Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'quote:Op zondag 8 april 2018 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.
Promotie confederale Benelux?quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
En in België "d'n Amsterdammer".quote:Op zondag 8 april 2018 21:53 schreef MTL het volgende:
[..]
Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.
Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Maar die reed dan weer over Maastricht en heeft ook nooit de Benelux geheten.quote:Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Het komt mij ook niet bekend voor. Overigens is de lijn naar Luxemburg wel in dezelfde tijd geëlektrificeerd (1956), het is allicht ooit een proefballonnetje geweest van (de vrouw van) F.Q. den Hollander.quote:Op zondag 8 april 2018 22:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?
Of was het tijdens de planstudies al duidelijk dat er niet genoeg vraag is naar doorgaande tickets tussen Nederland en Luxemburg om zo'n trein levensvatbaar te houden en was het "materiaal dat niet sterk genoeg was" een mooi excuus om van het plan af te komen?
Best suf om als je een trein maakt (speciaal voor de Benelux), die vervolgens dan niet in staat blijkt te zijn het hele traject af te leggen. Maar ja, aan de andere kant: 50 jaar later waren de NS en NMBS óók niet in staat om een trein te kopen voor hun nieuwe gezamenlijke spoorlijn...
Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer?quote:
Jazeker; niet alleen Elena was destijds een vrouw met invloed.quote:Op zondag 8 april 2018 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer?
En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.quote:Op zondag 8 april 2018 23:46 schreef Bitlord het volgende:
Overigens: hier een vergelijking met de Beneluxtrein van 50 jaar geleden. (Tabel 8) Ondanks de HSL en de tunnel onder Antwerpen is de reistijd gelijk of iets langer tussen Rotterdam en Brussel.
http://www.tassignon.be/trains/documentation/documentation.php (zoek op pagina naar "Internationale".)
Laten we Schengen niet vergeten.quote:Op zondag 8 april 2018 23:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezochtquote:Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Ik noem die 'den Ollander'quote:
Het was een tweet van iemand anders, geen idee of meester jos actief is op het internet.quote:Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen.
In de spoorwereld is meester een doodnormale aanspreektitel voor de machinist. Heeft weinig te maken met "veel bla bla".quote:Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen.
Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.quote:
Waren het nu ook maar diezelfde locomotieven, die halen tenminste een fatsoenlijk tempo ookquote:Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht
[ afbeelding ]
In welk jaar leef jij?quote:Op maandag 9 april 2018 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.
Mensen die in de jaren '90 en daarvoor nog Tienertoerden; kom er maar in.
In 2018. Wat jij hier beschrijft gaat over grensregios. De Benelux gaat veel verder dan dat.quote:Op maandag 9 april 2018 10:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In welk jaar leef jij?
https://duitslandinstituu(...)ns-open-voor-politie
https://www.nu.nl/algemee(...)en-in-nederland.html
quote:Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |