abonnement Unibet Coolblue
pi_178247954
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:25 schreef ReisT het volgende:
Mogen we van spoorvervoerders niet meer verwachten dat ze zelf initiatief nemen? Het is niet alsof die evenementen niet lang van te voren zijn aangekondigd.
Wat Deadlock al zei, het is een dagtaak om van alle evenementen en feestjes in Nederland bij te gaan houden wanneer, hoeveel mensen, hoeveel extra netto reizigers etc. Er zijn organisaties die dat veel beter weten en zouden kunnen doorgeven, namelijk de organisaties van die feestjes zelf.
  maandag 2 april 2018 @ 00:13:54 #52
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_178248217
Wat ik al zei, dat hoeft de vervoerder dus niet helemaal zelf allemaal bij te houden, dat kunnen ze aan die organisaties vragen.

En ja, ik vind echt dat hier inkomsten van mijn abonnement aan mogen worden besteed want dit is nu juist één van de redenen dat ik een abonnement heb.
pi_178248241
Ik vind het ook wel krom dat NS van mij als abonnementhouder die dagelijks hetzelfde traject aflegt verwacht dat ik elke dag opnieuw eerst in de reisplanner kijk of er niet toevallig calamiteiten, werkzaamheden of andere wijzigingen op mijn traject zijn, maar dat NS anderzijds niet bereid is om zelf even te checken of er wellicht evenementen zijn die een grote invloed hebben op de hoeveelheid reizigers.
pi_178248300
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:56 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat Deadlock al zei, het is een dagtaak om van alle evenementen en feestjes in Nederland bij te gaan houden wanneer, hoeveel mensen, hoeveel extra netto reizigers etc.
Is dat niet 1 van de kerntaken van de NS? En vast ook van specifieke functies bij de planning..
quote:
Er zijn organisaties die dat veel beter weten en zouden kunnen doorgeven, namelijk de organisaties van die feestjes zelf.
Voor zover ik weet moeten organisatoren extra betalen om extra treinen te laten rijden/stoppen... waarom zou je dat dan doen als de NS er ook extra aan verdient als er meer mensen reizen?
dag
pi_178248483
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 00:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Is dat niet 1 van de kerntaken van de NS? En vast ook van specifieke functies bij de planning..
Ja, maar NS kan niet een betere inschatting maken dan de organisatoren. Die moeten verstand hebben van wat ze op welke oppervlakte organiseren en hoeveel mensen er op afkomen. Als je dit heel specifiek moet gaan uitvragen aan al die oneindige hoeveelheid evenementen-organisatoren van enig formaat, daar heb je meerdere FTE extra voor nodig.... Geld kan maar één keer uitgegeven worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door DeaDLocK2K op 02-04-2018 00:45:44 ]
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2018 @ 00:40:32 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178248679
En daarnaast weten organisatoren ook beter wanneer concerten afgelopen zijn. Stel een artiest begint een half uur te laat, dan verschuift de reizigerspiek. De NS kan dat natuurlijk van te voren niet aan zien komen.

Als ze extra materieel ingepland hebben kan het dus te vroeg en dus vrijwel leeg rijden, terwijl latere treinen alsnog bommetje vol zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 2 april 2018 @ 08:17:21 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178250531
DB trekt het menu van het Bordrestaurand en de Bordbistro gelijk, en heeft nu ook meeneemgerechten: https://www.zugreiseblog.de/bahn-speisewagen-service/

Hier de hele kaart: https://db-bordgastronomi(...)isekarte_2018-04.pdf

Voor velen hier het belangrijkste product: halve liter Bitburger voor ¤3,80
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178250593
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2018 00:40 schreef Peterselieman het volgende:
En daarnaast weten organisatoren ook beter wanneer concerten afgelopen zijn. Stel een artiest begint een half uur te laat, dan verschuift de reizigerspiek. De NS kan dat natuurlijk van te voren niet aan zien komen.

Als ze extra materieel ingepland hebben kan het dus te vroeg en dus vrijwel leeg rijden, terwijl latere treinen alsnog bommetje vol zitten.
De organisator vaak ook niet
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 2 april 2018 @ 10:29:50 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178251828
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 08:28 schreef b2py het volgende:

[..]

