abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178218818


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

Bier.
pi_178219000
Foto dan maar. Belangrijke deel rechts.

Icoontje stroomafnemers neer is de locatie waar, goh, de stroomafnemers neer moeten voor de spanningssluis en als ik het niet zelf doe, doet het systeem het voor mij.
Icoontje 0 met een kruis er door mag je niet stoppen, oftewel in dit geval een tunnel.
Gele streepje geeft aan waar ik moet gaan remmen voor de snelheidsverlaging.

Kind kan de was doen, toch?
pi_178219226
Maar het gaat dus niet automagisch? Of begrijp ik dat verkeerd?
Bier.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 20:18:10 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178219615
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar het gaat dus niet automagisch? Of begrijp ik dat verkeerd?
"als ik het niet zelf doe, doet het systeem het voor mij"

Hoeveel woorden heb je nog meer nodig?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_178219887
Dan moeten ze stoppen met het argument gebruiken want dat slaat nergens meer op dus.
Bier.
pi_178220163
Problemen zijn dan ook niet met de spanningssluis zelf.

Wat wel een probleem kan vormen is de dataverbinding tussen de trein en de "wal".
Eerst ga je van ATB naar Level 1 (info via balises). Tegelijkertijd wordt de dataverbinding opgezet en ga je even later naar level 2 om vlak daarna door de spanningssluis te rijden.
Over het algemeen gaat dit uiteraard goed.
Echter in een enkel geval kan het gebeuren dat de dataverbinding niet of niet op tijd opgezet is voor de overgang van level 1 naar level 2. De beveiliging zal in dat geval automagisch de trein stil zetten. En het is vrij handig ontworpen, want áls dat gebeurd, dan sta je dus midden in de spanningssluis stil.
De spanningssluis is geen oorzaak in het gebeuren, maar wel een "verergerfactor", waardoor het langer duurt.

Zo. En nu moet ik weer even de trein naar huis rijden, dus de reacties lees ik thuis weer :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 maart 2018 @ 20:59:27 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178220489
Eigenlijk zou je dus eerder verbinding met level 1 willen hebben, waardoor de omschakeling naar level 2 naar voren gehaald kan worden? Of is de ruimte daar niet voor?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:02:56 #8
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178220561
Dual signalling op het HRN zodat er van Breda tot in Schiphol onder ERTMS gereden kan worden?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:12:40 #9
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178220766
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:02 schreef James1988 het volgende:
Dual signalling op het HRN zodat er van Breda tot in Schiphol onder ERTMS gereden kan worden?
Dat zou pas echt helpen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:28:53 #10
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178221232
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vanuit m’n achtertuin
En, wordt er 's nachts getoeterd?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:29:56 #11
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178221259
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:02 schreef James1988 het volgende:
Dual signalling op het HRN zodat er van Breda tot in Schiphol onder ERTMS gereden kan worden?
Ik ben voor. Al is het maar om een begin te maken met de transitie naar ERTMS.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_178221578
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:02 schreef James1988 het volgende:
Dual signalling op het HRN zodat er van Breda tot in Schiphol onder ERTMS gereden kan worden?
Goed idee! Moet met een paar maanden te realiseren zijn. Gelijk doortrekken over de volledige Brabantroute dan ook.
Bier.
pi_178221750
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:59 schreef Peterselieman het volgende:
Eigenlijk zou je dus eerder verbinding met level 1 willen hebben, waardoor de omschakeling naar level 2 naar voren gehaald kan worden? Of is de ruimte daar niet voor?
De transitie van ATB via Level 1 naar Level 2 is eigenlijk een noodgreep. Toen de HSL werd aangelegd was er nog geen kennis/mogelijkheid ontwikkeld om tegelijktijdig level 1 en 2 naast elkaar te hebben draaien, zoals dat bijvoorbeeld in België inmiddels het geval is.
Eigenlijk is wat mij betreft de meest handige oplossing om de hele HSL op te krikken naar een nieuwe ERTMS versie (baseline 3 release 2, die ook op het HRN uitgerold zal gaan worden), level 1 en 2 naast elkaar wordt dan, net als het HRN in toekomst, level 2 only. De transitie van ATB naar Level 2 kan dan op hetzelfde stuk blijven liggen, maar omdat je dus al direct van ATB naar L2 gaat, heb je dus niet meer de kans om bij een mislukte dataverbinding direct in de spanningssluis te stranden.

Naar voren halen van de transities is erg lastig, tenzij je dan een piepklein stuk dual signalling gaat aanleggen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 31 maart 2018 @ 21:52:03 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178221805
mja, daar kan de kennis voor gebruikt worden die tussen Bijlmer en Utrecht opgedaan is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:53:23 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178221827
De HSL upgraden stond ook als één van de aanbevelingen in het rapport dat onlangs is uitgekomen.

Dan mag je echter wel weer met Infraspeed om de tafel gaan zitten.
pi_178221984
Jep, vooral InfraSpeed is een drama. Elke verandering gaat heel erg moeizaam. Na jaren hebben we het nu eindelijk voor elkaar dat ze paar extra infill balises willen neerleggen, zodat onder Level 1 de rijweg al vóór het SMB/sein opgehaald kan worden, om zo al eerder snelheid te kunnen maken en op die manier bij glad spoor strandingen in de spanningssluis te voorkomen.
Als zoiets al zolang duurt wil ik niet eens weten hoe lang een volledige upgrade gaat duren qua tijd (even afgezien van de kosten).
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 31 maart 2018 @ 22:13:32 #17
408813 crew  trein2000
pi_178222248
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

En, wordt er 's nachts getoeterd?
Wat is s’nachts? Laat in de avond valt het mee. De eerste treinen s’ochtends wel
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178223494
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
mja, daar kan de kennis voor gebruikt worden die tussen Bijlmer en Utrecht opgedaan is.
Volgens mij ligt er geen Bombardier meuk op de HSL Zuid
  zaterdag 31 maart 2018 @ 23:33:55 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178223802
Op de HSL ligt ERTMS van Siemens en Thales.
pi_178223930
2900-serie tussen Bijlmer en Utrecht met een VIRM4. Ik kan niet zitten. Waar komt al dat reizigersaanbod vandaan? Ik heb nog nooit moeten staan om half 12 in de avond.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 1 april 2018 @ 00:03:13 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178224641
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 23:19 schreef b2py het volgende:

[..]

Volgens mij ligt er geen Bombardier meuk op de HSL Zuid
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 23:33 schreef James1988 het volgende:
Op de HSL ligt ERTMS van Siemens en Thales.
Goed punt. Die twee hebben in Nederland verder geen ERMTS liggen, maar in het buitenland opgedane kennis zouden ze wel kunnen gebruiken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 1 april 2018 @ 00:29:37 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178225324
Het hele idee van ERTMS was toch één Europabrede standaard? Dan boeit het toch niet wie het aangelegd heeft? Of is iedereen nou toch weer zijn eigen wiel aan het uitvinden waardoor we straks toch weer tachtig losse en vooral incompatibele ERTMS-eilandjes hebben? :?

Dat zou wel mooi zijn. 20, 30, 40 (?) jaar verder, weet ik hoeveel miljard uitgegeven, en geen ene reet opgeschoten :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 1 april 2018 @ 00:53:33 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178225778
De trein-baan-integratie van ERTMS is steeds beter aan het worden, in de eerdere specificaties zaten veel open eindjes waardoor twee leveranciers volledige conforme ERTMS-implementaties konden opleveren die niet met elkaar konden praten. Met de laatste baselines is dat niet meer het geval.

In dit geval gaat het om de combinatie van ERTMS+ATB op de baan, wat weer aan de interlocking hangt. Tot nu toe hebben alleen Bombardier (Amsterdam - Utrecht) en Alstom (Lelystad - Zwolle) dat geleverd.
  Redactie Sport zondag 1 april 2018 @ 01:12:52 #24
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178226150
Vandaag moest ik in Amersfoort zijn voor een overleg. Bij het uitstappen zag ik dat er naast mijn trein iets in Locon-kleurstelling stond, dus maar even gewacht tot de IC verdwenen was richting Hilversum.

Het bleek loc 1829 van Rail Force One (de voormalige Locon 9909) te zijn met een keteltrein vanuit Bad Bentheim richting Rotterdam, die hem mooi geparkeerd had voor een plaatje samen met de 6703 van Jacko Fijn Techniek, de 1251 van Railexperts (beide in voormalige ACTS-uitdossing) en de voormalige HSL 1832 die nu eigendom is van Rail Rolling Stock. Al met al toch een leuk plaatje op deze laatste dag van maart.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178228533
Vannacht een nieuwe zwartrij-held gezien _O_

Gegrepen door s&v, belt ie 112 en begint de schreeuwen dat ie gegrepen is door een Turk en een Marokkaan en dat ze hem gaan vermoorden _O_

S&v mannetjes keken hem echt zo aan van "haha deze man". Al het trein publiek keek elkaar zo aan van "die is niet goed :D". Hoe bedoel je jezelf nog een extra boete aanpraten _O_
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 1 april 2018 @ 11:31:04 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178231014
quote:
Goeie film jonguh _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 1 april 2018 @ 13:48:30 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178233955
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 1 april 2018 @ 14:40:03 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178235115
In België begint binnenkort pas de rechtszaak over het treinongeval bij Buizingen, in februari 2010...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180330_03438656
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178239911
Ik vond dit wel grappig! https://www.volkskrant.nl/kijkverder/2018/barcelona/
Waarschijnlijk late train though.
Bier.
  zondag 1 april 2018 @ 17:43:09 #32
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_178240242
quote:
Pisvolk is het. Stap gewoon niet in/uit ma het fluitsignaal, zeker niet als de deuren ook nog herrie beginnen te maken...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_178240374
quote:
4s.gif Op zondag 1 april 2018 17:43 schreef nijnja het volgende:

[..]

Pisvolk is het. Stap gewoon niet in/uit ma het fluitsignaal, zeker niet als de deuren ook nog herrie beginnen te maken...
Op Schiphol stoppen ze mensen fysiek als ze na het fluitsignaal nog in willen stappen bij drukte. Sorry maar na vier gemiste treinen ga je dan echt wel aan de kook. Eigenlijk moet er gewoon een pendel op Schiphol zijn voor mensen naar centraal. Of metro voor het centrum ofzo.
Bier.
  zondag 1 april 2018 @ 17:54:45 #34
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_178240432
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 17:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Op Schiphol stoppen ze mensen fysiek als ze na het fluitsignaal nog in willen stappen bij drukte. Sorry maar na vier gemiste treinen ga je dan echt wel aan de kook. Eigenlijk moet er gewoon een pendel op Schiphol zijn voor mensen naar centraal. Of metro voor het centrum ofzo.
Hoe mis je 4 treinen? Ik kom eigenlijk alleen maar met ICs op Schiphol, en dan staat iedereen bij maximaal 3 deuren. Ookal heb je 10 bakken of meer mee...

Buiten dat lijkt dit perron niet op het perron van schiphol? ;)
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_178240471
Omdat alles stipt op tijd moest vertrekken. Ik hoefde niet naar Centraal dus ik heb het alleen aangekeken.
Bier.
pi_178240511
quote:
4s.gif Op zondag 1 april 2018 17:43 schreef nijnja het volgende:

[..]

Pisvolk is het. Stap gewoon niet in/uit ma het fluitsignaal, zeker niet als de deuren ook nog herrie beginnen te maken...
Als mensen niet meer instappen na het fluitsignaal dan mag in de spits, waar conducteurs het fluitsignaal nog steeds misbruiken om reizigers aan te sporen haast te maken met instappen, de helft van de reizigers niet mee.
pi_178240587
Alvast gaan fluiten als mensen nog ruim aan het instappen zijn en zo een nog grotere chaos creëren is ook een mooie ergernis.
Bier.
pi_178240620
Ik kreeg vrijdag trouwens bizarre reisinformatie in de trein van Amsterdam naar Maastricht. Na een kwartier kan de HC er blijkbaar ook een keer achter dat de trein niet verder kon rijden dan Utrecht (stond al kort na vertrek op de informatieschermen en in de app) wat voor haar aanleiding was om dan maar meteen om te roepen dat er überhaupt geen treinen meer zouden rijden tussen Utrecht en Den Bosch. Advies was de stopbus naar Geldermalsen en vanaf daar verder reizen per trein of omreizen via Arnhem. Kort voor aankomst in Utrecht werd dat advies nog eens herhaald.

Ik ben benieuwd of mensen die dat advies hebben opgevolgd (en dus de trein naar Heerlen namen die 10 minuten later wel gewoon vertrok) nog wel in aanmerking komen voor GTBV, maar ik vrees dat die dubbel genaaid zijn.
pi_178240656
Niet geschoten is altijd mis en soms helpt bezwaar maken wel mocht je niet direct gelijk krijgen. Zet zo gedetailleerd mogelijk op papier waarom je dit gedaan hebt, advies gevolgd.
Voor de meeste storingen is er zo'n overgangsperiode natuurlijk, dat omrijden langer gaat duren dan wachten op de volgende bus, dus ze zijn het wel gewend.
Bier.
pi_178240712
Maar die situatie was vrijdag niet aan de orde, er reden minder treinen tussen Utrecht en Den Bosch, maar het verkeer is geen enkel moment volledig gestremd geweest. Ik vraag me dus oprecht af waar die informatie vandaan kwam.
  zondag 1 april 2018 @ 18:47:59 #41
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_178241239
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 17:59 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als mensen niet meer instappen na het fluitsignaal dan mag in de spits, waar conducteurs het fluitsignaal nog steeds misbruiken om reizigers aan te sporen haast te maken met instappen , de helft van de reizigers niet mee.
Goed punt. Dat wil er bij sommigen ook niet in en maakt situaties alleen maar onduidelijk. Je hebt gelijk
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_178241736
Wow http://www.railwaygazette(...)e-moves-forward.html
Allemaal van die mooie ERTMS eilanden in NL, behale Luxemburg-België als België echt over is officieel geloof ik. En wat losse lijnen die over de grens gaan.
Bier.
  zondag 1 april 2018 @ 19:39:44 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178242070
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 14:40 schreef dennistd het volgende:
In België begint binnenkort pas de rechtszaak over het treinongeval bij Buizingen, in februari 2010...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180330_03438656
Lekker vlot.
Heeft me toen nog een 1e klas ritje door de Kanaaltunnel opgeleverd :').
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 1 april 2018 @ 20:43:21 #44
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_178243704
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 23:38 schreef Bitlord het volgende:
2900-serie tussen Bijlmer en Utrecht met een VIRM4. Ik kan niet zitten. Waar komt al dat reizigersaanbod vandaan? Ik heb nog nooit moeten staan om half 12 in de avond.
Waarschijnlijk de Bijlmer Bierhal of de Ziggo die dan net leegloopt. Of beiden tegelijk. :D Concerten daar zijn altijd rond elf uur afgelopen. Nu al een paar keer gezien dat NS na afloop van concerten de trein naar Eindhoven desondanks zo kort mogelijk rijdt. Terwijl er dan wel een hele volksstam met dat ding meewilt. De dienstregeling helpt trouwens daar ook niet echt aan mee met een gat van 51 minuten (v22:32; v 23:23).
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_178247382
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:43 schreef Eix het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de Bijlmer Bierhal of de Ziggo die dan net leegloopt. Of beiden tegelijk. :D Concerten daar zijn altijd rond elf uur afgelopen. Nu al een paar keer gezien dat NS na afloop van concerten de trein naar Eindhoven desondanks zo kort mogelijk rijdt. Terwijl er dan wel een hele volksstam met dat ding meewilt. De dienstregeling helpt trouwens daar ook niet echt aan mee met een gat van 51 minuten (v22:32; v 23:23).
Toevallig een paar dagen terug daar wat over gelezen. Die treinen zijn 'kort' (lees: normale lengte onder normale omstandigheden) omdat de organisaties van die evenementen hun feestjes niet bij de spoorvervoerders aanmelden ;)
  zondag 1 april 2018 @ 23:25:48 #46
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_178247484
Mogen we van spoorvervoerders niet meer verwachten dat ze zelf initiatief nemen? Het is niet alsof die evenementen niet lang van te voren zijn aangekondigd.

quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:43 schreef Eix het volgende:

[..]

De dienstregeling helpt trouwens daar ook niet echt aan mee met een gat van 51 minuten (v22:32; v 23:23).
Zolang er gewoon nog een trein om 23:02 vertrekt is dat gat echt maar 21 minuten.
pi_178247553
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:25 schreef ReisT het volgende:
Mogen we van spoorvervoerders niet meer verwachten dat ze zelf initiatief nemen? Het is niet alsof die evenementen niet lang van te voren zijn aangekondigd.
Is niet te doen. Dan moeten ze kennis gaan opbouwen van het type bezoeker per evenement. Laat dat lekker aan de organisatoren van de evenementen over zou ik zeggen.
Bier.
pi_178247560
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:19 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Toevallig een paar dagen terug daar wat over gelezen. Die treinen zijn 'kort' (lees: normale lengte onder normale omstandigheden) omdat de organisaties van die evenementen hun feestjes niet bij de spoorvervoerders aanmelden ;)
en aanmelden is extra betalen voor meer capaciteit?
dag
  zondag 1 april 2018 @ 23:34:20 #49
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_178247633
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is niet te doen. Dan moeten ze kennis gaan opbouwen van het type bezoeker per evenement. Laat dat lekker aan de organisatoren van de evenementen over zou ik zeggen.
Dan vraagt NS dat aan de organisatoren?
pi_178247702
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 23:34 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dan vraagt NS dat aan de organisatoren?
Het gaat om duizenden mogelijke plekken. Vind je echt dat daar geld aan uit moet worden gegeven? Ik zie de inkomsten van mijn abonnement liever naar een ander doel gaan.
Bier.
pi_178247954
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:25 schreef ReisT het volgende:
Mogen we van spoorvervoerders niet meer verwachten dat ze zelf initiatief nemen? Het is niet alsof die evenementen niet lang van te voren zijn aangekondigd.
Wat Deadlock al zei, het is een dagtaak om van alle evenementen en feestjes in Nederland bij te gaan houden wanneer, hoeveel mensen, hoeveel extra netto reizigers etc. Er zijn organisaties die dat veel beter weten en zouden kunnen doorgeven, namelijk de organisaties van die feestjes zelf.
  maandag 2 april 2018 @ 00:13:54 #52
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_178248217
Wat ik al zei, dat hoeft de vervoerder dus niet helemaal zelf allemaal bij te houden, dat kunnen ze aan die organisaties vragen.

En ja, ik vind echt dat hier inkomsten van mijn abonnement aan mogen worden besteed want dit is nu juist één van de redenen dat ik een abonnement heb.
pi_178248241
Ik vind het ook wel krom dat NS van mij als abonnementhouder die dagelijks hetzelfde traject aflegt verwacht dat ik elke dag opnieuw eerst in de reisplanner kijk of er niet toevallig calamiteiten, werkzaamheden of andere wijzigingen op mijn traject zijn, maar dat NS anderzijds niet bereid is om zelf even te checken of er wellicht evenementen zijn die een grote invloed hebben op de hoeveelheid reizigers.
pi_178248300
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:56 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Wat Deadlock al zei, het is een dagtaak om van alle evenementen en feestjes in Nederland bij te gaan houden wanneer, hoeveel mensen, hoeveel extra netto reizigers etc.
Is dat niet 1 van de kerntaken van de NS? En vast ook van specifieke functies bij de planning..
quote:
Er zijn organisaties die dat veel beter weten en zouden kunnen doorgeven, namelijk de organisaties van die feestjes zelf.
Voor zover ik weet moeten organisatoren extra betalen om extra treinen te laten rijden/stoppen... waarom zou je dat dan doen als de NS er ook extra aan verdient als er meer mensen reizen?
dag
pi_178248483
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 00:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Is dat niet 1 van de kerntaken van de NS? En vast ook van specifieke functies bij de planning..
Ja, maar NS kan niet een betere inschatting maken dan de organisatoren. Die moeten verstand hebben van wat ze op welke oppervlakte organiseren en hoeveel mensen er op afkomen. Als je dit heel specifiek moet gaan uitvragen aan al die oneindige hoeveelheid evenementen-organisatoren van enig formaat, daar heb je meerdere FTE extra voor nodig.... Geld kan maar één keer uitgegeven worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door DeaDLocK2K op 02-04-2018 00:45:44 ]
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 april 2018 @ 00:40:32 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178248679
En daarnaast weten organisatoren ook beter wanneer concerten afgelopen zijn. Stel een artiest begint een half uur te laat, dan verschuift de reizigerspiek. De NS kan dat natuurlijk van te voren niet aan zien komen.

Als ze extra materieel ingepland hebben kan het dus te vroeg en dus vrijwel leeg rijden, terwijl latere treinen alsnog bommetje vol zitten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 2 april 2018 @ 08:17:21 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178250531
DB trekt het menu van het Bordrestaurand en de Bordbistro gelijk, en heeft nu ook meeneemgerechten: https://www.zugreiseblog.de/bahn-speisewagen-service/

Hier de hele kaart: https://db-bordgastronomi(...)isekarte_2018-04.pdf

Voor velen hier het belangrijkste product: halve liter Bitburger voor ¤3,80
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178250593
quote:
14s.gif Op maandag 2 april 2018 00:40 schreef Peterselieman het volgende:
En daarnaast weten organisatoren ook beter wanneer concerten afgelopen zijn. Stel een artiest begint een half uur te laat, dan verschuift de reizigerspiek. De NS kan dat natuurlijk van te voren niet aan zien komen.

Als ze extra materieel ingepland hebben kan het dus te vroeg en dus vrijwel leeg rijden, terwijl latere treinen alsnog bommetje vol zitten.
De organisator vaak ook niet
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 2 april 2018 @ 10:29:50 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178251828
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 08:28 schreef b2py het volgende:

[..]

De organisator vaak ook niet
ja dan kun je als vervoerder maar beter helemaal niks regelen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_178252032
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is niet te doen. Dan moeten ze kennis gaan opbouwen van het type bezoeker per evenement. Laat dat lekker aan de organisatoren van de evenementen over zou ik zeggen.
In het geval van Amsterdam Bijlmer hebben ze toch inmiddels wel de nodige ervaring opgebouwd. Het maakt niet uit wie er speelt, maar als er evenementen tegelijkertijd in de ArenA en Ziggo zijn, dan zijn die beiden tussen 22:30u en 23:00u afgelopen. Die paar 1000 uit de Bierhal even vergetend. Je weet inmiddels allang wat het reizigersaanbod zal zijn. Ja, bij Justin Bieber is het misschien wat drukker met papa-taxi's die de kinders komen ophalen, maar voor de rest valt het prima in te schatten. Kwestie van logisch nadenken, anticiperen. Is mijns inziens ook een taak van een openbaar vervoerder. Ook door de materiaalplanning van NS. Al slaan die de plan vaak mis, op Goede Vrijdag in middagspits korte treinen (4 bakken tussen A'dam en Vlissingen) inzetten (iedereen toch niet aan het werk), maar vergeten dat de rolkoffersmaffia en grijs-op-reis wel met de trein gaat :-)_
Take on the situation, but not the torment ...
pi_178262552
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 18:11 schreef Kansenjongere het volgende:
Maar die situatie was vrijdag niet aan de orde, er reden minder treinen tussen Utrecht en Den Bosch, maar het verkeer is geen enkel moment volledig gestremd geweest. Ik vraag me dus oprecht af waar die informatie vandaan kwam.
Dat heet een verwachtingspatroon, de conducteur had waarschijnlijk niet zoveel zin, ziet even snel dat de trein niet verder rijdt en gaat al direct van een bepaald scenario uit zonder na te denken.
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
  maandag 2 april 2018 @ 20:40:48 #62
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178264346
rijden die dm90's of rode duivels nog ergens heb ze al een tijd niet meer gezien :@
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_178264405
Rode duivels?

En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
  maandag 2 april 2018 @ 20:44:58 #64
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178264466
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:43 schreef MTL het volgende:
Rode duivels?

En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
die plan U diesels van vroegah
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_178264486
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 20:43 schreef MTL het volgende:
Rode duivels?

En nee. DM90 rijdt niet meer. Die zijn verkocht aan Roemenië.
Dieseldrie.

Nee, al eventjes niet meer.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 2 april 2018 @ 23:05:00 #66
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178268080
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 20:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Dieseldrie.
Toen het algemeen publiek zich nog bewust was van de baksamenstelling alschmede de tractievorm der spoorvoertuigen _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2018 @ 08:09:08 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178271882
quote:
17s.gif Op maandag 2 april 2018 23:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toen het algemeen publiek zich nog bewust was van de baksamenstelling alschmede de tractievorm der spoorvoertuigen _O_
Mijn opa noemde de elektrische varianten "diesel-elektrisch". Dat diesel was er lastig uit te krijgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 april 2018 @ 08:25:34 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178271983
Eens dat het niet te doen is voor NS om alle evenementen bij te houden. Maar dat klinkt dan weer erg breed. Ze kunnen best bijhouden wanneer Ajax speelt of wanneer er een concert is in Ziggo Dome of in Ahoy. De grotere podia kunnen ze makkelijk bijhouden, festivals kan je evt vragen of zij dat aangeven. NS dient er te zijn voor de reizigers dus wanneer er vraag is moeten ze daar ook op kunnen inspelen in plaats van zeggen dat de organisatoren het maar moeten betalen. Dat slaat nergens op.
  dinsdag 3 april 2018 @ 09:27:48 #69
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178272546
Bijlmer ArenA is inderdaad laaghangend fruit. En als ze dat niet lukt moeten ze maar gewoon standaard lange en extra treinen inzetten. Het is wat anders bij een driedaags festival in Schubbekutteveen wat eens per jaar in een ander weekend plaatsvindt. NS kan daarvan niet ruiken hoe en wat.
pi_178273831
Gaat lekker met staken in Frankrijk las ik bij de NOS?
pi_178274225
36 dagen tot ergens in juni leggen ze het werk neer.
Bier.
pi_178274238
ik staak ook tot een uur of 16:00
  dinsdag 3 april 2018 @ 11:31:06 #73
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178274319
Late dienst ;)
pi_178274341
Dan staak ik de hele dag tot morgenochtend 8:30 uur :+
pi_178274382
Ik heb 2 weken lang gestaakt. Morgenavond weer aan t werk.
pi_178274435
Ja, je hebt altijd nóg luiere mensen. Waarom zouden die Fransen anders staken? :P
pi_178274542
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 11:32 schreef MTL het volgende:
Dan staak ik de hele dag tot morgenochtend 8:30 uur :+
ik heb al 3 dagen staking achter de rug
pi_178274587
Ik ook :P
pi_178275416
de spoorwegen hebben niet stil gezeten. zo zijn er 3 stuks gedemonteerde 1700 locs overgebracht van Eindhoven naar de Houtrakpolder. kortom, het terrein van ACT is weer goed gevuld. begint maart was er nog een persconferentie over de goederenlijn Amsterdam-China, en dus moest zoveel mogelijk van dat spul even opzij ;) (bron: https://www.flickr.com/photos/denniskoster/39781801405/)

En ik lees over DDZ motorwagens die een revisie nodig hebben omdat de laagspanningsbekabeling vervangen dient te worden?
bron: https://www.flickr.com/photos/berthollander/41131523411
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178275432
ik staak sowieso tot volgende week maandag *O*
pi_178275707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 12:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
de spoorwegen hebben niet stil gezeten. zo zijn er 3 stuks gedemonteerde 1700 locs overgebracht van Eindhoven naar de Houtrakpolder. kortom, het terrein van ACT is weer goed gevuld. begint maart was er nog een persconferentie over de goederenlijn Amsterdam-China, en dus moest zoveel mogelijk van dat spul even opzij ;) (bron: https://www.flickr.com/photos/denniskoster/39781801405/)

En ik lees over DDZ motorwagens die een revisie nodig hebben omdat de laagspanningsbekabeling vervangen dient te worden?
bron: https://www.flickr.com/photos/berthollander/41131523411
Heeft dat serieus met sterkere verlichting te maken?
pi_178276395
De laagspanningsbekabeling wordt inderdaad vervangen, maar met de verlichting heeft dat niet te maken, voor zover ik weet.
De mDDM is nooit de meest betrouwbare loc geweest en daar hoopt men nu wat verandering in te brengen, waardoor de beschikbaarheid omhoog moet gaan.

Ik kan mij hooguit voorstellen dat de airconditioning die er bij is gekomen een stukje meer stroom vreet dan de luchthappers die er eerst op zaten, maar daar hoeft niet de laagspanning in de mDDM voor vervangen te worden. De airco wordt juist door de hoogspanningskabel naar de rijtuigen gevoed, met de statische omzetters die in het stuurrijtuig zitten.

[ Bericht 2% gewijzigd door MTL op 03-04-2018 13:34:01 ]
  dinsdag 3 april 2018 @ 18:36:23 #83
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_178283415
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:25 schreef ReisT het volgende:


Zolang er gewoon nog een trein om 23:02 vertrekt is dat gat echt maar 21 minuten.
Die rijdt slechts tot Utrecht.

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:19 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Toevallig een paar dagen terug daar wat over gelezen. Die treinen zijn 'kort' (lees: normale lengte onder normale omstandigheden) omdat de organisaties van die evenementen hun feestjes niet bij de spoorvervoerders aanmelden ;)
Dat vind ik maar een raar verhaal. Ticketmaster verkoopt namelijk treintickets gelijk bij het kopen van een concertticket. Dat gaat lastig zonder medewerking van beide partijen. Alleen al aan die verkoop zou je als vervoerder ook kunnen afleiden wanneer het druk wordt. Zal je natuurlijk wel een factor moeten toepassen voor mensen die met reguliere tickets reizen. Maar afijn, genoeg manieren om als vervoerder je betalende klanten ook daadwerkelijk te vervoeren. Te kort rijden is dan ook gewoon een keuze / onwil.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator dinsdag 3 april 2018 @ 18:59:25 #84
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178283845
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind :@

Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:13:02 #85
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178284101
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind :@

Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Dat vergt nadenken en bijsturen

Te hoog gegrepen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2018 @ 19:14:19 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178284134
Als er al ruimte en mankracht voor is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178284364
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Je zou toch ook een treinstel kunnen stallen bij het station waarbij het concert plaats vind :@

Zodat je snel een er bij aan kunt koppelen indien nodig
Zolang de organisatoren maar samenwerken met NS is er een hoop mogelijk. Zo zijn er in Rotterdam bijvoorbeeld de speciale voetbaldiensten. Voor de aanvoer rijden pendeltreinen en stoppen er ook diverse reguliere treinen extra op Rotterdam Stadion, voor de afvoer worden en een aantal lange treinen neergezet die na afloop richting Rotterdam en Dordrecht rijden. Die treinen blijven wachten tot ze vol zijn en hebben in die zin dus geen echte dienstregeling (natuurlijk hebben ze die wel, maar daar wordt los mee omgegaan).
Er staat telkens één trein langs het perron in beide richtingen, zodra die vol is rijdt die weg en komt de volgende trein die op de opstelsporen net buiten stadion stond te wachten de rest ophalen.

Ook voor de Ziggodome/Ahoy zijn dit soort dingen echt wel mogelijk. Ik heb daar vorig jaar meerdere malen na een evenement met VIRM-12 van Bijlmer ArenA via Utrecht naar Den Bosch en Eindhoven gereden en daar ging het eigenlijk hetzelfde. Wachten tot de trein vol was, daarna verder rijden.
  dinsdag 3 april 2018 @ 19:57:38 #88
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178285158
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 19:24 schreef MTL het volgende:
Zolang de organisatoren maar samenwerken met NS is er een hoop mogelijk. Zo zijn er in Rotterdam bijvoorbeeld de speciale voetbaldiensten. Voor de aanvoer rijden pendeltreinen en stoppen er ook diverse reguliere treinen extra op Rotterdam Stadion, voor de afvoer worden en een aantal lange treinen neergezet die na afloop richting Rotterdam en Dordrecht rijden. Die treinen blijven wachten tot ze vol zijn en hebben in die zin dus geen echte dienstregeling (natuurlijk hebben ze die wel, maar daar wordt los mee omgegaan).
;
Dus stiekem kunnen ze het wel bij NS, écht spoorboekloos rijden ;)

quote:
Ook voor de Ziggodome/Ahoy zijn dit soort dingen echt wel mogelijk. Ik heb daar vorig jaar meerdere malen na een evenement met VIRM-12 van Bijlmer ArenA via Utrecht naar Den Bosch en Eindhoven gereden en daar ging het eigenlijk hetzelfde. Wachten tot de trein vol was, daarna verder rijden.
Alles kan, zolang er maar iemand bereid is om er voor te betalen.
Er gaat bijna 1800 man in een VIRM6+6. En stel dat die allemaal om en nabij de randstad moeten zijn, dan betalen ze gemiddeld 12,50 voltarief, dat is dan zo'n 22.500 euro per trein. En dan blijkbaar is dat dan nog niet eens genoeg om kostendekkend te rijden.

Voor datzelfde bedrag rijden ca 2200 auto's (met max 5 man) zo'n 80 kilometer.

En daar wringt dan ook de schoen, de alternatieven zijn goedkoper. De auto is gewoon altijd goedkoper, als je met 2 of meer gaat dan is zelfs het rijden incl parkeergeld goedkoper dan de trein..
Voor wie het wel loont om met de trein te gaan zijn mensen die op de een of andere manier korting krijgen, waardoor de inkomsten al helemaal niet meer opwegen tegen de kosten.

(en dan laat ik aspecten als reistijd en "vrijheid in beweging" nog buiten beschouwing)
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 3 april 2018 @ 20:08:21 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178285485
Momentje, even een auto kopen :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2018 @ 20:25:37 #90
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178286045
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Momentje, even een auto kopen :W
Ik zeg toch helemaal niet dat je een auto moet kopen. :?
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het voor OV-bedrijven niet interessant is om extra treinen na evenementen te laten rijden omdat het voor de meeste bezoekers van zo'n evenement niet interessant is en de bezoekers waarvoor het wél interessant is om de trein te nemen dat vaak doen omdat ze toch al korting krijgen. (Dal vrij, Altijd vrij, Weekend vrij, Traject vrij, Dal voordeel, Altijd voordeel etc.)
Inkomsten zijn dus laag voor vervoerder, kosten relatief hoog voor de gemiddelde bezoeker en zolang er geen partij is die in dat gaat wil springen rijdt er dus geen trein (of ander OV).
Bij voetbalwedstrijden in de Kuip is het de gemeente Rotterdam die bijspringt omdat die er bij gebaat is dat de voetbalsupporters zo gemakkelijk mogelijk van en naar het stadion komen (want minder files en minder verspreiding van eventueel boze supporters). Uiteindelijk kost het te stad minder en zijn de bewoners blij.
Bij een aantal evenementen betaalt de organisatie van het evenement de extra kosten (lees: in elk ticket (of je nou met de auto of de trein komt) zit dan al een bedrag verwerkt om extra OV te laten rijden.)
So we just called him Fred
  Redactie Sport dinsdag 3 april 2018 @ 20:49:04 #91
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178286882
Het probleem van niet willen betalen voor extra treinen speelt ook bij FC Twente. NS reed voor eigen rekening de stopper Apeldoorn-Almelo door naar Enschede voor en na de wedstrijd, maar nu Syntus de lijn naar Zwolle heeft doet NS dit niet meer. Syntus wil wel extra treinen inzetten (naast het op maximale lengte rijden wat wel gebeurd) maar FC Twente wil er niet voor betalen. En gezien de opzet van de concessie (Syntus een vast bedrag, inkomsten naar de Provincie) snap ik wel dat Syntus niet extra gaat rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178291343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:49 schreef dennistd het volgende:
Het probleem van niet willen betalen voor extra treinen speelt ook bij FC Twente. NS reed voor eigen rekening de stopper Apeldoorn-Almelo door naar Enschede voor en na de wedstrijd, maar nu Syntus de lijn naar Zwolle heeft doet NS dit niet meer. Syntus wil wel extra treinen inzetten (naast het op maximale lengte rijden wat wel gebeurd) maar FC Twente wil er niet voor betalen. En gezien de opzet van de concessie (Syntus een vast bedrag, inkomsten naar de Provincie) snap ik wel dat Syntus niet extra gaat rijden.
Ach, volgend seizoen is het toch overbodig :+
  dinsdag 3 april 2018 @ 23:04:00 #93
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_178291769
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 11:39 schreef MTL het volgende:
Ja, je hebt altijd nóg luiere mensen. Waarom zouden die Fransen anders staken? :P
Ze willen hun pensioen met 52 niet kwijt. Kan ik mee inkomen. 8-)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  dinsdag 3 april 2018 @ 23:36:42 #94
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_178292469
In mijn stad hoef ik niet eens extra materieel in te zetten. Als het stadion leeg loopt heb ik voldoende aan het huidige materieel. Die prutsers van de NS kunnen gewoon niet plannen :{w

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_178292716
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 13:24 schreef MTL het volgende:
De laagspanningsbekabeling wordt inderdaad vervangen....
Merci!
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 april 2018 @ 06:34:30 #96
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_178295013
quote:
April 2019: directe Thalys naar luchthaven Charles de Gaulle én Disneyland Parijs

[…]
Dagelijks rijden nu (in beide richtingen) 14 Thalys treinen via de Hogesnelheidslijn richting Brussel met stops in Nederland op Schiphol Airport en Rotterdam Centraal. 10 daarvan rijden door naar Parijs. 2 treinen rijden straks door naar Disneyland Parijs en 2 treinen keren in Brussel. De reistijden van Amsterdam naar Marne la Vallée wordt 3 uur 41 minuten en vanaf Rotterdam 2 uur 58 minuten. Met de vroege trein vanuit Amsterdam (07:15 uur) of Rotterdam (07:58 uur) sta je om 10:56 uur al bijna voor de kassa’s van Disneyland Parijs. Thalys treinen richting Nederland vertrekken hier vanaf april 2019 weer om 12:04 uur of 20:04 uur.
https://nieuws.ns.nl/apri(...)n-disneyland-parijs/
  woensdag 4 april 2018 @ 09:01:35 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178295831
Goedemorgen! The journey begins.


  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 09:27:26 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178296179
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2018 20:25 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik zeg toch helemaal niet dat je een auto moet kopen. :?
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat het voor OV-bedrijven niet interessant is om extra treinen na evenementen te laten rijden omdat het voor de meeste bezoekers van zo'n evenement niet interessant is en de bezoekers waarvoor het wél interessant is om de trein te nemen dat vaak doen omdat ze toch al korting krijgen. (Dal vrij, Altijd vrij, Weekend vrij, Traject vrij, Dal voordeel, Altijd voordeel etc.)
Inkomsten zijn dus laag voor vervoerder, kosten relatief hoog voor de gemiddelde bezoeker en zolang er geen partij is die in dat gaat wil springen rijdt er dus geen trein (of ander OV).
Bij voetbalwedstrijden in de Kuip is het de gemeente Rotterdam die bijspringt omdat die er bij gebaat is dat de voetbalsupporters zo gemakkelijk mogelijk van en naar het stadion komen (want minder files en minder verspreiding van eventueel boze supporters). Uiteindelijk kost het te stad minder en zijn de bewoners blij.
Bij een aantal evenementen betaalt de organisatie van het evenement de extra kosten (lees: in elk ticket (of je nou met de auto of de trein komt) zit dan al een bedrag verwerkt om extra OV te laten rijden.)
Ik zeg alleen maar dat er veel te makkelijk geschermd wordt met "alternatieven" die soms helemaal niet bestaan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2018 @ 10:15:48 #99
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_178296927
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:01 schreef James1988 het volgende:
Goedemorgen! The journey begins.


[ afbeelding ]
w/
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_178296957
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2018 22:49 schreef Isane het volgende:

[..]

Ach, volgend seizoen is het toch overbodig :+
:D
  woensdag 4 april 2018 @ 10:45:48 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_178297320
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2018 12:55 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Heeft dat serieus met sterkere verlichting te maken?
Nee natuurlijk niet. Die tekst slaat als een lul op een sluisdeur.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 11:09:44 #102
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178297805
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:01 schreef James1988 het volgende:
Goedemorgen! The journey begins.


[ afbeelding ]
Jeeej goodies :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2018 @ 11:45:05 #103
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178298494
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2018 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar dat er veel te makkelijk geschermd wordt met "alternatieven" die soms helemaal niet bestaan :)
Tja, je kan het ook anders bekijken, zonder het relatief goedkope transportmiddel "auto" had het evenement waar je heen zou willen waarschijnlijk helemaal niet bestaan omdat het voor de meeste mensen simpelweg te duur zou zijn om er te komen.

Daarnaast blijft het onwaarschijnlijk dat als de trein hét transportmiddel zou zijn, er na evenementen wél treinen zouden rijden. Omdat er dan zoveel mensen afhankelijk van zouden zijn om überhaupt te kunnen werken moet de prijs wel laag zijn, maar door die lagere tarieven is er ondanks het grotere reizigersaantal niet direct meer inkomsten om laat in de avond voor nog steeds een beperkte groep mensen treinen te laten rijden.
So we just called him Fred
  woensdag 4 april 2018 @ 13:17:26 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178300251
Mooi zeg, vanaf Londen alles op tijd en vlak voor Amsterdam Centraal moeten we wachten op een vertraagde ICd :')
  woensdag 4 april 2018 @ 13:25:57 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_178300419
We hebben het telkens over de kosten

Maar NS is er VOOR de reizigers. En maakt miljoenen winst elke jaar weer. Maar een extra trein laten rijden zodat mensen naar huis kunnen is een brug te ver. Welke abonnementen die mensen hebben is volstrekt irrelevant. Zij hebben ervoor betaald dus mogen ook best service verwachten.
pi_178302152
24 miljoen winst waarvan een derde naar algemene middelen vloeit middels dividenden voor het Rijk. Dat is niet bepaald een marge waar je u tegen zegt.
Bier.
  woensdag 4 april 2018 @ 15:01:42 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178302739
Eindoordeel na een rit Londen -> Amsterdam in een e320: wat een bazentrein. _O_
  woensdag 4 april 2018 @ 15:41:58 #108
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_178303622
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 13:17 schreef James1988 het volgende:
Mooi zeg, vanaf Londen alles op tijd en vlak voor Amsterdam Centraal moeten we wachten op een vertraagde ICd :')
Dan wacht je nog ergens voor. Vaak genoeg staan wachten op leeg mat. Dat is ook erg leuk :r.

Ja ok, dan wacht je ook ergens voor, maar toch ...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_178304115
quote:
18s.gif Op woensdag 4 april 2018 15:41 schreef nijnja het volgende:

[..]

Dan wacht je nog ergens voor. Vaak genoeg staan wachten op leeg mat. Dat is ook erg leuk :r.

Ja ok, dan wacht je ook ergens voor, maar toch ...
In die ICMmetjes die naar 13b komen?
  woensdag 4 april 2018 @ 16:14:03 #110
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178304174
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 13:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
We hebben het telkens over de kosten
Tja, we zijn nu eenmaal geen communistisch land, dus draait het uiteindelijk altijd om de knaken.
NS rijdt nou eenmaal niet gratis. De conducteurs, machinisten en ander personeel dat nodig is om de trein te laten rijden willen ook graag een salaris voor het werk wat ze verrichten.

quote:
Maar NS is er VOOR de reizigers. En maakt miljoenen winst elke jaar weer. Maar een extra trein laten rijden zodat mensen naar huis kunnen is een brug te ver.
De NS (en elke andere vervoerder) heeft alleen de verplichting om treinen conform de gewonnen (of toebedeelde) concessies te vervoeren, aangevuld met andere (commerciële) contracten. In de huidige opzet zijn reizigers dan ook het lijdend voorwerp en niet het onderwerp van spoorvervoer.

De extra treinen voor evenementen zijn geen onderdeel van de concessie en is er geen enkele reden voor de NS om zonder meer treinen te laten rijden.
quote:
Welke abonnementen die mensen hebben is volstrekt irrelevant. Zij hebben ervoor betaald dus mogen ook best service verwachten.
Die "service" krijgen ze toch ook: abonnementhouders mogen in elk trein stappen die voldoet aan de voorwaarden van hun abonnement. En áls de NS extra treinen laat rijden dan mogen ze ook gewoon mee.
So we just called him Fred
  woensdag 4 april 2018 @ 16:43:01 #111
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178304731
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2018 11:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Jeeej goodies :D
  woensdag 4 april 2018 @ 16:51:42 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178304910
Het treinstel dat vanochtend van Londen naar Amsterdam is gereden (4013/4014) is hetzelfde treinstel dat 2 jaar geleden als eerste e320 bij Roosendaal de grens over kwam voor testritten.

Toeval, of expres zo gepland? :s)

pi_178305282
dat zijn de goodies die van Londen naar Amsterdam meekomen.
naar Londen gaan vreemde pillen, zakjes 'bakpoeder' en kleine zakjes groen spul.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_178305478
Vanochtend vanuit Amsterdam geen goodies gekregen.

Wel een apple turnover en een kopje thee n de Standard Premier klasse.


Overigens kreeg ik in de Thalys erna toch wel beter te vreten:


Maar in vergelijking met de e320, wat een ouderwetse armoe is zo'n Thalys opeens.
  woensdag 4 april 2018 @ 17:27:07 #115
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178305563
Dit was het ontbijt in de Eurostar:



Ze kwamen tussentijds nog een keer langs om te vragen of je nog een broodje wilde (graag), en ze kwamen ook nog een paar keer met koffie, thee en water.

In Brussel was er een wisseling van treinpersoneel, en nam een Nederlandse crew het over. Toen kwamen ze nog langs met wijn (of frisdrank/fruitsap voor de liefhebbers) en nootjes.
pi_178305670
dit was wat ik kreeg met de bakkerbart actie
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 4 april 2018 @ 17:35:16 #117
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_178305747
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:23 schreef Ireyon het volgende:
Vanochtend vanuit Amsterdam geen goodies gekregen.

Wel een apple turnover en een kopje thee n de Standard Premier klasse.
[ afbeelding ]

Overigens kreeg ik in de Thalys erna toch wel beter te vreten:
[ afbeelding ]

Maar in vergelijking met de e320, wat een ouderwetse armoe is zo'n Thalys opeens.
die kleur beginnen we maar niet over, maar hoe voelt het? In de thalys heb ik altijd een benauwde gevoel alof ik bij mijn oma in haar woonkamer zit, is dit meer ICE-3 gevoel?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 4 april 2018 @ 17:41:19 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178305897
Ik vind de Eurostar e320 een prima trein. Het is inderdaad meer een ICE3-gevoel: het is wat minder 'warm' dan de Thalys, maar kil zou ik het zeker niet noemen. De stoel waar ik op zat vond ik prima voor de rit die toch ruim 3,5 uur duurde.

De ligging van de trein op de baan vond ik ook prima. Op HS1 vond ik 'm stabieler aanvoelen dan een Eurostar TGV-TMST, die wat beweeglijker is. Ook op de LGV-1, HSL-4 en HSL-Zuid was de ligging subliem. En het ding accelereert als een raket. :D
pi_178306015
Poeh lastig te omschrijven. Sowieso veel beter dan de Thalys, aanzienlijk meer licht(inval) en een stuk minder benauwd opgezet. In vergelijking met de ICE3 zijn de stoelen, in ieder geval 1ste klas, nog een flink stuk ruimer en de (klap)tafels tenminste degelijk materiaal in plaats van plastic fantastic. Het is wel opgedeeld in een stuk meer compartimenten, gescheiden door ondoorzichtige tussendeuren, waardoor het geheel niet direct zo ruimtelijk aanvoelt als de ICE.

En hij rijdt verder heerlijk. Trekt ook bizar snel op; bij het ringvaartaquaduct (waar de HSL vanuit Hoofddorp de A4 ontmoet) zat-ie al op de 280 km/h!

Tenslotte natuurlijk een geweldige dienstregeling. Gewoon Schiphol en Antwerpen, hetzij op een bescheiden tempo, voorbij rijden. Ook Rotterdam kan gewoon eruit worden gegooid trouwens, die stop voegde voor niemand iets toe.
  woensdag 4 april 2018 @ 17:50:44 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178306125
Wat me negatief opviel aan de e320: de stoelopstelling is niet overal goed afgestemd op de ramen. Ik zat in Standard Premier (1e klas), de helft van mijn "uitzicht" bestond uit een plastic zijpaneel. Dat had niet gehoeven.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:46 schreef Ireyon het volgende:
Ook Rotterdam kan gewoon eruit worden gegooid trouwens, die stop voegde voor niemand iets toe.
Niet mee eens. De ritten zitten nu vol met mensen die de hele route Amsterdam - Londen willen doen "omdat het kan", wanneer het nieuwe eraf is en de Rotterdammerts ontdekken dat er een rechtstreekse trein is van/naar hun stad zal die steeds meer gebruikt gaan worden.

Rotterdam heeft net zo veel vervoerswaarde als Amsterdam. Misschien nog wel meer, als je kijkt naar het achterland (Utrecht, Den Haag) dat vanuit Rotterdam beter bereikbaar is dan met een omweg via Amsterdam.
  Redactie Sport woensdag 4 april 2018 @ 18:06:02 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178306531
Het uitzicht op een wand is sowieso een trend van de laatste jaren, je ziet het bij vrijwel alle nieuwe en gemoderniseerde treinen...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178306894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 17:50 schreef James1988 het volgende:
Wat me negatief opviel aan de e320: de stoelopstelling is niet overal goed afgestemd op de ramen. Ik zat in Standard Premier (1e klas), de helft van mijn "uitzicht" bestond uit een plastic zijpaneel. Dat had niet gehoeven.

Stom is dat inderdaad. Maar kon je dan niet zelf een zitplek uitzoeken? Ik heb specifiek Coach 3, Stoel 65 gepakt met behulp van die seatplan.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 18:23:10 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178306925
Ben ik in CUL beland of zo? :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2018 @ 18:26:06 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178306995
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Stom is dat inderdaad. Maar kon je dan niet zelf een zitplek uitzoeken? Ik heb specifiek Coach 3, Stoel 65 gepakt met behulp van die seatplan.
Een maat van me had de tickets gekocht. Toen we vanochtend bij het poortje stonden mochten we er niet in, "see member of staff". Eenmaal bij het loket bleek dat we nieuwe zitplaatsen toegewezen hadden gekregen.

quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2018 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben ik in CUL beland of zo? :Y)
Krijg je honger? :P
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 18:31:55 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178307100
Beetje :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2018 @ 19:01:22 #126
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_178307595
Bedankt guys, ik vind dat jullie het goed uitgelegd hebben, ik heb nu een veel beter beeld. Ik was afgelopen weekend in Duitsland om het nieuwe stuk tussen Erfurt en Nürnberg (VDE8) mee te maken en in Frankfurt stond er een Zwitsers stel dat de ritten rijdt naar Milaan en terug.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 4 april 2018 @ 19:11:34 #127
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_178307774
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 16:10 schreef Maegrim het volgende:

[..]

In die ICMmetjes die naar 13b komen?
Ook ja... bah :')
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  Redactie Sport woensdag 4 april 2018 @ 19:49:31 #128
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178308564
Vorige maand zag ik in Hannover ook nog een Zwitsers stel, die was wel wat uit de richting geloof ik...

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 4 april 2018 @ 20:34:59 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178309815
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2018 14:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
24 miljoen winst waarvan een derde naar algemene middelen vloeit middels dividenden voor het Rijk. Dat is niet bepaald een marge waar je u tegen zegt.
Maar nog wel genoeg om ELKE dag van het jaar 2 extra treinen te kunnen laten rijden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2018 @ 21:18:57 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178311172
De nieuwe Friesenbrücke ligt er mogelijk ook in 2024 nog niet. Duitsland wil eerst een onderzoek, omdat de brug volgens een nieuwe standaard gebouwd moet worden :')

https://www.oogtv.nl/2018(...)et-uitstel-bedreigd/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_178312619
Rijden die oude Fyra treinstellen al? Of krijgen ze een enketje middellandse zeebodem?
.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2018 @ 22:07:16 #132
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178312666
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2018 22:05 schreef Fer het volgende:
Rijden die oude Fyra treinstellen al? Of krijgen ze een enketje middellandse zeebodem?
de toelatingsprocedure is nog gaande
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 4 april 2018 @ 22:21:05 #133
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178313044
De Blauwe Engel gaat dit weekend op pad:

Heen op 7 april:
Utrecht Maliebaan: v 10.21
Amersfoort: a 10:45 v 11.13
Hilversum: d 11.28
Amsterdam Bijlmer Arena: d 12.00
Woerden: d 12.19
Gouda: a. 12.30 v. 12.39
Leidschendam: a. 13.07

Terug op 8 april:
Leidschendam: v. 10.30
Gouda: d. 10.58
Woerden: d. 11.11
Diemen Zuid: d. 11.36
Hilversum: d. 12.02
Amersfoort: a. 12.17 v. 12:53
Utrecht Maliebaan: 13.31

SPOILER: Uitgebreider maar met afkortingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 37% gewijzigd door dennistd op 04-04-2018 22:48:50 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 4 april 2018 @ 22:30:23 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  Redactie Sport woensdag 4 april 2018 @ 22:32:28 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178313318
quote:
Doetutnie :(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 4 april 2018 @ 22:40:40 #136
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_178325873
Door een trein ingehaald worden op het andere spoor Beverwijk-Haarlem is ook een eerste keer 🙃
  donderdag 5 april 2018 @ 17:35:29 #138
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_178327066
In Apeldoorn wachten op het vertrek van de Pimpel express uit Deventer terwijl die deze week (gepland) niet rijdt is ook zoiets..
  Redactie Sport donderdag 5 april 2018 @ 19:46:43 #139
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_178329842
jan_bert twitterde op donderdag 05-04-2018 om 16:08:39 Goed nieuws! NZLijn wordt geweldige aanvulling op OV in Amsterdam Kinderziektes horen erbij; dus niet mopperen de eerste dagen @ https://t.co/DSejG8i6Md reageer retweet
LNevesGoncalves twitterde op donderdag 05-04-2018 om 19:39:34 Maak er maar de eerste 8-12 weken van. Is bekend fenomeen bij introductie treinen/metro’s. Eerst een dip in prestaties. Ook na lange testperiodes https://t.co/QbvMAY5RSU reageer retweet
Uit de bio van die laatste:
Communicatie (nieuwe) treinen Hogesnelheidslijn: Eurostar, IC Brussel, IC direct & IC Den Haag-E’hoven.
Zal voorlopig nog wel puinhoop worden met de Benelux dus vanaf dit weekend O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_178336410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 19:46 schreef dennistd het volgende:
jan_bert twitterde op donderdag 05-04-2018 om 16:08:39 Goed nieuws! NZLijn wordt geweldige aanvulling op OV in Amsterdam Kinderziektes horen erbij; dus niet mopperen de eerste dagen @ https://t.co/DSejG8i6Md reageer retweet
LNevesGoncalves twitterde op donderdag 05-04-2018 om 19:39:34 Maak er maar de eerste 8-12 weken van. Is bekend fenomeen bij introductie treinen/metro’s. Eerst een dip in prestaties. Ook na lange testperiodes https://t.co/QbvMAY5RSU reageer retweet
Uit de bio van die laatste:
Communicatie (nieuwe) treinen Hogesnelheidslijn: Eurostar, IC Brussel, IC direct & IC Den Haag-E’hoven.
Zal voorlopig nog wel puinhoop worden met de Benelux dus vanaf dit weekend O-)
Moet je met een fucking vliegtuig doen....
  vrijdag 6 april 2018 @ 02:01:52 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178338117
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:33 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Moet je met een fucking vliegtuig doen....
Je bent het accu-akkefietje met de 787 vergeten?
  vrijdag 6 april 2018 @ 09:27:47 #142
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_178340482
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 23:33 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Moet je met een fucking vliegtuig doen....
De Comet, DC-10 en A320 hadden ook een moeilijke start.
So we just called him Fred
pi_178342799
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 april 2018 09:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

De Comet, DC-10 en A320 hadden ook een moeilijke start.
De DC10 zou in deze tijd direct aan de grond gehouden zijn en het project geschrapt :P
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 april 2018 @ 12:04:08 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178343632
Wel een beetje kansloos dat we nu al gewaarschuwd worden niet te mopperen, voor iets wat er over 3 maanden, en tegen die tijd 13 jaar te laat, misschien eindelijk gaat komen :')

Ik bedoel, het minste wat je mag verwachten is dat in die 13 jaar extra de kinderziektes eruit gehaald zijn. Toch? :Y

Maar weet je: Het gaat ook juli niet worden hoor :s) Want dan is het weer zomervakantie en de rails gaan smelten en de lintjesknipper is met vakantie en alles *O* Maar niet mopperen! :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 6 april 2018 @ 12:06:49 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_178343665
We moeten Geert Dales dankbaar zijn dat Amsterdam jarenlang een bouwput is geweest :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 6 april 2018 @ 15:57:07 #146
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_178348166
Die Eurobahn hat ein Ausstiegsproblem
Deutsche Gründlichkeit: er is een perronnetje dat niet aan een of andere norm voldoet, dat is uiteraard een probleem waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Dus moet nu elke keer als er een Flirt in Wissingen stopt, de conducteur eerst een super zinvol extra treetje neerzetten, voordat de passagiers mogen uitstappen.

  vrijdag 6 april 2018 @ 17:45:25 #147
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_178350615
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 15:57 schreef ReisT het volgende:
Die Eurobahn hat ein Ausstiegsproblem
Deutsche Gründlichkeit: er is een perronnetje dat niet aan een of andere norm voldoet, dat is uiteraard een probleem waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Dus moet nu elke keer als er een Flirt in Wissingen stopt, de conducteur eerst een super zinvol extra treetje neerzetten, voordat de passagiers mogen uitstappen.

[ afbeelding ]
Dus de conducteur moet daarna weer door zijn knieën om het treetje/krukje te pakken... Mag dat arbotechnisch wel?

:')
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 april 2018 @ 19:23:59 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178352909
En wie draait er op voor de bijbehorende vertraging? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 6 april 2018 @ 19:25:32 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_178352952
het hoogteverschil tussen de trein en de gewone tree is nog steeds groter dan tussen de gewone tree en het perron, dus welk probleem hier nu mee opgelost moet zijn....? Maar het kan vast wel nog gekker want ik heb Realer Irrsinn er nog niet over gehoord *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 6 april 2018 @ 19:41:22 #150
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_178353213
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Realer Irrsinn
_O_
  vrijdag 6 april 2018 @ 21:43:48 #151
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_178355506
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 15:57 schreef ReisT het volgende:
Die Eurobahn hat ein Ausstiegsproblem
Deutsche Gründlichkeit: er is een perronnetje dat niet aan een of andere norm voldoet, dat is uiteraard een probleem waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Dus moet nu elke keer als er een Flirt in Wissingen stopt, de conducteur eerst een super zinvol extra treetje neerzetten, voordat de passagiers mogen uitstappen.

[ afbeelding ]
Dat perron zou in Nederland ook al zijn afgekeurd vanwege de breedte (of het gebrek daaraan...).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')