abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 april 2018 @ 17:25:20 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_178305524
Lekker bezig, dit gaat helemaal goed komen.

Welkom terug in Nederland *O*
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_178314231
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:44 schreef Emisys het volgende:

[..]

Gamen is wel iets wat ik zie als; Mensen vinden er niks ergs aan als lezen een hobby is, maar gamen is meteen verkeerd. Terwijl je je precies hetzelfde doet, je plaatst je in een andere wereld.

Klopt wel op zich dat het niet alles te maken heeft met mijn opleiding; daarvoor teken ik.
Ik ben op mijn 15e aan anti-depressiva gegaan en ben daarmee mijn tekendrang, die van dagelijks ieder moment (vooral op school) een tekening maken, tot nu vrijwel niet.
Ik ben nu van mijn depressiva af, maar of dat een goed idee was weet ik momenteel niet. Snap wat je bedoelt, en momenteel ben ik al veel minder (mede omdat van een beest van een pc naar een vrijwel kapotte laptop wisselen niet leuk is :9 ) op de pc.

Waar ik momenteel erg veel last mee heb is, het ene moment heb ik nergens last van, maar 3/4 van mijn tijd gaat mijn hoofd op negatieve stand. Nu heb ik een baantje zodat ik kan zoeken wat ik wil, en mijn hoofd gaat "Is dit wat je wilt? Zo kan je toch niet blijven werken?" Zover heb ik nog geen dag gehad zonder dit soort negatief gelul en ik word er ziek van. ;(
Als je 3 banen moest opsommen die je in de toekomst zou zien zitten (buiten de game wereld), welke banen zouden dat dan zijn?

En kun je als single gelukkig zijn of heb je dan het gevoel dat je iets mist?
pi_178318047
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:40 schreef Emisys het volgende:

[..]
Tuurlijk kan ik er blijven werken, maar is een kassabaan wat ik de rest van mijn leven wil? MAAKT HET WAT UIT NU, NEE WANT IK MOET MEZELF GEWOON EVEN LEKKER OPRAPEN BREIN. GA HET DAK OP.
Moest stiekem lachen :@
Nee, maar serieus, misschien is het tijd om psychische begeleiding aan te vragen, voor die rare negatieve gedachten. Even bij de huisarts vragen :)
  donderdag 5 april 2018 @ 08:53:41 #104
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_178318080
Wees blij dat je daar vanaf bent. Want een vrouw onvriendelijke sfeer daar zeg! Je bent 24 en nog erg jong - kijk naar de toekomst en leer hiervan. Nooit meer met zo'n type kerel in zee gaan, nooit meer!

[ Bericht 2% gewijzigd door matspontius op 05-04-2018 09:01:19 ]
"Hoka Hey!"
pi_178318874
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 23:13 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Als je 3 banen moest opsommen die je in de toekomst zou zien zitten (buiten de game wereld), welke banen zouden dat dan zijn?

En kun je als single gelukkig zijn of heb je dan het gevoel dat je iets mist?
Ik mis het wel. Maar mede ook omdat ik gewoon geen vrienden heb momenteel. Ik heb er een, maar die is moeder en druk. Ze wilde dat ik meeging naar de bingo maar ik heb 0,0 om uit te geven voor de rest van de maand dus dat werd m niet.

Sowieso een creatieve baan, of een baan met veel praat. Zou best in een dierenwinkel willen staan, of aan kinderboeken werken ofzo. Momenteel nog geen idee.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 08:49 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Moest stiekem lachen :@
Nee, maar serieus, misschien is het tijd om psychische begeleiding aan te vragen, voor die rare negatieve gedachten. Even bij de huisarts vragen :)
Jep, morgen ochtend naar de huisarts, kon niet eerder want ze willen me een dubbele afspraak geven ipv. 10min. Dus sta daar wel om te springen.

Moet straks werken, 2 uurtjes om het weer aan te leren, sta al strak van spanning en negatief gelul. Terwijl ik er eigenlijk wel zin in heb. :{
Juist.
pi_178318915
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 10:00 schreef Emisys het volgende:

[..]

Jep, morgen ochtend naar de huisarts, kon niet eerder want ze willen me een dubbele afspraak geven ipv. 10min. Dus sta daar wel om te springen.

Moet straks werken, 2 uurtjes om het weer aan te leren, sta al strak van spanning en negatief gelul. Terwijl ik er eigenlijk wel zin in heb. :{
Top ^O^ veel succes.
pi_178324688
Zo, twee uurtjes gewerkt. Ontzettend gezellig en naar mijn zin gehad. Morgenochtend nog wel even naar de dokter, mede om dit allemaal gewoon aan te kaarten. Dan om 1 uur weer werken tot 4 of 5 als het goed gaat. Ben ontzettend tevreden over mijzelf :D
Juist.
pi_178325224
Bizar verhaal wel, best lang ook...

Je hebt absoluut de juiste keuze gemaakt. Je voelde je niet thuis in Tsjechië, had geen klik met zijn familie, en ook steeds minder met hem. Wat blijft er dan over?

Hij wilde geen normale relatie, hij zocht iemand om voor zijn eten te zorgen, zijn huis schoonhield en waarbij hij aan zijn trekken kon komen. Absoluut geen voorbeeld van een normale relatie.

Dat je je kut voelt is logisch, je laat iets achter waar je jaren je best voor heb gedaan en iemand met wie je jarenlang je leven hebt gedeeld. Je geeft zelf al aan dat je tot rust moet komen, neem daar de tijd voor. Ga anders nog een keer naar de psychologe van de huisarts om te praten.

Die ene vriendin die je hebt. Zij heeft 2 kindjes verloren, maar wie zegt dat ze niet met jou over dit wil praten. Je kunt toch samen over jullie moeilijkheden praten? Het is niet voor niets een vriendin.

Sterkte in ieder geval, je bent beter af zo. Hoe cliché dat ook klinkt

*edit
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:30 schreef Emisys het volgende:
Zo, twee uurtjes gewerkt. Ontzettend gezellig en naar mijn zin gehad. Morgenochtend nog wel even naar de dokter, mede om dit allemaal gewoon aan te kaarten. Dan om 1 uur weer werken tot 4 of 5 als het goed gaat. Ben ontzettend tevreden over mijzelf :D
Goed bezig!! :)
pi_178325349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:30 schreef Emisys het volgende:
Zo, twee uurtjes gewerkt. Ontzettend gezellig en naar mijn zin gehad. Morgenochtend nog wel even naar de dokter, mede om dit allemaal gewoon aan te kaarten. Dan om 1 uur weer werken tot 4 of 5 als het goed gaat. Ben ontzettend tevreden over mijzelf :D
*O*
pi_178325401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 15:58 schreef Joel_87 het volgende:
Bizar verhaal wel, best lang ook...

Je hebt absoluut de juiste keuze gemaakt. Je voelde je niet thuis in Tsjechië, had geen klik met zijn familie, en ook steeds minder met hem. Wat blijft er dan over?

Hij wilde geen normale relatie, hij zocht iemand om voor zijn eten te zorgen, zijn huis schoonhield en waarbij hij aan zijn trekken kon komen. Absoluut geen voorbeeld van een normale relatie.

Dat je je kut voelt is logisch, je laat iets achter waar je jaren je best voor heb gedaan en iemand met wie je jarenlang je leven hebt gedeeld. Je geeft zelf al aan dat je tot rust moet komen, neem daar de tijd voor. Ga anders nog een keer naar de psychologe van de huisarts om te praten.

Die ene vriendin die je hebt. Zij heeft 2 kindjes verloren, maar wie zegt dat ze niet met jou over dit wil praten. Je kunt toch samen over jullie moeilijkheden praten? Het is niet voor niets een vriendin.

Sterkte in ieder geval, je bent beter af zo. Hoe cliché dat ook klinkt

*edit

[..]

Goed bezig!! :)

Thanks!
Deels is het lastig omdat ik het leven daar op zich fijn vond, maar tijdsgewijs niet (5 uur opstaan, om 2 uur koken en dan ook wat eetbaars maken) en emotioneel gezien was er veel van mijn kant niet verteld. En nu dat we apart zijn en hier en daar contact hebben of een spelletje spelen is raar. Hij is/was toch mijn maatje. Ik houd sowieso afstand. Ik weet en wil het zelf niet dat ik terug ga, maar deels mis ik de tijd die we hadden toch. Het was een relax-luxe leven als ik de taal leerde. Maar ik heb daar geen connecties etc.
Hier mis ik mijn ouders, die wil ik kunnen steunen als ze oud zijn. Het is wat dubbel. Hij ziet ook alles in en dat maakt het heel frustrerend. Van hem heb ik wel mijn bek open mogen trekken om hem verrot te schelden, en tot eergister had ik dat niet gedaan. Luchtte erg op.
We willen beide het beste voor elkaar, en dat is fijn om te weten. (de eerdere uitbarsting die hij had heeft hij zich ook volledig voor ontschuldigt)
Het komt wel goed, ik neem zelf de stappen om wat hulp te zoeken en tegelijkertijd zelf zoveel mogelijk omhoog te krabbelen. :)
Juist.
pi_178325666
Hier en daar contact houden lijkt me toch een beetje dubbel, maar uiteraard moet je daarin ook doen wat voor jezelf goed is.
Echt even voor jezelf kiezen nu. Probeer en wat op uit te gaan en mensen te leren kennen. Je bent 24 en ga lekker genieten dat je weer in Nederland bent :-)

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 16:09 schreef Emisys het volgende:

Het komt wel goed, ik neem zelf de stappen om wat hulp te zoeken en tegelijkertijd zelf zoveel mogelijk omhoog te krabbelen. :)
Juist! :)
pi_178335531
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 10:00 schreef Emisys het volgende:

[..]

