abonnement Unibet Coolblue
pi_178194960
Uitgerekende data:

31 maart: Mabawa. (meisje)

03 april: Karstman
29 april: Malteser
29 april: Sethiwe
29 april: annegirly27 (jongen)

2 mei: Elleska
7 mei: Philomijn (jongen)
9 mei: L0t..
11 mei: DorothyGale
13 mei: ***VitaBella*** (meisje)
17 mei: Jagartrut

3 juni: DagenNachtdromer (meisje)
8 juni: Jentin
10 juni: Aure (jongen)

16 juli: coccinelle
25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (jongenstweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
17 september: lunapuella
29 september: Peacefulll

6 oktober: Priemgirl
20 oktober: Mrs.Peel
22 oktober: pinquit

17 november: aapieannie
19 november: -anoniempje90
24 november: zakdoekjeleggen

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kyara op 06-04-2018 22:19:37 ]
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 16:16:11 #2
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178195455
Wat een wachtkamerverhaal, ronduit onbeschoft...

Hoera voor de weekwissels!

En de rest ben ik vergeten, hele dag gespuugd en denk dat m'n geheugen ook in de emmer beland is.
Psst, ik ben een kloon
  vrijdag 30 maart 2018 @ 16:37:34 #3
342418 VKV
Plausibel
pi_178195892
Vandaag 17 weken alweer!
We zijn in de Babypark wezen kijken voor kinderwagens, nu helemaal aan m'n eind, maar wel een mooie gevonden (Bugaboo Buffalo) alleen wat zijn die dingen toch duur!

Zou er nog jongen achter m'n naam in de OP mogen?
  vrijdag 30 maart 2018 @ 16:40:08 #4
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_178195951
Huisarts zegt dat ik ibuprofen moet nemen als de nood hoog is en dan van 400mg. Wel op eigen risico. Dan maar niet hoor maar ben dat bonkende hoofd wel zat. Ik werk en ben bezig met afstuderen dus het help niet meer echt als ik dan uitgeschakeld ben ;(.
pi_178195984
Malteser wat een wachtkamer avontuur, durf dan idd gewoon te vragen wat er is ipv hardop speculeren in de hoop dat het wel verteld wordt... |:(

Bij de eerste er vanaf gekomen met een tijgerstreep, deze is nog tijdens de bevalling even gauw hoppa op mm buil verschenen. Je ziet hem nog wel maar hij is wel mooi wit geworden, dus je kan prima in je bikini hoor straks ;)
pi_178197631
VKV: ik zag laatst in de Bugaboo nieuwsbrief dat de Buffalo eruit gaat. Misschien handig om te weten.
  vrijdag 30 maart 2018 @ 19:22:11 #7
342418 VKV
Plausibel
pi_178199029
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 17:59 schreef Hupje het volgende:
VKV: ik zag laatst in de Bugaboo nieuwsbrief dat de Buffalo eruit gaat. Misschien handig om te weten.
Oeiii maar snel gaan kopen dan, want het was voor ons wel de beste :)
  vrijdag 30 maart 2018 @ 20:30:09 #8
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_178200401
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:40 schreef Helsinki het volgende:
Huisarts zegt dat ik ibuprofen moet nemen als de nood hoog is en dan van 400mg. Wel op eigen risico. Dan maar niet hoor maar ben dat bonkende hoofd wel zat. Ik werk en ben bezig met afstuderen dus het help niet meer echt als ik dan uitgeschakeld ben ;(.
Waarom neem je geen paracetamol? ik lees normaal niet mee dus misschien een stomme vraag?
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 20:43:14 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178200669
Ik heb zojuist voor de eerste keer onze baby gevoeld in de buik van mijn vrouw!! :D :D
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 30 maart 2018 @ 20:53:03 #10
342418 VKV
Plausibel
pi_178200843
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 20:43 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb zojuist voor de eerste keer onze baby gevoeld in de buik van mijn vrouw!! :D :D
Superleuk! Kan je nu nog wel van haar buik afblijven? :D
  Moderator vrijdag 30 maart 2018 @ 20:56:05 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178200893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 20:53 schreef VKV het volgende:

[..]

Superleuk! Kan je nu nog wel van haar buik afblijven? :D
Hell no! Maar dat kon ik ook al niet voor ze zwanger was, dus ik hoop stiekem (jaja, boohoo, boze ik, ik weet 't) dat ze d'r maatje 34 terug krijgt. Dat zit daar in de familie dat dat gebeurt, dus ik heb goede hoop :9
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178202466
Gefeliciteerd Donna!

Wat kunnen mensen brutaal zijn zeg! Je zou toch denken dat bejaarden genoeg tijd hebben maar ze lijken ook altijd haast te hebben.

quote:
17s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 20:30 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Waarom neem je geen paracetamol? ik lees normaal niet mee dus misschien een stomme vraag?
Ik heb idd paracetamol 500mg gekregen van de apotheek. Die mag je als zwangere ( met mate ) gewoon nemen.

Vandaag even teveel gedaan, maar de muren van de babykamer zijn nu wel behangvrij. Ik vind het nog lastig om om te gaan met de groeiende buik en de beperkingen die erbij horen. Gelukkig is de buik nu wel zo ver dat het duidelijk een zwangere buik is ipv gewoon dik ;) . Morgen alweer 23 weken.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 30 maart 2018 @ 22:19:53 #13
269689 crew  Viv
pi_178202696
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2018 16:40 schreef Helsinki het volgende:
Huisarts zegt dat ik ibuprofen moet nemen als de nood hoog is en dan van 400mg. Wel op eigen risico. Dan maar niet hoor maar ben dat bonkende hoofd wel zat. Ik werk en ben bezig met afstuderen dus het help niet meer echt als ik dan uitgeschakeld ben ;(.
Je bent nu ongeveer 15 weken toch? Bij deze termijn kan je incidenteel wel ibuprofen gebruiken (in overleg met je arts, als paracetamol geen goede optie is). Vanaf de tweede helft van de zwangerschap is het gebruik van ibuprofen niet veilig.
pi_178208380
Ik jompel even voor mezelf. Hallo UD *O*
  zaterdag 31 maart 2018 @ 09:19:22 #15
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178208393
Ik jompel mee hoor!
Psst, ik ben een kloon
pi_178208690
Ja Mabawa *O* *O* *O* Dat zijn wel wat jompels waard :*
Hoe voel je je?
pi_178208762
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:17 schreef Mabawa. het volgende:
Ik jompel even voor mezelf. Hallo UD *O*
Joehoe *O* *O* *O* UD voor jou! O+
pi_178208991
*O* UD *O* Toch een mijlpaal Mabawa!
pi_178209327
UD voor Mabawa!
pi_178209469
Mabawa *O* *O* *O* 1-aprilbaby?
pi_178209722
Mabawa, blijft een bijzondere mijlpaal! O+ Met welke termijn is je oudste geboren?
pi_178209826
UD voor Mabawa *O* Begin maar met persen ;)

Zojuist de termijnecho gehad en het zag er allemaal goed uit. Het kindje was lekker bewegelijk en stak de tong naar ons uit :6 O+ De UD is wel aangepast, 2 dagen naar voren naar 20 oktober! Vandaag dus precies 11 weken *O*
pi_178210002
Ja Mrs. Peel wat goed en bijzonder *O* O+ Gewoon 11 weken! O+ Groeit je vertrouwen al een beetje nu je de 12 weken grens nadert?
pi_178210119
Ja, wel steeds een beetje meer vertrouwen nu. Maar eigenlijk is het nog steeds onwerkelijk dat we al zo ver zijn. Het zal nooit meer onbevangen of onbezorgd zijn. Maar dat herken jij ook wel, FR?
pi_178210544
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:26 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ja, wel steeds een beetje meer vertrouwen nu. Maar eigenlijk is het nog steeds onwerkelijk dat we al zo ver zijn. Het zal nooit meer onbevangen of onbezorgd zijn. Maar dat herken jij ook wel, FR?
Fijn dat het vertrouwen aan het groeien is O+
En ja helaas ben ik daar al te bekend mee. Nu 17 weken, maar voelt nog steeds onwerkelijk. Nu zit ik weer zenuwen op te bouwen voor de 20 weken echo :{
pi_178210551
Mabawa UD mijlpaal! *O*

Wat fijn dat alles er goed uitzag Mrs.Peel! Zo’n opluchting is dat iedere keer he? :Y.

Hier zag alles er ook goed uit (hartje, hersenhelften, ruggetje). Hoewel medisch niet de insteek was is het wel heel fijn om te horen natuurlijk.
Quote van mezelf uit het vorige topic:
quote:
Ik was zelf overtuigd van een meisje maar vk dacht met 11 weken al een jongen te zien, dus we gaan het zien.
Enne mijn gevoel bleek te kloppen ;)! 100% zeker een dametje O+.

Edit: dus mag ik naar 14 sept + meisje achter m’n naam? ^-^
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_178210879
Mrs.Peel, wat fijn! O+

Feyre, tof een meisje *O* en leuk dat je gevoel dus toch klopte. Enne, kindjes van 14 september zijn übertof kan ik je zeggen :).
  zaterdag 31 maart 2018 @ 12:27:59 #28
342418 VKV
Plausibel
pi_178210944
Mrs. Peel wat goed dat alles er goed uit ziet en bijzonder dat hij z'n tong al uitsteekt :D Dat belooft nog wat!

Feyre een meisje, wat leuk! O+ Nu allemaal roze spulletjes kopen?

