ik vind die Apex precies wat ik graag zie gebeuren in the war on bezels. Selfiecam boeit me niet. Noch doe ik aan beeldbellen. Dus dat ding opgeborgen houden is een prima oplossing. Verder een scanner onder het scherm lost het probleem op dat je bij eentje achterop als ie op tafel ligt er zo niet bij kunt. Natuurlijk kun je met double tap to unlock of face unlock net zo snel toegang krijgen.

Ook geen debiele notch want alle sensoren zitten in de rand. Maarre gezien VIVO, Oppo en Oneplus onder hetzelfde concern vallen verwacht ik dat de Oneplus 6T of 7 er ook zo uit zal gaan zien. Ze kunnen namelijk op veel vlakken bestaande tech hergebruiken.
Het zou zeker door Oneplus gekopieerd kunnen worden maar voor zo'n rigoureus design verandering zal het vast geen T versie zijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179397475
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 12:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het zou zeker door Oneplus gekopieerd kunnen worden maar voor zo'n rigoureus design verandering zal het vast geen T versie zijn.
Klopt, dus het zal eerder de 7 worden. Heb je iig wel een lichte Android skin, dash charge en je kunt hem wss via Belsimpel kopen :P
mag het weten
  zondag 27 mei 2018 @ 10:26:58 #180
327191 RobertNL
For your gear.
pi_179418288
Topic weer open na er met de bezem doorheen te zijn gelopen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 27 mei 2018 @ 10:40:06 #181
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179418516
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:26 schreef RobertNL het volgende:
Topic weer open na er met de bezem doorheen te zijn gelopen.
Ik zie aan je gezicht, dat jij rijmt en dicht 😊

Waarom zijn de berichten van Dutchguy en mij over midrange toestellen verwijderd?
pi_179418657
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:26 schreef RobertNL het volgende:
Topic weer open na er met de bezem doorheen te zijn gelopen.
Dacht al.. Bleef wel lange tijd stil dus dan moet er wel een bezem doorgehaald worden. Ben trouwens ook benieuwd naar de Xiaomi Mi 8. Alle goodies van de Oneplus op een lager prijspeil :9
mag het weten
  zondag 27 mei 2018 @ 11:46:51 #183
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179419487
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 10:51 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dacht al.. Bleef wel lange tijd stil dus dan moet er wel een bezem doorgehaald worden. Ben trouwens ook benieuwd naar de Xiaomi Mi 8. Alle goodies van de Oneplus op een lager prijspeil :9
Plus MIUI 10, wat het praktisch een iPhone X maakt met de voordelen van Android ^O^

Grote kans dat ik de OP6 haal en mijn broertje de Mi8, of vice versa. De twee met elkaar vergelijken gaat leuk worden 😊
  zondag 27 mei 2018 @ 12:36:46 #184
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179420152
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 12:32 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt, dus het zal eerder de 7 worden. Heb je iig wel een lichte Android skin, dash charge en je kunt hem wss via Belsimpel kopen :P
Oneplus baseert haar design vaak op Oppo en niet Vivo, dus daar hangt het vooral vanaf. Anyway kan niet wachten op de release van dit. Heb al tijden geen smartphone van boven de ¤600 euro gekocht, maar deze moet ik gewoon hebben.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179421763
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 11:46 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Plus MIUI 10, wat het praktisch een iPhone X maakt met de voordelen van Android ^O^

Grote kans dat ik de OP6 haal en mijn broertje de Mi8, of vice versa. De twee met elkaar vergelijken gaat leuk worden 😊
Vind dat nou niet echt een voordeel maar vooruit :P Zou iig sneller een Mi 8 overwegen dan de Oneplus 6. En mijn laatste Xiaomi was de Mi2s en laatste Oneplus de 3. :+

quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:36 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Oneplus baseert haar design vaak op Oppo en niet Vivo, dus daar hangt het vooral vanaf. Anyway kan niet wachten op de release van dit. Heb al tijden geen smartphone van boven de ¤600 euro gekocht, maar deze moet ik gewoon hebben.

[ afbeelding ]
Klopt. Was het niet de Oppo R15 wat de blauwdruk was voor de Oneplus 6? Oppo heeft ook VOOC wat Oneplus relabelt als Dash Charge maar dat mag niet meer ivm merkenrecht issue. Dus gewoon fast charge vanaf nu.

Idem hier. Nog even geduld tot 12 juni. Al werk ik nu met een LG V30 dus voorlopig heb ik 0 haast voor iets nieuws.
mag het weten
  zondag 27 mei 2018 @ 14:17:58 #186
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179422004
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:06 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klopt. Was het niet de Oppo R15 wat de blauwdruk was voor de Oneplus 6? Oppo heeft ook VOOC wat Oneplus relabelt als Dash Charge maar dat mag niet meer ivm merkenrecht issue. Dus gewoon fast charge vanaf nu.

Idem hier. Nog even geduld tot 12 juni. Al werk ik nu met een LG V30 dus voorlopig heb ik 0 haast voor iets nieuws.
Deze prototype heeft de camera aan de onderkant, maar het zal hoogstwaarschijnlijk die ene worden met de selfie camera dat eruit steekt. Onder bezel had ik wel wat kleiner verwacht. Maar als nog super mooi.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179422072
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:17 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Deze prototype heeft de camera aan de onderkant, maar het zal hoogstwaarschijnlijk die ene worden met de selfie camera dat eruit steekt. Onder bezel had ik wel wat kleiner verwacht. Maar als nog super mooi.

[ afbeelding ]
Aan de onderkant is ala Mi Mix 2s. Onderbezel is gelijk aan mijn V30. Om dat nu een chin te noemen? De Desire en Legend van HTC die hadden flinke kinnen :P en een beetje bezel geeft iig genoeg afstand dat je niet per ongeluk met je vingers het touchscreen raakt.
mag het weten
  zondag 27 mei 2018 @ 14:22:18 #188
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179422108
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Aan de onderkant is ala Mi Mix 2s. Onderbezel is gelijk aan mijn V30. Om dat nu een chin te noemen? De Desire en Legend van HTC die hadden flinke kinnen :P en een beetje bedel geeft iig genoeg afstand dat je niet per ongeluk met je vingers het touchscreen raakt.
Komt puur door de camera module. Als het die mechanische wordt dan zal de onderkant nog kleiner zijn. Maar veel mooier dan de iPhone X en elk ander toestel met een notch.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179422133
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:22 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Komt puur door de camera module. Als het die mechanische wordt dan zal de onderkant nog kleiner zijn.
Ik hoop op een mechanische. Die je ook kunt indrukken zoals een popup flitsertje op een systeemcamera. :7
mag het weten
  zondag 27 mei 2018 @ 14:25:24 #190
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179422169
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 14:23 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik hoop op een mechanische. Die je ook kunt indrukken zoals een popup flitsertje op een systeemcamera. :7
Gaat mijn voorkeur ook naar uit. Want dan is het deze

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179447365
verkeerd topic

[ Bericht 57% gewijzigd door Jonmen op 28-05-2018 23:39:11 ]
  donderdag 31 mei 2018 @ 10:58:41 #192
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179507015
Ik schat de kans laag in, maar als de Mi 8 echt alles doet wat Xiaomi in de presentatie claimde, dan wordt dit de eerste Android smartphone die een kans heeft de iPhone volledig te vervangen voor mij.

Prachtige, snelle UI
Veelbelovende camera samples (meestal grootste minpunt bij Xiaomi)
Knap design, ondanks de flinke kin
Vingerafdrukscanner én 3D face unlock
SD845/6GB/256GB
Grote accu

MIUI 10 is bijna een directe kloon van iOS 11, van de mensen die de meeste ervaring hebben met Apple klonen. Gezien hoe soepel MIUI 9 op de Mi 6 draaide, heb ik veel vertrouwen in dit toestel.

Ik ga hem sowieso bestellen. Het zal van de camera prestaties afhangen of ik mijn iPhone X er nog naast houd, of dat ik die verkoop.
pi_179507380
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 10:58 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik schat de kans laag in, maar als de Mi 8 echt alles doet wat Xiaomi in de presentatie claimde, dan wordt dit de eerste Android smartphone die een kans heeft de iPhone volledig te vervangen voor mij.

Prachtige, snelle UI
Veelbelovende camera samples (meestal grootste minpunt bij Xiaomi)
Knap design, ondanks de flinke kin
Vingerafdrukscanner én 3D face unlock
SD845/6GB/256GB
Grote accu

MIUI 10 is bijna een directe kloon van iOS 11, van de mensen die de meeste ervaring hebben met Apple klonen. Gezien hoe soepel MIUI 9 op de Mi 6 draaide, heb ik veel vertrouwen in dit toestel.

Ik ga hem sowieso bestellen. Het zal van de camera prestaties afhangen of ik mijn iPhone X er nog naast houd, of dat ik die verkoop.
Als het een onderdeel van het Android One programma zou zijn, had het wereldwijd een knaller kunnen worden.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 31 mei 2018 @ 11:57:33 #194
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179508116
De gewone Mi 8 is oké maar lelijk. Vind het hoekige van de Mi 8 SE en de uitstekende prijs van $280 dollar een stuk indrukwekkender.

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:39:50 #195
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179508934
Miui 10 is voor een gestures fan zoals ik echt top. Android P implementatie is een stuk minder dan dit.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 31 mei 2018 @ 18:02:24 #196
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_179517015
De doorzichtige Explorer Edition is wel awesome.


En most importantly:

Ff wachten op meer sample clips van de camera. Video op de Huawei P20 Pro is vrij teleurstellend. Daar de Mi8 EE 4-axis OIS heeft, kan dat beter uitpakken. Qua foto's zal de Xiaomi wel lichtelijk achterblijven. Maar de Huawei doet foto's vaak een beetje over-de-top bewerken, zelfs als je de foon zegt er niks aan te doen. Jammer dat 'ie niet aan wireless charging doet (P20 Pro ook niet overigens, die heeft ook geen 3.5mm jack... maar dan wel weer een IR blaster).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_179517476
De Explorer edition heb ik wel oren naar. Vingerafdrukscanner onder het scherm is chill, doorzichtige achterkant nice. De LG V35 is een bijgewerkte V30 en eigenlijk de V30 zoals die had moeten zijn. Betere front/selfiecam, 6GB ram, Snapdragon 845.

Als die Xiaomi Mi8 EE nu ook nog meteen goede ondersteuning qua 4G banden heeft komt ie dit jaar nog wel in huis. Heb meer vertrouwen in Xiaomi dan in de Vivo en hun Apex.
mag het weten
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:50:28 #198
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179526309
Lenovo Z5

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 3 juni 2018 @ 10:59:20 #199
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179576888
Gisteren een Mi Mix 2 128GB gehaald voor ¤125,-

Ideaal tweede toestel voor die prijs! Mooi design, prima scherm, voldoende snelheid en MIUI 9.5 met full screen gestures werkt bijna exact hetzelfde als mijn iPhone X. Ik verwacht dat dat met MIUI 10 nog beter wordt. Alleen de camera en speaker zijn wat minder.

De OnePlus 6 en mi 8 zullen ongetwijfeld beter zijn, maar voor de helft van de prijs komt deze op dit moment genoeg in de buurt voor mij :)
  zondag 3 juni 2018 @ 12:28:30 #200
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179578226
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
Gisteren een Mi Mix 2 128GB gehaald voor ¤125,-

Ideaal tweede toestel voor die prijs! Mooi design, prima scherm, voldoende snelheid en MIUI 9.5 met full screen gestures werkt bijna exact hetzelfde als mijn iPhone X. Ik verwacht dat dat met MIUI 10 nog beter wordt. Alleen de camera en speaker zijn wat minder.

De OnePlus 6 en mi 8 zullen ongetwijfeld beter zijn, maar voor de helft van de prijs komt deze op dit moment genoeg in de buurt voor mij :)
¤ 125,-?
  zondag 3 juni 2018 @ 13:02:54 #201
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179578769
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 12:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

¤ 125,-?
¤250,-

Geen idee waarom ik 125 typte |:(
pi_179581912
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 10:59 schreef Splackavellie02 het volgende:
Gisteren een Mi Mix 2 128GB gehaald voor ¤125,-

Ideaal tweede toestel voor die prijs! Mooi design, prima scherm, voldoende snelheid en MIUI 9.5 met full screen gestures werkt bijna exact hetzelfde als mijn iPhone X. Ik verwacht dat dat met MIUI 10 nog beter wordt. Alleen de camera en speaker zijn wat minder.

De OnePlus 6 en mi 8 zullen ongetwijfeld beter zijn, maar voor de helft van de prijs komt deze op dit moment genoeg in de buurt voor mij :)
Hoe zit het met de batterij? Ik lees dat die een 3400mah heeft. Kun je er 1,5 dagen op of minder? Tevens een mooi bedrag voor die prijs. Waar heb je het gekocht?
  zondag 3 juni 2018 @ 17:04:47 #203
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179582594
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 16:06 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Hoe zit het met de batterij? Ik lees dat die een 3400mah heeft. Kun je er 1,5 dagen op of minder? Tevens een mooi bedrag voor die prijs. Waar heb je het gekocht?
Marktplaats. Gisteren gehaald dus ik kan over de accu duur nog niet veel zeggen. Maar gezien ik op mijn iPhone X net de helft van de dag haal, verwacht ik geen wonderen met mijn gebruik.
  zondag 3 juni 2018 @ 20:31:20 #204
327191 RobertNL
For your gear.
pi_179587013
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 16:06 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Hoe zit het met de batterij? Ik lees dat die een 3400mah heeft. Kun je er 1,5 dagen op of minder? Tevens een mooi bedrag voor die prijs. Waar heb je het gekocht?
batterij van mijn mix 2 heeft gedurende verschillende updates nogal een wisselend beeld laten zien. Op dit moment kom ik er prima de dag mee door, eerder moest ik wel eens om 18.00 aan de lader.

Zoals nu zit ik op 35% met een uurtje of 4 SOT op voornamelijk op volle helderheid (buiten).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_179588748
na 2 mnd met mn redmi note 4 met gebroken scherm te hebben gedaan toch net maar een Redmi note 5 global besteld. Zal wel een verademing worden, alleen al dat t scherm heel is. :+
pi_179593384
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:31 schreef RobertNL het volgende:

[..]

batterij van mijn mix 2 heeft gedurende verschillende updates nogal een wisselend beeld laten zien. Op dit moment kom ik er prima de dag mee door, eerder moest ik wel eens om 18.00 aan de lader.