Ik mis het wel. Maar mede ook omdat ik gewoon geen vrienden heb momenteel. Ik heb er een, maar die is moeder en druk. Ze wilde dat ik meeging naar de bingo maar ik heb 0,0 om uit te geven voor de rest van de maand dus dat werd m niet.

Sowieso een creatieve baan, of een baan met veel praat. Zou best in een dierenwinkel willen staan, of aan kinderboeken werken ofzo. Momenteel nog geen idee.

Hoe oud ben je? Voor het geval dat je U30 bent, ik denk dat een working holiday visum in Australië of Nieuw Zeeland wel wat voor je is. Je leert er ongelofelijk veel mensen kennen en je krijgt levenservaring. Moet allerlei kleine jobs proberen om rond te komen

Ik ben zelf in mijn eentje op reis vertrokken en heb daardoor mezelf veel beter leren kennen. Je zit nu in een beschermde omgeving bij je ouders waar je niet tot zelfontplooiing komt. Backpacken in je eentje verandert alles. Maar dan heb je wel een paar duizend euro reserve nodig.

Iets moet je oprecht gelukkig kunnen maken. Wat dat is, daar moet je zelf naar op zoek gaan. Deden maar meer mensen dat. Voorlopig worden velen geleefd door de verwachtingen en "het systeem"
pi_178340775
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 22:59 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Voor het geval dat je U30 bent, ik denk dat een working holiday visum in Australië of Nieuw Zeeland wel wat voor je is. Je leert er ongelofelijk veel mensen kennen en je krijgt levenservaring. Moet allerlei kleine jobs proberen om rond te komen

Ik ben zelf in mijn eentje op reis vertrokken en heb daardoor mezelf veel beter leren kennen. Je zit nu in een beschermde omgeving bij je ouders waar je niet tot zelfontplooiing komt. Backpacken in je eentje verandert alles. Maar dan heb je wel een paar duizend euro reserve nodig.

Iets moet je oprecht gelukkig kunnen maken. Wat dat is, daar moet je zelf naar op zoek gaan. Deden maar meer mensen dat. Voorlopig worden velen geleefd door de verwachtingen en "het systeem"
Nope, ga zeker niet backpacken en naar die landen toe. Veel te ver weg en totaal niet wat ik wil.
Juist.
pi_178341547
ga liever aan jezelf werken en een opleiding volgen, daar heb je meer aan dan rondlopen in de rimboe.
pi_178362102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 09:48 schreef Emisys het volgende:

[..]

Nope, ga zeker niet backpacken en naar die landen toe. Veel te ver weg en totaal niet wat ik wil.
Voor mij stond het in het teken van zelfontplooiing. Dat is gebeurd, en ik heb er herinneringen + vriendschappen aan overgehouden die altijd zullen blijven bestaan. Een relatie ook. In Nederland zul je misschien 120 potentiële boyfriends tegenkomen waar je een keuze uit zal maken. Op reis zijn het er makkelijk 120 per week en heb je de vrije keuze om samen te zijn met mensen die je het liefst mag.

Ergens zul je uit je comfort zone moeten komen en aan jezelf werken. Kan best dat het voor jou niet gebeurt via reizen. Maar bvb via een nieuwe opleiding, zelfstandig wonen, lid worden van verenigingen.

Bij je ouders gaat het niet gebeuren, en in Tsjechië ook niet denk ik
pi_178362129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 10:17 schreef DoubleDip het volgende:
ga liever aan jezelf werken en een opleiding volgen, daar heb je meer aan dan rondlopen in de rimboe.
Vrijwilliger zijn en allerlei casual jobs aannemen om rond te komen is heel wat anders dan rondlopen
pi_178362154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:46 schreef StevieW0nder het volgende:

[..]

Vrijwilliger zijn en allerlei casual jobs aannemen om rond te komen is heel wat anders dan rondlopen
TS heeft meer aan een psycholoog en regelmaat in haar leven dan aan een reis waar ze alleen maar wegvlucht voor de problemen die er zijn.
pi_178362402
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 11:48 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

TS heeft meer aan een psycholoog en regelmaat in haar leven dan aan een reis waar ze alleen maar wegvlucht voor de problemen die er zijn.
Ben er volledig mee akkoord dat TS een psycholoog nodig heeft. Goed dat we daar op dezelfde lijn staan. Reizen zien als wegvluchten voor problemen is een verschrikkelijk duistere interpretatie voor iets wat therapeutisch wel degelijk een doel heeft.

Ik ben zelf ook meermaals bij een psycholoog geweest omdat ik weinig weerbaar was voor tegenslagen (opleiding + relaties) , en daardoor wat gelijkaardige depressieve neigingen vertoonde als TS.

Laat het heel duidelijk zijn dat een psycholoog je de handvaten toereikt om te verbeteren, maar dat het al dan niet komen van die verbetering volledig afhankelijk is van TS zelf. Je accepteert de handvaten en gebruikt ze, of je negeert ze en vervalt verder in zelfmedelijden en excuses.

Voor mij was dat handvat op reis gaan en ALLES zelf doen zonder enige vorm van controle, ipv anderen (ouders) mijn verantwoordelijkheden te laten nemen. Als ik het topic zo eens doorlees krijg ik sterk de indruk dat er bij TS zowat de zelfde dynamiek is.

Natuurlijk is het niet eenvoudig om uit je comfort zone te komen (is confronterend) maar het is wel een voorwaarde voor verbetering. Hoeft denk ik niet per sé in de vorm van reizen, maar ze moet absoluut actief stappen ondernemen.

Wat het reizen nog betreft. Los van de issues rond verantwoordelijkheden wist ik niet heel goed wat ik wilde doen met m'n leven. Er wordt in NL namelijk een kader voor je geschept door je omgeving over hoe je leven gestructureerd moet zijn. Alles speelt zich dichtbij af. Op reis krijg je een veel beter kader van wat er allemaal mogelijk is, en kom je er achter wat je ZELF wil los van dat kader dat anderen voor jou tekenen.

Reizen is een actief proces. Niet gewoon in je eentje aan een zwembad gaan liggen, vluchtend voor de shit die je niet wil accepteren
pi_178371834
Jezus, TS is net terug uit het buitenland aan het bijkomen van een shithole relatie en jij zegt dat ze uit haar comfort zone moet komen? :')

Alsof het haar doel is voor eeuwig bij haar ouders te wonen. Rust en ritme opbouwen, werk en contacten opdoen, eigen plekje vinden. Komt allemaal best goed TS, geef het tijd.
  zaterdag 7 april 2018 @ 20:06:44 #120
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_178371961
Heb je geen eigen ambitie ofzo? Je kan ook gewoon hier bijstandsmoeder worden...
pi_178385452
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:06 schreef Mishu het volgende:
Heb je geen eigen ambitie ofzo? Je kan ook gewoon hier bijstandsmoeder worden...
Als dat je ambitie is ben je wel erg ver heen :')
pi_178385782
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:02 schreef littlemindy het volgende:
Jezus, TS is net terug uit het buitenland aan het bijkomen van een shithole relatie en jij zegt dat ze uit haar comfort zone moet komen? :')
Als je de OP even doorleest krijg je niet de indruk dat TS in Tsjechië zelf de touwtjes in handen had. Eerder alles ondergaan ipv zelf te ondernemen. In NL volgens mij ook niet. Financieel afhankelijk van de ouders
pi_178386812
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 20:06 schreef Mishu het volgende:
Heb je geen eigen ambitie ofzo? Je kan ook gewoon hier bijstandsmoeder worden...
Want iedereen moet ambitie hebben, anders mag je niks meer zeggen of meedoen.

Ga toch weg mens. :')

Zo te lezen maakt TS er nog wel wat van en zit ze niet compleet stil.
pi_178387777
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 12:03 schreef StevieW0nder het volgende:
Voor mij was dat handvat op reis gaan en ALLES zelf doen zonder enige vorm van controle, ipv anderen (ouders) mijn verantwoordelijkheden te laten nemen. Als ik het topic zo eens doorlees krijg ik sterk de indruk dat er bij TS zowat de zelfde dynamiek is.

Mooi dat je inziet dat het voor jou werkte. Oftewel, n=1 en geen garanties.
Somebody that I used to know
  zondag 8 april 2018 @ 22:05:17 #125
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_178396653
heb het allemaal doorgelezen en wil zeggen; komt allemaal goed! Je bent op de goede weg, ga niet te snel en hou er rekening mee dat er misschien ook eens een rot dag of een korte terugval kan komen. Maar de grote lijn is opgaand, écht, dat komt goed!

Succes en een fijn leven nog, de komende 60 of zo jaren!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')