De organisator vaak ook niet
ja dan kun je als vervoerder maar beter helemaal niks regelen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178252032
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is niet te doen. Dan moeten ze kennis gaan opbouwen van het type bezoeker per evenement. Laat dat lekker aan de organisatoren van de evenementen over zou ik zeggen.
In het geval van Amsterdam Bijlmer hebben ze toch inmiddels wel de nodige ervaring opgebouwd. Het maakt niet uit wie er speelt, maar als er evenementen tegelijkertijd in de ArenA en Ziggo zijn, dan zijn die beiden tussen 22:30u en 23:00u afgelopen. Die paar 1000 uit de Bierhal even vergetend. Je weet inmiddels allang wat het reizigersaanbod zal zijn. Ja, bij Justin Bieber is het misschien wat drukker met papa-taxi's die de kinders komen ophalen, maar voor de rest valt het prima in te schatten. Kwestie van logisch nadenken, anticiperen. Is mijns inziens ook een taak van een openbaar vervoerder. Ook door de materiaalplanning van NS. Al slaan die de plan vaak mis, op Goede Vrijdag in middagspits korte treinen (4 bakken tussen A'dam en Vlissingen) inzetten (iedereen toch niet aan het werk), maar vergeten dat de rolkoffersmaffia en grijs-op-reis wel met de trein gaat :-)_
Take on the situation, but not the torment ...
pi_178262552
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 18:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Maar die situatie was vrijdag niet aan de orde, er reden minder treinen tussen Utrecht en Den Bosch, maar het verkeer is geen enkel moment volledig gestremd geweest. Ik vraag me dus oprecht af waar die informatie vandaan kwam.
Dat heet een verwachtingspatroon, de conducteur had waarschijnlijk niet zoveel zin, ziet even snel dat de trein niet verder rijdt en gaat al direct van een bepaald scenario uit zonder na te denken.
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  maandag 2 april 2018 @ 20:40:48 #62
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178264346
rijden die dm90's of rode duivels nog ergens heb ze al een tijd niet meer gezien :@
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_178264405
Rode duivels?

En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
  maandag 2 april 2018 @ 20:44:58 #64
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178264466
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:43 schreef MTL het volgende:
Rode duivels?

En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
die plan U diesels van vroegah
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_178264486
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:43 schreef MTL het volgende:
Rode duivels?

En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
Dieseldrie.

Nee, al eventjes niet meer.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 2 april 2018 @ 23:05:00 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178268080
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 20:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dieseldrie.
Toen het algemeen publiek zich nog bewust was van de baksamenstelling alschmede de tractievorm der spoorvoertuigen _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2018 @ 08:09:08 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178271882
quote:
17s.gif Op maandag 2 april 2018 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toen het algemeen publiek zich nog bewust was van de baksamenstelling alschmede de tractievorm der spoorvoertuigen _O_
Mijn opa noemde de elektrische varianten "diesel-elektrisch". Dat diesel was er lastig uit te krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 april 2018 @ 08:25:34 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178271983
Eens dat het niet te doen is voor NS om alle evenementen bij te houden. Maar dat klinkt dan weer erg breed. Ze kunnen best bijhouden wanneer Ajax speelt of wanneer er een concert is in Ziggo Dome of in Ahoy. De grotere podia kunnen ze makkelijk bijhouden, festivals kan je evt vragen of zij dat aangeven. NS dient er te zijn voor de reizigers dus wanneer er vraag is moeten ze daar ook op kunnen inspelen in plaats van zeggen dat de organisatoren het maar moeten betalen. Dat slaat nergens op.
  dinsdag 3 april 2018 @ 09:27:48 #69
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178272546
Bijlmer ArenA is inderdaad laaghangend fruit. En als ze dat niet lukt moeten ze maar gewoon standaard lange en extra treinen inzetten. Het is wat anders bij een driedaags festival in Schubbekutteveen wat eens per jaar in een ander weekend plaatsvindt. NS kan daarvan niet ruiken hoe en wat.
pi_178273831
Gaat lekker met staken in Frankrijk las ik bij de NOS?
pi_178274225
36 dagen tot ergens in juni leggen ze het werk neer.
Bier.
pi_178274238
ik staak ook tot een uur of 16:00
  dinsdag 3 april 2018 @ 11:31:06 #73
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178274319
Late dienst ;)
pi_178274341
Dan staak ik de hele dag tot morgenochtend 8:30 uur :+
pi_178274382
Ik heb 2 weken lang gestaakt. Morgenavond weer aan t werk.
pi_178274435
Ja, je hebt altijd nóg luiere mensen. Waarom zouden die Fransen anders staken? :P
pi_178274542
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 11:32 schreef MTL het volgende:
Dan staak ik de hele dag tot morgenochtend 8:30 uur :+
ik heb al 3 dagen staking achter de rug
pi_178274587
Ik ook :P
pi_178275416
de spoorwegen hebben niet stil gezeten. zo zijn er 3 stuks gedemonteerde 1700 locs overgebracht van Eindhoven naar de Houtrakpolder. kortom, het terrein van ACT is weer goed gevuld. begint maart was er nog een persconferentie over de goederenlijn Amsterdam-China, en dus moest zoveel mogelijk van dat spul even opzij ;) (bron: https://www.flickr.com/photos/denniskoster/39781801405/)

En ik lees over DDZ motorwagens die een revisie nodig hebben omdat de laagspanningsbekabeling vervangen dient te worden?
bron: https://www.flickr.com/photos/berthollander/41131523411
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178275432
ik staak sowieso tot volgende week maandag *O*
pi_178275707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 12:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de spoorwegen hebben niet stil gezeten. zo zijn er 3 stuks gedemonteerde 1700 locs overgebracht van Eindhoven naar de Houtrakpolder. kortom, het terrein van ACT is weer goed gevuld. begint maart was er nog een persconferentie over de goederenlijn Amsterdam-China, en dus moest zoveel mogelijk van dat spul even opzij ;) (bron: https://www.flickr.com/photos/denniskoster/39781801405/)

En ik lees over DDZ motorwagens die een revisie nodig hebben omdat de laagspanningsbekabeling vervangen dient te worden?
bron: https://www.flickr.com/photos/berthollander/41131523411
Heeft dat serieus met sterkere verlichting te maken?
pi_178276395
De laagspanningsbekabeling wordt inderdaad vervangen, maar met de verlichting heeft dat niet te maken, voor zover ik weet.
De mDDM is nooit de meest betrouwbare loc geweest en daar hoopt men nu wat verandering in te brengen, waardoor de beschikbaarheid omhoog moet gaan.

Ik kan mij hooguit voorstellen dat de airconditioning die er bij is gekomen een stukje meer stroom vreet dan de luchthappers die er eerst op zaten, maar daar hoeft niet de laagspanning in de mDDM voor vervangen te worden. De airco wordt juist door de hoogspanningskabel naar de rijtuigen gevoed, met de statische omzetters die in het stuurrijtuig zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 03-04-2018 13:34:01 ]
  dinsdag 3 april 2018 @ 18:36:23 #83
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_178283415
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:25 schreef ReisT het volgende:


Zolang er gewoon nog een trein om 23:02 vertrekt is dat gat echt maar 21 minuten.
Die rijdt slechts tot Utrecht.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:19 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Toevallig een paar dagen terug daar wat over gelezen. Die treinen zijn 'kort' (lees: normale lengte onder normale omstandigheden) omdat de organisaties van die evenementen hun feestjes niet bij de spoorvervoerders aanmelden ;)
Dat vind ik maar een raar verhaal. Ticketmaster verkoopt namelijk treintickets gelijk bij het kopen van een concertticket. Dat gaat lastig zonder medewerking van beide partijen. Alleen al aan die verkoop zou je als vervoerder ook kunnen afleiden wanneer het druk wordt. Zal je natuurlijk wel een factor moeten toepassen voor mensen die met reguliere tickets reizen. Maar afijn, genoeg manieren om als vervoerder je betalende klanten ook daadwerkelijk te vervoeren. Te kort rijden is dan ook gewoon een keuze / onwil.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator dinsdag 3 april 2018 @ 18:59:25 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178283845
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind :@

Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:13:02 #85
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178284101
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind :@

Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Dat vergt nadenken en bijsturen

Te hoog gegrepen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2018 @ 19:14:19 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178284134
Als er al ruimte en mankracht voor is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178284364
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind :@

Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Zolang de organisatoren maar samenwerken met NS is er een hoop mogelijk. Zo zijn er in Rotterdam bijvoorbeeld de speciale voetbaldiensten. Voor de aanvoer rijden pendeltreinen en stoppen er ook diverse reguliere treinen extra op Rotterdam Stadion, voor de afvoer worden en een aantal lange treinen neergezet die na afloop richting Rotterdam en Dordrecht rijden. Die treinen blijven wachten tot ze vol zijn en hebben in die zin dus geen echte dienstregeling (natuurlijk hebben ze die wel, maar daar wordt los mee omgegaan).
Er staat telkens één trein langs het perron in beide richtingen, zodra die vol is rijdt die weg en komt de volgende trein die op de opstelsporen net buiten stadion stond te wachten de rest ophalen.

Ook voor de Ziggodome/Ahoy zijn dit soort dingen echt wel mogelijk. Ik heb daar vorig jaar meerdere malen na een evenement met VIRM-12 van Bijlmer ArenA via Utrecht naar Den Bosch en Eindhoven gereden en daar ging het eigenlijk hetzelfde. Wachten tot de trein vol was, daarna verder rijden.
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:57:38 #88
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178285158
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:24 schreef MTL het volgende:
Zolang de organisatoren maar samenwerken met NS is er een hoop mogelijk. Zo zijn er in Rotterdam bijvoorbeeld de speciale voetbaldiensten. Voor de aanvoer rijden pendeltreinen en stoppen er ook diverse reguliere treinen extra op Rotterdam Stadion, voor de afvoer worden en een aantal lange treinen neergezet die na afloop richting Rotterdam en Dordrecht rijden. Die treinen blijven wachten tot ze vol zijn en hebben in die zin dus geen echte dienstregeling (natuurlijk hebben ze die wel, maar daar wordt los mee omgegaan).
;
Dus stiekem kunnen ze het wel bij NS, écht spoorboekloos rijden ;)

quote:
Ook voor de Ziggodome/Ahoy zijn dit soort dingen echt wel mogelijk. Ik heb daar vorig jaar meerdere malen na een evenement met VIRM-12 van Bijlmer ArenA via Utrecht naar Den Bosch en Eindhoven gereden en daar ging het eigenlijk hetzelfde. Wachten tot de trein vol was, daarna verder rijden.
Alles kan, zolang er maar iemand bereid is om er voor te betalen.
Er gaat bijna 1800 man in een VIRM6+6. En stel dat die allemaal om en nabij de randstad moeten zijn, dan betalen ze gemiddeld 12,50 voltarief, dat is dan zo'n 22.500 euro per trein. En dan blijkbaar is dat dan nog niet eens genoeg om kostendekkend te rijden.

Voor datzelfde bedrag rijden ca 2200 auto's (met max 5 man) zo'n 80 kilometer.

En daar wringt dan ook de schoen, de alternatieven zijn goedkoper. De auto is gewoon altijd goedkoper, als je met 2 of meer gaat dan is zelfs het rijden incl parkeergeld goedkoper dan de trein..
Voor wie het wel loont om met de trein te gaan zijn mensen die op de een of andere manier korting krijgen, waardoor de inkomsten al helemaal niet meer opwegen tegen de kosten.

(en dan laat ik aspecten als reistijd en "vrijheid in beweging" nog buiten beschouwing)
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 april 2018 @ 20:08:21 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178285485
Momentje, even een auto kopen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2018 @ 20:25:37 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178286045
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Momentje, even een auto kopen :W
Ik zeg toch helemaal niet dat je een auto moet kopen. :?
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het voor OV-bedrijven niet interessant is om extra treinen na evenementen te laten rijden omdat het voor de meeste bezoekers van zo'n evenement niet interessant is en de bezoekers waarvoor het wél interessant is om de trein te nemen dat vaak doen omdat ze toch al korting krijgen. (Dal vrij, Altijd vrij, Weekend vrij, Traject vrij, Dal voordeel, Altijd voordeel etc.)
Inkomsten zijn dus laag voor vervoerder, kosten relatief hoog voor de gemiddelde bezoeker en zolang er geen partij is die in dat gaat wil springen rijdt er dus geen trein (of ander OV).
Bij voetbalwedstrijden in de Kuip is het de gemeente Rotterdam die bijspringt omdat die er bij gebaat is dat de voetbalsupporters zo gemakkelijk mogelijk van en naar het stadion komen (want minder files en minder verspreiding van eventueel boze supporters). Uiteindelijk kost het te stad minder en zijn de bewoners blij.
Bij een aantal evenementen betaalt de organisatie van het evenement de extra kosten (lees: in elk ticket (of je nou met de auto of de trein komt) zit dan al een bedrag verwerkt om extra OV te laten rijden.)
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 3 april 2018 @ 20:49:04 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178286882
Het probleem van niet willen betalen voor extra treinen speelt ook bij FC Twente. NS reed voor eigen rekening de stopper Apeldoorn-Almelo door naar Enschede voor en na de wedstrijd, maar nu Syntus de lijn naar Zwolle heeft doet NS dit niet meer. Syntus wil wel extra treinen inzetten (naast het op maximale lengte rijden wat wel gebeurd) maar FC Twente wil er niet voor betalen. En gezien de opzet van de concessie (Syntus een vast bedrag, inkomsten naar de Provincie) snap ik wel dat Syntus niet extra gaat rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178291343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:49 schreef dennistd het volgende:
Het probleem van niet willen betalen voor extra treinen speelt ook bij FC Twente. NS reed voor eigen rekening de stopper Apeldoorn-Almelo door naar Enschede voor en na de wedstrijd, maar nu Syntus de lijn naar Zwolle heeft doet NS dit niet meer. Syntus wil wel extra treinen inzetten (naast het op maximale lengte rijden wat wel gebeurd) maar FC Twente wil er niet voor betalen. En gezien de opzet van de concessie (Syntus een vast bedrag, inkomsten naar de Provincie) snap ik wel dat Syntus niet extra gaat rijden.
Ach, volgend seizoen is het toch overbodig :+
  dinsdag 3 april 2018 @ 23:04:00 #93
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_178291769
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 11:39 schreef MTL het volgende:
Ja, je hebt altijd nóg luiere mensen. Waarom zouden die Fransen anders staken? :P
Ze willen hun pensioen met 52 niet kwijt. Kan ik mee inkomen. 8-)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 3 april 2018 @ 23:36:42 #94
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178292469
In mijn stad hoef ik niet eens extra materieel in te zetten. Als het stadion leeg loopt heb ik voldoende aan het huidige materieel. Die prutsers van de NS kunnen gewoon niet plannen :{w

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_178292716
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:24 schreef MTL het volgende:
De laagspanningsbekabeling wordt inderdaad vervangen....
Merci!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 april 2018 @ 06:34:30 #96
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_178295013
quote:
April 2019: directe Thalys naar luchthaven Charles de Gaulle én Disneyland Parijs

[…]
Dagelijks rijden nu (in beide richtingen) 14 Thalys treinen via de Hogesnelheidslijn richting Brussel met stops in Nederland op Schiphol Airport en Rotterdam Centraal. 10 daarvan rijden door naar Parijs. 2 treinen rijden straks door naar Disneyland Parijs en 2 treinen keren in Brussel. De reistijden van Amsterdam naar Marne la Vallée wordt 3 uur 41 minuten en vanaf Rotterdam 2 uur 58 minuten. Met de vroege trein vanuit Amsterdam (07:15 uur) of Rotterdam (07:58 uur) sta je om 10:56 uur al bijna voor de kassa’s van Disneyland Parijs. Thalys treinen richting Nederland vertrekken hier vanaf april 2019 weer om 12:04 uur of 20:04 uur.
https://nieuws.ns.nl/apri(...)n-disneyland-parijs/
  woensdag 4 april 2018 @ 09:01:35 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178295831
Goedemorgen! The journey begins.


  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 09:27:26 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178296179
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik zeg toch helemaal niet dat je een auto moet kopen. :?
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het voor OV-bedrijven niet interessant is om extra treinen na evenementen te laten rijden omdat het voor de meeste bezoekers van zo'n evenement niet interessant is en de bezoekers waarvoor het wél interessant is om de trein te nemen dat vaak doen omdat ze toch al korting krijgen. (Dal vrij, Altijd vrij, Weekend vrij, Traject vrij, Dal voordeel, Altijd voordeel etc.)
Inkomsten zijn dus laag voor vervoerder, kosten relatief hoog voor de gemiddelde bezoeker en zolang er geen partij is die in dat gaat wil springen rijdt er dus geen trein (of ander OV).
Bij voetbalwedstrijden in de Kuip is het de gemeente Rotterdam die bijspringt omdat die er bij gebaat is dat de voetbalsupporters zo gemakkelijk mogelijk van en naar het stadion komen (want minder files en minder verspreiding van eventueel boze supporters). Uiteindelijk kost het te stad minder en zijn de bewoners blij.
Bij een aantal evenementen betaalt de organisatie van het evenement de extra kosten (lees: in elk ticket (of je nou met de auto of de trein komt) zit dan al een bedrag verwerkt om extra OV te laten rijden.)
Ik zeg alleen maar dat er veel te makkelijk geschermd wordt met "alternatieven" die soms helemaal niet bestaan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2018 @ 10:15:48 #99
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178296927
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:01 schreef James1988 het volgende:
Goedemorgen! The journey begins.


[ afbeelding ]
w/
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178296957
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 22:49 schreef Isane het volgende:

[..]

Ach, volgend seizoen is het toch overbodig :+
:D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')