abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:43:48 #151
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178355506
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 15:57 schreef ReisT het volgende:
Die Eurobahn hat ein Ausstiegsproblem
Deutsche Gründlichkeit: er is een perronnetje dat niet aan een of andere norm voldoet, dat is uiteraard een probleem waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Dus moet nu elke keer als er een Flirt in Wissingen stopt, de conducteur eerst een super zinvol extra treetje neerzetten, voordat de passagiers mogen uitstappen.

[ afbeelding ]
Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 april 2018 @ 21:47:02 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178355562
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:43 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
Stations als Dronryp wel eens gezien?
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:48:13 #153
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178355575
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stations als Dronryp wel eens gezien?
Dan had er op zijn minst nog een hekje moeten staan.
So we just called him Fred
pi_178356403
Wat voor mat rijdt er tegenwoordig de IC Zwolle - Leeuwarden? VIRM? Ik reis aanstaande maandag vlak na de ochtendspits
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 april 2018 @ 22:30:43 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178356427
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 22:29 schreef Stefanovic83 het volgende:
Wat voor mat rijdt er tegenwoordig de IC Zwolle - Leeuwarden? VIRM? Ik reis aanstaande maandag vlak na de ochtendspits
DDZ en ICM. Alleen in uitzonderingssituaties VIRM
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 april 2018 @ 23:43:46 #156
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178357996
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Stations als Dronryp wel eens gezien?
Daar rijden ze niet zo hard als in Beilen. Het einde van het perron is daar nog geen meter.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 april 2018 @ 23:52:37 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178358133
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 21:43 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keuren :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178360048
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 april 2018 22:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

DDZ en ICM. Alleen in uitzonderingssituaties VIRM
ok mooi, dankje. Lekker zitten in de 1e klasse
  zaterdag 7 april 2018 @ 18:27:34 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178369837
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!

  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 19:06:17 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178370229
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!

[ afbeelding ]
Die kutmaffiosen jatten ook ALLES :{w :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 april 2018 @ 19:38:13 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178371127
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 18:51 schreef Bitlord het volgende:
Leuke verrassing, was er in het geheel niet naar op zoek en wist niet eens dat ze ook op Sicilië terecht waren gekomen. De ex NMBS 5132 vanmiddag. Een echte Cockerill!

[ afbeelding ]
Leuke verrassing :D
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:28:19 #163
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178374381
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Alsof iemand de moeite neemt om dat te gaan keuren :')
Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...

Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden. In de buurt van Deventer is Raalte wel een aardig voorbeeld. En idd de nodige perrons in Fryslan, maar ook Amsterdam Zuid en zelfs Utrecht CS hebben hun aandachtspunten.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:33:23 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178374511
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:

[..]

Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden.
Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.

Tegenwoordig ligt het symmetriepunt van de sprinters in Gilze-Rijen.
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:42:22 #165
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178374728
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zoals in Gilze-Rijen ten tijde van dienstregeling 2016? Stoptrein komt binnen terwijl een IC voorbij raast in de andere richting.

Tegenwoordig ligt het symmetriepunt van de sprinters in Gilze-Rijen.
Dat idee idd. Tilburg Universiteit was dat tot voor kort ook, maar die is verbouwd en opgelost.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  zaterdag 7 april 2018 @ 21:45:31 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178374797
Tilburg Universiteit is flink verbeterd ^O^

Zijn er eigenlijk concrete plannen om iets in Gilze-Rijen te gaan doen? Het eilandperron daar is niet al te breed.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 22:14:26 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178375535
:6

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 april 2018 @ 22:26:40 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178375831
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 22:46:01 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178376333
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden :P
Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178376678
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft verwonderlijk dat ze een katholieke universiteit in Tilburg vestigden :P
Euh...
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 april 2018 @ 23:06:24 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178376842
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2018 22:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het zou veel verwonderlijker zijn als ze daar een protestantse universiteit zouden vestigen.
het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 23:15:59 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178377049
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen ;)
Ja de KUT hue hue hue
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178377066
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 april 2018 23:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat puur om het gekunstel met de naam. Die is meermalen gewijzigd totdat ze in 2010 de huidige naam aannamen ;)
Wil je hiermee zeggen dat de Friesche medemens het niveau van een puberale Nederlander nooit kan ontstijgen?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 7 april 2018 @ 23:28:02 #174
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178377271
Als jij die conclusie wilt trekken, be my guest.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 7 april 2018 @ 23:30:48 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178377317
Zeg gewoon wat je denkt kuthomoos
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 01:52:30 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178379303
Vandaag toog ik voordat ik aan de arbeid mocht nog even naar Amersfoort voor de Blauwe Engel. Deze werd zoals aangekondigd overgebracht van het Spoorwegmuseum naar de werkplaats Leidschendam.

Een paar minuten voor geplande aankomsttijd kwam de DE-1 41 al binnen als trein 82101 vanuit Utrecht Maliebaan. In tegenstelling tot de meeste kopmakende treinen reed deze wel verder door, waardoor ook eens een plaatje met de gebouwen op het middenperron mogelijk was.

Terwijl de dieselmotorwagen aan spoor 4 stond kop te maken kwam er een melding binnen dat ook de Mat'54 766 onderweg zou zijn naar de Keistad. Een snelle rondvraag leverde het aankomstspoor 12 op, dus een snelle verhuizing naar de kop van spoor 7 was noodzakelijk. Hier komt de Hondekop binnen na bij de Vlasakkers al naar het linkerspoor gewisseld te zijn.

Na de binnenkomst van de Mat'54 766 was ik nog precies op tijd terug op de kop van spoor 2 voor het vertrek van de DE-1 41 richting Hilversum. Als trein 82102 wordt hier de fraaie kap van het middenperron gepasseerd, de nodige dieseldampen achterlatend.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 april 2018 @ 02:58:53 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178379694

Begin deze week was ik in Engeland, en omdat ik wat tijd over had ben ik daar nog wat aan het spotten geweest. Te Birmingham International heb ik deze Virgin Pendolino, 390 008 "Charles Rennie Mackintosh", op de foto kunnen zetten. Sinds 2017 wordt de hele vloot van een nieuwe verflaag voorzien, op aanraden van bouwer Alstom.

Let trouwens ook even op het bordje rechts: dat is in het Intercity Swallow-kleurenschema en als je goed kijkt zie je er een silhouet van een zwaluw naast. Een zeldzaam overblijfsel uit het British Rail-tijdperk.

[ Bericht 7% gewijzigd door James1988 op 08-04-2018 05:11:57 ]
pi_178380810
Ik vind die snor voorop veel leuker :)
  zondag 8 april 2018 @ 10:20:42 #179
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_178381380
Vandaag een dagje door de ardennen met de trein om uiteindelijk de laatste ic brussel terug te nemen. Zie ik nog mede-fokkers in de eerste klas?
Bedankt DOEI!
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 11:11:48 #180
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178382301
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 10:20 schreef desbarts het volgende:
Vandaag een dagje door de ardennen met de trein om uiteindelijk de laatste ic brussel terug te nemen. Zie ik nog mede-fokkers in de eerste klas?
Nee, ik zit vandaag eerste klas in de bus :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 april 2018 @ 11:19:59 #181
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_178382455
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 02:58 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Begin deze week was ik in Engeland, en omdat ik wat tijd over had ben ik daar nog wat aan het spotten geweest. Te Birmingham International heb ik deze Virgin Pendolino, 390 008 "Charles Rennie Mackintosh", op de foto kunnen zetten. Sinds 2017 wordt de hele vloot van een nieuwe verflaag voorzien, op aanraden van bouwer Alstom.

Let trouwens ook even op het bordje rechts: dat is in het Intercity Swallow-kleurenschema en als je goed kijkt zie je er een silhouet van een zwaluw naast. Een zeldzaam overblijfsel uit het British Rail-tijdperk.
Geinig, dat snorretje. :D
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 8 april 2018 @ 12:33:10 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178383773
Ik vraag me alleen af wat er "International" kan zijn aan Birmingham :? Gaat er soms een boemeltje Wales in of zo? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2018 @ 13:19:57 #183
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_178384690
quote:
11s.gif Op zondag 8 april 2018 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vraag me alleen af wat er "International" kan zijn aan Birmingham :? Gaat er soms een boemeltje Wales in of zo? :D
Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". :).
  zondag 8 april 2018 @ 13:20:52 #184
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_178384715
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 13:19 schreef freako het volgende:

[..]

Het is het station bij het vliegveld van Birmingham, dat heet ook "Birmingham International". :).
correct

quote:
It was named Birmingham International after the adjacent airport which was at the time named Birmingham International Airport, but has since been rebranded as Birmingham Airport
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 8 april 2018 @ 13:53:50 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178385400
Aha :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2018 @ 14:36:42 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178386276
Dat is correct en tevens juist.

Fles heeft ook gelijk, te Birmingham International stoppen treinen die naar Wales en Schotland rijden :P
  zondag 8 april 2018 @ 18:42:17 #187
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178392168
BN DeStem, de regionale krant van West-Brabant en Zeeland, heeft een spoorbijlage gemaakt over de Beneluxtrein omdat deze vanaf morgen via Breda zal rijden ipv via Roosendaal.
  zondag 8 april 2018 @ 19:14:47 #188
256146 b2py
Beton!
pi_178392926
De trein is heus niet zo schoner dan het vliegtuig: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-een-boeing-a1598474
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 20:10:39 #189
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178393969
Ik vind het wel heel erg veel aannames voor zo'n vergelijking... Het moet toch niet zo moeilijk zijn om het aantal kilo's kerosine en de hoeveelheid KWh te achterhalen lijkt me?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 april 2018 @ 20:19:05 #190
256146 b2py
Beton!
pi_178394110
Dat staat er toch?
pi_178394457
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
pi_178394562
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Ain't that the truth (y)
Bier.
  zondag 8 april 2018 @ 20:56:19 #193
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178394968
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:34 schreef MTL het volgende:
Zelfs al verbruikt een TGV meer dan een vliegtuig, elektriciteit kan met wind- en zonne-energie opgewekt worden. Verbrandingsmotoren zijn daardoor per definitie meer belastend voor het klimaat.
Voor een complete vergelijking moet je dan natuurlijk ook alle vervuiling meerekenen die het vervaardigen van de infrastructuur heeft gekost. Vliegtuigterminals, start/landingsbanen stations, rails, bruggen, transformatorhuisjes etc staan er niet vanzelf.

Ook het vervaardigen van een windmolen kost aardig wat energie en ook een tunnel of een brug heeft blijvende impact op de natuur die vaak niet meegerekend wordt.
So we just called him Fred
  zondag 8 april 2018 @ 20:59:12 #194
402291 desbarts
Des geweldige, almachtige bart
pi_178395054
Op de laatste echte BeNeLux!



[ Bericht 1% gewijzigd door desbarts op 08-04-2018 22:25:33 ]
Bedankt DOEI!
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 21:00:13 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178395085
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 20:19 schreef b2py het volgende:
Dat staat er toch?
Ja, zie jij staan hoeveel kilo kerosine een A320 en hoeeel KWh een Eurostar gebruikt voor de rit Amsterdam-Londen? Dat is iets wat je wil weten, want met dat soort cijfers kun je verder rekenen.

Maar ze komen aanzetten met cijfers over een vlucht van 5000km, dat is helemaal geen interessante afstand voor de trein. En met cijfers over een IC met 160km/h, ook al niet vergelijkbaar met een hogesnelheidstrein :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 21:01:19 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178395118
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 20:59 schreef desbarts het volgende:
Op de laatste echte BeNeLux!

[ afbeelding ]
Je zit erin, niet erop :6

En zet eens een h voor de .jpg want deze grootte is nergens voor nodig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 8 april 2018 @ 21:03:06 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178395173
En hoezo "de laatste echte Benelux"? Er rijdt vanaf morgen nog altijd een IC tussen Rotterdam en Antwerpen die er net zo lang over doet. :P
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 21:09:38 #198
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178395361
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178395501
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
:) dat wist ik niet, toch grappig had ik nooit gedacht.
pi_178395747
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.
Bier.
pi_178395877
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Luxemburg is alleen een wens geweest. Tijdens praktische testen bleek dat het materieel met geen mogelijkheid op een normale manier de Ardennen kon beklimmen.
Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
pi_178396313
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Promotie confederale Benelux? :P
Bier.
pi_178396431
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.
  zondag 8 april 2018 @ 21:56:08 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178396486
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 21:53 schreef MTL het volgende:

[..]

Alleen treinhobbyisten noemen het ding nog zo, meen ik. De naam is al jaren officieel IC Brussel.
En in België "d'n Amsterdammer".
  zondag 8 april 2018 @ 22:46:54 #205
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178397355
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:09 schreef dennistd het volgende:
En de echte Benelux bestaat al jaren niet meer, Luxemburg is al geschrapt nadat bleek dat Mat'57 (de Benelux-Hondekoppen) het steile traject naar het groothertogdom niet aankon.
Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?
Of was het tijdens de planstudies al duidelijk dat er niet genoeg vraag is naar doorgaande tickets tussen Nederland en Luxemburg om zo'n trein levensvatbaar te houden en was het "materiaal dat niet sterk genoeg was" een mooi excuus om van het plan af te komen?

Best suf om als je een trein maakt (speciaal voor de Benelux), die vervolgens dan niet in staat blijkt te zijn het hele traject af te leggen. Maar ja, aan de andere kant: 50 jaar later waren de NS en NMBS óók niet in staat om een trein te kopen voor hun nieuwe gezamenlijke spoorlijn...
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport zondag 8 april 2018 @ 22:50:45 #206
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178397416
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 8 april 2018 @ 22:54:30 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178397478
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Maar die reed dan weer over Maastricht en heeft ook nooit de Benelux geheten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 8 april 2018 @ 23:12:00 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178397764
Zou wel een prima verbinding zijn om weer opnieuw in te stellen _O_

Beter dan Den Haag C.S. - Bad Harzburg om eens wat te noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178397791
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2018 22:46 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Is het dan wel überhaupt écht het plan geweest om naar Luxemburg te rijden?
Of was het tijdens de planstudies al duidelijk dat er niet genoeg vraag is naar doorgaande tickets tussen Nederland en Luxemburg om zo'n trein levensvatbaar te houden en was het "materiaal dat niet sterk genoeg was" een mooi excuus om van het plan af te komen?

Best suf om als je een trein maakt (speciaal voor de Benelux), die vervolgens dan niet in staat blijkt te zijn het hele traject af te leggen. Maar ja, aan de andere kant: 50 jaar later waren de NS en NMBS óók niet in staat om een trein te kopen voor hun nieuwe gezamenlijke spoorlijn...
Het komt mij ook niet bekend voor. Overigens is de lijn naar Luxemburg wel in dezelfde tijd geëlektrificeerd (1956), het is allicht ooit een proefballonnetje geweest van (de vrouw van) F.Q. den Hollander.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 8 april 2018 @ 23:20:26 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178397888
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 23:13 schreef Bitlord het volgende:
(de vrouw van) F.Q. den Hollander.
Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer? _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178398323
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 23:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je bedoelt, die vrouw die aan de keukentafel naar analogie van een ei verantwoordelijk was voor Plan T, U, V, de Motorposten post-PEC, de eerste Beneluxstellen, de TEE-stellen, en zo nog wat dingen meer? _O_
Jazeker; niet alleen Elena was destijds een vrouw met invloed.

Overigens: hier een vergelijking met de Beneluxtrein van 50 jaar geleden. (Tabel 8) Ondanks de HSL en de tunnel onder Antwerpen is de reistijd gelijk of iets langer tussen Rotterdam en Brussel.

http://www.tassignon.be/trains/documentation/documentation.php (zoek op pagina naar "Internationale".)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bitlord op 08-04-2018 23:51:34 ]
  zondag 8 april 2018 @ 23:59:58 #212
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178398513
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 23:46 schreef Bitlord het volgende:
Overigens: hier een vergelijking met de Beneluxtrein van 50 jaar geleden. (Tabel 8) Ondanks de HSL en de tunnel onder Antwerpen is de reistijd gelijk of iets langer tussen Rotterdam en Brussel.

http://www.tassignon.be/trains/documentation/documentation.php (zoek op pagina naar "Internationale".)
En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.
So we just called him Fred
pi_178398543
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2018 23:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En zonder Schiphollijn, Willemspoortunnel, slechts 2 sporen tussen Zwijndrecht en Leiden.
Laten we Schengen niet vergeten.

Interessant trouwens dat systeem met koersrijtuigen. Prachtige bestemmingen als Helsinki, Moskou, Boekarest, Split en Rimini.

Haast niet meer voor te stellen met het huidige spoornet.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bitlord op 09-04-2018 00:14:50 ]
pi_178399138
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht

  Redactie Sport maandag 9 april 2018 @ 02:16:01 #215
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178399178
Over het kopen van oude stations in Duitsland en wat het allemaal voor ellende met zich mee kan brengen (of niet, als je geluk hebt):

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 9 april 2018 @ 05:48:54 #216
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_178400279
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2018 21:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

En in België "d'n Amsterdammer".
Ik noem die 'den Ollander'
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_178400569
Ik lees dat meester jos de eerste rit mag rijden, die is ook behoorlijk gepiepeld.
speak only if it improves the silence.
  maandag 9 april 2018 @ 09:26:16 #218
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_178401477
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen. :Z
pi_178401521
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen. :Z
Het was een tweet van iemand anders, geen idee of meester jos actief is op het internet.
speak only if it improves the silence.
pi_178401634
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 09:26 schreef Hr-Flip het volgende:
MeesterJos.... als mensen zichzelf zo op het internet gaan noemen, spoor je volgens mij niet echt.
Een kerel van veel bla bla, ziet zichzelf graag heel belangrijk doen. :Z
In de spoorwereld is meester een doodnormale aanspreektitel voor de machinist. Heeft weinig te maken met "veel bla bla".

Edit: behalve bij 'meesteres Salatrel' ~O>
pi_178401961
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 00:02 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Laten we Schengen niet vergeten.
Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.

Mensen die in de jaren '90 en daarvoor nog Tienertoerden; kom er maar in.
Bier.
pi_178402437
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht

[ afbeelding ]
Waren het nu ook maar diezelfde locomotieven, die halen tenminste een fatsoenlijk tempo ook :s)
pi_178402471
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Schengen/De EU is gemodelleerd op de Benelux. Grenscontroles tussen België, Nederland en Luxemburg werden in de praktijk al veel minder uitgevoerd. De Benelux gaat ook een heel stuk verder dan de EU, Schengen of EER. Zo mogen de agenten van de drie landen in alle drie de landen hun wapen trekken en gebruiken als dat nodig is, dat is in Duitsland voor een Nederlandse agent nog steeds ten strengste verboden tijdens een normale werkdag.

Mensen die in de jaren '90 en daarvoor nog Tienertoerden; kom er maar in.
In welk jaar leef jij?

https://duitslandinstituu(...)ns-open-voor-politie
https://www.nu.nl/algemee(...)en-in-nederland.html
speak only if it improves the silence.
pi_178402605
quote:
In 2018. Wat jij hier beschrijft gaat over grensregios. De Benelux gaat veel verder dan dat.
Bier.
pi_178405558
quote:
14s.gif Op maandag 9 april 2018 01:44 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat een grappig feitje, gelijk maar even wat foto's bij gezocht

[ afbeelding ]

Doe dan de leuke variant toen Troisvierges - Luxemburg nog zonder bovenleiding was.
pi_178405718
an jpg
pi_178406083
quote:
14s.gif Op zondag 8 april 2018 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
Er heeft in de jaren'90 met het ICR wel een weekendverbinding Amsterdam-Luxemburg gereden
Haarlem-Luxemburg zelfs. Later Maastricht-Luxemburg. En het buitenlandse gedeelte werd soms gereden met drie hele ICR-rijtuigen.
Bier.
pi_178406237
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2018 21:28 schreef Goverman het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat ProRail voor kaders, richtlijnen en protocollen heeft. En hoe goed ze zijn in het veranderen daarvan zonder consequenties op tijd, ruimte en geld in beeld te brengen... En ja, er is een projectteam bij ProRail bezig om van ALLE perrons op ALLE stations te bepalen hoe veilig die zijn...

Los daarvan, qua perronbreedte is er wel een dingetje op sommige stations. Denk aan breedtes, obstakels etc. Het meest gevaarlijk zijn smalle eilandperrons waar aan de ene kant bijna een trein binnenkomt en aan de andere kant een intercity vanuit de andere richting komt rijden. In de buurt van Deventer is Raalte wel een aardig voorbeeld. En idd de nodige perrons in Fryslan, maar ook Amsterdam Zuid en zelfs Utrecht CS hebben hun aandachtspunten.
IenW is de opdrachtgever van Prorail. Hoe sturen jullie hierin?
pi_178406387
Het pas, in recordtempo, opgeleverde perron 2 in Rotterdam kan wel wat aandacht gebruiken want een hoop tegels liggen scheef en los :D
pi_178406415
Heeft meester jos brussel al bereikt??? :P :P :') :') :')
speak only if it improves the silence.
pi_178406525
Iemand weleens station Heiloo van dichtbij bekeken. Klinkers bij de perronopgang steken daar opzettelijk omhoog. Kan gedaan zijn om het lopen langs de poortjes te... Ehmm.. ontmoedigen. Blijft een vreemd gezicht, alsof de stratenmaker dacht aan vroeg weekend en geen zin had om ze passend te maken
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178407774
quote:
Vraag me af hoe het remsysteem daar inelkaar steekt dat die rijtuigen gewoon blijven rollen
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 9 april 2018 @ 15:41:18 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178408210
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 13:00 schreef Bitlord het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Doe dan de leuke variant toen Troisvierges - Luxemburg nog zonder bovenleiding was.
Kansloos 2.0
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178412726
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2018 21:28 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Maar waarom is die naam dan zo 'ingeburgerd?'
Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...
Take on the situation, but not the torment ...
  dinsdag 10 april 2018 @ 04:11:21 #236
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178419057
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:20 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Wij, in Dordrecht :-(((( noemden hem altijd ' de Belg' ...
begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden? :{
Same shit, different day
SC hopper present
pi_178420094
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 04:11 schreef Koen66 het volgende:

[..]

begint het in mijn voormalige woonplaats al rustiger te worden op het station nu zoveel treinen Dordt mijden? :{
Nee, juist drukker in de IC's die wel rijden :-)
Take on the situation, but not the torment ...
pi_178421736
Hey Maegrim, wat is dat nou met die ICD stam die op de Watergraafsmeer staat met twee NMBS locs?
Bij die dingen is de TBL1 er uit gesloopt en de software is de ICD 7J software. Ook de B in het toelatingsraster is doorgestreept.
Extra inzet van die NMBS locs voor de ICD binnenkort? :P
pi_178422003
Ik ben er al ff niet geweest, zal morgen eens kijken :o
  dinsdag 10 april 2018 @ 14:27:40 #240
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_178426266
Er was toch juist software intussen waarmee ze overal mochten/konden rijden?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_178426653
Dat moet software 9.4 worden, maar die zijn ze nog aan het testen en verbeteren.
Afgelopen weekend zijn er weer tests uitgevoerd, als het goed is. Toen ik vorige vrijdag op de Watergraafsmeer was, was een monteur van Bombardier bezig om de teststam van de laatste update van de nieuwe software te voorzien, maar dat ging geloof ik niet helemaal goed, dus hij was druk bezig om de update weer terug te draaien en het daarna nog een keer te proberen :X
pi_178428453
dat hoort toch bij bombardier :+
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 16:21:31 #243
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178428590
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 16:16 schreef Maegrim het volgende:
dat hoort toch bij bombardier :+
Ik wou zeggen. Bij AnsaldoBreda gaat alles als een tierelier hoor _O_ :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178431263
Hoe gaat het met de ic brussel? Ik hoor weinig gedonder?
speak only if it improves the silence.
  Redactie Sport dinsdag 10 april 2018 @ 19:10:59 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178431442
Geen trein, maar je kunt je vanaf vanavond aanmelden voor testritten op de Noordzuidlijn: https://gvb.crmplatform.nl/nzl/aanmelden.vm
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 10 april 2018 @ 19:24:35 #246
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178431669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:01 schreef TjjWester het volgende:
Hoe gaat het met de ic brussel? Ik hoor weinig gedonder?
Zojuist met een Thalys een Intercity naar Brussel ingehaald die net in België stilstond.
  dinsdag 10 april 2018 @ 20:24:10 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178433082
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zojuist met een Thalys een Intercity naar Brussel ingehaald die net in België stilstond.
Dat is zo te zien de 9256, die had om 19:00 in Noorderkempen moeten zijn. Staat er zo te zien aan de NMBS-reisinformatie nog steeds.

http://www.belgianrail.be(...)04/2018&stationname=
pi_178435498
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 14:44 schreef MTL het volgende:
Dat moet software 9.4 worden, maar die zijn ze nog aan het testen en verbeteren.
Afgelopen weekend zijn er weer tests uitgevoerd, als het goed is. Toen ik vorige vrijdag op de Watergraafsmeer was, was een monteur van Bombardier bezig om de teststam van de laatste update van de nieuwe software te voorzien, maar dat ging geloof ik niet helemaal goed, dus hij was druk bezig om de update weer terug te draaien en het daarna nog een keer te proberen :X
Waarom moet er nog iemand langskomen bij zo'n loc? Als ik met mn telefoon hele films kan downloaden dan moet dat bij een loc toch ook kunnen?
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:33:52 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178435787
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:27 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Waarom moet er nog iemand langskomen bij zo'n loc? Als ik met mn telefoon hele films kan downloaden dan moet dat bij een loc toch ook kunnen?
Nee. Onmogelijk veilig te krijgen. En niet alleen wegens cybersecurity.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_178436389
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee. Onmogelijk veilig te krijgen. En niet alleen wegens cybersecurity.
Ze doen het met zeeschepen ook. Mijn vorige buurman was hydrodynamicus (wat een fan-fuckng-tastisch woord) en had daarnaast een ingenieursdiploma en daarbij ook goed leren programmeren, echt een 100% whizzkid en MacGuyver in een, nog nooit zoiets meegemaakt. Anyway, die vertelde dat het veruit de ideale situatie is maar dat het voor een aantal soorten transporten alleen op die manier mogelijk is. Dan gaat alles remote via een dataverbinding. Maar die analyses moeten wel eerst met de hand gemaakt worden op een aparte computer, daarna verzameld en verstuurd, vanwege beveiliging.
Bier.
  dinsdag 10 april 2018 @ 21:59:19 #251
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178436759
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ze doen het met zeeschepen ook. Mijn vorige buurman was hydrodynamicus (wat een fan-fuckng-tastisch woord) en had daarnaast een ingenieursdiploma en daarbij ook goed leren programmeren, echt een 100% whizzkid en MacGuyver in een, nog nooit zoiets meegemaakt. Anyway, die vertelde dat het veruit de ideale situatie is maar dat het voor een aantal soorten transporten alleen op die manier mogelijk is. Dan gaat alles remote via een dataverbinding. Maar die analyses moeten wel eerst met de hand gemaakt worden op een aparte computer, daarna verzameld en verstuurd, vanwege beveiliging.
Eh ja, maar in de treinsoftware zit ook ETCS en STM-ATB, etc.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_178436814
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 21:27 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Waarom moet er nog iemand langskomen bij zo'n loc? Als ik met mn telefoon hele films kan downloaden dan moet dat bij een loc toch ook kunnen?
Een loc is iets anders dan een telefoon (ivm vereiste SIL beschikbaarheid, certificeringen en weet ik het allemaal), maar ik heb mij laten vertellen dat de Traxx in principe uitgelezen en geüpdatet kan worden via de draadloze verbinding. Die functie is echter voor de NS Traxx-en uitgeschakeld, dus het is ouderwetsch laptopje inpluggen en gaan. Plus als het mis gaat, zal je er toch bij moeten zijn.
Daarnaast zijn er met 9.4 ook hardwarematige wijzigingen. Die monteur zat deels ook nog te wachten op een levering vanuit Duitsland die er aan zou komen.

We kunnen overigens wel bijvoorbeeld remote diagnose uitvoeren, en alle Traxx-en worden binnenkort uitgerust met een nieuw netwerk, waardoor dat ook real-time zal kunnen, in plaats van met een korte vertraging.
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:22:51 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178437473
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:00 schreef MTL het volgende:
We kunnen overigens wel bijvoorbeeld remote diagnose uitvoeren, en alle Traxx-en worden binnenkort uitgerust met een nieuw netwerk, waardoor dat ook real-time zal kunnen, in plaats van met een korte vertraging.
Komen ze dan ook weer op treinenradar.nl te staan? :P
pi_178437705
Nee. Dat heeft daarmee niets te maken. Die site maakte gebruik van een illegale datafeed die alweer een paar jaar geleden uitgezet had moeten worden en nu uiteindelijk echt uit is gezet.
Intern is er uiteraard een vervanger van die feed.
Pas als de Traxx GPS geïntegreerd wordt in de officiële feed, zullen ze weer te zien zijn. Wanneer zou ik niet weten.
  dinsdag 10 april 2018 @ 22:36:45 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178437938
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:29 schreef MTL het volgende:
Nee. Dat heeft daarmee niets te maken. Die site maakte gebruik van een illegale datafeed die alweer een paar jaar geleden uitgezet had moeten worden en nu uiteindelijk echt uit is gezet.
Jammer -O-
  dinsdag 10 april 2018 @ 23:06:02 #256
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178438574
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:00 schreef MTL het volgende:
Een loc is iets anders dan een telefoon (ivm vereiste SIL beschikbaarheid, certificeringen en weet ik het allemaal), maar ik heb mij laten vertellen dat de Traxx in principe uitgelezen en geüpdatet kan worden via de draadloze verbinding. Die functie is echter voor de NS Traxx-en uitgeschakeld, dus het is ouderwetsch laptopje inpluggen en gaan. Plus als het mis gaat, zal je er toch bij moeten zijn.
Een loc is niks anders dan een ding dat op de juiste momenten tractie moet leveren, inhouden, moet remmen en als het even kan ingesteld staat op de juiste spanning.
Dat zoveel software updates nodig zijn betekent eigenlijk alleen maar het te ingewikkeld is geworden voor de programmeurs die er aan werken en onder druk van directeuren toch maar iets opgeleverd moet worden.

In mijn branch zijn dit soort dingen uit den boze. Niks geen gepruts met updates en patches die misschien gaan werken. Zodra software in de operatie moet worden gebruikt dan moet het gewoon 100% goed zijn en doen wat het moet doen. (Das maar goed ook, want het falen van een "ding" betekent in dit geval een stuk meer impact dan een trein die stil staat)
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 23:58:53 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178439616
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 22:29 schreef MTL het volgende:
Nee. Dat heeft daarmee niets te maken. Die site maakte gebruik van een illegale datafeed die alweer een paar jaar geleden uitgezet had moeten worden en nu uiteindelijk echt uit is gezet.
Wat was er illegaal aan? Behalve jankiejankie over "bedrijfskritische en concurrentiegevoelige gegevens" wat totale onzin is? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 april 2018 @ 01:00:13 #258
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178440162
Bij station waddinxveen is er een trein defect gegaan door het onweer er staat nu een gefrituurde trein op de overgang dus die blijft loeien, ik heb net contact gehad met prorail en die gaan het zo spoedig mogelijk verhelpen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 11 april 2018 @ 01:21:42 #259
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178440283
Er worden pogingen nu gedaan om de spoorwegovergang te overrrulen zonder resultaat
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 11 april 2018 @ 01:26:33 #260
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178440306
Er arriveren steeds meer busjes van prorail
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  woensdag 11 april 2018 @ 05:26:04 #261
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178441291
Nog steeds staat de overgang te loeien, niet kunnen slapen vannacht. Ben nu compleet maar de klote.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_178442485
Balen man
pi_178442910
quote:
5s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat was er illegaal aan? Behalve jankiejankie over "bedrijfskritische en concurrentiegevoelige gegevens" wat totale onzin is? :?
Het 'kraken' van een wachtwoord voor de decryptie van de datastroom ;)

Er was een interne app die de datafeed op een kaart liet zien en op een of andere manier is de apk daarvan in handen gekomen van de makers van die site. Die hebben de datafeed uit die app gepakt en hebben het versleutelingswachtwoord ook uit de app kunnen vissen, waardoor ze die datastroom dus op hun site konden gebruiken.
Die datastroom stond toch al op de nominatie om uit gezet te worden en bevatte veel foutieve info en was daardoor niet zo interessant. Inmiddels is de feed dus offline en moet de nieuwe feed gebruikt worden, maar die lijkt nog niet in externe handen te zijn gekomen :P
pi_178449076
Kinderachtig om die data niet vrij te geven.
Bier.
  woensdag 11 april 2018 @ 15:17:53 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178449147
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kinderachtig om die data niet vrij te geven.
In het VK geeft Network Rail alle data over treinbewegingen vrij, inclusief goederentreinen. Bij een aantal goederenboeren zijn de nummers gescrambled, maar je kunt ze wel volgen terwijl ze van blok naar blok gaan.

In sommige gebieden kun je zelfs de stand van de seinen zien (open/dicht) en de stand van wissels. :o

Dat levert dan weer dit soort dingen op: https://traksy.uk/live/M+8+DAWLISH
pi_178449370
in engeland is alles beter
pi_178449408
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:31 schreef Maegrim het volgende:
in engeland is alles beter
Behalve dan zo'n beetje alles!
Bier.
pi_178449453
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Kinderachtig om die data niet vrij te geven.
Wat moet een consument er mee, werkelijk?
pi_178449747
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:36 schreef Xetran het volgende:

[..]

Wat moet een consument er mee, werkelijk?
Ik snap niet zo goed wat je punt is? Het is data die er alleen is vanwege het investeren van belastinggeld en aangezien er geen vertrouwelijk karakter aan hangt betekent dat per definitie dat het openbaar moet zijn (er kunnen nog andere bezwaren zijn zoals veiligheid, maar dat geldt hier niet). Wat maakt het uit wat een consument ermee doet? Als die het wil uitprinten en dan de ster er mee wil poetsen dan is men welkom dat te doen.

Trouwens, het zou niet voor het eerst zijn dat een uit de hand gelopen hobbyproject voor data-analyse van een paar slimmeriken resultaten oplevert die daadwerkelijk ingezet kunnen worden in de echte leven.
Bier.
  woensdag 11 april 2018 @ 15:54:31 #270
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178449810
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Trouwens, het zou niet voor het eerst zijn dat een uit de hand gelopen hobbyproject voor data-analyse van een paar slimmeriken resultaten oplevert die daadwerkelijk ingezet kunnen worden in de echte leven.
Goed punt. Je had ooit ovtijden.com of zo waar je de samenstelling van je trein al kon opzoeken voor de NS app dat ging aanbieden.

En ja, somda deed dat vijftien jaar geleden al maar daar word je al geband als je een komma verkeerd zet dus dat telt niet.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178449821
ik vond het best handig dat zichtbaar was waar op het terrein zo'n loc stond...
  Redactie Sport woensdag 11 april 2018 @ 16:00:09 #272
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178449921
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:54 schreef JDude het volgende:

[..]

Goed punt. Je had ooit ovtijden.com of zo waar je de samenstelling van je trein al kon opzoeken voor de NS app dat ging aanbieden.

En ja, somda deed dat vijftien jaar geleden al maar daar word je al geband als je een komma verkeerd zet dus dat telt niet.
Vergeet ook niet het succes van OVinfo en rijdendetreinen. Beide worden veel gebruikt omdat ze informatie handiger of beter aanbieden dan 9292 of de NS reisplanner.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178450043
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 10:00 schreef MTL het volgende:
Hey Maegrim, wat is dat nou met die ICD stam die op de Watergraafsmeer staat met twee NMBS locs?
Bij die dingen is de TBL1 er uit gesloopt en de software is de ICD 7J software. Ook de B in het toelatingsraster is doorgestreept.
Extra inzet van die NMBS locs voor de ICD binnenkort? :P
niet gekeken, sorry :+ moest tussen het pendelen door m'n manager stalken voor een handtekening (reiskosten)

wat is die nieuwe lipton thee smerig zeg :(
pi_178450088
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:55 schreef Maegrim het volgende:
ik vond het best handig dat zichtbaar was waar op het terrein zo'n loc stond...
Moet je je even aanmelden voor de nieuwe versie :)

Oh en tss :P niet eens even tijd maken :'(
  woensdag 11 april 2018 @ 17:12:51 #275
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178451461
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:31 schreef Maegrim het volgende:
in engeland is alles beter
Bijna alles. Leuk land, jammer van de Brexit. :P
pi_178451584
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bijna alles. Leuk land, jammer van de Brexit. :P
Echt oprecht bijna niets is objectief beter in Engeland :D
Bier.
pi_178451697
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 16:09 schreef MTL het volgende:

[..]

Moet je je even aanmelden voor de nieuwe versie :)

quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bijna alles. Leuk land, jammer van de Brexit. :P
mee eens ;)
  woensdag 11 april 2018 @ 17:34:11 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178451846
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Echt oprecht bijna niets is objectief beter in Engeland :D
Ze hebben pubs? :P
pi_178452146
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:34 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ze hebben pubs? :P
Met tapijt op de vloer van de toiletten. En om 23:00 sluiten. :P met iets wat bier moet voorstellen op kamertemperatuur.
Bier.
pi_178454287
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 17:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Met tapijt op de vloer van de toiletten. En om 23:00 sluiten. :P met iets wat bier moet voorstellen op kamertemperatuur.
hendig tijdens heppiehour :p

.1 het is toch al lauw
.2 het is toch al zo dood als t maar kan
pi_178454324
En lekker vroeg thuus.
Bier.
pi_178454386
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 19:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En lekker vroeg thuus.
hier begin je niet voor 23:00u :+
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 april 2018 @ 20:06:19 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178455080
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2018 09:33 schreef MTL het volgende:
moet de nieuwe feed gebruikt worden, maar die lijkt nog niet in externe handen te zijn gekomen :P
Maak je geen zorgen, kwestie van tijd. Weinig tijd ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 11 april 2018 @ 20:07:24 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178455109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2018 15:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Behalve dan zo'n beetje alles!
Dat ja :D Maar goed, andere discussie :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 april 2018 @ 21:00:08 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178456398
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 23:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Een loc is niks anders dan een ding dat op de juiste momenten tractie moet leveren, inhouden, moet remmen en als het even kan ingesteld staat op de juiste spanning.
Dat zoveel software updates nodig zijn betekent eigenlijk alleen maar het te ingewikkeld is geworden voor de programmeurs die er aan werken en onder druk van directeuren toch maar iets opgeleverd moet worden.

In mijn branch zijn dit soort dingen uit den boze. Niks geen gepruts met updates en patches die misschien gaan werken. Zodra software in de operatie moet worden gebruikt dan moet het gewoon 100% goed zijn en doen wat het moet doen. (Das maar goed ook, want het falen van een "ding" betekent in dit geval een stuk meer impact dan een trein die stil staat)
Het spijt me, maar zo werkt het niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 april 2018 @ 01:32:34 #286
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_178461854
De kilometerkampioenwedstrijd is dit jaar anders. Probeer zo ver mogelijk te komen voor 150 euro
Op zich wel een leuk idee, ga eens wat proberen denk ik.
pi_178464052
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 19:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zojuist met een Thalys een Intercity naar Brussel ingehaald die net in België stilstond.
Ik lees in de belgische pers dat de trein naar antwerpen is gesleept en dat de reizigers de trein moesten verlaten via de nooduitgangen.

Ik kan me hier weinig bij voorstellen, icr heeft geen nooduitgangen toch?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 12 april 2018 @ 08:33:49 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178464104
Waarschijnlijk bedoelen ze: één of twee deuren zijn met de hand geopend door het treinpersoneel en daarlangs moest iedereen naar buiten.

Als die hele trein dood was zal de centrale ontgrendeling vanuit de cabine niet hebben gewerkt.
pi_178464803
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2018 08:33 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk bedoelen ze: één of twee deuren zijn met de hand geopend door het treinpersoneel en daarlangs moest iedereen naar buiten.

Als die hele trein dood was zal de centrale ontgrendeling vanuit de cabine niet hebben gewerkt.
Dat rijdt onder UIC0 modus dus dat betekent automagisch ontgrendelen bij 0km/u?
Bier.
pi_178465831
op de zaanstraat is de afgelopen weken een spoortje doorgetrokken waar vanaf vanochtend de SNG in delen van de vrachtwagen gelost kan worden :s)

potato cam:

  donderdag 12 april 2018 @ 12:07:11 #291
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178466843
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat rijdt onder UIC0 modus dus dat betekent automagisch ontgrendelen bij 0km/u?
Op de HSL is treinstelmodus verplicht. Dus geen UIC0-modus.
pi_178469525
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dat rijdt onder UIC0 modus dus dat betekent automagisch ontgrendelen bij 0km/u?
Sinds afgelopen november wordt er zowaar in Treinstelmodus gereden. Een revolutie in Belgenland :P
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 april 2018 @ 18:34:22 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178473283
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 11:05 schreef Maegrim het volgende:
op de zaanstraat is de afgelopen weken een spoortje doorgetrokken waar vanaf vanochtend de SNG in delen van de vrachtwagen gelost kan worden :s)

potato cam:


Dat spoortje is zo te zien een flink eind doorgetrokken. Op Maps staat het spoortje nog tot halverwege de grote loods
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178473736
80 meter langer inderdaad
pi_178477946
Zelfs de treinen zelf komen met de auto. https://twitter.com/ns_machinist/status/984488870715764736?s=19
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178478338
Jep. Frankrijk doet nogal moeilijk over uitzonderlijke transporten. Ik heb mij laten vertellen dat die dingen minimaal een paar maanden van te voren aangekondigd moeten worden. Bij aflevering van treinen wordt dat dan een uitdaging omdat je nooit maanden van te voren kan weten wanneer je precies die trein klaar hebt voor vervoer.
Nu worden de treinen per containerschip naar Nederland vervoerd, waarna de treinen per vrachtwagen naar een speciaal spoortje op de Zaanstraat werkplaats worden gebracht om daar ter plekke in elkaar gezet te worden.
pi_178478443
Natuurlijk weet je dat wel. Je weet jaren van te voren hoe dik de orderportefeuille gevuld is. Je kan daar vrij eenvoudig bij afspreken dat je bepaalde transporten altijd op dagen X, Y en Z uitvoert. Het is niet alsof die treinen verplicht in een bepaalde volgorde afgeleverd moeten worden. En het breedspoor is echt geen ding meer, ze rijden de Vectrons voor Finland ook naar de boot dwars door Europa.

Bij schadeherstel in de fabriek wordt dat anders natuurlijk, maar daar zou je een retourtransport voor kunnen inboeken, want die meuk waarmee getransporteerd is, moet ook terug.
Bier.
pi_178478467
Er zijn er nu een klein aantal gereed en nu is er een pauze ingelast. Zo kan er getest worden en eventuele verbeterpunten kunnen dan meegenomen worden bij de verdere bouw van de treinen.
Bron: Twitter draadje zie boven
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178478489
Was de spoorbreedte in Spanje ook een probleem?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178478599
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2018 21:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Was de spoorbreedte in Spanje ook een probleem?
Niet meer. En als de transporten 's nachts worden gedaan kan het grotendeels over normaalspoor. Ik weet niet waar die dingen in elkaar worden gezet maar Madrid-Narvik kan alvast gewoon over normaalspoor.
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')