Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:57 schreef ReisT het volgende:
Die Eurobahn hat ein Ausstiegsproblem
Deutsche Gründlichkeit: er is een perronnetje dat niet aan een of andere norm voldoet, dat is uiteraard een probleem waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Dus moet nu elke keer als er een Flirt in Wissingen stopt, de conducteur eerst een super zinvol extra treetje neerzetten, voordat de passagiers mogen uitstappen.
[ afbeelding ]
Stations als Dronryp wel eens gezien?quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:43 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
Dan had er op zijn minst nog een hekje moeten staan.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stations als Dronryp wel eens gezien?
DDZ en ICM. Alleen in uitzonderingssituaties VIRMquote:Op vrijdag 6 april 2018 22:29 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat voor mat rijdt er tegenwoordig de IC Zwolle - Leeuwarden? VIRM? Ik reis aanstaande maandag vlak na de ochtendspits
Daar rijden ze niet zo hard als in Beilen. Het einde van het perron is daar nog geen meter.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stations als Dronryp wel eens gezien?
Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keurenquote:Op vrijdag 6 april 2018 21:43 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
ok mooi, dankje. Lekker zitten in de 1e klassequote:Op vrijdag 6 april 2018 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DDZ en ICM. Alleen in uitzonderingssituaties VIRM
Die kutmaffiosen jatten ook ALLESquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!
[ afbeelding ]
Leuke verrassingquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!
[ afbeelding ]
Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...quote:Op vrijdag 6 april 2018 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keuren
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden.
Dat idee idd. Tilburg Universiteit was dat tot voor kort ook, maar die is verbouwd en opgelost.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.
Tegenwoordig ligt het symmetriepunt van de sprinters in Gilze-Rijen.
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.quote:Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden
Euh...quote:Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamenquote:Op zaterdag 7 april 2018 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.
Ja de KUT hue hue huequote:Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen
Wil je hiermee zeggen dat de Friesche medemens het niveau van een puberale Nederlander nooit kan ontstijgen?quote:Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen
Nee, ik zit vandaag eerste klas in de busquote:Op zondag 8 april 2018 10:20 schreef desbarts het volgende:
Vandaag een dagje door de ardennen met de trein om uiteindelijk de laatste ic brussel terug te nemen. Zie ik nog mede-fokkers in de eerste klas?
Geinig, dat snorretje.quote:Op zondag 8 april 2018 02:58 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Begin deze week was ik in Engeland, en omdat ik wat tijd over had ben ik daar nog wat aan het spotten geweest. Te Birmingham International heb ik deze Virgin Pendolino, 390 008 "Charles Rennie Mackintosh", op de foto kunnen zetten. Sinds 2017 wordt de hele vloot van een nieuwe verflaag voorzien, op aanraden van bouwer Alstom.
Let trouwens ook even op het bordje rechts: dat is in het Intercity Swallow-kleurenschema en als je goed kijkt zie je er een silhouet van een zwaluw naast. Een zeldzaam overblijfsel uit het British Rail-tijdperk.
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .quote:Op zondag 8 april 2018 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vraag me alleen af wat er "International" kan zijn aan Birmingham Gaat er soms een boemeltje Wales in of zo?
correctquote:Op zondag 8 april 2018 13:19 schreef freako het volgende:
[..]
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .
quote:It was named Birmingham International after the adjacent airport which was at the time named Birmingham International Airport, but has since been rebranded as Birmingham Airport
Ain't that the truthquote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Voor een complete vergelijking moet je dan natuurlijk ook alle vervuiling meerekenen die het vervaardigen van de infrastructuur heeft gekost. Vliegtuigterminals, start/landingsbanen stations, rails, bruggen, transformatorhuisjes etc staan er niet vanzelf.quote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Ja, zie jij staan hoeveel kilo kerosine een A320 en hoeeel KWh een Eurostar gebruikt voor de rit Amsterdam-Londen? Dat is iets wat je wil weten, want met dat soort cijfers kun je verder rekenen.quote:
Je zit erin, niet eropquote:Op zondag 8 april 2018 20:59 schreef desbarts het volgende:
Op de laatste echte BeNeLux!
[ afbeelding ]
dat wist ik niet, toch grappig had ik nooit gedacht.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |