Oeiii maar snel gaan kopen dan, want het was voor ons wel de bestequote:Op vrijdag 30 maart 2018 17:59 schreef Hupje het volgende:
VKV: ik zag laatst in de Bugaboo nieuwsbrief dat de Buffalo eruit gaat. Misschien handig om te weten.
Waarom neem je geen paracetamol? ik lees normaal niet mee dus misschien een stomme vraag?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 16:40 schreef Helsinki het volgende:
Huisarts zegt dat ik ibuprofen moet nemen als de nood hoog is en dan van 400mg. Wel op eigen risico. Dan maar niet hoor maar ben dat bonkende hoofd wel zat. Ik werk en ben bezig met afstuderen dus het help niet meer echt als ik dan uitgeschakeld ben.
Superleuk! Kan je nu nog wel van haar buik afblijven?quote:Op vrijdag 30 maart 2018 20:43 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb zojuist voor de eerste keer onze baby gevoeld in de buik van mijn vrouw!!![]()
Hell no! Maar dat kon ik ook al niet voor ze zwanger was, dus ik hoop stiekem (jaja, boohoo, boze ik, ik weet 't) dat ze d'r maatje 34 terug krijgt. Dat zit daar in de familie dat dat gebeurt, dus ik heb goede hoopquote:Op vrijdag 30 maart 2018 20:53 schreef VKV het volgende:
[..]
Superleuk! Kan je nu nog wel van haar buik afblijven?
Ik heb idd paracetamol 500mg gekregen van de apotheek. Die mag je als zwangere ( met mate ) gewoon nemen.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 20:30 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Waarom neem je geen paracetamol? ik lees normaal niet mee dus misschien een stomme vraag?
Je bent nu ongeveer 15 weken toch? Bij deze termijn kan je incidenteel wel ibuprofen gebruiken (in overleg met je arts, als paracetamol geen goede optie is). Vanaf de tweede helft van de zwangerschap is het gebruik van ibuprofen niet veilig.quote:Op vrijdag 30 maart 2018 16:40 schreef Helsinki het volgende:
Huisarts zegt dat ik ibuprofen moet nemen als de nood hoog is en dan van 400mg. Wel op eigen risico. Dan maar niet hoor maar ben dat bonkende hoofd wel zat. Ik werk en ben bezig met afstuderen dus het help niet meer echt als ik dan uitgeschakeld ben.
Fijn dat het vertrouwen aan het groeien isquote:Op zaterdag 31 maart 2018 11:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ja, wel steeds een beetje meer vertrouwen nu. Maar eigenlijk is het nog steeds onwerkelijk dat we al zo ver zijn. Het zal nooit meer onbevangen of onbezorgd zijn. Maar dat herken jij ook wel, FR?
Enne mijn gevoel bleek te kloppenquote:Ik was zelf overtuigd van een meisje maar vk dacht met 11 weken al een jongen te zien, dus we gaan het zien.
Ja dat idee heb ik wel, maar volgens mij is het ook een stukje zelfbescherming. Als ik mij maar goed genoeg indek en voorbereid, doet het straks geen pijn als het niet zo is en in dit geval het kindje niet gezond is. Wat natuurlijk complete bullshit isquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:27 schreef VKV het volgende:
Fuchsia, join the club, er is altijd wel weer wat nieuws om zenuwachtig voor te zijn hè?
Je moet zeker genieten als dat kan, het is zo bijzonderquote:Op zaterdag 31 maart 2018 12:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ja, de volgende spannende momenten komen er al weer aan. Eerst de nipt en daarna de guo. En toch wil ik nu al wel gaan genieten, want anders zit ik de helft van de zwangerschap in de rats. Daar vind ik ook zonde! Wanneer is jullie seo, FR?
Nee hoor, dat kan prima. Maar wat dan?? Ik vind niks naar m’n zin (of ja, naar de zin van m’n hormonen).quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:03 schreef Sethiwe het volgende:
Oh jee Malteser, fijn die hormonen.
Als je nu alsnog een nieuw pakje erbij koopt, of heb je al te veel?
Fuchsia die grens opschuiven is heel herkenbaar, bij de eerste durfde ik ook pas na de 20 weken echo wat te halen. Nu zelfs pas recent wat gehaald met 33 weken. Scheelt dat we de basis al hadden natuurlijk, maar voelde toch als jinxen.
Zijn er dingen die wel gaan? Een soepje? Een lichte salade? Crackers?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:01 schreef -Anoniempje90 het volgende:
Goedenavond dames,
Hebben jullie tips om wat avondeten binnen te krijgen? De misselijkheid is dan het ergst en krijg echt geen hap door mn keel
Voel me echt al een paar dagen beroerd, licht in m’n hoofd, misselijk, hoofdpijn... pffffff
Ik ben sowieso over de hele dag misselijk waardoor ik al bijna niets eet.. crackers geprobeerd denet maar zelfs dat maakt het ergerquote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:43 schreef Malteser het volgende:
[..]
Zijn er dingen die wel gaan? Een soepje? Een lichte salade? Crackers?
Probeer niet te eten wat er ‘toevallig vanavond op het menu staat’ maar probeer uit te vinden wat wel redelijk gaat.
En niet hetzelfde eten als je partner is misschien een tikkeltje minder gezellig maar beroerd zijn is dat evenmin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super vervelend!quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:49 schreef -Anoniempje90 het volgende:
[..]
Ik ben sowieso over de hele dag misselijk waardoor ik al bijna niets eet.. crackers geprobeerd denet maar zelfs dat maakt het erger
quote:Op zaterdag 31 maart 2018 21:10 schreef silliegirl het volgende:
voor alle onzekerheidsperikelen. Het is en blijft ook best spannend allemaal. Maar er komt een moment dat dat zakt. Bij mijn eerste was dat toen ik hem duidelijk ging voelen.
En eveneensvoor de misselijkheid. Dat is gewoon klote. Hopelijk snel beter.
Sillie, je spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Roep je op tijd om hulp? Sterkte
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin met de huisartsenpost bellen en vertel wat je hier schrijft. Inclusief het gedeelte dat je wanhopig bent.quote:Op zondag 1 april 2018 08:51 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Ik heb nog niet bijgelezen, maar ben even (hoe dramatisch dat ook klinkt) wanhopig. Morgen zes weken en ik spuug 24/7 sinds donderdagochtend. Houd letterlijk niks binnen... Ook geen kleine slokjes thee, bouillon of ranja of crackers of beschuiten ofzo. Huisarts heeft emesafene voorgeschreven, maar die helpt helemaal niets. Ik weet gewoon echt even niet meer wat ik nu moet doen.
Vervelend he, ik had van de dames hier begrepen dat er ook andere middeltjes zijn dan emesafene.. misschien daar om vragen?quote:Op zondag 1 april 2018 08:51 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Ik heb nog niet bijgelezen, maar ben even (hoe dramatisch dat ook klinkt) wanhopig. Morgen zes weken en ik spuug 24/7 sinds donderdagochtend. Houd letterlijk niks binnen... Ook geen kleine slokjes thee, bouillon of ranja of crackers of beschuiten ofzo. Huisarts heeft emesafene voorgeschreven, maar die helpt helemaal niets. Ik weet gewoon echt even niet meer wat ik nu moet doen.
Voeding is minder spannend maar vocht is wel belangrijk. Als je echt NIETS meer binnenhoudt, is het zaak om vandaag aan de bel te trekken. Tot dinsdag wachten is dan te lang. Anders droog je uit.quote:Op zondag 1 april 2018 08:51 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Fijn dat er herkenning is. Iedereen om mij heen is maar zo blij voor ons en dat ben ik ook echt wel, maar durf mij er nog niet helemaal aan over te geven ofzo.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 17:06 schreef Malteser het volgende:
Herkenbaar wel hoor Fuchsia. Ook wat je zegt van steeds die grens weer opschuiven voordat je iets koopt. Maar iedere stap is er eentje en er komt een moment, dan voelt het oké om wat te gaan kopen.
Nou dat inderdaad. Ik wil het niet jinxen en te voorbarig denken dat het echt wel goed komt. Voelt gewoon niet okay.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 20:03 schreef Sethiwe het volgende:
Fuchsia die grens opschuiven is heel herkenbaar, bij de eerste durfde ik ook pas na de 20 weken echo wat te halen. Nu zelfs pas recent wat gehaald met 33 weken. Scheelt dat we de basis al hadden natuurlijk, maar voelde toch als jinxen.
Ik doe mijn bestquote:Op zondag 1 april 2018 11:36 schreef Fuchsia_roze het volgende:
April baby voor MabawaNu nog even 2 dagen je benen bij elkaar zodat het 3 april of later geboren wordt
Was dat een telefonisch advies? Bel je vk ook even.quote:Op zondag 1 april 2018 12:52 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Txs dames! Hap is gebeld, mag van 1 naar 4 zetpillen emesafene per dag. Vooralsnog merk ik geen verschil, maar wie weet.
En malteser, nu heb ik nog meer respect voor jouw positieve mindset. Ik vind er nu al niks meer aan en ik ben nog maar een dag of vier nonstop aan het spugen...
Hier ook heel herkenbaar, had zelf niet verwacht dat een miskraam zo lang een stempel zou blijven drukken op een zwangerschap. Ik had ook die 20 weken grens voor mezelf opgelegd om daarna pas dingen te kopen, gelukkig kan m'n vriend dit wel relativeren en hebben we al wel spullen gekocht wanneer dit echt qua prijs te aantrekkelijk was om te laten liggen.quote:Op zondag 1 april 2018 11:36 schreef Fuchsia_roze het volgende:
[..]
Fijn dat er herkenning is. Iedereen om mij heen is maar zo blij voor ons en dat ben ik ook echt wel, maar durf mij er nog niet helemaal aan over te geven ofzo.
Baby steps
Tijdens het poepen je benen op een opstapje zetten, waardoor de zit op het toilet wat dieper is.quote:Op zondag 1 april 2018 16:42 schreef VKV het volgende:
Even een vraagje tussendoor: hebben jullie nog goede tips tegen obstipatie? Ik vind het nu namelijk niet leuk meer, zo moeilijk als het gaat en zo'n pijn als het doet bij en na een wc-bezoek.
Bewegen, gezond eten etc. doet het em niet.
Gebreid wit setje van noppies? Die vind ik zoquote:Op zondag 1 april 2018 16:11 schreef Malteser het volgende:
Eerste pakje: het geeft me nog steeds een mwa-gevoel maar misschien toch maar gewoon aantrekken. Die eerste dag hebben ze ook nog continu een omslagdoek of deken over zich heen. Ben alleen bang dat ik dat mwa-gevoel blijf houden, ook als het de bewaarbak in gaat. Beetje zonde wel. Want Twix’ eerste pakje vind ik nog steeds super mooi.
Maar kan ook geen alternatief vinden. Zag op de site van Babypark de suits van Trixie, die vind ik er ook wel lief uitzien. Maar of dat het dan is. Zucht....
Wens is neutraal want geslacht onbekend. Liefst wit. Of creme of lichtgrijs of zo. Maar wit is zo puur.
Dat complete setje hebben we nog liggen van Twix. Dat is echtquote:Op zondag 1 april 2018 17:08 schreef coccinelle het volgende:
[..]
Gebreid wit setje van noppies? Die vind ik zo(broek Grover, overslagshirtje Pino en mutsje Rosita)
Ja het gaat wel. Merk dat ik erg aan het coconnen ben. Lig het liefst lekker te nietsen zonder mensen om me heen. Maar omdat ik ook wel boos op mezelf kan worden dwing ik mezelf om om de dag wel even de deur uit te gaan.quote:Op zondag 1 april 2018 13:52 schreef Feyre het volgende:
Mabawa gaat voor de april baby, leuk!Ben benieuwd wanneer ze zich aandient
. Hou je het nog een beetje vol? Wordt je al gek van mensen die aan het appen zijn of vragen of je al bevallen bent of je in de gaten aan het houden zijn (wanneer je voor het laatst online gezien bent op whatsapp ofzo), of valt het mee?
![]()
roosvicee laxo al geprobeerd? dat werkt hier voldoende.quote:Op zondag 1 april 2018 16:42 schreef VKV het volgende:
Even een vraagje tussendoor: hebben jullie nog goede tips tegen obstipatie? Ik vind het nu namelijk niet leuk meer, zo moeilijk als het gaat en zo'n pijn als het doet bij en na een wc-bezoek.
Bewegen, gezond eten etc. doet het em niet.
Sterkte!quote:Op zondag 1 april 2018 19:34 schreef -Anoniempje90 het volgende:
Ik heb toch ook vanmiddag de HAP maar gebeld omdat ik het vermoeden had dat mn beroerdheid de verkeerde kant op ging. Ben gelijk doorgestuurd naar de SEH, waar ik nu al 1,5 uur lig omdat ze vermoeden dat mn schildklier op hol is geslagenwacht nu op de bloeduitslagen en daarna komen de gyn en internist, bluh..
Zoiets misschien? Ik hou van wollen pakjes voor newbornsquote:Op zondag 1 april 2018 17:21 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat complete setje hebben we nog liggen van Twix. Dat is echt![]()
.
We hebben daar maat 50 van maar dat valt echt ruimer dan alle andere Noppies maat 50.
Twix droeg dat pas toen hij verder ongeveer in 56 zat.
Maar dat is wel wat ik mooi vind inderdaad.
quote:Op zondag 1 april 2018 22:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zoiets misschien? Ik hou van wollen pakjes voor newborns.
https://www.littleshoparo(...)eide-jumpsuit-grijs/
Nee, geen actie hier. Ik had weer die gruwelijke pijn in mn schaambot. Dan is er gewoon geen houding comfortabel. Heb pcm genomen en ben rond 3.15 in slaap gevallen.quote:Op maandag 2 april 2018 08:44 schreef Malteser het volgende:
Mabawa, kun je je draai niet meer vinden of uh.... aan het bevallen?
Oh, wat naar dat je zo'n pijn hebt.quote:Op maandag 2 april 2018 10:42 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nee, geen actie hier. Ik had weer die gruwelijke pijn in mn schaambot. Dan is er gewoon geen houding comfortabel. Heb pcm genomen en ben rond 3.15 in slaap gevallen.
Zakdoekje, goed dat je aan de bel hebt getrokken. Jeeej voor de goede echo!
16 wkn Luna
Net of je er tegenaan bent geschopt, hé?quote:Op maandag 2 april 2018 10:42 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Nee, geen actie hier. Ik had weer die gruwelijke pijn in mn schaambot. Dan is er gewoon geen houding comfortabel. Heb pcm genomen en ben rond 3.15 in slaap gevallen.
Zakdoekje, goed dat je aan de bel hebt getrokken. Jeeej voor de goede echo!
16 wkn Luna
Meer alsof iemand met hele scherpe hoge hakken erop heeft staan dansen terwijl ik op een spijkerbed lagquote:Op maandag 2 april 2018 12:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Net of je er tegenaan bent geschopt, hé?
Oh dat zou ik ook echt echt echt niet tof vinden. Als het tegen die tijd allemaal helemaal geweldig goed gaat dan zou je het misschien kunnen overwegen dat hij gaat. Maar nu al vastleggen zou ik ook kriebels van krijgen (nouja, kriebels... Ik zou ontploffenquote:Op maandag 2 april 2018 20:49 schreef Wolken het volgende:
Ik lees vooral niet hele positieve meningen over een aerosleep matras, vooral voor pasgeboren baby's omdat die zich toch nog niet kunnen omdraaien. Volgens mij op de site van de consumentenbond.
Een goede NIPT voor Peace![]()
Vriendlief had gisteren bedacht om na een krap een maand na mijn uitgerekende datum een weekendje weg te gaan met zijn vrienden zonder te overleggen. Hij was even vergeten dat we dan een pasgeboren baby hebben... De laatste dagen is mijn lontje niet bestaand als het ware dus hij mag vannacht op de bank slapen
Oh dank voor het tegengeluid, ik ga even zoeken!quote:Op maandag 2 april 2018 20:49 schreef Wolken het volgende:
Ik lees vooral niet hele positieve meningen over een aerosleep matras, vooral voor pasgeboren baby's omdat die zich toch nog niet kunnen omdraaien. Volgens mij op de site van de consumentenbond.
Een goede NIPT voor Peace![]()
Vriendlief had gisteren bedacht om na een krap een maand na mijn uitgerekende datum een weekendje weg te gaan met zijn vrienden zonder te overleggen. Hij was even vergeten dat we dan een pasgeboren baby hebben... De laatste dagen is mijn lontje niet bestaand als het ware dus hij mag vannacht op de bank slapen
Mocht hij ooit nog naast mij willen slapen zal hij het wel moeten annulerenquote:Op maandag 2 april 2018 21:04 schreef Feyre het volgende:
Wolkensorry ik moest toch wel hard lachen om je laatste zin. Maar ik zou daar ook van over de flos gaan. Met hormonen idd nog extra
.
Neem aan dat ie het wel cancelled. Of ziet ie het probleem er niet van in?
Jemig :’(quote:Op dinsdag 3 april 2018 03:28 schreef -Anoniempje90 het volgende:
Toch opgenomen... blaasontsteking + behoorlijk heftig uitgedroogd.. en dat icm met de schildklier en het niet kunnen eten en drinken.. joepie
#eindeklacht
Ah nee, wat naar. Nu aan het infuus? Sterkte!quote:Op dinsdag 3 april 2018 03:28 schreef -Anoniempje90 het volgende:
Toch opgenomen... blaasontsteking + behoorlijk heftig uitgedroogd.. en dat icm met de schildklier en het niet kunnen eten en drinken.. joepie
#eindeklacht
Ja gelukkig wel. We zijn met z'n 3en in een suite op de neonatologie. Heel fijn dat we gewoon samen zijn en m'n vriend er ook bij mag blijven 24/7.quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:22 schreef Roomsnoes het volgende:
Ach Donna wat sneu. Mag je niet bij haar blijven?
Fijn dat het met jou verder wel goed gaat!
Oh gelukkig maar! Jammer dat de thuiskomst dan wat later is maar jullie zijn in elk geval samen <3quote:Op dinsdag 3 april 2018 09:25 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel. We zijn met z'n 3en in een suite op de neonatologie. Heel fijn dat we gewoon samen zijn en m'n vriend er ook bij mag blijven 24/7.
Nee ik ging er wel vanuit dat het dicht kan zitten. Maar desondanks voelt het wel als een megadomper.quote:Op dinsdag 3 april 2018 23:14 schreef Sethiwe het volgende:
Mabawa dat is balen dat alles nog potdicht zit. Was je er vanuit gegaan dat je al te strippen zou zijn of had je er rekening mee gehouden dat het nog niet zou kunnen?
(Wel een goede mindset voor mezelf, dat inleiden misschien niet meteen kan en eerst gel of ballonkatheter moet)
Hopelijk helpt het om het gezellig te maken vanavond.
Goed bezig! Hoe ver ben jij nu? Je kunt dus nog goed vooruit aangezien je geverfd hebt. Kleurtje gekozen of gewoon iets neutraals?quote:Op woensdag 4 april 2018 13:43 schreef Aure het volgende:
Welkom Jaafke!
Ik denk dat dat ook mijn tactiek gaat zijn Vita. Gelukkig is ie hier thuis kapot dus dat scheelt.
Aww Mabawa, balen van de pijn! Hopelijk komt ze snel tevoorschijn!
Sethiwe en Malteser hoe gaat het met jullie?
Ik heb net de muren van de babykamer geverfd! Nu alleen nog het houtwerk en dan kan er iemand langs komen voor de muurschildering. Hopelijk kunnen we volgende week in onze slaapkamer verven en laminaat leggen en dan kan eindelijk alles weer op zijn plek en is het huis hopelijk weer wat opgeruimder. Ik word nu langzaam aan toch wel gek van de zooi overal
Dit! Echt niets anders dan dat.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:43 schreef Peacefulll het volgende:
Edit: Malteser niet meer dan respect! Zo ontzettend hard gewerkt de afgelopen maanden. Ik hoop dat alles tijdens en na de bevalling vlekkeloos zal verlopen voor jullie. Dat verdienen jullie![]()
Nou, in zekere zin is ze heel kundig en betrokken en weet ze heel veel. Het is ook geen naar mens. Ze is betrokken en geïnteresseerd vooral op medisch/baby vlak. Maar ik miste gewoon echt de vraag hoe het met mij gaat. Ze voelt meer aan als de strengere, oplettende tante die het wel heel goed met je voor heeft dan de tante waar je lekker tegenaan kruipt en waar je je zorgen op tafel kan leggen. Zo iets.quote:Op woensdag 4 april 2018 20:55 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Dit! Echt niets anders dan dat.![]()
Ik bewonder je optimisme, daar ontbreekt het mij nog al eens aan, dus wauw!
Gecondoleerd Peace
Wat jammer dat de vk niet echt in jou als mens geïnteresseerd leek te zijn. Hopelijk bewijst ze de komende tijd anders! Zit je in een grote praktijk?
[ Bericht 12% gewijzigd door Peacefulll op 04-04-2018 21:41:11 ]
[ Bericht 0% gewijzigd door Fuchsia_roze op 04-04-2018 22:37:55 ]
Gefeliciteerd Karstman!quote:Op donderdag 5 april 2018 14:35 schreef Karstman het volgende:
Ik kom me hier even afmelden. Ik heb niet actief meegedaan maar wilde toch even laten weten dat er gistermiddag aan ons een kerngezonde meid is geboren.
Het was tegen alle verwachtingen in een thuisbevalling omdat mijn vrouw de weeen zo goed en snel doorkwam dat voor we er erg in hadden er volledige ontsluiting was en we zoiets hadden, dat plan om naar het ziekenhuis te gaan laat maar zitten. Een kleine 2 uur later was ze daar dan.
En nu ben ik verliefd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weekwissel!
Hier gaat het z'n gangetje. Sinds een week weer wat misselijker en ook sneller moe. Ik probeer maar goed naar m'n lijf te luisteren en anders is het ook wel duidelijk omdat ik dan uit ben op ruzie meten echt niet te genieten ben. Gezellig dus
.
.
Aaahwquote:Op vrijdag 6 april 2018 11:56 schreef pinquit het volgende:
Hoe ik me voel is heel wisselend en afhankelijk van zo'n 100 factoren peacevooral nachtrust lijkt er invloed op te hebben de laatste dagen. Oudste is helemaal gewend aan het idee en zal het ook fijn vinden als hij 't straks op school mag vertellen
En hij is zo lief, komt soms ineens even m'n buik knuffelen
heel blij mee!
je staat er in!quote:Op vrijdag 6 april 2018 11:11 schreef pinquit het volgende:
Anoniempje, wat heerlijk dat je naar huis mag! Heb je nu iets mee van medicatie die beter werkt?
Ik had net een termijnechodus ik heb officieel een UD! Ik mag in de OP, mocht dat nog aangepast kunnen, anders in de volgende.
22 oktober!
Hier nu 36 of 37 w ( ik weet het even niet meerquote:Op zaterdag 7 april 2018 09:03 schreef Wolken het volgende:
Ik heb soms nog de neiging mijn buik te verstoppen omdat ik niet altijd zin heb in vragen![]()
Vandaag weer een grote mijlpaal, 24 weken. Hij is veel te voelen bewegen en ik hoop dat hij ook snel van buitenaf te voelen is, is ook wel zo leuk voor vriendlief.
Wanneer hadden / willen jullie de babykamer af hebben? Die van ons is nog een grote bende en moet nog helemaal verbouwd worden ( heel oud huis ) .
Morgen 37 wekenquote:Op zaterdag 7 april 2018 10:42 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hier nu 36 of 37 w ( ik weet het even niet meer) en het kamertje is nog niet helemaal af af.
Ik kreeg namelijk rond 20 w het idee om mijn dochter naar zolder (lees bouwval, waar de vorige bewoners nog nooit iets aan hadden gedaan) te verhuizen.
En verder kreeg ik tussendoor nog mooie ideetjes om mijn vriend & vader bezig te houdendus ik heb ook een nieuwe wc, slaapkamer, trapgat is opnieuw geverfd & zelfs de schuur is mooi gemaakt
/nesteldrang
Klopt zijn ze ook & mijn broer ook. En dan nog zeik ik af en toe dat alles te langzaam gaatquote:Op zaterdag 7 april 2018 11:13 schreef Malteser het volgende:
[..]
Morgen 37 weken.
Jouw vriend en vader zijn wel top zeg voor dames met nesteldrang!
Wat lief allemaal, al die hulp! Wij mogen ook absoluut niet klagen maar dat is opvanghulp. Meer durven we niet te vragen.quote:Op zaterdag 7 april 2018 11:49 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Klopt zijn ze ook & mijn broer ook. En dan nog zeik ik af en toe dat alles te langzaam gaat![]()
Mijn vader is hier al sinds 22 w iedere zaterdag om IETS in huis te doen en te helpen.
En dat terwijl we hier pas 2 jaar wonen en alles er nog gloednieuw uitzag![]()
En mijn moeder heeft al 8 uur doorgebracht in babywinkels om samen te kijken naar kinderwagens![]()
Maar mijn vriend heeft het het zwaarstdie doet heel lief alles wat ik hem opdraag.
Ik ben eigenlijk heel simpel in het vragen van hulp, wij staan ook altijd voor andere klaar en dan verwacht ik het ook terugquote:Op zaterdag 7 april 2018 15:57 schreef Malteser het volgende:
[..]
Wat lief allemaal, al die hulp! Wij mogen ook absoluut niet klagen maar dat is opvanghulp. Meer durven we niet te vragen.
Maar de hamvraag: welke kinderwagen is het geworden?
Ja, dat hebben wij ook wel. Maar om (meer) hulp vragen blijkt voor ons toch een te hoge drempel.quote:Op zaterdag 7 april 2018 20:34 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk heel simpel in het vragen van hulp, wij staan ook altijd voor andere klaar en dan verwacht ik het ook terug![]()
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar... ik ga lekker wachten op de Joolz HUB![]()
Ben heel nieuwsgierig gemaakt door alle youtube filmpjes.
Jij krijgt in principe een geplande ks, toch? Wat zou er dan gebeuren mocht de bevalling zich toch vanzelf aandienen?quote:Op maandag 9 april 2018 09:40 schreef Malteser het volgende:
Oh oh, we hebben meldplicht Sethiwe en Sacre! Het is toch niet te geloven....
Kan alleen niet beloven dat ik me braaf iedere dag meld, want weet niet of ik er iedere keer aan denk.
Ik duim heel hard voor je!quote:Op maandag 9 april 2018 09:41 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Gefeliciteerd mawaba! Hopelijk voel je je snel weer wat fitter!
Hier ook weekwissel vandaag, 7 weken vandaag. Wel een rare maandagochtend... Eigenlijk gaat het best de goede kant op met de sondevoeding, maar m'n infuus ging vanochtend lekkenMag het nu een paar uur zonder proberen. Als ik genoeg vocht binnenkrijg via sonde en drinken hoeft het misschien niet meer terug. Duimen jullie even mee?
Klopt. Als het voor die tijd spontaan op gang komt, moeten we naar het ziekenhuis en wordt het een ongeplande keizersnede.quote:Op maandag 9 april 2018 09:48 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Jij krijgt in principe een geplande ks, toch? Wat zou er dan gebeuren mocht de bevalling zich toch vanzelf aandienen?
Ohquote:Op maandag 9 april 2018 09:40 schreef Malteser het volgende:
Oh oh, we hebben meldplicht Sethiwe en Sacre! Het is toch niet te geloven....
Kan alleen niet beloven dat ik me braaf iedere dag meld, want weet niet of ik er iedere keer aan denk.
Ja, we zijn uit de namen.quote:Op maandag 9 april 2018 17:41 schreef Philomijn het volgende:
Wuuuut aapie![]()
![]()
![]()
wow!! 2 voor de prijs van 1
Gefeliciteerd! Ik wens je een mooie tweelingzwangerschap toe
![]()
![]()
Zakdoek ik duim voor je! Jeetje wat een begin van je zwangerschap!
Anoniempje gelukkig weer thuis, rustig aan!
Aure... een geboorteplan is natuurlijk geen verplichtingMaar ik vind het wel fijn om een paar dingen om een paar dingen op papier te hebben. Heb er een voor thuisbevalling, ziekenhuisbevalling en voor man.
(Ben ik dan toch een beetje een controlfreak?)
Priem wat lekker dat je over bent!! En nu rustig aan he!![]()
SC en Sethiwe meldplicht! Ik mag over een week want dan ben ik 37 weken en heb ik een afgebakken baby in de buik![]()
Heb nu al een week verlof achter de rug. Zo onwerkelijk! Het einde van mijn ellenlange to do-lijst is in zicht![]()
Streven is om ‘m morgen af te hebben en dan is het Netflix en boeken here I come!
![]()
![]()
Van mij mag het nog wel even duren. Mag in m’n handjes knijpen, voel me nog super goed en fit. Morgen wordt m’n bevalbad bezorgd, OMGWTFBBQ GA IK ECHT BEVALLEN?!
Bummer dat je er al zo klaar mee bent Sarce! Zijn jullie al uit de naam?? Ik heb vorige week nog aan man gevraagd of we het zeker wisten, met het lijstje bungelend voor z’n hoofd. Het antwoord was ja.Nou oké dan.
Malteser het einde is in zicht
Hmm geen idee hoe het exact zit met rennies, maar ik heb medicatie voor mijn te hoge bloeddruk en dat mocht ik wel gewoon innemen, zo lang het maar alleen met water was.quote:Op maandag 9 april 2018 20:45 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Ik laat helemaal niks meer van me horen... Sorry daarvoor. Heb ook niks positiefs te melden dus zeg ik maar niks. Maar ik heb morgen suikertest en ik kan er maar niet achter komen of vanaf 10 uur nuchter ook betekent dat je geen rennies meer mag. Weet iemand dit misschien?
Zoals ze het gister konden zien twee eiig. Maar omdat het best apart was allemaal is het afwachten wat de gyn hiervan zegt. Het is ook wel een beetje langs me heen gegaan eigenlijk haha!quote:Op maandag 9 april 2018 23:53 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd aapieannie! Het wordt nog een grote tweelingclub straks hierHebben ze kunnen zien of het een- of twee-eiig is?
Ik heb een cocon geboortebad. Ik heb de kleinere variant, maar die is ruim genoeg om ook met mijn partner in te zitten tijdens de bevalling (dat vonden wij prettig). Klaprooss heeft de mijne ook gebruikt, en volgens mij bevielquote:Op maandag 9 april 2018 20:47 schreef lunapuella het volgende:
Wow, aapie, wat bijzonder! Dat zal wel even wennen zijn, ja.
Over bevalbaden gesproken, iemand ervaring met een bevalbad huren (of kopen) voor thuis? Die er ook daadwerkelijk in bevallen is, bedoel ik. Ik overweeg het sterk maar mijn man is sceptisch. En het is niet goedkoop...
Dat klinkt goed! Het bevallen in bad lijkt mij ook echt fijn - bij mijn oudste ben ik veel in bad geweest tijdens de bevalling en vond ik het echt jammer dat het niet meer mocht na het vliezen breken.quote:
Ik heb wel even brutaal een vraag tussendoor ook; blijft je badwater lang genoeg warm in zo’n bad? Of hoe verwarm je dat?quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:17 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Ik heb een cocon geboortebad. Ik heb de kleinere variant, maar die is ruim genoeg om ook met mijn partner in te zitten tijdens de bevalling (dat vonden wij prettig). Klaprooss heeft de mijne ook gebruikt, en volgens mij bevielie haar ook goed.
Ik heb hem gekocht, bij mijn eerste bevalling, omdat ik dacht dat ik hem in de toekomst dan ook nog zou kunnen gebruiken bij eventuele volgende bevallingen, en andere familieleden (mijn broertjes en zusje hebben nog geen kindjes ook en ik denk wel dat die ook voor badbevallingen willen gaan tzt). En klaprooss heeft hem dus ook al een keertje geleend.
Het voordeel van huren is dat je het bad in de tussentijd nergens hoeft op te ruimen. Het zit in een doos en neemt ook niet superveel ruimte in hoor, maar je moet het toch ergens bewaren.
Qua bevalling zelf ben ik in ieder geval erg positief over in bad bevallen. In het water weeën opvangen werkte voor mij erg prettig. Mijn buik is erg gevoelig bij weeën en het water hielp om dat 'druk' gevoel van buitenaf weg te halen. Ook de warmte werkt omhullend. Andere voordelen vond ik dat je huid ontspannener en soepeler is en je dus minder kans hebt op inscheuren. En dat je makkelijk in allerlei houdingen kunt gaan zitten/hangen/liggen. Ik heb de weeën veelal liggend opgevangen en de geboorte op m'n knieën gedaan bijvoorbeeld. En ook dat ik in het bad veel beter in staat was om mijn lichaam zo ontspannen mogelijk te houden, maar ook mee te bewegen in de flow. En dat de overgang voor mijn kindjes rustiger verliep. Mijn oudste heeft pas na 20 minuten een klein beetje gehuild, verder was ze gewoon kalm. En ook fijn vond ik dat mijn lief bij mij in het bad kon zitten, om mij letterlijk te ondersteunen en in de laatste fase heeft hij onze kindjes opgevangen. Ik vond het prettig om hem te ruiken, dat gaf me een enorme geruststelling. Hij was heel dichtbij mij en ik voelde me daar minder eenzaam door. We hadden veel blote huid tegen elkaar, dat helpt ook met al die stoffen en hormonen in je lichaam (knuffelen). Net als bloot huid op huid met je baby.
Water blijft lang warm, eventueel af en toe (gekookt)heet water toevoegen aan het water.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb wel even brutaal een vraag tussendoor ook; blijft je badwater lang genoeg warm in zo’n bad? Of hoe verwarm je dat?
Gewoon af en toe plassenquote:Op dinsdag 10 april 2018 10:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik heb wel even brutaal een vraag tussendoor ook; blijft je badwater lang genoeg warm in zo’n bad? Of hoe verwarm je dat?
En toen ging m'n dappere hapje sojavla bijna over het ziekenhuisbed....quote:
quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:48 schreef silliegirl het volgende:
[..]Ik denk niet dat ik man dan nog bij mij in dat bad krijg hoor.
In dat kader; mijn man had het idee dat we een bevalbad huren en dan in de tuin zetten. Immers, in augustus is het vast mooi weer, dus dat kan dan prima!![]()
Aan de buren had ‘ie nog even niet gedacht.
Mans idee was ook dat zoon dan “lekker in de tuin kon spelen” terwijl ik dan zou bevallen. Echt, in welk universum ‘ie dat haalbaar acht weet ik niet. Ik zie het al voor me; ik in dat bad, zoon schreeuwend omdat die ook in ‘t bad wil en dan man nog ergens langs de zijlijn. Nou eh. Bedankt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:09 schreef Loj het volgende:
Hilarisch! En de volgende dag wil je zoon erin duiken
Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat ik te laat in het ziekenhuis ben...
Bij Js voelde ik pas een klein uurtje van te voren dat het echt was (gelukkig waren m’n vliezen gebroken en was de ctg duidelijk dus was ik al in het ziekenhuis)..
Ach, nog 22 weken om mezelf daar druk om te maken
Het opzetten gaat best vlot met een luchtpompje. Dat maakt wel herrie, wij hadden het bad rond de uitgerekende datum al opgepompt en zo in een hoekje neergezet (op z'n kant). Bij de bevalling was het al vol, hoefde er hooguit een beetje lucht nog bij.quote:Op dinsdag 10 april 2018 09:41 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat klinkt goed! Het bevallen in bad lijkt mij ook echt fijn - bij mijn oudste ben ik veel in bad geweest tijdens de bevalling en vond ik het echt jammer dat het niet meer mocht na het vliezen breken.
Mijn man is vooral sceptisch over de praktische aspecten. Staat het snel, is het leegpompen geen gedoe, wat nou als het lekt... Ik denk dat dat allemaal wel mee zal vallen, maar vind het nog lastig hem gerust te stellen.
Af en toe wat water uit de waterkoker, of via een slang aan de kraan. (Dat laatste deed ik en ik liet er dan ook wel eens wat water uit tussendoor, of eigenlijk deed mijn lief dat haha).quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:09 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou fo sho is dat wel iets wat ik zelf voor ogen heb, als ik een bevalling in de zomer heb, dat ik het dan in de tuin onder de sterren kan doen! En voor m'n vierde bevalling ga ik voor een warm land, en dan midden in de natuur.quote:Op dinsdag 10 april 2018 12:23 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mans idee was ook dat zoon dan “lekker in de tuin kon spelen” terwijl ik dan zou bevallen. Echt, in welk universum ‘ie dat haalbaar acht weet ik niet. Ik zie het al voor me; ik in dat bad, zoon schreeuwend omdat die ook in ‘t bad wil en dan man nog ergens langs de zijlijn. Nou eh. Bedankt.
Ergens midden in de natuur kan ik me dan weer wel prima voorstellen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 14:05 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Nou fo sho is dat wel iets wat ik zelf voor ogen heb, als ik een bevalling in de zomer heb, dat ik het dan in de tuin onder de sterren kan doen! En voor m'n vierde bevalling ga ik voor een warm land, en dan midden in de natuur.(serieus ja!)
Hier was mijn dochter trouwens gewoon thuis bij de bevalling, maar het was dit keer 's nachts en ze heeft er doorheen geslapen. Na afloop heeft mijn mama haar gehaald en is ze meteen komen kijken (ik zat toen nog in het bad). Ze vertelde dat ze dat de volgende keer ook wil.
quote:Op dinsdag 10 april 2018 17:21 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Jongens! Ik mag morgen naar huismet draagbare sonde en medicijnen enzo, maar toch... In m'n eigen bed slapen
de moeder is verzopen?quote:Op dinsdag 10 april 2018 17:48 schreef Wolken het volgende:
Je kan ook gewoon in zee bevallen, dan heb je ook niet met warm water te maken![]()
[ afbeelding ]
Ja ik had al wat zitten lezen daar haha!quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:33 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd Aapieannie!![]()
Heb je het tweelingtopic al gevonden?
ennuh, ook al lijkt het nu twee-eiig, dat wil nog niet direct zeggen dat het ook twee-eiig is he
Het zoute water prikte in de wondquote:
Ja, ik was toen ook blij toen ik eindelijk bij de gyn terecht kon. Net wat meer duidelijkheid. Op de website van de NVOM vind je trouwens ook heel veel informatie. Hoe ver ben je nu?quote:Op dinsdag 10 april 2018 19:43 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Ja ik had al wat zitten lezen daar haha!
En i know, daarom zei ik ook lijkt. Ben erg benieuwd wat de gyn ervan vindt! Hoop dat ze morgen bellen.
Oh goede tip ga ik daar eens even rondspeuren!quote:Op dinsdag 10 april 2018 20:15 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, ik was toen ook blij toen ik eindelijk bij de gyn terecht kon. Net wat meer duidelijkheid. Op de website van de NVOM vind je trouwens ook heel veel informatie. Hoe ver ben je nu?
So not fairquote:Op dinsdag 10 april 2018 20:50 schreef Wolken het volgende:
Mama had een paar minuten na de bevalling een betere beach body dan ik zonder zwangerschap![]()
Hier
En heeft in zee na haar bevalling weer een zwembroekje aangedaan...quote:Op dinsdag 10 april 2018 20:50 schreef Wolken het volgende:
Mama had een paar minuten na de bevalling een betere beach body dan ik zonder zwangerschap![]()
Hier
En check de duikbril ook. Ze heeft ook meteen maar even gesnorkeld tijdens het bevallenquote:Op dinsdag 10 april 2018 21:07 schreef Skittles het volgende:
[..]
En heeft in zee na haar bevalling weer een zwembroekje aangedaan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |