Die kutmaffiosen jatten ook ALLESquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!
[ afbeelding ]
Leuke verrassingquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!
[ afbeelding ]
Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...quote:Op vrijdag 6 april 2018 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keuren
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden.
Dat idee idd. Tilburg Universiteit was dat tot voor kort ook, maar die is verbouwd en opgelost.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.
Tegenwoordig ligt het symmetriepunt van de sprinters in Gilze-Rijen.
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.quote:Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden
Euh...quote:Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamenquote:Op zaterdag 7 april 2018 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.
Ja de KUT hue hue huequote:Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen
Wil je hiermee zeggen dat de Friesche medemens het niveau van een puberale Nederlander nooit kan ontstijgen?quote:Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen
Nee, ik zit vandaag eerste klas in de busquote:Op zondag 8 april 2018 10:20 schreef desbarts het volgende:
Vandaag een dagje door de ardennen met de trein om uiteindelijk de laatste ic brussel terug te nemen. Zie ik nog mede-fokkers in de eerste klas?
Geinig, dat snorretje.quote:Op zondag 8 april 2018 02:58 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Begin deze week was ik in Engeland, en omdat ik wat tijd over had ben ik daar nog wat aan het spotten geweest. Te Birmingham International heb ik deze Virgin Pendolino, 390 008 "Charles Rennie Mackintosh", op de foto kunnen zetten. Sinds 2017 wordt de hele vloot van een nieuwe verflaag voorzien, op aanraden van bouwer Alstom.
Let trouwens ook even op het bordje rechts: dat is in het Intercity Swallow-kleurenschema en als je goed kijkt zie je er een silhouet van een zwaluw naast. Een zeldzaam overblijfsel uit het British Rail-tijdperk.
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .quote:Op zondag 8 april 2018 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vraag me alleen af wat er "International" kan zijn aan Birmingham Gaat er soms een boemeltje Wales in of zo?
correctquote:Op zondag 8 april 2018 13:19 schreef freako het volgende:
[..]
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .
quote:It was named Birmingham International after the adjacent airport which was at the time named Birmingham International Airport, but has since been rebranded as Birmingham Airport
Ain't that the truthquote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Voor een complete vergelijking moet je dan natuurlijk ook alle vervuiling meerekenen die het vervaardigen van de infrastructuur heeft gekost. Vliegtuigterminals, start/landingsbanen stations, rails, bruggen, transformatorhuisjes etc staan er niet vanzelf.quote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Ja, zie jij staan hoeveel kilo kerosine een A320 en hoeeel KWh een Eurostar gebruikt voor de rit Amsterdam-Londen? Dat is iets wat je wil weten, want met dat soort cijfers kun je verder rekenen.quote:
Je zit erin, niet eropquote:Op zondag 8 april 2018 20:59 schreef desbarts het volgende:
Op de laatste echte BeNeLux!
[ afbeelding ]
dat wist ik niet, toch grappig had ik nooit gedacht.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'quote:Op zondag 8 april 2018 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.
Promotie confederale Benelux?quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
En in België "d'n Amsterdammer".quote:Op zondag 8 april 2018 21:53 schreef MTL het volgende:
[..]
Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.
Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Maar die reed dan weer over Maastricht en heeft ook nooit de Benelux geheten.quote:Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Het komt mij ook niet bekend voor. Overigens is de lijn naar Luxemburg wel in dezelfde tijd geëlektrificeerd (1956), het is allicht ooit een proefballonnetje geweest van (de vrouw van) F.Q. den Hollander.quote:Op zondag 8 april 2018 22:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?
Of was het tijdens de planstudies al duidelijk dat er niet genoeg vraag is naar doorgaande tickets tussen Nederland en Luxemburg om zo'n trein levensvatbaar te houden en was het "materiaal dat niet sterk genoeg was" een mooi excuus om van het plan af te komen?
Best suf om als je een trein maakt (speciaal voor de Benelux), die vervolgens dan niet in staat blijkt te zijn het hele traject af te leggen. Maar ja, aan de andere kant: 50 jaar later waren de NS en NMBS óók niet in staat om een trein te kopen voor hun nieuwe gezamenlijke spoorlijn...
Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer?quote:
Jazeker; niet alleen Elena was destijds een vrouw met invloed.quote:Op zondag 8 april 2018 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer?
En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.quote:Op zondag 8 april 2018 23:46 schreef Bitlord het volgende:
Overigens: hier een vergelijking met de Beneluxtrein van 50 jaar geleden. (Tabel 8) Ondanks de HSL en de tunnel onder Antwerpen is de reistijd gelijk of iets langer tussen Rotterdam en Brussel.
http://www.tassignon.be/trains/documentation/documentation.php (zoek op pagina naar "Internationale".)
Laten we Schengen niet vergeten.quote:Op zondag 8 april 2018 23:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezochtquote:Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Ik noem die 'den Ollander'quote:
Het was een tweet van iemand anders, geen idee of meester jos actief is op het internet.quote:Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen.
In de spoorwereld is meester een doodnormale aanspreektitel voor de machinist. Heeft weinig te maken met "veel bla bla".quote:Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen.
Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.quote:
Waren het nu ook maar diezelfde locomotieven, die halen tenminste een fatsoenlijk tempo ookquote:Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht
[ afbeelding ]
In welk jaar leef jij?quote:Op maandag 9 april 2018 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.
Mensen die in de jaren '90 en daarvoor nog Tienertoerden; kom er maar in.
In 2018. Wat jij hier beschrijft gaat over grensregios. De Benelux gaat veel verder dan dat.quote:Op maandag 9 april 2018 10:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In welk jaar leef jij?
https://duitslandinstituu(...)ns-open-voor-politie
https://www.nu.nl/algemee(...)en-in-nederland.html
quote:Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht
[ afbeelding ]
Haarlem-Luxemburg zelfs. Later Maastricht-Luxemburg. En het buitenlandse gedeelte werd soms gereden met drie hele ICR-rijtuigen.quote:Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
IenW is de opdrachtgever van Prorail. Hoe sturen jullie hierin?quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...
Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden. In de buurt van Deventer is Raalte wel een aardig voorbeeld. En idd de nodige perrons in Fryslan, maar ook Amsterdam Zuid en zelfs Utrecht CS hebben hun aandachtspunten.
Vraag me af hoe het remsysteem daar inelkaar steekt dat die rijtuigen gewoon blijven rollenquote:Op maandag 9 april 2018 14:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.theguardian.c(...)d-roll-away-at-speed
Kansloos 2.0quote:Op maandag 9 april 2018 13:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Doe dan de leuke variant toen Troisvierges - Luxemburg nog zonder bovenleiding was.
Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden?quote:Op maandag 9 april 2018 19:20 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...
Nee, juist drukker in de IC's die wel rijden :-)quote:Op dinsdag 10 april 2018 04:11 schreef Koen66 het volgende:
[..]
begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |