abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 19:06:17 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178370229
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!

[ afbeelding ]
Die kutmaffiosen jatten ook ALLES :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 april 2018 @ 19:38:13 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178371127
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!

[ afbeelding ]
Leuke verrassing :D
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:28:19 #163
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178374381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keuren :')
Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...

Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden. In de buurt van Deventer is Raalte wel een aardig voorbeeld. En idd de nodige perrons in Fryslan, maar ook Amsterdam Zuid en zelfs Utrecht CS hebben hun aandachtspunten.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:33:23 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178374511
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:

[..]

Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden.
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.

Tegenwoordig ligt het symmetriepunt van de sprinters in Gilze-Rijen.
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:42:22 #165
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178374728
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.

Tegenwoordig ligt het symmetriepunt van de sprinters in Gilze-Rijen.
Dat idee idd. Tilburg Universiteit was dat tot voor kort ook, maar die is verbouwd en opgelost.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:45:31 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178374797
Tilburg Universiteit is flink verbeterd ^O^

Zijn er eigenlijk concrete plannen om iets in Gilze-Rijen te gaan doen? Het eilandperron daar is niet al te breed.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 22:14:26 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178375535
:6

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 april 2018 @ 22:26:40 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178375831
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 22:46:01 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178376333
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden :P
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178376678
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden :P
Euh...
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 april 2018 @ 23:06:24 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178376842
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 23:15:59 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178377049
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen ;)
Ja de KUT hue hue hue
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178377066
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen ;)
Wil je hiermee zeggen dat de Friesche medemens het niveau van een puberale Nederlander nooit kan ontstijgen?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 april 2018 @ 23:28:02 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178377271
Als jij die conclusie wilt trekken, be my guest.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 23:30:48 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178377317
Zeg gewoon wat je denkt kuthomoos
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 01:52:30 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178379303
Vandaag toog ik voordat ik aan de arbeid mocht nog even naar Amersfoort voor de Blauwe Engel. Deze werd zoals aangekondigd overgebracht van het Spoorwegmuseum naar de werkplaats Leidschendam.

Een paar minuten voor geplande aankomsttijd kwam de DE-1 41 al binnen als trein 82101 vanuit Utrecht Maliebaan. In tegenstelling tot de meeste kopmakende treinen reed deze wel verder door, waardoor ook eens een plaatje met de gebouwen op het middenperron mogelijk was.

Terwijl de dieselmotorwagen aan spoor 4 stond kop te maken kwam er een melding binnen dat ook de Mat'54 766 onderweg zou zijn naar de Keistad. Een snelle rondvraag leverde het aankomstspoor 12 op, dus een snelle verhuizing naar de kop van spoor 7 was noodzakelijk. Hier komt de Hondekop binnen na bij de Vlasakkers al naar het linkerspoor gewisseld te zijn.

Na de binnenkomst van de Mat'54 766 was ik nog precies op tijd terug op de kop van spoor 2 voor het vertrek van de DE-1 41 richting Hilversum. Als trein 82102 wordt hier de fraaie kap van het middenperron gepasseerd, de nodige dieseldampen achterlatend.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 april 2018 @ 02:58:53 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178379694

Begin deze week was ik in Engeland, en omdat ik wat tijd over had ben ik daar nog wat aan het spotten geweest. Te Birmingham International heb ik deze Virgin Pendolino, 390 008 "Charles Rennie Mackintosh", op de foto kunnen zetten. Sinds 2017 wordt de hele vloot van een nieuwe verflaag voorzien, op aanraden van bouwer Alstom.

Let trouwens ook even op het bordje rechts: dat is in het Intercity Swallow-kleurenschema en als je goed kijkt zie je er een silhouet van een zwaluw naast. Een zeldzaam overblijfsel uit het British Rail-tijdperk.

[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 08-04-2018 05:11:57 ]
pi_178380810
Ik vind die snor voorop veel leuker :)
  zondag 8 april 2018 @ 10:20:42 #179
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_178381380
Vandaag een dagje door de ardennen met de trein om uiteindelijk de laatste ic brussel terug te nemen. Zie ik nog mede-fokkers in de eerste klas?
Bedankt DOEI!
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 11:11:48 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178382301
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:20 schreef desbarts het volgende:
Vandaag een dagje door de ardennen met de trein om uiteindelijk de laatste ic brussel terug te nemen. Zie ik nog mede-fokkers in de eerste klas?
Nee, ik zit vandaag eerste klas in de bus :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 april 2018 @ 11:19:59 #181
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_178382455
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 02:58 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Begin deze week was ik in Engeland, en omdat ik wat tijd over had ben ik daar nog wat aan het spotten geweest. Te Birmingham International heb ik deze Virgin Pendolino, 390 008 "Charles Rennie Mackintosh", op de foto kunnen zetten. Sinds 2017 wordt de hele vloot van een nieuwe verflaag voorzien, op aanraden van bouwer Alstom.

Let trouwens ook even op het bordje rechts: dat is in het Intercity Swallow-kleurenschema en als je goed kijkt zie je er een silhouet van een zwaluw naast. Een zeldzaam overblijfsel uit het British Rail-tijdperk.
Geinig, dat snorretje. :D
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 8 april 2018 @ 12:33:10 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178383773
Ik vraag me alleen af wat er "International" kan zijn aan Birmingham :? Gaat er soms een boemeltje Wales in of zo? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2018 @ 13:19:57 #183
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178384690
quote:
11s.gif Op zondag 8 april 2018 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vraag me alleen af wat er "International" kan zijn aan Birmingham :? Gaat er soms een boemeltje Wales in of zo? :D
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". :).
  zondag 8 april 2018 @ 13:20:52 #184
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_178384715
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 13:19 schreef freako het volgende:

[..]

Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". :).
correct

quote:
It was named Birmingham International after the adjacent airport which was at the time named Birmingham International Airport, but has since been rebranded as Birmingham Airport
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 8 april 2018 @ 13:53:50 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178385400
Aha :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2018 @ 14:36:42 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178386276
Dat is correct en tevens juist.

Fles heeft ook gelijk, te Birmingham International stoppen treinen die naar Wales en Schotland rijden :P
  zondag 8 april 2018 @ 18:42:17 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178392168
BN DeStem, de regionale krant van West-Brabant en Zeeland, heeft een spoorbijlage gemaakt over de Beneluxtrein omdat deze vanaf morgen via Breda zal rijden ipv via Roosendaal.
  zondag 8 april 2018 @ 19:14:47 #188
256146 b2py
Beton!
pi_178392926
De trein is heus niet zo schoner dan het vliegtuig: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-een-boeing-a1598474
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 20:10:39 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178393969
Ik vind het wel heel erg veel aannames voor zo'n vergelijking... Het moet toch niet zo moeilijk zijn om het aantal kilo's kerosine en de hoeveelheid KWh te achterhalen lijkt me?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 april 2018 @ 20:19:05 #190
256146 b2py
Beton!
pi_178394110
Dat staat er toch?
pi_178394457
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
pi_178394562
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Ain't that the truth (y)
Bier.
  zondag 8 april 2018 @ 20:56:19 #193
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178394968
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Voor een complete vergelijking moet je dan natuurlijk ook alle vervuiling meerekenen die het vervaardigen van de infrastructuur heeft gekost. Vliegtuigterminals, start/landingsbanen stations, rails, bruggen, transformatorhuisjes etc staan er niet vanzelf.

Ook het vervaardigen van een windmolen kost aardig wat energie en ook een tunnel of een brug heeft blijvende impact op de natuur die vaak niet meegerekend wordt.
So we just called him Fred
  zondag 8 april 2018 @ 20:59:12 #194
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_178395054
Op de laatste echte BeNeLux!



[ Bericht 1% gewijzigd door desbarts op 08-04-2018 22:25:33 ]
Bedankt DOEI!
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 21:00:13 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178395085
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 20:19 schreef b2py het volgende:
Dat staat er toch?
Ja, zie jij staan hoeveel kilo kerosine een A320 en hoeeel KWh een Eurostar gebruikt voor de rit Amsterdam-Londen? Dat is iets wat je wil weten, want met dat soort cijfers kun je verder rekenen.

Maar ze komen aanzetten met cijfers over een vlucht van 5000km, dat is helemaal geen interessante afstand voor de trein. En met cijfers over een IC met 160km/h, ook al niet vergelijkbaar met een hogesnelheidstrein :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 21:01:19 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178395118
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:59 schreef desbarts het volgende:
Op de laatste echte BeNeLux!

