Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).quote:Op vrijdag 6 april 2018 15:57 schreef ReisT het volgende:
Die Eurobahn hat ein Ausstiegsproblem
Deutsche Gründlichkeit: er is een perronnetje dat niet aan een of andere norm voldoet, dat is uiteraard een probleem waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Dus moet nu elke keer als er een Flirt in Wissingen stopt, de conducteur eerst een super zinvol extra treetje neerzetten, voordat de passagiers mogen uitstappen.
[ afbeelding ]
Stations als Dronryp wel eens gezien?quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:43 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
Dan had er op zijn minst nog een hekje moeten staan.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stations als Dronryp wel eens gezien?
DDZ en ICM. Alleen in uitzonderingssituaties VIRMquote:Op vrijdag 6 april 2018 22:29 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat voor mat rijdt er tegenwoordig de IC Zwolle - Leeuwarden? VIRM? Ik reis aanstaande maandag vlak na de ochtendspits
Daar rijden ze niet zo hard als in Beilen. Het einde van het perron is daar nog geen meter.quote:Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Stations als Dronryp wel eens gezien?
Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keurenquote:Op vrijdag 6 april 2018 21:43 schreef Goverman het volgende:
[..]
Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
ok mooi, dankje. Lekker zitten in de 1e klassequote:Op vrijdag 6 april 2018 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
DDZ en ICM. Alleen in uitzonderingssituaties VIRM
Die kutmaffiosen jatten ook ALLESquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!
[ afbeelding ]
Leuke verrassingquote:Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!
[ afbeelding ]
Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...quote:Op vrijdag 6 april 2018 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keuren
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden.
Dat idee idd. Tilburg Universiteit was dat tot voor kort ook, maar die is verbouwd en opgelost.quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.
Tegenwoordig ligt het symmetriepunt van de sprinters in Gilze-Rijen.
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.quote:Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden
Euh...quote:Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamenquote:Op zaterdag 7 april 2018 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.
Ja de KUT hue hue huequote:Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen
Wil je hiermee zeggen dat de Friesche medemens het niveau van een puberale Nederlander nooit kan ontstijgen?quote:Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen
Nee, ik zit vandaag eerste klas in de busquote:Op zondag 8 april 2018 10:20 schreef desbarts het volgende:
Vandaag een dagje door de ardennen met de trein om uiteindelijk de laatste ic brussel terug te nemen. Zie ik nog mede-fokkers in de eerste klas?
Geinig, dat snorretje.quote:Op zondag 8 april 2018 02:58 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
Begin deze week was ik in Engeland, en omdat ik wat tijd over had ben ik daar nog wat aan het spotten geweest. Te Birmingham International heb ik deze Virgin Pendolino, 390 008 "Charles Rennie Mackintosh", op de foto kunnen zetten. Sinds 2017 wordt de hele vloot van een nieuwe verflaag voorzien, op aanraden van bouwer Alstom.
Let trouwens ook even op het bordje rechts: dat is in het Intercity Swallow-kleurenschema en als je goed kijkt zie je er een silhouet van een zwaluw naast. Een zeldzaam overblijfsel uit het British Rail-tijdperk.
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .quote:Op zondag 8 april 2018 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vraag me alleen af wat er "International" kan zijn aan Birmingham Gaat er soms een boemeltje Wales in of zo?
correctquote:Op zondag 8 april 2018 13:19 schreef freako het volgende:
[..]
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". .
quote:It was named Birmingham International after the adjacent airport which was at the time named Birmingham International Airport, but has since been rebranded as Birmingham Airport
Ain't that the truthquote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Voor een complete vergelijking moet je dan natuurlijk ook alle vervuiling meerekenen die het vervaardigen van de infrastructuur heeft gekost. Vliegtuigterminals, start/landingsbanen stations, rails, bruggen, transformatorhuisjes etc staan er niet vanzelf.quote:Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Ja, zie jij staan hoeveel kilo kerosine een A320 en hoeeel KWh een Eurostar gebruikt voor de rit Amsterdam-Londen? Dat is iets wat je wil weten, want met dat soort cijfers kun je verder rekenen.quote:
Je zit erin, niet eropquote:Op zondag 8 april 2018 20:59 schreef desbarts het volgende:
Op de laatste echte BeNeLux!
[ afbeelding ]
dat wist ik niet, toch grappig had ik nooit gedacht.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'quote:Op zondag 8 april 2018 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.
Promotie confederale Benelux?quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
En in België "d'n Amsterdammer".quote:Op zondag 8 april 2018 21:53 schreef MTL het volgende:
[..]
Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.
Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?quote:Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Maar die reed dan weer over Maastricht en heeft ook nooit de Benelux geheten.quote:Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Het komt mij ook niet bekend voor. Overigens is de lijn naar Luxemburg wel in dezelfde tijd geëlektrificeerd (1956), het is allicht ooit een proefballonnetje geweest van (de vrouw van) F.Q. den Hollander.quote:Op zondag 8 april 2018 22:46 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?
Of was het tijdens de planstudies al duidelijk dat er niet genoeg vraag is naar doorgaande tickets tussen Nederland en Luxemburg om zo'n trein levensvatbaar te houden en was het "materiaal dat niet sterk genoeg was" een mooi excuus om van het plan af te komen?
Best suf om als je een trein maakt (speciaal voor de Benelux), die vervolgens dan niet in staat blijkt te zijn het hele traject af te leggen. Maar ja, aan de andere kant: 50 jaar later waren de NS en NMBS óók niet in staat om een trein te kopen voor hun nieuwe gezamenlijke spoorlijn...
Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer?quote:
Jazeker; niet alleen Elena was destijds een vrouw met invloed.quote:Op zondag 8 april 2018 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer?
En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.quote:Op zondag 8 april 2018 23:46 schreef Bitlord het volgende:
Overigens: hier een vergelijking met de Beneluxtrein van 50 jaar geleden. (Tabel 8) Ondanks de HSL en de tunnel onder Antwerpen is de reistijd gelijk of iets langer tussen Rotterdam en Brussel.
http://www.tassignon.be/trains/documentation/documentation.php (zoek op pagina naar "Internationale".)
Laten we Schengen niet vergeten.quote:Op zondag 8 april 2018 23:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezochtquote:Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Ik noem die 'den Ollander'quote:
Het was een tweet van iemand anders, geen idee of meester jos actief is op het internet.quote:Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen.
In de spoorwereld is meester een doodnormale aanspreektitel voor de machinist. Heeft weinig te maken met "veel bla bla".quote:Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen.
Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.quote:
Waren het nu ook maar diezelfde locomotieven, die halen tenminste een fatsoenlijk tempo ookquote:Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht
[ afbeelding ]
In welk jaar leef jij?quote:Op maandag 9 april 2018 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.
Mensen die in de jaren '90 en daarvoor nog Tienertoerden; kom er maar in.
In 2018. Wat jij hier beschrijft gaat over grensregios. De Benelux gaat veel verder dan dat.quote:Op maandag 9 april 2018 10:29 schreef TjjWester het volgende:
[..]
In welk jaar leef jij?
https://duitslandinstituu(...)ns-open-voor-politie
https://www.nu.nl/algemee(...)en-in-nederland.html
quote:Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht
[ afbeelding ]
Haarlem-Luxemburg zelfs. Later Maastricht-Luxemburg. En het buitenlandse gedeelte werd soms gereden met drie hele ICR-rijtuigen.quote:Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
IenW is de opdrachtgever van Prorail. Hoe sturen jullie hierin?quote:Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...
Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden. In de buurt van Deventer is Raalte wel een aardig voorbeeld. En idd de nodige perrons in Fryslan, maar ook Amsterdam Zuid en zelfs Utrecht CS hebben hun aandachtspunten.
Vraag me af hoe het remsysteem daar inelkaar steekt dat die rijtuigen gewoon blijven rollenquote:Op maandag 9 april 2018 14:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.theguardian.c(...)d-roll-away-at-speed
Kansloos 2.0quote:Op maandag 9 april 2018 13:00 schreef Bitlord het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Doe dan de leuke variant toen Troisvierges - Luxemburg nog zonder bovenleiding was.
Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...quote:Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden?quote:Op maandag 9 april 2018 19:20 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...
Nee, juist drukker in de IC's die wel rijden :-)quote:Op dinsdag 10 april 2018 04:11 schreef Koen66 het volgende:
[..]
begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden?
Ik wou zeggen. Bij AnsaldoBreda gaat alles als een tierelier hoorquote:
Zojuist met een Thalys een Intercity naar Brussel ingehaald die net in België stilstond.quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:01 schreef TjjWester het volgende:
Hoe gaat het met de ic brussel? Ik hoor weinig gedonder?
Dat is zo te zien de 9256, die had om 19:00 in Noorderkempen moeten zijn. Staat er zo te zien aan de NMBS-reisinformatie nog steeds.quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zojuist met een Thalys een Intercity naar Brussel ingehaald die net in België stilstond.
Waarom moet er nog iemand langskomen bij zo'n loc? Als ik met mn telefoon hele films kan downloaden dan moet dat bij een loc toch ook kunnen?quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:44 schreef MTL het volgende:
Dat moet software 9.4 worden, maar die zijn ze nog aan het testen en verbeteren.
Afgelopen weekend zijn er weer tests uitgevoerd, als het goed is. Toen ik vorige vrijdag op de Watergraafsmeer was, was een monteur van Bombardier bezig om de teststam van de laatste update van de nieuwe software te voorzien, maar dat ging geloof ik niet helemaal goed, dus hij was druk bezig om de update weer terug te draaien en het daarna nog een keer te proberen
Nee. Onmogelijk veilig te krijgen. En niet alleen wegens cybersecurity.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Waarom moet er nog iemand langskomen bij zo'n loc? Als ik met mn telefoon hele films kan downloaden dan moet dat bij een loc toch ook kunnen?
Ze doen het met zeeschepen ook. Mijn vorige buurman was hydrodynamicus (wat een fan-fuckng-tastisch woord) en had daarnaast een ingenieursdiploma en daarbij ook goed leren programmeren, echt een 100% whizzkid en MacGuyver in een, nog nooit zoiets meegemaakt. Anyway, die vertelde dat het veruit de ideale situatie is maar dat het voor een aantal soorten transporten alleen op die manier mogelijk is. Dan gaat alles remote via een dataverbinding. Maar die analyses moeten wel eerst met de hand gemaakt worden op een aparte computer, daarna verzameld en verstuurd, vanwege beveiliging.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee. Onmogelijk veilig te krijgen. En niet alleen wegens cybersecurity.
Eh ja, maar in de treinsoftware zit ook ETCS en STM-ATB, etc.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ze doen het met zeeschepen ook. Mijn vorige buurman was hydrodynamicus (wat een fan-fuckng-tastisch woord) en had daarnaast een ingenieursdiploma en daarbij ook goed leren programmeren, echt een 100% whizzkid en MacGuyver in een, nog nooit zoiets meegemaakt. Anyway, die vertelde dat het veruit de ideale situatie is maar dat het voor een aantal soorten transporten alleen op die manier mogelijk is. Dan gaat alles remote via een dataverbinding. Maar die analyses moeten wel eerst met de hand gemaakt worden op een aparte computer, daarna verzameld en verstuurd, vanwege beveiliging.
Een loc is iets anders dan een telefoon (ivm vereiste SIL beschikbaarheid, certificeringen en weet ik het allemaal), maar ik heb mij laten vertellen dat de Traxx in principe uitgelezen en geüpdatet kan worden via de draadloze verbinding. Die functie is echter voor de NS Traxx-en uitgeschakeld, dus het is ouderwetsch laptopje inpluggen en gaan. Plus als het mis gaat, zal je er toch bij moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2018 21:27 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Waarom moet er nog iemand langskomen bij zo'n loc? Als ik met mn telefoon hele films kan downloaden dan moet dat bij een loc toch ook kunnen?
Komen ze dan ook weer op treinenradar.nl te staan?quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:00 schreef MTL het volgende:
We kunnen overigens wel bijvoorbeeld remote diagnose uitvoeren, en alle Traxx-en worden binnenkort uitgerust met een nieuw netwerk, waardoor dat ook real-time zal kunnen, in plaats van met een korte vertraging.
Jammerquote:Op dinsdag 10 april 2018 22:29 schreef MTL het volgende:
Nee. Dat heeft daarmee niets te maken. Die site maakte gebruik van een illegale datafeed die alweer een paar jaar geleden uitgezet had moeten worden en nu uiteindelijk echt uit is gezet.
Een loc is niks anders dan een ding dat op de juiste momenten tractie moet leveren, inhouden, moet remmen en als het even kan ingesteld staat op de juiste spanning.quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:00 schreef MTL het volgende:
Een loc is iets anders dan een telefoon (ivm vereiste SIL beschikbaarheid, certificeringen en weet ik het allemaal), maar ik heb mij laten vertellen dat de Traxx in principe uitgelezen en geüpdatet kan worden via de draadloze verbinding. Die functie is echter voor de NS Traxx-en uitgeschakeld, dus het is ouderwetsch laptopje inpluggen en gaan. Plus als het mis gaat, zal je er toch bij moeten zijn.
Wat was er illegaal aan? Behalve jankiejankie over "bedrijfskritische en concurrentiegevoelige gegevens" wat totale onzin is?quote:Op dinsdag 10 april 2018 22:29 schreef MTL het volgende:
Nee. Dat heeft daarmee niets te maken. Die site maakte gebruik van een illegale datafeed die alweer een paar jaar geleden uitgezet had moeten worden en nu uiteindelijk echt uit is gezet.
Het 'kraken' van een wachtwoord voor de decryptie van de datastroomquote:Op dinsdag 10 april 2018 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was er illegaal aan? Behalve jankiejankie over "bedrijfskritische en concurrentiegevoelige gegevens" wat totale onzin is?
In het VK geeft Network Rail alle data over treinbewegingen vrij, inclusief goederentreinen. Bij een aantal goederenboeren zijn de nummers gescrambled, maar je kunt ze wel volgen terwijl ze van blok naar blok gaan.quote:Op woensdag 11 april 2018 15:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kinderachtig om die data niet vrij te geven.
Wat moet een consument er mee, werkelijk?quote:Op woensdag 11 april 2018 15:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kinderachtig om die data niet vrij te geven.
Ik snap niet zo goed wat je punt is? Het is data die er alleen is vanwege het investeren van belastinggeld en aangezien er geen vertrouwelijk karakter aan hangt betekent dat per definitie dat het openbaar moet zijn (er kunnen nog andere bezwaren zijn zoals veiligheid, maar dat geldt hier niet). Wat maakt het uit wat een consument ermee doet? Als die het wil uitprinten en dan de ster er mee wil poetsen dan is men welkom dat te doen.quote:Op woensdag 11 april 2018 15:36 schreef Xetran het volgende:
[..]
Wat moet een consument er mee, werkelijk?
Goed punt. Je had ooit ovtijden.com of zo waar je de samenstelling van je trein al kon opzoeken voor de NS app dat ging aanbieden.quote:Op woensdag 11 april 2018 15:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Trouwens, het zou niet voor het eerst zijn dat een uit de hand gelopen hobbyproject voor data-analyse van een paar slimmeriken resultaten oplevert die daadwerkelijk ingezet kunnen worden in de echte leven.
Vergeet ook niet het succes van OVinfo en rijdendetreinen. Beide worden veel gebruikt omdat ze informatie handiger of beter aanbieden dan 9292 of de NS reisplanner.quote:Op woensdag 11 april 2018 15:54 schreef JDude het volgende:
[..]
Goed punt. Je had ooit ovtijden.com of zo waar je de samenstelling van je trein al kon opzoeken voor de NS app dat ging aanbieden.
En ja, somda deed dat vijftien jaar geleden al maar daar word je al geband als je een komma verkeerd zet dus dat telt niet.
niet gekeken, sorry moest tussen het pendelen door m'n manager stalken voor een handtekening (reiskosten)quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:00 schreef MTL het volgende:
Hey Maegrim, wat is dat nou met die ICD stam die op de Watergraafsmeer staat met twee NMBS locs?
Bij die dingen is de TBL1 er uit gesloopt en de software is de ICD 7J software. Ook de B in het toelatingsraster is doorgestreept.
Extra inzet van die NMBS locs voor de ICD binnenkort?
Moet je je even aanmelden voor de nieuwe versiequote:Op woensdag 11 april 2018 15:55 schreef Maegrim het volgende:
ik vond het best handig dat zichtbaar was waar op het terrein zo'n loc stond...
Bijna alles. Leuk land, jammer van de Brexit.quote:
Echt oprecht bijna niets is objectief beter in Engelandquote:Op woensdag 11 april 2018 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bijna alles. Leuk land, jammer van de Brexit.
quote:Op woensdag 11 april 2018 16:09 schreef MTL het volgende:
[..]
Moet je je even aanmelden voor de nieuwe versie
mee eensquote:Op woensdag 11 april 2018 17:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bijna alles. Leuk land, jammer van de Brexit.
Ze hebben pubs?quote:Op woensdag 11 april 2018 17:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Echt oprecht bijna niets is objectief beter in Engeland
Met tapijt op de vloer van de toiletten. En om 23:00 sluiten. met iets wat bier moet voorstellen op kamertemperatuur.quote:
hendig tijdens heppiehour :pquote:Op woensdag 11 april 2018 17:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Met tapijt op de vloer van de toiletten. En om 23:00 sluiten. met iets wat bier moet voorstellen op kamertemperatuur.
Maak je geen zorgen, kwestie van tijd. Weinig tijdquote:Op woensdag 11 april 2018 09:33 schreef MTL het volgende:
moet de nieuwe feed gebruikt worden, maar die lijkt nog niet in externe handen te zijn gekomen
Dat ja Maar goed, andere discussiequote:
Het spijt me, maar zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 10 april 2018 23:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een loc is niks anders dan een ding dat op de juiste momenten tractie moet leveren, inhouden, moet remmen en als het even kan ingesteld staat op de juiste spanning.
Dat zoveel software updates nodig zijn betekent eigenlijk alleen maar het te ingewikkeld is geworden voor de programmeurs die er aan werken en onder druk van directeuren toch maar iets opgeleverd moet worden.
In mijn branch zijn dit soort dingen uit den boze. Niks geen gepruts met updates en patches die misschien gaan werken. Zodra software in de operatie moet worden gebruikt dan moet het gewoon 100% goed zijn en doen wat het moet doen. (Das maar goed ook, want het falen van een "ding" betekent in dit geval een stuk meer impact dan een trein die stil staat)
Ik lees in de belgische pers dat de trein naar antwerpen is gesleept en dat de reizigers de trein moesten verlaten via de nooduitgangen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zojuist met een Thalys een Intercity naar Brussel ingehaald die net in België stilstond.
Dat rijdt onder UIC0 modus dus dat betekent automagisch ontgrendelen bij 0km/u?quote:Op donderdag 12 april 2018 08:33 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk bedoelen ze: één of twee deuren zijn met de hand geopend door het treinpersoneel en daarlangs moest iedereen naar buiten.
Als die hele trein dood was zal de centrale ontgrendeling vanuit de cabine niet hebben gewerkt.
Op de HSL is treinstelmodus verplicht. Dus geen UIC0-modus.quote:Op donderdag 12 april 2018 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat rijdt onder UIC0 modus dus dat betekent automagisch ontgrendelen bij 0km/u?
Sinds afgelopen november wordt er zowaar in Treinstelmodus gereden. Een revolutie in Belgenlandquote:Op donderdag 12 april 2018 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat rijdt onder UIC0 modus dus dat betekent automagisch ontgrendelen bij 0km/u?
Dat spoortje is zo te zien een flink eind doorgetrokken. Op Maps staat het spoortje nog tot halverwege de grote loodsquote:Op donderdag 12 april 2018 11:05 schreef Maegrim het volgende:
op de zaanstraat is de afgelopen weken een spoortje doorgetrokken waar vanaf vanochtend de SNG in delen van de vrachtwagen gelost kan worden
potato cam:
Niet meer. En als de transporten 's nachts worden gedaan kan het grotendeels over normaalspoor. Ik weet niet waar die dingen in elkaar worden gezet maar Madrid-Narvik kan alvast gewoon over normaalspoor.quote:Op donderdag 12 april 2018 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Was de spoorbreedte in Spanje ook een probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |