abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_178247954
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:25 schreef ReisT het volgende:
Mogen we van spoorvervoerders niet meer verwachten dat ze zelf initiatief nemen? Het is niet alsof die evenementen niet lang van te voren zijn aangekondigd.
Wat Deadlock al zei, het is een dagtaak om van alle evenementen en feestjes in Nederland bij te gaan houden wanneer, hoeveel mensen, hoeveel extra netto reizigers etc. Er zijn organisaties die dat veel beter weten en zouden kunnen doorgeven, namelijk de organisaties van die feestjes zelf.
  maandag 2 april 2018 @ 00:13:54 #52
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_178248217
Wat ik al zei, dat hoeft de vervoerder dus niet helemaal zelf allemaal bij te houden, dat kunnen ze aan die organisaties vragen.

En ja, ik vind echt dat hier inkomsten van mijn abonnement aan mogen worden besteed want dit is nu juist één van de redenen dat ik een abonnement heb.
pi_178248241
Ik vind het ook wel krom dat NS van mij als abonnementhouder die dagelijks hetzelfde traject aflegt verwacht dat ik elke dag opnieuw eerst in de reisplanner kijk of er niet toevallig calamiteiten, werkzaamheden of andere wijzigingen op mijn traject zijn, maar dat NS anderzijds niet bereid is om zelf even te checken of er wellicht evenementen zijn die een grote invloed hebben op de hoeveelheid reizigers.
pi_178248300
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:56 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat Deadlock al zei, het is een dagtaak om van alle evenementen en feestjes in Nederland bij te gaan houden wanneer, hoeveel mensen, hoeveel extra netto reizigers etc.
Is dat niet 1 van de kerntaken van de NS? En vast ook van specifieke functies bij de planning..
quote:
Er zijn organisaties die dat veel beter weten en zouden kunnen doorgeven, namelijk de organisaties van die feestjes zelf.
Voor zover ik weet moeten organisatoren extra betalen om extra treinen te laten rijden/stoppen... waarom zou je dat dan doen als de NS er ook extra aan verdient als er meer mensen reizen?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
pi_178248483
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 00:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Is dat niet 1 van de kerntaken van de NS? En vast ook van specifieke functies bij de planning..
Ja, maar NS kan niet een betere inschatting maken dan de organisatoren. Die moeten verstand hebben van wat ze op welke oppervlakte organiseren en hoeveel mensen er op afkomen. Als je dit heel specifiek moet gaan uitvragen aan al die oneindige hoeveelheid evenementen-organisatoren van enig formaat, daar heb je meerdere FTE extra voor nodig.... Geld kan maar één keer uitgegeven worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door DeaDLocK2K op 02-04-2018 00:45:44 ]
Bier.
pi_178248679
En daarnaast weten organisatoren ook beter wanneer concerten afgelopen zijn. Stel een artiest begint een half uur te laat, dan verschuift de reizigerspiek. De NS kan dat natuurlijk van te voren niet aan zien komen.

Als ze extra materieel ingepland hebben kan het dus te vroeg en dus vrijwel leeg rijden, terwijl latere treinen alsnog bommetje vol zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178250531
registreer om deze reclame te verbergen
DB trekt het menu van het Bordrestaurand en de Bordbistro gelijk, en heeft nu ook meeneemgerechten: https://www.zugreiseblog.de/bahn-speisewagen-service/

Hier de hele kaart: https://db-bordgastronomi(...)isekarte_2018-04.pdf

Voor velen hier het belangrijkste product: halve liter Bitburger voor ¤3,80
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178250593
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2018 00:40 schreef Peterselieman het volgende:
En daarnaast weten organisatoren ook beter wanneer concerten afgelopen zijn. Stel een artiest begint een half uur te laat, dan verschuift de reizigerspiek. De NS kan dat natuurlijk van te voren niet aan zien komen.

Als ze extra materieel ingepland hebben kan het dus te vroeg en dus vrijwel leeg rijden, terwijl latere treinen alsnog bommetje vol zitten.
De organisator vaak ook niet
  maandag 2 april 2018 @ 10:29:50 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178251828
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 08:28 schreef b2py het volgende:

[..]

De organisator vaak ook niet
ja dan kun je als vervoerder maar beter helemaal niks regelen *O*
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
pi_178252032
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is niet te doen. Dan moeten ze kennis gaan opbouwen van het type bezoeker per evenement. Laat dat lekker aan de organisatoren van de evenementen over zou ik zeggen.
In het geval van Amsterdam Bijlmer hebben ze toch inmiddels wel de nodige ervaring opgebouwd. Het maakt niet uit wie er speelt, maar als er evenementen tegelijkertijd in de ArenA en Ziggo zijn, dan zijn die beiden tussen 22:30u en 23:00u afgelopen. Die paar 1000 uit de Bierhal even vergetend. Je weet inmiddels allang wat het reizigersaanbod zal zijn. Ja, bij Justin Bieber is het misschien wat drukker met papa-taxi's die de kinders komen ophalen, maar voor de rest valt het prima in te schatten. Kwestie van logisch nadenken, anticiperen. Is mijns inziens ook een taak van een openbaar vervoerder. Ook door de materiaalplanning van NS. Al slaan die de plan vaak mis, op Goede Vrijdag in middagspits korte treinen (4 bakken tussen A'dam en Vlissingen) inzetten (iedereen toch niet aan het werk), maar vergeten dat de rolkoffersmaffia en grijs-op-reis wel met de trein gaat :-)_
Take on the situation, but not the torment ...
pi_178262552
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 18:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Maar die situatie was vrijdag niet aan de orde, er reden minder treinen tussen Utrecht en Den Bosch, maar het verkeer is geen enkel moment volledig gestremd geweest. Ik vraag me dus oprecht af waar die informatie vandaan kwam.
Dat heet een verwachtingspatroon, de conducteur had waarschijnlijk niet zoveel zin, ziet even snel dat de trein niet verder rijdt en gaat al direct van een bepaald scenario uit zonder na te denken.
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  maandag 2 april 2018 @ 20:40:48 #62
233102 cherrycoke
This picture disturbs me
pi_178264346
rijden die dm90's of rode duivels nog ergens heb ze al een tijd niet meer gezien :@
🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂
pi_178264405
Rode duivels?

En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
  maandag 2 april 2018 @ 20:44:58 #64
233102 cherrycoke
This picture disturbs me
pi_178264466
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:43 schreef MTL het volgende:
Rode duivels?

En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
die plan U diesels van vroegah
🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂🚂
pi_178264486
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:43 schreef MTL het volgende:
Rode duivels?

En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
Dieseldrie.

Nee, al eventjes niet meer.
Bier.
  maandag 2 april 2018 @ 23:05:00 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178268080
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 20:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dieseldrie.
Toen het algemeen publiek zich nog bewust was van de baksamenstelling alschmede de tractievorm der spoorvoertuigen _O_
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
PR: 2x2: 14,56 3x3: 48,67 4x4: 3:21,10 5x5: 6:36.936 6x6: 15:29,109 2-5 relay: 10:57,568
  dinsdag 3 april 2018 @ 08:09:08 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178271882
quote:
17s.gif Op maandag 2 april 2018 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toen het algemeen publiek zich nog bewust was van de baksamenstelling alschmede de tractievorm der spoorvoertuigen _O_
Mijn opa noemde de elektrische varianten "diesel-elektrisch". Dat diesel was er lastig uit te krijgen.
  dinsdag 3 april 2018 @ 08:25:34 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178271983
Eens dat het niet te doen is voor NS om alle evenementen bij te houden. Maar dat klinkt dan weer erg breed. Ze kunnen best bijhouden wanneer Ajax speelt of wanneer er een concert is in Ziggo Dome of in Ahoy. De grotere podia kunnen ze makkelijk bijhouden, festivals kan je evt vragen of zij dat aangeven. NS dient er te zijn voor de reizigers dus wanneer er vraag is moeten ze daar ook op kunnen inspelen in plaats van zeggen dat de organisatoren het maar moeten betalen. Dat slaat nergens op.
  dinsdag 3 april 2018 @ 09:27:48 #69
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178272546
Bijlmer ArenA is inderdaad laaghangend fruit. En als ze dat niet lukt moeten ze maar gewoon standaard lange en extra treinen inzetten. Het is wat anders bij een driedaags festival in Schubbekutteveen wat eens per jaar in een ander weekend plaatsvindt. NS kan daarvan niet ruiken hoe en wat.
pi_178273831
Gaat lekker met staken in Frankrijk las ik bij de NOS?
pi_178274225
36 dagen tot ergens in juni leggen ze het werk neer.
Bier.
pi_178274238
ik staak ook tot een uur of 16:00
  dinsdag 3 april 2018 @ 11:31:06 #73
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178274319
Late dienst ;)
pi_178274341
Dan staak ik de hele dag tot morgenochtend 8:30 uur :+
pi_178274382
Ik heb 2 weken lang gestaakt. Morgenavond weer aan t werk.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')