abonnement Unibet Coolblue
pi_178209937
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:12 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Ja dat zal wel, maar de eigenschappen die de bitcoin nu heeft zorgen ervoor dat deze nu zwaar overgewaardeerd is. Of de versie 1.x zou een van de problemen moeten aanpakken wat ik hierboven schets. Ik verwacht meer van een grootboek 'Light' zoals een tangle based munt. Maar ik geloof nooit dat de bitcoin zo drastisch gaat/kan veranderen.
"Ja dat zal wel, maar de eigenschappen die de bitcoin nu heeft zorgen ervoor dat deze nu zwaar overgewaardeerd is."

Dat heet nou speculeren op de toekomstige waarde. Eigenlijk vind ik Bitcoin nog niet eens overgewaardeerd. Sterker nog, je zou Bitcoin niet eens moeten waarderen in Dollar. De token economie is een nieuwe economie, waar 1 Bitcoin altijd 1 Bitcoin is. Nu begrijp ik ook wel dat dat in de praktijk nog helemaal niet zo is.

Met een marketcap van momenteel $117 miljard... Ik vind dat eigenlijk niet echt overgewaardeerd. Het is een globaal economisch netwerk, dat is vrij uniek. Je kan Bitcoin nu prima gebruiken om je verre neef in Australi 1000 te sturen waar hij de Bitcoin omzet naar Australische Dollars. Heeft ie zijn centen binnen een halfuur tegen zeer lage kosten. Check maar eens wat een Western Union voor zo'n transactie vraagt en hoe lang het duurt voor het geld gearriveerd is.

Editje: Vergeten.. Bitcoin wordt nu uitgedruk in fiat (Euro, Dollar, Yen etc.). Naar mijn mening zou juist fiat uitgedrukt moeten worden in Bitcoin. Dat de Dollar de 'gouden standaard' van alle valuta zijn is onzin dat ons de kop ingedrukt is door Amerika. Maak van Bitcoin maar de gouden standaard om valuta in uit te drukken. Bitcoin is een natuurlijk globaal fenomeen, de Dollar niet. Dan zijn andere naties niet meer afhankelijk van de economie van Amerika, in zekere zin.

Dat Amerika op den duur de grootste goudvoorraad had en misschien heeft doet er niet meer toe. Nixon (volgens mij) besloot doodleuk de gouden standaard (geld backed door goud) te verscheuren ergens in de jaren '70.

Wat ik hier boven schets gaat de meeste Fokkers helaas hun pet te boven, dus ik zal wel afgebrand worden :')

[ Bericht 5% gewijzigd door fckdedeurkruk op 31-03-2018 11:22:05 ]
pi_178210068
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:16 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

"Ja dat zal wel, maar de eigenschappen die de bitcoin nu heeft zorgen ervoor dat deze nu zwaar overgewaardeerd is."

Dat heet nou speculeren op de toekomstige waarde. Eigenlijk vind ik Bitcoin nog niet eens overgewaardeerd. Sterker nog, je zou Bitcoin niet eens moeten waarderen in Dollar. De token economie is een nieuwe economie, waar 1 Bitcoin altijd 1 Bitcoin is. Nu begrijp ik ook wel dat dat in de praktijk nog helemaal niet zo is.

Met een marketcap van momenteel $117 miljard... Ik vind dat eigenlijk niet echt overgewaardeerd. Het is een globaal economisch netwerk, dat is vrij uniek. Je kan Bitcoin nu prima gebruiken om je verre neef in Australi 1000 te sturen waar hij de Bitcoin omzet naar Australische Dollars. Heeft ie zijn centen binnen een halfuur tegen zeer lage kosten. Check maar eens wat een Western Union voor zo'n transactie vraagt en hoe lang het duurt voor het geld gearriveerd is.

Editje: Vergeten.. Bitcoin wordt nu uitgedruk in fiat (Euro, Dollar, Yen etc.). Naar mijn mening zou juist fiat uitgedrukt moeten worden in Bitcoin. Dat de Dollar de 'gouden standaard' van alle valuta zijn is onzin dat ons de kop ingedrukt is door Amerika. Maak van Bitcoin maar de gouden standaard om valuta in uit te drukken. Bitcoin is een natuurlijk globaal fenomeen, de Dollar niet. Dan zijn andere naties niet meer afhankelijk van de economie van Amerika, in zekere zin.

Dat Amerika op den duur de grootste goudvoorraad had en misschien heeft doet er niet meer toe. Nixon (volgens mij) besloot doodleuk de gouden standaard (geld backed door goud) te verscheuren ergens in de jaren '70.

Wat ik hier boven schets gaat de meeste Fokkers helaas hun pet te boven, dus ik zal wel afgebrand worden :')
Met zo'n prima post hoef je dat laatste alineaatje niet te tikken hoor. :+

Goed verwoord.
pi_178210177
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:16 schreef fckdedeurkruk het volgende:

[..]

"Ja dat zal wel, maar de eigenschappen die de bitcoin nu heeft zorgen ervoor dat deze nu zwaar overgewaardeerd is."

Dat heet nou speculeren op de toekomstige waarde. Eigenlijk vind ik Bitcoin nog niet eens overgewaardeerd. Sterker nog, je zou Bitcoin niet eens moeten waarderen in Dollar. De token economie is een nieuwe economie, waar 1 Bitcoin altijd 1 Bitcoin is. Nu begrijp ik ook wel dat dat in de praktijk nog helemaal niet zo is.

Met een marketcap van momenteel $117 miljard... Ik vind dat eigenlijk niet echt overgewaardeerd. Het is een globaal economisch netwerk, dat is vrij uniek. Je kan Bitcoin nu prima gebruiken om je verre neef in Australi 1000 te sturen waar hij de Bitcoin omzet naar Australische Dollars. Heeft ie zijn centen binnen een halfuur tegen zeer lage kosten. Check maar eens wat een Western Union voor zo'n transactie vraagt en hoe lang het duurt voor het geld gearriveerd is.

Editje: Vergeten.. Bitcoin wordt nu uitgedruk in fiat (Euro, Dollar, Yen etc.). Naar mijn mening zou juist fiat uitgedrukt moeten worden in Bitcoin. Dat de Dollar de 'gouden standaard' van alle valuta zijn is onzin dat ons de kop ingedrukt is door Amerika. Maak van Bitcoin maar de gouden standaard om valuta in uit te drukken. Bitcoin is een natuurlijk globaal fenomeen, de Dollar niet. Dan zijn andere naties niet meer afhankelijk van de economie van Amerika, in zekere zin.

Dat Amerika op den duur de grootste goudvoorraad had en misschien heeft doet er niet meer toe. Nixon (volgens mij) besloot doodleuk de gouden standaard (geld backed door goud) te verscheuren ergens in de jaren '70.

Wat ik hier boven schets gaat de meeste Fokkers helaas hun pet te boven, dus ik zal wel afgebrand worden :')
De bitcoin uitdrukken in bitcoin? Die is 1.

Dus bitcoin in jouw voorbeeld is alleen handig als je internationale bankzaken doet. Hoe groot percentage van je transacties voldoet aan deze voorwaarden? En rechtvaardigt dat ene voordeel het nadeel voor al je andere transacties? Ik denk het niet. Stel dat iedere transactie ineens 5 euro kost om eens per maand een besparing te hebben van een tientje. Dat gaat geen mens doen.

En de bitcoin standaard invoeren gaat alleen gebeuren als de fiatmunten ingestort zijn. Ze hebben de goudstandaard alleen maar ingeleverd om bij te kunnen drukken, dit gaan de CBs van deze wereld echt niet zomaar inleveren.
pi_178210574
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:29 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

De bitcoin uitdrukken in bitcoin? Die is 1.

Dus bitcoin in jouw voorbeeld is alleen handig als je internationale bankzaken doet. Hoe groot percentage van je transacties voldoet aan deze voorwaarden? En rechtvaardigt dat ene voordeel het nadeel voor al je andere transacties? Ik denk het niet. Stel dat iedere transactie ineens 5 euro kost om eens per maand een besparing te hebben van een tientje. Dat gaat geen mens doen.

En de bitcoin standaard invoeren gaat alleen gebeuren als de fiatmunten ingestort zijn. Ze hebben de goudstandaard alleen maar ingeleverd om bij te kunnen drukken, dit gaan de CBs van deze wereld echt niet zomaar inleveren.
I know, daarom zei ik ook dat het mijn mening was haha. Ik weet dat het, voor nu, allemaal ongelofelijk onwaarschijnlijk is. Maar goed, niemand kan ik de toekomst kijken.

Het is ook even kijken hoe Lightning gaat presteren. Misschien slaagt dat wel gigantisch, misschien niet. Ik hoop het wel, kun je goedkoop en heel snel cash p2p verzenden.

Ik vergeet niet snel dit filmpje: Doe je zelf een lol en check het even. Dit is dus echte use case. Op kleine schaal misschien, maar boeie, het is er.

Dus Bitcoin kan er voor zorgen dat deze mensen bij de wereldeconomie betrokken worden. Als de Westerse regeringen en banken dit gaan tegenhouden door allemaal domme kutregels te bedenken zijn wij als Westerlingen echt vieze honden. Die mensen spreken goed Engels, gaan naar school en zijn gemotiveerd om aan het werk te gaan of te ondernemen. Zo zijn er dus zo'n 2,5 miljard mensen die niet bij de economie betrokken worden.

Op de lange termijn komen de nerds die nu nog niet aan de macht zijn wel aan de macht. Wie weet wat er allemaal nog in het verschiet zit voor Bitcoin.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 11:54:33 #230
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178210579
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:42 schreef Manzonderschouders het volgende:

[..]

Wat Klaas roept klopt inderdaad haast nooit. Wat MzS roept komt vaak uit. Voor iemand die graag oogkleppen op heeft en niet wilt zien dat het slecht gaat geeft Klaas meer houvast.

Even 1 reminder:

20k fail

18k fail

16k fail

14k fail

13k fail

10k fail

9k fail vorige week nog!!

Inmiddels al een 7k fail!

De bodem wordt steeds lager in nog geen 3 maanden tijd. Gaat lekker inderdaad.

BTC corrigeert voor de zomer nog naar waar het vandaan kwam. 2k - 4k range
Je hebt je pas op 10 februari geregistreerd hier. Alles tussen 20k en 12k was van voor jouw tijd.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 31 maart 2018 @ 12:11:03 #231
230730 Koelkastje
Mental Madness
pi_178210784
In het weekend stoomt het geld op twee manieren je portemonnee uit.

Bier en crypto ;(
Hmz...
pi_178210803
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:29 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

De bitcoin uitdrukken in bitcoin? Die is 1.

Dus bitcoin in jouw voorbeeld is alleen handig als je internationale bankzaken doet. Hoe groot percentage van je transacties voldoet aan deze voorwaarden? En rechtvaardigt dat ene voordeel het nadeel voor al je andere transacties? Ik denk het niet. Stel dat iedere transactie ineens 5 euro kost om eens per maand een besparing te hebben van een tientje. Dat gaat geen mens doen.

En de bitcoin standaard invoeren gaat alleen gebeuren als de fiatmunten ingestort zijn. Ze hebben de goudstandaard alleen maar ingeleverd om bij te kunnen drukken, dit gaan de CBs van deze wereld echt niet zomaar inleveren.
meer dan 1400 milard is er bijgedrukt de afgelopen jaren en het gaat nog wel even door, en niks daarvan is backed door goud op dit moment.

en daarom is de huidige economie een grotere bubbel die er ooit geweest.
pi_178210965
Kope kope kope!
pi_178210989
weekendpump
This is financial advice. Do not do your own due diligence.
pi_178211039
Kope we zijn los....

Vakantiegeld massaal erin pompen
pi_178211049
Dit was bottom, 10k before end of april. _O_
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 31 maart 2018 @ 12:36:49 #237
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_178211051
Goede inhoudelijke discussie hier ^O^

Leuk te lezen en veel beter dan de bagger van de afgelopen maanden :Y
pi_178211157
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:36 schreef IrishBastard het volgende:
Goede inhoudelijke discussie hier ^O^

Leuk te lezen en veel beter dan de bagger van de afgelopen maanden :Y
pi_178211539
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 12:36 schreef IrishBastard het volgende:
Goede inhoudelijke discussie hier ^O^

Leuk te lezen en veel beter dan de bagger van de afgelopen maanden :Y
Heyheyheeeeey :Y
Vakman pur sang
pi_178211840
quote:
10s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:54 schreef fathank het volgende:

[..]

Je hebt je pas op 10 februari geregistreerd hier. Alles tussen 20k en 12k was van voor jouw tijd.
Dus daarvoor zat ik niet in BTC denk jij?
pi_178211881
vechain blijkt dus met bmw aan een product te werken dat ergens in mei klaar zou moeten zijn
pi_178211886
bmw partnership JJaaaaAaaaaAaaaaaaaa
pi_178212377
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:31 schreef Dimachaerus het volgende:
vechain blijkt dus met bmw aan een product te werken dat ergens in mei klaar zou moeten zijn
das niet aan de prijs te zien
This is financial advice. Do not do your own due diligence.
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:01:42 #245
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178212408
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:28 schreef Manzonderschouders het volgende:

[..]

Dus daarvoor zat ik niet in BTC denk jij?
Nee.

Je hebt max 200 VEN gekocht van je DUOsubsidie.

En ondertussen loop je een beetje interessant te doen vanuit de schaftkeet.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  zaterdag 31 maart 2018 @ 14:03:55 #246
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_178212438
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 13:31 schreef Dimachaerus het volgende:
vechain blijkt dus met bmw aan een product te werken dat ergens in mei klaar zou moeten zijn
Staat niks op BMW.com
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_178213382
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee.

Je hebt max 200 VEN gekocht van je DUOsubsidie.

En ondertussen loop je een beetje interessant te doen vanuit de schaftkeet.
Negeer die nerd toch. Die man roept niet voor niks zoveel onzin, in de hoop dat hij er zelf in gaat geloven dat anderen hem geloven.

Nou laten we voortaan hem gewoon negeren. Die man is wel zo'n kneus.
pi_178213415
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 09:48 schreef MisChrartin het volgende:
Dit blijft toch een bijzonder topic. Al meerdere keren ben ik de discussie aangegaan maanden geleden met als uitkomst dat het enige wat op dit moment waarde geeft aan dat bitcoin is het vertrouwen in de bitcoin en de onbalans van vraag en aanbod. De bitcoin produceert niets en iedere transactie kost veel energie / geld. Dat is de basis van de bitcoin.
Daarnaast zijn transacties niet gebruiksvriendelijk, dus dat geeft nu ook nog geen waarde.
Dan hou je over dat een grotere vraag kan leiden tot een stijging. Een kleinere vraag tot een daling. Je zou kunnen zeggen dat de 'mijnkosten' de munt waarde geven, maar alsnog zit je dan met het vraag aanbod probleem.
Ik zie dit op termijn niet goed komen met de bitcoin. Als er andere cryptos komen/zijn die eindig zijn met een combi van f iets produceren f erg lage transactiekosten zie ik een Crypto pas succesvol worden op lange termijn. Kortom het moet een intrinsieke waarde hebben ipv een onbalans in vraag en aanbod.
Bedankt voor deze heldere analyse, hier kunnen we wat mee! Direct alles verkocht!

Hoe bereken jij eigenlijk dat Bitcoin "zwaar overgewaardeerd is"?? Elektriciteitskosten hebben er trouwens maar weinig mee te maken. De olieprijs (kost prijs) van goud zegt ook niets over de goudprijs zelf. Bitcoins algos zijn ook zo gemaakt dat dit niet vast is zoals dat wel het geval is bij goud maar het past zich aan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:57 schreef noobcrypto het volgende:

[..]

Negeer die nerd toch. Die man roept niet voor niks zoveel onzin, in de hoop dat hij er zelf in gaat geloven dat anderen hem geloven.

Nou laten we voortaan hem gewoon negeren. Die man is wel zo'n kneus.
Goed voornemen! ^O^
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178213556
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 11:29 schreef MisChrartin het volgende:
Dus bitcoin in jouw voorbeeld is alleen handig als je internationale bankzaken doet. Hoe groot percentage van je transacties voldoet aan deze voorwaarden? En rechtvaardigt dat ene voordeel het nadeel voor al je andere transacties? Ik denk het niet. Stel dat iedere transactie ineens 5 euro kost om eens per maand een besparing te hebben van een tientje. Dat gaat geen mens doen.

Ik denk dat je niet precies weet hoe groot de markt van geldhandel is.

Op de top wordt er zo'n: $5.000.000.000.000,00 rond gepompt per dag. Dus zelfs maar een fractie daarvan overstijgt de totale market cap van Bitcoin.

quote:
Nederlandse huishoudens hebben momenteel ongeveer EUR 340 miljard aan spaargeld uitstaan bij in Nederland gevestigde banken.
Dus alleen al het spaargeld van NL overstijgt de totale market cap van BTC (zo'n 3x inmiddels).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178213564
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 maart 2018 14:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Nee.

Je hebt max 200 VEN gekocht van je DUOsubsidie.

En ondertussen loop je een beetje interessant te doen vanuit de schaftkeet.
:) en met mijn grappen aan de haal gaan.

MzS kloon mannen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')