Haarlem-Luxemburg zelfs. Later Maastricht-Luxemburg. En het buitenlandse gedeelte werd soms gereden met drie hele ICR-rijtuigen.quote:Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
IenW is de opdrachtgever van Prorail. Hoe sturen jullie hierin?quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...
Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden. In de buurt van Deventer is Raalte wel een aardig voorbeeld. En idd de nodige perrons in Fryslan, maar ook Amsterdam Zuid en zelfs Utrecht CS hebben hun aandachtspunten.
Vraag me af hoe het remsysteem daar inelkaar steekt dat die rijtuigen gewoon blijven rollenquote:Op maandag 9 april 2018 14:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.theguardian.c(...)d-roll-away-at-speed
Kansloos 2.0quote:Op maandag 9 april 2018 13:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Doe dan de leuke variant toen Troisvierges - Luxemburg nog zonder bovenleiding was.
Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden?quote:Op maandag 9 april 2018 19:20 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...
Nee, juist drukker in de IC's die wel rijden :-)quote:Op dinsdag 10 april 2018 04:11 schreef Koen66 het volgende:
[..]
begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden?
Ik wou zeggen. Bij AnsaldoBreda gaat alles als een tierelier hoorquote:
Zojuist met een Thalys een Intercity naar Brussel ingehaald die net in België stilstond.quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:01 schreef TjjWester het volgende:
Hoe gaat het met de ic brussel? Ik hoor weinig gedonder?
Dat is zo te zien de 9256, die had om 19:00 in Noorderkempen moeten zijn. Staat er zo te zien aan de NMBS-reisinformatie nog steeds.quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zojuist met een Thalys een Intercity naar Brussel ingehaald die net in België stilstond.
Waarom moet er nog iemand langskomen bij zo'n loc? Als ik met mn telefoon hele films kan downloaden dan moet dat bij een loc toch ook kunnen?quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:44 schreef MTL het volgende:
Dat moet software 9.4 worden, maar die zijn ze nog aan het testen en verbeteren.
Afgelopen weekend zijn er weer tests uitgevoerd, als het goed is. Toen ik vorige vrijdag op de Watergraafsmeer was, was een monteur van Bombardier bezig om de teststam van de laatste update van de nieuwe software te voorzien, maar dat ging geloof ik niet helemaal goed, dus hij was druk bezig om de update weer terug te draaien en het daarna nog een keer te proberen
Nee. Onmogelijk veilig te krijgen. En niet alleen wegens cybersecurity.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Waarom moet er nog iemand langskomen bij zo'n loc? Als ik met mn telefoon hele films kan downloaden dan moet dat bij een loc toch ook kunnen?
Ze doen het met zeeschepen ook. Mijn vorige buurman was hydrodynamicus (wat een fan-fuckng-tastisch woord) en had daarnaast een ingenieursdiploma en daarbij ook goed leren programmeren, echt een 100% whizzkid en MacGuyver in een, nog nooit zoiets meegemaakt. Anyway, die vertelde dat het veruit de ideale situatie is maar dat het voor een aantal soorten transporten alleen op die manier mogelijk is. Dan gaat alles remote via een dataverbinding. Maar die analyses moeten wel eerst met de hand gemaakt worden op een aparte computer, daarna verzameld en verstuurd, vanwege beveiliging.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee. Onmogelijk veilig te krijgen. En niet alleen wegens cybersecurity.
Eh ja, maar in de treinsoftware zit ook ETCS en STM-ATB, etc.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze doen het met zeeschepen ook. Mijn vorige buurman was hydrodynamicus (wat een fan-fuckng-tastisch woord) en had daarnaast een ingenieursdiploma en daarbij ook goed leren programmeren, echt een 100% whizzkid en MacGuyver in een, nog nooit zoiets meegemaakt. Anyway, die vertelde dat het veruit de ideale situatie is maar dat het voor een aantal soorten transporten alleen op die manier mogelijk is. Dan gaat alles remote via een dataverbinding. Maar die analyses moeten wel eerst met de hand gemaakt worden op een aparte computer, daarna verzameld en verstuurd, vanwege beveiliging.
Een loc is iets anders dan een telefoon (ivm vereiste SIL beschikbaarheid, certificeringen en weet ik het allemaal), maar ik heb mij laten vertellen dat de Traxx in principe uitgelezen en geüpdatet kan worden via de draadloze verbinding. Die functie is echter voor de NS Traxx-en uitgeschakeld, dus het is ouderwetsch laptopje inpluggen en gaan. Plus als het mis gaat, zal je er toch bij moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Waarom moet er nog iemand langskomen bij zo'n loc? Als ik met mn telefoon hele films kan downloaden dan moet dat bij een loc toch ook kunnen?
Komen ze dan ook weer op treinenradar.nl te staan?quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:00 schreef MTL het volgende:
We kunnen overigens wel bijvoorbeeld remote diagnose uitvoeren, en alle Traxx-en worden binnenkort uitgerust met een nieuw netwerk, waardoor dat ook real-time zal kunnen, in plaats van met een korte vertraging.
Jammerquote:Op dinsdag 10 april 2018 22:29 schreef MTL het volgende:
Nee. Dat heeft daarmee niets te maken. Die site maakte gebruik van een illegale datafeed die alweer een paar jaar geleden uitgezet had moeten worden en nu uiteindelijk echt uit is gezet.
Een loc is niks anders dan een ding dat op de juiste momenten tractie moet leveren, inhouden, moet remmen en als het even kan ingesteld staat op de juiste spanning.quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:00 schreef MTL het volgende:
Een loc is iets anders dan een telefoon (ivm vereiste SIL beschikbaarheid, certificeringen en weet ik het allemaal), maar ik heb mij laten vertellen dat de Traxx in principe uitgelezen en geüpdatet kan worden via de draadloze verbinding. Die functie is echter voor de NS Traxx-en uitgeschakeld, dus het is ouderwetsch laptopje inpluggen en gaan. Plus als het mis gaat, zal je er toch bij moeten zijn.
Wat was er illegaal aan? Behalve jankiejankie over "bedrijfskritische en concurrentiegevoelige gegevens" wat totale onzin is?quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:29 schreef MTL het volgende:
Nee. Dat heeft daarmee niets te maken. Die site maakte gebruik van een illegale datafeed die alweer een paar jaar geleden uitgezet had moeten worden en nu uiteindelijk echt uit is gezet.
Het 'kraken' van een wachtwoord voor de decryptie van de datastroomquote:Op dinsdag 10 april 2018 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was er illegaal aan? Behalve jankiejankie over "bedrijfskritische en concurrentiegevoelige gegevens" wat totale onzin is?
In het VK geeft Network Rail alle data over treinbewegingen vrij, inclusief goederentreinen. Bij een aantal goederenboeren zijn de nummers gescrambled, maar je kunt ze wel volgen terwijl ze van blok naar blok gaan.quote:Op woensdag 11 april 2018 15:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kinderachtig om die data niet vrij te geven.
Wat moet een consument er mee, werkelijk?quote:Op woensdag 11 april 2018 15:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kinderachtig om die data niet vrij te geven.
Ik snap niet zo goed wat je punt is? Het is data die er alleen is vanwege het investeren van belastinggeld en aangezien er geen vertrouwelijk karakter aan hangt betekent dat per definitie dat het openbaar moet zijn (er kunnen nog andere bezwaren zijn zoals veiligheid, maar dat geldt hier niet). Wat maakt het uit wat een consument ermee doet? Als die het wil uitprinten en dan de ster er mee wil poetsen dan is men welkom dat te doen.quote:Op woensdag 11 april 2018 15:36 schreef Xetran het volgende:
[..]
Wat moet een consument er mee, werkelijk?
Goed punt. Je had ooit ovtijden.com of zo waar je de samenstelling van je trein al kon opzoeken voor de NS app dat ging aanbieden.quote:Op woensdag 11 april 2018 15:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Trouwens, het zou niet voor het eerst zijn dat een uit de hand gelopen hobbyproject voor data-analyse van een paar slimmeriken resultaten oplevert die daadwerkelijk ingezet kunnen worden in de echte leven.
Vergeet ook niet het succes van OVinfo en rijdendetreinen. Beide worden veel gebruikt omdat ze informatie handiger of beter aanbieden dan 9292 of de NS reisplanner.quote:Op woensdag 11 april 2018 15:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Goed punt. Je had ooit ovtijden.com of zo waar je de samenstelling van je trein al kon opzoeken voor de NS app dat ging aanbieden.
En ja, somda deed dat vijftien jaar geleden al maar daar word je al geband als je een komma verkeerd zet dus dat telt niet.
niet gekeken, sorry moest tussen het pendelen door m'n manager stalken voor een handtekening (reiskosten)quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:00 schreef MTL het volgende:
Hey Maegrim, wat is dat nou met die ICD stam die op de Watergraafsmeer staat met twee NMBS locs?
Bij die dingen is de TBL1 er uit gesloopt en de software is de ICD 7J software. Ook de B in het toelatingsraster is doorgestreept.
Extra inzet van die NMBS locs voor de ICD binnenkort?
Moet je je even aanmelden voor de nieuwe versiequote:Op woensdag 11 april 2018 15:55 schreef Maegrim het volgende:
ik vond het best handig dat zichtbaar was waar op het terrein zo'n loc stond...
Bijna alles. Leuk land, jammer van de Brexit.quote:
Echt oprecht bijna niets is objectief beter in Engelandquote:Op woensdag 11 april 2018 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bijna alles. Leuk land, jammer van de Brexit.
quote:Op woensdag 11 april 2018 16:09 schreef MTL het volgende:
[..]
Moet je je even aanmelden voor de nieuwe versie
mee eensquote:Op woensdag 11 april 2018 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bijna alles. Leuk land, jammer van de Brexit.
Ze hebben pubs?quote:Op woensdag 11 april 2018 17:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Echt oprecht bijna niets is objectief beter in Engeland
Met tapijt op de vloer van de toiletten. En om 23:00 sluiten. met iets wat bier moet voorstellen op kamertemperatuur.quote:
hendig tijdens heppiehour :pquote:Op woensdag 11 april 2018 17:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Met tapijt op de vloer van de toiletten. En om 23:00 sluiten. met iets wat bier moet voorstellen op kamertemperatuur.
Maak je geen zorgen, kwestie van tijd. Weinig tijdquote:Op woensdag 11 april 2018 09:33 schreef MTL het volgende:
moet de nieuwe feed gebruikt worden, maar die lijkt nog niet in externe handen te zijn gekomen
Dat ja Maar goed, andere discussiequote:
Het spijt me, maar zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een loc is niks anders dan een ding dat op de juiste momenten tractie moet leveren, inhouden, moet remmen en als het even kan ingesteld staat op de juiste spanning.
Dat zoveel software updates nodig zijn betekent eigenlijk alleen maar het te ingewikkeld is geworden voor de programmeurs die er aan werken en onder druk van directeuren toch maar iets opgeleverd moet worden.
In mijn branch zijn dit soort dingen uit den boze. Niks geen gepruts met updates en patches die misschien gaan werken. Zodra software in de operatie moet worden gebruikt dan moet het gewoon 100% goed zijn en doen wat het moet doen. (Das maar goed ook, want het falen van een "ding" betekent in dit geval een stuk meer impact dan een trein die stil staat)
Ik lees in de belgische pers dat de trein naar antwerpen is gesleept en dat de reizigers de trein moesten verlaten via de nooduitgangen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zojuist met een Thalys een Intercity naar Brussel ingehaald die net in België stilstond.
Dat rijdt onder UIC0 modus dus dat betekent automagisch ontgrendelen bij 0km/u?quote:Op donderdag 12 april 2018 08:33 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk bedoelen ze: één of twee deuren zijn met de hand geopend door het treinpersoneel en daarlangs moest iedereen naar buiten.
Als die hele trein dood was zal de centrale ontgrendeling vanuit de cabine niet hebben gewerkt.
Op de HSL is treinstelmodus verplicht. Dus geen UIC0-modus.quote:Op donderdag 12 april 2018 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat rijdt onder UIC0 modus dus dat betekent automagisch ontgrendelen bij 0km/u?
Sinds afgelopen november wordt er zowaar in Treinstelmodus gereden. Een revolutie in Belgenlandquote:Op donderdag 12 april 2018 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat rijdt onder UIC0 modus dus dat betekent automagisch ontgrendelen bij 0km/u?
Dat spoortje is zo te zien een flink eind doorgetrokken. Op Maps staat het spoortje nog tot halverwege de grote loodsquote:Op donderdag 12 april 2018 11:05 schreef Maegrim het volgende:
op de zaanstraat is de afgelopen weken een spoortje doorgetrokken waar vanaf vanochtend de SNG in delen van de vrachtwagen gelost kan worden
potato cam:
Niet meer. En als de transporten 's nachts worden gedaan kan het grotendeels over normaalspoor. Ik weet niet waar die dingen in elkaar worden gezet maar Madrid-Narvik kan alvast gewoon over normaalspoor.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Was de spoorbreedte in Spanje ook een probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |