abonnement Unibet Coolblue
pi_178208053
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
pi_178208063
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Vooral de letterlijke oproep tot polarisatie vind ik opvallend.

Ongeacht aan welke kant van het kamp je staat, versterken van de polarisatie kan nooit de weg zijn die je wilt bewandelen als je naar een oplossing toe wilt werken.
Oproepen tot polarisatie is tegenwoordig natuurlijk hét kenmerk van hyper-progressief links. Dus opvallend vind ik die reacties niet. Wel enigzins verrassend dat Sylvana zelf daar nog niet in meegaat (getuige deze foto).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 08:28:11 #3
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178208075
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:20 schreef Jigzoz het volgende: [..] Dit is een oproep om niet linkser dan GroenLinks en niet rechtser dan VVD te stemmen? Maar een pleidooi tegen polarisatie in een topic over een extreemrechtse partij... Ik vind het wel stijlvol.
Polarisatie is zoeken naar conflict. Je kunt prima afwijkende meningen hebben en zoeken naar samenwerking. Ook tussen extreme politieke partijen. Zeker als je concrete lokale vraagstukken op gemeentelijk niveau wilt oppakken. Overigens zou ik FvD niet als een extreem rechtse partij willen beoordelen. Rechts en extreem conservatief, dat wel. Overigens klopt je flankverdeling niet. De VVD is lang niet zo rechts als Groenlinks links is.
pi_178208079
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Oproepen tot polarisatie is tegenwoordig natuurlijk hét kenmerk van hyper-progressief links. Dus opvallend vind ik die reacties niet. Wel enigzins verrassend dat Sylvana zelf daar nog niet in meegaat (getuige deze foto).
Bij de opkomst van een nieuwe extreemrechtse partij kun je verwachten dat er uit de hoek van "hyperprogressief-links" tegengeluid klinkt. Dat kun je een oproep tot polarisatie noemen, maar mij lijkt het een volstrekt logische reactie.
pi_178208088
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Polarisatie is zoeken naar conflict. Je kunt prima afwijkende meningen hebben en zoeken naar samenwerking. Ook tussen extreme politieke partijen.
Partij A zegt: Nederland moet blank blijven. Partij B zegt: met dat soort walgelijke overtuigingen willen we niets te maken hebben.

Breng ze maar bij elkaar.
quote:
Zeker als je concrete lokale vraagstukken op gemeentelijk niveau wilt oppakken. Overigens zou ik FvD niet als een extreem rechtse partij willen beoordelen.
O. Ik wel.
quote:
Rechts en extreem conservatief, dat wel. Overigens klopt je flankverdeling niet. De VVD is lang niet zo rechts als Groenlinks links is.
De VVD is rechtser dan GroenLinks links is.Maar dat lijkt me verder weinig boeiend.
pi_178208101
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik kan me politieke overtuigingen voorstellen die ik zo walgelijk vind dat ik er niets mee te maken wil hebben.
Je kan het met hem/haar nog zo oneens zijn maar die persoon in kwestie is reglementair gekozen door een deel van de bevolking en je moet het o.a. samen met hem/haar zien te rooien dus normale omgang is gebaat. Maar je mag er best een zuur gezicht bij trekken als je zijn/haar ideeën echt zo walgelijk vindt hoor :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar een pleidooi tegen polarisatie in een topic over een extreemrechtse partij... Ik vind het wel stijlvol.
gaap :O
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178208112
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je kan het met hem/haar nog zo oneens zijn maar die persoon in kwestie is reglementair gekozen door een deel van de bevolking en je moet het o.a. samen met hem/haar zien te rooien dus normale omgang is gebaat. Maar je mag er best een zuur gezicht bij trekken als je zijn/haar ideeën echt zo walgelijk vindt hoor :P
Nou, mooi. Wat is het probleem dan?
quote:
[..]

gaap :O
Niet zo flauw doen. Is toch typisch? Beetje hetzelfde als in een PVV-topic gaan pleiten voor respect voor de islam. Niks mis mee, maar wel opvallend.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2018 08:36:56 ]
pi_178208120
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Partij A zegt: Nederland moet blank blijven. Partij B zegt: met dat soort walgelijke overtuigingen willen we niets te maken hebben.
Lekker kort door de bocht en zwart/wit :') . Maar goed, dat polarisatie en gebrek aan nuance een probleem is bij hyper-progressief links wisten we allang.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178208130
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Lekker kort door de bocht en zwart/wit :') . Maar goed, dat polarisatie en gebrek aan nuance een probleem is bij hyper-progressief links wisten we allang.
Nu ben je wel heel erg polariserend bezig hoor. Weinig genuanceerd allemaal.

Maar goed, ik ga weer even verder met het voorbereiden van de communistische revolutie.
pi_178208143
O, en waar ik zei: 'Nederland moet blank blijven', bedoelde ik 'Europa moet blank blijven'. Stop de tijd.

pi_178208148
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, mooi. Wat is het probleem dan?

Geen probleem vanuit FVD kant. Wel een probleem bij sommigen van Bij1 blijkbaar.

quote:
[..]

Niet zo flauw doen. Is toch typisch? Beetje hetzelfde als in een PVV-topic gaan pleiten voor respect voor de islam. Niks mis mee, maar wel opvallend.
Ben het niet met je eens dat FVD extreemrechts is en ook niet polariserend op gebied van huidskleur. Dus ik vind er niets typisch aan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 08:45:30 #12
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178208160
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Partij A zegt: Nederland moet blank blijven. Partij B zegt: met dat soort walgelijke overtuigingen willen we niets te maken hebben.

Breng ze maar bij elkaar.
Waarom zou je? Het is prima mogelijk om een land te regeren zonder dat je je focust op de verschillen in je opvattingen. Dat doen we in Nederland al eeuwen zo.

En wanneer er keuzes zijn op het vlak waar je het niet eens bent, dan laat je de parlementaire democratie zijn werk doen.

Het alternatief is om vooraf de samenwerking al onmogelijk te maken door je achterban op te roepen om te gaan rellen. Dat is niet constructief en vergroot de polarisatie.
quote:
O. Ik wel.

Dat mag. Uiteraard mag je mee gaan in de framing die momenteel populair is. Vooralsnog beoordeel ik een partij op hun partijprogramma en concrete voorstellen die ze in de kamer doen en hun stemgedrag op moties van andere partijen. Heel raar misschien, maar dat vind ik voor een politieke partij belangrijker dan linkjes die de media probeert te leggen tussen een partijleider en vage figuren uit een bepaalde hoek.

quote:
De VVD is rechtser dan GroenLinks links is.Maar dat lijkt me verder weinig boeiend.
Laat ik het anders formuleren, want ergens begrijp ik wel dat je dat zegt: de achterban van Groenlinks is linkser dan de achterban van de VVD rechts is.
pi_178208183
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:43 schreef Jigzoz het volgende:
O, en waar ik zei: 'Nederland moet blank blijven', bedoelde ik 'Europa moet blank blijven'. Stop de tijd.

Niet omdat blanken superieur zouden zijn of niet-blanken inferieur. Maar omdat Europa nu dominant blank is en als dat zou veranderen dat hoogstwaarschijnlijk gepaard gaat met een andere cultuur die dominant wordt.

Maar goed, jij hoort "Europa moet dominant blank cultureel blijven zoals het is" en stopt met verder denken. Heerlijk gebrek aan nuance weer. De politiek correcte stuiptrekking blijft maar overheersen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178208198
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Niet omdat blanken superieur zouden zijn of niet-blanken inferieur. Maar omdat Europa nu dominant blank is en als dat zou veranderen dat hoogstwaarschijnlijk gepaard gaat met een andere cultuur die dominant wordt.

Maar goed, jij hoort "Europa moet dominant blank cultureel blijven zoals het is" en stopt met verder denken. Heerlijk gebrek aan nuance weer.
Sinds wanneer is nuance in extreemrechtse hoek ineens een ding geworden? Is nuance niet meer 'policor'?

Hoe dan ook: Baudet zegt het en Bij1 wil daar niets mee te maken hebben. Kun je gaan stellen dat Bij1 de schuldige is en polariseert, maar dat zal me verder worst wezen. Dit is hoe het zit.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 08:56:27 #15
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178208220
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Niet omdat blanken superieur zouden zijn of niet-blanken inferieur. Maar omdat Europa nu dominant blank is en als dat zou veranderen dat hoogstwaarschijnlijk gepaard gaat met een andere cultuur die dominant wordt.

Maar goed, jij hoort "Europa moet dominant blank cultureel blijven zoals het is" en stopt met verder denken. Heerlijk gebrek aan nuance weer.
Dat cultuurargument is natuurlijk wel een beetje raar, omdat je daarmee stelt dat cultuur iets statisch is.

Onze cultuur is ook gevormd door onze avonturen in Indië en Afrika en daarmee doordrenkt van niet-blanke invloeden.

Het is dus wel degelijk een vorm van xenofobisme om een specifieke (lees Noord-Afrikaanse) invloed tegen te willen gaan. Daarmee is het niet slecht of extreem-rechts, maar de motieven zijn minder zuiver als jij het wil doen voorkomen.
pi_178208410
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Lekker kort door de bocht en zwart/wit :') . Maar goed, dat polarisatie en gebrek aan nuance een probleem is bij hyper-progressief links wisten we allang.
Ach ja, en domrechts is natuurlijk supergenuanceerd... _O-

Heerlijk, die zelf-projectie.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178208450
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Niet omdat blanken superieur zouden zijn of niet-blanken inferieur. Maar omdat Europa nu dominant blank is en als dat zou veranderen dat hoogstwaarschijnlijk gepaard gaat met een andere cultuur die dominant wordt.
Aha, dus huidskleur is volgens jou direct gerelateerd aan culltuur? Dat lijkt me een ondubbelzinnig racististische uitspraak.

Als dat is wat Baudet ermee bedoelt dan kunnen we gerust zeggen dat FvD een racistische partij is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Molurus op 31-03-2018 09:34:00 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178209053
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha, dus huidskleur is volgens jou direct gerelateerd aan culltuur? Dat lijkt me een ondubbelzinnig racististische uitspraak.

Als dat is wat Baudet ermee bedoelt dan kunnen we gerust zeggen dat FvD een racistische partij is.
Nee, mensen met een niet-blanke huidskleur hebben doorgaans hele andere culturele waarden omdat ze van andere geografische locaties af komen. Niet vanwege hun kleur.
pi_178209147
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha, dus huidskleur is volgens jou direct gerelateerd aan culltuur? Dat lijkt me een ondubbelzinnig racististische uitspraak.

Als dat is wat Baudet ermee bedoelt dan kunnen we gerust zeggen dat FvD een racistische partij is.
super racistisch, we doen nog net geen kkk muts op
pi_178209732
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sinds wanneer is nuance in extreemrechtse hoek ineens een ding geworden? Is nuance niet meer 'policor'?
Nuance is in mijn ogen nooit politiek correct geweest. Maar ik ben dan ook geen alt-right of extreemrechts of dom-rechts dus ik ben geen goed voorbeeld.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:56 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat cultuurargument is natuurlijk wel een beetje raar, omdat je daarmee stelt dat cultuur iets statisch is.

Onze cultuur is ook gevormd door onze avonturen in Indië en Afrika en daarmee doordrenkt van niet-blanke invloeden.

Het is dus wel degelijk een vorm van xenofobisme om een specifieke (lees Noord-Afrikaanse) invloed tegen te willen gaan. Daarmee is het niet slecht of extreem-rechts, maar de motieven zijn minder zuiver als jij het wil doen voorkomen.
Cultuur is niet statisch en dat stel ik ook niet. Maar je kunt je wel voorstellen dat als Europa van meerderheid blank naar meerderheid niet-blank of gemixt gaat dat dat gevolgen heeft voor de cultuur terwijl als Europa dominant blank blijft de cultuur ook wel evolueert maar waarschijnlijk minder heftig. Want een verandering van dominant blank naar dominant niet-blank impliceert een enorme toestroom aan niet-blanken en daarbij dus ook uitheemse culturen terwijl als de samenleving dominant blank blijft dat impliceert dat er geen enorme toestroom is van uitheemse culturen en dus waarschijnlijk minder grote veranderingen.

Andere culturele invloeden en toevoegingen kunnen positieve, negatieve en neutrale invloed hebben.Idealiter heb je wel de positieve invloeden, niet de negatieve invloeden en de neutrale invloeden met mate.

Xenofobie impliceert irrationele, obsessieve angst voor het vreemde en dat gaat niet voor mij op. Het is niet dat ik bang ben voor het vreemde, maar juist voor de negatieve invloeden die ik en wij allemaal ondertussen wel kennen en waarvan een deel van het volk het bestaan nog altijd ontkent, bagatelliseert of niet wil weten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178209739
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 10:20 schreef Takadanobaba het volgende:

[..]

Nee, mensen met een niet-blanke huidskleur hebben doorgaans hele andere culturele waarden omdat ze van andere geografische locaties af komen. Niet vanwege hun kleur.
Juist ^O^
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178209774
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nuance is in mijn ogen nooit politiek correct geweest.
Wauw.
pi_178209944
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:04 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wauw.
Politieke correctheid is het ontkennen, negeren, wegmoffelen, liegen, goedpraten, bagatelliseren etc. van dingen uit angst om politiek incorrect te zijn of uit drang om te deugen. Waarom dat in jouw ogen bij nuance hoort is mij een raadsel. Sterker nog, nuance wordt door politiek correcten vaak gemeden uit angst om politiek incorrect te zijn of uit drang niet voldoende te deugen. Zwart/wit denken en gebrek aan nuance past precies in het straatje van policor. Want de waarheid is bijna altijd genuanceerd en niet correct of incorrect.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178210016
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Politieke correctheid is het ontkennen, negeren, wegmoffelen, liegen, goedpraten, bagatelliseren etc. van dingen uit angst om politiek incorrect te zijn of uit drang om te deugen. Waarom dat in jouw ogen bij nuance hoort is mij een raadsel. Sterker nog, nuance wordt door politiek correcten vaak gemeden uit angst om politiek incorrect te zijn of uit drang niet voldoende te deugen. Zwart/wit denken en gebrek aan nuance past precies in het straatje van policor. Want de waarheid is bijna altijd genuanceerd en niet correct of incorrect.
Again, wauw.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178210136
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Politieke correctheid is het ontkennen, negeren, wegmoffelen, liegen, goedpraten, bagatelliseren etc. van dingen uit angst om politiek incorrect te zijn of uit drang om te deugen. Waarom dat in jouw ogen bij nuance hoort is mij een raadsel. Sterker nog, nuance wordt door politiek correcten vaak gemeden uit angst om politiek incorrect te zijn of uit drang niet voldoende te deugen. Zwart/wit denken en gebrek aan nuance past precies in het straatje van policor. Want de waarheid is bijna altijd genuanceerd en niet correct of incorrect.
Nee.

Maar wel een mooie reeks rechtsradicaaltaal.
pi_178210155
Het lijkt een sterk staaltje "wat je zegt ben je zelf". Dat deden we vroeger op de kleuterschool.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178210219
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:28 schreef Molurus het volgende:
Het lijkt een sterk staaltje "wat je zegt ben je zelf". Dat deden we vroeger op de kleuterschool.
Nou, nee. Dit is echt wel een cultuurtje op zich. Eigen taaltje, eigen perspectieven, dogma's, heiligdommen, noem maar op.
pi_178210230
Wat Baudet zegt wil toch ieder land?

De Russen willen dat Rusland, Russisch Orthodox blijft.
De Nigerianen willen dat Afrika hoofdzakelijk nigeriaans blijft.

Sinds wanneer is het verkeerd als je niet gekoloniseerd wilt worden.

Owja, sinds Ploumen zich bij DWDD afvroeg of Belgen moppen nog wel mogen kunnen in deze tijd en meer van zulks linkse hysterie. :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_178210296
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, nee. Dit is echt wel een cultuurtje op zich. Eigen taaltje, eigen perspectieven, dogma's, heiligdommen, noem maar op.
Nou ja, ik bedoel meer dit soort dingen:

"Baudet is ongenuanceerd" --> "welnee, links is ongenuanceerd".
"FvD houdt er racistische ideeen op na" --> "welnee, je bent zelf een racist".
"Links durft niet te zeggen waar het op staat!" en intussen zelf niet de ballen hebben om werkelijk politiek incorrecte uitspraken te doen.

etc, etc. Het is wel heel veel spiegelen. Dat dat gepaard gaat met allerlei eufemismen om de eigen ideologie te verhullen, dat klopt natuurlijk wel. Daar komt nou juist dat eigen taaltje uit voort.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 11:50:21 #30
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178210511
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, ik bedoel meer dit soort dingen:

"Baudet is ongenuanceerd" --> "welnee, links is ongenuanceerd".
"FvD houdt er racistische ideeen op na" --> "welnee, je bent zelf een racist".
"Links durft niet te zeggen waar het op staat!" en intussen zelf niet de ballen hebben om werkelijk politiek incorrecte uitspraken te doen.

etc, etc. Het is wel heel veel spiegelen. Dat dat gepaard gaat met allerlei eufemismen om de eigen ideologie te verhullen, dat klopt natuurlijk wel. Daar komt nou juist dat eigen taaltje uit voort.
Nuance is in dit topic een vies woord. Als je hier genuanceerd bent word je door de FvD-ers uitgemaakt voor 'deugmens' en door de FvD-tegenstanders voor racist.

Zo extremistisch zijn de kampen en zo gepolariseerd is de discussie.
pi_178210618
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:32 schreef Nintex het volgende:
Wat Baudet zegt wil toch ieder land?

De Russen willen dat Rusland, Russisch Orthodox blijft.
De Nigerianen willen dat Afrika hoofdzakelijk nigeriaans blijft.

Sinds wanneer is het verkeerd als je niet gekoloniseerd wilt worden.

Owja, sinds Ploumen zich bij DWDD afvroeg of Belgen moppen nog wel mogen kunnen in deze tijd en meer van zulks linkse hysterie. :') :') :') :') :') :') :') :')
Wat doe je als een Belg een handgranaat naar je gooit?
I´m back.
pi_178210830
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:50 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Als je hier genuanceerd bent word je door de FvD-ers uitgemaakt voor 'deugmens' en door de FvD-tegenstanders voor racist.

Zo extremistisch zijn de kampen en zo gepolariseerd is de discussie.
Ehm, hier is geen sprake van een volmaakte spiegeling van twee kampen. Het onderstreepte klopt echt geen bal van. Sowieso moet de eerste genuanceerde FvD'er zich hier nog presenteren.

Dit is nu precies wat ik bedoel met dat kinderlijke spiegelen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178210847
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, ik bedoel meer dit soort dingen:

"Baudet is ongenuanceerd" --> "welnee, links is ongenuanceerd".

Je leest dingen die ik niet zeg. Ik vind Baudet vaak ongenuanceerd en daar erger ik me aan bij hem. Ben het ook met een aantal dingen oneens met hem. Ik vind hem niet de ideale leider voor FVD maar we moeten het voorlopig nog met hem doen. Hij heeft iig wel charisma en kan mensen in beweging brengen en ik hoop dat er iets goeds komt uit deze beweging want het is broodnodig. Veel wetenschappers, hoogleraren, journalisten, auteurs en andere prominenten zijn de laatste jaren al opgestaan mede dankzij de opkomst van FVD dus ik heb er vertrouwen in dat deze beweging meer oplevert dan alleen Baudet.

quote:
"FvD houdt er racistische ideeen op na" --> "welnee, je bent zelf een racist".
Waar noem ik policor of linkse mensen of andere mensen in dit topic een racist?

quote:
"Links durft niet te zeggen waar het op staat!" en intussen zelf niet de ballen hebben om werkelijk politiek incorrecte uitspraken te doen.
Ik zeg wat ik vind en waarvan ik denk dat het waar is, ongeacht of het politiek correct of incorrect is. Waarom je politiek incorrecte uitspraken van me verwacht is mij een raadsel. Omdat je dat van een FVDer verwacht ofzo?

quote:
etc, etc. Het is wel heel veel spiegelen. Dat dat gepaard gaat met allerlei eufemismen om de eigen ideologie te verhullen, dat klopt natuurlijk wel. Daar komt nou juist dat eigen taaltje uit voort.
Ik heb wel een beetje een eigen taaltje ja, dat klopt. Langdradig, semi-moeilijke woorden, veel opsommingen, veel beeldspraak, veel komma's. Maar over het algemeen begrijpen mensen me prima en waarderen ze het. Wel een beetje jammer dat je me van eufemisme beschuldigt, alsof ik wel een wolf in schaapskleren moet zijn. Want een genuanceerde en inhoudelijke FVDer dat kan natuurlijk niet.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178210911
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nou ja, ik bedoel meer dit soort dingen:

"Baudet is ongenuanceerd" --> "welnee, links is ongenuanceerd".
"FvD houdt er racistische ideeen op na" --> "welnee, je bent zelf een racist".
"Links durft niet te zeggen waar het op staat!" en intussen zelf niet de ballen hebben om werkelijk politiek incorrecte uitspraken te doen.

etc, etc. Het is wel heel veel spiegelen. Dat dat gepaard gaat met allerlei eufemismen om de eigen ideologie te verhullen, dat klopt natuurlijk wel. Daar komt nou juist dat eigen taaltje uit voort.
O, ja, dat hoort er ook wel echt bij ja. 'De antifascisten zijn de echte fascisten' en zo. Kinderlijk en dom.
pi_178210925
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:50 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nuance is in dit topic een vies woord. Als je hier genuanceerd bent word je door de FvD-ers uitgemaakt voor 'deugmens' en door de FvD-tegenstanders voor racist.

Zo extremistisch zijn de kampen en zo gepolariseerd is de discussie.
Ik krijg meer de indruk dat veel FVD-tegenstanders in dit topic FVDers zien als extreemrechts, ongeacht hoe je het zegt of wat je zegt. Inhoudelijk heeft men geen antwoord op de nuance en wordt het afgedaan als eufemisme, projecteren en laf. Alsof je als FVDer wel extreem moét zijn.

Op Twitter, Facebook, Reddit, 4chan etc. heb je idd wel FVDers die je uitmaken voor deugmens als je genuanceerd bent maar dat zijn meer alt-right, voormalig PVVers, Erkenbrand en NVU types die nu toevallig op FVD stemmen. Maar dat valt in dit topic wel mee vind ik.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178210972
Baudet extreem-rechts.

Hardop gelachen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 12:35:00 #37
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178211027
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:15 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ehm, hier is geen sprake van een volmaakte spiegeling van twee kampen. Het onderstreepte klopt echt geen bal van. Sowieso moet de eerste genuanceerde FvD'er zich hier nog presenteren.

Dit is nu precies wat ik bedoel met dat kinderlijke spiegelen.
Een volmaakte spiegeling van twee kampen is er sowieso nooit, maar er zijn duidelijk voor- en tegenstanders in dit topic, die elkaar totaal niet genuanceerd benaderen en die zelfs genuanceerde standpunten extremiseren.

Ik reken mezelf tot geen van beide overigens. Zoals bij elke partij heeft de FvD zijn sterke en minder sterke punten.
pi_178211186
quote:
Wat is er precies grappig dan? Het, wat een verrassing, verschrikkelijk slecht geschreven artikel van GS, het feit dat Hiddema doet of bij1 dolblij is dat zijn rare partijtje in de gmeenteraad zit of de debiele reactie van bij1?

Ik zie hier namelijk drie partijen die zichzelf zouden moeten schamen ipv iets grappigs
Oh ja... Kut ik was helemaal vergeten dat het iets ergs is als je met elkaar op de foto gaat. Dat je pas met elkaar op de foto gaat als je blij bent met die ander (goh wat gaat dit opleveren, even wat foto's van dictators en regime's opzoeken dan maar?) Dat uiteindelijk het een democratisch principe is dat alle kamerleden of raadsleden er gezamelijk zijn voor de stad is daaraan ondergeschikt.

De vraag is nu, omdat het wat betekent: is Sylvana extreemrechts of is Hiddema extreemlinks?

Ik vind de plaatjes leuk, ik vind het leuk hoe Sylvana haar partij zich in de grootste kronkel draait om zich te excuseren naar de achterban, en hoe er wordt opgeroepen tot polarisatie (die heb ik dus echt nog niet eerder gehoord). Ik vind de interactie tussen beide personen leuk en ik vind het leuk om dit te lezen bij geenstijl. Ook de stoïcijnse blik van Hiddema amuseert me.

Ik was vergeten dat humor tegenwoordig ook al erg was. Bluesdude probeerde het me gister ook al uit te leggen: ik mocht niet de grap maken dat Simons zwarten wilde deporteren naar hoger gelegen gebieden om klimaatracisme tegen te gaan.

Excuses voor mijn humor.
pi_178211219
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:28 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Polarisatie is zoeken naar conflict. Je kunt prima afwijkende meningen hebben en zoeken naar samenwerking. Ook tussen extreme politieke partijen. Zeker als je concrete lokale vraagstukken op gemeentelijk niveau wilt oppakken.
Hoe ingewikkeld kan het zijn zou je denken...
pi_178211250
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Oproepen tot polarisatie is tegenwoordig natuurlijk hét kenmerk van hyper-progressief links. Dus opvallend vind ik die reacties niet. Wel enigzins verrassend dat Sylvana zelf daar nog niet in meegaat (getuige deze foto).
Dat vond ik ook. Toen ik de foto zag vond ik het een leuke foto. Ik heb ook gezegd dat ze (de partijen) hopelijk met wederzijds respect voor de stad konden gaan staan. Het stond voor mij juist symbool voor het tegengaan van polarisatie.

quote:
Leuk! Ik hoop dat het in de raad ook zal leiden tot meer wederzijds begrip!
pi_178211399
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Niet omdat blanken superieur zouden zijn of niet-blanken inferieur. Maar omdat Europa nu dominant blank is en als dat zou veranderen dat hoogstwaarschijnlijk gepaard gaat met een andere cultuur die dominant wordt.

Maar goed, jij hoort "Europa moet dominant blank cultureel blijven zoals het is" en stopt met verder denken. Heerlijk gebrek aan nuance weer. De politiek correcte stuiptrekking blijft maar overheersen.
Cultuur is onderhevig aan verandering meneer Baudet. Dat kan je niet altijd zo houden als het is. Iedere cultuur heeft mooiere dingen.

Aldus Dolf Jansen.

1) Cultuur kan inderdaad veranderen, daarom is er ook een probleem als het dreigt de verkeerde kant op te gaan.
2) We willen het niet zo houden als het is, maar dat betekent niet dat iedere verandering een wenselijke is.
3) Als iedere cultuur iets heeft dat mooier is dan bij een andere, heeft iedere cultuur dus ook iets dat minder mooi is dan het andere.

Dat concluderende, en waarnemend -zie #43- dat de toestroom van immigranten bepaalde culturele gevolgen heeft, doet Baudet een uitspraak over de cultuur van Europa. Die wil hij behouden. Hij wil dus donkere mensen Europa niet ontzeggen omdat zij minder zijn, maar omdat de cultuur zal veranderen op een, voor hem en vele anderen (iedereen me dunkt), manier die onwenselijk is. Niet ieder afwijkend cijfertje is racisme of discriminatie.

In een gepolariseerde en politiek correcte samenleving, waarin je aan Dolf Jansen zijn dogma's vasthoudt, kan je dat nooit begrijpen. De vraag is of je dan nog politiek kan bedrijven, of dat je ziende blind de verkeerde kant op stuurt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mr.Major op 31-03-2018 13:29:52 ]
pi_178211449
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Sinds wanneer is nuance in extreemrechtse hoek ineens een ding geworden? Is nuance niet meer 'policor'?

Hoe dan ook: Baudet zegt het en Bij1 wil daar niets mee te maken hebben. Kun je gaan stellen dat Bij1 de schuldige is en polariseert, maar dat zal me verder worst wezen. Dit is hoe het zit.
Misschien zijn we niet extreemrechts
Misschien is die nuance er altijd geweest maar heb je hem niet gehoord.

Dat de ene partij niets te maken wil hebben met de standpunten van een andere partij is geen polarisatie; dat is democratie...

[ Bericht 100% gewijzigd door Mr.Major op 31-03-2018 13:24:14 ]
pi_178211496
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aha, dus huidskleur is volgens jou direct gerelateerd aan culltuur? Dat lijkt me een ondubbelzinnig racististische uitspraak.

Nee. Dat zegt niemand. Er is of je dat nu leuk vindt of niet wel een sterke correlatie bij immigranten -bijv. door hun geografische herkomst, en daar hadden we het over. Als je van een bepaalde huidskleur of afkomst mensen laat komen (hij heeft het niet over één bepaalde kleur maar over andere kleuren dan blan....ho wit sorry) dan heeft dat gevolgen. Je ziet dat altijd en overal: een aanzienlijk deel van de immigranten houdt in meer of mindere mate vast aan eigen cultuur. Dat leidt tot een cultuuromslag die -als je de Europese cultuur (generaliserend geschreven, genuanceerd overwogen) beter vindt- onwenselijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 31-03-2018 13:15:41 ]
pi_178211599
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Politieke correctheid is het ontkennen, negeren, wegmoffelen, liegen, goedpraten, bagatelliseren etc. van dingen uit angst om politiek incorrect te zijn of uit drang om te deugen. Waarom dat in jouw ogen bij nuance hoort is mij een raadsel. Sterker nog, nuance wordt door politiek correcten vaak gemeden uit angst om politiek incorrect te zijn of uit drang niet voldoende te deugen. Zwart/wit denken en gebrek aan nuance past precies in het straatje van policor. Want de waarheid is bijna altijd genuanceerd en niet correct of incorrect.
_O_
pi_178211620
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:32 schreef Nintex het volgende:
Wat Baudet zegt wil toch ieder land?

De Russen willen dat Rusland, Russisch Orthodox blijft.
De Nigerianen willen dat Afrika hoofdzakelijk nigeriaans blijft.

Sinds wanneer is het verkeerd als je niet gekoloniseerd wilt worden.

Owja, sinds Ploumen zich bij DWDD afvroeg of Belgen moppen nog wel mogen kunnen in deze tijd en meer van zulks linkse hysterie. :') :') :') :') :') :') :') :')
De bevolking zal uiteindelijk wel een keuze maken. Stoppen met belgenmoppen of doen wat ieder land wil.

Het enige voordeel van polarisatie is dat men een keuze moet maken.
pi_178211636
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Links durft niet te zeggen waar het op staat!" en intussen zelf niet de ballen hebben om werkelijk politiek incorrecte uitspraken te doen.

Niet? Oke oke.
pi_178211662
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:50 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nuance is in dit topic een vies woord. Als je hier genuanceerd bent word je door de FvD-ers uitgemaakt voor 'deugmens'
Nee hoor. Dar hangt er puur vanaf wat je zegt. Er wordt hiervoor juist gesteld dat politiek correct zijn een gebrek aan nuance is.

En het klopt.
pi_178211809
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien zijn we niet extreemrechts
Hmja, denk het wel.
pi_178211827
Alleen maar nazis en vies lui krakerstuig in dit topic sowieso.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_178211920
Iedereen die niet wil dat alle Afrikanen hier gratis geld en gratis huisvesting krijgen is inmiddels extreem rechts.

Als je voor grensbewaking bent, ben je een Nazi.
Als je voor werken voor je geld bent ben je de nazaat van Herman Goering.

Links is af, volkomen af en het grootste nadeel is dat die gekken in Brussel ons mee de afgrond in marcheren. Als Fransje Timmermans nu zelf lekker op een eiland gaat zitten met al zijn Afrikaanse, Syrische en Turkse vrinden is er niks aan de hand, maar in plaats daarvan mag zo'n man de politieke koers van Europa bepalen .

En dan met verbazing geslagen zijn als Putin dikkerdje Frans een dikke vinger geeft en we opgelicht woden door Oekrainse oligarchen of Turkse dictators.

In de tussentijd voert de linkse kijkbuis 'boeiende' discussies op de TV of al dan niet grapjes maken over een Chinees accent of het vertellen van een belgenmop racistisch is. Terwijl in Frankrijk agenten door ISIS worden doodgeschoten.
pi_178211955
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:34 schreef Nintex het volgende:
Iedereen die niet wil dat alle Afrikanen hier gratis geld en gratis huisvesting krijgen is inmiddels extreem rechts.

Als je voor grensbewaking bent, ben je een Nazi.
Als je voor werken voor je geld bent ben je de nazaat van Herman Goering.

Links is af, volkomen af en het grootste nadeel is dat die gekken in Brussel ons mee de afgrond in marcheren. Als Fransje Timmermans nu zelf lekker op een eiland gaat zitten met al zijn Afrikaanse, Syrische en Turkse vrinden is er niks aan de hand, maar in plaats daarvan mag zo'n man de politieke koers van Europa bepalen .

En dan met verbazing geslagen zijn als Putin dikkerdje Frans een dikke vinger geeft en we opgelicht woden door Oekrainse oligarchen of Turkse dictators.

In de tussentijd voert de linkse kijkbuis 'boeiende' discussies op de TV of al dan niet grapjes maken over een Chinees accent of het vertellen van een belgenmop racistisch is. Terwijl in Frankrijk agenten door ISIS worden doodgeschoten.
Je zou er bijna cynisch van worden...
  zaterdag 31 maart 2018 @ 13:43:40 #52
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178212057
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, denk het wel.
Ik vind niet dat je heel erg je best doet om het te onderbouwen.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 13:51:31 #53
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178212234
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:43 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik vind niet dat je heel erg je best doet om het te onderbouwen.
Dat hoeft ook niet, het "labeltje" is al lang geleden geplakt. Nu hoeft men het alleen nog maar af te lezen om er zeker van te zijn dat FvD in het algemeen, en dit topic in het bijzonder extreem rechts is. ^O^
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178212308
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je zou er bijna cynisch van worden...
Van Nontex' onzinpost?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178212368
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Van Nontex' onzinpost?
De typische linkse reflex.

"Nee hoor niets aan de hand, iedereen is welkom. Het is volkomen normaal dat ik iedere avond een hersenspoeling krijg van de NPO en mijn democratische rechten worden afgeschaft door een Zweedse feeks. Ik ben helemaal blij met mijn uitkering"

beer2.jpg
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:01:19 #56
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178212402
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:58 schreef Nintex het volgende:

[..]

De typische linkse reflex.

"Nee hoor niets aan de hand, iedereen is welkom. Het is volkomen normaal dat ik iedere avond een hersenspoeling krijg van de NPO en mijn democratische rechten worden afgeschaft door een Zweedse feeks. Ik ben helemaal blij met mijn uitkering"

[ afbeelding ]
Je beseft wel dat je met dit soort posts bevestigt dat 'rechts' gelijk staat aan 'gekke zure aluhoedjes'?
pi_178212412
Toch mooi dat de inhoud van het FvD eigenlijk uit niet meer bestaat dan uit zo vergezocht mogelijke argumenten over hoe kut andere partijen wel niet zijn. Geeft te denken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178212427
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:51 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet, het "labeltje" is al lang geleden geplakt. Nu hoeft men het alleen nog maar af te lezen om er zeker van te zijn dat FvD in het algemeen, en dit topic in het bijzonder extreem rechts is. ^O^
Dit dus precies. Ik dacht heel even dat dit Jigzoz reactie was. In ieder geval prachtig om in de praktijk te zien dat het labelplakken werkt als een tielerier. Dat bepaalde individuen het spel van Pechtold et al. niet doorheeft om van het eigen falen af te leiden is toch nog wel bijzonder te noemen.
pi_178212431
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
Toch mooi dat de inhoud van het FvD eigenlijk uit niet meer bestaat dan uit zo vergezocht mogelijke argumenten over hoe kut andere partijen wel niet zijn. Geeft te denken.
Onzin. Wel grappig dat een ongenuanceerde fokker voor jou genoeg is om een partij bij het grofvuil te zetten.

Waar stemmen remlof en 99999 ook alweer op?
pi_178212439
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Van Nontex' onzinpost?
Punt van mijn tegel was dat het cynisme er vanaf spatte.
pi_178212450
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
Toch mooi dat de inhoud van het FvD eigenlijk uit niet meer bestaat dan uit zo vergezocht mogelijke argumenten over hoe kut andere partijen wel niet zijn. Geeft te denken.
En dat het blanke ras superieur is.
pi_178212451
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Onzin.
Je doet het nota bene in de post hierboven:
quote:
Dat bepaalde individuen het spel van Pechtold et al. niet doorheeft om van het eigen falen af te leiden is toch nog wel bijzonder te noemen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178212460
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat het blanke ras superieur is.
En zeiken over hoe kut Pechtold wel niet is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178212465
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je doet het nota bene in de post hierboven:

[..]

Ik wijs weleens op de fouten van anderen. Jij niet dan, volgens mij doe je het zelfs in deze post. Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. De stelling dat dat het enige is dat ik (het FvD dan) doet is pure onzin.
pi_178212466
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En zeiken over hoe kut Pechtold wel niet is.
En dat ondanks zijn huidskleur.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:06:07 #66
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178212467
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit dus precies. Ik dacht heel even dat dit Jigzoz reactie was. In ieder geval prachtig om in de praktijk te zien dat het labelplakken werkt als een tielerier. Dat bepaalde individuen het spel van Pechtold et al. niet doorheeft om van het eigen falen af te leiden is toch nog wel bijzonder te noemen.
Baudet roept het natuurlijk ook wel een beetje over zichzelf af hè? Als je zo vaak je uitspraken moet uitleggen, dan moet je misschien eens wat vaker nadenken over wat je eigenlijk wilt zeggen, zodat mensen meteen snappen wat je vertelt.

Kennelijk slaagt hij daar steeds niet in. Of dat is omdat hij achteraf spijt heeft van zijn uitspraken, of omdat hij echt verkeerd begrepen is maakt daarin niet uit. Kennelijk slaagt hij er niet in om over te laten komen wat hij wil vertellen.
pi_178212483
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:06 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Baudet roept het natuurlijk ook wel een beetje over zichzelf af hè? Als je zo vaak je uitspraken moet uitleggen, dan moet je misschien eens wat vaker nadenken over wat je eigenlijk wilt zeggen, zodat mensen meteen snappen wat je vertelt.

Kennelijk slaagt hij daar steeds niet in. Of dat is omdat hij achteraf spijt heeft van zijn uitspraken, of omdat hij echt verkeerd begrepen is maakt daarin niet uit. Kennelijk slaagt hij er niet in om over te laten komen wat hij wil vertellen.
Gelukkig hebben we daarvoor in dit topics wat van die Baudet whisperers zitten. Die weten dat Baudet B bedoelt als hij A zegt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:07:22 #68
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178212487
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En zeiken over hoe kut Pechtold wel niet is.
Dat is ten alle tijden legitiem. D66 is wat er mis is met onze democratie. Daar hoef je geen FvD voor te stemmen om dat te zien.
pi_178212513
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:06 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Baudet roept het natuurlijk ook wel een beetje over zichzelf af hè? Als je zo vaak je uitspraken moet uitleggen, dan moet je misschien eens wat vaker nadenken over wat je eigenlijk wilt zeggen, zodat mensen meteen snappen wat je vertelt.

Kennelijk slaagt hij daar steeds niet in. Of dat is omdat hij achteraf spijt heeft van zijn uitspraken, of omdat hij echt verkeerd begrepen is maakt daarin niet uit. Kennelijk slaagt hij er niet in om over te laten komen wat hij wil vertellen.
Ik was het hiermee roerend eens:
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je leest dingen die ik niet zeg. Ik vind Baudet vaak ongenuanceerd en daar erger ik me aan bij hem. Ben het ook met een aantal dingen oneens met hem. Ik vind hem niet de ideale leider voor FVD maar we moeten het voorlopig nog met hem doen. Hij heeft iig wel charisma en kan mensen in beweging brengen en ik hoop dat er iets goeds komt uit deze beweging want het is broodnodig. Veel wetenschappers, hoogleraren, journalisten, auteurs en andere prominenten zijn de laatste jaren al opgestaan mede dankzij de opkomst van FVD dus ik heb er vertrouwen in dat deze beweging meer oplevert dan alleen Baudet.

Baudet heeft een visie en heeft de kwaliteiten. Wat Baudet heeft gedaan krijgt geen ander voor elkaar. Hij is niet perfect, natuurlijk niet. Het kan beter en zijn zwakte is inderdaad dat hij het net iets te makkelijk maakt om het over je af te laten roepen. Dat het voor bepaalde mensen sowieso al veel te makkelijk is om dat te doen nuanceert het wel een beetje.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:10:30 #70
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178212519
quote:
2s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we daarvoor in dit topics wat van die Baudet whisperers zitten. Die weten dat Baudet B bedoelt als hij A zegt.
Baudet legt het zelf ook vaak genoeg uit. Dat is net het probleem. Hij maakt het zijn tegenstanders veel te makkelijk, zeker omdat zijn uitleg vaak veel genuanceerder is dan de oorspronkelijke uitspraken.

Dan had je dus OF een genuanceerdere standpunt en lukte het niet om die te uiten, of je zei daadwerkelijk wat je dacht en hebt er achteraf spijt van omdat het niet goed landt in het land. Allebei even erg, wat mij betreft.
pi_178212543
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Baudet legt het zelf ook vaak genoeg uit. Dat is net het probleem. Hij maakt het zijn tegenstanders veel te makkelijk, zeker omdat zijn uitleg vaak veel genuanceerder is dan de oorspronkelijke uitspraken.

Dan had je dus OF een genuanceerdere standpunt en lukte het niet om die te uiten, of je zei daadwerkelijk wat je dacht en hebt er achteraf spijt van omdat het niet goed landt in het land. Allebei even erg, wat mij betreft.
Als Pechtold fictieboeken erbij gaat halen om te bewijzen dat je vrouw en haat kan je het ook niet goed doen natuurlijk.

Hoe kijk je tegen de andere kant van de medaille aan?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:13:41 #72
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178212562
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als Pechtold fictieboeken erbij gaat halen om te bewijzen dat je vrouw en haat kan je het ook niet goed doen natuurlijk.

Hoe kijk je tegen de andere kant van de medaille aan?
Welke andere kant? Pechtold? Daar ben ik hierboven duidelijk over dacht ik.
pi_178212565
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:10 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Baudet legt het zelf ook vaak genoeg uit. Dat is net het probleem. Hij maakt het zijn tegenstanders veel te makkelijk, zeker omdat zijn uitleg vaak veel genuanceerder is dan de oorspronkelijke uitspraken.

Dan had je dus OF een genuanceerdere standpunt en lukte het niet om die te uiten, of je zei daadwerkelijk wat je dacht en hebt er achteraf spijt van omdat het niet goed landt in het land. Allebei even erg, wat mij betreft.
Het is volgens mij bewust het randje opzoeken, dat het elke keer per ongeluk fout gaat geloof ik niet in. Baudet is slim genoeg om te weten hoe dat werkt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:19:54 #74
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178212649
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:05 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat het blanke ras superieur is.
Wit bedoel je zeker.

Smerige racist.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178212691
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Welke andere kant? Pechtold? Daar ben ik hierboven duidelijk over dacht ik.
Doel je op "dat Baudet zijn nuance niet duidelijk over kan brengen"? Dat is natuurlijk zo en ook zijn verantwoordelijkheid; maar uiteindelijk doen ze het samen. Wordt er af en toe niet te (het blijft bij het politieke spel horen uiteraard) dankbaar gebruik gemaakt van Baudet zijn zwakte? Of is het allemaal echt zo onduidelijk en tekenend voor zijn slecht verhulde nazistische/ fascistische/ extreemrechtse gedachtegoed?
pi_178212765
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is volgens mij bewust het randje opzoeken, dat het elke keer per ongeluk fout gaat geloof ik niet in. Baudet is slim genoeg om te weten hoe dat werkt.
Denk dat Baudet zich er vaak genoeg -politiek strategisch ook niet erg handig- ook over verbaast juist. Hij flapt er weleens wat uit. Hoe sommige dingen geïnterpreteerd worden blijft je verbazen. Neem bijv. Yernazgate. Dat was echt ophef om niks. Die verbazing was oprecht; ben ik van overtuigd.

Die ophef pakt doorgaans ook helemaal niet goed uit hoor, zeker op de lange termijn, dus waarom hij dat bewust zou doen is mij een raadsel.
pi_178213163
Het partijen-kartel kan niet meer om forum heen Mr. Major. Ze hebben nog even een coup proberen te plegen door geinfiltreerde VVD'ers inteschakelen. Totaal mislukt. Baudet-powerrr!

De Duivel probeert het maar Baudet koopt het gewoon niet.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:49:57 #78
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178213198
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Doel je op "dat Baudet zijn nuance niet duidelijk over kan brengen"? Dat is natuurlijk zo en ook zijn verantwoordelijkheid; maar uiteindelijk doen ze het samen. Wordt er af en toe niet te (het blijft bij het politieke spel horen uiteraard) dankbaar gebruik gemaakt van Baudet zijn zwakte? Of is het allemaal echt zo onduidelijk en tekenend voor zijn slecht verhulde nazistische/ fascistische/ extreemrechtse gedachtegoed?
Dat laatste weet ik niet. Echt niet. Ik vermoed dat hij geen extreem rechtse nazi is, maar de twijfel daarover zaait hij toch vooral zelf. En natuurlijk wordt daar door zijn politieke tegenstanders dankbaar gebruik van gemaakt.

Natuurlijk zou het mooi zijn als Pechtold, in een niet gepolariseerd debat, op een normale manier om verduidelijking zou vragen. Maar helaas is het politieke debat in Nederland (en heel Europa) veel te scherp op dit moment. Partijen zijn niet op zoek naar 'common ground', maar naar het pluche. Het gaat niet om gezamenlijk tot een goed land komen, het gaat om zelf scoren bij de verkiezingen.

Dat is wat er mis is met onze democratie. Dat is in Nederland begonnen met toen Fortuyn op kwam. Toen is het debat verhard en gepolariseerd geraakt, omdat 'links' zich geen raad wist met de inhoud en vol op de man ging spelen. Hoewel ik mezelf niet op een schaal van links---rechts wil plaatsen, wijt ik de verharding van het debat volledig aan de linkse partijen, met de PVDA voorop.

Ik weet dat dat niet de gangbare manier is om er naar te kijken, maar zo heb ik het zien gebeuren. Dat idioten als Wilders en die randeikels van Denk het next-level tillen is een tweede.
pi_178213221
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:48 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Het partijen-kartel kan niet meer om forum heen Mr. Major. Ze hebben nog even een coup proberen te plegen door geinfiltreerde VVD'ers inteschakelen. Totaal mislukt. Baudet-powerrr!

De Duivel probeert het maar Baudet koopt het gewoon niet.
Met 2 zetels lukt dat ze nog prima hoor. Dat zal het zijn :') Nieuwe lijm?
pi_178213281
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Met 2 zetels lukt dat ze nog prima hoor. Dat zal het zijn :') Nieuwe lijm?
Jaja, twee zetels. Nu hoopt het partijenkartel dat FvD langzaam verdwijnt. Maar ik merk in mijn omgeveing dat er meer mensen zijn die FvD een goed alternatief vinden. Dus ik heb goede hoop.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:59:01 #81
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178213402
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:53 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Jaja, twee zetels. Nu hoopt het partijenkartel dat FvD langzaam verdwijnt. Maar ik merk in mijn omgeveing dat er meer mensen zijn die FvD een goed alternatief vinden. Dus ik heb goede hoop.
Ik vind het voorbarig om wat dan ook te hopen van FvD. Ik vind het een verfrissend geluid op een aantal dossiers, maar op evenveel dossiers is het me volstrekt onduidelijk wat ze nu eigenlijk willen, spreken ze zichzelf tegen of slaan ze de plank volledig mis.

De verzameling van standpunten is moeilijk te definiëren als een politieke richting en dat is dan wel weer interessant. Paar zeteltjes is prima. Nu maar eens kleur laten bekennen de komende jaren en dan zien we wel wat het wordt.

Ik zal niet snel op ze stemmen, al is het alleen maar omdat ze in het kamp van de klimaatsceptici zitten, vóór referenda zijn en te extreem anti-EU zijn.
pi_178213559
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik vind het voorbarig om wat dan ook te hopen van FvD. Ik vind het een verfrissend geluid op een aantal dossiers, maar op evenveel dossiers is het me volstrekt onduidelijk wat ze nu eigenlijk willen, spreken ze zichzelf tegen of slaan ze de plank volledig mis.

De verzameling van standpunten is moeilijk te definiëren als een politieke richting en dat is dan wel weer interessant. Paar zeteltjes is prima. Nu maar eens kleur laten bekennen de komende jaren en dan zien we wel wat het wordt.

Ik zal niet snel op ze stemmen, al is het alleen maar omdat ze in het kamp van de klimaatsceptici zitten, vóór referenda zijn en te extreem anti-EU zijn.
De linkse media heeft in jouw onzekerheid natuurlijk een flinke rol gespeeld door suggestieve berihtgeving en twijfel zaaien. Hierin is bijv. de publieke omroep erg bedreven in. Zonder enige concrete bewijs, kunnen ze h2/3 van Nederland laten denken en vooral in de onderbuik laten voelen dat Rusland de ramp met MH17 heeft gepleegd. Dat is knap.

Voor mij is het belangrijk dat ze echte democratische invloed willen voor burgers. Dat is wmb. ook uniek. Vrouwenhaters en racisme heb je verder overal. Ook onder VVD D66 en zelfs Groenlinks of PVDA'ers. En racisme heeft echt niet alleen een blank gezicht.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 15:13:52 #83
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178213662
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:08 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

De linkse media heeft in jouw onzekerheid natuurlijk een flinke rol gespeeld door suggestieve berihtgeving en twijfel zaaien. Hierin is bijv. de publieke omroep erg bedreven in. Zonder enige concrete bewijs, kunnen ze h2/3 van Nederland laten denken en vooral in de onderbuik laten voelen dat Rusland de ramp met MH17 heeft gepleegd. Dat is knap.
Wat een kul man. Doe eens niet net of je mij denkt te kennen of enig benul hebt van waar ik mijn nieuws vandaan haal. Denigrerend gezever van je waar ik eigenlijk niet eens op zou moeten reageren. Erg treurig om iemand die het niet met je eens is meteen weg te zetten als onwetend en MSM-minded.

Wat een in en in trieste reflex.

quote:
Voor mij is het belangrijk dat ze echte democratische invloed willen voor burgers. Dat is wmb. ook uniek.
Zeggen te willen. Dat is een essentieel verschil. D66 was namelijk ook op verschillende dossiers in het verleden voor democratische vernieuwing en meer inspraak van burgers. We hebben gezien wat er met dat soort principes kan gebeuren op het moment dat de burger iets anders wil dan de politieke partij die de vernieuwing predikte.

Overigens ben ik enorm voor vernieuwing van ons politieke bestel, maar niet in de vorm van referenda zoals FvD die ziet.
pi_178214001
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:08 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

De linkse media heeft in jouw onzekerheid natuurlijk een flinke rol gespeeld door suggestieve berihtgeving en twijfel zaaien. Hierin is bijv. de publieke omroep erg bedreven in. Zonder enige concrete bewijs, kunnen ze h2/3 van Nederland laten denken en vooral in de onderbuik laten voelen dat Rusland de ramp met MH17 heeft gepleegd. Dat is knap.

Voor mij is het belangrijk dat ze echte democratische invloed willen voor burgers. Dat is wmb. ook uniek. Vrouwenhaters en racisme heb je verder overal. Ook onder VVD D66 en zelfs Groenlinks of PVDA'ers. En racisme heeft echt niet alleen een blank gezicht.
Gedraag je nou eens ff
  zaterdag 31 maart 2018 @ 15:56:44 #85
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178214322
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Wat een kul man. Doe eens niet net of je mij denkt te kennen of enig benul hebt van waar ik mijn nieuws vandaan haal. Denigrerend gezever van je waar ik eigenlijk niet eens op zou moeten reageren. Erg treurig om iemand die het niet met je eens is meteen weg te zetten als onwetend en MSM-minded.

Wat een in en in trieste reflex.

[..]

Zeggen te willen. Dat is een essentieel verschil. D66 was namelijk ook op verschillende dossiers in het verleden voor democratische vernieuwing en meer inspraak van burgers. We hebben gezien wat er met dat soort principes kan gebeuren op het moment dat de burger iets anders wil dan de politieke partij die de vernieuwing predikte.

Overigens ben ik enorm voor vernieuwing van ons politieke bestel, maar niet in de vorm van referenda zoals FvD die ziet.
Welke vorm van vernieuwing in het politieke zie je dan wel graag? Moet ik dan denken aan een gekozen burgemeester?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 16:01:22 #86
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178214401
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:56 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Welke vorm van vernieuwing in het politieke zie je dan wel graag? Moet ik dan denken aan een gekozen burgemeester?
Nee. Ik vind dat er manieren gevonden moeten worden om referenda te integreren in het huidige proces. Bijvoorbeeld door bij de tweede kamerverkiezingen op een aantal dossiers gelijktijdig referenda te houden, zodat de burger (los van een politieke partij) ook richting mee kan geven voor de formatie.

Ik vind referenda an sich best, maar in de huidige vorm wordt voorbij gegaan aan het feit dat een meer partijencoalitie al diverse keuzes heeft moeten maken, waar het onderwerp van een referendum slechts een onderdeel van is. Het is een beetje als een huis kopen dat gebouwd is en dan zeggen dat je de onderste rij stenen graag in een andere kleur wilt.
pi_178215951
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 16:01 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee. Ik vind dat er manieren gevonden moeten worden om referenda te integreren in het huidige proces. Bijvoorbeeld door bij de tweede kamerverkiezingen op een aantal dossiers gelijktijdig referenda te houden, zodat de burger (los van een politieke partij) ook richting mee kan geven voor de formatie.

Ik vind referenda an sich best, maar in de huidige vorm wordt voorbij gegaan aan het feit dat een meer partijencoalitie al diverse keuzes heeft moeten maken, waar het onderwerp van een referendum slechts een onderdeel van is. Het is een beetje als een huis kopen dat gebouwd is en dan zeggen dat je de onderste rij stenen graag in een andere kleur wilt.
Over belangrijke zaken bestaat al concensus onder de partijen van het partijkartel. Dat is al decennia zo. Zij voeren alleen toneelstukken op om de schijn van onderlinge verschillen hoog te houden. FvD prikt daar doorheen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Crazylikethatglue op 31-03-2018 18:17:05 ]
  zaterdag 31 maart 2018 @ 17:36:52 #88
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178216206
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 17:19 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Over belangrijke zaken bestaat al concensus onder de partijen van het partijkartel. Dat is al decennia zo. Zij voeren alleen toneelstukken op om de schijn van onderlinge verschillen hoog te houden. FvD prikt daar doorheen.
Hoe is deze standaardretoriek een reactie op wat je quote?
  Beste debater 2022 zaterdag 31 maart 2018 @ 17:53:03 #89
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178216444
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:48 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Het partijen-kartel kan niet meer om forum heen Mr. Major. Ze hebben nog even een coup proberen te plegen door geinfiltreerde VVD'ers inteschakelen. Totaal mislukt. Baudet-powerrr!

De Duivel probeert het maar Baudet koopt het gewoon niet.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 31 maart 2018 @ 17:57:31 #90
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178216505
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:01 schreef xpompompomx het volgende:
Toch mooi dat de inhoud van het FvD eigenlijk uit niet meer bestaat dan uit zo vergezocht mogelijke argumenten over hoe kut andere partijen wel niet zijn. Geeft te denken.
dit
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 31 maart 2018 @ 18:12:22 #91
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178216720
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 17:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

dit
Dat sommigen er zo over denken maar toch in dit topic posten en /of zich er toch zo druk over maken blijf ik bijzonder vinden. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178216802
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 17:36 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hoe is deze standaardretoriek een reactie op wat je quote?
Ik heb het voor je gevet luie domme donder.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 18:19:11 #93
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178216842
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:17 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Ik heb het voor je gevet luie domme donder.
Nou nou nou, even dimmen vriend.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 18:22:33 #94
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178216904
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:17 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Ik heb het voor je gevet luie domme donder.
Gelukkig doe je niet je best om onsympathiek over te komen. Dat maakt de discussie een heel stuk constructiever.
pi_178216918
quote:
15s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:19 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Nou nou nou, even dimmen vriend.
Ik dim niet tegen zuigers. Naming framing shaming, dat is alles wat zij hebben. Nu ben ik zeker ook een Nazi, Einsz111!!
  zaterdag 31 maart 2018 @ 18:25:54 #96
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178217004
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:23 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Ik dim niet tegen zuigers. Naming framing shaming, dat is alles wat zij hebben. Nu ben ik zeker ook een Nazi, Einsz111!!
Nee :') maar je kunt ook gewoon even normaal doen...
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 18:26:29 #97
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178217025
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:23 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Ik dim niet tegen zuigers. Naming framing shaming, dat is alles wat zij hebben. Nu ben ik zeker ook een Nazi, Einsz111!!
Het was een oprechte vraag. Ik snapte je post niet in relatie tot wat je aan tekst van mij in de quote had staan.

Maar je laat jezelf wel meteen heel erg kennen, hoor. Goed dat je dat direct bij onze eerste kennismaking doet, dat maakt het vervolg van ons samenzijn op dit forum een stuk makkelijker voor me.
pi_178217551
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het was een oprechte vraag. Ik snapte je post niet in relatie tot wat je aan tekst van mij in de quote had staan.

Maar je laat jezelf wel meteen heel erg kennen, hoor. Goed dat je dat direct bij onze eerste kennismaking doet, dat maakt het vervolg van ons samenzijn op dit forum een stuk makkelijker voor me.
"samenzijn op een digitaal forum" :')

Heb je verder te danken aan al die energiezuigers hier die grofweg dezelfde argumenten aanvoert zoals jij. Het partijkartel loopt alleen VS en iluminati geopolitiek beleid achterna. Simpel. Hoezo moeilijke afwegingen of nadenken over zaken. Fu.. Klaver F. Pechtold. F.. Rutte. En hoe heten die anderen ook alweer. Binnenkort gewoon allemaal verleden tijd.
pi_178217569
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:48 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

"samenzijn op een digitaal forum" :')

Heb je verder te danken aan al die energiezuigers hier die grofweg dezelfde argumenten aanvoert zoals jij. Het partijkartel loopt alleen VS en iluminati geopolitiek beleid achterna. Simpel. Hoezo moeilijke afwegingen of nadenken over zaken. Fuck Klaver Fuck Pechtold. Fuck Rutte. En hoe heten die anderen ook alweer. Binnenkort gewoon allemaal verleden tijd.
Krijgen we weer een revolutie komende mei? _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178217693
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Krijgen we weer een revolutie komende mei? _O-
Dat de salonsocialisten (links lullen, rechts vullen) zoveel moeite doen om Baudet zijn partij omderuit te halen. Via de meest belachelijke wijzen. Dat zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van de slechte elite.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 19:05:14 #101
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178217932
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:48 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

"samenzijn op een digitaal forum" :')

Kennelijk ontgaat je de stijl van mijn schrijven. Is niet erg.

quote:
Heb je verder te danken aan al die energiezuigers hier die grofweg dezelfde argumenten aanvoert zoals jij.

Nou lekker dan. Tot zover de openmindedheid die je zelf predikt. Iemand komt grofweg met eenzelfde argument als een ander en hij kijkt direct dezelfde tv-programma's, stemt dezelfde partij en rijdt vast ook nog dezelfde auto.

Misschien is een excuus voor je walgelijke benadering op zijn plaats, maar daar voel je je vast veel te goed voor.

quote:
Het partijkartel loopt alleen VS en iluminati geopolitiek beleid achterna. Simpel. Hoezo moeilijke afwegingen of nadenken over zaken. Fu.. Klaver F. Pechtold. F.. Rutte. En hoe heten die anderen ook alweer. Binnenkort gewoon allemaal verleden tijd.
Ik denk dat je de teksten van Baudet rondom 'het kartel' iets te serieus neemt. Ja, veel wordt in achterkamertjes geregeld. Ja, er is een baantjescarrousel. Ja, veel debat is voor de buhne.

Maar met illuminati die de geopolitiek bepalen haak ik wel een beetje af (zijn het mensen of lizzardpeople, vraag ik me dan meteen af...).

Natuurlijk is er een bredere internationale agenda. Maar als die zo breed en allesbepalend is als jij beweert, dan is het wel heel gek (en een tikkie naïef) om te denken dat lavendelprins Baudet daar wel even mee af gaat rekenen.
  Moderator zaterdag 31 maart 2018 @ 19:55:20 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178219074
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:54 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Dat de salonsocialisten (links lullen, rechts vullen) zoveel moeite doen om Baudet zijn partij omderuit te halen. Via de meest belachelijke wijzen. Dat zijn gewoon de laatste stuiptrekkingen van de slechte elite.
Tja, die wijzen, he? Vroeger was het al niks toen ze nog uit het Oosten kwamen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178219363
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 19:55 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, die wijzen, he? Vroeger was het al niks toen ze nog uit het Oosten kwamen.
Kijk das precies het probleem met jullie. Mierenneuken in de hoop van onderwerp te veranderen. Geen wonder dat de Sharia het hier overneemt. Terwijl je de taal-autist uithangt. Heeft een Moslim boef schijt, aan dit land. Schijt. Echt schijt. Domme trutjes :w
  Moderator zaterdag 31 maart 2018 @ 20:17:04 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178219593
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:07 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Kijk das precies het probleem met jullie. Mierenneuken in de hoop van onderwerp te veranderen. Geen wonder dat de Sharia het hier overneemt. Terwijl je de taal-autist uithangt. Heeft een Moslim boef schijt, aan dit land. Schijt. Echt schijt. Domme trutjes :w
Oh, gut, van onderwerp veranderen? Welnee, joh, ik lach je alleen maar uit :D

De sharia neemt het hier over? Wauw, nou...ik merk het, al die moslim rechters in Nederland, he? :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178219657
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, gut, van onderwerp veranderen? Welnee, joh, ik lach je alleen maar uit :D

De sharia neemt het hier over? Wauw, nou...ik merk het, al die moslim rechters in Nederland, he? :D
Belastinggeld naar boeven zoals Ismail Ingrun(?) zodat ie bij Pauw aan tafel schuift. Dat soort praktijken. Buigen voor de wil van Islam. Dat bedoel ik.

En maar ontkennen, en ontkennen, en ontkennen. En je lult arabisch voordat je het bewust doorhebt!
pi_178219867
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Op Twitter, Facebook, Reddit, 4chan etc. heb je idd wel FVDers die je uitmaken voor deugmens als je genuanceerd bent maar dat zijn meer alt-right, voormalig PVVers, Erkenbrand en NVU types die nu toevallig op FVD stemmen. Maar dat valt in dit topic wel mee vind ik.
Ik moet dit helaas terugnemen :|W
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator zaterdag 31 maart 2018 @ 20:31:37 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178219901
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:20 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Belastinggeld naar boeven zoals Ismail Ingrun(?) zodat ie bij Pauw aan tafel schuift. Dat soort praktijken. Buigen voor de wil van Islam. Dat bedoel ik.

En maar ontkennen, en ontkennen, en ontkennen. En je lult arabisch voordat je het bewust doorhebt!
Kan de naam niet eens spellen? Heet je Henk Bres of zo? :D

Nou, weer genoeg domheid gehoord en om gelachen, ik ga wat leukers doen, de Koran in het arabisch lezen of zo, doei!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178219938
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik moet dit helaas terugnemen :|W
Nuanceren is toch bullshit?

Nuanceren is wanneer je eigenlijk niet weet hoe wat links of rechts. En dan neem je maar een middenweg in je statement. Nuanceren is on-zin!
pi_178219960
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 15:08 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Voor mij is het belangrijk dat ze echte democratische invloed willen voor burgers.
Alleen niet voor leden binnen de eigen partij helaas, ook niet op afzienbare termijn. Hoop dat dat nog verandert.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178219988
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 18:48 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

"samenzijn op een digitaal forum" :')

Heb je verder te danken aan al die energiezuigers hier die grofweg dezelfde argumenten aanvoert zoals jij. Het partijkartel loopt alleen VS en iluminati geopolitiek beleid achterna. Simpel. Hoezo moeilijke afwegingen of nadenken over zaken. Fu.. Klaver F. Pechtold. F.. Rutte. En hoe heten die anderen ook alweer. Binnenkort gewoon allemaal verleden tijd.
Ik, de grootste forum fanboy woke af altright redpilled based dude vind je ook erg irritant.

Er is dus een kans dat het aan jou ligt.
pi_178220037
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik moet dit helaas terugnemen :|W
Hehe _O_
pi_178220097
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:33 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Nuanceren is toch bullshit?

Nuanceren is wanneer je eigenlijk niet weet hoe wat links of rechts. En dan neem je maar een middenweg in je statement. Nuanceren is on-zin!
Nuanceren betekent het gedetailleerder maken van een bepaalde situatie of uitspraak. Niet (per se) de gulden middenweg. Maar er zijn wel meer mensen die die fout maken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178220157
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:33 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Nuanceren is toch bullshit?

Nuanceren is wanneer je eigenlijk niet weet hoe wat links of rechts. En dan neem je maar een middenweg in je statement. Nuanceren is on-zin!
Dus het juiste antwoord ligt altijd aan de flanken van het politieke spectrum?
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:17:29 #114
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178220908
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:07 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Kijk das precies het probleem met jullie. Mierenneuken in de hoop van onderwerp te veranderen. Geen wonder dat de Sharia het hier overneemt. Terwijl je de taal-autist uithangt. Heeft een Moslim boef schijt, aan dit land. Schijt. Echt schijt. Domme trutjes :w
Als je geen fatsoenlijke discussie hier kan voeren, donder dan ff lekker op. Je maakt jezelf echt belachelijk.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_178221719
Het hek van BNW staat weer open?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 22:37:27 #116
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178222636
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:47 schreef Ludachrist het volgende:
Het hek van BNW staat weer open?
Daar begint het wel op te lijken ja :')
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178224851
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus het juiste antwoord ligt altijd aan de flanken van het politieke spectrum?
Nou, wat is de middenoplossing dan volgens jou. Bijvoorbeeld gedogen van shit? pappen en nathouden? Kijk eens wat decennia van dat slappe gelul heeft gebracht.
pi_178224937
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:17 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Als je geen fatsoenlijke discussie hier kan voeren, donder dan ff lekker op. Je maakt jezelf echt belachelijk.
Er is geen discussie mogelijk met lieden die alsmaar, suggestief framen en aan naming en shaming doen. En dat is alles wat zij hebben zonder zelf inhoudelijk op zaken in te gaan. Je voert een discussie eens en dan kun je dezelfde discussie morgen weer doen met ze. Het zijn e-ner-gie-zuigers. Ze noemen je nationalist, maken vergelijkingen met nazis etcetera. Daar valt niet mee te discussieren niet dan. Dus dat moeten verstandige mensen dan ook niet meer doen.

En wat noem je fatsoen. Zogenaamd fatsoenlijke discussies heeft Nederland verder richting de afgrond geduwd. Terwijl je fatsoenlijk een oplossing zoekt doet de elite toch wel wat zij al wilden. Zij lullen hun agendas 'fatsoenlijk' recht. Nog voor de verkiezingen beginnen was dat allemaal al besloten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Crazylikethatglue op 01-04-2018 00:41:45 ]
pi_178225499
Eh.... LPF-taferelen bij de FvD-aanhang?
  zondag 1 april 2018 @ 00:51:10 #120
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178225740
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 00:36 schreef Jigzoz het volgende:
Eh.... LPF-taferelen bij de FvD-aanhang?
Neuh, dergelijke figuren vind je wel bij elke partij.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178225819
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2018 00:51 schreef Euribob het volgende:

[..]

Neuh, dergelijke figuren vind je wel bij elke partij.
Vast. Maar bij een LPF-achtige is het toch extra grappig.
  zondag 1 april 2018 @ 00:56:34 #122
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178225841
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 00:14 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Hoi. Bedankt dat je POL hebt uitgekozen om je warmte op te richten. Zoals je ziet krijg je echter niet de positieve reacties waar je op gehoopt had.

Ik denk dat je het meer naar je zin zult hebben hebben in Brave New World , daar is meer ruimte voor complottheorieën etc. Gelieve daar verder te gaan met deze discussie en in POL alleen over dingen te praten die goedgekeurd zijn door het Partijkartel.

Alvast bedankt. :)
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 1 april 2018 @ 01:04:12 #123
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178225987
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 00:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vast. Maar bij een LPF-achtige is het toch extra grappig.
Neuh, ben ik niet met je eens. Doet allemaal afbreuk aan het publieke debat, van welke partij ze ook komen. En ik vind de eensgezindheid van de FvD’ers in hoe ze in dit topic reageren op een BNW’er die FvD-standpunten met complottheorieën vermengt juist voor ze spreken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178226107
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 01:04 schreef Euribob het volgende:

[..]

Neuh, ben ik niet met je eens. Doet allemaal afbreuk aan het publieke debat, van welke partij ze ook komen. En ik vind de eensgezindheid van de FvD’ers in hoe ze in dit topic reageren op een BNW’er die FvD-standpunten met complottheorieën vermengt juist voor ze spreken.
Dan ben je je nog nooit in BNW geweest. Daar ruziën de complotdenkers elkaar constant de tent uit. En laten we wel wezen: deze kant van het politieke spectrum is altijd al de BNW-kant geweest.
  zondag 1 april 2018 @ 01:28:43 #125
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178226405
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan ben je je nog nooit in BNW geweest. Daar ruziën de complotdenkers elkaar constant de tent uit. En laten we wel wezen: deze kant van het politieke spectrum is altijd al de BNW-kant geweest.
Oh, was ik weer naïef. Wat dom van me.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 1 april 2018 @ 02:18:16 #126
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_178226887
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan ben je je nog nooit in BNW geweest. Daar ruziën de complotdenkers elkaar constant de tent uit. En laten we wel wezen: deze kant van het politieke spectrum is altijd al de BNW-kant geweest.
Bron voor die laatste opmerking?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  † In Memoriam † zondag 1 april 2018 @ 02:21:28 #127
88815 The_Emotion
98.3
pi_178226917
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 00:14 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Er is geen discussie mogelijk met lieden die alsmaar, suggestief framen en aan naming en shaming doen. En dat is alles wat zij hebben zonder zelf inhoudelijk op zaken in te gaan. Je voert een discussie eens en dan kun je dezelfde discussie morgen weer doen met ze. Het zijn e-ner-gie-zuigers. Ze noemen je nationalist, maken vergelijkingen met nazis etcetera. Daar valt niet mee te discussieren niet dan. Dus dat moeten verstandige mensen dan ook niet meer doen.

En wat noem je fatsoen. Zogenaamd fatsoenlijke discussies heeft Nederland verder richting de afgrond geduwd. Terwijl je fatsoenlijk een oplossing zoekt doet de elite toch wel wat zij al wilden. Zij lullen hun agendas 'fatsoenlijk' recht. Nog voor de verkiezingen beginnen was dat allemaal al besloten.
Ik denk dat je zelfs als dictator het niet goed doet.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 1 april 2018 @ 06:50:43 #128
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178227743
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan ben je je nog nooit in BNW geweest. Daar ruziën de complotdenkers elkaar constant de tent uit. En laten we wel wezen: deze kant van het politieke spectrum is altijd al de BNW-kant geweest.
Dat geldt minstens even sterk voor extreem links.

Politiek extremisme trekt nu eenmaal dit soort gekkies aan. Onder communisten zitten ook enorm veel complotdenkers.
pi_178227874
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 06:50 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat geldt minstens even sterk voor extreem links.

Politiek extremisme trekt nu eenmaal dit soort gekkies aan. Onder communisten zitten ook enorm veel complotdenkers.
O, zeker waar.
pi_178228587
Geen idee waardoor, maar ineens schoot me dit interview te binnen. Is best leuk.


Zihni Özdil (nu Kamerlid voor GroenLinks) interviewt Nanninga (nu raadslid voor FvD) en Nzume (stond op de kieslijst lijst voor Bij1).
  zondag 1 april 2018 @ 09:43:28 #131
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178228748
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 06:50 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Dat geldt minstens even sterk voor extreem links.

Politiek extremisme trekt nu eenmaal dit soort gekkies aan. Onder communisten zitten ook enorm veel complotdenkers.
Je hebt ongetwijfeld gelijk, en ze bestaan vast... maar als ik heel eerlijk ben: ik kom die extreem-linkse communisten nooit tegen. Als ze bestaan zijn het er niet veel, en zeker niet zo veel als de groep die nu achter partijen als PVV en FvD aanloopt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178228953
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 09:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je hebt ongetwijfeld gelijk, en ze bestaan vast... maar als ik heel eerlijk ben: ik kom die extreem-linkse communisten nooit tegen. Als ze bestaan zijn het er niet veel, en zeker niet zo veel als de groep die nu achter partijen als PVV en FvD aanloopt.
Communisten zijn dan ook best wel uitgestorven. Als je er toch nog eentje vindt, dan word je verzocht die bij het museum in te leveren.
  zondag 1 april 2018 @ 09:58:37 #133
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178228977
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 09:56 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Communisten zijn dan ook best wel uitgestorven. Als je er toch nog eentje vindt, dan word je verzocht die bij het museum in te leveren.
Ja, ze lijken zeldzamer dan witte neushoorns. In die zin snap ik dat "ja maar extreem links" niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 1 april 2018 @ 09:59:27 #134
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178228993
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 09:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je hebt ongetwijfeld gelijk, en ze bestaan vast... maar als ik heel eerlijk ben: ik kom die extreem-linkse communisten nooit tegen. Als ze bestaan zijn het er niet veel, en zeker niet zo veel als de groep die nu achter partijen als PVV en FvD aanloopt.
Het is gewoon een curve hoor, aan beide kanten van het spectrum zitten evenveel idioten. Hooguit dat politiek sentiment per 'tijd' verschillend is waardoor het ene wat meer opvalt dan het andere afhankelijk van wat zich manifesteert in de samenleving.

Ik heb behoorlijk wat vrienden (nou ja:kennissen) in de linkse krakershoek en daar zitten ook echte totaalidioten tussen met de vreemdste maatschappijopvattingen.
pi_178229039
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 09:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, ze lijken zeldzamer dan witte neushoorns. In die zin snap ik dat "ja maar extreem links" niet.
Echt extreem links is een marginaal verschijnsel. Hoeveel mensen zijn er bijvoorbeeld nog lid van de Internationale Socialisten?

Maar neem de SP bijvoorbeeld. Kun je die net zo links noemen als de PVV rechts is? Ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat je onder die partijen de meeste complotdenkers vindt.

Nu is daar natuurlijk FvD bijgekomen en die partij is simpelweg gebaseerd op een complottheorie, dus daar hoeven we het niet lang over te hebben.
  zondag 1 april 2018 @ 10:03:28 #136
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178229061
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 09:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het is gewoon een curve hoor, aan beide kanten van het spectrum zitten evenveel idioten.
Zoals gezegd, aan de linkerkant kom ik die zo goed als nooit tegen. Terwijl het toch wemelt van de idoten aan de domrechts kant. Dit beeld zien we trouwens ook terug in de peilingen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 1 april 2018 @ 10:04:52 #137
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178229085
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Echt extreem links is een marginaal verschijnsel. Hoeveel mensen zijn er bijvoorbeeld nog lid van de Internationale Socialisten?

De extremen aan de kant van het spectrum waar je zelf zit, lijken natuurlijk per definitie minder extreem dan de extremen aan kant van het spectrum waar je zelf niet zit.

Voor donkergrijs voelt zwart vertrouwder en minder extreem dan wit.
pi_178229114
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 10:04 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De extremen aandelen kant van het spectrum waar je zelf zit, lijken natuurlijk per definitie minder extreem dan de extremen aan kant van het spectrum waar je zelf niet zit.

Voor donkergrijs voelt zwart vertrouwder en minder extreem dan wit.
Extremer dan de SP hebben we in de Kamer niet en die hebben het oersocialistische allang verlaten.

Maar hé, als je SP extreemlinks wil noemen, ga vooral je gang.
pi_178229127
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd, aan de linkerkant kom ik die zo goed als nooit tegen. Terwijl het toch wemelt van de idoten aan de domrechts kant. Dit beeld zien we trouwens ook terug in de peilingen.
Gevonden: https://www.trouw.nl/home(...)complotten~a8cb0017/

(niet uit quoten, want Trouw)
  zondag 1 april 2018 @ 10:07:18 #140
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178229130
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zoals gezegd, aan de linkerkant kom ik die zo goed als nooit tegen. Terwijl het toch wemelt van de idoten aan de domrechts kant. Dit beeld zien we trouwens ook terug in de peilingen.
Zoals gezegd, misschien herken je ze niet als extreem, omdat ze voor jou dichterbij zijn als extreem-rechts.
  zondag 1 april 2018 @ 10:11:11 #141
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178229198
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Extremer dan de SP hebben we in de Kamer niet en die hebben het oersocialistische allang verlaten.

Maar hé, als je SP extreemlinks wil noemen, ga vooral je gang.
Ownee. Zeker niet. Ik denk dat mensen die extreem links zijn eerder Groenlinks stemmen dan SP. Behalve communisten, die stemmen SP.

En trouwens, de link tussen oersocialisme tot communistische denkbeelden en de SP is minder afwezig als de mildere SP-stemmer wil doen geloven. In de partij is de grote Chinese leider nog altijd een zeer gerespecteerd man.
pi_178229209
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 10:11 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ownee. Zeker niet. Ik denk dat mensen die extreem links zijn eerder Groenlinks stemmen dan SP. Behalve communisten, die stemmen SP.

En trouwens, de link tussen oersocialisme tot communistische denkbeelden en de SP is minder afwezig als de mildere SP-stemmer wil doen geloven. In de partij is de grote Chinese leider nog altijd een zeer gerespecteerd man.
Eh... Mao? Hoe kom je daar bij?

O, wacht. Dit is een soort 1 aprilgrap toch?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2018 10:13:17 ]
  zondag 1 april 2018 @ 10:13:25 #143
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178229242
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 10:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Zoals gezegd, misschien herken je ze niet als extreem, omdat ze voor jou dichterbij zijn als extreem-rechts.
Ik weet dat PVV'ers en FvD'ers graag alles dat linkser is dan zij 'extreem links' noemen, maar dat hoeven we natuurlijk niet serieus te nemen.

En Mao? Kom op man.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 1 april 2018 @ 10:17:31 #144
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178229313
Mao werd door de jongerenclub van de SP een paar jaar geleden nog prominent op de website geplaatst en daar werd door verschillen partijleden niet afkeurend op gereageerd.

Ik zeg niet dat de partij de ideeën van Mao blind volgt, maar binnen de partij zijn er nog voldoende mensen die niet negatief staan tegenover zijn denkbeelden en het communisme. Dat is ook niet gek, die mensen kunnen (politiek gezien) nergens anders terecht.
pi_178229329
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:17 schreef BadderHaring het volgende:
Mao werd door de jongerenclub van de SP een paar jaar geleden nog prominent op de website geplaatst en daar werd door verschillen partijleden niet afkeurend op gereageerd.

Ik zeg niet dat de partij de ideeën van Mao blind volgt, maar binnen de partij zijn er nog voldoende mensen die niet negatief staan tegenover zijn denkbeelden en het communisme. Dat is ook niet gek, die mensen kunnen (politiek gezien) nergens anders terecht.
Heb je hier ook enige vorm van onderbouwing bij? Een bron of zo?
  zondag 1 april 2018 @ 10:19:59 #146
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178229372
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je hier ook enige vorm van onderbouwing bij? Een bron of zo?
Het zou mij niet verbazen als de bron hiervan de comments sectie van GS blijkt te zijn, maar ik ben eerlijk gezegd ook wel benieuwd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178229508
pi_178229533
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:17 schreef BadderHaring het volgende:
Mao werd door de jongerenclub van de SP een paar jaar geleden nog prominent op de website geplaatst en daar werd door verschillen partijleden niet afkeurend op gereageerd.

Ik zeg niet dat de partij de ideeën van Mao blind volgt, maar binnen de partij zijn er nog voldoende mensen die niet negatief staan tegenover zijn denkbeelden en het communisme. Dat is ook niet gek, die mensen kunnen (politiek gezien) nergens anders terecht.
12 jaar geleden, en daar werd dus blijkbaar wél afkeurend op gereageerd.

http://webwereld.nl/e-com(...)jdert-afbeelding-mao
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 1 april 2018 @ 10:29:29 #149
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178229548
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je hier ook enige vorm van onderbouwing bij? Een bron of zo?
De onderbouwing is simpel. Communisten bestaan en hebben passief en actief stemrecht. Ze kunnen politiek maar bij één partij hun ei kwijt en dat is de partij met communistische roots.

Net als bij extreem rechts is de massa te klein voor een echte extreme partij, dat heeft communistisch Nederland geprobeerd met de NCPN, maar die kregen te weinig stemmen. En dus geven ook de mensen achter deze partij nu SP als stemadvies.

De lokaal actieve communistische partijen geven landelijk ook allemaal SP als stemadvies.

Bron: links krakerstuig en (zeer) linkse raadsleden in twee verschillende gemeenten waar ik vaak contact mee heb.

Ow en dat van Mao en de jongerenvereniging van de SP kun je googlen.
pi_178229583
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 10:29 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De onderbouwing is simpel. Communisten bestaan en hebben passief en actief stemrecht. Ze kunnen politiek maar bij één partij hun ei kwijt en dat is de partij met communistische roots.

Net als bij extreem rechts is de massa te klein voor een echte extreme partij, dat heeft communistisch Nederland geprobeerd met de NCPN, maar die kregen te weinig stemmen. En dus geven ook de mensen achter deze partij nu SP als stemadvies.

De lokaal actieve communistische partijen geven landelijk ook allemaal SP als stemadvies.

Bron: links krakerstuig en (zeer) linkse raadsleden in twee verschillende gemeenten waar ik vaak contact mee heb.

Ow en dat van Mao en de jongerenvereniging van de SP kun je googlen.
'Ik geloof er geen hol van' kan ik ook Googelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2018 10:34:53 ]
  zondag 1 april 2018 @ 10:31:57 #151
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178229605
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2018 10:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

12 jaar geleden, en daar werd dus blijkbaar wél afkeurend op gereageerd.

http://webwereld.nl/e-com(...)jdert-afbeelding-mao
quote:
Volgens degene die de afbeelding op het weblog had gezet, Niels, betrof het een vorm van 'zelfspot'. "Ik neem toch aan dat als je zo goed bent ingelezen in de geschiedenis van Mao je ook weet dat de SP al twee jaar na de oprichting afstand deed van het gedachtegoed van de grote roerganger."

Desondanks werd de afbeelding na de uitzending van Pauw & Witteman alsnog van het weblog verwijderd. Niels ziet zijn fout in en biedt zijn verontschuldigingen aan. "Ik heb mij niet goed gerealiseerd dat dit niet kon. Ik heb Mao nooit willen verheerlijken, of in verband willen brengen met de SP en Rood. Het was dan ook erg naïef om niet goed na te denken bij het plaatje."
Kortom, weer een BNW mythe die de prullenbak in kan. Hoewel het beeld natuurlijk blijft hangen, zo gaat dat met dingen die mensen graag horen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178229623
quote:
2s.gif Op zondag 1 april 2018 10:28 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

12 jaar geleden, en daar werd dus blijkbaar wél afkeurend op gereageerd.

http://webwereld.nl/e-com(...)jdert-afbeelding-mao
Volgens degene die de afbeelding op het weblog had gezet, Niels, betrof het een vorm van 'zelfspot'. "Ik neem toch aan dat als je zo goed bent ingelezen in de geschiedenis van Mao je ook weet dat de SP al twee jaar na de oprichting afstand deed van het gedachtegoed van de grote roerganger."

Desondanks werd de afbeelding na de uitzending van Pauw & Witteman alsnog van het weblog verwijderd. Niels ziet zijn fout in en biedt zijn verontschuldigingen aan. "Ik heb mij niet goed gerealiseerd dat dit niet kon. Ik heb Mao nooit willen verheerlijken, of in verband willen brengen met de SP en Rood. Het was dan ook erg naïef om niet goed na te denken bij het plaatje."


Yep. Duidelijk een maoïst. Bewijs voor de stelling dat de SP nog altijd vol communisten zit.
  zondag 1 april 2018 @ 10:34:46 #153
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178229665
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Volgens degene die de afbeelding op het weblog had gezet, Niels, betrof het een vorm van 'zelfspot'. "Ik neem toch aan dat als je zo goed bent ingelezen in de geschiedenis van Mao je ook weet dat de SP al twee jaar na de oprichting afstand deed van het gedachtegoed van de grote roerganger."

Desondanks werd de afbeelding na de uitzending van Pauw & Witteman alsnog van het weblog verwijderd. Niels ziet zijn fout in en biedt zijn verontschuldigingen aan. "Ik heb mij niet goed gerealiseerd dat dit niet kon. Ik heb Mao nooit willen verheerlijken, of in verband willen brengen met de SP en Rood. Het was dan ook erg naïef om niet goed na te denken bij het plaatje."


Yep. Duidelijk een maoïst. Bewijs voor de stelling dat de SP nog altijd vol communisten zit.
Leijten keurde het goed.
pi_178229702
Maar goed, we zijn nu serieus aan het ingaan op de bewering dat de SP nog altijd een communistische achterban heeft en op 1 april is dat een beetje dom.

Plaatje erbij en over tot de orde van de dag.

pi_178229747
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 10:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Leijten keurde het goed.
Een persoon die iets goedkeurt is iets anders dan

quote:
in de partij is de grote Chinese leider nog altijd een zeer gerespecteerd man.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 1 april 2018 @ 10:39:55 #156
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178229781
Ja, deze poging om te betogen dat links-extremisme volop leeft binnen de SP begint nu wel iets heel wanhopigs te krijgen.

Niet dat ik verder veel heb met het politieke gedachtengoed van de SP, maar dit is toch vrij sneu.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 1 april 2018 @ 10:43:52 #157
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_178229876
Goed. Communisten bestaan niet. Ze zijn een mythe. En weer door over Baudet.
pi_178229927
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:39 schreef Molurus het volgende:
Ja, deze poging om te betogen dat links-extremisme volop leeft binnen de SP begint nu wel iets heel wanhopigs te krijgen.
Ach, je kent dat wel. In de kroeg met een stel collega's, biertje na biertje na biertje en na een glas of tien hoor je jezelf ineens beweren dat, weet ik veel, Apple waardeloze kuttelefoons maakt. Direct reactie en voor je het weet ben je in discussie over iets wat je eigenlijk helemaal niet gelooft of vindt. Floepte er gewoon even iets te stellig uit, maar terugkrabbelen kan voor je gevoel niet echt meer.

Nou dat, maar dan zonder kroeg en niet 's avonds, maar 's ochtends. En zonder tien bier. Hoop ik.
pi_178229969
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:43 schreef BadderHaring het volgende:
Goed. Communisten bestaan niet. Ze zijn een mythe. En weer door over Baudet.
Correct, die Annemiek Noordegraaf van de communistische beweging in Groningen schoof vorige week nog aan bij Pauw maar dat bleek achteraf een actrice te zijn.
  zondag 1 april 2018 @ 10:49:36 #160
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178230003
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:43 schreef BadderHaring het volgende:
Goed. Communisten bestaan niet. Ze zijn een mythe. En weer door over Baudet.
Terug naar de idioten waarvan we weten dat er heel veel van zijn. :Y)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178230024
Maar goed. Tot zover de lijst van foute mensen uit de achterban van de SP. Iemand zin om een collage te maken van de foute mensen uit de achterban van FvD? Of is dat dan weer demonisering?
pi_178230026
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Terug naar de idioten waarvan we weten dat er heel veel van zijn. :Y)
Het is maar hoe je je Pasen door wilt brengen he.
pi_178230063
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:43 schreef BadderHaring het volgende:
Goed. Communisten bestaan niet. Ze zijn een mythe. En weer door over Baudet.
Beetje rare manier om aan te geven dat je uitspraak over Mao en de SP niet helemaal klopte.

Je dacht, ik ben iets te stellig geweest, dus laat ik maar een tweede hyperbool uit de kast trekken?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 1 april 2018 @ 10:54:56 #164
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178230136
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:50 schreef Jigzoz het volgende:
Maar goed. Tot zover de lijst van foute mensen uit de achterban van de SP. Iemand zin om een collage te maken van de foute mensen uit de achterban van FvD? Of is dat dan weer demonisering?
Doe wat je niet laten kunt, maak er maar even wat moois van. Of schilder het op wat eieren, dan heb jij ook nog een beetje de paassfeer in huis. Misschien dat Molurus wel je projectgenootje wil zijn voor vandaag.

Ik wens jullie allen een gezegend pasen toe. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178230158
Ik ben jaren geleden lid geweest van de SP en het is simpelweg onzin dat Mao binnen de partij een gerespecteerd man is. Heb voor de zekerheid nog even in mijn boek gekeken over de ontstaansgeschiedenis van de SP en niet lang na de oprichting hebben ze afstand genomen van het Chinese communisme onder Mao.
  zondag 1 april 2018 @ 10:56:30 #166
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178230167
quote:
10s.gif Op zondag 1 april 2018 10:54 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]

Doe wat je niet laten kunt, maak er maar even wat moois van. Of schilder het op wat eieren, dan heb jij ook nog een beetje de paassfeer in huis. Misschien dat Molurus wel je projectgenootje wil zijn voor vandaag.

Ik wens jullie allen een gezegend pasen toe. :)
Ach ja, we moeten wel meedoen met deze oerhollandse traditie natuurlijk.... cultuurbehoud enzo. :D

En ook een zalig Pasen hoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178230169
BAUDETGOD _O_
pi_178230267
http://nvu.info/persverklaring90.html

quote:
Nu de heksenjacht is geopend op NVU leden binnen FvD, wil ik u vragen wie de volgende slachtoffers gaan worden: gaan voormalige leden van de CD, CP’86, NB, LPF of NSB ook allemaal geroyeerd worden?
Hmja, voor je het weet hou je geen partij meer over.
pi_178230893
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:59 schreef Jigzoz het volgende:
http://nvu.info/persverklaring90.html

[..]

Hmja, voor je het weet hou je geen partij meer over.
Is het weer zo ver :')
pi_178231012
Overigens. Worden jullie niet een beetje moe van dat wedstrijdje verpissen iedere keer? De AIVD vindt extreemrechts gevaarlijker, rechts gelooft vaker in complottheorieën dan links, er zijn meer extreemrechtse mensen dan extreemlinkse mensen, de PVV is meer rechts dan de SP links. Er zijn geen communisten maar er zijn heel veel nazi's

Kap lekker met dat gejank, er zijn mensen met extreme ideeën, die onvermijdelijk heel soms ook wel eens binnen de gevestigde politiek weten door te dringen zowel links al rechts. Zolang de partijen die lijn niet gaan volgen is er weinig aan de hand. En laat ze het maar proberen, dat is de democratie.

https://www.vn.nl/marx-voor-millennials/

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 01-04-2018 11:39:29 ]
  zondag 1 april 2018 @ 11:40:26 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178231200
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 11:31 schreef Mr.Major het volgende:
Overigens. Worden jullie niet een beetje moe van dat wedstrijdje verpissen iedere keer? De AIVD vindt extreemrechts gevaarlijker, rechts gelooft vaker in complottheorieën dan links, er zijn meer extreemrechtse mensen dan extreemlinkse mensen, de PVV is meer rechts dan de SP links. Er zijn geen communisten maar er zijn heel veel nazi's
Moet je daar nu echt weer zo'n berg stropoppen in gooien?

quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 11:31 schreef Mr.Major het volgende:

Kap lekker met dat gejank
Geen denken aan. Daar zul je toch mee moeten leren leven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178231324
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 11:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Moet je daar nu echt weer zo'n berg stropoppen in gooien?

[..]

Geen denken aan. Daar zul je toch mee moeten leren leven.
Zijn geen stropoppen, hoogstens parafraseringen.

Van jou ben ik de onzin ondertussen wel gewend inderdaad.
  zondag 1 april 2018 @ 11:50:23 #173
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178231358
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 11:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zijn geen stropoppen, hoogstens parafraseringen.
Wat een eufemisme is voor stropoppen.

quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 11:48 schreef Mr.Major het volgende:

Van jou ben ik de onzin ondertussen wel gewend inderdaad.
Ik wacht nog op een reactie van je in het GL topic, maar ik vermoed dat dat ook een losse flodder van je was.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178231507
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 11:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is het weer zo ver :')
'Weer'? :?

Gewoon 'nog steeds'. De verschuivingen binnen en tussen dat soort partijen houden niet ineens op of zo.
pi_178233311
Ik vind dat Jigzoz en Molurus best goeie punten maken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  zondag 1 april 2018 @ 14:24:04 #176
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178234758
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:59 schreef Jigzoz het volgende:
http://nvu.info/persverklaring90.html

[..]

Hmja, voor je het weet hou je geen partij meer over.
Ik denk dat uitspraken zoals IQ-verschillen tussen rassen dit soort volk aantrekt. De partijleden van Thierry en Thierry zullen toch wel iets minder harde uitspraken in de media moeten doen, om te voorkomen dat de partij wordt gekaapt door extreem-rechts.
pi_178237615
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 14:24 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik denk dat uitspraken zoals IQ-verschillen tussen rassen dit soort volk aantrekt. De partijleden van Thierry en Thierry zullen toch wel iets minder harde uitspraken in de media moeten doen, om te voorkomen dat de partij wordt gekaapt door extreem-rechts.
Als je zo gaat denken en daarnaar gaat handelen in je beleid. In de aanvoering van je partij. Als je bang bent wat de mogelijke consequenties zouden kunnen zijn van uitspraken. Dat je je mening inhoudt. Dan wordt je toch ingepalmd door politiek correct links en hun visie. Dat is een soort zelfkastijding. Als je bepaalde dingen maar niet zegt omdat dat misinterpreteert zou kunnen worden en overloos door trutje Jinek kwaad wordt geframed en gekoppeld aan jouw persoon. Dan speel je naar de spelregels en wil van het politiek correct links. Wil je dat als partij?
pi_178241514
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 16:02 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Als je zo gaat denken en daarnaar gaat handelen in je beleid. In de aanvoering van je partij. Als je bang bent wat de mogelijke consequenties zouden kunnen zijn van uitspraken. Dat je je mening inhoudt. Dan wordt je toch ingepalmd door politiek correct links en hun visie. Dat is een soort zelfkastijding. Als je bepaalde dingen maar niet zegt omdat dat misinterpreteert zou kunnen worden en overloos door trutje Jinek kwaad wordt geframed en gekoppeld aan jouw persoon. Dan speel je naar de spelregels en wil van het politiek correct links. Wil je dat als partij?
Neonazi sympathisanten erbij, wil je dat als partij?
pi_178242016
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:43 schreef Jigzoz het volgende:
O, en waar ik zei: 'Nederland moet blank blijven', bedoelde ik 'Europa moet blank blijven'. Stop de tijd.

Echt, ik snap niet wat je daar zo raar of schokkend aan vindt ?
Ik heb nieuws voor je: Nederland en Europa zijn al vele duizenden jaren blank :W
Wat is er dan raar aan als je dat zo wilt houden ?
pi_178242257
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Echt, ik snap niet wat je daar zo raar of schokkend aan vindt ?
Ik heb nieuws voor je: Nederland en Europa zijn al vele duizenden jaren blank :W
Wat is er dan raar aan als je dat zo wilt houden ?
Dat is vrij raar ja. Dat je alleen al denkt dat het een keuzemogelijkheid is vind ik bizar.
pi_178242534
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 13:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik vind dat Jigzoz en Molurus best goeie punten maken.
Niemand hapt op mijn 1 april grap ;(
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178243173
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Niemand hapt op mijn 1 april grap ;(
Ik voelde me wel even verraden... Was er ingetrapt.
pi_178243246
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:47 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Dat is vrij raar ja. Dat je alleen al denkt dat het een keuzemogelijkheid is vind ik bizar.
Geforceerd culturen mengen vind ik maar vies. Laat de natuur alsjeblieft op z'n beloop. En niet selectief bepaalde groepen knuffelen en voortrekken in de hoop dat zij interessanter worden voor hollandse vrouwen. Want dat vind ik gewoon pure discriminatie.

10 jaar lang geld steken in Ali B achtige figuren en ze knuffelen en voortrekken op tv. En hun intellect schiet maar een heel klein stukje op. Wat zou er gebeuren als je diezelfde energie zou steken in zeg Chinezen of Hindoestanen. Want ik ben echt helemaal klaar met zwarten en moslims.
pi_178243308
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:27 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Geforceerd culturen mengen vind ik maar vies. Laat de natuur alsjeblieft op z'n beloop. En niet selectief bepaalde groepen knuffelen en voortrekken in de hoop dat zij interessanter worden voor hollandse vrouwen. Want dat vind ik gewoon puur discriminatie.
Er wordt niks geforceerd
pi_178243357
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:29 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Er wordt niks geforceerd
Neuh...
pi_178243414
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:27 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Want ik ben echt helemaal klaar met zwarten en moslims.
Het onvervalste FvD-geluid.
pi_178243437
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:27 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Geforceerd culturen mengen vind ik maar vies. Laat de natuur alsjeblieft op z'n beloop. En niet selectief bepaalde groepen knuffelen en voortrekken in de hoop dat zij interessanter worden voor hollandse vrouwen. Want dat vind ik gewoon pure discriminatie.

10 jaar lang geld steken in Ali B achtige figuren en ze knuffelen en voortrekken op tv. En hun intellect schiet maar een heel klein stukje op. Wat zou er gebeuren als je diezelfde energie zou steken in zeg Chinezen of Hindoestanen. Want ik ben echt helemaal klaar met zwarten en moslims.
En dan vind je het gek als mensen je racist noemen? Dit is toch precies de definitie ervan? Mensen beoordelen op hun huidskleur of religie?

Begin je maar eens te realiseren dat het probleem bij jezelf ligt.
pi_178244514
Toch is het aanmerkelijk prettiger als mensen niet om de hete brij heendraaien en gewoon zeggen wat ze echt vinden. Scheelt weer talloze mogelijke verklaringen van verdachte verwoordingen. Niks 'homeopathische verdunning van het Nederlandse volk', maar gewoon 'ik ben helemaal klaar met zwarten'.
  zondag 1 april 2018 @ 21:23:07 #189
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178244610
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 21:19 schreef Jigzoz het volgende:
Toch is het aanmerkelijk prettiger als mensen niet om de hete brij heendraaien en gewoon zeggen wat ze echt vinden. Scheelt weer talloze mogelijke verklaringen van verdachte verwoordingen. Niks 'homeopathische verdunning van het Nederlandse volk', maar gewoon 'ik ben helemaal klaar met zwarten'.
Eens. Het taboe op racisme heeft het min of meer onwenselijke bijeffect dat de echte racisten niet goed geidentificeerd kunnen worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178244643
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 20:34 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

En dan vind je het gek als mensen je racist noemen? Dit is toch precies de definitie ervan? Mensen beoordelen op hun huidskleur of religie?

Begin je maar eens te realiseren dat het probleem bij jezelf ligt.
Gaast. Er bestaan meer etniciteiten in Nederland. En wat zie je op tv? Alleen zwart moslim en blank. Denk je dat dat toeval is of beleid. Wie is er racistisch?

Gatver. Je doet een uitspraak en de leipe linksies gaan weer als spastische rabiate hondjes los. "Euw euw euw euw euw!!"
  zondag 1 april 2018 @ 21:27:32 #191
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178244778
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:27 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Want ik ben echt helemaal klaar met zwarten en moslims.
Laat ik het dan hardop zeggen: wat mij betreft heb jij helemaal niets te zoeken in Nederland. Sodemieter op.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178245144
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 21:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laat ik het dan hardop zeggen: wat mij betreft heb jij helemaal niets te zoeken in Nederland. Sodemieter op.
Na dat zinnetje van mij maakt het niet meer uit wat ik zeg. De trollen blijven het quoten en hun nagatieve frame eraan verbinden. Zo kwalijk dat handelen van de linkse gekkies. Precies wat Thierry meemaakt. Naar inhoud kijken de trollen niet, alleen maar wat zijzelf willen zien. Je zou ze toch klappen willen verkopen. En dan Heel mischien worden ze wakker!
pi_178245197
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 21:38 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Na dat zinnetje van mij maakt het niet meer uit wat ik zeg. De trollen blijven het quoten en hun nagatieve frame eraan verbinden. Zo kwalijk dat handelen van de linkse gekkies. Precies wat Thierry meemaakt. Naar inhoud kijken de trollen niet, alleen maar wat zijzelf willen zien. Je zou ze toch klappen willen verkopen. En dan Heel mischien worden ze wakker!
Dus niet alleen racistisch, maar ook nog agressief...
pi_178245280
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 21:38 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Na dat zinnetje van mij maakt het niet meer uit wat ik zeg. De trollen blijven het quoten en hun nagatieve frame eraan verbinden. Zo kwalijk dat handelen van de linkse gekkies. Precies wat Thierry meemaakt. Naar inhoud kijken de trollen niet, alleen maar wat zijzelf willen zien. Je zou ze toch klappen willen verkopen. En dan Heel mischien worden ze wakker!
Je zou het eens kunnen proberen.

Maar eh... Je zegt dus iets als 'ik ben helemaal klaar met zwarten' en dan ga je full retard als mensen je een racist noemen. Hoe zit dat?
  zondag 1 april 2018 @ 21:48:26 #195
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178245385
Met zulke vrienden heb je als partij geen vijanden meer nodig.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178245386
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 21:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laat ik het dan hardop zeggen: wat mij betreft heb jij helemaal niets te zoeken in Nederland. Sodemieter op.
Ik doe de tv aan en weet je wat ik zie. Alleen maar Moslims en zwarten (en blanken). Zie je welleens hindoestanen of Chinezen. Nee. Denk je dat ik dat niet op gegeven moment helemaal zat ben. Dan ben je niet goed bij je hoofd. Ze dwingen mij om te kijken naar weer die lelijke smoel van Geraldinho hahaha wat is ie gappig. Hou een keer op met die selectieve voortrekkerij.

En het heeft toch ook geen zin. Tientallen jaren belastinggeld en energie en moeite. Stop je in die volkeren. En nóg klagen zij..
  zondag 1 april 2018 @ 21:50:38 #197
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178245436
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 21:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je zou het eens kunnen proberen.

Maar eh... Je zegt dus iets als 'ik ben helemaal klaar met zwarten' en dan ga je full retard als mensen je een racist noemen. Hoe zit dat?
Daar is in de psychologie vast een naam voor... allerlei manieren bedenken om om de hete brij heen te draaien, maar zo gauw je helder en duidelijk uitspreekt waar het om gaat dan begrijpt men ineens wel dat het niet kan.

Zo is het mogelijk dat er - kennelijk - heel wat racisten in dit land rondlopen die ervan overtuigd zijn dat ze geen racisten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Molurus op 01-04-2018 21:55:49 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178245522
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 21:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Daar is in de psychologie vast een naam voor... allerlei manieren bedenken om om de hete brei heen te draaien, maar zo gauw je helder en duidelijk uitspreekt waar het om gaat dan begrijpt men ineens wel dat het niet kan.

Zo is het mogelijk dat er - kennelijk - heel wat racisten in dit land rondlopen die ervan overtuigd zijn dat ze geen racisten zijn.
De categorie 'ik ben geen racist, maar (insert old-school racisme)'. Zeg dan gewoon: '(insert old-school racisme), en als dat me een racist maakt, dan is dat maar zo'. Beetje ruggengraat alstublieft.
pi_178245545
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 21:19 schreef Jigzoz het volgende:
Toch is het aanmerkelijk prettiger als mensen niet om de hete brij heendraaien en gewoon zeggen wat ze echt vinden. Scheelt weer talloze mogelijke verklaringen van verdachte verwoordingen. Niks 'homeopathische verdunning van het Nederlandse volk', maar gewoon 'ik ben helemaal klaar met zwarten'.
Ah de eerste tokkie wordt weer met beide handen aangegrepen om heel FvD over een kam te scheren hoor. Wie had dat verwacht.
pi_178245561
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 21:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ah de eerste tokkie wordt weer met beide handen aangegrepen om heel FvD over een kam te scheren hoor. Wie had dat verwacht.
Nounounou... Tokkie nog wel. Je hebt het hier over iemand die dezelfde politieke denkbeelden heeft als jij hoor.
  zondag 1 april 2018 @ 22:03:54 #201
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178245792
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 21:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De categorie 'ik ben geen racist, maar (insert old-school racisme)'. Zeg dan gewoon: '(insert old-school racisme), en als dat me een racist maakt, dan is dat maar zo'. Beetje ruggengraat alstublieft.
Men lijkt te denken dat het probleem zit in het labeltje, en niet in de inhoud achter dat labeltje. "Die denkbeelden, prima. Zolang we het maar geen racisme noemen."
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 1 april 2018 @ 22:05:21 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178245823
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 21:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ah de eerste tokkie wordt weer met beide handen aangegrepen om heel FvD over een kam te scheren hoor. Wie had dat verwacht.
Tja, iedere partij trekt altijd een klein setje idioten aan. Alleen sommige een beetje meer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178245874
He wacht even. Tientallen jaren selectief alleen Moslims en Zwarten voortrekken knuffelen aandacht geven. Dat is toch ook selectief op ras en derhalve discriminatie. Hoor ik de linkse gekkies natuurlijk nooit over. Tot ergernis bij mij.
pi_178245878
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik voelde me wel even verraden... Was er ingetrapt.
:D _O- wilde eigenlijk hun trollen maar hier neem ik ook genoegen mee.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178245908
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 21:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nounounou... Tokkie nog wel. Je hebt het hier over iemand die dezelfde politieke denkbeelden heeft als jij hoor.
Nope, niet dezelfde denkbeelden. En zolang je dat niet ziet of wil zien komen we nergens.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178245925
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tja, iedere partij trekt altijd een klein setje idioten aan. Alleen sommige een beetje meer.
De PvdA moest het ook hebben van allochtonen. En met name Moslims in de grote steden. Over (ideologische) idioten-aanhang gesproken.
  zondag 1 april 2018 @ 22:09:41 #207
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178245932
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nope, niet dezelfde denkbeelden. En zolang je dat niet ziet of wil zien komen we nergens.
Het lijkt me voornamelijk een verschil in verpakking. Het is verder dezelfde stront.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178245940
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

:D _O- wilde eigenlijk hun trollen maar hier neem ik ook genoegen mee.
Bijna telt niet, volgend jaar weer een kans.
pi_178245945
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nope, niet dezelfde denkbeelden. En zolang je dat niet ziet of wil zien komen we nergens.
En toch beide fanatiek aanhanger zijn van dezelfde partij... Merkwaardig.
pi_178246037
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 21:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je zou het eens kunnen proberen.

Maar eh... Je zegt dus iets als 'ik ben helemaal klaar met zwarten' en dan ga je full retard als mensen je een racist noemen. Hoe zit dat?
Ik zeg alleen dat ik helemaal klaar ben met zwarten en moslims omdat dat volk per beleid op tv wordt voorgetrokken. En dat ik daar na tientallen jaren best wel misselijk van wordt. Dat mag natuurlijk niet want dan ben ik een racist en slecht en nazi en weetikveel wat :r

Dat linkse tv is zelf racistisch man.

Zuigende sukkels van de orde Sylvana Simons. Jullie blijven maar janken en drammen :r
  zondag 1 april 2018 @ 22:15:29 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178246068
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:14 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik helemaal klaar ben met zwarten en moslims omdat dat volk per beleid op tv wordt voorgetrokken. En dat ik daar na tientallen jaren best wel misselijk van wordt. Dat mag natuurlijk niet want dan ben ik een racist en slecht en nazi en weetikveel wat :r

Dat linkse tv is zelf racistisch man.
8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178246108
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

8)7
Wat begrijp je niet aan mijn commentaar Wat behoeft uitleg?
pi_178246115
Lijm snuiven is op termijn echt slopend voor je hersenen.
  zondag 1 april 2018 @ 22:18:59 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178246142
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:17 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan mijn commentaar Wat behoeft uitleg?
Je raaskalt. En je bent een complottervreter..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178246245
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je raaskalt. En je bent een complottervreter..
Je gaat niet in op inhoud maar denigreert direkt met smilies en labels.. Dat is je manier van discussieren. Dus wanneer je geen argumenten meer hebt noem je personen maar complotgek racist nazi nationalist raaskaller. Nou mooi toch. Jij je zin. Jouw wereld jouw visie. Wie heeft nog weerwoord nodig dan.
  zondag 1 april 2018 @ 22:27:57 #216
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178246373
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:23 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Je gaat niet in op inhoud maar denigreert direkt met smilies en labels.. Dat is je manier van discussieren. Dus wanneer je geen argumenten meer hebt noem je personen maar complotgek racist nazi nationalist raaskaller. Nou mooi toch. Jij je zin. Jouw wereld jouw visie. Wie heeft nog weerwoord nodig dan.
Met uitspraken als "Want ik ben echt helemaal klaar met zwarten en moslims" plaats je jezelf volledig buiten de Nederlandse maatschappij. Het is niet mogelijk om daarover een discussie te voeren die nog compatibel is met de Nederlandse normen en waarden.

Het enige dat je kunt doen is emigreren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 1 april 2018 @ 22:28:07 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178246382
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:23 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Je gaat niet in op inhoud maar denigreert direkt met smilies en labels.. Dat is je manier van discussieren. Dus wanneer je geen argumenten meer hebt noem je personen maar complotgek racist nazi nationalist raaskaller. Nou mooi toch. Jij je zin. Jouw wereld jouw visie. Wie heeft nog weerwoord nodig dan.
Dat zal het zijn ja. Jij bent niet gestoord, alle anderen zijn dat. En ze willen niet eens inhoudelijk met je praten als je raaskalt of scheldkannonades uitbraakt. Wat gemeen toch weer van die anderen, en jij bent nog wel zo lief en voorkomend....
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178246546
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:27 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Want ik ben echt helemaal klaar met zwarten en moslims.
Klaar?
In de betekenis... ik ga me niet meer druk maken over deze mensen ?
Kan best gezond zijn voor jezelf en voor anderen.
Hangt ervan af hoe je dat doet.... dat klaarzijn.
pi_178246818
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

:D _O- wilde eigenlijk hun trollen maar hier neem ik ook genoegen mee.
Heerlijk
  Moderator zondag 1 april 2018 @ 22:50:45 #220
236264 crew  capricia
pi_178246852
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:07 schreef Crazylikethatglue het volgende:
He wacht even. Tientallen jaren selectief alleen Moslims en Zwarten voortrekken knuffelen aandacht geven. Dat is toch ook selectief op ras en derhalve discriminatie. Hoor ik de linkse gekkies natuurlijk nooit over. Tot ergernis bij mij.
Was het niet VVD die het meeste geregeerd heeft?
En oh, wat laat jij jezelf kennen.
Als niet serieuze gesprekspartner.
Definitely not CIA
  zondag 1 april 2018 @ 22:51:26 #221
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_178246864
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Nope, niet dezelfde denkbeelden. En zolang je dat niet ziet of wil zien komen we nergens.
Het is vooral het niet willen zien denk ik. Tuurlijk hebben wij FvD'ers hier een gemeenschappelijke basis van de (politieke) ideeën die wij hebben.

Maar sommigen, en daar schaar ik in dit geval die crazyglue ook onder, vallen daar toch zeker buiten. Ik denk namelijk dat het een vorm van (politiek) gelukszoeken is. De partij is nog jong en hopen dat zij de partij een kant op kunnen sturen, of dat een partij gedachtegoed gaat uitdragen die zij graag zouden willen zien. Denk ook aan bijvoorbeeld de NVU.

Nu zal ik de eerste zijn die toe zal geven dat Thierry bepaalde dingen gezegd heeft die dat soort figuren natuurlijk prachtig vinden. Daar moet hij gewoon op letten, ook omdat het politieke tegenstanders stokken biedt om mee te slaan.

Ik sprak een tijd geleden ook iemand die hele radicale ideeën had m.b.t. de energiekwestie en klimaatverandering, heel vaag ingewikkeld en complotterig. Hij was er bijvoorbeeld rotsvast van overtuigd dat de VS vliegtuigen hadden uitgevonden die op water konden vliegen. :')
De rest van wat FvD te melden had interesseerde hem niet, die man was ook zo'n politieke gelukszoeker. Die is van SP tot VVD geweest in de hoop dat hij daar medestanders vond.

Dergelijke figuren brengen FvD alleen maar schade toe. Daarom is het ook belangrijk dat wij laten merken dat we van dat soort uitspraken niet gediend zijn. Laten we hen daar dan ook vooral op aanspreken. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_178246945
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 22:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt me voornamelijk een verschil in verpakking. Het is verder dezelfde stront.
Het kan toch zo zijn dat mensen tot eenzelfde oplossing komen op basis van een totaal ander wereldbeeld?

Misschien heb ik die dingen niet gezegd, omdat ik ze niet vind. Ik snap niet waarom het nodig is om voor mij in te vullen dat ik dat eigenlijk ook vind, maar het niet durf te zeggen. Vind jij mij iemand die een blad voor de mond neemt? Of zouden er ook integere (ipv liegen over de "ware aard van het FvD) mensen kunnen zijn die tot een andere oplossing voor bepaalde problemen komen dan jij?

Denk je dat wij hier alleen afstand van nemen omdat we ons eigen hachje willen redden, of denk je dat we denken: jezus lijmsnuiver je lult uit je nek.

Wat ik denk weet ik zelf natuurlijk het beste, en ik kan je vertellen: het is het tweede.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr.Major op 01-04-2018 23:00:58 ]
pi_178247032
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom het nodig is om voor mij in te vullen dat ik dat eigenlijk ook vind
Vervelend is dat hè? Ga je dan nu eindelijk eens een keer ophouden met dat telkens weer bij anderen te doen?
pi_178247041
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:00 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Vervelend is dat hè? Ga je dan nu eindelijk eens een keer ophouden met dat telkens weer bij anderen te doen?
:O
  zondag 1 april 2018 @ 23:04:45 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178247115
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het kan toch zo zijn dat mensen tot eenzelfde oplossing komen op basis van een totaal ander wereldbeeld?

Misschien heb ik die dingen niet gezegd, omdat ik ze niet vind. Ik snap niet waarom het nodig is om voor mij in te vullen dat ik dat eigenlijk ook vind, maar het niet durf te zeggen. Vind jij mij iemand die een blad voor de mond neemt? Of zouden er ook integere (ipv liegen over de "ware aard van het FvD) mensen kunnen zijn die tot een andere oplossing voor bepaalde problemen komen dan jij?

Denk je dat wij hier alleen afstand van nemen omdat we ons eigen hachje willen redden, of denk je dat we denken: jezus lijmsnuiver je lult uit je nek.

Wat ik denk weet ik zelf natuurlijk het beste, en ik kan je vertellen: het is het tweede.
Ik vind jou iemand die alles van "jouw partij" goed probeert te praten no matter what. Daardoor kom je nogal hypocriet over..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 1 april 2018 @ 23:05:57 #226
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178247145
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 23:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:O
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
Ik zie je niet "dus" ik kies geen kant...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 1 april 2018 @ 23:08:58 #227
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178247187
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 16:02 schreef Crazylikethatglue het volgende:

[..]

Als je zo gaat denken en daarnaar gaat handelen in je beleid. In de aanvoering van je partij. Als je bang bent wat de mogelijke consequenties zouden kunnen zijn van uitspraken. Dat je je mening inhoudt. Dan wordt je toch ingepalmd door politiek correct links en hun visie. Dat is een soort zelfkastijding. Als je bepaalde dingen maar niet zegt omdat dat misinterpreteert zou kunnen worden en overloos door trutje Jinek kwaad wordt geframed en gekoppeld aan jouw persoon. Dan speel je naar de spelregels en wil van het politiek correct links. Wil je dat als partij?
Het onderzoek waar Yernaz na refereerde is debunked en trekt nou eenmaal extreemrechts aan. Er zijn meerdere partijen zoals het CDA en de VVD die voor een strenger immigratiebeleid zijn. Bij Pauw had Dijkhoff onlangs in een discussie met Klaver duidelijk gemaakt dat de VVD niet met de ideeën van Groenlinks over immigratie meegaat, dus waar jij het idee vandaan haalt dat men anders naar de mond van links praat is mij een raadsel.
pi_178247291
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik vind jou iemand die alles van "jouw partij" goed probeert te praten no matter what. Daardoor kom je nogal hypocriet over..
Ik vind jou iemand die zonder wc papier zijn hol afveegt. Nu graag weer inhoudelijk.
pi_178247342
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:08 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Het onderzoek waar Yernaz na refereerde is debunked en trekt nou eenmaal extreemrechts aan. Er zijn meerdere partijen zoals het CDA en de VVD die voor een strenger immigratiebeleid zijn. Bij Pauw had Dijkhoff onlangs in een discussie met Klaver duidelijk gemaakt dat de VVD niet met de ideeën van Groenlinks over immigratie meegaat, dus waar jij het idee vandaan haalt dat men anders naar de mond van links praat is mij een raadsel.
Er is hier ook nooit gezegd dat wat Yernaz zegt een verstandige actie is geweest. Ik denk dat wat hij zegt totaal niet racistisch is, maar ook totaal niet de oorzaak (op misschien 1 procent na). Overigens heeft dat artikel 2 jaar over het internet geslingerd zonder dat iemand er ophef over maakte. Zou het dan echt niet kunnen dat het iets met verkiezingsretoriek te maken heeft.

Omdat het een nuanceverschil is. Wat is er nou zo fundamenteel anders aan de ideeën van GL dan van de VVD. Een afspraakje met een buitenlands regime daar, een inburgeringscursusje privatiseren daar. Het zijn totaal geen verschillen in ideologie of strategie; het zijn kleine verschillen in uitvoering. Dat het ene nog dommer is dan het andere, daar wordt natuurlijk ophef over gemaakt; maar om nou te doen alsof het daarom ook fundamenteel verschilt... neuh
pi_178247439
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 23:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind jou iemand die zonder wc papier zijn hol afveegt. Nu graag weer inhoudelijk.
Nu graag inhoudelijk. _O-

Ik volg dit topic nu enige tijd (wat mijn fout is) en je loopt grotendeels uit je nek te lullen man. Vaak is er geen touw aan vast te knopen.
pi_178247525
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:23 schreef Somberling het volgende:

[..]

Nu graag inhoudelijk. _O-

Ik volg dit topic nu enige tijd (wat mijn fout is) en je loopt grotendeels uit je nek te lullen man. Vaak is er geen touw aan vast te knopen.
Ik zou ook niet weten hoe je een touw zou moeten vastknopen aan een paar pixels, of waarom je dat uberhaupt wil proberen.

Wat is er zo onduidelijk dan? Ik vind het altijd heel concreet en consistent.
pi_178247709
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 23:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik zou ook niet weten hoe je een touw zou moeten vastknopen aan een paar pixels, of waarom je dat uberhaupt wil proberen.

Wat is er zo onduidelijk dan? Ik vind het altijd heel concreet en consistent.
Sorry, het was irritatie van mijn kant.

Maar soms lees ik je berichten (of laat ik zeggen, hele discussies) en dan denk ik, waar heb je het in godsnaam over. De verbanden die je legt en vergelijkingen die je trekt.

Als ik uit mijn nek loop te lullen geef ik de schuld aan de 15 blikken bier die ik nu op heb.
pi_178247775
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:23 schreef Somberling het volgende:

[..]

Nu graag inhoudelijk. _O-

Ik volg dit topic nu enige tijd (wat mijn fout is) en je loopt grotendeels uit je nek te lullen man. Vaak is er geen touw aan vast te knopen.
De denkfout die jij maakt (en die helaas veel anderen ook maken) is dat jij de schuld bij Mr.Major legt als die weer eens met de meest krankzinnige vergelijkingen komt om het gespreksonderwerp 180 graden te draaien richting de door hem verzonnen conclusie en daarbij zijn gesprekspartners allerlei woorden en meningen in de mond legt die zij nooit hebben geuit.
In feite ligt het natuurlijk aan die anderen en is het verhaal van Mr.Major uiterst coherent en consistent, het is alleen zo ontzettend jammer dat niemand anders behalve hijzelf in staat is om dat in te zien.
pi_178247803
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:39 schreef Somberling het volgende:

[..]

Sorry, het was irritatie van mijn kant.

Maar soms lees ik je berichten (of laat ik zeggen, hele discussies) en dan denk ik, waar heb je het in godsnaam over. De verbanden die je legt en vergelijkingen die je trekt.

Als ik uit mijn nek loop te lullen geef ik de schuld aan de 15 blikken bier die ik nu op heb.
Doe dat dan ook niet beste jongen ;)

Kan best dat wat jij logisch vind, ik juist niet en andersom natuurlijk. Dat is ook waarom mensen tot andere conclusies komen. Dat is bijv. ook waarom ik het niet eens ben met glue, ondanks dat we op dezelfde partij stemmen.
pi_178247814
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De denkfout die jij maakt (en die helaas veel anderen ook maken) is dat jij de schuld bij Mr.Major legt als die weer eens met de meest krankzinnige vergelijkingen komt om het gespreksonderwerp 180 graden te draaien richting de door hem verzonnen conclusie en daarbij zijn gesprekspartners allerlei woorden en meningen in de mond legt die zij nooit hebben geuit.
In feite ligt het natuurlijk aan die anderen en is het verhaal van Mr.Major uiterst coherent en consistent, het is alleen zo ontzettend jammer dat niemand anders behalve hijzelf in staat is om dat in te zien.
Wat is er zo inconsequent aan. Dat het niet klopt heb ik eerder gehoord. Inconsequent is een nieuwe. Noem eens iets dan.
  zondag 1 april 2018 @ 23:52:59 #236
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178247886
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 23:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er is hier ook nooit gezegd dat wat Yernaz zegt een verstandige actie is geweest. Ik denk dat wat hij zegt totaal niet racistisch is, maar ook totaal niet de oorzaak (op misschien 1 procent na). Overigens heeft dat artikel 2 jaar over het internet geslingerd zonder dat iemand er ophef over maakte. Zou het dan echt niet kunnen dat het iets met verkiezingsretoriek te maken heeft.

Omdat het een nuanceverschil is. Wat is er nou zo fundamenteel anders aan de ideeën van GL dan van de VVD. Een afspraakje met een buitenlands regime daar, een inburgeringscursusje privatiseren daar. Het zijn totaal geen verschillen in ideologie of strategie; het zijn kleine verschillen in uitvoering. Dat het ene nog dommer is dan het andere, daar wordt natuurlijk ophef over gemaakt; maar om nou te doen alsof het daarom ook fundamenteel verschilt... neuh
Natuurlijk was er nog geen ophef, omdat FvD nauwelijks bestond. Zodra een partij groot wordt valt het onder de loep van de journalistiek. Lijkt me niet zo raar. De VVD is ook vaak genoeg aangepakt door journalisten omdat bleek dat partijleden van alles aan hun kerfstok hadden.

Als we aannemen dat elke partij slechts een klein beetje verschilt in de uitvoering van een plan. In hoeverre verschilt FvD dan van al die andere partijen ? Dan moet er nauwelijks verschil zijn volgens jouw redenatie.
pi_178247939
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:52 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Natuurlijk was er nog geen ophef, omdat FvD nauwelijks bestond. Zodra een partij groot wordt valt het onder de loep van de journalistiek. Lijkt me niet zo raar. De VVD is ook vaak genoeg aangepakt door journalisten omdat bleek dat partijleden van alles aan hun kerfstok hadden.

Als we aannemen dat elke partij slechts een klein beetje verschilt in de uitvoering van een plan. In hoeverre verschilt FvD dan van al die andere partijen ? Dan moet er nauwelijks verschil zijn volgens jouw redenatie.
Prima, ik denk dat dat niet het geval is maar zou kunnen.

Ik volg die redenatie niet? Omdat GL en de VVD niet verschillen verschillen het FvD en VVD ook niet?

Inb4 zie je wel ze zijn extreem :{w
  zondag 1 april 2018 @ 23:58:50 #238
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_178247989
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 23:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Prima, ik denk dat dat niet het geval is maar zou kunnen.

Ik volg die redenatie niet? Omdat GL en de VVD niet verschillen verschillen het FvD en VVD ook niet?

Inb4 zie je wel ze zijn extreem.
Precies. Volgens jouw zijn de partijen ongeacht ideologie slechts verschillend in de uitvoering van een plan. Als dat voor de VVD en Groenlinks zo is, dan geldt dat ook voor partijen zoals FvD en Denk ten opzichte van andere partijen.
pi_178248021
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:58 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Precies. Volgens jouw zijn de partijen ongeacht ideologie slechts verschillend in de uitvoering van een plan. Als dat voor de VVD en Groenlinks zo is, dan geldt dat ook voor partijen zoals FvD en Denk ten opzichte van andere partijen.
Waarom? Omdat een x aantal partijen allemaal op basis van dezelfde ideologie/ hoofdlijnen werken, doet een andere partij dat ook? Er kan dus niet iemand zijn die zegt: jongens we doen het verkeerd laten we het anders doen?

Veel interessanter is de vraag: waarom is het FvD dan zo anders.
pi_178248140
De vraag stellen is hem beantwoorden.

Het FvD wil niet blijven hangen in discussies over wel of niet een maximum, wel of niet dit en dat.

Ze staan voor opvang in de regio, inclusief het uitgeven van geld dat daarvoor nodig is. Voor het gecontroleerd toelaten van enkelen, i.p.v. het tegenhouden van een aantal. Ze staan voor een strengere integratie/assimilatie, waarbij hun verkeerde bagage daar mag blijven.

Uiteindelijk is dat voor iedereen beter: de Nederlandse maatschappij, de landen waar die mensen vandaan komen, en de immigranten zelf, aangezien zij een eerlijke kans hebben op het functioneren binnen de maatschappij.

Geen valse voorwendselen dat wij een tolerante maatschappij zijn waarin intolerantie ruimte heeft. Geen ruimte laten voor normen en waarden die hier uiteindelijk niet geaccepteerd zullen worden. Een duidelijk verwachtingspatroon creeëren, en het mogelijk maken eraan te voldoen.
pi_178248172
De verschillen tussen GroenLinks en VVD zijn inderdaad minimaal, daarom zie je ook regelmatig mensen van de ene partij overspringen naar een van de andere partijen, denk bijvoorbeeld maar aan Robert De Haze Winkelman, Betty Jo Wevers en Anton van Schijndel.
De verschillen tussen VVD en FVD daarentegen zijn zo gigantisch, dat je daar dergelijke transfers niet zult tegenkomen.
pi_178248257
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
De verschillen tussen GroenLinks en VVD zijn inderdaad minimaal, daarom zie je ook regelmatig mensen van de ene partij overspringen naar een van de andere partijen, denk bijvoorbeeld maar aan Robert De Haze Winkelman, Betty Jo Wevers en Anton van Schijndel.
De verschillen tussen VVD en FVD daarentegen zijn zo gigantisch, dat je daar dergelijke transfers niet zult tegenkomen.
Een misvatting. Dat er mensen overstappen van de ene naar de andere partij wil niet zeggen dat de ideeën echt overeenkomen. Zo denk ik bijv, dat als je niet voor een streng integratiebeleid gaat; je beter de lijn van D66 kan aanhouden dan dat van de VVD. Integratiecursussen privatiseren bijv. is een onwijs dom idee. Ligt D66 nu nader bij het FvD dan de VVD? Volgens jou logica wel.

Sommige punten zullen altijd overeen blijven komen; dat is zeker zo. Dat is ook niet zo gek: hoeveel andere dingen kun je nou doen. Uiteindelijk gaat het om een andere filosofie. Een ander uitgangspunt. Een visie voor de toekomst. Die is bij GL en VVD grotendeels hetzelfde. Als we het zo en zo doen, komen we uiteindelijk ongeveer daar uit.

Het FvD zegt, als we het zo en zo doen, komen we helemaal niet daar uit; als we het zus en zo doen, dan wel.
pi_178248283
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 00:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]
Volgens jou logica wel.
Om een onnozelaar te citeren:

quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom het nodig is om voor mij in te vullen dat ik dat eigenlijk ook vind
pi_178248329
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Om een onnozelaar te citeren:

[..]

Dan kan je wel weer de inhoud links laten liggen en doen alsof ik iets voor je invul (nu weer terug dus?). Ik discussier met je. Dat betekent dat als jij zegt "ik ga die brievenbus opblazen" er gezegd gaat worden:

als je dat rotje in die brievenbus duwt, blaas je je hand eraf. Dan zeg ik niet dat jij het een goed idee vindt om je hand eraf te blazen, ik zeg dat dat de consequentie is van je gedachtengang.

Daarom zal ik het ook niet eens zijn met jouw gedachtegang. Dat is wat je nou een discussie noemt. Leer het eens zou ik zeggen.
pi_178248370
Wat er niet is kan ik ook niet links laten liggen.
Gebruik die enorme plank voor je kop om op te gaan surfen, dan heb je er nog iets aan.
pi_178248415
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 00:25 schreef Kansenjongere het volgende:
Wat er niet is kan ik ook niet links laten liggen.
Gebruik die enorme plank voor je kop om op te gaan surfen, dan heb je er nog iets aan.
Hoezo is er geen inhoud? Ik schets alternatieven voor het huidige immigratiebeleid. De grote lijnen staan er, we kunnen het samen inkleuren als je wilt. Als je daar geen behoefte aan hebt kan je beter ergens anders iets leuks gaan doen.
pi_178249245
Wie was dat trouwens die zei dat het in Egypte wel goed ging toen we het hadden over de Arabische lente?
#commentsthatdontagewell
pi_178250043
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:08 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Het onderzoek waar Yernaz na refereerde is debunked en trekt nou eenmaal extreemrechts aan. Er zijn meerdere partijen zoals het CDA en de VVD die voor een strenger immigratiebeleid zijn. Bij Pauw had Dijkhoff onlangs in een discussie met Klaver duidelijk gemaakt dat de VVD niet met de ideeën van Groenlinks over immigratie meegaat, dus waar jij het idee vandaan haalt dat men anders naar de mond van links praat is mij een raadsel.
GL zit nu in de oppositie. Ze spelen allebei (aledrie, allemaal) toneel om de schijn van onderlinge verschil hoog te houden. Voor de volgende verkiezingen snap je. De buit van duizenden immigranten is al lang binnen joh. Daar maken zij zich geen zorgen over. Je bent erg naief.

En hoe is dat van Yarnaz debunked?
pi_178250052
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:58 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Precies. Volgens jouw zijn de partijen ongeacht ideologie slechts verschillend in de uitvoering van een plan. Als dat voor de VVD en Groenlinks zo is, dan geldt dat ook voor partijen zoals FvD en Denk ten opzichte van andere partijen.
He?

Hoe maak jij die sprong dat FvD hetzelfde zou zijn als die andere partijen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crazylikethatglue op 02-04-2018 03:11:14 ]
pi_178250205
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:47 schreef ChickenMan het volgende:
Dat is vrij raar ja. Dat je alleen al denkt dat het een keuzemogelijkheid is vind ik bizar.
:?
Nee, dat jij alleen al denkt dat het geen keuzemogelijheid is, dat is vrij bizar.
De massaimmigratie van kanslozen uit Afrika en Azie wordt toch echt mogelijk gemaakt door overheidsbeleid, sterker nog: actief overheidsbeleid.
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 20:34 schreef Jigzoz het volgende:
Het onvervalste FvD-geluid.
Vervang in die zin "zwarten en moslims" door "blanken, christenen en joden" en het is het onvervalste GroenLinks, D66, CDA, VVD en PvdA geluid :{w
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:28 schreef Jigzoz het volgende:
Bij de opkomst van een nieuwe extreemrechtse partij kun je verwachten dat er uit de hoek van "hyperprogressief-links" tegengeluid klinkt. Dat kun je een oproep tot polarisatie noemen, maar mij lijkt het een volstrekt logische reactie.
Maaar goed, een nieuwe extreemrechtse partij hebben we in Nederland al in geen decennia meer gezien, dus waar maakt "hyperprogressief-links" zich druk om ? :?

[ Bericht 25% gewijzigd door bluemoon23 op 02-04-2018 04:52:16 ]
  maandag 2 april 2018 @ 05:32:31 #251
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178250247
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 04:45 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Vervang in die zin "zwarten en moslims" door "blanken, christenen en joden" en het is het onvervalste GroenLinks, D66, CDA, VVD en PvdA geluid :{w
Geloof je dit nu echt, of zuig je dit doelbewust uit je duim?

Ik weet eerlijk gezegd niet welke van die twee ik achterlijker zou vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178250248
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 05:32 schreef Molurus het volgende:
Geloof je dit nu echt, of zuig je dit doelbewust uit je duim?

Ik weet eerlijk gezegd niet welke van die twee ik achterlijker zou vinden.
Heeft niets met geloven te maken.
Dat is slechts het gevolg van het beleid wat deze partijen de afgelopen decennia hebben gemaakt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 08:53 schreef Jigzoz het volgende:
Sinds wanneer is nuance in extreemrechtse hoek ineens een ding geworden? Is nuance niet meer 'policor'?
In de extreemlinkse hoek is nuance al veel langer weg.
Kijk maar naar de uitspraken die je zelf doet hier....
quote:
Hoe dan ook: Baudet zegt het en Bij1 wil daar niets mee te maken hebben.
Kun je gaan stellen dat Bij1 de schuldige is en polariseert, maar dat zal me verder worst wezen. Dit is hoe het zit.
Ja logisch, voor Bij1 zijn de blanken de eeuwige schuldige, de bron van het kwaad, die een erfzonde met zich meedragen.
Hun hele programma is zo' n beetje gebaseerd op verdeeldheid, polariseren en racisme.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:27 schreef Molurus het volgende:
Aha, dus huidskleur is volgens jou direct gerelateerd aan culltuur? Dat lijkt me een ondubbelzinnig racististische uitspraak.

Als dat is wat Baudet ermee bedoelt dan kunnen we gerust zeggen dat FvD een racistische partij is.
Waarom zie jij toch overal racisme in en gebruik je dat woord om de haverklap ?
Heb je Gilles de la Tourette ofzo en loop je op straat rond terwijl je willekeurig racisme roept ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:31 schreef Jigzoz het volgende:
Nou, nee. Dit is echt wel een cultuurtje op zich. Eigen taaltje, eigen perspectieven, dogma's, heiligdommen, noem maar op.
Beschrijf je nu je eigen persoon en de radicaallinkse omgeving waar je in verkeert ?
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:02 schreef Mr.Major het volgende:
Cultuur is onderhevig aan verandering meneer Baudet. Dat kan je niet altijd zo houden als het is. Iedere cultuur heeft mooiere dingen.

Aldus Dolf Jansen.

1) Cultuur kan inderdaad veranderen, daarom is er ook een probleem als het dreigt de verkeerde kant op te gaan.
2) We willen het niet zo houden als het is, maar dat betekent niet dat iedere verandering een wenselijke is.
3) Als iedere cultuur iets heeft dat mooier is dan bij een andere, heeft iedere cultuur dus ook iets dat minder mooi is dan het andere.
Dat is zo,n mooie dooddoener van links, "cultuur is onderhevig aan verandering"
Dat klinkt heel leuk, maar niet elke verandering hoeft een verbetering te zijn, en dat het onvermijdbaar zou zijn is helemaal flauwekul.
De massaemigratie van kansloze economische migranten uit Azie en Afrika en de (zelf)islamisering in Nederland is immers het gevolg van overheidsbeleid.
En beleid kun je bijsturen/aanpassen....
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:47 schreef Ludachrist het volgende:
Het hek van BNW staat weer open?
Neuh, dat begon 128 topics geleden al toen FvD gelijk neonazi, fascisme, racisme etc in de schoenen werd geschoven.
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 01:10 schreef Jigzoz het volgende:
Dan ben je je nog nooit in BNW geweest. Daar ruziën de complotdenkers elkaar constant de tent uit. En laten we wel wezen: deze kant van het politieke spectrum is altijd al de BNW-kant geweest.
Aangezien radicaal links hier overtegenwoordigd is, neem ik aan dat je die kant van het politieke spectrum bedoelt ?
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 10:59 schreef Jigzoz het volgende:
http://nvu.info/persverklaring90.html
Hmja, voor je het weet hou je geen partij meer over.
Beetje vreemd van ze dat LPF in die opsomming van toch wel zeer dubieuze partijen staat.
Niet dat de LPF nu zo'n succes was, dat niet.
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 13:20 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik vind dat Jigzoz en Molurus best goeie punten maken.
Dat zou dan voor het eerst zijn in deze topicreeks _O-
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 23:08 schreef Buurtzwaan het volgende:
Het onderzoek waar Yernaz na refereerde is debunked en trekt nou eenmaal extreemrechts aan. Er zijn meerdere partijen zoals het CDA en de VVD die voor een strenger immigratiebeleid zijn. Bij Pauw had Dijkhoff onlangs in een discussie met Klaver duidelijk gemaakt dat de VVD niet met de ideeën van Groenlinks over immigratie meegaat, dus waar jij het idee vandaan haalt dat men anders naar de mond van links praat is mij een raadsel.
Praatjes voor de buhne hebben we niet zoveel aan, de afgelopen decennia zat VVD of CDA altijd in de regering en was er een buitengewoon ruimhartig immigratebeleid.
pi_178251176
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 00:11 schreef Kansenjongere het volgende:
De verschillen tussen GroenLinks en VVD zijn inderdaad minimaal, daarom zie je ook regelmatig mensen van de ene partij overspringen naar een van de andere partijen, denk bijvoorbeeld maar aan Robert De Haze Winkelman, Betty Jo Wevers en Anton van Schijndel.
De verschillen tussen VVD en FVD daarentegen zijn zo gigantisch, dat je daar dergelijke transfers niet zult tegenkomen.
Je vergeet de /s

Tuurlijk ligt de VVD meer in het verlengde van FVD dan bijv. GL qua partijprogramma en ideologie op papier, maar het punt en het probleem is juist dat het verschil in de praktijk minimaal is. In de praktijk zijn de VVD en GL allebei eurofiel, slap op immigratie, slap op de islam en slap op privacybescherming. Dit is o.a. wat er wordt bedoeld met "partijkartel" (naast de achterkamertjes politiek, het elkaar toeschuiven van banen en het uitsluiten van nieuwe partijen).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178251250
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 04:45 schreef bluemoon23 het volgende:

dus waar maakt "hyperprogressief-links" zich druk om ? :?
Even voor de duidelijkheid: "hyperprogressief-links" is een term die ik gebruik omdat ik mezelf ook progressief acht (voor abortus, euthanasie, homo-huwelijk, gelijke rechten man-vrouw etc.) maar ik tegen dingen ben als positieve discriminatie, vrouwenquota's, een veelvoud aan genders, blanke schuld, islamknuffelen en dergelijke doorgeslagen dingen die tegenwoordig ook onder progressief worden geschaard. Maar ik vind dat doorgeslagen progressiviteit en wil niet dat de term progressief wordt gekaapt en dus vandaar de term "hyper-progressief". Neo-progressief of radicaal-progressief zou je het ook kunnen noemen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178251366
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 23:16 schreef Mr.Major het volgende:
Omdat het een nuanceverschil is. Wat is er nou zo fundamenteel anders aan de ideeën van GL dan van de VVD.
Wat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178251389
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 09:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Even voor de duidelijkheid: "hyperprogressief-links" is een term die ik gebruik omdat ik mezelf ook progressief acht (voor abortus, euthanasie, homo-huwelijk, gelijke rechten man-vrouw etc.) maar ik tegen dingen ben als positieve discriminatie, vrouwenquota's, een veelvoud aan genders, blanke schuld, islamknuffelen en dergelijke doorgeslagen dingen die tegenwoordig ook onder progressief worden geschaard. Maar ik vind dat doorgeslagen progressiviteit en wil niet dat de term progressief wordt gekaapt en dus vandaar de term "hyper-progressief". Neo-progressief of radicaal-progressief zou je het ook kunnen noemen.
Eens met deze wijze man :z
  maandag 2 april 2018 @ 10:12:58 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_178251536
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 09:38 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je vergeet de /s

Tuurlijk ligt de VVD meer in het verlengde van FVD dan bijv. GL qua partijprogramma en ideologie op papier, maar het punt en het probleem is juist dat het verschil in de praktijk minimaal is. In de praktijk zijn de VVD en GL allebei eurofiel, slap op immigratie, slap op de islam en slap op privacybescherming. Dit is o.a. wat er wordt bedoeld met "partijkartel" (naast de achterkamertjes politiek, het elkaar toeschuiven van banen en het uitsluiten van nieuwe partijen).
Afgezien van Thierry's onzalige Nexit- plannen lijkt FVD natuurlijk veel meer op de VVD dan de VVD op groenlinks lijkt. Dat jij en Thierry denken dat die verschillen zich vooral in de praktijk zullen manifesteren komt doordat Thierry weinig snapt van politiek en landsbestuur.
We have always been at war with Eastasia.
pi_178251801
Alle partijen zijn grotendeels hetzelfde, behalve het fvd, want die willen opvang in de regio.

Helder.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 2 april 2018 @ 10:34:48 #259
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178251911
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 10:28 schreef Ludachrist het volgende:
Alle partijen zijn grotendeels hetzelfde, behalve het fvd, want die willen opvang in de regio.

Helder.
Thierry hoort als enige niet bij het partijkartel. Dûh.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 2 april 2018 @ 10:34:52 #260
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178251912
Dat in de ogen van een FvD'er GL en VVD min of meer hetzelfde zijn en FvD een progressieve partij is is voor mij ook wel een openbaring.

Net als je denkt dat de domste opmerkingen wel zijn gemaakt weet iemand dat toch weer te overtreffen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 2 april 2018 @ 10:37:32 #261
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178251948
quote:
11s.gif Op maandag 2 april 2018 10:34 schreef Molurus het volgende:
Dat in de ogen van een FvD'er GL en VVD min of meer hetzelfde zijn en FvD een progressieve partij is is voor mij ook wel een openbaring.

Net als je denkt dat de domste opmerkingen wel zijn gemaakt weet iemand dat toch weer te overtroeven.
Ach ja. Vanuit Constant Kusters bekeken is iedereen extreem links natuurlijk. Een dergelijke beeldvertroebeling zal hier ook wel achter zitten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178252110
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 10:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Thierry hoort als enige niet bij het partijkartel. Dûh.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178253628
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 10:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Afgezien van Thierry's onzalige Nexit- plannen lijkt FVD natuurlijk veel meer op de VVD dan de VVD op groenlinks lijkt. Dat jij en Thierry denken dat die verschillen zich vooral in de praktijk zullen manifesteren komt doordat Thierry weinig snapt van politiek en landsbestuur.
Compromissen sluiten en dingen uitruilen hoort tot op zekere hoogte bij maar mijn inziens hebben de gevestigde partijen (met name de VVD, D66 en PvdA) zichzelf teveel verloochend en uiteindelijk het contact met hun grondbeginselen en idealen verloren. De VVD is een partij geworden voor het grote geld zonder zich hard te maken voor liberaal conservatieve idealen. D66 is vervallen in extreem eurofiel, politiek correct en anti-democratisch. PvdA heeft het contact met de arbeider verloren en zit al jaren in een identiteitscrisis.

Of het Thierry gaat lukken weet ik niet maar volgens mij zou het niet onmogelijk moeten zijn om als politieke partij te functioneren in een representatieve democratie zonder je belangrijkste idealen te verliezen of te verloochenen. Daarvoor moet je niet ten koste van alles willen regeren en moet je openlijk onderscheid maken tussen welke idealen het belangrijkst zijn en met welke idealen je flexibeler kunt zijn voor compromissen. Niet voor elk ideaal op je strepen gaan staan waardoor je nooit tot regeren komt maar ook niet je belangrijkste idealen opgeven voor het pluche. In het geval van FVD zou het dan zo zijn dat ze niet of amper compromiseren op immigratie, behoud van cultuur, nationale soevereiniteit t.o.v. de EU en bestuurlijke vernieuwing maar flexibeler zijn op andere punten die minder raakvlak hebben met liberaal-conservatieve en conservatief-liberale ideeën zoals de zorg, het milieu, onderwijs etc.

Sommige dingen zijn bespreekbaar en sommige dingen niet. Je moet duidelijk maken welke idealen en standpunten belangrijker zijn en alleen op die punten campagne voeren zodat de leden en de kiezers weten waar ze aan toe zijn... niet zoals Geert Wilders een aantal jaar geleden deed: flink campagne voeren en hardmaken voor meer geld naar ouderenzorg en op de verkiezingsavond net nadat de stemhokjes gesloten waren (!) al toe te geven dat hij dat wel op wil geven. Dat is gewoon kiezersbedrog. Als hij er geen campagne op had gevoerd dan was het inleveren daarvan ook minder een probleem. Maar dat zie je dus ook bij andere gevestigde partijen; idealen verloochenen op punten waar ze campagne op voeren. Ze leveren juist de dingen in waar ze de stemmen mee wonnen.

Wat daarbij ook belangrijk is is dat men open is over het inleveren van punten en dat men daar niet blij mee is (en niet alleen in het begin). Helaas gebeurt dat amper. Je ziet nu constant dat coalitiepartijen de belangrijke idealen van andere coalitiepartijen gaan lopen verdedigen en uitdragen. Hierdoor vervagen de eigen idealen zowel in de ogen van de kiezer als binnen de eigen partij.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 2 april 2018 @ 12:09:22 #264
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178253683
Met name VVD, D66 en PvdA hebben hun idealen laten laten? Is dat omdat in jouw ogen de confessionelen überhaupt geen idealen hebben? Want die hebben vanaf 1945 tot Paars natuurlijk constant geregeerd over zowel links als rechts.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178253762
quote:
11s.gif Op maandag 2 april 2018 10:34 schreef Molurus het volgende:
Dat (in de ogen van een FvD'er) FvD een progressieve partij is is voor mij ook wel een openbaring.
Mooi! Hou vol die gedachte! Halsema heeft het ook door! https://www.trouw.nl/home(...)en-gekaapt~a399dc29/

Het verhaal dat ze houdt slaat verder nergens op. Simpel ook: ze probeert de puzzel wanhopig op een progressieve manier neer te leggen; terwijl deze niet in elkaar past.

Femke denkt dat wij de progressieve waarden hebben gekaapt. Echter -en ze mag dankbaar zijn- hebben we die waarden van de straat opgepakt. Ze had ze in een kartonnen doos achtergelaten achter een vuilnisbak. Het lieve beestje is wat mager en kijkt wat zwakjes uit zijn ogen, maar hij zal het overleven.

Een echte progressieveling, zou blij zijn met deze ontwikkeling. Enkel een verheven persoon die meent de gelijkheid in pacht te hebben, zal deze waarden terugeisen. Om ze vervolgens wederom te laten verhongeren. Ik geef ze niet meer terug.
pi_178253839
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 10:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ach ja. Vanuit Constant Kusters bekeken is iedereen extreem links natuurlijk. Een dergelijke beeldvertroebeling zal hier ook wel achter zitten.
Ach ja. Vanuit Joseph Stalin en Mao Zedong gezien is natuurlijk iedereen extreemrechts. Een dergelijke beeldvertroebeling zal hier ook wel achter zitten.

Wat een fucking zwaktebod weer.
pi_178253883
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:09 schreef Euribob het volgende:
Met name VVD, D66 en PvdA hebben hun idealen laten laten? Is dat omdat in jouw ogen de confessionelen überhaupt geen idealen hebben? Want die hebben vanaf 1945 tot Paars natuurlijk constant geregeerd over zowel links als rechts.
Je bedoelt het CDA? Ja, die heb ik er bewust buiten gelaten omdat dat in mijn ogen een partij is met hele softe en vlees noch vis idealen waardoor ze met bijna iedereen kunnen regeren en met bijna alle winden en tijdsgeesten mee kunnen waaien. Een stem op het CDA is een stem op de status quo. Ik heb geen verwachtingen van ze en daar maken ze het ook zelf naar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178253884
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 12:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ach ja. Vanuit Joseph Stalin en Mao Zedong gezien is natuurlijk iedereen extreemrechts. Een dergelijke beeldvertroebeling zal hier ook wel achter zitten.

Wat een fucking zwaktebod weer.
MAD
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178253886
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:07 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Wat daarbij ook belangrijk is is dat men open is over het inleveren van punten en dat men daar niet blij mee is (en niet alleen in het begin). Helaas gebeurt dat amper. Je ziet nu constant dat coalitiepartijen de belangrijke idealen van andere coalitiepartijen gaan lopen verdedigen en uitdragen. Hierdoor vervagen de eigen idealen zowel in de ogen van de kiezer als binnen de eigen partij.
Ik neem aan dat je met het begin de formatie bedoelt. Zodra die formatie is afgelopen hebben de partijen hun handtekening onder het regeerakkoord gezet en zijn het daarmee dus ook hun punten geworden, of ze dat aanvankelijk nu leuk vonden of niet. Logisch dus dat ze die punten gaan verdedigen gedurende de regeerperiode. Het zou juist tot een uiterst ongeloofwaardige poppenkast leiden als de coalitiepartijen vervolgens blijven doen alsof ze niet achter het beleid staan dat ze zelf hebben afgestemd.
  maandag 2 april 2018 @ 12:23:10 #270
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178253986
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met het begin de formatie bedoelt. Zodra die formatie is afgelopen hebben de partijen hun handtekening onder het regeerakkoord gezet en zijn het daarmee dus ook hun punten geworden, of ze dat aanvankelijk nu leuk vonden of niet. Logisch dus dat ze die punten gaan verdedigen gedurende de regeerperiode. Het zou juist tot een uiterst ongeloofwaardige poppenkast leiden als de coalitiepartijen vervolgens blijven doen alsof ze niet achter het beleid staan dat ze zelf hebben afgestemd.
Ook verdomde slecht voor je fractiediscipline en de relaties tussen partijen onderling lijkt me. Als Kamerleden van coalitiepartijen elkaar openlijk gaan affakkelen dan leidt dat tot spanningen en voor je het weet sneuvelt er daardoor een politiek gevoelige wet en trekt één van de partijen de stekker uit de coalitie.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178254075
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 12:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mooi! Hou vol die gedachte! Halsema heeft het ook door! https://www.trouw.nl/home(...)en-gekaapt~a399dc29/

Het verhaal dat ze houdt slaat verder nergens op. Simpel ook: ze probeert de puzzel wanhopig op een progressieve manier neer te leggen; terwijl deze niet in elkaar past.

Femke denkt dat wij de progressieve waarden hebben gekaapt. Echter -en ze mag dankbaar zijn- hebben we die waarden van de straat opgepakt. Ze had ze in een kartonnen doos achtergelaten achter een vuilnisbak. Het lieve beestje is wat mager en kijkt wat zwakjes uit zijn ogen, maar hij zal het overleven.

Een echte progressieveling, zou blij zijn met deze ontwikkeling. Enkel een verheven persoon die meent de gelijkheid in pacht te hebben, zal deze waarden terugeisen. Om ze vervolgens wederom te laten verhongeren. Ik geef ze niet meer terug.
Ik ben wel benieuwd wat jij onder progressief verstaat, maar ik ben bang dat de definitie 'alles wat het FvD doet' gaat zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178254432
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met het begin de formatie bedoelt. Zodra die formatie is afgelopen hebben de partijen hun handtekening onder het regeerakkoord gezet en zijn het daarmee dus ook hun punten geworden, of ze dat aanvankelijk nu leuk vonden of niet. Logisch dus dat ze die punten gaan verdedigen gedurende de regeerperiode. Het zou juist tot een uiterst ongeloofwaardige poppenkast leiden als de coalitiepartijen vervolgens blijven doen alsof ze niet achter het beleid staan dat ze zelf hebben afgestemd.
Waarom? Het is toch gewoon zo dus waarom er niet voor uitkomen i.p.v. schijnheilig andermans punten en idealen met verve verdedigen of zelfs overnemen? Je hoeft slechts het compromis te verdedigen.

Wat is er mis met "Wij van de VVD zijn eigenlijk voor een strenger immigratiebeleid maar we hebben besloten tot compromis met PvdA en GL voor dit lossere immigratiebeleid in dit kabinet omdat we dit en dat ervoor terug kregen, iets wat wij op dit moment belangrijker vinden. Voor inhoudelijke verdediging van het lossere immigratie beleid moet je bij PvdA en GL zijn want dit is wat zij wilden en wij leggen ons daar bij neer".

Je handtekening zetten onder een regeerakkoord betekent niet per se dat je het 100% eens bent met elk individueel punt wat er in staat maar dat je akkoord gaat met de totaalsom. Je geeft toe aan het compromis, je neemt niet per se andermans idealen of punten over als ware dat ook echt jouw idealen en punten zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 2 april 2018 @ 12:49:43 #273
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178254496
quote:
9s.gif Op maandag 2 april 2018 12:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat jij onder progressief verstaat, maar ik ben bang dat de definitie 'alles wat het FvD doet' gaat zijn.
Dat vrees ik ook ja. Sowieso lijkt ie "links" en "progressief" niet uit elkaar te kunnen houden.

Titel van het artikel:

"Femke Halsema: Conservatieve politici hebben linkse waarden gekaapt"

Mr.Major:

quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 12:12 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Femke denkt dat wij de progressieve waarden hebben gekaapt.
8)7

Straks gaat ie ons nog vertellen dat FvD eigenlijk een linkse partij is.

[ Bericht 10% gewijzigd door Molurus op 02-04-2018 13:01:07 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178254510
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:23 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ook verdomde slecht voor je fractiediscipline en de relaties tussen partijen onderling lijkt me. Als Kamerleden van coalitiepartijen elkaar openlijk gaan affakkelen dan leidt dat tot spanningen en voor je het weet sneuvelt er daardoor een politiek gevoelige wet en trekt één van de partijen de stekker uit de coalitie.
Hoho, niet affakkelen. Je gaat akkoord met de compromissen dus heb je gewoon de morele verplichting om je daar aan te houden qua stemgedrag en uitvoerend beleid. Maar ik hoef niet inhoudelijk voor andermans punt op te komen of over te nemen als ware dat mijn eigen volle overtuiging is. Ik leg me slechts neer bij het compromis. Het kabinet als één geheel lijkt daardoor misschien zwakker in sommige ogen maar het is wel geloofwaardiger voor je eigen partij en je eigen integriteit en het kan gewoon werken als iedereen zich aan de afspraken houdt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178254621
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Waarom? Het is toch gewoon zo dus waarom er niet voor uitkomen i.p.v. schijnheilig andermans punten en idealen met verve verdedigen of zelfs overnemen? Je hoeft slechts het compromis te verdedigen.

Wat is er mis met "Wij van de VVD zijn eigenlijk voor een strenger immigratiebeleid maar we hebben besloten tot compromis met PvdA en GL voor dit lossere immigratiebeleid in dit kabinet omdat we dit en dat ervoor terug kregen, iets wat wij op dit moment belangrijker vinden. Voor inhoudelijke verdediging van het lossere immigratie beleid moet je bij PvdA en GL zijn want dit is wat zij wilden en wij leggen ons daar bij neer".

Je handtekening zetten onder een regeerakkoord betekent niet per se dat je het 100% eens bent met elk individueel punt wat er in staat maar dat je akkoord gaat met de totaalsom. Je geeft toe aan het compromis, je neemt niet per se andermans idealen of punten over als ware dat ook echt jouw idealen en punten zijn.
Als jij met vier personen op vakantie gaat naar Spanje en vervolgens de hele vakantie lang blijft aangeven dat je liever naar Frankrijk had gewild weet ik vrij zeker dat jullie een kutvakantie hebben en dat dat de laatste keer is geweest in die samenstelling.
Je neemt samen een beslissing en vanaf dat moment is het jullie beslissing. Dan is het juist ontzettend schijnheilig om elke keer dat de voor jou wat minder prettige punten ter sprake komen maar te blijven mekkeren dat je het eigenlijk liever anders had gezien. Dat had je dan eerder moeten bedenken en niet moeten tekenen.
pi_178254623
quote:
9s.gif Op maandag 2 april 2018 12:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat jij onder progressief verstaat, maar ik ben bang dat de definitie 'alles wat het FvD doet' gaat zijn.
Ik heb een aantal posts hierboven nog een goed onderscheid getoond tussen wat progressief is en wat links tegenwoordig als progressief ziet. Of wou je pro-homohuwelijk, pro-abortus, pro-euthanasie en pro- gelijke rechten man-vrouw conservatief noemen?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 2 april 2018 @ 13:05:08 #277
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178254742
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:50 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hoho, niet affakkelen. Je gaat akkoord met de compromissen dus heb je gewoon de morele verplichting om je daar aan te houden qua stemgedrag en uitvoerend beleid. Maar ik hoef niet inhoudelijk voor andermans punt op te komen of over te nemen als ware dat mijn eigen volle overtuiging is. Ik leg me slechts neer bij het compromis. Het kabinet als één geheel lijkt daardoor misschien zwakker in sommige ogen maar het is wel geloofwaardiger voor je eigen partij en je eigen integriteit en het kan gewoon werken als iedereen zich aan de afspraken houdt.
Heel leuk Hafmo, maar het is precies deze gedachte die D66 destijds bijna de das om deed. Samen met de keuze voor bestuurlijke vernieuwing en buitenlandbeleid in plaats van concrete punten. De tijd van intellectuele twijfel is nu wel een beetje voorbij. Zeggen dat je ergens niet zeker van bent of anders over denkt is een teken van zwakte en wordt keihard mee afgerekend door de media en de bevolking.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178254748
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:58 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als jij met vier personen op vakantie gaat naar Spanje en vervolgens de hele vakantie lang blijft aangeven dat je liever naar Frankrijk had gewild weet ik vrij zeker dat jullie een kutvakantie hebben en dat dat de laatste keer is geweest in die samenstelling.
Je neemt samen een beslissing en vanaf dat moment is het jullie beslissing. Dan is het juist ontzettend schijnheilig om elke keer dat de voor jou wat minder prettige punten ter sprake komen maar te blijven mekkeren dat je het eigenlijk liever anders had gezien. Dat had je dan eerder moeten bedenken en niet moeten tekenen.
Ik blijf helemaal niet zeuren. Alleen als er naar gevraagd wordt zal ik inderdaad blijven aangeven dat ik liever naar Frankrijk had gewild. Maar ik ben toch meegegaan naar Spanje omdat ik in Spanje ook op het strand kan liggen en het Spaanse eten ook oke vind, niet zo lekker als de Franse keuken maar toch. Een goede ontspannende vakantie is nu even het belangrijkste. En in ruil daarvoor heb ik wel mooi even geregeld dat we elke dag gaan barbecueën! Iets wat jullie liever niet wilden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 2 april 2018 @ 13:10:11 #279
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178254827
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik heb een aantal posts hierboven nog een goed onderscheid getoond tussen wat progressief is en wat links tegenwoordig als progressief ziet. Of wou je pro-homohuwelijk, pro-abortus, pro-euthanasie en pro- gelijke rechten man-vrouw conservatief noemen?
Een belangrijk probleem is dat de aanhangers van het moderne populisme niet alleen niet zo goed het verschil tussen links en rechts begrijpen, maar dat rechtse conservatieven er somehow in geslaagd zijn om het beeld te verkopen dat xenofobie en cultuurbehoud rechtse thema's zijn.

En zo kan het dat grote groepen mensen die geen enkel belang hebben bij economisch rechts beleid zijn gaan afgeven op linkse politieke partijen.

Wilders doet ook uit alle macht z'n best om te verkopen dat de PVV een rechtse partij is, terwijl dat eigenlijk niet echt zo is. Ze zijn vrij conservatief (net als FvD), maar rechts... niet echt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178254832
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 13:05 schreef Euribob het volgende:

[..]

Heel leuk Hafmo, maar het is precies deze gedachte die D66 destijds bijna de das om deed. Samen met de keuze voor bestuurlijke vernieuwing en buitenlandbeleid in plaats van concrete punten. De tijd van intellectuele twijfel is nu wel een beetje voorbij. Zeggen dat je ergens niet zeker van bent of anders over denkt is een teken van zwakte en wordt keihard mee afgerekend door de media en de bevolking.
Heeft niets te maken met het niet hebben van concrete punten of het hebben van intellectuele twijfel. Weet niet waar je dat vandaan haalt.

Zeggen dat je ergens anders over denkt is een teken van zwakte, echt? Dan kunnen we de hele politiek wel opdoeken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_178254979
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Ik heb een aantal posts hierboven nog een goed onderscheid getoond tussen wat progressief is en wat links tegenwoordig als progressief ziet. Of wou je pro-homohuwelijk, pro-abortus, pro-euthanasie en pro- gelijke rechten man-vrouw conservatief noemen?
Dat zijn enkele progressieve verworvenheden, maar wat is progressief zijn zelf?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178255299
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2018 12:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

MAD
Ach man wat heb ik nou met die gek uit Arnhem te maken. Niet serieus te nemen. Echt niet.
  maandag 2 april 2018 @ 13:34:56 #283
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178255334
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Heeft niets te maken met het niet hebben van concrete punten of het hebben van intellectuele twijfel. Weet niet waar je dat vandaan haalt.
Je hebt de transformatie bij D66 gemist? Die partij is opgericht met de grootste ideologische plannen en hun hele kernidee was dat ze zich constant moesten afvragen of ze als partij nog wel nodig waren. Dat kostte ze uiteindelijk bijna de kop. Gelukkig voor hen was daar toen Alexander Pechtold die de partij heeft omgevormd naar de efficiënte PR-machine die het nu is.

De verandering van D66 symboliseert de veranderingen in het gedrag van politieke partijen wat betreft hun verantwoording naar de kiezer toe. Vroeger was het praten in dubbelzinnigheden, complex en abstract blijven zodat niemand je echt ergens op kon vastpinnen. Tegenwoordig moet je als politicus vooral veinzen dat er geen enkel probleem is, schone schijn ophouden etc.

De samenleving is de afgelopen eeuw sterk geëgaliseerd, en kiezers zitten veel directer op de macht dan vroeger het geval was (niet dat ze daardoor noodzakelijkerwijs ook meer invloed hebben). Ook hebben kiezers veel meer breekpunten dan vroeger het geval was en eisen het maximale resultaat aan de onderhandelingstafel. Ondanks dat ze zelf vaak totaal geen idee hebben hoe dat spel gespeeld wordt. Als je als politicus dan gaat zeggen dat je ergens een compromis voor hebt gesloten lopen je kiezers bij je weg, méér nog dan wanneer je de schijn ophoudt dat het idee van je coalitiepartner gewoon jouw idee was.

quote:
Zeggen dat je ergens anders over denkt is een teken van zwakte, echt? Dan kunnen we de hele politiek wel opdoeken.
Zeker, daarom is de politiek ook zo kut. Zeg ook nergens dat het een leuke situatie is, het is alleen naïef om te denken dat je er wat aan kunt veranderen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178255363
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je met het begin de formatie bedoelt. Zodra die formatie is afgelopen hebben de partijen hun handtekening onder het regeerakkoord gezet en zijn het daarmee dus ook hun punten geworden, of ze dat aanvankelijk nu leuk vonden of niet. Logisch dus dat ze die punten gaan verdedigen gedurende de regeerperiode. Het zou juist tot een uiterst ongeloofwaardige poppenkast leiden als de coalitiepartijen vervolgens blijven doen alsof ze niet achter het beleid staan dat ze zelf hebben afgestemd.
Hoezo: ten eerste had D66 natuurlijk niet een minister van binnenlandse zaken moeten willen hebben, terwijl hun beleid daarin niet tot uiting komt. Ook moeten ze zeggen: wij hebben het referendum ingeruild tegen de gekozen burgemeester. Een offer. We voeren dit kabinetsbeleid uit, maar de motivatie ligt bij het CDA en de VVD.

Dat dat niet houdbaar is, als dat zo is, ligt aan D66 zelf. Dan hadden ze het niet moeten accepteren. En dat hadden ze ook niet. Feit is gewoon dat D66 gedraaid is. Voor het correctief referendum zullen ze ook nooit meer pleiten. Als je ergens niet vrijwillig heen wil lopen, waarom zou je jezelf dan aan de riem leggen om er verplicht heen te worden gesleept.

Dat is dan ook precies waarom het niet klopt: ze kunnen het niet verantwoorden, want er staat niets tegenover. Of er staat wel iets tegenover, maar ze willen het niet zeggen. Wat is dat beleid geweest vraag ik me dan af; is er iemand die het weet?
  maandag 2 april 2018 @ 13:41:51 #285
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178255500
Het feit dat wij (of in dit geval Mr.Major) hier het onderhandelingsbeleid van D66 zitten te bekritiseren draagt ook alleen maar bij aan het fenomeen dat politici doen alsof dit coalitiebeleid hun eerste keuze is. Dat is hun manier om zich voor het onderhandelen te verantwoorden.

Als kiezers zelf allemaal zoiets zouden hebben van "Ja, ik vind het compromis niet leuk maar ik snap waarom ze zo onderhandeld hebben" dan zou D66 daar ook ronduit voor uit komen. Dat doen ze nu dus niet, want dat kost stemmen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178255505
quote:
9s.gif Op maandag 2 april 2018 12:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat jij onder progressief verstaat, maar ik ben bang dat de definitie 'alles wat het FvD doet' gaat zijn.
Een open tolerante samenleving waarin niemand belemmerd wordt door bepaalde regels.

Simpel
  maandag 2 april 2018 @ 13:42:57 #287
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178255521
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 13:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een open tolerante samenleving waarin niemand belemmerd wordt door bepaalde regels.

Simpel
Wat is open? Wat is tolerant? Wie is niemand? Wat is belemmering? Welke bepaalde regels?

Moeilijk
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178255542
quote:
9s.gif Op maandag 2 april 2018 12:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat vrees ik ook ja. Sowieso lijkt ie "links" en "progressief" niet uit elkaar te kunnen houden.

Titel van het artikel:

"Femke Halsema: Conservatieve politici hebben linkse waarden gekaapt"

Mr.Major:

[..]

8)7

Straks gaat ie ons nog vertellen dat FvD eigenlijk een linkse partij is.
Wat is het verschil tussen beide uitspraken? Conservatieve politici= wij; linkse waarden= progressieve waarden.

Klopt toch of niet?

Ik zeg niet dat het FvD een linkse partij is; dat stelsel is verouderd. Er zijn tegenwoordig 3 assen waarmee men rekening moet houden:
-soevereiniteit vs globalisering
-immigratie, integratie en nationale identiteit
-economie en klimaat

Uiteraard is er samenhang tussen de 3, maar hier zal je de politieke partijen op moeten indelen. Als je dat doet zie je dat een hele grote groep partijen zich op dezelfde plek bevindt. Alle discussies die ontstaan zijn op basis van oude systemen gevoerd; en hebben niks meer te maken met de huidige realiteit.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mr.Major op 02-04-2018 13:52:16 ]
pi_178255584
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 13:34 schreef Euribob het volgende:

[..]
Als je als politicus dan gaat zeggen dat je ergens een compromis voor hebt gesloten lopen je kiezers bij je weg, méér nog dan wanneer je de schijn ophoudt dat het idee van je coalitiepartner gewoon jouw idee was.
Onzin. Als de D66 kiezer wegloopt, komt dat omdat zij de verkeerde compromissen hebben gesloten. En dat is ook zo. Het compromis dat ze hadden moeten sluiten is het volgende: geen referenda over internationale verdragen.

Klaar geen gezeik.

Er zijn 2 opties mogelijk.
1) de partij die een sleutelpositie had in de onderhandeling is gezwicht onder de VVD en het CDA om haar idealen te verloochenen; een doodzonde.
2) D66 is zelf gedraaid, en verloochent haar idealen. Een bewuste doodzonde, omdat dit voor de verkiezingen niet naar de kiezer is gecommuniceerd.

Welke van de twee het is, ik heb werkelijk geen idee.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mr.Major op 02-04-2018 13:56:45 ]
pi_178255783
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 13:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een open tolerante samenleving waarin niemand belemmerd wordt door bepaalde regels.

Simpel
Een open samenleving? Wat betekent dat?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 2 april 2018 @ 14:00:32 #291
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178255875
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 13:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een open tolerante samenleving waarin niemand belemmerd wordt door bepaalde regels.

Simpel
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat ik binnen de bebouwde kom niet harder mag dan 50?
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat ik niet iemand in dienst mag nemen voor drie euro per uur?
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat ik met maximaal 1 man (m/v) tegelijk getrouwd mag zijn?
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat mijn (fictieve) kind leerplichtig is in een onderwijssysteem dat mij niet bevalt?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178255889
quote:
5s.gif Op maandag 2 april 2018 13:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een open samenleving? Wat betekent dat?
Hoe je dat wil invullen is een politiek vraagstuk. Als je zegt, we zijn tolerant, dus we zijn ook tolerant tegen de conservatieve religeuze waarden, kies je voor een bepaalde strategie.
De vraag is of dat tolerant is. Tolerant zijn naar neonazistisch gedachtegoed vindt bijv. niemand tolerant en open. Wat is precies het ideologisch verschil? Ik denk dat dat er niet is.

Ik denk dat een tolerante samenleving betekent dat je als maatschappij een aantal waarden voorstaat, en dat je dus ook zegt: op die manier gaat iedereen ze invullen. Voordat iedereen een rolberoerte krijgt: zo werd het vroeger ook ingevuld. De aanval op de tengels van de Christelijke kerk werd toen ook met passie ingezet. Even dreigde zelfs de vrijheid van onderwijs en godsdienstonderwijs eraan te gaan. Toen vond er een kentering plaats: tolerantie betekent ook tolerantie voor intolerantie. Ik denk dat dat helemaal niet tolerant is; maar goed.
  maandag 2 april 2018 @ 14:02:15 #293
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_178255917
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 14:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hoe je dat wil invullen is een politiek vraagstuk. Als je zegt, we zijn tolerant, dus we zijn ook tolerant tegen de conservatieve religeuze waarden, kies je voor een bepaalde strategie.
De vraag is of dat tolerant is. Tolerant zijn naar neonazistisch gedachtegoed vindt bijv. niemand tolerant en open. Wat is precies het ideologisch verschil? Ik denk dat dat er niet is.

Ik denk dat een tolerante samenleving betekent dat je als maatschappij een aantal waarden voorstaat, en dat je dus ook zegt: op die manier gaat iedereen ze invullen. Voordat iedereen een rolberoerte krijgt: zo werd het vroeger ook ingevuld. De aanval op de tengels van de Christelijke kerk werd toen ook met passie ingezet. Even dreigde zelfs de vrijheid van onderwijs en godsdienstonderwijs eraan te gaan. Toen vond er een kentering plaats: tolerantie betekent ook tolerantie voor intolerantie. Ik denk dat dat helemaal niet tolerant is; maar goed.
Dat je eerst even met een klein clubje gaat verzinnen voor welke groepen je wel en niet tolerant moet zijn, zeg maar.

Ik val van de ene verbazing in de andere hier..
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_178255935
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 14:01 schreef Mr.Major het volgende:

Ik denk dat een tolerante samenleving betekent dat je als maatschappij een aantal waarden voorstaat, en dat je dus ook zegt: op die manier gaat iedereen ze invullen. Voordat iedereen een rolberoerte krijgt: zo werd het vroeger ook ingevuld.
Klinkt conservatief, dingen doen zoals we ze vroeger deden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178255948
Tevens vroeg ik wat een open samenleving betekent, niet wat een tolerante samenleving is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178255951
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 14:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Word ik belemmerd door de regel die zegt dat ik binnen de bebouwde kom niet harder mag dan 50?
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat ik niet iemand in dienst mag nemen voor drie euro per uur?
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat ik met maximaal 1 man (m/v) tegelijk getrouwd mag zijn?
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat mijn (fictieve) kind leerplichtig is in een onderwijssysteem dat mij niet bevalt?
Wel mooi dat uit mijn mond iedereen het linkse dogma opeens wel vaag vindt.
pi_178255964
quote:
7s.gif Op maandag 2 april 2018 14:03 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens vroeg ik wat een open samenleving betekent, niet wat een tolerante samenleving is.
Open, tolerant. Holle frasen.
pi_178255972
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 14:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Word ik belemmerd door de regel die zegt dat ik binnen de bebouwde kom niet harder mag dan 50?
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat ik niet iemand in dienst mag nemen voor drie euro per uur?
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat ik met maximaal 1 man (m/v) tegelijk getrouwd mag zijn?
Word ik belemmerd door de regel die zegt dat mijn (fictieve) kind leerplichtig is in een onderwijssysteem dat mij niet bevalt?
Word je belemmerd door de Wet Bescherming Nederlandse Waarden?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178255990
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 14:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat je eerst even met een klein clubje gaat verzinnen voor welke groepen je wel en niet tolerant moet zijn, zeg maar.

Ik val van de ene verbazing in de andere hier..
Doe ik niet. Ik geef aan; geef je je over aan intolerante gedachten onder het mom van tolerantie; of ga je tolerante waarden ferm verdedigen.

Wat is tolerantie? Dat 2e lijkt me.
pi_178255994
quote:
1s.gif Op maandag 2 april 2018 14:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Open, tolerant. Holle frasen.
Opmerkelijke post voor iemand die die termen gebruikt om 'progressief zijn' te duiden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178256005
quote:
9s.gif Op maandag 2 april 2018 14:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Word je belemmerd door de Wet Bescherming Nederlandse Waarden?
In je intolerantie, jazeker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')