[ afbeelding ]
Je zit erin, niet erop :6

En zet eens een h voor de .jpg want deze grootte is nergens voor nodig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 april 2018 @ 21:03:06 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178395173
En hoezo "de laatste echte Benelux"? Er rijdt vanaf morgen nog altijd een IC tussen Rotterdam en Antwerpen die er net zo lang over doet. :P
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 21:09:38 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178395361
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178395501
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
:) dat wist ik niet, toch grappig had ik nooit gedacht.
pi_178395747
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.
Bier.
pi_178395877
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
pi_178396313
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Promotie confederale Benelux? :P
Bier.
pi_178396431
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.
  zondag 8 april 2018 @ 21:56:08 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178396486
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 21:53 schreef MTL het volgende:

[..]

Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.
En in België "d'n Amsterdammer".
  zondag 8 april 2018 @ 22:46:54 #205
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178397355
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?
Of was het tijdens de planstudies al duidelijk dat er niet genoeg vraag is naar doorgaande tickets tussen Nederland en Luxemburg om zo'n trein levensvatbaar te houden en was het "materiaal dat niet sterk genoeg was" een mooi excuus om van het plan af te komen?

Best suf om als je een trein maakt (speciaal voor de Benelux), die vervolgens dan niet in staat blijkt te zijn het hele traject af te leggen. Maar ja, aan de andere kant: 50 jaar later waren de NS en NMBS óók niet in staat om een trein te kopen voor hun nieuwe gezamenlijke spoorlijn...
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 april 2018 @ 22:50:45 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178397416
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 22:54:30 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178397478
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Maar die reed dan weer over Maastricht en heeft ook nooit de Benelux geheten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 8 april 2018 @ 23:12:00 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178397764
Zou wel een prima verbinding zijn om weer opnieuw in te stellen _O_

Beter dan Den Haag C.S. - Bad Harzburg om eens wat te noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178397791
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2018 22:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?
Of was het tijdens de planstudies al duidelijk dat er niet genoeg vraag is naar doorgaande tickets tussen Nederland en Luxemburg om zo'n trein levensvatbaar te houden en was het "materiaal dat niet sterk genoeg was" een mooi excuus om van het plan af te komen?

Best suf om als je een trein maakt (speciaal voor de Benelux), die vervolgens dan niet in staat blijkt te zijn het hele traject af te leggen. Maar ja, aan de andere kant: 50 jaar later waren de NS en NMBS óók niet in staat om een trein te kopen voor hun nieuwe gezamenlijke spoorlijn...
Het komt mij ook niet bekend voor. Overigens is de lijn naar Luxemburg wel in dezelfde tijd geëlektrificeerd (1956), het is allicht ooit een proefballonnetje geweest van (de vrouw van) F.Q. den Hollander.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 8 april 2018 @ 23:20:26 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178397888
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 23:13 schreef Bitlord het volgende:
(de vrouw van) F.Q. den Hollander.
Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer? _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178398323
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer? _O_
Jazeker; niet alleen Elena was destijds een vrouw met invloed.

Overigens: hier een vergelijking met de Beneluxtrein van 50 jaar geleden. (Tabel 8) Ondanks de HSL en de tunnel onder Antwerpen is de reistijd gelijk of iets langer tussen Rotterdam en Brussel.

http://www.tassignon.be/trains/documentation/documentation.php (zoek op pagina naar "Internationale".)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bitlord op 08-04-2018 23:51:34 ]
  zondag 8 april 2018 @ 23:59:58 #212
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178398513
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 23:46 schreef Bitlord het volgende:
Overigens: hier een vergelijking met de Beneluxtrein van 50 jaar geleden. (Tabel 8) Ondanks de HSL en de tunnel onder Antwerpen is de reistijd gelijk of iets langer tussen Rotterdam en Brussel.

http://www.tassignon.be/trains/documentation/documentation.php (zoek op pagina naar "Internationale".)
En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.
So we just called him Fred
pi_178398543
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2018 23:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.
Laten we Schengen niet vergeten.

Interessant trouwens dat systeem met koersrijtuigen. Prachtige bestemmingen als Helsinki, Moskou, Boekarest, Split en Rimini.

Haast niet meer voor te stellen met het huidige spoornet.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bitlord op 09-04-2018 00:14:50 ]
pi_178399138
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht

  Redactie Sport maandag 9 april 2018 @ 02:16:01 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178399178
Over het kopen van oude stations in Duitsland en wat het allemaal voor ellende met zich mee kan brengen (of niet, als je geluk hebt):

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 april 2018 @ 05:48:54 #216
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_178400279
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 21:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

En in België "d'n Amsterdammer".
Ik noem die 'den Ollander'
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_178400569
Ik lees dat meester jos de eerste rit mag rijden, die is ook behoorlijk gepiepeld.
speak only if it improves the silence.
  maandag 9 april 2018 @ 09:26:16 #218
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_178401477
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen. :Z
pi_178401521
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen. :Z
Het was een tweet van iemand anders, geen idee of meester jos actief is op het internet.
speak only if it improves the silence.
pi_178401634
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen. :Z
In de spoorwereld is meester een doodnormale aanspreektitel voor de machinist. Heeft weinig te maken met "veel bla bla".

Edit: behalve bij 'meesteres Salatrel' ~O>
pi_178401961
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 00:02 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Laten we Schengen niet vergeten.
Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.

Mensen die in de jaren '90 en daarvoor nog Tienertoerden; kom er maar in.
Bier.
pi_178402437
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht

[ afbeelding ]
Waren het nu ook maar diezelfde locomotieven, die halen tenminste een fatsoenlijk tempo ook :s)
pi_178402471
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.

Mensen die in de jaren '90 en daarvoor nog Tienertoerden; kom er maar in.
In welk jaar leef jij?

https://duitslandinstituu(...)ns-open-voor-politie
https://www.nu.nl/algemee(...)en-in-nederland.html
speak only if it improves the silence.
pi_178402605
quote:
In 2018. Wat jij hier beschrijft gaat over grensregios. De Benelux gaat veel verder dan dat.
Bier.
pi_178405558
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht

[ afbeelding ]

Doe dan de leuke variant toen Troisvierges - Luxemburg nog zonder bovenleiding was.
pi_178405718
an jpg
pi_178406083
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Haarlem-Luxemburg zelfs. Later Maastricht-Luxemburg. En het buitenlandse gedeelte werd soms gereden met drie hele ICR-rijtuigen.
Bier.
pi_178406237
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...

Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden. In de buurt van Deventer is Raalte wel een aardig voorbeeld. En idd de nodige perrons in Fryslan, maar ook Amsterdam Zuid en zelfs Utrecht CS hebben hun aandachtspunten.
IenW is de opdrachtgever van Prorail. Hoe sturen jullie hierin?
pi_178406387
Het pas, in recordtempo, opgeleverde perron 2 in Rotterdam kan wel wat aandacht gebruiken want een hoop tegels liggen scheef en los :D
pi_178406415
Heeft meester jos brussel al bereikt??? :P :P :') :') :')
speak only if it improves the silence.
pi_178406525
Iemand weleens station Heiloo van dichtbij bekeken. Klinkers bij de perronopgang steken daar opzettelijk omhoog. Kan gedaan zijn om het lopen langs de poortjes te... Ehmm.. ontmoedigen. Blijft een vreemd gezicht, alsof de stratenmaker dacht aan vroeg weekend en geen zin had om ze passend te maken
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178407774
quote:
Vraag me af hoe het remsysteem daar inelkaar steekt dat die rijtuigen gewoon blijven rollen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 9 april 2018 @ 15:41:18 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178408210
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 13:00 schreef Bitlord het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Doe dan de leuke variant toen Troisvierges - Luxemburg nog zonder bovenleiding was.
Kansloos 2.0
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178412726
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...
Take on the situation, but not the torment ...
  dinsdag 10 april 2018 @ 04:11:21 #236
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178419057
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:20 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...
begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden? :{
Same shit, different day
SC hopper present
pi_178420094
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 04:11 schreef Koen66 het volgende:

[..]

begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden? :{
Nee, juist drukker in de IC's die wel rijden :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_178421736
Hey Maegrim, wat is dat nou met die ICD stam die op de Watergraafsmeer staat met twee NMBS locs?
Bij die dingen is de TBL1 er uit gesloopt en de software is de ICD 7J software. Ook de B in het toelatingsraster is doorgestreept.
Extra inzet van die NMBS locs voor de ICD binnenkort? :P
pi_178422003
Ik ben er al ff niet geweest, zal morgen eens kijken :o
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:27:40 #240
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178426266
Er was toch juist software intussen waarmee ze overal mochten/konden rijden?
Same shit, different day
SC hopper present
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')