Zoals nu zit ik op 35% met een uurtje of 4 SOT op voornamelijk op volle helderheid (buiten).
Thanks voor het antwoorden :) Dat is naar mijn voorkeur helaas wat te weinig.

Ik ervaar dit trouwens ook met de Mi A1. Eerst kon ik 1,5 dag met 1 keer opladen, sinds de laatste patch moet ik om 18:00 het ding aan de lader doen. Meerdere mensen hebben er last van zag ik. Gelukkig had ik de Redmi 5+ nog, daar doe ik 2 dagen mee. Die heeft wel een grotere batterij dat dan weer wel :)
  maandag 4 juni 2018 @ 14:24:49 #207
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_179600743
Zojuist mijn Mi A1 binnen gekregen, allemaal Indiase tekst erbij :') Nergens iets Engels te vinden. Zelfs de vooraangebrachte screenprotector heeft Indiase tekst erbij, wel gewoon gekocht bij Belsimpel.

Weet iemand of er iets niet klopt aan de Indiase versie? Misschien andere specs oid?

Heb ook nergens een authentication code zitten

[ Bericht 24% gewijzigd door bobbernaut op 04-06-2018 15:06:03 ]
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_179603642
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 21:40 schreef Makrolon het volgende:
......na.......redmi note 4 met gebroken scherm ...maar een Redmi note 5 global besteld. ....
Nimmer overwogen om het scherm te wisselen? Is best te doen als je incl frame besteld.
Kwestie van schroefjes en kabeltjes los en vastzetten. De achterzijde verwijderen is eigenlijk het meeste werk
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 10:58:54 #209
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179616764
Is er al een ETA voor de MI 8 explorer in Europa?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179617017
De Lenovo Z5 heeft toch gewoon een notch, zoals al wel te verwachten was aangezien die Chinesen zo vaak de werkelijkheid met een korreltje zou nemen.

https://www.theverge.com/(...)hone-announced-notch
Music was my first love, and it will be my last.
pi_179619485
Jammer. Just another noch :{ Dan maar Vivo afwachten ^O^
mag het weten
pi_179624031
quote:
10s.gif Op maandag 4 juni 2018 14:24 schreef bobbernaut het volgende:
Zojuist mijn Mi A1 binnen gekregen, allemaal Indiase tekst erbij :') Nergens iets Engels te vinden. Zelfs de vooraangebrachte screenprotector heeft Indiase tekst erbij, wel gewoon gekocht bij Belsimpel.

Weet iemand of er iets niet klopt aan de Indiase versie? Misschien andere specs oid?

Heb ook nergens een authentication code zitten
Ik zou hem gewoon terugsturen naar Belsimpel.
pi_179624425
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:05 schreef elinx het volgende:

[..]

Nimmer overwogen om het scherm te wisselen? Is best te doen als je incl frame besteld.
Kwestie van schroefjes en kabeltjes los en vastzetten. De achterzijde verwijderen is eigenlijk het meeste werk
Zeker, en heb een nieuw scherm besteld, maar blijkbaar voor t verkeerde model want hij past niet... Toen was ik er klaar mee en maar besloten een nieuwe telefoon te halen.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 22:52:54 #214
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_179629476
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_179631283
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:53 schreef Makrolon het volgende:
...... nieuw scherm besteld, maar blijkbaar voor t verkeerde model want hij past niet... ..
Ai, RN4 verward met RN4 Global (cq RN4x). Begrijpelijk, maar wel zuur
Zelf iets soortgelijks meegemaakt, maar minder ingrijpend, voor een gouden RN4X (RN4 Global) een lcd bestellen in de waan, dat je dan gebroken wit krijgt ipv blauwachtig wit.
Ontvang je donker goud, welke op geen enkel standaard uitvoering voorkomt. Even wennen dus, of toch weer een andere bestellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door elinx op 06-06-2018 09:41:19 ]
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:26:33 #216
327191 RobertNL
For your gear.
pi_179633113
quote:
Hip, maar ben benieuwd hoe gevoelig zo'n uitstekende camera is.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:31:53 #217
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179633165
quote:
Zal vast geen hoge IP-certificatie hebben.

Gezien Android toestellen nog steeds een kin hebben, heb ik liever dat ze de camera daarin verstoppen. Ik gebruik hem toch zelden tot nooit.
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:33:10 #218
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179633171
Nu ik de Xiaomi Mi 8 SE vaker bekeken heb in filmpjes vind ik het er toch heel mooi uitzien.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:36:19 #219
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179633199
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zal vast geen hoge IP-certificatie hebben.

Gezien Android toestellen nog steeds een kin hebben, heb ik liever dat ze de camera daarin verstoppen. Ik gebruik hem toch zelden tot nooit.
Precies. Of gewoon geen selfiecam.

Of überhip, een klein (e-ink desnods) schermpje op de achterkant, zodat je de gewone camera voor selfies kunt gebruiken.
  woensdag 6 juni 2018 @ 09:57:11 #220
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179633502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Precies. Of gewoon geen selfiecam.

Of überhip, een klein (e-ink desnods) schermpje op de achterkant, zodat je de gewone camera voor selfies kunt gebruiken.
Zoiets dus:


Of het doen zoals Xiaomi: bij normaal daglicht is de achterkant van de Mix 2 praktisch een spiegel.
  woensdag 6 juni 2018 @ 10:02:19 #221
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179633573
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:57 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zoiets dus:

[ afbeelding ]
Of het doen zoals Xiaomi: bij normaal daglicht is de achterkant van de Mix 2 praktisch een spiegel.
Precies. Dat is een veel betere oplossing. Maar wat mij betreft gewoon zonder selfie-mogelijkheden. Selfie camera's is een symptoom van wat er mis is met onze maatschappij.
  woensdag 6 juni 2018 @ 12:28:38 #222
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179635634
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 10:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Precies. Dat is een veel betere oplossing. Maar wat mij betreft gewoon zonder selfie-mogelijkheden. Selfie camera's is een symptoom van wat er mis is met onze maatschappij.
De enige keren dat ik iets gemaakt heb wat door kan voor een “selfie” was toen ik nog mezelf als model gebruikte voor de fotografie-dingen die ik uit wilde proberen
  woensdag 6 juni 2018 @ 19:28:27 #223
327191 RobertNL
For your gear.
pi_179642158
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 09:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Zal vast geen hoge IP-certificatie hebben.

Gezien Android toestellen nog steeds een kin hebben, heb ik liever dat ze de camera daarin verstoppen. Ik gebruik hem toch zelden tot nooit.
Ook niet ideaal merk ik nu bij mijn Mix 2. Maar inderdaad wellicht wel gewoon een betere oplossing.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 10:02 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Precies. Dat is een veel betere oplossing. Maar wat mij betreft gewoon zonder selfie-mogelijkheden. Selfie camera's is een symptoom van wat er mis is met onze maatschappij.
Ach, soms is het handig. Maar de keren die ik dat ding gebruik (per jaar) kan ik op 1 hand tellen gok ik :P.
Al moet ik zeggen dat je met de Chinese Beauty modus er wel altijd strak/glad uitziet :+

Het ouderwetse spiegelbolletje op de achterkant voldoet wat mij betreft in dat geval ook gewoon.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 6 juni 2018 @ 21:17:10 #224
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_179644212
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ook niet ideaal merk ik nu bij mijn Mix 2. Maar inderdaad wellicht wel gewoon een betere oplossing.

[..]

Ach, soms is het handig. Maar de keren die ik dat ding gebruik (per jaar) kan ik op 1 hand tellen gok ik :P.
Al moet ik zeggen dat je met de Chinese Beauty modus er wel altijd strak/glad uitziet :+

Het ouderwetse spiegelbolletje op de achterkant voldoet wat mij betreft in dat geval ook gewoon.
De volume knop als shutter gebruiken is een prima oplossing voor het niet bestaande probleem ;) Dan kan je uitstekende selfies maken.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_179644486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:39 schreef elinx het volgende:

[..]

Ai, RN4 verward met RN4 Global (cq RN4x). Begrijpelijk, maar wel zuur
Zelf iets soortgelijks meegemaakt, maar minder ingrijpend, voor een gouden RN4X (RN4 Global) een lcd bestellen in de waan, dat je dan gebroken wit krijgt ipv blauwachtig wit.
Ontvang je donker goud, welke op geen enkel standaard uitvoering voorkomt. Even wennen dus, of toch weer een andere bestellen.
Juist, wist niet dat er verschil in zat. Ook een nieuwe speaker besteld (is ook kapot). Ook de verkeerde. :')

Haha, dat werkt teminste nog gewoon :9
  donderdag 7 juni 2018 @ 00:19:25 #226
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_179648152
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:26 schreef s0ul1991 het volgende:

[..]

Ik zou hem gewoon terugsturen naar Belsimpel.
Ik ga morgen even bellen dan maar

Ik heb net nog de imei/serial geprobeerd te verifiëren, maar die pakt 'm niet. Ik krijg dan dit;

[ Bericht 16% gewijzigd door bobbernaut op 07-06-2018 00:55:14 ]
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_179694208
Ik las bij onze buren dat die Nubia M2 geen goede aanschaf is. Is blijven hangen bij Android 6 and that's it.

De Mi Mix 2 kan bij BG met een coupon inmiddels voor zo'n 300 euro worden gekocht. Alleen is hij op dit moment niet in stock.
pi_179733996
Hoe check ik of m'n note 5 die binnen is gekomen wel een global is?
pi_179745199

91.62% screen
4000 mah batterij
SD845
8GB geheugen en 128GB opslag
Vingerafdrukscanner in het scherm
Selfiecam verborgen *O*

Why helleu there Vivo Nex! Doe mij die middelste variant maar :9
mag het weten
  dinsdag 12 juni 2018 @ 15:08:21 #230
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179745452
Dit is nog indrukwekkender. Eindelijk een Vivo telefoon met band 20 :D.
quote:
2G GSM/GPRS/EDGE:850/900/1800/1900MHz ;
2G CDMA: BC0/BC1/BC10 ;
3G TD-SCDMA/TD-HSPA:B34/B39;
3G WCDMA/HSPA:B1/B2/B4/B5/B8;
4G TDD-LTE:B34/B38/B39/B40/B41;
4G FDD-LTE:B1/B2/B3/B4/B5/B7/B8/B12/B17/B18/B19/B20/B25/B26/B28A/B28B;
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_179745673
Slicke achterkant ook wel :9~
mag het weten
  dinsdag 12 juni 2018 @ 15:22:22 #232
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179745679
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 13 juni 2018 @ 12:36:15 #233
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_179762126
Na 2 jaar mijn Umi Super te hebben gehad en hij nu al toe is aan de 3e accu :') , ben ik toch wel opzoek naar een andere telefoon.
Wat is er nu op de Chinese markt met een goede camera, laatste Android, fatsoenlijk RAM geheugen, en global edition?
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_179764637
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 12:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Wat is er nu op de Chinese markt met een goede camera, laatste Android, fatsoenlijk RAM geheugen, en global edition?
Afhankelijk van je budget: Xiaomi Mi A1, Xiaomi Redmi Note 5, Xiaomi Mi8 of dus de Vivo Nex.

De Mi A1 blijft een prima budget model. Te bestellen via Belsimpel. De Note 5 ziet er uit als de opvolger van de A1 (wellicht dat ie met global edition de A2 wordt) De Xiaomi Mi 8 is gewoon een goed toestel met betere specificaties. En wil je gek doen dan pak je de Explorer Edition.
mag het weten
pi_179773892
Inmiddels ook de Redmiddel Note 5 Globale binnen. Leuk toestel voor weinig geld!
  woensdag 13 juni 2018 @ 23:23:03 #236
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179774886
Uitstekende telefoons, hoor. Maar voor de camera moet je geen Xiaomi nemen.
  donderdag 14 juni 2018 @ 07:07:48 #237
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_179777194
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
Uitstekende telefoons, hoor. Maar voor de camera moet je geen Xiaomi nemen.
De Mi's hebben een zeer behoorlijke camera hoor, voor smartphone begrippen.

Alle budgetphones hebben verder crap camera's. Daarvoor moet je gewoon niet in China zijn.
pi_179791598
Ik kom van een Samsung Galaxy S5, dus wat betreft de camera, batterij en overall snelheid zeker een goede vooruitgang!
  donderdag 14 juni 2018 @ 22:49:20 #240
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179794689
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:34 schreef s0ul1991 het volgende:
Het helpt vaak als je camera2api en EIS enabled.
https://www.celsoazevedo.(...)gle-camera/examples/
Jammer dat die ports niet op Xiaomi toestellen met MIUI werken. Dat is een groot minpunt.
pi_179800736
Die Vivo's gaan zeker allemaal duur worden.
Welke mobiel is voor 150-200 max. een aanrader?

De Nubia M2 nog steeds? Of de Nubia M17 mini? Of toch een ander merk en model?
pi_179802874
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:37 schreef Gruj0 het volgende:
Die Vivo's gaan zeker allemaal duur worden.
Welke mobiel is voor 150-200 max. een aanrader?

De Nubia M2 nog steeds? Of de Nubia M17 mini? Of toch een ander merk en model?
Wat vind je van de Xiaomi Redmi 5 ?
pi_179803707
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:01 schreef Skweezer het volgende:
Wat vind je van de Xiaomi Redmi 5 ?
Voor zo'n ¤200 kun je de Redmi Note 5 ook nog wel halen.
pi_179805400
Bedankt voor het advies jullie allebei.
Ik heb het niet zo op Xiaomi's. Geen idee waarom, maar dat merk staat me gewoon niet aan (muv Xiaomi Mi Mix 2). Zijn er geen alternatieven?
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:19:36 #245
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179808992
Interesse in een Mix 2 voor ¤250?

Niet dat ik ervan af wil, maar dat zou mij weer één extra excuus geven om de Mi 8 Explorer Edition te halen
pi_179856079
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:19 schreef Splackavellie02 het volgende:
Interesse in een Mix 2 voor ¤250?

Niet dat ik ervan af wil, maar dat zou mij weer één extra excuus geven om de Mi 8 Explorer Edition te halen
Aangezien een nieuwe 50 euro duurder is, geen interesse in. Maar toch bedankt voor het aanbod.
pi_179879214
Dit weekend zijn er weer wat geruchten/beelden van de Xiaomi A2 bekend geworden.
(onderstaande foto is een screenshot van een inmiddels verwijderde Youtube video)



Een Zwitsere retailer heeft 'm online staan.
Vrij prijzig vooralsnog: 4/32GB voor ¤289, 4/64GB voor ¤329 en 6/128GB voor ¤369.

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 18-06-2018 20:29:32 ]
  dinsdag 19 juni 2018 @ 11:55:25 #248
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179892416
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2018 20:40 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Aangezien een nieuwe 50 euro duurder is, geen interesse in. Maar toch bedankt voor het aanbod.
Geen probleem hoor. Zoals ik zei, hij hoeft niet weg. Het is een prachtig toestel, dat eigenlijk al overkill is als werktoestel. Retesnel, mooi design, prima accu en een vlotte interface.

Maar er zijn nieuwere/betere toestellen uitgekomen waar ik nog niet mee gespeeld heb, dus kriebelt het toch een beetje :')

Wat dat betreft ben ik blij dat ik voornamelijk een iPhone-gebruiker ben en ik dit slechts één keer per jaar heb. Als ik uitsluitend Android zou gebruiken, zou ik waarschijnlijk elke maand wel een ander toestel kopen, simpelweg omdat er zó veel toestellen uitkomen die interessant zijn.

Mijn broertje gaat deze week de OnePlus 6 bestellen. Naar mijn mening waarschijnlijk de beste Android smartphone die over de hele linie de beste koop is. Ondanks dat ik zelf eerder voor de Mi 8 Explorer Edition zou gaan.

Het zijn mooie tijden voor Android 😊
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:02:50 #249
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179892532
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 19 juni 2018 @ 12:10:14 #250
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_179892642
quote:
Net gezien. Mooi toestel, maar ik heb liever een notch dan een eerste generatie bewegend mechanisme.

Daarnaast is een scherm met Samsung Galaxy-kromming al per definitie een no-go voor mij.
pi_179892840
quote:
Leuk ding. Maar ivm met de Nex:
+ kleiner
+ net als Oneplus makkelijk verkrijgbaar
- geen vingerafdrukscanner
- geen 3,5mm headphone jack

Dan ga ik liever voor de Nex. Ik wil de scanner en jack graag behouden. Of wachten op de Oneplus 7 crossover :7
mag het weten
pi_179919396
Zojuist de Xiaomi Redmi Note 5 4/64GB besteld bij Banggood voor ¤173,32. (incl. PDM en verzekering)
Met coupon:
16BGEURN5G46

Gearbest en Banggood stunten met de prijzen van deze telefoon; die van Gearbest ben ik misgelopen (coupon was te vaak gebruikt).
  zaterdag 23 juni 2018 @ 10:51:52 #253
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_179987229
-

[ Bericht 40% gewijzigd door MisterJ.Lo op 23-06-2018 10:53:57 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_180109133
Die Umigidi Z2 ziet er gelikt uit en de specs ook. Alleen jammer van de MTK soc.
pi_180139780
Heb nu een aantal dagen de Note 5 binnen en het is wel weer even wenen. Zeker omdat Xiaomi met hun MIUI een aardige eigen draai aan Android heeft gegeven.
Vooral hun manier van apps rangschikken (je kunt die niet eens alfabetisch weergeven) is irritant en het ontbreken van een app drawer vind ik ook jammer.
Misschien te zijner tijd een andere launcher o.i.d. installeren of zelfs een andere ROM.

Ondertussen kan ik wel tot half juli wachten voordat de bootloader unlocked is.
(wil graag eens de Google Camera proberen)
pi_180165441
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
Heb nu een aantal dagen de Note 5 binnen en het is wel weer even wenen. Zeker omdat Xiaomi met hun MIUI een aardige eigen draai aan Android heeft gegeven.
Vooral hun manier van apps rangschikken (je kunt die niet eens alfabetisch weergeven) is irritant en het ontbreken van een app drawer vind ik ook jammer.
Misschien te zijner tijd een andere launcher o.i.d. installeren of zelfs een andere ROM.

Ondertussen kan ik wel tot half juli wachten voordat de bootloader unlocked is.
(wil graag eens de Google Camera proberen)
Nova launcher verhelpt veel van die irritaties. Desalniettemin heb ik liever een kale Android, van de notificaties e.d. ben ik in MIUI niet bepaald ondersteboven. Dus uiteindelijk zal ik ook wel een custom rom op mijn exemplaar gaan flashen.
  zondag 1 juli 2018 @ 17:42:46 #257
327191 RobertNL
For your gear.
pi_180166609
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:50 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nova launcher verhelpt veel van die irritaties. Desalniettemin heb ik liever een kale Android, van de notificaties e.d. ben ik in MIUI niet bepaald ondersteboven. Dus uiteindelijk zal ik ook wel een custom rom op mijn exemplaar gaan flashen.
Notificaties zijn ondertussen al we beter geworden. Maar inderdaad nog niet zoals ik wens.

Launcher was ook wennen. Eerst nog lang Google launcher gebruikt maar na de Oreo update zit ik op de stock launcher. , ik rangschik apps sindsdien direct meer in mappen waardoor ik er wel mee kan leven.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_180172434
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2018 14:38 schreef Iemand91 het volgende:
Heb nu een aantal dagen de Note 5 binnen en het is wel weer even wenen. Zeker omdat Xiaomi met hun MIUI een aardige eigen draai aan Android heeft gegeven.
Vooral hun manier van apps rangschikken (je kunt die niet eens alfabetisch weergeven) is irritant en het ontbreken van een app drawer vind ik ook jammer.
Misschien te zijner tijd een andere launcher o.i.d. installeren of zelfs een andere ROM.

Ondertussen kan ik wel tot half juli wachten voordat de bootloader unlocked is.
(wil graag eens de Google Camera proberen)
Is de Note 5 (Pro) echt zoveel beter (prijs/kwaliteit), dan de Lenovo Z5?
Ben nog steeds op zoek naar een deftig toestel dat geen flagship Apple of Samsung prijs heeft.
pi_180172801
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:08 schreef Gruj0 het volgende:
Is de Note 5 (Pro) echt zoveel beter (prijs/kwaliteit), dan de Lenovo Z5?
Ben nog steeds op zoek naar een deftig toestel dat geen flagship Apple of Samsung prijs heeft.
Ik geloof niet dat ze bijster veel van elkaar verschillen. De Lenovo is wel een stuk duurder, heeft been B20 support (zou voor mij al een no go zijn) en die notch; naast het feit dat het lelijk is lijkt mij het ook niet praktisch).

Daarnaast las ik lovende verhalen over de Redmi Note 5, staat Xiaomi als goed merk bekend en dat laatste is ook wel handig voor zaken als custom ROM's e.d., mocht ik dat ooit gaan gebruiken.

Ik heb verder ook weinig/lage eisen; ik zie de meerwaarde niet van de duurdere telefoons en ik zou ook nog prima door kunnen gaan met mijn 5 jaar oude HTC One.
Alleen die laatste werd de accuduur toch wel erg slecht dus ik moest wel wat nieuws.
pi_180172883
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:22 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze bijster veel van elkaar verschillen. De Lenovo is wel een stuk duurder, heeft been B20 support (zou voor mij al een no go zijn) en die notch; naast het feit dat het lelijk is lijkt mij het ook niet praktisch).

Daarnaast las ik lovende verhalen over de Redmi Note 5, staat Xiaomi als goed merk bekend en dat laatste is ook wel handig voor zaken als custom ROM's e.d., mocht ik dat ooit gaan gebruiken.

Ik heb verder ook weinig/lage eisen; ik zie de meerwaarde niet van de duurdere telefoons en ik zou ook nog prima door kunnen gaan met mijn 5 jaar oude HTC One.
Alleen die laatste werd de accuduur toch wel erg slecht dus ik moest wel wat nieuws.
Tnx.

Geen B20 is eigenlijk geen ramp hier in NL of wel?
Xiaomi heb ik het niet echt op vanwege de interface. Wel eens gezien bij een ander iemand. Vind het gewoon niet echt gebruiksvriendelijk. Stock Android is gewoon zoveel beter.
pi_180173653
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 21:25 schreef Gruj0 het volgende:
Tnx.

Geen B20 is eigenlijk geen ramp hier in NL of wel?
Dat ligt er aan; over het algemeen heb je bijv. in de randstad minder last van als je geen B20 hebt dan daarbuiten; maar ik zou het niet willen missen.
quote:
Xiaomi heb ik het niet echt op vanwege de interface. Wel eens gezien bij een ander iemand. Vind het gewoon niet echt gebruiksvriendelijk. Stock Android is gewoon zoveel beter.
Daarom ga ik ook voor Xiaomi; mocht het mij niet bevallen dan is er al gauw een aardige community erom heen.
Zo zijn er al de eerste (onofficiële) LineageOS ROM's voor verschenen.
pi_180182022
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2018 16:50 schreef J.B. het volgende:

[..]

van de notificaties e.d. ben ik in MIUI niet bepaald ondersteboven.
Mijn Redmi note 5 is onderweg. Wat vind je kut aan de notificaties? Heb met de note 3 notificaties niks vervelends gemerkt op MIU. Al draaide ik het laatste half jaar wel LineageOS
pi_180182661
Na minder dan een maand lijkt mijn Redmi Note 5 wat last te hebben van screen burn-in. Het Google logo van het toetsenbord kun je zelfs zien zonder dat het actief is. Beetje jammer dit :/ Er zichtbaar als je een blauwe achtergrond hebt.
pi_180189147
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 10:21 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Mijn Redmi note 5 is onderweg. Wat vind je kut aan de notificaties? Heb met de note 3 notificaties niks vervelends gemerkt op MIU. Al draaide ik het laatste half jaar wel LineageOS
Ik vind o.a. die kleine kleurige icoontjes van apps in de meldingsbalk helemaal niks. Daarnaast wil ook liefst de "sleutel" in de meldingsbalk hebben staan als ik m'n VPN aan zet. Ook mis ik de niet-storen functie die bij de Mi A1 gewoon in de meldingsbalk zat en het irriteert me ook dat ik voortdurend 'Haal weer info op' te zien krijg terwijl ik het weer helemaal niet wil zien. Het klinkt allicht belachelijk zeurderig maar ik vind het minimalistische van een kale Android variant gewoon prettiger werken.
  maandag 9 juli 2018 @ 13:02:00 #265
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180352594
Voor mensen die niet per sé mee hoeven in die bezelless trend, zag ik gisteren op aliexpress een geweldig bang for buck deal:

HTC U11
- Snapdragon 835
- 4GB/64GB + microSD
- 5,5” 1440p scherm
- Android 8.1
- 12MP camera (zelfde sensor als de eerste Pixel)

Voor een luttele ¤262,- (https://m.nl.aliexpress.c(...)j&aff_platform=msite)

Ik heb deze een tijdje fulltime gebruikt, voordat ik voor de meeste dingen weer naar een iPhone ging, en was echt onder de indruk. Ik kwam van een OP5 af, en de U11 was significant beter. Vooral de camera is de beste point & shoot camera buiten de Pixel 2. De beeldkwaliteit is naar mijn mening duidelijk beter dan die van mijn veel duurdere iPhone X met stock camera.

Ook zag ik de Pixel 2 voor een kleine ¤400,- staan. Ik heb sinds kort een nieuwe baan, waarbij een Android toestel niet noodzakelijk meer is, dus ik kan niet echt meer rechtvaardigen dat ik ¤500+ uitgeef aan een smartphone die ik niet eens als smartphone ga gebruiken.

Maar die camera :9~ :9~ Het feit dat de knappe lenzen die ik voor mijn iPhone heb met een hoesje van drie tientjes ook perfect op de Pixel kan gebruiken, maakt het wel erg moeilijk om hem niet impulsief te kopen :')

Niemand interesse in de Xiaomi Mix 2? Nog steeds een prachtig toestel, met als enige minpunt dat ik persoonlijk de Pixel Camera niet goed werkend krijg.
pi_180352976
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2018 17:10 schreef J.B. het volgende:

[..]

Ik vind o.a. die kleine kleurige icoontjes van apps in de meldingsbalk helemaal niks. Daarnaast wil ook liefst de "sleutel" in de meldingsbalk hebben staan als ik m'n VPN aan zet. Ook mis ik de niet-storen functie die bij de Mi A1 gewoon in de meldingsbalk zat en het irriteert me ook dat ik voortdurend 'Haal weer info op' te zien krijg terwijl ik het weer helemaal niet wil zien. Het klinkt allicht belachelijk zeurderig maar ik vind het minimalistische van een kale Android variant gewoon prettiger werken.
Die kleurige icoontjes van apps kan je uitzetten.
En de niet storen functie kan je ook naar boven bij je 'sneltoetsen' zetten.

Je 'haal weer info op' snap ik niet
  maandag 9 juli 2018 @ 21:07:10 #267
327191 RobertNL
For your gear.
pi_180363033
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 13:02 schreef Splackavellie02 het volgende:
Voor mensen die niet per sé mee hoeven in die bezelless trend, zag ik gisteren op aliexpress een geweldig bang for buck deal:

HTC U11
- Snapdragon 835
- 4GB/64GB + microSD
- 5,5” 1440p scherm
- Android 8.1
- 12MP camera (zelfde sensor als de eerste Pixel)

Voor een luttele ¤262,- (https://m.nl.aliexpress.c(...)j&aff_platform=msite)

Ik heb deze een tijdje fulltime gebruikt, voordat ik voor de meeste dingen weer naar een iPhone ging, en was echt onder de indruk. Ik kwam van een OP5 af, en de U11 was significant beter. Vooral de camera is de beste point & shoot camera buiten de Pixel 2. De beeldkwaliteit is naar mijn mening duidelijk beter dan die van mijn veel duurdere iPhone X met stock camera.

Ook zag ik de Pixel 2 voor een kleine ¤400,- staan. Ik heb sinds kort een nieuwe baan, waarbij een Android toestel niet noodzakelijk meer is, dus ik kan niet echt meer rechtvaardigen dat ik ¤500+ uitgeef aan een smartphone die ik niet eens als smartphone ga gebruiken.

Maar die camera :9~ :9~ Het feit dat de knappe lenzen die ik voor mijn iPhone heb met een hoesje van drie tientjes ook perfect op de Pixel kan gebruiken, maakt het wel erg moeilijk om hem niet impulsief te kopen :')

Niemand interesse in de Xiaomi Mix 2? Nog steeds een prachtig toestel, met als enige minpunt dat ik persoonlijk de Pixel Camera niet goed werkend krijg.
Zijn wel refurb toestellen ;)
Zie het stukje in de advertentie over d capaciteit van de batterij.
Kan je er vaak ook vanuit gaan dat de oordopjes en lader etc niet origineel zijn.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:19:42 #268
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180399488
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zijn wel refurb toestellen ;)
Zie het stukje in de advertentie over d capaciteit van de batterij.
Kan je er vaak ook vanuit gaan dat de oordopjes en lader etc niet origineel zijn.
Goed punt inderdaad voor potentiële kopers.

Mij maakt het niet zoveel uit. Ik zou de Pixel puur voor de camera gebruiken (en misschien wat emulators) en gebruik een Anker USB-C kabel. En ik gebruik al jaren Bluetooth oordopjes.

Als het je puur om het toestel zelf te doen is, is het geen slechte optie 😊
pi_180404608
quote:
1s.gif Op maandag 9 juli 2018 21:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zijn wel refurb toestellen ;)
Zie het stukje in de advertentie over d capaciteit van de batterij.
Kan je er vaak ook vanuit gaan dat de oordopjes en lader etc niet origineel zijn.
Ik dacht al, dat is wel een erg goede prijs voor een toestel dat hier enkele honderen euro's meer moet kosten. Ik zou voor 262 euro zeker geen refurbished toestel halen van Aliexpress/China. Je weet niet hoe dat ding is behandeld en hoe het intern in elkaar steekt. Of alles nog goed en wel is. Mocht je onverhoopt je garantie aan moeten spreken, kan het je nog wel eens kopzorgen opleveren.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:44:54 #270
327191 RobertNL
For your gear.
pi_180407442
G\\
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:00 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik dacht al, dat is wel een erg goede prijs voor een toestel dat hier enkele honderen euro's meer moet kosten. Ik zou voor 262 euro zeker geen refurbished toestel halen van Aliexpress/China. Je weet niet hoe dat ding is behandeld en hoe het intern in elkaar steekt. Of alles nog goed en wel is. Mocht je onverhoopt je garantie aan moeten spreken, kan het je nog wel eens kopzorgen opleveren.
Garantie kan je vergeten; behalve van de verkoper wellicht.
Batterij is vaak een issue; heb wel eens een aantal van dit soort toestellen lokaal in Korea en China bekeken en ook gekocht. Maar je ziet vaak dat het scherm vervangen is (aftermarket ''afkeur'' scherm erin) en een andere batterij met wat pech.

Ben uiteindelijk wel met een tweedehands LG G3 (met antenne :P) en Iphone 5 voor een prima prijs (lees stuk lager dan marktplaatsprijs) naar huis gegaan. Maar goed er zit dan wel een risico aan. Voordeel is dan vooral dat je hem terplaatse even kan testen en controleren.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_180595649
Heeft iemand met een Xiaomi Redmi Note 5 al de moeite gedaan om een custom ROM te installeren? Er zijn er al zoveel op xda dat ik niet weet welke ik moet kiezen :')
pi_180596220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:07 schreef J.B. het volgende:
Heeft iemand met een Xiaomi Redmi Note 5 al de moeite gedaan om een custom ROM te installeren? Er zijn er al zoveel op xda dat ik niet weet welke ik moet kiezen :')
Ik denk dat ik nog wel een keer een custom ROM ga uitproberen maar op zich bevalt mij MIUI tot nu toe wel.
(na wat gewenning)
SInds gisteren is er officieel LineageOS support.
Dat zou mijn keus zijn.

Ondertussen ook bootloader unlocked (leuk dat 2 weken wachten :') ) en Google Cam geïnstalleerd.
Helaas nog niet echt mee zitten spelen.
pi_180615466
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik nog wel een keer een custom ROM ga uitproberen maar op zich bevalt mij MIUI tot nu toe wel.
(na wat gewenning)
SInds gisteren is er officieel LineageOS support.
Dat zou mijn keus zijn.

Ondertussen ook bootloader unlocked (leuk dat 2 weken wachten :') ) en Google Cam geïnstalleerd.
Helaas nog niet echt mee zitten spelen.
Hoe unlock je de bootloader bij de note 5? Ben benieuwd naar je ervaringen met Google camera!
pi_180616148
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:37 schreef Doev het volgende:
Hoe unlock je de bootloader bij de note 5?
Deze subreddit/wiki is aan goed startpunt: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/index
Hier staat info over bootloader unlocken: https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/bootloader
pi_180682866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 22:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik nog wel een keer een custom ROM ga uitproberen maar op zich bevalt mij MIUI tot nu toe wel.
(na wat gewenning)
SInds gisteren is er officieel LineageOS support.
Dat zou mijn keus zijn.

Ondertussen ook bootloader unlocked (leuk dat 2 weken wachten :') ) en Google Cam geïnstalleerd.
Helaas nog niet echt mee zitten spelen.
Godver, die 15 dagen wachten had ik even over het hoofd gezien :')
pi_180693674
Livestream van Xiaomi's aankondiging van de A2 en A2 Lite in Spanje is gaande:

pi_180698099
De nieuwe Xiaomi Mi A2 en Mi A2 Lite zijn vanmorgen in Spanje aangekondigd.

Zoals al bekend; zijn het simpelweg de huidige Mi 6X en de Redmi 6 Pro maar dan met Android One.

https://www.mi.com/en/mi-a2/
https://www.mi.com/en/mi-a2-lite/



Wel humor:



[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 24-07-2018 16:11:03 ]
pi_180699193
Met welke verzend methode bij welke site kun ik de Mi A2 naar Nederland halen zonder bijkomende kosten?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_180699420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:08 schreef dimmak het volgende:
Met welke verzend methode bij welke site kun ik de Mi A2 naar Nederland halen zonder bijkomende kosten?
Banggood met PDM, Aliexpress heeft een aantal sellers die met DHL via een Europese tussenstop verzenden.
Amazon zal 'm ook wel gauw aanbieden denk ik en met wat afwachten is die vaak niet of nauwelijks duurder dan uit China halen. (en heb je wel Europese service en garantie)
pi_180713558
Weet iemand hoe het zit met het kopen van accu's/batterijen voor je smartphone? Ik had er nooit probelemen mee, tot ik afgelopen week een nieuwe accu probeerde te bestellen en ik na een paar dagen van de verkoper te horen kreeg dat de batterij naar hun was teruggestuurd, omdat ons land geen batterijen toelaat. Nu wist ik wel dat batterijen een probleem waren, maar ik had er nog nooit iets van gemerkt. Hoe kom ik nu aan een nieuwe batterij? Zijn er andere wegen? :?
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:44:53 #281
327191 RobertNL
For your gear.
pi_180713589
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:41 schreef Morri2 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het kopen van accu's/batterijen voor je smartphone? Ik had er nooit probelemen mee, tot ik afgelopen week een nieuwe accu probeerde te bestellen en ik na een paar dagen van de verkoper te horen kreeg dat de batterij naar hun was teruggestuurd, omdat ons land geen batterijen toelaat. Nu wist ik wel dat batterijen een probleem waren, maar ik had er nog nooit iets van gemerkt. Hoe kom ik nu aan een nieuwe batterij? Zijn er andere wegen? :?
ergens anders bestellen ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_180713616
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:44 schreef RobertNL het volgende:

[..]

ergens anders bestellen ;)
Ook als het uit China moet komen? Soort van loterij dus? :D
  donderdag 26 juli 2018 @ 19:51:53 #283
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180751226
Ik zie heel veel van de magneet houders, welk merk moet ik hebben?
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 21:35:31 #284
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180822204
Wat is het verschil tussen de Xiaomi Mi 8 4G Phablet International Version en de Xiaomi Mi 8 4G Phablet Global Edition ?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_180829231
quote:
5s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:35 schreef onlogisch het volgende:
Wat is het verschil .....
Alleen de global version had meestal ondersteuning voor de juiste 4G banden met oa B20 800MHz voor KPN en Vodafone.
De Internationale versie had weer andere 4G banden. Als ik nu bij GB kijk zie ik geen verschil mbt de Mi8.
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 09:22:22 #286
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180829324
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:12 schreef elinx het volgende:
Alleen de global version had meestal ondersteuning voor de juiste 4G banden met oa B20 800MHz voor KPN en Vodafone. De Internationale versie had weer andere 4G banden. Als ik nu bij GB kijk zie ik geen verschil mbt de Mi8.
Dus als je niet oppast en de verkeerde koopt, koop je een smartphone die hier niet eens op 4g kan?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 30 juli 2018 @ 09:41:41 #287
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_180829527
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:22 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dus als je niet oppast en de verkeerde koopt, koop je een smartphone die hier niet eens op 4g kan?
Ze ondersteunen meestal wel minimaal een 4g-band die hier ook werkt, maar niet alle providers in Nederland gebruiken dezelfde banden. En als je provider op meerdere banden zit en je toestel ondersteunt ze niet allemaal, dan heb je sub-optimale 4g.

Dus inderdaad, goed opletten wat je koopt en weten welke 4g banden jouw provider gebruikt.
pi_180830159
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 09:22 schreef onlogisch het volgende:....

Dus als je niet oppast en de verkeerde koopt, koop je een smartphone die hier niet eens op 4g kan?
Zoals BadderHaring aangeeft, deels.
Een internationale versie betekent feitelijk "buiten China" Dat kan overal zijn.
Afhankelijk van het land zullen de 4G frequenties anders zijn.
Let daarom nooit alleen op de naam, maar controleer voor je koopt de specificaties goed.

Voor ondersteuning van alle banden van NL providers moet erop zitten:
4G FDD LTE 800/900/1800/2100/2600 MHz en 4G TDD LTE 2500/2600 MHz
Oftewel B1-3-7-8-20 en B38-41

bron

[ Bericht 1% gewijzigd door elinx op 30-07-2018 18:27:19 ]
  maandag 30 juli 2018 @ 20:13:33 #289
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180840892
De Vivo Nex met SD710 is wel aantrekkelijk geprijsd. Lijkt alle coole features van de duurdere versie te hebben, met een SoC die niet heel veel zwakker is.

In de aanloop naar de nieuwe iPhone-releass gaat mijn iPhone X ergens de komende twee maanden de deur uit, dus ben wat rond aan het kijken naar een leuke Android smartphone om de tijd te overbruggen. Tot nu toe staan deze op het lijstje:

- Pixel 2, voor de camera
- Vivo Nex, voor het design en premium specs
- Xiaomi Mi8, voor de beste “iPhone”-ervaring op Android
- OnePlus 6, omdat het een indrukwekkend toestel voor een nette prijs is
- LG Q7

De Q7 is alleen een optie als er een degelijke custom rom is, want ik heb absoluut geen vertrouwen in de software ondersteuning vanuit LG.

Iemand nog suggesties? Samsung vind ik niets, de P20 Pro ook niet.
pi_180851260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:51 schreef THEFXR het volgende:
Ik zie heel veel van de magneet houders, welk merk moet ik hebben?
[ afbeelding ]
Ik heb de Blitzwolf.
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 12:50:02 #291
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_180852777
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:31 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik heb de Blitzwolf.
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:31 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik heb de Blitzwolf.
is die sterk genoeg om door een hoesje heen te gaan, dat je hem dus op je tel plakt en daarna je hoesje erop doet en dat hij toch nog stevig vastzit in de auto?
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:02:44 #292
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180852960
Die Nex is behoorlijk interessant. Hij zal vermoedelijk echter wel wat te duur uitvallen.

Ik hoop dat die in-screen scanner een trendsetter gaat zijn want backscanners vind ik echt een waardeloos idee.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_180853697
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

[..]

is die sterk genoeg om door een hoesje heen te gaan, dat je hem dus op je tel plakt en daarna je hoesje erop doet en dat hij toch nog stevig vastzit in de auto?
Jazeker! Heb er zelf ook een hoes omheen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181067451
Ik zit met een bricked Xiaomi Redmi Note 5 vanwege het eigenaardige anti-rollback beleid wat Xiaomi erop na houdt :') Nu maar een tweedehands OnePlus 3 gekocht om de tijd te overbruggen voor een fix :P

[ Bericht 29% gewijzigd door J.B. op 10-08-2018 14:47:24 ]
pi_181125622
quote:
1s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:41 schreef J.B. het volgende:
Ik zit met een bricked Xiaomi Redmi Note 5 vanwege het eigenaardige anti-rollback beleid wat Xiaomi erop na houdt :') Nu maar een tweedehands OnePlus 3 gekocht om de tijd te overbruggen voor een fix :P
Wat voor beleid houden ze erop na dan heb er ook een, en wil m liever niet bricken ;)
pi_181125825
Zag dat de Coolpad Cool Play 6 (6GB ram, 64GB rom, SD653, Full HD, Android 7, Dual camera, enz) hier en daar voor rond de 140 euro te koop is.

Coolpad is een sub of dochtermerk van LeTV. Bouwkwaliteit ziet er wel oke uit, maar weinig customroms. Voor dat geld echter wel een goed betaalbaar werkpaard. De SOC die erin zit geeft biedt ook hoop dat er op den duur meer actuele customroms op de markt komen. Heb wel gehoord dat de SD653 nogal een heethoofd is, maar toch.

Hoe denken jullie erover?
  zondag 12 augustus 2018 @ 13:18:19 #297
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181127247
Ja beetje een gok, die letv modellen zijn best prima voor het geld geweest uiteindelijk.
Denk dat het wel een risico is en er naar verloop van tijd toch geen roms verschijnen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_181127581
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 11:57 schreef Doev het volgende:

[..]

Wat voor beleid houden ze erop na dan heb er ook een, en wil m liever niet bricken ;)
Heeft met anti-rollback te maken. Dat is een nieuwe functie in Android die normaal wordt uitgeschakeld zodra je de bootloader unlockt, maar om de een of andere reden heeft Xiaomi besloten die functie actief te laten. Ik dacht dat het alleen voor MIUI versies gold, maar bij mij ging het mis bij het flashen van LinageOS. Als je op Anti-rollback Xiaomi Redmi Note 5 googlet vind je er hele fora over vol geschreven.
pi_181142973
Thanks! Ik ga even googlen :)
pi_181146929
Xiaomi is ook een nieuwe brand gestart om de concurrentie aan te gaan met OnePlus: Poco. Ben benieuwd waarom. De Android One toestellen zijn immers ook geschikt voor de hele wereld? Een Mi 8 met Android One zou al voldoen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181146948
dicht
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')