Fuchsia, join the club, er is altijd wel weer wat nieuws om zenuwachtig voor te zijn hè?
pi_178211074
Ja, de volgende spannende momenten komen er al weer aan. Eerst de nipt en daarna de guo. En toch wil ik nu al wel gaan genieten, want anders zit ik de helft van de zwangerschap in de rats. Daar vind ik ook zonde! Wanneer is jullie seo, FR?
pi_178211621
*O* voor de 11 weken van Mrs.Peel!

O+ meisje voor Feyre, grappig dat je gevoel klopte.

Fuchs, zo'n 20wkn echo is ook gewoon heel spannend hoor!

Hier sinds gisteren een beetje grieperig, dus laat 't meisje maar even zitten nog :)
En ik wil eigenlijk ook geen 1 aprilbaby (ook geen 2 :') ) dus laat maar lekker tot volgende week binnen zitten.

L0t, M. is geboren met 40w3d maar dat was een inleiding, dus geen idee of hij zelf nog veel langer binnen was gebleven als het kon.
pi_178211824
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:17 schreef Mabawa. het volgende:
Ik jompel even voor mezelf. Hallo UD *O*
*O* :*
Protège moi de mes désirs.
pi_178213368
Mabawa de mijlpaal der mijlpalen!!
Hopelijk gaat het griepgevoel snel weg.

Feyre wat fijn dat je voorgevoel klopte. En dat alles er goed uitzag.

Mrs.peel 11 weken alweer. Ik hoop dat het lukt om de genietmodus te vinden.

Fuchsia roze, het brengt ook spanning mee zo'n 20 weken echo. En in jullie geval misschien nog meer. :*

Jagar hoe gaat het bij jou?

Lot zo herkenbaar, dat zwangerschap heel anders is met al een peuter en kleuter en dat er weinig tijd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sethiwe op 31-03-2018 19:59:43 ]
pi_178215208
Ja een meisje voor Feyre *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:27 schreef VKV het volgende:
Fuchsia, join the club, er is altijd wel weer wat nieuws om zenuwachtig voor te zijn hè?
Ja dat idee heb ik wel, maar volgens mij is het ook een stukje zelfbescherming. Als ik mij maar goed genoeg indek en voorbereid, doet het straks geen pijn als het niet zo is en in dit geval het kindje niet gezond is. Wat natuurlijk complete bullshit is :') Dit kindje zit al heel mn leven in mn hart O+ Ik kan en durf het nog steeds bijna niet te geloven dat ik echt al zolang zwanger ben en leg steeds de grens ergens anders voordat ik echt spulletjes mag gaan kopen. Heb wel wat kleine dingetjes gekocht (en gehad O+ ), maar durf er niet aan toe te geven.
Eerst de 12 weken, toen de nipt, dan is geslacht toch wel handig om te weten en nu ga ik de 20 weken echo afwachten. Ik kijk niet gek op als ik dan ook nog ga zitten wachten op de 24 weken grens, zodat het kindje in ieder geval “levensvatbaar” is.

Ik ben echt niet somber ofzo en geniet echt van het zwanger zijn en heb vertrouwen erin, maar iets houdt mij gewoon tegen. Misschien toch die onbevangenheid die weg is.

#liefdagboek

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:38 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ja, de volgende spannende momenten komen er al weer aan. Eerst de nipt en daarna de guo. En toch wil ik nu al wel gaan genieten, want anders zit ik de helft van de zwangerschap in de rats. Daar vind ik ook zonde! Wanneer is jullie seo, FR?
Je moet zeker genieten als dat kan, het is zo bijzonder O+
24 april! Dus nog 3,5 week wachten. Komt wel goed, het is een gevoel wat af en toe naar boven komt.
pi_178215704
Herkenbaar wel hoor Fuchsia. Ook wat je zegt van steeds die grens weer opschuiven voordat je iets koopt. Maar iedere stap is er eentje en er komt een moment, dan voelt het oké om wat te gaan kopen.

Hoe zou het met Kartsman zijn? Zouden zij al een kindje hebben?

Ons bed staat op klossen sinds vandaag. We hebben een tussenmaat kunnen lenen bij de thuiszorgwinkel dus we hebben nu allebei geen opstapje nodig om erin/eruit te gaan.

Maar ik heb wel een ander probleem.... Of ja, probleem, klein dingetje dekt meer de lading.
Het eerste setje kleding wat we uitzochten, hebben mijn hormonen zojuist als “toch niet leuk” betiteld. :7
Ik biechte het op aan man, die reageerde des mans en zei: “dan trek je het kindje toch iets anders aan.”
Uh ja, klopt. We hebben ook best wat kleding liggen (want nog veel van Twix en veel gekregen) maar dit was het enige setje wat we zelf kochten. :X

En toen snuffelde ik net wat rond maar ik kan nog niks vinden wat wel naar mijn zin is. Hellup!
pi_178219214
Goedenavond dames,

Hebben jullie tips om wat avondeten binnen te krijgen? De misselijkheid is dan het ergst en krijg echt geen hap door mn keel :(
Voel me echt al een paar dagen beroerd, licht in m’n hoofd, misselijk, hoofdpijn... pffffff
pi_178219276
Oh jee Malteser, fijn die hormonen :{.
Als je nu alsnog een nieuw pakje erbij koopt, of heb je al te veel?

Fuchsia die grens opschuiven is heel herkenbaar, bij de eerste durfde ik ook pas na de 20 weken echo wat te halen. Nu zelfs pas recent wat gehaald met 33 weken. Scheelt dat we de basis al hadden natuurlijk, maar voelde toch als jinxen.
pi_178220067
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:03 schreef Sethiwe het volgende:
Oh jee Malteser, fijn die hormonen :{.
Als je nu alsnog een nieuw pakje erbij koopt, of heb je al te veel?

Fuchsia die grens opschuiven is heel herkenbaar, bij de eerste durfde ik ook pas na de 20 weken echo wat te halen. Nu zelfs pas recent wat gehaald met 33 weken. Scheelt dat we de basis al hadden natuurlijk, maar voelde toch als jinxen.
Nee hoor, dat kan prima. Maar wat dan?? Ik vind niks naar m’n zin (of ja, naar de zin van m’n hormonen).
pi_178220150
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:01 schreef -Anoniempje90 het volgende:
Goedenavond dames,

Hebben jullie tips om wat avondeten binnen te krijgen? De misselijkheid is dan het ergst en krijg echt geen hap door mn keel :(
Voel me echt al een paar dagen beroerd, licht in m’n hoofd, misselijk, hoofdpijn... pffffff
Zijn er dingen die wel gaan? Een soepje? Een lichte salade? Crackers?
Probeer niet te eten wat er ‘toevallig vanavond op het menu staat’ maar probeer uit te vinden wat wel redelijk gaat.
En niet hetzelfde eten als je partner is misschien een tikkeltje minder gezellig maar beroerd zijn is dat evenmin.
:*
pi_178220280
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Zijn er dingen die wel gaan? Een soepje? Een lichte salade? Crackers?
Probeer niet te eten wat er ‘toevallig vanavond op het menu staat’ maar probeer uit te vinden wat wel redelijk gaat.
En niet hetzelfde eten als je partner is misschien een tikkeltje minder gezellig maar beroerd zijn is dat evenmin.
:*
Ik ben sowieso over de hele dag misselijk waardoor ik al bijna niets eet.. crackers geprobeerd denet maar zelfs dat maakt het erger :(
  zaterdag 31 maart 2018 @ 21:00:00 #40
56471 pinquit
oh my lama!
pi_178220502
Wat bouillon kan iig voor wat zouten zorgen, en dat spuugt makkelijker dan een cracker :X
En sappige peren willen hier ook wel.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_178220735
:* voor alle onzekerheidsperikelen. Het is en blijft ook best spannend allemaal. Maar er komt een moment dat dat zakt. Bij mijn eerste was dat toen ik hem duidelijk ging voelen.

En eveneens :* voor de misselijkheid. Dat is gewoon klote. Hopelijk snel beter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178220813
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:49 schreef -Anoniempje90 het volgende:

[..]

Ik ben sowieso over de hele dag misselijk waardoor ik al bijna niets eet.. crackers geprobeerd denet maar zelfs dat maakt het erger :(
Super vervelend!
Je zult echt op zoek moeten naar wat voor jou wel werkt. Wat bij de een helpt, helpt bij de ander niet. Smoothie van niet te scherp fruit? Dus wat Pinq zegt, peer, mango, enz. Geen kiwi en citrusvruchten. Of iets van yoghurt, vla, griesmeelpap, enz?
En anders dinsdag de huisarts eens bellen voor iets tegen de misselijkheid, want niets eten is niet iets wat je weken moet laten gebeuren. Dan ga je uiteindelijk tekorten ontwikkelen.
Sterkte!
pi_178220865
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 21:10 schreef silliegirl het volgende:
:* voor alle onzekerheidsperikelen. Het is en blijft ook best spannend allemaal. Maar er komt een moment dat dat zakt. Bij mijn eerste was dat toen ik hem duidelijk ging voelen.

En eveneens :* voor de misselijkheid. Dat is gewoon klote. Hopelijk snel beter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sillie, je spoiler :*. Roep je op tijd om hulp? Sterkte :*.
pi_178222593
Ik kom nog even buurten. Ik weet niet welke geboortes ik allemaal heb geblust, ik heb in stilte gejompeld en gefeliciteerd *O* *O*

FR ik vind het zo leuk om jou telkens een stap verder te zien posten! Gewoon bijna op de helft alweer *O*

Ik heb vandaag een gedeelte van de posts tijdens mijn eerste zwangerschap terug gelezen. Dat hielp wel enorm. Ik dacht dat ik toen een stuk zekerder was maar heb toen ook gewacht op het addertje onder het gras.
Dat gaf me vreemd genoeg meer vertrouwen voor deze zwangerschap.

Verder ben ik in een snel draadje niet actief. Kan het niet bij houden. Ik ben al weken ziek, veel hoesten, geïrriteerde holtes. Toch gaan werken en na een mental breakdown op het werk naar huis gestuurd. Inmiddels mijzelf bed en bank rust gegeven omdat ik van het vele hoesten een gekneusde rib op heb gelopen. En peuter snapt het niet, die stuitert nog steeds enthousiast boven op me :') als ik zeg dat hij zachtjes moet doen voor zijn broertjes en dat mama pijn heeft is het, niet broertjes in buik! Niet mama pijn!
Man gunt mij veel rust door veel met G. op stap te gaan, iets waar ze allebei van genieten O+ .
Mar deze zwangerschap valt mij ook een stuk zwaarder. Toch wil ik het niet anders want ik moet er dan ook weer niet aan denken om niet van een tweeling te bevallen. Daar kijk ik erg naar uit O+

Sillie :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 1 april 2018 @ 08:51:19 #45
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178228254
Ik heb nog niet bijgelezen, maar ben even (hoe dramatisch dat ook klinkt) wanhopig. Morgen zes weken en ik spuug 24/7 sinds donderdagochtend. Houd letterlijk niks binnen... Ook geen kleine slokjes thee, bouillon of ranja of crackers of beschuiten ofzo. Huisarts heeft emesafene voorgeschreven, maar die helpt helemaal niets. Ik weet gewoon echt even niet meer wat ik nu moet doen.
Psst, ik ben een kloon
pi_178228280
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 08:51 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Ik heb nog niet bijgelezen, maar ben even (hoe dramatisch dat ook klinkt) wanhopig. Morgen zes weken en ik spuug 24/7 sinds donderdagochtend. Houd letterlijk niks binnen... Ook geen kleine slokjes thee, bouillon of ranja of crackers of beschuiten ofzo. Huisarts heeft emesafene voorgeschreven, maar die helpt helemaal niets. Ik weet gewoon echt even niet meer wat ik nu moet doen.
Begin met de huisartsenpost bellen en vertel wat je hier schrijft. Inclusief het gedeelte dat je wanhopig bent.

Sterkte. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_178228648
Zakdoekje en anoniem wat naar dat jullie zo weinig binnen kunnen houden zeg. Dan fiets ik er mooi makkelijk doorheen. Heel veel succes en ik zou gaan bellen hoor. Wie weet hebben zij een oplossing.

Sillie ik hoop dat je je snel prettiger gaat voelen. En als je denkt er zelf niet uit te komen vraag aub optijd hulp!

Hier gaat het zn gangetje, 7 weken nu. Gister samen met mn moedet nieuwe bh's aangeschaft. Wat een verademing haha! Nog een weekje tot de eerste echo, heb er zin in!
pi_178229259
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 08:51 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Ik heb nog niet bijgelezen, maar ben even (hoe dramatisch dat ook klinkt) wanhopig. Morgen zes weken en ik spuug 24/7 sinds donderdagochtend. Houd letterlijk niks binnen... Ook geen kleine slokjes thee, bouillon of ranja of crackers of beschuiten ofzo. Huisarts heeft emesafene voorgeschreven, maar die helpt helemaal niets. Ik weet gewoon echt even niet meer wat ik nu moet doen.
Vervelend he, ik had van de dames hier begrepen dat er ook andere middeltjes zijn dan emesafene.. misschien daar om vragen?

ik heb nog geen emesafene geprobeerd, maar ben inmiddels ook al 3kg afgevallen in een paar dagen tijd. Dinsdag toch ook maar even naar de huisarts bellen.
pi_178229567
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 08:51 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Ik heb nog niet bijgelezen, maar ben even (hoe dramatisch dat ook klinkt) wanhopig. Morgen zes weken en ik spuug 24/7 sinds donderdagochtend. Houd letterlijk niks binnen... Ook geen kleine slokjes thee, bouillon of ranja of crackers of beschuiten ofzo. Huisarts heeft emesafene voorgeschreven, maar die helpt helemaal niets. Ik weet gewoon echt even niet meer wat ik nu moet doen.
Voeding is minder spannend maar vocht is wel belangrijk. Als je echt NIETS meer binnenhoudt, is het zaak om vandaag aan de bel te trekken. Tot dinsdag wachten is dan te lang. Anders droog je uit.
Je zou de HAP of de verloskundige kunnen bellen voor overleg. En daarbij zullen ze vragen stellen als: “kun je nog plassen?” en “huil je nog met tranen?”
En echt doen! Beter een keer teveel bellen dan te weinig.
Andere medicatie is bijv. Primperan of Zofran.
Slik je de Emesafene nu oraal? En hou je dat binnen?
Want je kunt ook om medicatie in zetpilvorm vragen, dat neemt sneller op en je braakt het niet uit.
pi_178230180
Oeh meisjes die misselijkheid is echt drama. Wacht niet te lang met bellen hoor, zeker niet als er geen vocht binnen blijft!

Sillie en Cass :*

Malteser sorry ik moest wel lachen om je hormonen. Het is hier zo herkenbaar! Ik had dat dus ineens met de naam laatst. :D Heb je wel al iets kunnen vinden? Het lijkt me zo irritant, zeker als je het gevoel hebt alles al 100x gezien te hebben. Iets wits wilde je graag toch? Of was grijs ook acceptabel?

Wij krijgen, zoals ik al verwachtte, een aprilbaby O+
pi_178231137
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 17:06 schreef Malteser het volgende:
Herkenbaar wel hoor Fuchsia. Ook wat je zegt van steeds die grens weer opschuiven voordat je iets koopt. Maar iedere stap is er eentje en er komt een moment, dan voelt het oké om wat te gaan kopen.
Fijn dat er herkenning is. Iedereen om mij heen is maar zo blij voor ons en dat ben ik ook echt wel, maar durf mij er nog niet helemaal aan over te geven ofzo.
Baby steps O+

:* voor de hormonen en 1e pakje struggles! Inmiddels iets naar je zin kunnen vinden? In welke richting zoek je? Kleur?

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 20:03 schreef Sethiwe het volgende:
Fuchsia die grens opschuiven is heel herkenbaar, bij de eerste durfde ik ook pas na de 20 weken echo wat te halen. Nu zelfs pas recent wat gehaald met 33 weken. Scheelt dat we de basis al hadden natuurlijk, maar voelde toch als jinxen.
Nou dat inderdaad. Ik wil het niet jinxen en te voorbarig denken dat het echt wel goed komt. Voelt gewoon niet okay.
Hoe ist met jou?

Sillie en Cas :* Dat lijkt mij oprecht heel vervelend als je je zo voelt!

:* voor de meiden die zo misselijk zijn en moeten spugen. Eens met de rest, als je echt niks inclusief vocht binnen houdt, gelijk bellen met de HAP!

April baby voor Mabawa *O* Nu nog even 2 dagen je benen bij elkaar zodat het 3 april of later geboren wordt :+
  zondag 1 april 2018 @ 12:52:20 #52
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178232689
Txs dames! Hap is gebeld, mag van 1 naar 4 zetpillen emesafene per dag. Vooralsnog merk ik geen verschil, maar wie weet.

En malteser, nu heb ik nog meer respect voor jouw positieve mindset. Ik vind er nu al niks meer aan en ik ben nog maar een dag of vier nonstop aan het spugen...
Psst, ik ben een kloon
pi_178232767
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 11:36 schreef Fuchsia_roze het volgende:

April baby voor Mabawa *O* Nu nog even 2 dagen je benen bij elkaar zodat het 3 april of later geboren wordt :+
Ik doe mijn best :D
pi_178232799
Hopelijk merk je snel verschil Zakdoekje :*
pi_178234021
Mabawa gaat voor de april baby, leuk! O+ Ben benieuwd wanneer ze zich aandient :s). Hou je het nog een beetje vol? Wordt je al gek van mensen die aan het appen zijn of vragen of je al bevallen bent of je in de gaten aan het houden zijn (wanneer je voor het laatst online gezien bent op whatsapp ofzo), of valt het mee? :P

Oi oi meiden, ik hoop dat die misselijkheid snel afneemt en/of jullie iets vinden dat voor jullie werkt! :* Lijkt me echt een hel :X

Malteser is dat pakje écht niet leuk meer dan? (Ik bedoel, kijk er vandaag nog eens naar ;). Vind je dat nog steeds?).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  zondag 1 april 2018 @ 14:43:39 #56
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_178235217
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 12:52 schreef Zakdoekjeleggen het volgende:
Txs dames! Hap is gebeld, mag van 1 naar 4 zetpillen emesafene per dag. Vooralsnog merk ik geen verschil, maar wie weet.

En malteser, nu heb ik nog meer respect voor jouw positieve mindset. Ik vind er nu al niks meer aan en ik ben nog maar een dag of vier nonstop aan het spugen...
Was dat een telefonisch advies? Bel je vk ook even.
pi_178237901
Eerste pakje: het geeft me nog steeds een mwa-gevoel maar misschien toch maar gewoon aantrekken. Die eerste dag hebben ze ook nog continu een omslagdoek of deken over zich heen. Ben alleen bang dat ik dat mwa-gevoel blijf houden, ook als het de bewaarbak in gaat. Beetje zonde wel. Want Twix’ eerste pakje vind ik nog steeds super mooi.

Maar kan ook geen alternatief vinden. Zag op de site van Babypark de suits van Trixie, die vind ik er ook wel lief uitzien. Maar of dat het dan is. Zucht....
Wens is neutraal want geslacht onbekend. Liefst wit. Of creme of lichtgrijs of zo. Maar wit is zo puur O+.

Zakdoekje: probeer ieder half uur een slokje. En dan ook echt maar eentje en geen twee. Of ieder uur desnoods. En bij mij werkt uit een rietje drinken beter dan rechtstreeks uit een glas.
Of sabbelen op een ijsblokje, of een waterijsje.

Mabawa, april it is! Jeuj!!
  zondag 1 april 2018 @ 16:42:55 #58
342418 VKV
Plausibel
pi_178238743
Even een vraagje tussendoor: hebben jullie nog goede tips tegen obstipatie? Ik vind het nu namelijk niet leuk meer, zo moeilijk als het gaat en zo'n pijn als het doet bij en na een wc-bezoek.
Bewegen, gezond eten etc. doet het em niet.
  zondag 1 april 2018 @ 16:46:22 #59
342418 VKV
Plausibel
pi_178238830
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 11:36 schreef Fuchsia_roze het volgende:

[..]

Fijn dat er herkenning is. Iedereen om mij heen is maar zo blij voor ons en dat ben ik ook echt wel, maar durf mij er nog niet helemaal aan over te geven ofzo.
Baby steps O+

Hier ook heel herkenbaar, had zelf niet verwacht dat een miskraam zo lang een stempel zou blijven drukken op een zwangerschap. Ik had ook die 20 weken grens voor mezelf opgelegd om daarna pas dingen te kopen, gelukkig kan m'n vriend dit wel relativeren en hebben we al wel spullen gekocht wanneer dit echt qua prijs te aantrekkelijk was om te laten liggen.
Ik krijg op youtube ook steeds van die stomme aanbevolen video's van echo's waar het niet goed is afgelopen, grrr.
pi_178239090
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 16:42 schreef VKV het volgende:
Even een vraagje tussendoor: hebben jullie nog goede tips tegen obstipatie? Ik vind het nu namelijk niet leuk meer, zo moeilijk als het gaat en zo'n pijn als het doet bij en na een wc-bezoek.
Bewegen, gezond eten etc. doet het em niet.
Tijdens het poepen je benen op een opstapje zetten, waardoor de zit op het toilet wat dieper is.
En anders wat zakjes Movicolon voor laten schrijven?
pi_178239392
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 16:11 schreef Malteser het volgende:
Eerste pakje: het geeft me nog steeds een mwa-gevoel maar misschien toch maar gewoon aantrekken. Die eerste dag hebben ze ook nog continu een omslagdoek of deken over zich heen. Ben alleen bang dat ik dat mwa-gevoel blijf houden, ook als het de bewaarbak in gaat. Beetje zonde wel. Want Twix’ eerste pakje vind ik nog steeds super mooi.

Maar kan ook geen alternatief vinden. Zag op de site van Babypark de suits van Trixie, die vind ik er ook wel lief uitzien. Maar of dat het dan is. Zucht....
Wens is neutraal want geslacht onbekend. Liefst wit. Of creme of lichtgrijs of zo. Maar wit is zo puur O+.
Gebreid wit setje van noppies? Die vind ik zo O+ (broek Grover, overslagshirtje Pino en mutsje Rosita)
pi_178239724
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 17:08 schreef coccinelle het volgende:

[..]

Gebreid wit setje van noppies? Die vind ik zo O+ (broek Grover, overslagshirtje Pino en mutsje Rosita)
Dat complete setje hebben we nog liggen van Twix. Dat is echt O+ O+.
We hebben daar maat 50 van maar dat valt echt ruimer dan alle andere Noppies maat 50.

Twix droeg dat pas toen hij verder ongeveer in 56 zat.

Maar dat is wel wat ik mooi vind inderdaad.
pi_178240105
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 13:52 schreef Feyre het volgende:
Mabawa gaat voor de april baby, leuk! O+ Ben benieuwd wanneer ze zich aandient :s). Hou je het nog een beetje vol? Wordt je al gek van mensen die aan het appen zijn of vragen of je al bevallen bent of je in de gaten aan het houden zijn (wanneer je voor het laatst online gezien bent op whatsapp ofzo), of valt het mee? :P
Ja het gaat wel. Merk dat ik erg aan het coconnen ben. Lig het liefst lekker te nietsen zonder mensen om me heen. Maar omdat ik ook wel boos op mezelf kan worden dwing ik mezelf om om de dag wel even de deur uit te gaan.
Het valt opzich wel mee met de vragen.
Merk wel dat mensen die ik normaal eens per week of minder spreek, iets vaker appen. Maar uiteindelijk komt er wel een compleet gesprek uit voort dus dat vind ik niet erg.
Mn vaders vriendin en mijn tante appen wel vaker met de vraag of het rustig is, maar het stoort me niet zo gelukkig. Nog niet ;)

Malteser de collectie van Baby's Only ken je vast? Vind ik ook mooi, indd zo puur, dat witte O+
pi_178240667
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 16:42 schreef VKV het volgende:
Even een vraagje tussendoor: hebben jullie nog goede tips tegen obstipatie? Ik vind het nu namelijk niet leuk meer, zo moeilijk als het gaat en zo'n pijn als het doet bij en na een wc-bezoek.
Bewegen, gezond eten etc. doet het em niet.
roosvicee laxo al geprobeerd? dat werkt hier voldoende.
anders idd wat Malteser zegt iets laten voorschrijven.
pi_178241987
Ik heb toch ook vanmiddag de HAP maar gebeld omdat ik het vermoeden had dat mn beroerdheid de verkeerde kant op ging. Ben gelijk doorgestuurd naar de SEH, waar ik nu al 1,5 uur lig omdat ze vermoeden dat mn schildklier op hol is geslagen :( wacht nu op de bloeduitslagen en daarna komen de gyn en internist, bluh..
pi_178242158
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:34 schreef -Anoniempje90 het volgende:
Ik heb toch ook vanmiddag de HAP maar gebeld omdat ik het vermoeden had dat mn beroerdheid de verkeerde kant op ging. Ben gelijk doorgestuurd naar de SEH, waar ik nu al 1,5 uur lig omdat ze vermoeden dat mn schildklier op hol is geslagen :( wacht nu op de bloeduitslagen en daarna komen de gyn en internist, bluh..
Sterkte!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_178242236
Ooh bah Anoniempje, sterkte :*
pi_178242576
Jemig Anoniempje, heel veel sterkte :*

Zakdoekjeleggen, hopelijk gaat het bij jou ook steeds beter.
pi_178245978
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 17:21 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat complete setje hebben we nog liggen van Twix. Dat is echt O+ O+.
We hebben daar maat 50 van maar dat valt echt ruimer dan alle andere Noppies maat 50.

Twix droeg dat pas toen hij verder ongeveer in 56 zat.

Maar dat is wel wat ik mooi vind inderdaad.
Zoiets misschien? Ik hou van wollen pakjes voor newborns O+.

https://www.littleshoparo(...)eide-jumpsuit-grijs/
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_178246614
Jeetje anoniempje wat rot. Hopelijk is dit dan wel de verklaring en is het geen hyperemesis!
pi_178246848
Het is inderdaad een te snel werkende schildklier.. had ik tijdens mn tweede zwangerschap helaas ook, maar niet zo heftig... voorlopig kunnen ze er niks aan doen, moet over 2 weken bloedprikken en dan naar de internist.
pi_178247015
Anoniempje Sterkte in ieder geval, wat rot dat ze er niets aan kunnen doen :* Kunnen ze qua symptoombestrijding ook niet iets geven?

Malteser ik hoop dat je nog een eerste pakje kan vinden waar je een goed gevoel van krijgt.

Silliegirl en Cas sterkte, wat een naar gevoel.

VKV een collega van mij, heeft het vaak over lijnzaad, als de oplossing tegen obstipatie. Wie weet helpt het.

Van de week weer controle gehad, cystes nemen iets af, maar zijn nog steeds aan de grote kant, daar maken ze zich wel zorgen over. Ze zorgen dan ook dat er een neonatoloog klaar staat aan het einde van de bevalling. Ze durven nu nog niet zo goed een uitspraak te doen over hoe het zal gaan na de bevalling, wel of geen beademing, wel of geen IC? Het blijft afwachten. Aan de ene kant wel heftig om te horen, voelt soms alsof het niet over ons gaat. Aan de andere kant is het fijn dat de zorg er is mocht het nodig zijn.
pi_178249916
He shit Anoniempje, balen dat het toch zo is. Nu dus in ieder geval 2 weken helemaal geen actie?

Ooh Sethiwe, het hele wel/niet onzekere gedeelte lijkt me nog het meest lastig. Indd wel fijn dat de hulp in ieder geval aanwezig is :*

Pffff slapeloze nachten hier. :O
  maandag 2 april 2018 @ 08:00:22 #74
476768 Zakdoekjeleggen
Niemand zeggen....
pi_178250453
Even een ego-post: wij zijn vannacht naar het ziekenhuis geweest ivm het vele spugen Conclusie daar: lichte uitdrogingsverschijnselen en net op tijd aan de bel getrokken. Ik heb andere medicatie gekregen en hoop heel hard dat die wel iets gaat doen.

We kregen ook meteen een echo en hebben een prachtig 6-weken ukkie gezien inciusief keurig regelmatige hartslag.


Anoniempje wat rot! Krijg je ook geen medicatie? Er zijn veilige schildklierrremmers beschikbaar...

En sethiwe, dat klinkt spannend! Gelukkig houden ze er goed rekening mee...
Psst, ik ben een kloon
pi_178250674
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 22:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zoiets misschien? Ik hou van wollen pakjes voor newborns O+.

https://www.littleshoparo(...)eide-jumpsuit-grijs/
O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')